Saturday, November 17, 2018

တကၠသိုလ္(ေဒါက္တာသန္းထြန္း)

0 comments
တကသိုလ္ကိုျပျပင္မယ္လို ကမ္းသိထားကတယ္။ ဘယ္လိုျပင္မလဲလို သက္ဆိုင္သူတိုင္း ကာင့္ကေနကတယ္။ ယခုလဆန္း ၆ရက္ေနက တကသိုလ္ေကာင္စီ စတင္စည္းေဝးပီလို႔ၾကားရေတာ့ ဘာေတြဘယ္လိုျပင္ပီလဲလို နားစြင့္ကတယ္။ ကိုးနာရီလံုးလံုး စည္းေဝးတယ္လိုသာ သာမညသိရေတာ့ ထပ္ပီးသတင္းစံုကို နားစြင့္ရျပန္တယ္။ စင္စစ္ အဲဒီအစည္းအေဝးက(မူ)ခ်ေပးတာကို ဆိုင္ရာေကာ္မတီေလးေတ ဖြဲ႔စည္းပီး အေသးစိတ္စဥ္းစားခိုင္းတယ္လိုဘဲ ယူဆိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ အေသးစိတ္စဥ္းစားကတဲ့အခါ ဒီအခ်က္ေတြေတာ့ ရွိတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ကိက္ယူ ကိက္လဲမတတ္ိုင္ဘူးဆိုပီး ဒဲ့ဒိုးေျပာခ်င္တာကေလးေတြ တန္းစီပီး ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။

တကသိုလ္။         တကသိုလ္ဆိုတာ စာေပသင္ကားပိုခ်တဲ့ေက်ာင္းအကီးစားလို လြယ္လြယ္မမွတ္ေစခ်င္ဘူး။ ပညာျပန္ပြားေရးဗဟိုရ္ဌာန (Centre of Learning)လို မွတ္ကပါ။ ပညာျပန္တယ္ဆိုတာ မသိေသးတဲ့လူကို သိေအာင္သင္တာ(Teaching)ရယ္ မသိေသးတာကို သိေအာင္လုပ္တာ(Research)ရယ္လို ွစ္မ်ိးရွိတယ္။ လူငယ္ေတြကို စာသင္ေပးတာတခုထဲလုပ္ရင္(Centre of Teaching) တကသိုလ္ မေခဘူး။ ေခၿမဲမို ဆက္ေခေနရင္လဲ ကြားတာဘဲျဖစ္တယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာေတာ့ ရန္ကုန္တကသိုလ္ဟာ စာသင္တာတခုဘဲျဖစ္လာခဲ့လို ခုလိုပ်က္ဆီးတာဘဲ၊ သုေတသနလုပ္တဲ့ ဆရာကီးငယ္တခ်ိဳ႔ရွိေနရင္လည္း လက္ခ်ိးေရလိုရတယ္၊ အဲဒါကိုလည္း ဖ်င္းတဲ့လူက အမ်ားစု ျဖစ္ေနေတာ့ မရွက္ကဘူး။ တိုတိုေျပာရရင္ ရန္ကုန္တကသိုလ္မွာ "စာသင္တာအဓိက"ဆိုတဲ့ မူဟာ အထက္စီးရေနတယ္၊

ဒီအတိုင္းကည့္ေနရင္ တကသိုလ္ဆိုတဲ့နံမယ္နဲမထိုက္တန္၊ အခုေတာ္လွန္ေရးေခတ္မွာ ရန္ကုန္တကသိုလ္တြင္ "သုေတသနအဓိက"လို ျပင္ိုင္ရင္ ထိပ္တန္းဘဲ။ သိုမဟုတ္ ေရမီးအစံုကစားခ်င္ေသးလို ေစ့စပ္ေရး Compromise နည္းနည္းထဲ့ပီး "စာလဲသင္ သုေတသနလဲလုပ္" ဆိုတဲ့ ွစ္ဖက္ေခ်ာအနံကီးဂြင္းက်ယ္ ေဆးခိုင္အာမခံလုပ္ခ်င္ေသးရင္လည္း လုပ္ေပါ့။ ကာ္ေအာင္သာျငာရတယ္ဆိုတဲ့ အစားဘဲ၊ သိပ္မေကာင္းဘူး။ မ်က္ရည္နဲ အၿပံဳးဆိုတဲ့တကသိုလ္ဘဝ ေရာက္မယ္၊ က်ပ္အကိက္ကေတာ့ "သုေတသနအဓိက"ဘဲ။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ မညာတမ္းေျပာရရင္ တကသိုလ္မွာ စာသင္တာဟာ မလြဲသာလုပ္ လုပ္ရတဲ့ ဘိုင္ပေရာဒတ္By-Product ပါဗ်ာ။ သေဘာကေတာ့ တကသိုလ္က ရွိပီးသိပီးပညာကိုထိမ္းရတယ္၊ အဲဒီအခါမွာ ရွိပီးသားဆရာေတြေသရင္ လူစားရဖို Recruit လူသစ္ေမြးရတယ္။ ရွိပီးသား ဆရာေတြ ထမင္းငတ္မေသေအာင္ လူသစ္ေတြကေပးတဲ့ေက်ာင္းလခကို မက္ေမာရတယ္။ အဲဒီွစ္ခ်က္ေကာင့္ လူသစ္လက္ခံပီး စာသင္ေပးတယ္။ လူသစ္တေထာင္ေရာက္လာလို သုေတသနဆက္လုပ္မယ့္ ဆရာတေယာက္ျဖစ္မလာဘူးဆိုတာလည္း မေမ့ပါနဲ အဲဒီလို ဘိုင္ပေရာဒတ္(By-Product)ကိစမ်ိးကို မိန္းလိုင္း(Main Line)ပိုလိုက္ကထဲက ရန္ကုန္တကသိုလ္ ဖ်င္းသြားတာဘဲ။ ေရွဆက္ေျပာလို အပိုဘဲ။ စာဘဲသင္လို အမိန္ခ်ရင္ နံမယ္ပါေျပာင္း၊ ကိက္မယ္ဆိုရင္ "မဟာဟိုက္စကူးကီး"လို ကြယ္ရာက သူတကာ မကားတကား ေခေနမွာဘဲ။

ေက်ာင္းသား။       တသက္လံုးဖ်င္းလာတဲ့သူငယ္ကေလးကို ဆယ္ေပပတ္လယ္အခမ္းငယ္ထဲမွာ ွစ္ေယာက္တတြဲထဲ့ပီး ေလးွစ္ထား လိုက္ရံုနဲ တိုင္းျပည္အတြက္အသံုးဝင္မယ့္ လူေတာ္လူေကာင္းေလး ျဖစ္မလာပါဘူး။ စိတ္ခ်၊ လူတရာမွာ ကိုးဆယ့္ငါးေယာက္ ဘီေအ ေအာင္မယ္ဆိုရင္ ွစ္မ်ိးဘဲ ေျပာလိုရတယ္၊ ()တယ္ေတာ္တဲ့ဆရာေတြဘဲလို ခ်ီးမြမ္းပီး၊ ()က်န္တဲ့ငါးေယာက္က ုေနသလားလိုဘဲ ေမးစရာက်န္ေတာ့တယ္။ ဘီေအေအာင္သြားတဲ့ ၉၅ေယာက္ကလဲ ငါဘီေအကြလို ေသြးကီးပီး ေပါေကာင္ေကာင္ျဖစ္သြားတယ္။ ဟန္ဟန္ပန္ပန္အလုပ္တခုကို ဦးစီးပီး လုပ္ကိုင္ိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရမသြားဘူး၊ က်န္ရစ္တဲ့ငါးေယာက္ကလည္း ေနာင္ွစ္ မတ္လမွာလည္း ငါတိုလည္း ကိမ္းေသေအာင္အံုးေတာ့ မယ္လို အအိပ္အစားမပ်က္လွဘူး။ ဒီေတာ့အေျဖက တကသိုလ္ကိုေရာက္လာတဲ့လူခ်စ္ကေလးဟာ ""ရွိတဲ့ လူငယ္ျဖစ္ရမယ္။

ကုန္ရိုင္း (Raw Material)ေကာင္းမွ အထည္(Finished Product)ေခ်ာမယ္။ အခ်ပ္က မတ္ထရီကူေလးရွင္းအဆင့္ကို ႁမင့္ပါ မ်ားမ်ား မမွန္းပါနဲ စစ္ကိေခတ္အဆင့္ကိုဘဲ ပိုေပးပါ။ ေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ "တကသိုလ္ေရာက္လိုရွိမွ စာတေကာင္းေတာ့ ေျဖာင့္ေအာင္ေရးတတ္ ရမယ္" အဂလိပ္ျမန္မာ ွစ္ဘာသာလံုးကို ရည္ညန္းပါတယ္။ တကသိုလ္မွာ ဝါက်ဖြဲ႔ထံုးကို ထပ္ပီးသင္မေနသင့္ပါ။ ဖြဲကို ဆီလုပ္ိုင္တယ္လို ကန္ဘဲ့ လက္ေတြသုေတသနက ေၾကညာဘူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကသိုလ္ကနားေယာင္ပီး ဖြဲကို ဆီမလုပ္သင့္ပါ၊ တကသိုလ္က ွမ္းကိုသာ ဆီကိတ္ေစခ်င္တယ္။ တိုင္းျပည္ကလည္း ပဲဆီေတာင္ တိုကိက္လို တင္းသင့္တယ္။ အခ်ပ္ကေတာ့ တကသိုလ္မွာ ေရာက္ေနပီး ဖြဲေတြကို ကန္ဘဲ့နည္းနဲ ဆီျဖစ္ေအာင္လုပ္ိုင္လည္းလုပ္ပါ။ သိုေသာ္ ေနာက္ေနာင္ကိုေတာ့ ွမ္းကိုဘဲေပါက္ေဈးနဲဝယ္ပိုပါ ေဈးကီးခ်င္ကီးပါေစ။

ဆရာ။    တကသိုလ္မွာ ေရွးေရွးက ေက်ာင္းကိုဝိုင္းထားတဲ့ သံဝင္းထရံသာရွိတယ္။ အခု တကသိုလ္နယ္တခုလံုး သံထရံဝိုင္းပီးပီ။ ဝင္ေကး ကေလးတမတ္-လူကီး ျပားေလးဆယ္။ တိရစာန္မ်ားကို မစပါနဲဆိုတဲ့ဆိုင္းဘုတ္ဘဲ လိုေတာ့တယ္လို ပ်က္ရယ္ေျပာတာ ကားဘူးတယ္။ မန္ခ်းရီးယားက်ား၊ ပါကစတန္ဆိတ္သိုး၊ အေမရိကန္ြားရိုင္း၊ အဂလန္ေမြးရွည္လိပ္ဆိုတဲ့ စာတမ္းကေလးမ်ားလဲ လိုေသးသေပါ့ဗ်ာ။ လူမ်ိးဆက္ျပန္ပြားေရးသာမူလ။ တလင္တမယားစနစ္ဟာ က်ဥ္းေျမာင္းတယ္။ သဘာဝလိင္ျပနာကို လူလုပ္တဲ့ဥပေဒနဲ ေဘာင္မခတ္ရ၊ အေရးမယူရလို ယူဆကဟန္လည္း ရွိမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေလကိုသာစားတဲ့ ကာင္ပါးကီးရွိသလို သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ က်ားလည္းရွိတယ္။ လူစကားေျပာတဲ့ က်ီးျဖလဲည္းွိမယ္။ အကုန္လံုး တလွိမ့္ထဲ မေကာင္းမကန္းေတြေတာ့ ဟုတ္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီေတာ့() ိုင္ငံျခား ကန္ဂရူးမကီးဗိုက္ထဲ ဝင္ေနတဲ့ သားသားေလးဆရာ။ () ေငြစာရင္းမရွင္းိုင္တဲ့ သမဝါယမလူကီးဆရာ။ () ဇာတ္တူသားစားတဲ့ ငန္းေတာ္ကားဆရာ။ () ေမးခြန္းေပါက္ေတာ့ အိမ္ေစေကာင့္လိုေျပာတဲ့ အိမ္ေစ့အမထမ္းဆရာ။ () ကင္ေဖာ္ အမ်ားကို ဆရာမခ်ည္းခန္႔ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ဖ်ံဆရာ။ အဲဒီဆရာေတြကိုလည္း စစ္ထုတ္ပီး ေရကည္ရာျမက္ုရာ၊ သြားလိုရာရာ၊ သြားေတာ့ ုတ္ထြက္စာကေလးေရးခဲ့ဗ်ာလို ပစပ္နားရြက္ခ်ိတ္ေအာင္ ခပ္ၿပံးၿပံးမ်က္ွာထား၊ ဒူးနဲတိုက္ဘိုေကာင္းပါပီ။

က်န္ဆရာေတြကိုေတာ့ သုေတသနကိုလည္း ေလးေလးစားစားလုပ္ခိုင္းပါ။ လုပ္ိုင္ေအာင္လည္း အခြင့္အေရး(Research Facility)ေပးပါ။ သတင္းတပတ္မွာ နာရီ ၃ဝ စာသင္ခိုင္းေနရင္ေတာ့ ဘာသုေတသနမွ လုပ္မရဘူး။ နာရီ ၁၄ ဆိုတာေတာင္ မ်ားတယ္။ ေက်ာင္းသားကို လူစစ္စစ္ နည္းနည္းျဖစ္သြားေအာင္ ေရြးခ်ယ္ပီးမွလက္ခံရင္ ဆရာမွာလည္း စာသင္တာဝန္(Teaching Load)ေပါ့သြားမယ္၊ သုေတသနလုပ္ခ်ိန္ ရမယ္။

အခ်ပ္ကေတာ့ တကသိုလ္မွာ သုေတသနကို မူလအေျခခံကိစတရပ္အေနနဲ ထားေစခ်င္တယ္။ ဒီမူနဲမကိုက္ရင္ ဘယ္ဆရာမွ ရာထူးတိုး (Promotion) မေပးနဲ ရုရွားမွာ ပါေမာကကို သံုးွစ္သာခန္တယ္၊ အဲဒါလည္း သုေတသနလက္စကို ကည့္ခန္တာ၊ ပါေမာကျဖစ္ပီးမွ ညာဝါးေနရင္လဲ ေနာက္သံုးွစ္ ဆက္မျဖစ္ဘူး၊ ေအာက္ကလူထက္ ေတာ္တဲ့လူက တက္လာမွာဘဲ။ ရာထူးတိုးေရးမွာ လုပ္သက္(Seniority) ထက္ သုေတသနအရည္အေသြး(Research Ability)ကို ရုရွားမွာ အဓိကထားတယ္လို သိရတယ္။ အဲဒါေလးတခုလည္း သတိရကစမ္းပါ။

ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ အခုတကသိုလ္မွာသင္ကားပိုခ်တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြမ်ားလြန္းလို ိုင္မနင္းရွိတာလည္းရွိ၊ ေငြကုန္ေကးကမ်ား မ်ားတာလည္းမ်ားဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ တခ်ိဳ႔ဌာနေတြ ျဖတ္၊ တခ်ိဳ႔ေပါင္း၊ တခ်ိဳ႔ဆရာျဖတ္၊ တခ်ိဳ႔ရာထူးခ်ဆိုတာေတြ လုပ္ရေတာ့မယ္။

ေပါင္းသင့္တာက ဝိဇာဘက္မွာ()အေရွတိုင္းရာဇဝင္နဲ အေနာက္တိုင္းရာဇဝင္။ ()ျမန္မာဘာသာ၊ ျမန္မာစာေပ။ ()ပါဠိနဲ ဗုဒက်မ္းစာ၊ ေဘာဂေဗဒ၊ ဝါဏိဇေဗဒနဲစာရင္းအင္း။ ()ိုင္ငံေရးပညာနဲ႔ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး။ ()ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီနဲဆိုင္ကိုလိုဂ်ီ။ () ပထဝီ၊ ဘူမိေဗဒနဲအန္သရိုေပေလာ့ဂ်ီ။ ()အဘိဓာန္ဘသာျပန္စာအုပ္ထုတ္ေဝေရးနဲပံုွိပ္လုပ္ငန္း-အဲဒါေတြဘဲ။
သိပံဘက္က () ရုကေဗဒနဲသတေဗဒေပါင္းေပါ့ဗ်ာ။ အင္ဂ်င္နီယာနဲ မယ္ဒီကယ္က အေကြးေတြလည္း ေပါင္းစပ္ေပးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို ေပါင္းေတာ့ ဌာနနည္းသြားမယ္၊ အေဆာင္အေယာင္ေတြျပတ္ေတာ့ ေငြကုန္နည္းသြားမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဌာနတခုမွာ ပါေမာကတေယာက္ထက္ ပိုခ်င္ပိုပါေစဆိုတဲ့မူကေတာ့ ကိက္စရာပါဘဲ။ နမူနာေျပာရရင္ ပထဝီဌာနမွာ ပထဝီပါေမာက ဘူမိေဗဒပါေမာကနဲ အာခီေအာ္ေလာဂ်ီ ပါေမာက သံုးဦးေတာင္ ရွိခ်င္ရွိမယ္ေပါ့။ ဌာနမးကေတာ့ သူတိုအလွည့္နဲ လုပ္ခ်င္လုပ္၊ သုေတသနမွာ အစြမ္းဆံုးလူကိုဘဲ ထားထားေပါ့ အဲဒီလိုေျပာခ်င္တယ္။ ပါေမာကကိုလည္း ရုရွားမွာလို သံုးွစ္အပိုင္းအျခားထားရင္ သာေကာင္းအံုးမယ္။ အဲဒီအခါမွာ လုပ္ေစခိုင္းသူနဲ လုပ္ရမဲ့လူွစ္ဦးစလံုး သတိရွိကမွ ျဖစ္မယ္။ လူညံ့လူဆိုးေတြေတာ့ မေနိုင္ေအာင္လုပ္လိုက္တာဘဲ ေကာင္းမယ္။

သင္ကားပိုခ်ရန္ ဘာသာစကား။        တခါက တကသိုလ္မွာ ျမန္မာသက္သက္သင္ကားပိုခ်ေတာ့မယ္လိုစိတ္ကူးကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ကံစည္အားထုတ္ဘူးတယ္။ သင့္မသင့္ အေျခအတင္စဥ္းစားကတယ္။ ျမန္မာလိုသင္ေတာ့လိုခိုင္းခဲ့တယ္၊ လုပ္ကည့္တယ္။ ၁၉၆ဝ ျပည့္ ွစ္မွာ ျမန္မာလို ဘာသာအားလံုးသင္ိုင္ေတာ့မယ္လို ကြားခဲ့တယ္။ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ အခုအခါမွာေတာ့ မျဖစ္ိုင္ေသးပါခင္ဗ်ားလို ဘြာခပ္ခ်ိန္ ေရာက္ပီ၊ ျမန္မာအဂလိပ္ စင္ပိင္သင္တန္း ထားေနရတံုးပါဘဲ။ ဘီေအတန္းမွာ အဂလိပ္သက္သက္သာသင္ိုင္တဲ့ဘာသာက မ်ားေနတံုးဘဲ။
ဒီေတာ့ ေအာက္က မက္ထရစ္ကူေလးရွင္းအဆင့္မွာ အဂလိပ္ဘာသာ ိုင္နင္းသူမ်ားဖစ္မျဖစ္ စစ္ပီးမွ တကသိုလ္ကိုပိုလိုက္ရင္ ယခုျပနာ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ အခုလက္ေတြကေတာ့ အဂလိပ္လိုဘဲသင္ဘိုသင့္တယ္လို ယံုတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂုဏ္ထူးတန္း(Honours)နဲ ဘြဲလြန္တန္း(Post-Graduate)မ်ားမွာ အဂလိပ္ဘာသာကို လက္လတ္လိုမျဖစ္။ အဲဒီအခ်က္ကို တပည့္ေရာ-ဆရာေရာ အစိုးရေရာ မ်က္ေျခ မျပတ္သင့္ဘူး။

ေမာ္ကြန္းထိန္း။     တကသိုလ္ပညာပိုင္းမွာ ပါေမာကရွိသလိုအုပ္ခ်ပ္ေရးပိုင္းမွာ ေမာ္ကြန္းထိန္းရွိတယ္။ တကသိုလ္မွာ အရည္အခ်င္း ေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းသားကိုသာ လက္ခံမယ္။ အသက္ေမြး အလုပ္သင္ေက်ာင္း(Vocational & Technical Institutes)ေတြကို ေက်ာင္းသား မ်ားမ်ားေရာက္သြားေအာင္ လမ္းလြဲေပးိုင္မယ္ဆိုရင္ တကသိုလ္မွာ ေက်ာင္းသားနည္းသြားမယ္။ ပီးေတာ့ တကသိုလ္ကလည္း "အဌာရသ သံုးလီ"သင္မယ္လို ကြားမေနဘဲ "အာတာ၊ အဌာရသ"ေလာက္ဘဲ သင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဆရာနည္းသြားမယ္။ စာေမးပြဲေတြ မေအာင္မျခင္း လုပ္မေပးေတာ့ဘူးဆိုရင္ အလုပ္နည္းသြားမယ္။

ေက်ာင္းေဆာင္ျပနာ၊ ဆရာေနအိမ္ျပနာေတြလဲ နည္းသြားမယ္။ ဒီေတာ့ အုပ္ခ်ပ္ေရးမွာ ေမာ္ကြန္းထိန္းွစ္ေယာက္ မလိုေတာ့ဘူး။ ေမာ္ကြန္းထိန္းတေယာက္ရွိရင္ ေတာ္ပီ။ ရွိပီးသားွစ္ေယာက္အနက္ တေယာက္က ၅၅ ွစ္ေက်ာ္၊ တေယာက္က ၃၅ ွစ္ေအာက္လို သိရတယ္၊ ွစ္ေယာက္စလံုးပယ္ပီး ၇ဝ ေက်ာ္ကိုစမ္းခ်င္စမ္းပါ။

ဒါေပမဲ့ ပါေမာကအရည္အေသြးမ်ိး၊ လခမ်ိးနဲ ဂုဏ္သိကကီးသူကိုဘဲေရြးပီး တေယာက္ထဲထားသင့္တယ္။ ေမာ္ကြန္းထိန္းဆိုတဲ့ပုဂလ္က ဘီေအ ဘီအက္စီေလာက္ဆိုရင္ ပါေမာကခ်ပ္ရဲဩဇာခံသက္သက္ ေသဆိုေသ၊ ရွင္ဆိုရွင္ ျဖစ္ေနမယ္။ ျဖစ္လည္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ေမာ္ကြန္းထိန္းက ပါေမာကခ်ပ္ကို မ်က္ွာေစ့ေစ့ကည့္ပီး ကိုယ့္ဆရာ အေလာင္းစည္သူ ဘယ္တုံးကျဖစ္သြားသလဲ၊ လက္ညိႇဳးထိုးတိုင္း ေရမျဖစ္ဘူးဗ်လို ေျပာရဲရမယ္။ မေနတေနကအထိ တကသိုလ္မွာ အေလာင္းစည္သူပါေမာကခ်ပ္မ်ား လက္ညိႇဳးထိုးတိုင္း ေရျဖစ္လာခဲ့တာဟာ တဖက္က ေမာ္ကြန္းထိန္းမ်ားက ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ျမတ္သာ ကားပါ ေက်ာကုန္းကို နင္းေရွာက္သြားပါလို သုေမဓာလုပ္ခဲ့လို ျဖစ္တယ္။ လူေပလူနင္းေရွာက္တာကို ခံတဲ့ သုေမဓာ ေမာ္ကြန္းထိန္းမ်ိးမထားသင့္ဘူး၊ လူေတာ္ကိုရွာ တေယာက္ထဲထား လခတိုးေပး ပါေမာကခ်ပ္ခိုင္းသမွသာလုပ္ စာေရးကီးမ်ိးဘဝကဆြဲထုပ္ပီး တာဝန္ခံအကီးအကဲအဆင့္ျပန္ပို အဲဒါအေျဖဘဲ။
-
ထြန္းေနစဥ္ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါး ၁၉၆၀

0 comments:

Post a Comment