Thursday, December 11, 2014

ကၽြန္မဆက္၍ေရးခ်င္ေသာ ေဖေဖ့အေၾကာင္းမ်ား (လွေက်ာ္ေဇာ)ေဆာင္းပါးအမွတ္(၁၈)

0 comments
ကၽြန္မ ဆက္၍ေရးခ်င္ေသာ ေဖေဖ့အေၾကာင္းမ်ား(လွေက်ာ္ေဇာ)ေဆာင္းပါးအမွတ္(၁၈)
ေမၿမိ့ဳအထူးဗိုလ္သင္တန္း
၁၉၄၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၆)နဲ႔(၇)ရက္ေန႔မ်ားမွာ ျမန္မာတို႔ဘက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေခါင္းေဆာင္တဲ့အဖြဲ႔နဲ႔ ၿဗိတိသွ်တို႔ဘက္က ေလာ့ဒ္လူဝီေမာင့္ဘက္တန္တို႔ေခါင္းေဆာင္တဲ့အဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔ သီဟိုကၽြန္း (ယခု သီရီလကၤာႏိုင္ငံ)က ကႏၵီၿမိ့ဳမွာ မ်ိဳးခ်စ္ဗမာ့တပ္မေတာ္ အနာဂတ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၾကၿပီး‘ကႏၵီစာခ်ဳပ္’ကို ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒီစာခ်ဳပ္အရ မ်ိဳးခ်စ္ဗမာ့တပ္မေတာ္ဟာ တပ္သားဦးေရ (၅၂ဝဝ)နဲ႔အရာရွိ (၂ဝဝ)ကို အၿမဲတမ္း ျမန္မာႏိုင္ငံတပ္မေတာ္ (Burma Regular Army) ထဲသို႔ပူးေပါင္းထည့္သြင္းရန္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီကာလက ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ (အထူးသျဖင့္ လက္ဝဲသမားမ်ားအၾကား) ဘေရာက္ဒါဝါဒဝင္ေနစဥ္ကာလျဖစ္လို႔လည္း အဲဒီစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ လြတ္လပ္ေရးကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ေတာင္းဆိုရယူႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆေအာက္မွာ ဂ်ပန္ကိုေအာင္ျမင္စြာ ေတာ္လွန္ႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ လက္နက္ကိုင္ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ဗမာ့တပ္မေတာ္ (Patriotic Burma Forces PBF)ကို ဖ်က္သိမ္းေပး လိုက္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တဖက္မွာလည္း အဲဒီအထဲက လူေပါင္း (၅ဝဝဝ)ေက်ာ္ကို အၿမဲတမ္း တပ္ထဲျပန္သြင္းလိုက္ႏိုင္ၿပီး ပီပီျပင္ျပင္ တပ္မေတာ္တရပ္ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္လိုက္ႏိုင္တာကေတာ့ အရံႈးထဲကအျမတ္လို႔ပဲဆိုရမွာပါ။

အဲဒီစာခ်ဳပ္အရ အသစ္ဖြင့္လိုက္တဲ့ ဗမာ့ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း(၃)ကို သံလ်င္မွာဖြဲ႔စည္းဖြင့္လွစ္ၿပီး ေဖေဖက ဒုတပ္ရင္းမွဴးအျဖစ္နဲ႔ အဲဒီေရာက္သြားပါတယ္။ တပ္ရင္းမွဴးက အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး (အိုင္းရစ္လူမ်ိဳး) ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးသန္းဒါးပါ။ စာခ်ဳပ္ပါသေဘာတူညီခ်က္ေတြအရ အသစ္ဖြဲ႔လိုက္တဲ့ဗမာ့တပ္မေတာ္က တပ္မေတာ္အရာရွိေတြကို ၿဗိတိသွ်တပ္မွဴးမ်ားက စစ္ပညာမ်ားကိုသင္ေပးဖို႔အတြက္ ေမၿမိ့ဳမွာ အထူးဗိုလ္သင္တန္းဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ အထူးဗိုလ္သင္တန္းကို အသစ္ဖြဲ႔လိုက္တဲ့တပ္ရင္းအသီးသီးက အရာရွိႀကီးငယ္မ်ား အေတာ္မ်ားမ်ားတက္ၾကရပါတယ္။ တႏွစ္ေလာက္ သင္ရမယ့္သင္ရိုးၫႊန္းတန္းကို ၃ လနဲ႔အၿပီး တက္ၾကရတာပါ။ သင္တန္းဆရာအားလံုးဟာ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၿပီး ဗမာ့တပ္မေတာ္အေပၚ တစံုတရာ မေက်မလည္ရွိမႈေၾကာင့္ေရာ (သူတို႔ကိုေတာ္လွန္ခဲ့လို႔) ဗမာေတြအေပၚ လူမ်ိဳးအရအထင္အျမင္ေသးမႈေၾကာင့္ေရာ ဆက္ဆံေရးေတြဟာ တခါတရံ တင္းမာျပင္းထန္တတ္ပါတယ္။ ဗမာေတြဘက္ကလည္း ေနာင္အနာဂတ္ ေခတ္မီဗမာ့တပ္မေတာ္ႀကီး ေပၚေပါက္လာေရးဆိုတဲ့ ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ပန္းတိုင္ေအာက္မွာ ဒီဒုကၡေတြကိုႀကိတ္မွိတ္ခံၿပီး စစ္ပညာေတြကို အပတ္တကုတ္ သင္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကိုေတာ့ ဗိုလ္မွဴးႀကီး(ေဟာင္း)တင္ေမာင္ေရးတဲ့ ‘တိုင္းျပည္ကႏုႏု မုန္တိုင္းကထန္ထန္’ စာအုပ္မွာ အျပည့္အစံုေတြ႔ႏိုင္ ပါတယ္။ ၁၉၇ဝ ခုႏွစ္မ်ားမွာ ဒီစာအုပ္ထြက္လာတာပါ။ အဲဒီစာအုပ္ထြက္လာေတာ့ စာေရးသူဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္ေမာင္ကိုယ္တိုင္ လက္မွတ္ထိုးၿပီး လူကိုယ္တိုင္ ေဖေဖဆီလာပို႔ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔က အဲဒီတုန္းက စမ္းေခ်ာင္းဆီဆံုလမ္း အိမ္ကေလးမွာပါ။ ဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္ေမာင္ကိုယ္တိုင္ လည္း အဲဒီတုန္းက ပင္စင္ယူၿပီး ေတာင္ႀကီးမွာ ေနေနပါတယ္။

အဲဒီစာအုပ္ကို ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမတေတြဖတ္ၾကၿပီးေတာ့ ေဖေဖကို ေတာင္ေမးေျမာက္ေမးေတြ ေမးၾကည့္ၾကပါတယ္။ ေဖေဖလည္း အဲဒီစာအုပ္ကို အရင္ဦးဆံုးဖတ္သူျဖစ္လို႔ တခ်ိဳ႔ေရွးျဖစ္ေဟာင္းအေၾကာင္းအရာေတြလည္း သတိရေနၿပီး စိတ္လိုလက္ရ အဲဒီကာလက အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျပန္ေျပာျပဖူးပါတယ္။

ေဖေဖက သူတို႔ဂ်ပန္မွာ သင္ခဲ့ရတဲ့စစ္ပညာဟာ အလြန္နိမ့္တယ္တဲ့။ တပ္ခြဲမွဴး တပ္စုမွဴးအဆင့္ေလာက္ပဲ သင္ေပးတာ။ ကိုယ္က ဘာတပ္မွမရွိေတာ့ ေအာက္ေျခလုပ္ငန္းေတြနဲ႔လူစုၿပီး တပ္ဖြဲ႔ႏိုင္ေရးအတြက္ရည္ရြယ္ၿပီး သင္ၾကားေပးခဲ့ၾကတာတဲ့။ ဒီအဂၤလိပ္ေတြဖြင့္တဲ့ အထူးဗိုလ္သင္တန္းမွာေတာ့ တပ္ရင္းအဆင့္ျဖစ္လို႔ သေဘာတရားအေျခခံကအစအဆင့္ျမင့္ေၾကာင္း စတာေတြကို ေဖေဖကေျပာျပပါတယ္။
ေဖေဖတို႔က အဲဒီအခ်ိန္က ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြင္း လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားတိုက္ထားရလို႔ လက္ေတြ႔အေတြ႔အႀကံဳေတြ အေတာ္ရွိေနၾကၿပီး ဒီသင္တန္းက သေဘာတရားလက္နက္ေတြတပ္ဆင္ေပးလိုက္တဲ့အခါ လူေတြဟာ အေတြးအေခၚအရပြင့္ထြက္သြားၿပီး ရရွိခ်က္ အလြန္ေကာင္းခဲ့ၾကတယ္လို႔လည္း ေျပာျပပါတယ္။

ဒီ အဂၤလိပ္သင္တန္းဆရာေတြဟာ (အထူးသျဖင့္ သင္တန္းမွဴးေမဂ်ာဟတ္ဖိုဒ္)သဘာတရားအေျခခံေတြ အေတာ္ ေက်ညက္ၾကၿပီး သင္ၾကားေပးေတာ့လည္း အလြန္စနစ္က်တယ္လို႔ ေဖေဖကဆိုပါတယ္။ Very Professional လို႔ေျပာပါတယ္။ ဥပမာ ဟတ္ဖိုဒ္သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးခဲ့တဲ့ Appreciation of Situation ဆိုရင္ ဘာကိစၥလုပ္လုပ္ အလြန္အသံုးဝင္ခဲ့ၿပီး အဲဒီေနာက္ပိုင္းတိုက္ပြဲေတြမွာ ေဖေဖက အဲဒီ သေဘာတရားကို စနစ္တက် လက္ရွိအေျခအေနေတြနဲ႔ကိုက္ညီစြာအသံုးခ်ခဲ့လို႔ အက်အဆံုးေရာ ဆံုးရံႈးမႈနဲ႔နစ္နာခ်က္ေတြပါ နည္းပါး ခဲ့ရတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ေဖေဖက သူတိုက္ပြဲတပြဲ၊ ကိစၥတခုအတြက္ ေသနဂၤဗ်ဴဟာဆြဲၿပီဆိုရင္ ရန္-ငါအေျခအေနအခ်ိဳးအစား အားေကာင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား အားလံုးျပည့္စံုလံုေလာက္ေအာင္ ဘက္စံုေထာက္လွမ္းေရးလုပ္ငန္းကို အလ်င္ဦးဆံုး ေရပက္မဝင္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ၿပီးမွ စီမံကိန္းဆြဲတာတဲ့။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်အားလံုးကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီးမွ ေရးဆြဲတဲ့စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္လို႔ အဖုအထစ္မရွိလွေၾကာင္း ကၽြန္မတို႔ကို ေဖေဖက ေျပာျပဖူးပါတယ္။

အဲဒီသင္တန္းတက္ေတာ့ ေဖေဖတို႔တေတြဟာ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြင္း ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့တပ္မွဴးႀကီးမ်ား ျဖစ္ၿပီးေနၾကေပမယ့္ သင္တန္းသားမ်ားအျဖစ္ တစုတေဝးတည္း ျပန္ဆံုၾကရတဲ့အခါ ငယ္စိတ္ေတြေပါက္ၿပီး တေပ်ာ္တပါးႀကီး ေပ်ာ္ၾကရႊင္ၾက ေနာက္ၾက ေျပာင္ၾကနဲ႔ ငယ္မူေတြျပန္ခဲ့ၾကဆိုပဲ။

တေန႔ သူတို႔တေတြကို အဂၤလိပ္သင္တန္းမွဴးက မနက္က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္းအျဖစ္ေျပးခိုင္းတာ ၿမိ့ဳျပင္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းထဲ ေရာက္သြားၾကသတဲ့။ သူတို႔လူႀကီးတခ်ိဳ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပၚတက္ၿပီး ဘုန္းႀကီးကိုဝတ္ခ် ကန္ေတာ့ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက သူတို႔ နာမည္ေတြလည္းသိထားေတာ့ အက်ိဳးအေၾကာင္းေတြ ေမးေတာ့တာေပါ့။ ေမးရင္းျမန္းရင္းက ဘုန္းႀကီးက ေၾသာ္ ဒကာႀကီးတို႔မလည္း အိုးေတြအိမ္ေတြ ခြဲထားပစ္ထားခဲ့ရတာ သားေတြသမီးေတြကို သတိရၾကမွာပဲလို႔ဆိုသတဲ့။ ဒီေတာ့ ေဖေဖတို႔အုပ္မွာေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္လက္်ာႀကီးက ကေလးေတြလည္းသတိရတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္  ဒကာမႀကီးကိုေတာ့ ပိုသတိရမိတာေပါ့ဘုရားလို႔ ခပ္တည္တည္နဲ႔ ျပန္ေလွ်ာက္သတဲ့။ ဘုန္းႀကီးခမ်ာ အေတာ္ႀကီးကသိကေအာက္ျဖစ္သြားဆိုပဲ။

ေဖေဖက အစ္ကိုႀကီး ဗိုလ္လက္်ာဟာ အဲသလို ေနာက္တီးေနာက္ေတာက္ေတြလည္း လုပ္တတ္တယ္လို႔ေျပာျပဖူးပါတယ္။
၁-၇-၂ဝ၁ဝ

0 comments:

Post a Comment