Wednesday, November 13, 2019

(မိတ်ဆွေဖြစ်တယ် မဖြစ်ဘူး)

0 comments
(မိတ်ဆွေဖြစ်တယ် မဖြစ်ဘူး)
နီပေါတွေအကြောင်းကတော့ ထားလိုက်ပါတော့။ စစ်အလိုတော်ရိတွေအကြောင်းကလည်း ထူးမခြားနားပဲ။ ရယ်လည်းရယ်ရတယ်။ ကျနော်က အင်န်အယ်လ်ဒီနဲ့ ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်ကို၊ ဒေါ်စုအစိုးရကို ထောက်ပြဝေဘန်ပြီး Alternative point of view ကနေပြောလိုင် ရေးလိုက်ရင် ဖရင်န်းဒ်ရီကွပ်စ်တွေ ပို့လိုက်ကြတာမှ အောလဘုံ ထတော့တာပါပဲ။
ကျနော်နဲ့ အမြင်တူလို့ သဘောထားတပ်တူကျလို့ ရိုးရိုး လာ Add တဲ့သူတွေကတော့ သိသာပါတယ်။ သူတို့အကောင့်ထဲဝင်ကြည့် သူတို့မိတ်ဆွေစာရင်း ဝင်ကြည့်ရင် သိတာပါ။ အဲ့သလိုမိတ်ဆွေတွေကိုတော့ လက်ခံလိုက်တာပါ။ တခါတလေကျ ကျနော့်စာအောက်မှာ ကွန်မန့်လာရေးပေမယ့် ဖရင်န်းဒ်လစ်ထဲ မပါသေး မဝင်သေးသူတွေလည်းရှိပါတယ်။ အဲ့သလိုအခါကျ ကျနော်နဲ့ အမြင် သဘောထား ရပ်တည်ချက် မနီးရိုးစွဲလို့ယူဆရင် ကျနော်ကလည်း ဖရင်န်းဒ်ရီကွပ်စ်ပို့ပါတယ်။
စစ်အလိုတော်ရိတွေစိတ်ထဲ ဒါလေးတပုဒ်ကောက်ဖတ် သူတို့လိုရာဆွဲတွေးပြီး ကျနော်ကတော့ ဒေါ်စုဆန့်ကျင်ရေးသမား အင်န်အယ်လ်ဒီဆန့်ကျင်ရေးသမားလို့ မှတ်ပုံရပါတယ်။ ကျနော် အင်န်အယ်လ်ဒီကနေ ခုထိ မထွက်ခဲ့တာ အထုတ်ခံရတာမရှိတာ၊ ကျနော်နဲ့ဒေါ်စု ဘယ်အချိန်မှာ ဘယ်လို နိုင်ငံရေးအဆက်အစပ်ရှိခဲ့တာတွေလည်း သူတို့သိပုံမရပါ။ နီပေါတချို့လည်းမသိပါ။ ဒီနေရာ အလေ့အလာမရှိတာမှာတော့ သူတို့ တူပါတယ်။ အင်န်အယ်လ်ဒီနဲ့ ကာလအကြာကြီး ကင်းကွာနေတာ၊ ပါတီလစဉ်ကြေးမသွင်းတာ၊ ပါတီတာဝန်တွေမယူတော့တာကြောင့် အင်န်အယ်လ်ဒီမဟုတ်တော့ဘူးဆိုလည်း အင်န်အယ်လ်ဒီမဟုတ်တော့ဘူးဗျာ။ ကျနော့်အတွက်ကတော့ အင်န်အယ်လ်ဒီ ဟုတ်နေခြင်း မဟုတ်တော့ခြင်းက အရေးပါတဲ့ကိစ္စတော့လည်း မဟုတ်တော့ပါဘူး။
စစ်အလိုတော်ရိတွေအကြောင်း ပြန်ဆက်ရရင် ကျနော်ရေးလိုက်တာလေးတပုဒ်လောက်ဖတ်၊ တို့လူတယောက်တော့ တိုးပြီဟဆိုပြီး အားရဝမ်းသာ ဖရင်န်းရီကွပ်စ်ပို့တာပါ။ ကျနော် သူတို့အကောင့်ထ်တွေထဲ ဝင်ကြည့်ပြီး ဒီအတိုင်း ပေယျလကံထားလိုက်တာပါ။ ကျနော်က Public ဖွင့်ထားတာဆိုတော့ ဘယ်သူမဆို ဝင်ဖတ်တာ ဝင်ကွန်မန့်ရေးတာလုပ်လို့ရပါတယ်။ ဒီတော့ ကျနော် ပစ်ထားလိုက်တဲ့စစ်အလိုတော်ရိတချို့က ကျနော့်စာတွေအောက်မှာ ဒေါ်စုဆန့်ကျင်ရေးတွေ အင်န်အယ်ဒီဆန့်ကျင်ရေးတွေ လာရေးပြီး ကျနော့်ကို မျှားကြတာလည်းရှိပါတယ်။
နောက် သိတ်မကြာဘူး ကျနော့်ရပ်တည်ချက်(စစ်အာဏာရှင်စနစ်၊ စစ်ဗျူရိုကရေစီယန္တယား၊ စစ်လက်ဝါးကြီးအုပ်အရင်းရှင်စနစ်ဆန့်ကျင်ရေး)တွေလည်း တွေ့သွားရော ခုနပြောတဲ့ စစ်အလိုတော်ရိတွေ ဝိုင်းဆဲကြတော့ပဲ။ တချို့ကျ ဆဲရုံနဲ့အားမရပဲ မင်းကိုဘလော့က်လိုက်ပြီ ဟေ့ကောင်ဘာညာတွေပါ လုပ်တာ။ ကျနော် သူတို့နဲ့ ဖရင်န်းဒ်မှဖြစ်မထားတာ Block တော့ရော ဘာဖြစ်မလဲဆိုတာ သူတို့မတွေးဘူး။ နောက်တချက်က ကျနော့်ကို Block သွားတဲ့လူတွေထဲမှာ တချိန်က ကျနော့် အပြင်မှာ တကယ့်ကိုမိတ်ဆွေ တကယ့်ကိုလုပ်ဖော်ကိုင်ဘက် တကယ့်ကို နိုင်ငံရေးသွေးရင်းသားရင်းတွေလည်း ရှိတာ သူတို့မသိပါ။ ကျနော်က Block ခဲ့တဲ့ထဲမှာလည်း အဲ့လိုလူတွေပါပါတယ်။
နိုင်ငံရေးဆိုတာ ယုံကြည်ချက်နဲ့လုပ်ရတာမဟုတ်လား။ မိတ်ဆွေ၊ ရန်သူ၊ ရဲဘော်ရဲဘက်၊ ကြားထားရမယ့်လူ၊ စည်းရုံးရမယ့်သူတွေရှိတာပါ။ သေတပန်သက်တဆုံး ရဲဘော်ဖြစ်ရတဲ့လူ မိတ်ဆွေဖြစ်ရတဲ့လူတွေရှိသလို မစေ့စပ်စတမ်း တိုက်ရတဲ့လူတွေလည်းရှိပါတယ်။ တချိန်က ရဲဘော်ဖြစ်ခဲ့ပြီး ခု မိတ်ဆွေအဆင့် ထားရသူလည်းရှိပါတယ်။ လုံးဝ အပြတ်ဖြတ်ရတဲ့သူလည်းရှိပါတယ်။ အဲ့ဒါတွေက ပြောရရင်များတာမို့ထားလိုက်ပါ့မယ်။
စစ်အလိုတော်ရိတွေဟာ လူကဲခတ်တော့ အတော့်ကိုညံ့ကြတယ်ပြောရမယ် ထင်ပါတယ်။ ဒါမှမဟုတ်လည်း ကျီးလားကြောင်လား တောင်လားမြောက်လားမသိပဲ ငါ့လူရပြီ“၊ အင်န်အယ်လ်ဒီနဲ့ ဒေါ်စုဆန့်ကျင်ရပြီးရောဟဆိုပြီး အရမ်းကာရော အလောတကြီးနိုင်လွန်းတာလား မပြောတတ်ပါ။
သူတို့ မသိတာက နိုင်ငံရေးမှာ “ရန်သူပြော ပြောတာ“ နဲ့ ထောက်ပြဝေဘန်တာမတူဘူးဆိုတာပါ။ ကျနော် အင်န်အယ်လ်ဒီနဲ့ဒေါ်စုကို ခုထိရန်သူပြော မပြောပါ။ မပြောရတာက ဒေါ်စုဟာ ခုချိန်ထိတော့ စစ်အုပ်စုနဲ့ “ပြန်လမ်းမရှိပူးပေါင်း“သွားပြီလို့ ကျနော် မမြင်ပါ။ လက်တွေ့အရ အခိုင်အမာအချက်အလက်အရ မြင်ရင်တော့ ရန်သူပြောတင် မကပါ။ တိုက်ပါ တိုက်မှာပါ။ အဲ့ဒီအခါကျ ခု ကျနော့်အပေါ် အကဲဖြတ်မှားနေတဲ့ စစ်အလိုတော်ရိတွေ ကျနော်နဲ့အတူတော့ လိုက်တော့မှာမဟုတ်တာတော့ သေချာပါတယ်။ ကျနော့်ပါ ဆန့်ကျင်ကြတော့မှာ ကျိန်းသေပါ။
မျိုးမြင့်ချို
နိုဝင္ဘာ ၁၃၊ ၂ဝ၁၉

0 comments:

Post a Comment