Thursday, March 21, 2019

ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၁၈)

0 comments
ျငင္းပယ္ျခင္း၏အလွ(ျဖစ္တည္မႈဒႆနနိဒန္း)ေမာင္ၾကည္သစ္ (အပိုင္း၁၈)
ကိုယ္ကလြဲငရဲ။
ယန္းေပါဆာ့တ္အလိုအားျဖင့္ လူသည္ ဤေလာကအတြင္းသို႔ မည္သည့္ျပဌာန္းခ်က္မွမပါဘဲ စြန္႔ပစ္ခံရၿပီး ေရာက္ရွိလာရျခင္းျဖစ္သည္။ လူအျဖစ္ ေမြးဖြားျဖစ္တည္လာခ်ိန္တြင္ လူတြင္မည္သည့္အႏွစ္သာရမွ မရွိေပ။ မိမိျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားျဖင့္ မိမိဘဝ၏ အႏွစ္သာရ ဂုဏ္ရည္မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ယူရေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ လူ႔ဘဝဟူသည္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္အားလံုးကို စုေပါင္းထားျခင္းျဖစ္၏။ လူပုဂၢိဳလ္ တဦးသည္ ဤသို႔မိမိဘဝကုိတည္ေဆာက္ရာ၌ အျပဳအမူမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတြင္ သူ႔အျပဳအမူ အားလံုး အတြက္ လုံးဝတာဝန္ရွိ၏။ မိမိလြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအတြက္ လံုးဝတာဝန္ရွိ၏။ မိမိ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအတြက္ မိမိသာလွ်င္ လံုးဝတာဝန္ယူရေပမည္။ လူ႔တာဝန္ကိုသိေသာလူသာလွ်င္ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္မႈရွိေသာသူ ျဖစ္၏။ လူပီသေသာသူ ျဖစ္ေပသည္။ တာဝန္သိေသာလူတိုင္းသည္ ပူပန္ေသာကေဝဒနာကို ခံစားရမည္သာျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ အခ်ိဳ႔ေသာလူတို႔သည္ တာဝန္ကိုေရွာင္ၾက၏။ ရင္မဆိုင္ဝံ့ၾက။ လြတ္လပ္မႈေၾကာင့္ ျပင္းျပစြာခံစားရမည္။ “လြတ္လပ္မႈ၏ဖြားဖက္ေတာ္”ေဝဒနာ မ်ားမွေရွာင္ရွားလို ၾက၏။

ထုိသူတို႔သည္ အျပဳအမူေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ပုိင္ခြင့္ကုိစြန္႔လႊတ္ၿပီး မိမိတို႔သည္ မလြတ္လပ္ဟုထင္ျမင္လာၾကသည္။ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ား၊ လူမႈေရးထံုးဓေလ့မ်ား၊ ဘာသာေရးက်င့္ဝတ္မ်ားက သူတို႔၏အျပဳအမူမ်ားကိုအဆုံးအျဖတ္ေပးသည္ဟု ျမင္လာၾက၏။ ဤအေျခအေနဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအရသာ မိမိတို႔သည္ လႈပ္ရွားျပဳမူေနရျခင္းျဖစ္၏ဟု ခံယူလာၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူတို႔သည္ လူ႔ဘဝ၏ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနမႈကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး မိမိကုိယ္မိမိ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းဘဝသို႔ ႏွိမ့္ခ်ပစ္လိုက္၏။ လူစစ္စစ္ဘဝမွ ေက်ာက္ရုပ္ဘဝေရာက္သြား ၾက၏။ သူတို႔သည္ ေက်ာက္ရုပ္တခုကဲ့သို႔ ဘာမွ်အပူအပင္မရွိ၊ ေသာကေဝဒနာမရွိ ေနလုိၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ဤကဲ့သို႔ မိမိတို႔၏ လြတ္လပ္ေသာအျဖစ္ကုိ ေရွာင္လုိသူမ်ား(ဝါ)ရင္မဆုိင္ဝံ့သူမ်ားသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္ၿပီးလိမ္လည္လွည့္စားၾက သူမ်ားသာျဖစ္သည္။ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္ၿပီးလိမ္လည္ျခင္း၊ လွည့္စားျခင္းကုိ“မရိုးသားမႈ(Bad Faith)”ဟု ဆာတ့္ကေခၚ၏။

မရိုးသားမႈသည္ လိမ္လည္ျခင္းႏွင့္ဆင္တူေသာ္လည္း ထပ္တူထပ္မွ်မဟုတ္ေပ။ လိမ္လည္ျခင္းသည္ အမွန္တရားကို အျခားသူတဦးဦး မျမင္မသိေစရန္ ဖံုးကြယ္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ ယင္းတြင္ လိမ္လည္သူႏွင့္အလိမ္ခံရသူ အနည္းဆံုးပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးရွိ၏။ မရိုးသားမႈကမူ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္၍ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ယင္းတြင္ လိမ္လည္သူႏွင့္အလိမ္ခံရသူမွာ မိမိတဦးတည္းသာျဖစ္၏။ မရိုးသားမႈသည္ ျပင္ပ လကၡဏာရွိေသာအရာ မဟုတ္ေပ။ မိမိသိစိတ္အတြင္း၌သာရွိေနသည့္အရာ ျဖစ္ေပသည္။ မရိုးသားမႈသည္ လူအခ်ိဳ႔တြင္ရံဖန္ရံခါ ေပၚတတ္ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႔လူမ်ားကမူ မရိုးသားမႈကုိ တသက္လံုးေပါင္းေဖာ္သြားၾကသည္ဟု ဆာ့တ္က ဆို၏။

မရိုးသားမႈကိုသရုပ္ေဖာ္ျပေသာ ဥပမာတခုကုိ ဆာ့တ္က ဤသို႔ေပးခဲ့၏။ မိန္းမပ်ိဳတဦးတြင္ သူမကို ခ်ဥ္းကပ္၍ ခ်စ္ေရးဆိုထားသူရွိ၏။ တေန႔တြင္ ထုိသူႏွင့္အျပင္သို႔သေဘာတူ လုိက္လာခဲ့သည္။ အျပင္သို႔ေခၚထုတ္ေသာ သူ႔သေဘာကုိလည္း သူမသည္ အလုံးစံုရိပ္စားမိ၏။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိမွာဆံုးျဖတ္ခ်က္အေျဖတခု ခ်ရေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူမ သိထား၏။ ထုိစဥ္ သူမလက္ကုိ သူဆုပ္ကိုင္ကာ ပြတ္သပ္ေခ်ာ့ႁမွဴ လာ၏။ မိမိ ဘာလုပ္ရမည္နည္း။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တခုခုေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ခ်မွျဖစ္မည္။ မိမိလက္ကို ဒီအတိုင္းထားပါက သူ႔အလုိ သူ႔သေဘာ အတုိင္းလုိက္ေလ်ာရာ က်မည္။ အေပါစားမ်ား ဆန္သြားမည္လား။ ဤသို႔မဟုတ္ဘဲ မိမိလက္ကို ရုပ္လုိက္ပါက ေနာင္တြင္သူႏွင့္ အဆက္ အသြယ္ျပတ္သြားႏိုင္သည္။ တခုခု်ေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆုံးျဖတ္ရမည္။ သို႔ေသာ္ သူမက ဘာမွ်မလုပ္ခဲ။့ ဘာမွ် မဆံုးျဖတ္ခဲ့။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ေရႊ႔ဆုိင္းပစ္လိုက္သည္။

ဤေနရာတြင္ မရိုးသားမႈ ဝင္လာေတာ့၏။ သူမလက္ကို သူ႔လက္ထဲတြင္ ဒီအတိုင္းထားခံျ၏။ သူ၏ ပြတ္သပ္ေခ်ာ့ႁမွဴမႈကို ဂရုမျပဳမိသလို ေနလုိက္၏။ မသိသလုိ သေဘာထားလိုက္၏။ မိမိတြင္ သိစိတ္မရွိေတာ့သလုိ ျပဳမူလိုက္၏။ ဤသည္မွာ သူမသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းသဖြယ္ ေျပာင္းလဲခံယူလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ သူမ၏လက္သည္ သစ္သားေခ်ာင္းတေခ်ာင္းပမာ သက္မဲ့ အရာဝတၳဳတခုျဖစ္သြားၿပီး ျငင္းဆန္ျခင္းလည္းမရွိ။ လိုက္ေလ်ာျခင္းလည္း မရွိေတာ့ေပ။ စင္စစ္မူ သူမသည္ မိမိဘာသာမိမိ လူသားစစ္စစ္တဦး၏ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ကို ဆံုးရံႉးခံလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ မိမိ၏လြတ္လပ္မႈကုိ မိမိဘာသာမိမိ ျငင္းပယ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္ လွည့္စားလိမ္လည္လုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။ “မရိုးသားမႈ” ႏြံအုိင္ထဲသို႔ မိမိဘာသာမိမိ ခုန္ဆင္းလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပေတာ့သည္။

ကိုယ္ဘ့ဝအေပၚ ကုိယ္ျပန္လိမ္လည္လွည့္စားေနၾကေသာ ဤသို႔ေသာ မရိုးသားမႈမ်ားသည္ ဤေလာကတြင္ အမ်ားအျပားရွိေန၏။ ထာဝရဘုရား၏ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္ လူျဖစ္လာရသည္ဟု ယုံၾကည္ေနၾကသူမ်ားသည္ မရိုးသားမႈအျဖစ္အတြင္း တနည္းတဖံုေရာက္သြားၾက သူမ်ားသာျဖစ္သည္။ မိမိဘဝကို ထာဝရဘုရားက ျပဌာန္းစုိးမိုးထား၏။ မိမိျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ ထာဝရဘုရားအလိုေတာ္အရ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိတို႔သည္ လြတ္လပ္သူမ်ား မဟုတ္ဟုယူဆၾကကာ မိမိကုိယ္မိမိ ျပဌာန္းခံမ်ားအျဖစ္ လိမ္လည္၍ အသြင္ေျပာင္းၾက၏။

ထုိနည္းတူ ဖရိုဒ္ဂိုဏ္းသား စိတ္ပညာရွင္္ (Freudian Psychologist)တို႔သည္လည္း မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္၍လိမ္လည္ေနၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ သူတို႔က လူတို႔၏အျပဳအမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ ယင္းတို႔၏ မိသားစုပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေန၏ေရာင္ျပန္ဟပ္ ရုိက္ခတ္ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာစြမ္းအား(Libidinal Energy)မွ ထြက္ေပၚလာေသာရလဒ္မ်ားသာျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။ ဖရုိဒ္ဂုိဏ္းသားတို႔သည္ ကိုယ့္ဘဝကို ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တာဝန္ယူေျဖရွင္္းရမည္ဟူေသာ အခ်က္ကိုလက္မခံၾက။ လူ႔ဘဝစစ္မွန္စြာျဖစ္တည္မႈကိုေရွာင္ၿပီး မိမိဘဝျပင္ပရွိ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေနကုိ အျပစ္ဖို႔တာဝန္ယူေစၾက၏။ အလြန္မွားယြင္းေသာ အယူအဆႀကီးသာျဖစ္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္လည္လွည့္စား ထားျခင္းသာျဖစ္၏။ မရိုးသားမႈႀကီးသာျဖစ္၏ဟု ဆာတ့္က ဖရိုဒ္ဂိုဏ္းသားစိတ္ပညာရွင္တို႔ကုိ စြပ္စြဲျပစ္တင္ခဲ့၏။

ဝမ္းနည္းစိတ္ပ်က္စရာေကာင္းသည္မွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဤမရိုးသားမႈ ဘဝထဲတြင္ ကုိယ့္ကိုယ္ယ္ကုိျပန္လွည့္စားၿပီး ေနထုိင္ေပ်ာ္ေမြ႔ ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဤသို႔ မရိုးသားေသာလူမ်ား တဦးႏွင့္တဦး ဆက္ႏြယ္ဖြဲ႔စည္းၾကသည့္လူမႈေရးစနစ္မ်ား၊ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြင္း ရိုးသား သန္႔စင္စြာ လူပီပီသသ အသက္ရွင္ေနထိုင္ႏိုင္ရန္မွာ အေတာ္ပင္ခက္ခဲလွသည္ဟု ဆာ့တ္က ယူဆ၏။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္း(အေနာက္တုိင္း)အတြင္း ပုဂၢလလူသားတဦးသည္ အျခားလူသားမ်ားႏွင့္ မလြဲမေသြဆက္ဆံလာရေသာအခါတြင္ မိမိ၏ လြတ္လပ္မႈသည္ ၿခိမ္းေျခာက္ခံလာရ၏။ ဤေလာကတြင္ လူသားတို႔သည္ တဦးကိုတဦး ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားကိုၾကည့္ၿပီး ဆက္ဆံၾက၏။ မိမိ အတြက္အသံုးဝင္မႈ ေရွ႔ရႉၾက၏။ လူတဦးသည္ အျခားသူတဦးကုိ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတခုသဖြယ္ အသုံးခ်လုိၾက၏။ အျခားလူပုဂၢိဳလ္ တဦးသည္လည္း မိမိကဲသို႔လြတ္လပ္သူျဖစ္ေနပါလားဟူေသာအသိကို ေမ့ထားၾက၏။ လြတ္လပ္မႈဆုံးရံႉးသြားေသာလူသားသည္ လူစင္စစ္မွ အရာဝတၳဳအျဖစ္ ဈာန္ေလွ်ာ က်ဆုံးသြားမည္သာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆာ့တ္က ပုဂၢလလူသားတဦးအတြက္“ငရဲဟူသည္ အျခားသူမ်ား ျဖစ္သည္”ဟု ဆုိေလ၏။

လူပုဂၢိဳလ္တဦး၏ စစ္မွန္စြာျဖစ္တည္ေနသည့္ လူစင္စစ္ဘဝမွေန၍ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းဘဝသို႔ ပ်က္စီးသြားေစျခင္းအေၾကာင္းတရပ္မွာ မိမိႏွင့္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းလာရေသာ အျခားလူသားမ်ားျဖစ္ၾက၏။ လူသားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ေနပါလွ်က္ႏွင့္ လူမဟုတ္ေတာ့သည့္ဘဝကို ေရာက္သြားေစသည္မွာ အျခားလူမ်ားျဖစ္၏။ ျပဳလုပ္ဖန္တီးသူဘဝမွ အျပဳခံရုပ္ဝတၳဳဘဝသို႔ သက္ဆင္းသြားျခင္းမွာ ေၾကာက္ရြံ႔ထိတ္လန္႔စရာ ေကာင္းလွသည့္ငရဲျပည္သို႔ ေရာက္သြားသကဲ့သို႔ျဖစ္သည္။ ဤအျဖစ္ ဤအေျခအေနကို ဆိုက္ေရာက္သြားေစသူမွာ အျခားလူမ်ားျဖစ္၏ဟု ဆာ့တ္က ဆိုလိုျခင္း့ျဖစ္ေပသည္။

ဤေလာကတြင္ လူတို႔သည္ တဦးႏွင့္တဦး လူလုိသူလိုဆက္ဆံျခင္းမျပဳၾကသျဖင့္ ပုဂၢလလူသား၏ စစ္မွန္ေသာျဖစ္တည္မႈကို နားမလည္ႏိုင္ၾက၊ မခံယူႏိုင္ၾကေတာ့ေပ။ ဤသို႔ျဖင့္ လူ႔ေလာကႀကီးအတြင္း လိမ္လည္လွည့္စားမႈမ်ားျပည့္လႊမ္းလာေတာ့၏။ ဟန္ေဆာင္ ေလာကႀကီး ျဖစ္လာေတာ့၏ဟု ဆာ့တ္က ေျပာၾကား၏။

0 comments:

Post a Comment