Monday, October 1, 2012

ေကာင္းကင္ယံကလင္းယုန္လား ေရတြင္းထဲကဖားလား (ေအာင္သာ-ပီသံုးလံုး)

0 comments
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့လက္ငင္းႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ တုိင္းရင္းသားအေရး စတဲ့ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္ေပၚမႈမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဖြဲ႔အစည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ လူပုဂၢိဳလ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ မီဒီယာအမ်ဳိးမ်ဳိးတု႔ိဟာ အာေဘာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေဖာ္ျပခဲ့ၾက၊ ေဖာ္ျပ ၾကဆဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို စုစည္းၾကည့္လိုက္ရင္ အလြန္ကို သံတမန္ဆန္ပါတယ္။ diplomatic ျဖစ္လြန္းပါတယ္။ ဒီအာေဘာ္မ်ားဟာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးအစုိးရထံမွလာပါတယ္။ ဒုတိယကေတာ့ ဒီခ်ဳပ္ကိုမ႑ိဳင္ျပဳထားတဲ့ ပါတီစံုနယ္ပယ္ကလည္းလာပါတယ္။ တတိယကေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ အာေဘာ္ပိုင္းကလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာပင္ ျပည္တြင္းအာေဘာ္နဲ႔ ျပည္ပႏုိင္ငံတကာအာေဘာ္ပိုင္းကို ခြဲျခားၾကည့္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာအာေဘာ္ပိုင္းကေတာ့ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ ပိုၿပီးလြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ ေနာက္ပိုင္းရွင္းပါတယ္။

ျပည္တြင္းအာေဘာ္ပိုင္းမွာပင္ (၂)ပိုင္းရွိတယ္လုိ႔ ယူဆခ်င္ပါတယ္။ တစ္ပိုင္းက ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ပါတီစံုနယ္ပယ္က လာတာပါ။ ဒီအစုထဲမွာပင္ ေပၚလစီကိုေျပာႏုိင္သူကအမ်ားႀကီး မရွိပါဘူး။ က်န္တာေတြက ထမင္းမစား ဟင္းမစားပါ။ ဒီခ်ဳပ္အျပင္ စူးစူးရွရွေျပာႏုိင္တဲ့အျခားပါတီမ်ား မေတြ႔မိေသးပါဘူး။ တုိင္းရင္းသားအမ်ဳိးသားပါတီမ်ားအေနနဲ႔ သူတို႔ေျပာမွျဖစ္မယ့္ကိစၥမ်ဳိး၊ ျပႆနာမ်ဳိးက်မွပဲ ေျပာၾကတယ္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္ကိစၥကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ မီဒီယာျပႆနာကိုၾကည့္ပါ။ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ရဲ့ဝိညာဥ္သံုးပါးထဲမွာ တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္စြာသေဘာထားအျမင္ထုတ္ေဖာ္ခြင့္(ဝိညာဥ္)ဟာ အက်ဥ္းစံဘဝကမလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳမိတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။ ပထမအခ်က္က ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ အခုမွ ျပဳျပင္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚတက္ခါစပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ရွိသမွ်တံခါးေတြအကုန္ဖြင့္ေပးလုိ႔မျဖစ္ေသးပါဘူး။ တစ္ခုခ်င္း ျဖည္းျဖည္းပဲဖြင့္ရမယ္ဆိုတဲ့ ေလာဂ်စ္ပါ။ ဒီေလာဂ်စ္က မိမိကိုယ္ကိုယ္ေရာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေရာ မယံုၾကည္တာပါ။ အပ်ဳိေဖာ္ဝင္စမိန္းကေလးလုိ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္က ေယာကၤ်ားေလးမွန္သမွ် သူ႔အေပၚ ဟိုလုပ္ႏိုး၊ ဒီလုပ္ႏုိး ထင္ေနတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မလံုမလဲျဖစ္တာမ်ဳိး၊ guilty conscious ျဖစ္တာမ်ဳိး မိမိကိုယ္ကိုယ္မိမိမယံုၾကည္တာပါ။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ democratic reform in Burma ဆိုတာဟာ အျခားတုိင္းျပည္မ်ားနဲ႔ မတူညီႏုိင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ပံုစံနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ရပါမယ္ဆုိတဲ့သေဘာထားပါ။ ဒါက Burmese way to democracy ပါ။ ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ဒီမိုကေရစီေပါ့။ The Burmese Way to Socialism ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ဆိုတာရဲ့လွည့္ျဖားမႈေအာက္မွာ ၂၆ ႏွစ္တုိင္တုိင္ ေတြ႔ႀကံဳျဖတ္သန္းၿပီးတဲ့အခါ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ တုိင္းျပည္ေရာလူထုပါ LDC ႏုိင္ငံ(အဆင္းရဲဆံုးႏုိင္ငံ)ဘဝကို က်ေရာက္ခဲ့ၾကရၿပီး ပါၿပီ။ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ဆိုတာရဲ့ (တကယ့္အဓိပၸာယ္က) အစိုးရလက္ဝါးႀကီးအုပ္အရင္းရွင္စနစ္ က်င့္သံုးတာပါပဲ။ ဒီျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကို ျပည္တြင္းက Legal Marxist မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ‘မလညပ’ (ျမန္မာႏိုင္ငံအလုပ္သမားညီညြတ္ေရးပါတီ အင္အားစုမ်ား)က ႀကိဳဆိုေထာက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံျပင္ပက ကမၻာ့ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ရဲ့မ႑ိဳင္ ႏုိင္ငံႀကီးျဖစ္တဲ့ ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စုကလည္း မဆလစစ္အစိုးရကို ေထာက္ခံခဲ့ပါတယ္။ မဆလလမ္းစဥ္ကို Non-Capita- list’s Way လုိ႔ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူၿပီး ေထာက္ခံခဲ့ၾကတာပါ။ အခုအခါမွာေတာ့ ဆိုဗီယက္လည္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ မလညပ (ဝိဓူရ) လည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ‘မဆလပါတီ’လည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ မဆလဗဟိုႏုိင္ငံေရးတကၠသိုလ္ရဲ့ နည္းျပခ်ဳပ္ႀကီးကေတာ့ ‘မဆလ’သမုိင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ မရွိေတာ့တာကိုေတာ့ သူနဲ႔မဆိုင္သလိုေနၿပီး ဟိုလူ႔ကိုေဝဖန္၊ ဒီလူ႔ကိုေဝဖန္တာမ်ဳိး အ႐ူးဘံုေျမႇာက္တာမ်ဳိး လုပ္ေနတာမ်ဳိးေတြ ေတြ႔ေနရပါေသးတယ္။ 

The Burmese Way to Socialism ရဲ့ဒုကၡမ်ဳိးေအာက္ကလြတ္ေျမာက္ဖို႔ ျမန္မာအမ်ဳိးသားေပါင္းစံု လူထုႀကီးဟာ အသက္ ေသြးေခြၽးနဲ႔ဘဝေတြကိုပါ ျမႇဳပ္ႏွံေပးဆပ္ၿပီး ၂၆ ႏွစ္တုိင္တုိင္ ႐ုန္းကန္ တိုက္ပြဲ ဝင္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ေမ ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ပိုင္ရွင္ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးအစိုးရနဲ႔သူ႔ State Apparatus မ်ား သက္ဝင္လႈပ္ရွားလာခဲ့ပါၿပီ။ ျပည္တြင္းစစ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖို႔၊ အမ်ဳိးသားတန္းတူခြင့္မ်ားရရိွဖို႔၊ ဒီမုိကေရစီေရးနဲ႔လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ျမန္မာဆင္းရဲသားလူထုႀကီး ဆင္းရဲတြင္းက (တက္ခြင့္နဲ႔ထြက္ခြင့္ရဖို႔) အလင္းေရာင္ကေလးမ်ား ထြက္ျပဴစမွာ The Burmese Way to Democracy ေတြးေခၚပံုကို စာနယ္ဇင္းမ်က္ႏွာစာနဲ႔ မီဒီယာမ်က္ႏွာစာမ်ားမွာ ဒီ Line of Thinking ကို ျပန္ေတြ႔ေနၾကရပါတယ္။ လူ႔ အာ႐ံုငါးပါးအမႈ ‘ဓမၼာ႐ံု’ဆုိတဲ့ ‘ဆ႒မအာ႐ံု’(ေတြးႀကံျခင္းအမႈ)၊ စုစုေပါင္းအာ႐ံု ၆ ပါးအမႈမွန္သမွ်ကို ဥပေဒနဲ႔အညီ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ဖို႔ဆုိတဲ့ လႈံ႔ေဆာ္မႈမ်ားကို attentive ျဖစ္တဲ့သူတုိင္း သတိျပဳခ်င္စရာျဖစ္လာေနပါတယ္။ The Burmese Way to (ဘာ)၊ The Burmese Way to (ညာ)ဆုိတာေတြကို ျမင္ရၾကားရတုိင္း ေခါင္းစြပ္ေတြ၊ လက္ထိပ္ေတြ၊ ေျခက်င္းေတြ၊ ပံုစံေပးသံေတြ၊ ႀကိမ္းေမာင္းမာန္မဲသံေတြ၊ သံေခ်းနံ႔ေတြ၊ ၾကယ္လမျမင္ရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြ၊ ငိုသံ႐ိႈက္သံေတြ၊ ႏႈတ္ဆက္သံေတြ၊……ဒီအနိ႒ာ႐ံုေတြအားလံုးက မိမိတို႔ကို မ်က္စိမွိတ္၊ လွ်ာထုတ္ျပေနၾကသလုိပါပဲ။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးၿပီးစမွာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္လႈိင္း အပုတ္ခံရပါတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္လႈိင္းဟာ စစ္ၿပီးေခတ္ကမၻာႀကီးမွာ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရးလမ္းတစ္သြယ္ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စုနဲ႔တ႐ုတ္ျပည္တို႔ဟာ အမာခံဆုိရွယ္လစ္စနစ္ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ စစ္ၿပီးေခတ္မွာ လြတ္လပ္ေရးရလာခဲ့ၾကတဲ့ လြတ္လပ္စႏုိင္ငံအမ်ားစုဟာ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ဆိုတာကို စိတ္ဝင္စားလာခဲ့ၾကပါတယ္။ နာဆာ (အီဂ်စ္) ဆုိရွယ္လစ္စနစ္၊ ေန႐ူး (အိႏၵိယ) ဆုိရွယ္လစ္စနစ္၊ ဆူကာႏုိ(အင္ဒိုနီးရွား) ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ဆုိတာမ်ဳိးေတြ ေရပန္းစားလာၾကပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ (၁၉၆၂) ဆုိတာမ်ဳိးေတြ ေၾကြးေၾကာ္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ျမန္မာက သာမန္ေၾကြးေၾကာ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ (၂)ခ်က္ဆိုတာကို ေဖာ္ထုတ္ပါတယ္။ ’အညမည’ အေတြးအေခၚကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ မဆလပါတီ ဗဟိုႏုိင္ငံေရးတကၠသိုလ္ဆိုတာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ရွိရွိသမွ် စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအားလံုးကို ႏုိင္ငံပိုင္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ႏုိင္ငံပိုင္လုပ္တာဟာ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ တ႐ုတ္က ထြက္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ၂၆ ႏွစ္ ၾကာတဲ့အခါ လူ၊ လမ္းစဥ္၊ ပါတီ၊ အစိုးရအဖြဲ႔အားလံုး ဇူလုိင္ ၂၃၊ ၁၉၈၈ မွာ တစ္ခန္းရပ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ မဆလ ဇာတ္ေခါင္းကြဲၿပီး ၂၄ ႏွစ္အၾကာမွာ 
The Burmese Way to Democracy ဆုိတာမ်ဳိး (တည့္တည့္မေျပာေပမယ့္) ထုတ္ေဖာ္ခ်က္မ်ားက ဒီလုိ Line of Thinking မ်ဳိးျဖစ္ေနတာကို သတိျပဳမိပါတယ္။ စည္းကမ္းျပည့္ဝတဲ့ဒီမုိကေရစီဆိုတာမ်ဳိးကုိ 
၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္မတုိင္မီအထိ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒီလုိ Line of Thinking ဟာ ဘယ္လုိရင္းျမစ္မ်ဳိးက လာေနတယ္ဆုိတာ လတ္ဆတ္တဲ့အေတြးအေခၚရွိသူတုိင္း သတိျပဳမိၾကမွာေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလုိ Theory နဲ႔ Practise အနီးအေဝးျဖစ္ၾကတာေၾကာင့္ ႏွာေခါင္းက်ည္ေပြ႔ေတြ႔သြားၾကရတာမ်ဳိးကို မာ့က္စ္ဝါဒကိုင္စြဲခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားအတြင္းမွာလည္း ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ မာ့က္စ္ဝါဒယံုၾကည္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစု ေလးစုျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းလက္ေတြ႔မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ 
(၁) (မူလ)ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ (၁၉၃၉)၊ 
(၂) အလံနီကြန္ျမဴနစ္ပါတီ (သခင္စိုး/၁၉၄၇)၊ 
(၃) ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္အဖြဲ႕(၁၉၄၆)၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ပါတီ(၁၉၅၃/၁၉၆ဝ)၊ 
(၄) ဗမာျပည္အလုပ္သမား/ လယ္သ မားပါတီ (၁၉၅၁) ဗမာျပည္အလုပ္သမားပါတီ (၁၉၅၆) ‘ျမန္မာႏုိင္ငံ အလုပ္သမားညီညြတ္ေရးပါတီ’ (၁၉၆ဝ) [မူလအလုပ္သမားပါတီအစု(ဝိဓူရ)၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ပါတီ (၁၉၅၉အစု)၊ ဦးသိန္းေဖျမင့္၏ 'ျပည္သူ႔ညီညြတ္ေရးပါတီ အစုမ်ားကို စုစည္းထားသည့္ပါတီ] (၁၉၆ဝ/၁၉၆၄) စသည့္ပါတီမ်ားဟာ မာ့က္စ္ဝါဒကို ယံုၾကည္ကိုင္စြဲခဲ့ၾကတဲ့ပါတီမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးသခင္စိုးေခါင္းေဆာင္တဲ့ အလံနီကြန္ျမဴနစ္ပါတီဟာ မာ့က္စ္ဝါဒကို တရားေသဝါဒ၊ မင္းမဲ့ဝါဒ၊ ဂိုဏ္းဂဏဝါဒ၊ စြန္႔စားေရးဝါဒမ်ားအျဖစ္က်င့္သံုးခဲ့တဲ့အတြက္ လူေရာအဖဲြ႔အစည္းပါ စခန္းသိမ္းခဲ့ရပါတယ္။ (ဒုတိယ အစုကေတာ့) ဝိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္ (အဓိက) ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအလုပ္သမားညီညြတ္ေရးပါတီ အစုပါ။ ဒီအစုဟာ (ပမညတ) (ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးတပ္ေပါင္းစု) ၁၉၆ဝ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္းက ဥပေဒအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရးတုိက္ပဲြမ်ားအတြင္းမွာ လူထုမ်ားအေပၚ အလြန္ၾသဇာႀကီးပါ တယ္။ ၁၉၅၆ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ ကိုယ္စားလွယ္ ၄၆ ေယာက္အေရြးခံရၿပီး လူထုထံမွ ေထာက္ခံမဲ ၁ ဒသမ ၅ သန္းေက်ုာ္ ရရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ျပည္ေထာင္စုပါတီအစိုးရထံမွ အာဏာကုိသိမ္းယူလိုက္ပါတယ္။ ဒီအစုဟာ အာဏာသိမ္းမႈနဲ႔အတူ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကိုပါ ဘံုလုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္သေဘာထားၿပီး ေထာက္ခံ႐ုံသာမက ၃၃ ဦး အႀကံေပးအဖဲြ႔အတြင္းပါဝင္ၿပီး အႀကံေပးခ်က္မ်ားကုိ ထပ္မံေထာက္ခံၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၆၄ ခု၊ မတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔မွာထုတ္ျပန္တဲ့ အမ်ဳိးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးဥပေဒအရ ပါတီစံုစနစ္ကို ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါတယ္။ မာ့က္စ္ဝါဒကို ဥပေဒတြင္းဝါဒ Legalism အျဖစ္ခံယူရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ‘မလညပ’နဲ႔ ဝိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္ဟာ ဥပေဒတြင္းဝါဒီအျဖစ္နဲ႔ ဘဝကိုနိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပဲြရဲ့ အမာခံေက်ာ႐ိုး အဖဲြ႔အစည္းႀကီးတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ဗကပဟာလည္း ကိုယ္ထူးကိုယ္ခြၽန္ မရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့မႈႏွင့္ တုိင္းရင္းသားအမ်ဳိးသားမ်ားရဲ့လမ္းခဲြမႈ၊ ကိုယ္တုိင္က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ လက္ဝဲ၊ လကၤ်ာလမ္းစဥ္အမွားမ်ားေၾကာင့္ ဂ်ပန္ေခတ္ကလို ယူဂ်ီပါတီအျဖစ္ရပ္တည္ေနရပါတယ္။ 

Theory and Practise ကို အသံုးခ်ရာမွာ ဝင္ကစြပ္လုပ္တာေရာ၊ ဖိနပ္နဲ႔မေတာ္လို႔ ဖေနာင့္ကိုလွီးတာေရာ၊ အားလံုးဟာ အက်ဳိးမရိွေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးဘဝလက္ေတြ႔မ်ားက သက္ေသျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ 
မာ့က္စ္ဝါဒဆုိတာ (Eclecticism) ‘လိုရာအသံုးခ်ေရးဝါဒ’ မဟုတ္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ က်င့္သံုးႏုိင္မွ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အက်ဳိးရလဒ္မ်ား အေကာင္အထည္ျဖစ္မွာပါ။ 

“Liberty, Equality and Justice” ဆုိတာ ေလာကပါလတရားႀကီးမ်ားပါ။ ကမၻာေစာင့္တရားႀကီးမ်ားပါ။ ပထဝီအကန္႔အသတ္၊ လူမ်ဳိးအကန္႔အသတ္၊ ယဥ္ေက်းမႈအကန္႔အသတ္ မရိွပါဘူး။ 

လြတ္လပ္မႈဆုိတာ ဒီမုိကေရစီပါ။ လြတ္လပ္မႈမရိွရင္ က်န္ ေလာကပါလတရားႀကီးမ်ား မရွင္သန္ႏုိင္ပါဘူး။ အလားတူပါပဲ။ တန္းတူမႈနဲ႔တရားမွ်တမႈကင္းမဲ့ေနရင္လည္း လြတ္လပ္မႈဟာ ေမးခြန္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ေအာင္သာ (ပီသံုးလံုး)
(ဒီေနရာကယူပါတယ္) http://mayaonlinemagazine.blogspot.com/2012/09/blog-post.html

0 comments:

Post a Comment