Monday, October 26, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ စတုတၳတြဲ၊ အခန္း(၃)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ စတုတၳတြဲ၊ အခန္း(၃)
၂။ က်ေနာ္၏ ႏိုင္ငံျခားခရီးမ်ား
(က)မေလးရွားႏွင့္စကၤာပူသို႔-
၁၉၅၂ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းတြင္၊ က်ေနာ္ေခါင္းေဆာင္ၿပီး စစ္မစ္ရွင္အဖြဲ႔ကေလး တဖြဲ႔သည္ စကၤာပူႏွင့္မေလးရွားရွိ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ေရးစခန္းမ်ားႏွင့္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္မ်ားကိုေလ့လာရန္အတြက္ ခရီးထြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုစဥ္က စကၤာပူသည္လည္းေကာင္း၊ မေလးရွားသည္လည္းေကာင္း လြတ္လပ္ေရးမရၾကေသးဘဲ၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲပံုစံအမ်ိဳးစံုျဖင့္ တိုက္ပြဲဝင္လံုးပန္းေနသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသွ်စစ္တပ္ကအုပ္ခ်ဳပ္ထားရာ ထိုစစ္တပ္မ်ားကို က်ေနာ္တို႔က သြားေရာက္ေလ့လာရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစစ္တပ္မ်ားက မေလးရွားသူပုန္မ်ားကို ကြန္ျမဴနစ္မ်ားဟုတံဆိပ္တပ္ကာ ေခ်မႈန္းတိုက္ခိုက္ေနရာ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔၏လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားႏွင့္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကိုေလ့လာရန္ သြားေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအဖြဲ႔ကို ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ က်ေနာ္ကတာဝန္ယူၿပီး က်န္အဖြဲ႔ဝင္မ်ားမွာ ဗိုလ္မႉးႀကီးေက်ာ္စိုး၊ ဒုဗိုလ္မႉးႀကီးေမာင္ဘိုႏွင့္ ဒုဗိုလ္မႉးႀကီး တင္ေမာင္(စာေရးဆရာ ျမတ္ထန္)တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ က်ေနာ္သည္ ထိုစဥ္က ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ရာထူးႏွင့္ ေတာင္ပိုင္းတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္၏တိုင္းမႉး ျဖစ္ေနသည္။ ေလ့လာခ်ိန္မွာ ရက္သတၲ(၂)ပတ္သာ ျဖစ္သည္။
ဗိုလ္မႉးႀကီး ေက်ာ္စိုးႏွင့္ ဒုဗိုလ္မႉးႀကီးေမာင္ဘိုတို႔ကို စကၤာပူတြင္ ေလ့လာရန္ထားခဲ့ၾကရၿပီး က်ေနာ္ႏွင့္ကိုတင္ေမာင္မွာ မေလးရွားသို႔သြား ေလ့လာပါသည္။ မေလးရွားတြင္လည္း က်ေနာ္ႏွင့္ ကိုတင္ေမာင္တို႔လူခ်င္းခြဲၿပီး ေလ့လာရပါသည္။ ကြာလာလမ္ပူရွိ ၿဗိတိသွ်တပ္မဟာ ဌာနခ်ဳပ္တြင္ က်ေနာ္ကက်န္ရစ္ၿပီး ကိုတင္ေမာင္ကေတာ့ ၿဗိတိသွ်တပ္ခြဲတခုရွိရာ ေတာရြာေလးတရြာသို႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာသြားပါသည္။
မေလးရွားတြင္ က်ေနာ္ေလ့လာေနစဥ္ က်ေနာ့္ဘဝတြင္မေမ့ႏိုင္ေသာ အျဖစ္အပ်က္တခုေတြ႔ႀကံဳရပါသည္။ ၎မွာ မေလးရွားအစိုးရက တေန႔ အခမ္းအနားညစာ စားပြဲတခုက်င္းပပါသည္။ ထိုညစာစားပြဲကိုတက္ေရာက္ရန္ က်ေနာ့္အားလည္းဖိတ္သျဖင့္ က်ေနာ္တက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုညစာစားပြဲ၌ က်ေနာ့္ေဘးကပ္လ်က္ထိုင္သူတဦးမွာ မေလးရွားသို႔တာဝန္ႏွင့္ေရာက္ရွိေနေသာ ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး ဒုဗိုလ္မႉးႀကီးတဦးျဖစ္ၿပီး သူက ထိုစဥ္က က်ေနာ့္တို႔ဗမာျပည္တြင္ စတင္ေနၿပီျဖစ္ေသာ တရုတ္ျဖဴတပ္မ်ား ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္လာမႈကိစၥမ်ားအေၾကာင္းကို ေမးျမန္း ပါသည္။
က်ေနာ္ကလည္း တရုတ္ျဖဴမ်ားဝင္လာပံုသမိုင္းကိုေျပာျပၿပီး သူတို႔ဝင္ကာစက လူ(၈ဝဝ)ေလာက္ပဲရွိေၾကာင္း၊ ေနာက္ မ်ားလာေၾကာင္း၊ မိမိတို႔တပ္မေတာ္မွာလည္း ျပည္တြင္းဆူပူမႈမ်ားေၾကာင့္ ဒီတရုတ္ျဖဴကူမင္တန္မ်ားကို အျပတ္မတိုက္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းသာ တိုက္ေနရေၾကာင္း စသည္မ်ားကိုေျပာျပပါသည္။
ထိုအခါ ၎အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္က ခပ္တည္တည္ျဖင့္ “ဒီလိုသာ မင္းတို႔က်ဴးေက်ာ္သူတရုတ္ျဖဴေတြကို မတိုက္ႏိုင္ရင္ ဘာေၾကာင့္ မင္းတို႔ လြတ္လပ္ေရးယူခဲ့ၾကေသးသလည္း။ မင္းတို႔ ကြ်န္းကေလးတကြ်န္းေပၚ သြားေနၾကပါလား”စသည့္ သေဘာထားမ်ားပါသည့္ စကားမ်ားကို ခပ္တင္းတင္းနဲ႔ ေျပာခ်လိုက္ပါသည္။
က်ေနာ္မွာ ဟုန္းကနည္း ေဒါသမ်ားထြက္ၿပီး၊ လူလည္း မႊန္ထူသြားပါသည္။ ဧည့္သည္ျဖစ္ေန၍ ရန္ျဖစ္ရန္မသင့္လို႔ တခ်က္ေလာက္သာ ျပန္ေငါက္ငမ္းလိုက္ၿပီး က်ေနာ္ဆက္စကား မေျပာေတာ့ပါ။ က်ေနာ္စိတ္ဆိုးသြားမွန္း သူလည္းသိၿပီး ၿငိမ္သြားပါသည္။ က်ေနာ္ ထမင္းစား ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္းပင္ အိမ္ရွင္မေလးရွားမ်ားကို က်ေနာ္ေကာင္းေကာင္းေနမေကာင္း၍ ေစာေစာတည္းခိုခန္း ျပန္လိုေၾကာင္းေျပာ၍ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။
တည္းခိုခန္းသို႔ မၾကာမီ ဗိုလ္မႉးႀကီးတင္ေမာင္လည္း ျပန္ေရာက္လာပါသည္။ သူလည္း အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္မ်ားႏွင့္ျပႆနာတက္ၿပီး ျပန္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ဦးလည္း ငါတို႔ကိုခ်က္ခ်င္းျပန္ပို႔ပါ - ဟု အေရးဆိုၿပီး ျပန္ပို႔ခိုင္းသျဖင့္ သူတို႔ က်ေနာ္တို႔ကို စကၤာပူသို႔ျပန္ပို႔ၿပီး ထိုမွတဆင့္ ထိုင္းသို႔ျပန္ပို႔ေပးပါသည္။
ထိုင္းတြင္ (က်ေနာ္တို႔ ထိုစဥ္က ယိုးဒယားဟုေခၚပါသည္) ေခတၲေနစဥ္ ထိုင္းအစိုးရ၏ တပ္မေတာ္ေန႔အခမ္းအနားသို႔တက္ေရာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားျခင္းခံရပါသည္။ ထိုအခမ္းအနားသို႔ က်ေနာ္တို႔တက္ေရာက္ၾကၿပီး၊ ထိုင္းစစ္ဗိုလ္မ်ားႏွင့္ စကားေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကေတာ့မွ ထိုင္းတပ္မေတာ္ေန႔ဆိုသည္မွာ ထိုင္းျပည္သူမ်ားက ဗမာျပည္ကလာေရာက္က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္ေသာ ဘုရင့္ေနာင္တပ္မ်ားကို ျပန္လွန္ တြန္းလွန္ေသာေန႔ဟူ၍ သိရပါသည္။ က်ေနာ္တို႔လည္း အေတာ္အားနာသြားပါသည္။ ထိုင္းစစ္ဗိုလ္တဦးကေတာ့ “ဟိုေခတ္ကေတာ့ဗ်ာ ဘုရင္တဦးတည္းကသာ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့ေခတ္ပါ။ အခုေတာ့ ပါလီမန္တို႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲတို႔၊ ဒီမိုကေရစီတို႔ေခတ္ျဖစ္သြားပါၿပီ”လို႔ ေျဖေျပာ ေျပာပါသည္။
က်ေနာ္ ဗမာျပည္ျပန္ေရာက္ေတာ့ မေလးရွားမွာျဖစ္ခဲ့သည့္ကိစၥကို ျပန္လည္ေျပာျပရာမွာ ဆိုရွယ္လစ္မ်ားက က်ေနာ္ သံေရးတမန္ေရး ဆက္ဆံေရးမ်ားမွာမလည္ဝယ္လို႔ဟု ျပစ္တင္စကားေျပာခ်င္လာပါသည္။ က်ေနာ္က သူတို႔လည္း ဒါမ်ိဳးႀကံဳခဲ့ဟန္ရွိရာ ၿငိမ္ခံေနခဲ့ၾကပံု ရသည္လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ၿငိမ္သြားၾကပါေတာ့သည္။
ဤမေလးရွား ခရီးစဥ္အတြင္း ထိုအဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္ေျပာခဲ့သည့္ “မင္းတို႔ ကြ်န္းကေလးတကြ်န္းေပၚ တက္ေနပါလား”ဆိုသည့္ စကားကို က်ေနာ္ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ေတာ့ပါ။

0 comments:

Post a Comment