Thursday, November 22, 2018

(ေပါရဏမွာေတာ့ မီးရႉးတိုင္ကို တန္ေဆာင္တိုင္လို႔ေခၚသတဲ့ တန္ေဆာင္မုန္းရဲ့) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments
(ေပါရဏမွာေတာ့ မီးရႉးတိုင္ကို တန္ေဆာင္တိုင္လို႔ေခၚသတဲ့ တန္ေဆာင္မုန္းရဲ့)
ေတာင္ငူေထာင္ အေျပာင္းခံရတုန္းကလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊
သာယာဝတီေထာင္ အေျပာင္းရတုန္းကလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊
ဝိဇၨာ ေဇာ္ဂ်ီ တပသီေတြက သစ္ပင္ပန္းမာလ္ေတြမွာ ေဆးေတြလာဝွက္လို႔ ေဆးေပါင္းခတယ္လို႔ဆိုတာလည္း တန္ေဆာင္းမုန္းလျပည့္၊ မယ္ဇလီဖူးေတြသုတ္စားၿပီး သိဒၶိ မဟိဒၶေတြ ေျမာက္တယ္ဆိုတာလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊
မသိုးသကၤန္းေတြ ညတြင္းခ်င္း အၿပီးယက္ၿပီး အရံုမတက္မီ ဆင္းတုေတာ္ေတြမွာ ကပ္ၾကတာလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊ က်ီးမႏိုးပြဲလုပ္ၿပီး ေပ်ာ္စရာဒုကၡေတြ ေပးၾကတာလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္၊
သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔လို႔ေခၚတာလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္
ဗုဒၶျမတ္စြာက အဇာတသတ္မင္းသားကို သာမညဖလသုတၱံ ေဟာခဲ့တာလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္။
အေဖသတ္မိတဲ့ အဇာတသတ္မင္း ေခါင္းခဲလို႔အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ေဝဒနာ ေပ်ာက္ခဲ့တာလည္း တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္။

အဲ့ဒီအထိေတြက ဘာျပႆနာမွ မရွိ။ ရွိတာက ခုေရာ ေထာင္ေျပာင္းရင္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညမွာ ေျပာင္းေသးလား။
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြက ဒီမိုကေရစီအစိုးရဆိုတာေအာက္မွလည္း ရွိေနေသးသလား။
သစ္ပင္ပန္းမာလ္ေတြေရာ ေဆးဖက္ဝင္ေသးရဲ့လား။
ကတိသစၥာတည္ေသာခါ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ေဆးဖက္ဝင္၏လို႔ ဆိုတာနဲ႔ေျပာရင္ "မင္း"ဆိုသူက သူေပးတဲ့ကတိေတြတည္ပါရဲ့လား။ မသိုးသကၤန္းေတြေရာ အရင္အစဥ္အလာအတိုင္း ကပ္ၾကပါေသးလား။
မ်ိဳးခ်စ္အမည္ခံ အၾကမ္းဖက္ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြကေတာ့ သိန္းခ်ီတန္တဲ့ ကတၱီပါသကၤန္းႀကီးေတြ ၿခံဳၾကတယ္ဆိုတယ္။

ရဟန္းျပဳျခင္း၏အက်ိဳးဆိုတာက သာမညဖလသုတၱံရဲ့အႏွစ္သာရ။ လူသတ္အားေပးတရား ေဟာေနၾကတဲ့ ရဟန္းဆိုသူေတြမွာေရာ ရဟန္းျပဳရျခင္းအက်ိဳး ျပက္ျပက္ထင္ထင္ျမင္ရပါရဲ့လား။
သာမညဖလသုတၱံဟာ ရဟန္းတို႔ရဲ့ ေၾကးမံုျပင္သဖြယ္ျဖစ္သတဲ့။
ရဟန္းတပါး ကိုယ္က်င့္သီလရွိမရွိကို ဒါနဲ႔ ထင္ဟပ္ၾကည့္လို႔ရတယ္တဲ့။
သာမညဖလသုတၱံနဲ႔ ဇတုတ္တိုက္ခ်လိုက္ရင္ ကိုယ္က်င့္သီလအရာမွာ ဇကာတင္က်န္မယ့္ရဟန္း ဘယ္နွပါးက်န္မလဲ။ အဖသတ္တဲ့အဇာတသတ္ ေခါင္းကိုက္ေပ်ာက္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္အိပ္စက္ရသလို အမုန္းတရားျဖန္႔ခ်ိေနတဲ့ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြေၾကာင့္ လူေတြအိပ္ေကာင္းျခင္းအိပ္ရ စားေကာင္းျခင္းစားရ ရွိၾကပါရဲ့လား။
အေဖသတ္တာဟာ အလြန္အျပစ္ႀကီးသမို႔ မဟာအဝီစိငရဲက်ခံရမွာျဖစ္ေပမယ့္ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္သြားတာရယ္ ပထမသဂၤါယနာတင္မင္း ျဖစ္သြားတာရယ္ေတြေၾကာင့္ ေလာဟကုုမၻီငရဲပဲေရာက္သြားတယ္ဆိုရံုမက ေနာင္တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဝိဇိတာဝီအမည္နဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္ၿပီး ကၽြတ္တမ္းဝင္မယ္ဆိုကေရာ စဥ္းစားစရာမဟုတ္ဘူးလား။

အဲ့ဒါနဲ႔ယွဥ္ေတာ့ သီတဂူဘုန္းႀကီးေျပာသလို ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူေတြ၊ ငါးပါးသီလမလံုသူေတြကိုသတ္တာ အျပစ္မေျမာက္ဘူးဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္စရာျဖစ္ေလမလား။
အဇာတသတ္က ခရီးႀကိဳလႊတ္လိုက္တဲ့ သမားေတာ္ဇီဝက က ဘာျဖစ္လို႔ လူမိန္းမ ငါးရာကို ေယာက္က်ားေတြလို စစ္ခ်ပ္ဝတ္တန္ဆာေတြဝတ္ခိုင္းၿပီးမွ ဗုဒၶျမတ္စြာသီတင္းသံုးရာ သရက္ဥယ်ဥ္ဆီေခၚသြားရတာလဲ။
မိန္းမဆို ဘုန္းနိမ့္တယ္ထင္လို႔လား။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္မွာမွ မဟုတ္ ဘယ္လျပည့္ျပည့္ ဘယ္လကြယ္ကြယ္ အမုန္းတရားေဟာ အမုန္းစကားေျပာတာဟာ ဘယ္ဘာသာတရားရဲ့အဆံုးအမနဲ႔မွ မကိုက္ညီလို႔ ဘယ္လူမွ မေျပာအပ္ဘူး။
၏ဘာသာေရးဦးေဆာင္ဆိုသူေတြက သာေတာင္မေျပာအပ္ဘူး။

ဘာသာတရားေတြမေပၚခင္က ဘာသာတရားေတြေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ လူသတ္ပြဲ၊ စစ္ပြဲ၊ ပဋိပကၡေတြမရွိဘူး။ ဘာသာတရားေတြေပၚလာေတာ့ အဲ့ဒီဘာသာတရားယံုၾကည္သူ အစြန္းေရာက္ေတြ ေနာက္လိုက္ေတြေၾကာင့္ ေသြးေခ်ာင္းစီးမႈႀကီးေတြ ေထာင္းလေမာင္းထခဲ့တာ။ ထရတာပါ။ ခုထိလည္း ဆက္ျဖစ္ေနတာပါ။ ဘာသာတရားေတြရဲ့ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္မႈဟာ အမုန္းတရားေတြ အႁငိွဳးအာဃာတေတြေၾကာင့္ စြန္းထင္း ညစ္ႏြမ္းရတာဟာ ေလာကမခ်မ္းသာစရာျဖစ္ရတာပါပဲ။ ဘာသာတရားဟာ သူ႔အဘိဓမၼာ၊ သူ႔ဆရာနဲ႔ သူ႔ဒကာ(ဘာသာ၊ ေရွ႔ေဆာင္၊ ေနာက္လိုက္) သံုးဖလွယ္ၾကားကကိစၥပဲျဖစ္တယ္။ အစိုးရက ဘာသာတရားကို ကိုယ္အာဏာၿမဲေရးအတြက္ ေဒါက္တိုင္သဖြယ္ အသံုးျပဳေနတာဟာ လိုလားေကာင္းတဲ့အမႈမဟုတ္ဘူး။ အစိုးရမွာ လူေတြကို နိဗၺာန္ေတြ၊ နတ္ျပည္ေတြ၊ ထာဝရအသက္တာေတြ၊ ဂ်ႏၷတ္သ္သုခဘံုေတြ၊ အမတ တရားေတြ ရေအာင္ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္စရာအေၾကာင္း ဘာမွမရွိဘူး။ ပို႔ေဆာင္ေပးရမယ့္တာဝန္လည္း မရွိဘူး။ အဲ့ဒါေတြ တကယ္ရွိဦးေတာင္ အစိုးရက ပို႔ေပးလို႔မရဘူး။ တန္ေဆာင္မုန္းမွာ က်ေနာ္တို႔ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနၿပီး ေလာကကိုအမုန္းမီးၿမိွဳက္ေနသူေတြကို ဆန္႔က်င္ၾကဖို႔ပါပဲ။ မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ႏိုဝင္ဘာ ၁ဝ၊ ၂ဝ၁၈)

0 comments:

Post a Comment