Friday, March 15, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၁၃)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (၁၃)
ဤသေဘာကို ယန္းေပါဆာ့တ္သည္ လူသားႏွင့္သက္မဲ့ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခု(ေမာင္းခ်ဓား)ႏွင့္ နိႈင္းယွဥ္ရွင္းလင္းခဲ့သည္။ ေမာင္းခ်ဓားတေခ်ာင္း ျဖစ္လာပံုကို ေတြးၾကည့္ပါ။ ေမာင္းခ်ဓားဟူသည္ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုျဖစ္၏။ ထုိ ပစၥည္းကို ပန္းပဲဖိုအလုပ္ရံုတြင္ပံုသြင္္းျပဳလုပ္ရ၏။ ဤသို႔ မျပဳလုပ္မီ ေမာင္းခ်ဓား၏ပုံသ႑န္အရည္အေသြး စသည့္ စိတ္ကူးတို႔သည္ ပန္းပဲသမား၏ေခါင္းထဲတြင္ ရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ ပန္းပဲသမားသည္ သူ႔ပံုစံ၊ သူ႔အရည္အေသြးအတိုင္းျဖစ္လာေအာင္ သံထည္ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းကို မီးအပူေပးျခင္း၊ ထုေထာင္းျခင္း ျပဳကာ ပုံသြင္းေဖာ္ေဆာင္ယူရ၏။ ဤနည္းျဖင့္ ေမာင္းခ်ဓားသည္ ျဖစ္တည္လာရေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ပန္းပဲသမား၏ေခါင္းထဲရွိပံုစံမ်ား၊ အရည္အေသြးမ်ား စသည့္ စိတ္ကူးထည္အႏွစ္သာရသည္ ေမာင္းခ်ဓားတလက္ ျဖစ္တည္လာမႈထက္ အရင္ေရွ႔က်ၿပီး ပို၍လည္း အဓိက က်ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရေပမည္။

လူသားတြင္လည္း ေမာင္းခ်ဓားလုိ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမွာကဲ့သို႔ အႏွစ္သာရသည္ ျဖစ္တည္မႈထက္အရင္က်သည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္ေလာ။ ပို၍ အဓိကက်သည္ဟု ေျပာႏိုင္မည္ေလာ။ အကယ္၍သာ ဤသို႔ခံယူလုိက္ပါက လူသားသည္ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းႏွင့္ ဘာမွ်ထူးျခားေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ၊ ရွင္္သန္မႈအလားအလာ ဆိတ္သုဥ္းသြားေပေတာ့မည္။ တီထြင္ဖန္တီးမႈလည္းရွိေတာမ့ည္မဟုတ္။ လူျဖစ္ရျခင္းဂုဏ္သိကၡာကုိ လည္း ရွာ၍ ရေတာ့မည္ မဟုတ္။

ထာဝရဘုရားကုိ ယုံၾကည္သူမ်ားအတြက္မူ လူသား၏ဂုဏ္သိကၡာကိစၥကိုရွင္းလင္းရန္ လြယ္ကူေကာင္း လြယ္ကူေပလိမ့္မည္။ ပန္းပဲသမား သည္ သူ႔ေခါင္းထဲရွိ စိတ္ကူးပုံစံအႏွစ္သာရအတုိင္း ေမာင္းခ်ဓားကုိ ထုတ္လုပ္လိုက္သကဲ့သို႔ ထာဝရဘုရားသည္လည္း သူ၏မဟာဝိဉာဥ္ ေတာ္ထဲတြင္ရွိေနေသာ “လူ”ဟူသည့္ စိတ္ကူးထည္အတုိင္း လူသားတဦးစီကို ဖန္ဆင္းထုပ္လုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤတြင္လူသားကုိ ထာဝရဘုရားက ဖန္တီးထုတ္လုပ္လိုက္ရံုမွ်မက လူတဦးခ်င္းစီအတြက ္သုခ၊ ဒုကၡ အေကာင္းအဆုိးမ်ားကိုလည္း တပါတည္း သတ္မွတ္ ေပးခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားသည္ ထာဝရဘုရား၏ျပဌာန္းခံမ်ားျဖစ္သြားၿပီး ပုဂၢလလြတ္လပ္မႈေပ်ာက္သြားေပေတာ့သည္ဟု ဆာ့တ္က မွတ္ခ်က္ခ်ေလ၏။

အမွန္စင္စစ္“အႏွစ္သာရ” ႏွင့္ “ျဖစ္တည္မႈ”တို႔၏ ေရွ႔ျဖစ္၊ ေနာက္ျဖစ္ကိစၥ၊ ပုိၿပီးအဓိက က် မက် ကိစၥသည္ အေနာက္တုိင္းဒႆနသမုိင္းတြင္ အတန္ပင္အေရးပါၿပီး နက္နဲသည့္ျပႆနာတရပ္ ျဖစ္ေပသည္။ ထာဝရဘုရားကို ယုံၾကည္သက္ဝင္ၾကသူမ်ားကိုပင္ မဆုိထားဘိ၊ ထာဝရ ဘုရားကုိ ျငင္းပယ္ခဲ့ၾကသည့္ ဘုရားမ့ဲဝါဒီတခ်ိဳ႔ပင္ ပုဂၢလလူသား၏ ျဖစ္တည္မႈအေရးႀကီးပုံကုိ မ်က္စိလည္သြားတတ္ၾကေပသည္။ သူတို႔ ကလည္း လူသားတြင္ အႏွစ္သာရက ျဖစ္တည္မႈထက္အလ်င္က်သည္။ ပုိ၍ ပဓာနက်သည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္ကိုေတြ႔ရေပသည္။

“ထာဝရဘုရားကုိ မယုံၾကေသာ ဒီဒါရိုး(Diderot 1713­1784)၊ ေဗာ္လ္တုိင္းယား(Voltaire 1694­1778)၊ ကန္႔(Kant 1724­1804) တို႔ ကဲ့သို႔ေသာ ေတြးေခၚရွင္မ်ားမွာေတာင္ အႏွစ္သာရက ျဖစ္တည္မႈထက္ေရွ႔က်တယ္ဆုိတဲ့အယူအဆမ်ိဳးရွိေနတယ္။ သူတို႔က လူသား တဦးခ်င္းစီမွာ လူ႔သဘာဝ(Human Nature)ဆုိတာရွိတယ္လို႔ ခံယူၾကတယ္။ ဒါဟာ လူျဖစ္ရျခင္းဆိုတဲ့ ေယဘုယ်အႏွစ္သာရသေဘာကုိ ေရွ႔တန္းတင္ စဥ္းစားလုိက္တာျဖစ္တယ္။ ပုဂၢလလူသားဆိုတာ ဒီေယဘုယ်တရားရဲ့ သီးျခားေဖာ္ေဆာင္ထားတ့ဲ ကိုယ္ပြားေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆကို ဆိုက္ေရာက္သြားၿပီး ပုဂၢလလူသားရဲ့ျဖစ္တည္မႈဘဝကုိ ေမွးမွိန္သြားေစတယ္”ဟု ဆာ့တ္ကရႉျမင္ခဲ့သည္။

လူ႔သဘာဝဟူေသာ ေယဘုယ်အႏွစ္သာရသေဘာႏွင့္ ေဘာင္ခတ္ၿပီး လူကုိ အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာလုပ္ရပ္မွန္သမွ်သည္ အခ်ည္းအႏွီးသာျဖစ္၏။ ဤနည္းအားျဖင့္ လူသား၏ပုဂၢလဘဝျဖစ္တည္မႈကို မည္သို႔မွ်နားလည္သေဘာေပါက္မည္မဟုတ္ဟု ဆာ့တ္က ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ပုဂၢလလူသားတဦး၏ အမွန္တကယ္ စစ္မွန္ေသာဘဝျဖစ္တည္မႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ဤေမးခြန္းအတြက္အေျဖကုိ “အရွိ တရားႏွင့္သုညဘဝ”ဟူေသာ သူ၏ ဂႏၳဝင္ဒႆနက်မ္းတြင္အေျခခံက်က်တင္ျပရွင္းလင္းေပးခဲ့သည္။

(ဒဏ္ခတ္ခံ လြတ္လပ္ျခင္း)
၁၉၄၃ ခု ႏွစ္တြင္ ယန္းေပါဆာ့တ္သည္ “အရွိတရားႏွင့္သုညဘဝ” ကို ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့သည္္။ သူ႔ဒႆနျဖစ္တည္မႈအတြက္ အေျခခံ လက္စြဲက်မ္းျဖစ္ေပသည္။ စာမ်က္ႏွာ ၇ဝဝဝ ေက်ာ္မွ်ထူထဲလွေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္အေရအတြက္ အနည္းငယ္မွ်သာ ေရာင္းခဲ့ ရသည္။ ထုိစဥ္က ယင္းစာအုပ္၏ဂယက္မွာလည္း ဘာမွ်ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္မရွိခဲ့။ စာအုပ္ပါ အယူအဆတို႔ကိုလည္း ေဆးေႏြးခ်က္ခ်က္ မရွိသေလာက္ျဖစ္ခဲ့၏။ စီးပြားေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသိပညာအရေသာ္လည္းေကာင္း ေအာင္ျမင္ေသာစာအုပ္ မဟုတ္ခဲ့ေပ။

သို႔ေသာ္ ယခုအခါတြင္မူ ကမၻာေပၚတြင္အေက်ာ္ၾကားဆံုးဒႆနက်မ္းတဆူ ျဖစ္လာေပသည္။ အဂၤလိပ္၊ ဂ်ာမန္၊ ရုရွ၊ စပိန္ စသည့္ ကမၻာ့ ဘာသာစကားမ်ားစြာသို႔ ဘာသာျပန္ဆိုရေသာက်မ္း ျဖစ္လာ၏။ ယင္းအတြက္ အဖြင့္က်မ္းမ်ား၊ ေဝဖန္ေရးစာအုပ္မ်ားမွာလည္း ဘာသာ စကားမ်ိဳးစုံႏွင့္ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိေပသည္။

ဒႆနတရပ္ကုိဖန္တီးျခင္းသည္ လက္ရာေျမာက္ဂႏၱဝင္အနုပညာတရပ္ကို ဖန္တီးသကဲသို႔ပပင္ျဖစ္၏။ နက္ရိႉင္းလွသည္ႏွင့္အမွ် သိမ္ေမြ႔ လွေသာကိစၥမ်ားျဖစ္၏။ သာမန္အားျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းသိရွိနားလည္ ခ်ည္းကပ္ခံစားႏိုင္ေသာအရာမ်ားမဟုတ္ေပ။ ဆာ့တ္၏ “အရွိ တရားႏွင့္ သုညဘဝ”မွာလည္း ထို သေဘာအတုိင္းျဖစ္ခ့ဲေပသည္။

“အရွိတရားႏွင့္သုညဘဝ” ၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ပုဂၢလလူသားဟူသည္ မည္သို႔ေသာ အရွိတရားျဖစ္သနည္းဟူေသာျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ျဖစ္သည။္ ယင္းက်မ္း၏ေခါင္းစဥ္ကပင္ ေျဖရွင္္းခ်က္အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္ေပသည္။ ဆာ့တ္အလုိအရ လူသားတြင္ အရွိတရားေရာ သုည ဘဝကပါ ပါဝင္ေနသည္။ ရွိျခင္းသေဘာ(Being) ေရာ၊ မရွိျခင္းသေဘာ(Not­ being) ပါ ပါဝင္ေနေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ လူသားသည္ သူ႔ပကတိအတိုင္းရွိျခင္း(Being­in­itself) အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္ရွိျခင္း(Being­for­itself) အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္တည္ေနသည္ဟု ဆာ့တ္က ယူဆေပသည္။

သူ႔ပကတိအတိုင္းရွိျခင္းဟူသည္ မိမိတို႔မူရင္းသေဘာသဘာဝအတုိင္းရွိေန ျဖစ္ေနၾကေသာ သက္မ့ဲအရာဝတၳဳပစၥည္းမ်ားကိုဆိုလုိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းတို႔သည္ အသိခံတရားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ျပင္ပေလာကတြင္ ဓမၼဓိဌာန္က်က်တည္ရွိေနၾက၏။ ယင္းတို႔သည္ မိမိဘာသာ မိမိ ရပ္တည္ႏိုင္္ၾက၏။ သိပ္သည္း ျပည့္ဝခုိင္မာမႈသေဘာ ရွိၾက၏။ ထုထည္ ပုံသ႑န္ရွိၾက၏။ သို႔ေသာ္ ယင္းတို႔တြင္ သိစိတ္မရွိၾကကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းတို႔တြင ္စိတ္လႈပ္ရွားမႈမရွိ။  ခံစားမႈမရွိ။ လုိအင္ဆႏၵမရွိၾကေပ။ သို႔ျဖစ္၍ ယင္းတို႔တြင္ ပူပန္ေသာကေရာက္ေနစရာလည္း မရွိၾက။ မိမိရပ္တည္မႈအတြက္ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကရန္လည္းမလုိေပ။ ဤရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတို႔သည္ အသိခံအရာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ အျပဳခံ၊ ျပဌာန္းခံ အရာမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ယင္းတို႔၏အရြယ္အစား၊ အတိုင္းအတာ၊ ပံုသ႑န္အေနအထား၊ မည္သည့္ပစၥည္းျဖင့္ျပဳလုပ္ထားသည္၊ မည္ကဲ့သို႔ အသံုးဝင္သည္တို႔ကုိ သိရွိထားပါက ယင္းတို႔အေၾကာင္းကုိ လူတို႔သည္ အကဲျဖတ္ႏိုင္င္ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ လူသားတဦးတေယာက္ႏွင့္ပတ္သက္လာေသာအခါတြင္မူ ဤသို႔မဟုတ္ေတာ့ေပ။ လူတဦး တေယာက္၏ ကိုယ္ခႏၶာရုပ္ပိုင္း အေနအထား၊ ပုံသ႑န္သေဘာလကၡဏာရပ္မ်ားႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းသူ၏အသံုးက်မႈတန္ဖုိးကို သိနားလည္ရံုမွ်ျဖင့္ ဤလူ၊ ဤပုဂၢိဳလ္ အေၾကာင္းကို ေရေရရာရာ ဇစ္ဇစ္ျမစ္ျမစ္ သိရွိနားလည္ႏိုင္ၿပီဟု မေျပာႏိုင္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူသားတြင္ ဤသို႔ေသာ ရုပ္ပုိင္း ဆုိင္ရာလကၡဏာရပ္မ်ားအျပင္ အထူးအေရးပါလွၿပီး လူသားတို႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံုမသိရွိရေသးသည့္ ၾကန္အင္လကၡဏာရပ္တမ်ိဳးသည္ ထပ္ဆင့္ တည္ရွိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယင္းကားလူသား၏သိစိတ္္(Consciousness) ျဖစ္ေပသည္။ သိစိတ္ကို ေပတံျဖင့္တိုင္းတာ၍ မရ။ ယင္းသိစိတ္ေၾကာင့္ လူသားသည္ ကမၼသေဘာေဆာင္သည့္ အျပဳခံအရာဝတၳဳ(ပကတိ အတိုင္းရွိျခင္း) တို႔၏ အဆင့္အတန္းကုိ ေက်ာ္လြန္၍ သြား၏။ ျမင့္ျမတ္သြား၏။ မိမိႏွစ္သက္ရာဘဝကုိေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည့္ ပုဂၢလဓိဌာန္ သေဘာေဆာင္သည့္အရွိတရား (SubjectiveBeing) အဆင့္သို႔တက္လွမ္းေရာက္ရွိ လာႏိုင္ေပ၏။ ယင္းသို႔ေသာ အရွိတရားကို ဆာ့တ္က ကိုယ့္အတြက္ကုိယ္ရွိျခင္းဟု ေခၚဆိုခ့ဲေပသည္။

0 comments:

Post a Comment