Monday, March 18, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း(ေမာင္ၾကည္သစ္၁၅)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း(ေမာင္ၾကည္သစ္၁၅)

ျပင္ပအရာဝတၳဳမ်ားတြင္သူ႔ ပကတိအတုိင္းရွိျခင္းသေဘာသာ ပါရွိ၏။ လူတြင္မူ သူ႔ ပကတိအတိုင္းရွိျခင္းေရာ၊ ကိုယ့္တြက္ကုိယ္ရွိျခင္းပါ ပါရွိ ေပသည္။ လူသားတြင္ ျပင္ပရုပ္ဝတၳဳမ်ား၌လုံးဝမရွိသည့္သိစိတ္ ရွိ၏။ လြတ္လပ္မႈရွိ၏။ “သိစိတ္သည္ျဖစ္တည္မႈ၏ ကုိယ္စားျပဳ ေဖာ္ေဆာင္ ခ်က္ျဖစ္သည္။ နတၱိဘဝ(ဝါ) သုညဘဝ(Nothingness) သည္ သိစိတ္၏အေၾကာင္းတရားျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ သိစိတ္၏ကိုုယ္ပုိင္တည္ရွိမႈ အတြက္အေၾကာင္းတရားမွာ သိစိတ္ပင္ျဖစ္ေပသည္” ဟု ဆာ့တ္က ဖြင့္ဆိုသည္။

ဆာ့တ္၏အျမင္အရ လူ၏သိစိတ္တြင္ မည္သည့္အေၾကာင္းရင္းခံမွ်မရွိေပ။ မည္သည့္အႏွစ္သာရ ဂုဏ္ရည္လကၡဏာမွ်လည္းမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္သိစိတ္သည္ သုညဘဝ သုညသေဘာ ျဖစ္သည္။ သိစိတ္ပါဝင္ေနေသာ လူသား၏ဘဝမွာလည္း သုညဘဝ၊ သုည အျဖစ္ပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။

လူသည္ မည္သည့္ျပဌာန္းခ်က္၊ မည္သည့္ ဂုဏ္ရည္အႏွစ္သာရမွ်မရွိဘဲ ျဖစ္တည္လာရေသာသတၱဝါ ျဖစ္၏။ မိမိဘဝ၏အတြက္ မိမိဘာသာ မိမိ ျဖစ္တည္ေနရေသာသတၱဝါျဖစ္၏။ မိမိဘဝျဖစ္တည္မႈကို ရရွိၿပီးမွသာလွ်င္ ကုိယ္ႏွစ္သက္ရာဘဝကို ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္၍ တည္ ေဆာက္ယူရေသာသတၱဝါ ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ လူ႔သိစိတ္၏သုညဘဝ၊ နတၱိသေဘာရွိေနမႈသည္ ကၽြန္ုပ္တို႔လူသားမ်ား၏ လြတ္လပ္မႈအတြက္ ေရခံေျမခံ အေျခအေနေပးခ်က္ျဖစ္၏။ လူသား၏လြတ္လပ္မႈသည္ သူ၏ ျဖစ္တည္မႈ၏ အစိတ္အပိုင္းတရပ္ မဟုတ္၊ ဂုဏ္ရည္မဟုတ္ေပ။ လူသား၏ျဖစ္တည္မႈကုိယ္ကပင္ လြတ္လပ္မႈျဖစ္သည္။ လူဟူသည္ လြတ္လပ္မႈပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ဟူသည္ လူ႔ေလာကႀကီးတခုလုံး၏ ပံုသ႑န္အေနအထားကို ျပဳျပင္ဖန္တီးလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

လြတ္လပ္မႈႏွင့္ လူသည္ ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ စစ္အတြင္းကေရးသားခဲ့ေသာ ယင္ေကာင္မ်ား(TheFlies)ျပဇာတ္တြင္ ဆာ့တ္က တင္ျပခဲ့သည္။ ယင္းျပဇာတ္တြင္ မမိမိကိုအာခံေသာ ေအာရက္စ္ေတး(Crestes)ကုိ ဇီးယု(Zeus)နတ္မင္းႀကီးက “မင္းကို ဘယ္သူဖန္ဆင္း ခဲ့သလဲဆုိတာ သိတယ္မဟုတ္လား” ဟုၿခိမ္းေျခာက္သည္။ ထိုအခါ ေအာရက္စ္ေတးက “မွန္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား က်ဳပ္ကုိ ဖန္ဆင္းခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ား အမွားတခုက်ဴးလြန္ခဲ့တယ္ေလ။ ဒါကေတာ့ ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္ကုိ လြတ္လပ္သူအျဖစ္ဖန္ဆင္းခဲ့တာပဲ” ဟုဆုိကာ ဇီးယု၏ ျပဌာန္းမႈကိုျငင္းဆုိၿပီး သူ၏ လြတ္လပ္မႈကုိ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ဤ လြတ္လပ္မႈသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ မဂၤလာတပါးေတာ့ မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေ့ၾကာင့္ဆုိေသာ္ ရွင္သန္ေသာအသိစိရွိေနသည့္လူသားသည္ မိမိမျဖစ္ေသးေသာအလားအလာျဖစ္ေျခမ်ားဆီသို႔ မည္သည့္ အထိန္းအခ်ဳပ္မွ်မရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာေရႉဦးတည္ ေျပာင္းလဲေနၾကသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ၏ဘဝျဖစ္တည္မႈသည္ တည္ၿမဲမႈမရွိေပ။ လုံၿခံဳမႈလည္း မရွိေပ။ လူသားသည္ လြတ္လပ္မႈကို ရရွိလိုက္သည္ႏွင့္အတူ မိမိဘဝလံုၿခံဳမႈကုိလည္း စြန္႔လႊတ္လိုက္ရေပသည္။ “လြတ္လပ္မႈအတြက္ တန္ရာတန္ေၾကးကုိ ေပးဆပ္ရသည္”ဟု ဆာ့တ္က ဆုိေပသည္။ လူသားတြင္ လြတ္လပ္မႈႏွင့္အတူ တာဝန္ယူရျခင္းဟူေသာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးသည္ ထက္ၾကပ္မကြာ လုိက္ပါလာသည္သာ ျဖစ္၏။

ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုျဖစ္ေသာ ေက်ာက္တုံးကမူ လူကဲ့သို႔မဟုတ္၊ ေက်ာက္တုံးတြင္သိစိတ္မရွိ၊  ျပဌာန္းသတ္မွတ္ ခံထားရသည္ျဖစ္၍လည္း လြတ္လပ္မႈမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္တုံးတတုံးတြင္ မည္သည့္တာဝန္မွ်မရွိ၊  မည္သည့္ စိုးရိမ္ေသာကမွ် မရွိ၊ ၎တြင္ေက်ာက္တုံးဘဝမွ အျခားအရာတခုသို႔ မိမိဘာသာကူးေျပာင္းေရာက္ရွိ မသြားႏိုင္္၊ တနည္းအားျဖင့္ ေက်ာက္တံုးတြင္ မည္သည့္ ျဖစ္စရာအလားအလာ မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္တုံးဘဝသည္ တည္ၿမဲ၏။ လူကဲ့သို႔ ေသဆုံးျခင္းလည္းမရွိေပ။ သို႔ျဖစ္၍ “ေက်ာက္တုံးဘဝသည္ လံုၿခံဳအျပည့္ရွိသည္”ဟု ဆာ့တ္က ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိနည္းတူ စားပြဲတလုံးတြင္လည္း မည္သည့္စိုးရိမ္စရာမွ်ရွိမည္ မဟုတ္ေပ။ စားပြဲဟူသည္ ျပဌာန္းခံအရာဝတၳဳ ျဖစ္သည္။ လက္သမားက ျပဳလုပ္ဖန္တီး၍ ျဖစ္ေပၚတည္ရွိလာရျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎တြင္ဘာ တာဝန္မွ်မရွိ။ မိမိ ရပ္တည္မႈအတြက္ လည္း ဘာမွ် စုိးရိမ္စရာမလုိေပ။ မလံုၿခံဳစရာလည္း မရွိေပ။

သို႔ေသာ္ လူသားကမူ မိမိဘဝကို မိမိဘာသာမိမိ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ယူရေပသည္။ ဤကမၻာေလာကႀကီးအတြင္း “လူ” ဟူ၍ ျဖစ္တည္ လာကတည္းက သူ ျပဳမူေဆာင္ရြက္သမွ်အားလံုးအတြက္ သူ႔တြင္တာဝန္ရွိလာ၏။ ကိုယ့္ဘဝအတြက္ ကိုယ့္မွာသာ တာဝန္အျပည့္အဝရွိ၏။ လူသားသည္ ကိုယ့္ဘဝလမ္းေၾကာင္းကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေရြးခ်ယ္ၿပီးေလွ်ာက္လွမ္း ခ်ီတက္ရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတြင္ သိစိတ္ရွိရံုမွ်မက လြတ္လပ္မႈလည္းရွိ၏။ ဤလြတ္လပ္မႈအတြက္ ေပးဆပ္ရမည့္တန္ဖုိးမွာလည္း တပါတည္း ကပ္၍ပါလာ၏။ ယင္းကား ကုိယ့္တာဝန္ကုိယ္ခံယူလိုက္ျခင္း(ဝါ) မိမိဘဝလုံၿခံဳကင္းမဲ့ျခင္းျဖစ္၏ဟု ဆာ့တ္က ဖြင့္ဆိုေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယန္းေပါ့ဆာ့တ္က “လူ၏လြတ္လပ္မႈသည္ ဒဏ္ခတ္ခံလြတ္လပ္ျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ “ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႔စရာ ေကာင္းလွေသာလြတ္လပ္မႈ” ဟုလည္း သတိေပးခဲ့၏။

ဤသို႔ ဒဏ္ခတ္ခံရျခင္းမွာ တစုံတဦးက ျပဌာန္းခ်မွတ္ေပး၍ မဟုတ္ေပ။ ဤကမၻာေလာကႀကီးအတြင္း လူသားအျဖစ္ ျဖစ္တည္လာရျခင္း ကသာ လူကို ဒဏ္ခတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာဒဏ္ခတ္ခံရျခင္းမွာ လူသားတြင္ပကတိရွိေနေသာ အျဖစ္တရပ္၊ အေျခအေနတခုသာ ျဖစ္၏ဟု ဆာ့တ္ကဖြင့္ဆိုခဲ့၏။

0 comments:

Post a Comment