Tuesday, April 9, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၂၂)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၂၂)

"ဖက္ဆစ္ဂ်ာမန္ေတြရဲ့အုပ္စိုးမႈလက္ေအာက္ က်ေရာက္ခ့ဲတ့ဲအခ်ိန္ကေလာက္ ဘယ္တုန္းကမွ က်ဳပ္တို႔လြတ္လပ္မႈရွိခဲ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္ဟာ လြတ္လပ္မႈကို က်ဳပ္တို႔နားအလည္ဆုံး၊ အခံစားရဆံုးအခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ က်ဳပ္တို႔ဟာ ဂ်ာမန္ေတြရဲ့လက္ေအာက္မွာ အခြင့္အေရးအားလုံး ဆံုးရံႉးခဲ့ရတယ္။ စကားေျပာဆိုပိုင္ခြင့္အခြင့္အေရးက စလို႔ေပါ့။ က်ဳပ္တို႔ပါးစပ္ေတြပိတ္ထားၿပီး ဘာသံမွထြက္မလာရေအာင္ ေန႔တိုင္း ေစာ္ကားခံခဲ့ရတယ္။ လွည့္စားခ်က္ တခုၿပီးတခုေအာက္မွာ က်ဳပ္တို႔အားလံုးဟာ လူရုပ္ေပ်ာက္ခ့ဲရတယ္။ ဒီလိုဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔လြတ္လပ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။

ဂ်ာမန္ဖက္ဆစ္ေတြကို ေသြးသားထဲက ရြံရွာမုန္းတီးတ့ဲစိတ္ေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ျပတ္သားတ့ဲအေတြးအေခၚ ခံယူခ်က္ေတြဟာေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ လြတ္ေျမာက္ခဲ့တယ္။ က်ဳပ္တို႔ရဲ့လွ်ာေတြကို သူတို႔ကအတင္းအဓမၼ ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ့တဲ့အတြက္ စြမ္းအားရွိတဲ့စကားလံုးေတြ ေပၚထြက္လာတာ ျဖစ္တယ္။ ဘက္ေပါင္းစုံၿခိမ္းေျခာက္ခံခဲ့ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း က်ဳပ္တို႔အားလံုးဟာ ဂ်ာမန္ဆန္႔က်င္ေရး အေရးေတာ္ပုံႀကီးမွာ ေျခစုံပစ္ ပါဝင္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ 'ဂ်ာမန္ဖက္ဆစ္ေတြရဲ့ေအာက္မွာ လူဟာေသမ်ိဳးျဖစ္တယ္' ဆိုတဲ့အျဖစ္ကုိ အခ်ိန္တုိင္းျပည့္ျပည့္ဝဝ ေတြ႔ႀကံဳ နားလည္ခဲ့ၾကတယ္။ ေသျခင္းတရားနဲ႔ အၿမဲတမ္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ခ့ဲရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ေရြးခ်ယ္မႈေတြဟာ ျပတ္သားၿပီး စစ္မွန္တ့ဲဘဝကုိ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔လည္း ဆုိႏိုင္တယ္။

'က်ဳပ္တို႔ရဲ့ဘဝဟာ ေသတာကမွ ပိုေကာင္းေသးတယ္'ဆိုတဲ့အျဖစ္ေၾကာင့္လည္း ပုိၿပီးစစ္မွန္လာခဲ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ရည္ၫႊန္း တာဟာ ဂ်ာမန္ဆန္႔က်င္ေရးတုိက္ပြဲမွာ လက္နက္စြဲကိုင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် တိုက္ပြဲဝင္ခ့ဲသူေတြကိုသာ မဟုတ္ဘူး၊ ဂ်ာမန္ဖက္ဆစ္ ေတြရဲ့လက္ေအာက္မွာ ေလးႏွစ္တာ (၁၉၄ဝ-­၄၄)ကာလအတြင္း အခ်ိန္တိုင္း ဂ်ာမန္ဖက္ဆစ္ေတြက္ုိ(No)လို႔ ျငင္းဆုိၾကတ့ဲ က်ဳပ္တို႔ ျပင္သစ္လူမ်ိဳးအားလုံးက ိုၫႊန္းဆိုတာျဖစ္တယ္"ဟူ၍ သူ၏ 'အသံတိတ္ႏိုင္ငံေတာ္'တြင္ ျငင္းပယ္ဆန္႔က်င္ျခင္းစြမ္းအားသတၱိ၏လြတ္လပ္မႈကို ယန္းေပါဆာ့တ္က ဖြင့္ဆိုျပေပးခဲ့သည္။ အမွန္စင္စစ္ လြတ္လပ္မႈဟူသည္ ေတာင္းခံအပ္၍ ရရွိလာေသာအရာမဟုတ္။ လြတ္လပ္မႈကို ဒါကို..ဟိုးအေဝးႀကီးမွာ ကၽြန္ေတာ္ သြားရွာခ့ဲတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သိပ္ကိုနီးကပ္လြန္းတ့ဲအတြက္ ထိလို႔ေတာင္ မရႏိုင္ဘူး။ ဟုတ္တယ္၊ လြတ္လပ္မႈဟာ ကၽြန္ေတာ္ ထိလုိ႔မရေလာက္ေအာင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔နီးကပ္လြန္းပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တိုင္ပါဘဲ။ မိမိပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာရဲ့လြတ္လပ္မႈျဖစ္တယ္။
(ေရာင္ျပန္ ဟပ္ခ်က္မ်ား)
'ျဖစ္တည္မႈ ဝါဒအေၾကာင္း' ဘာမွ် မယ္မယ္ရရ နားမလည္ေသာ္လည္း ထိုဝါဒကုိ ယန္းေပါဆာ့တ္အမည္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲ၍သိၾကေပသည္။ ဆာ့တ္သည္ ေခတ္သစ္ ျပင္သစ္အသိပညာ၏ ကုိယ္စားျပဳေဖာ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္သူမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ျပစ္တင ရႉတ္ခ်ၾကသမ်ားလည္းမရွားေပ။ အဂၤလိပ္တကၠသိုလ္ဒႆနပညာရွင္တို႔က သူ႔ကိုဒႆနပညာရွင္အျဖစ္ မသတ္မွတ္ၾက။ စာေပ ေရးရာပညာ သည္အေနျဖင့္သာ ေနရာေပးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ျပင္သစ္တြင္မူ သူသည္ ႏိုင္င့ံဂုဏ္ေဆာင္ ဒႆနပညာရွင္ျဖစ္ေပသည္။ ဆာ့တ္ကုိ ေဝဖန္၍ ရႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မသိက်ိဳးက်င္ျပဳလွ်စ္လွ်ဴရႉ၍မူ မရႏိုင္ပါ။

ယန္းေပါဆာ့တ္ကုိ္နားလည္ျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္၏အေရးပါေသာအေၾကာင္းျခင္းရာကိစၥအေထြေထြကို နားလည္ျခင္းမည္ေပသည္။ ဒႆနပညာရွင္္ အျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမား အျဖစ္၊ စာေရးဆရာအျဖစ္ ဆာ့တ္သည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကို စစ္စစ္မွန္မွန္ကုိယ္စားျပဳသူျဖစ္၏။ သသူ႔တြင္ေခတ္၏ဟန္ရွိေနေပသည္။

ဖရူဒ္(ဖရိြဳဒ္)၏ဘဝႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တခုလံုးတြင္အဓိကအျခင္းအရာအမွာ မသိစိတ္ ျဖစ္၏။ အုိင္းစတိုင္းတြင္ ရီေလတီဗီသီအိုရီျဖစ္၏။ လီနင္တြင္ ဆိုရွယ္လစ္ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္၏။ ယန္းေပါဆာ့တ္၏ ဘဝတခုလံုးႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တရပ္လုံးသည္ လူသား၏လြတ္လပ္မႈ အေပၚတြင္ပစ္မွတ္ထား၍ စုစည္း ခဲ့ေပသည္။

၁၉၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ပထမကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြားခဲ့သည္္။ ထုိစဥ္က အသက္ ၉ ႏွစ္သားမွ်သာရွိေသးေသာ ယန္းေပါဆာ့တ္သည္ စစ္၏အနိဌာရံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ သေဘာမေပါက္ခ့ဲ။ သို႔ေသာ္ ဒုတယိကမၻာစစ္ (၁၉၃၉­၄၅) ျဖစ္လာေသာ အခါ စစ္အေၾကာင္းကို ဘဝႏွင့္ရင္း၍ ကုိယ္တိုင္ ဌိတိသေဘာေပါက္နားလည္ ခဲ့ေလသည္။ ဆာတ့္ကုိယ္တုိင္ ဂ်ာမန္စစ္သုံ႔ပန္းျဖစ္လာခဲ့ၿပီး စစ္၏သားေကာင္ျဖစ္ရေလသည္။

စစ္ဟူသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူသားတို႔တည္ေဆာက္ထူေထာင္ခ့ဲရေသာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈတရပ္လုံးကုိ တခဏအတြင္း ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္ပါလား၊ အစဥ္အလာ ကတိကဝတ္မ်ား၊ တန္ဖိုးမ်ား၊ ျမင့္ျမတ္မႈဆိုသည္မ်ားသည္ စစ္ႏွင့္အတူေရစုန္ေမ်ာသြားၾကသည္။ လူေတြ ေသလုိက္ၾကသည္ မွာလည္း ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ေသာက္ေသာက္လဲ ျဖစ္ခဲ့သည္။ လူ႔ဘဝ၏ သစၥာတရား လူ႔ဘဝ၏အဓိပၸါယ္ဘယ္မွာလဲ၊ ဘာမွ မရွိၾကပါလား။
ဂ်ာမန္နာဇီတို႔၏ ဖက္ဆစ္ေျခဖေနာင့္ေအာက္တြင္ ျပင္သစ္ျပည္သူတို႔ သက္ဆင္းက်ေရာက္ခဲ့ရ၏။ ဟစ္တလာ၏ က်ဴးေက်ာ္စစ္သည္ တတိယေျမာက္ ျပင္သစ္သမၼတႏိုင္ငံေတာ္၏တန္ဖိုးမွန္သမွ်ကုိ ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္သည္။ ျပင္သစ္တို႔၏ လူ႔ဘဝအေျခအေန အားလုံး တို႔သည္ အစြန္းသို႔ေရာက္ခဲ့၏ ။

ဂ်ာမန္ဖက္ဆစ္တို႔၏ ရုပ္ပိုင္းဆု္ိင္ရာ ၫွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ႏွိပ္စက္မႈတို႔သည္ ျပင္သစ္တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ႀကီးမားလွေသာ ေသေရးရွင္ေရး အၾကပ္အတည္းျဖစ္ေပသည္။ ယင္းအၾကပ္အတည္းမ်ားေအာက္တြင္ ျပင္သစ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏စစ္မွန္ေသာလူ႔ဘဝကုိ မနစ္မြန္းေစရန္ႏွင့္ လူပီသေသာျပင္သစ္မွန္သမွ် ဆိုးရြားေသာအျဖစ္အပ်က္ အေျခအေနအားလုံးကုိ No ဟု ျငင္းဆန္ၾကေလာ့ဟု ဆာ့တ္က ႏိႈးေဆာ္လိုက္သည္။ လူ႔ဘဝ ျဖစ္တည္မႈႏွင့္တန္ဖုိးမ်ားကုိ ျပန္လည္သတ္မွတ္ရန္ ႀကိဳးပန္းသည့္အေနျဖင့္ ျပဇာတ္၊ ဝတၳဳ၊ စာတမ္းမ်ား ေရးသား ခဲ့ေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ ျပင္သစ္တို႔ဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲ၏စာေပႏွင့္ဒႆနျဖစ္သည္ဟု ယူဆႏိုင္ေပသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ကမၻာစစ္ႀကီးတြင္ ျပင္သစ္သည္စစ္ရံႉး၍ ဂ်ာမန္တို႔လက္ေအာက္ ေရာက္ခ့ဲရသည္။ ျပင္သစ္မ်ိဳးခ်စ္မ်ားသည္ ဂ်ာမန္တို႔ လက္ေအာက္ မွ သူတို႔ႏိုင္ငံလြတ္ေျမာက္ရန္ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားဖြဲ႔စည္း၍ တက္ႂကြစြာ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ ဤသို႔ ခက္ခဲေသာ လႈပ္ရွားမႈ ေအာင္ျမင္ထေျမာက္ေစရန္ လုပ္ငန္း လမ္းၫႊန္ဒႆနတရပ္ လုိအပ္ေပသည္။ ယင္း ဒႆနသည္ အေတြးအေခၚ ခံယူခ်က္တရပ္ ျဖစ္ရံုမွ်သာမကဘဲ သူတို႔ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ထူးျခားသည့္အေျခအေနႏွင့္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ရန္လည္း လုိအပ္ေပသည္။ ယင္း လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖစ္တည္မႈဝါဒက ေကာင္းစြာျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့သည္။

ယန္းေပါဆာ့တ္၏အျမင္အရ အစစ္အမွန္တရားဟူသည္ လုံးဝ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာေဆာင္ေပသည္။ ပူပန္ေသာကေရာက္ရျခင္း၊ အဓိပၸါယ္ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ ရြံရွာစက္ဆုပ္ျခင္း၊(ဂ်ာမန္လက္ေအာက္မွ ျပင္သစ္တို႔၏ခံစားမႈအေတြ႔အႀကံဳ) ခံစားခ်က္တို႔သည္ ယင္းပုဂၢလအစစ္အမွန္တရား၏ ေဖာ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္၏။ ထို႔ျပင္အစစ္အမွန္တရားသည္ မိမိ၏ ကုိယ္ပုိင္ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္ႏိႈင္ျခင္းႏွင့္လည္း ယွဥ္တြဲေနေပသည္။ ယင္း ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ လူသားတိုင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚလာသမွ်အားလံုးအတြက္ တာဝန္ရွိသည္။ တာဝန္ယူရမည္။ (ဂ်ာမန္တို႔၏ေအာက္ ေရာက္ရျခင္း၊ ယင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းတို႔သည္ ျပင္သစ္လူမ်ိဳးတုိင္း ရယူရမည့္တာဝန္ျဖစ္သည္)

ထိုစဥ္က ျပင္သစ္တို႔သည္ စစ္ရံႉးသြားသျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပား ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ခ့ဲၾကသည္ ေတာ္လွန္ေရးသမား အခ်င္းခ်င္းမွာလည္း စိတ္ဓာတ္ေရးရာစုစည္းမႈ ေလ်ာ့နည္းခဲ့သည္္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ စစ္ရံႉးသြားေသာ္လည္း မိမိတို႔ႏွင့္မဆုိင္သလို ေနႏိုင္ၾကသူမ်ား၊ နာရေကာင္းမွန္း မသိၾကသမ်ားရွိခဲ့ေပသည္။ ျဖစ္ေပၚလာသမွ်အားလံုးအတြက္ မိမိတို႔အားလံုး တဦးစီ၊ တေယာက္စီအေပၚတြင္တာဝန္ရွိေၾကာင္း သတိ မမူခဲ့ၾက။ ဤသို႔ေသာအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ျဖစ္တည္မႈဝါဒသည္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ခ့ဲေပသည္။

0 comments:

Post a Comment