Thursday, March 21, 2019

“ေျမေခြး” ေနဝင္းျမင့္

0 comments
ေျမေဖြးေနဝင္းျမင့္
(၁)
ကိုေက်ာက္စီ ဆိုတဲ့လူကို တစ္နယ္လံုးကသိၾကတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူေနတဲ့ တဲကေလးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးလွမ္းတဲ့ တန္းလ်ား ေလးငါးလံုးကလူေတြ (မသကာ ရွိလွရင္ လူေျခာက္ဆယ္ေလာက္) ကပဲ သိတာပါ။
ေက်ာက္စီ ဆိုတဲ့နာမည္ကိုလည္း တခ်ိဳ႕က ေက်ာက္စိ တဲ့၊ တခ်ိဳ႕က ေက်ာက္စီ တဲ့။ ကိုေက်ာက္စီကလည္း ထူးလိုက္တာပါပဲ။ သူ႔ဟာသူေတာင္ ေက်ာက္စိ လား၊ ေက်ာက္စီ လား၊ ေက်ာက္စည္လား သိတာမဟုတ္ဘူး။
သူ႔ပံုက ေက်ာက္ပြင့္ကေလးေတြစီထားတဲ့ ေက်ာက္စီေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြက အင္ၾကင္းပင္ႀကီးေတြ သိပ္ႀကီးသြားလို႔ ေက်ာက္ျဖစ္သြားတဲ့အခါ လုပ္ေလ့ရွိတဲ့ ေက်ာက္စည္းထိုးတဲ့ ေက်ာက္တံုးႀကီးတစ္တံုးနဲ႔တူလို႔ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ရင္ ေက်ာက္စည္ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔က ပိုလိုက္တယ္။

ထားပါေတာ့၊ ေက်ာက္စီပဲ။ လူက မည္းလိုက္တာ သပိတ္ကိုသာ ၾကည့္ေတာ့။ ေခါင္းတံုးကလည္း အၿမဲရိတ္ေတာ့ ဦးျပည္းဟာ ဘယ္ေတာ့မဆို ေျပာင္ေနေလ့ရွိတယ္။ ႐ုပ္ကလည္း ဇာတ္ထဲက ဘီလူးေခါင္းစြပ္ကို ေတြ႔ဖူးတယ္ မဟုတ္လား၊ အဲဒီ႐ုပ္မ်ိဳး။ မ်က္ခံုးနဲ႔ မ်က္လံုးေတြက အေပၚကိုေထာင္တက္ေနေတာ့ အၿမဲတမ္းရန္လိုေနတဲ့မ်က္ႏွာေပးက ထင္းခနဲ ေပၚေနတတ္တယ္။

ရင္ဘတ္မွာက မင္ေၾကာင္ထိုးနဂါးတစ္ေကာင္ ရွိတယ္။ မည္းေနတဲ့ အသားေပၚက စိမ္းဖန္႔ဖန္႔ေဆးမင္ရယ္၊ နဂါးအေၾကးနဲ႔ ဟသၤျပဒါးအနီရယ္ဟာ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္ရင္ မေပၚခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ နဂါးေခါင္းကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ သိပ္အႏုစိတ္တဲ့ေခါင္းမ်ိဳး ဗမာနဂါးလည္း မဟုတ္ဘူး။ အေကြးအတြန္႔ေတြနဲ႔ အေမြးအမွင္ေတြမ်ားတဲ့ စိန္႔တိုင္းက နဂါး႐ုပ္မ်ိဳး။ အေၾကးခြံေတြအထပ္ထပ္နဲ႔ နဂါးကိုယ္လံုးဟာ သူ႔ ရင္ဘတ္ကတစ္ဆင့္ ညာဘက္လက္ေမာင္းကေန ဆင္းသြားလိုက္တာ ညာဘက္လက္ခံုေပၚမွာ ဆံုးတယ္။ ရင္ဘတ္ကနဂါးေခါင္းက ေအာက္ဘက္ကို ပါးစပ္ၿဖဲလွည့္ထားေတာ့ ဝမ္းဗိုက္တစ္ခုလံုးနီးပါးဟာ နဂါးေခါင္းနဲ႔ ျပည့္ေနေလရဲ႕။
ေက်ာက္စီတို႔ကေတာ့ နတ္၊ ျပာ၊ တြဲ - ေတာင္တို႔၊ ေတာ္၊ ကၽြတ္၊ မုန္း - ေရွ႕တို႔ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အၿမဲတမ္း နဂါးေခါင္း ေအာက္ကို လွည့္တယ္လို႔ မူးလာရင္ အၿမဲေျပာတတ္တယ္။ အၿမဲေျပာႏိုင္ဖို႔ကလည္း အၿမဲမူးေနဖို႔လိုတယ္လို႔လည္း တြက္ထားဟန္တူပါရဲ႕။ အရက္နဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္၊ အရက္နဲ႔ ပလုတ္က်င္း၊ အရက္နဲ႔ပဲ ထမင္းစား၊ အရက္နဲ႔ပဲ ေျခေဆးတယ္ ဆိုတဲ့လူ။

ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူဟာ လူသူနဲ႔ေဝးေဝး ေတာအုပ္ညိဳ႕ညိဳ႕ႀကီးထဲက တဲကေလးတစ္လံုးမွာ ေနတယ္။ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အင္မတန္ နက္႐ႈိင္းတဲ့ က်င္းႀကီး၊ ခ်ိဳင့္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ အေတာ္အတန္ ႀကီးတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ ေတာင္ကုန္းျမင့္ျမင့္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ တာဝန္ယူေစာင့္ရတဲ့ ေျမေကာ္တဲ့ယႏၲရားႀကီးတစ္လံုးလည္း ရွိတယ္။
ဒီယႏၲရားႀကီးဟာ အဲသည္ပတ္ဝန္းက်င္က ေတာေတြ၊ ေတာင္ကုန္းေတြကို ၿဖိဳတဲ့ ယႏၲရားႀကီးပဲ။ က်င္းေတြ၊ ခ်ိဳင့္ေတြဟာ အဲသည္ ယႏၲရားႀကီးရဲ႕ လက္ခ်က္ပဲ။ အၿမဲတမ္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ လိုအပ္တဲ့အခါ ယႏၲရားေမာင္းတဲ့လူေရာက္လာၿပီး ေကာ္ေတာ့တာပဲ၊ ၿဖိဳေတာ့တာပဲ၊ တူးေတာ့တာပဲ။ မလိုအပ္တဲ့အခါ သံုးေလးလ မလာျပန္ဘူး။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုေက်ာက္စီက ပစၥည္းေတြမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေစာင့္ရတယ္။ စက္ႀကီးက ေတာထဲမွာ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ရွိေနတတ္ေတာ့ သူကလည္း ႏွစ္ေပါက္ ေနေနရေတာ့တယ္။ သည္ေတာထဲမွာကိုပဲ သူေနရတာ ရွစ္ႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မယ္။ ေသာက္ေရအိုးအညႇိတက္ တစ္လံုး၊ သင္ျဖဴးေဟာင္းတစ္ခ်ပ္နဲ႔ မီးဖိုေခ်ာင္ပစၥည္းေလး အနည္းအက်ဥ္းက လြဲရင္ တဲထဲမွာလည္း ဘာမွမရွိဘူး။

ယႏၲရားႀကီးအလုပ္ရွိတဲ့အခါ သူ အူစိုတယ္၊ ဆီေလးဘာေလးလည္း ရတယ္၊ ပိုက္ဆံေလးဘာေလးလည္း ရတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ ကေလးေတြေျပာသလို လက္ခ်ည္းပဲ။ ရတဲ့လခကေလးနဲ႔ စားရတာပဲ။ တစ္လ တစ္လ ရတဲ့လခကေလးဟာ မနီးမေဝးတန္းလ်ားက အိမ္ဆိုင္ကေလးကို အရက္ဖိုးဆပ္တာနဲ႔ ကုန္တာပါပဲ။ လဆန္းရင္ ျပန္စ၊ လကုန္ရင္ အတိုးဆပ္ သည္လိုနဲ႔ လည္ပတ္ေနတာပါပဲ။
အိမ္ဆိုင္ကေလးကလည္း အရက္ေကာင္းေကာင္း ေရာင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ တာဇံလို႔ေခၚတဲ့ ေကာက္ညႇင္းအရက္ ေခၚမလား၊ ထန္းလ်က္ အရက္ ေခၚမလား၊ အဲဒါပဲ ရတာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔အတြက္ေတာ့ ညေနေစာင္းရင္ သူ႔တဲကေလးကေန နာရီဝက္မရွိတရွိေလာက္ ေလွ်ာက္လာ၊ တန္းလ်ားခန္းေတြထဲကို ဝင္၊ တစ္ခြက္တစ္ဖလား ေသာက္၊ ၿပီးရင္ ျပန္ ဒါဟာ ေန႔စဥ္ သူလုပ္ေနက်ပဲ။

အရင္တုန္းကေတာ့ (သည္ယႏၲရားႀကီးကို လံုၿခံဳေရးမေစာင့္ရခင္တုန္းကေတာ့) ဘဝ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ က်င္လည္ခဲ့တာ ထားပါေတာ့၊ အခု ဒီဘက္ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ကေတာ့ သူ႔မွာ မနက္-ည သည္တန္းလ်ားေလးကို လာၿပီး အရက္ေသာက္၊ ၿပီးရင္ ျပန္ပဲ။ ေတာထဲက တဲကေလး ထဲမွာ ညဘက္ ဒီဇယ္ဆီ မီးခြက္ကေလးနဲ႔ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ေနေတာ့တာပါပဲ။
ခက္တာက ယႏၲရားႀကီးမလည္ရတာ ၾကာျပန္ၿပီ။ ယႏၲရားေမာင္းတဲ့လူကလည္း ယႏၲရားမလည္ေတာ့ မလာေတာ့ဘူး။ သည္ေတာ့ သူ႔မွာ တျခားဝင္ေငြလည္း မရွိဘူး။

အစားမွန္မွန္ မစားတာေရာ၊ အရက္ေတြ ေထာင္းထေအာင္ ေသာက္တာေရာေၾကာင့္ သူလည္း တစ္စတစ္စ ပိန္ခ်ံဳးသထက္ ပိန္ခ်ံဳးလာတယ္။
သူ ပိန္ခ်ံဳးလာေတာ့ သူ႔ရင္ဘတ္ကနဂါးႀကီးကလည္း ပိန္ခ်ံဳးလာေတာ့တာပဲ။ လက္ေတြေျခေတြလည္း တုန္လာတယ္။ မၾကာမၾကာလည္း အေအးမိတယ္။ အဆုတ္ကလည္း ပြခ်င္တယ္။ ျခင္ေတြ၊ ျဖဳတ္ေတြကလည္း သီးေနေအာင္ကိုက္ထားေတာ့ အေရျပားေတြမွာလည္း အနာ့ပဆုပ္ေတြ၊ ေပြးေတြ၊ ဝဲစိုေတြ၊ ညႇင္းႀကီးကြက္ေတြနဲ႔ အျပည့္ပဲ။

ေရ ဆိုတာကလည္း တူးထားတဲ့ခ်ိဳင့္ေတြထဲက တင္ေနတဲ့မိုးေရကို ခ်ိဳးရင္ ခ်ိဳး၊ ေသာက္ရင္ ေသာက္၊ ဒါပဲ။ ဘယ္ကမွ ေရသန္႔သန္႔ မရႏိုင္ဘူး။
အဲသလိုနဲ႔
အဝါရင့္ေရာင္ ယႏၲရားႀကီးရယ္၊ တဲကေလးတစ္လံုးရယ္၊ သူရယ္၊ သူ႔ရင္ဘတ္က နဂါးတစ္ေကာင္ရယ္၊ က်င္းေတြခ်ိဳင့္ေတြရယ္၊ သစ္ေတာ ညိဳ႕ညိဳ႕ရယ္၊ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ ေရအိုးတစ္လံုးရယ္၊ တာဇံထည့္တဲ့ ပုလင္းလြတ္ေလးငါးလံုးရယ္ကလြဲရင္ သူ႔မွာ တြယ္တာစရာ ဘာသံေယာဇဥ္မွ မရွိဘဲ ေနလာတာကိုက ေျပာခဲ့ပါၿပီေကာ၊ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ လို႔။
* * *
(၂)
ေရတမာရြက္ ၾကမ္းၾကမ္းေတြ ၾကားက ႏွင္းဆီပြင့္ေတြဟာ ေရာင္စံုပဲ။ လွလိုက္တာလည္း မေျပာနဲ႔ေတာ့။ အဝါလည္း ပါတယ္၊ ပန္းေသြးႏုႏုေတြလည္း ပါရဲ႕၊ ၾကက္ေသြးေရာင္ စိုစိုဖတ္ဖတ္ႀကီးေတြ ဆိုတာကလည္း မနည္းဘူး၊ ႏွင္းဆီရနံ႔ေတြကလည္း သူ႔တဲကေလးထဲမွာ ႀကိဳင္လို႔လႈိင္လို႔။ လွခ်င္တိုင္းလွေနတဲ့ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြကို ကိုေက်ာက္စီ ေငးေတာင္ေနမိတယ္။ အပြင့္ေရာင္စံုေတြကိုလည္း သူ႔လက္ၾကမ္းၾကမ္း ႀကီးေတြနဲ႔ တယုတယ ပြတ္သပ္ၾကည့္မိေသးတယ္။
ကိုေက်ာက္စီက သူ႔ရဲကတုန္ကယင္လက္ေတြနဲ႔ ႏွင္းဆီပြင့္ကေလးေတြကို အသာအယာဆြဲႏုတ္တယ္။ အဝါေတြကို သတ္သတ္ ဖယ္တယ္၊ ပန္းေရာင္အဖူးကေလးေတြကို သီးသန္႔ထားတယ္။ ၾကက္ေသြးေရာင္ နီညိဳညိဳအပြင့္ႀကီးေတြကိုေတာ့ မ်ားလြန္းလို႔ ႏွီးစမွ်င္မွ်င္ကေလးေတြနဲ႔ အရင္ စည္းတယ္။ ငါးပြင့္ တစ္စည္း၊ ေလးပြင့္ တစ္စည္း စည္းတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက ဆန္ေကာလို၊ လင္ပန္းလို အခ်ပ္ႀကီးထဲမွာ စီၿပီး ထည့္ထားရမွာ။ သူ႔မွာ ဆန္ေကာမရွိဘူး။ သည္ေတာ့ ေတာငွက္ေပ်ာရြက္ႀကီးေတြနဲ႔ တစ္ေရာင္စီ ခြဲထုတ္တယ္။

ေရညႇိတက္ေနတဲ့ ေသာက္ေရအိုးက ေရ တစ္ခြက္ ခပ္တယ္။ တစ္ဝက္ကို ေသာက္တယ္။ တစ္ဝက္ကို ပန္းေတြအေပၚ ဖ်န္းတယ္။ တဲအျပင္ ထြက္ၿပီး အလင္းေရာင္ကိုၾကည့္တယ္။ အခ်ိန္ ရွိေသးတယ္၊ ရွိလွမွ သံုးနာရီခြဲပဲ။ သူ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ၿပံဳးလိုက္တယ္။ တာဇံနည္းနည္း ေသာက္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တန္းလ်ားဘက္ကို ႏွင္းဆီဖက္ေတြပိုက္ၿပီး ထြက္လာခဲ့တယ္။
တစ္သက္နဲ႔တစ္ကိုယ္ ကိုေက်ာက္စီ ပန္းေရာင္းတာမေတြ႔ဖူးၾကတဲ့ တန္းလ်ားထဲကလူေတြ ကိုေက်ာက္စီ ပန္းလာေရာင္းတယ္ဆိုေတာ့ အထူးအဆန္းကိုျဖစ္လို႔။ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ဘာသေဘာလဲ၊ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပန္းေရာင္းျဖစ္သြားတာလဲ အဲသလို ေတြးၾကတယ္။
ကိုင္း ပန္းေတြဗ်ိဳ႕ ၿခံပန္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေတြ၊ ႏွင္းဆီေတြ … ”
တခ်ိဳကလည္း ရယ္ၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း သနားၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီေကာင္ လုပ္လာျပန္ၿပီလို႔ တြက္ၾကဟန္တူပါရဲ ခပ္တည္တည္ပဲ။
မည္းခ်ိပ္ေနတဲ့အသား၊ အက်ႌမပါ၊ ဖိနပ္မပါ၊ ပုဆိုးတိုတို (အဲဒီပုဆိုးကလည္း ႏွစ္ေပါက္ပုဆိုးပဲ)နဲ႔ ႏွင္းဆီပန္းေရာင္စံုနဲ႔က ဘယ္လိုမွကို ဆက္စပ္ၾကည့္လို႔မရဘူး မဟုတ္လား။
တန္းလ်ား ဟိုဘက္ထိပ္က ဒီဘက္ထိပ္ကို တစ္ေခါက္ပဲ ေလွ်ာက္ရတယ္၊ ႏွင္းဆီပန္းေတြ လုယူလိုက္သလို ကုန္သြားတယ္။ အဲသည္ ဝယ္ၾကတဲ့မိန္းမေတြထဲမွာ သူလာေသာက္ေနက် တာဇံေရာင္းတဲ့ဆိုင္က မိန္းမကိုေတာ့ သူ မေရာင္းဘူး။ အဲဒီမိန္းမက ႏွင္းဆီအဝါ တစ္စည္းကို လာကိုင္တယ္။ သူက အတင္းျပန္ယူလိုက္တယ္။ ဘာမွေတာ့ မေျပာဘူး။
အဲသည္မိန္းမက ရွင့္အရက္ေႂကြးနဲ႔ မႏွိမ္ပါဘူး၊ ပိုက္ဆံေပးမွာပါလို႔ ေျပာတဲ့ၾကားကကို သူ မေရာင္းတာ။ ခင္ဗ်ားကို သတ္သတ္ အလကားေပးပါ့မယ္၊ ေနာက္မွယူပါဗ်ာလို႔ပဲ ေျပာတယ္။
အဲသည္မိန္းမလည္း စိတ္ဆိုးသြားတယ္နဲ႔ တူပါတယ္၊ ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္လို႔ တစ္ခြန္းပဲ ေျပာၿပီး ျပန္သြားတယ္။ ဒါပါပဲ၊

က်န္တဲ့မိန္းမေတြအားလံုးကို ေရာင္းလိုက္တာပါပဲ။ ေစ်းထဲမွာ တစ္စည္းကို ခုနစ္က်ပ္ရွစ္က်ပ္ေပးရမယ့္ အစည္းေတြကို ေလးက်ပ္ငါးက်ပ္နဲ႔ ေရာင္းေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းေတြအားလံုးဟာ ခဏကေလးနဲ႔ ကုန္သြားတယ္။
ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ စိတ္ေတြဟာလည္း ေပါ့ပါးလြတ္လပ္သြားတယ္။ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္ကေတာ့ လူႀကီးမဟုတ္လား၊ ကိုေက်ာက္စီ ပန္းေရာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ဝမ္းသာလို႔ အားေပးတဲ့အေနနဲ႔ တစ္စည္းဝယ္တယ္။
ငါ့တူ ေက်ာက္စီလည္း မေရာင္းစဖူး ပန္းေတြဘာေတြေရာင္းလို႔ပါလား။ သာဓုေတာ္ သာဓု ကိုယ္ေတာ္ေလးဆက္ရမယ္ မွန္း တစ္စည္းကို ဘယ္လိုေရာင္းတံုး
လို႔လည္း ေျပာတယ္။ မေရာင္းစဖူးဆိုတာ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ ေကာင္းေရာင္းေကာင္းဝယ္ လုပ္စားေနပါေရာလားလို႔ ေျပာလိုက္တာလည္း ျဖစ္တယ္။

သူတို႔သိထားတဲ့ေက်ာက္စီဟာ ဘယ္တုန္းကမွ ေကာင္းေရာင္း ေကာင္းဝယ္ ရွိခဲ့တာမွ မဟုတ္တာကိုး။ မနက္မိုးလင္းေအာင္ ေသာက္ၿပီး ေသာက္ၿပီးရင္ စ႐ိုက္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ႐ိုက္ဖို႔ႏွက္ဖို႔ေလာက္ စဥ္းစားေနတဲ့လူ၊ ခိုးဖို႔ဝွက္ဖို႔ ၾကည့္ေနတဲ့လူ မဟုတ္လား။ သူ႔တဲနဲ႔မနီးမေဝး ေတာထဲမွာ ကိုးက်င္းကိုးေၾကာင္းေလွ်ာက္သြားေနတဲ့ ႏြားတစ္ေကာင္ရဲတင္ပါးသားေတြခ်ည္းပဲ ရဲတင္းနဲ႔ခုတ္ယူရင္ ယူလိုက္တဲ့လူ မဟုတ္လား။ တင္းပါးဆံုသား အိအိႀကီးေတြပါမလာတဲ့ ႏြားေတြဟာ နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။ ပိုင္ရွင္ေတြက ကိုေက်ာက္စီ လက္ခ်က္မွန္းလည္း သိပါတယ္၊ ခက္တာက ကိုယ္တိုင္မျမင္ဘူးေလ၊ ေျပာလည္း မေျပာရဲဘူးေလ။

ေနာက္ လုပ္ေနက် ရွိေသးတယ္။ ဟိုဘက္ထိပ္ ဒီဘက္ထိပ္ ငုတ္႐ိုက္၊ ေလးခြသားေရတင္းတင္းဆြဲခ်ည္၊ ၿပီးရင္ ထစ္ကေလးတစ္ခု ခံၿပီး ႀကိဳးနဲ႔ ခပ္ေဝးေဝးကိုဆြဲထား၊ သားေရႀကိဳးပတ္လည္မွာ ဆန္ေစ့ေတြ ႀကဲထား၊ စာကေလးေတြက အုပ္လိုက္ဝင္စားၿပီ ဆိုေတာ့မွ ႀကိဳးနဲ႔ခလုတ္ကို ျဖဳတ္လိုက္ရင္ စာကေလးဆယ္ေကာင္ေလာက္ဟာ တံုးလံုးပက္လက္ က်န္ရစ္ခဲ့ေရာ။ ဒါဟာ ကိုေက်ာက္စီအတြက္ အျမည္းပဲ။ အဲသည္ညေနဟာ တာဇံနဲ႔ စာကေလးကင္ ညေနပဲ။

သည့္အရင္ကလည္း ပန္းရန္ေနာက္လိုက္ဆိုၿပီး တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ ပန္းရန္လိုက္လုပ္ဖူးတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ မလိုက္ရေတာ့ဘူး။ ပန္းရန္ဆရာ ေခါင္းေဆာင္ရဲညိဳ႕သက်ည္းကို ခုတ္တူနဲ႔ ခုတ္ပစ္ခဲ့လို႔ တဲ့။

ကိုေက်ာက္စီအတြက္ တစ္ခုေကာင္းတာက သူ႔မိခင္ဌာနက သူရွိေနတဲ့တဲကေလးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီးေဝးတဲ့ေနရာမွာ ရွိေနတာပဲ။ သည္ ယႏၲရားႀကီးနဲ႔ ကိုေက်ာက္စီရွိတဲ့ေနရာကို ေတာ္႐ံုတန္႐ံု တာဝန္ရွိတဲ့လူကလည္း ေရာက္လာေလ့ မရွိဘူး။ ယႏၲရားႀကီးကပစၥည္း မေပ်ာက္သေရြကိုေက်ာက္စီဟာ ယႏၲရားနဲ႔အတူရွိသလား မရွိဘူးလား၊ ဂ႐ုတစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္သလား မေစာင့္ၾကပ္ဘူးလားလည္း သိပ္စစ္ေဆးေလ့ မရွိဘူး။

သည္ေတာ့ သူ စိတ္ကူးတည့္ရာ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ယႏၲရားႀကီးကို ပစ္ထားေလ့ရွိတယ္။ ယႏၲရားႀကီးကိုပစ္ထားၿပီး သြားခ်င္ရာသြားေနတာပဲ။ လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ ထြက္လုပ္ေနတာပဲ။ လုပ္တိုင္းလည္း ဇာတ္သိမ္းက မေကာင္းဘူး။ ျပႆနာနဲ႔ ဆံုးတာခ်ည္းပဲ။ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုလည္း ကိုေက်ာက္စီရဲပံုပန္းသဏၭာန္နဲ႔ သူ႔ရင္ဘတ္ကနဂါးႀကီးကိုေၾကာက္လို႔ မေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခါ မဆက္ဆံတာပဲ ရွိတယ္။ သူကေတာ့ စံုတယ္။ မိန္းမပ်က္တခ်ိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ေပးတဲ့အလုပ္လည္း လုပ္တယ္၊ ဝက္ေသးအိမ္နဲ႔ တာဇံသယ္ေပးတာလည္း လုပ္တယ္၊ အငွား ဝက္ေပၚ ႏြားေပၚဖို႔ ရဲတင္းတစ္လက္နဲ႔ အသင့္ေစာင့္ေနတတ္တာလည္း ရွိတယ္၊ ခပ္တည္တည္နဲ႔ မိုက္ေၾကးခြဲတတ္တာလည္း ရွိတယ္၊ တာဇံဆိုင္ေလးမွာ ခြက္တစ္လံုးနဲ႔ လိုက္ေတာင္းၿပီး သူမ်ား ေသာက္စားေနတဲ့အထဲက ဆိုးခနဲဆတ္ခနဲ ႏႈိက္စားလိုက္တာလည္း ရွိတယ္။

တန္းလ်ားထဲကလူေတြသိတဲ့ ကိုေက်ာက္စီက အဲသလို ကိုေက်ာက္စီကိုး အခု ပန္းေရာင္းတယ္ ဆိုေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပန္းေရာင္းတာဟာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ။ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာတဲ့ သေဘာပဲ။ ကိုေက်ာက္စီဟာ သည္လိုနည္းနဲ႔ သူ႔ဘဝကို ျပဳျပင္လာတယ္ ဆိုရင္ ၿပီးတာပဲ။ လူဆိုတာ မွားတုန္းက မွားခဲ့တာပဲ။ ေကာင္းလာၿပီ ဆိုရင္လည္း ဘာေျပာစရာရွိမလဲ ခြင့္လႊတ္လိုက္ၾက ရတာပဲ မဟုတ္လား။

အဲသည္ညေနက ကိုေက်ာက္စီ အဘြားႀကီးကို ပန္းတစ္စည္း အပိုေပးတယ္။ အဘြားႀကီးကို မူးမူးနဲ႔ ထိုင္လည္း ကန္ေတာ့လိုက္ေသးတယ္။ သူ႔အတြက္ပါ ပန္းကပ္ေပးပါဆိုၿပီး တစ္စည္းသတ္သတ္ ေပးလိုက္ေသးတယ္။ အဘြားႀကီးဆိုတာ သာဓုခ်င္း မိုးမႊန္သြားတာပဲ။
ကိုေက်ာက္စီျပန္လာေတာ့ လက္ထဲမွာ ေငြေလးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ပါလာတယ္။ တာဇံေရာင္းတဲ့အိမ္ကေလးဆီကို သြားတယ္။ တာဇံေရာင္းတဲ့မိန္းမက သူ႔ကို ပန္းမေရာင္းလို႔ မေက်နပ္ေပမယ့္ လက္ငင္းေပးေသာက္ေတာ့ ေရာင္းတာပါပဲ။ တစ္ပိုင္းေသာက္တယ္၊ တစ္ပိုင္းကို ပုလင္းငွားထည့္လာၿပီး ယူလာခဲ့တယ္။ သူ႔တဲကေလးထဲေရာက္ေတာ့ ထပ္ေသာက္တယ္။ အူလည္း ျမဴးေနတယ္။ ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္ေနတယ္။
အဲသည္ညက ကိုေက်ာက္စီ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ႀကီး အိပ္ေပ်ာ္တယ္။ ျခင္ေတြ ျဖဳတ္ေတြ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ သီးေနတဲ့ၾကားက အိပ္မက္ေတြေတာင္ မက္ေနလိုက္ေသးတယ္။
* * *
(၃)
ေနာက္တစ္ရက္မွာေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းေတြ မဟုတ္ျပန္ဘူး၊ ပန္းေတာ့ပန္းပဲ။ ဂႏၶမာေတြ ေရာင္စံုလည္း မဟုတ္ဘူး၊ အျဖဴေတြခ်ည္း သန္႔သန္႔။ ဂႏၶမာျဖဴ ပြင့္ေတြဟာလည္း အပြင့္ထြားထြားႀကီးေတြပါပဲ။ လွေနတာပါပဲ။
ဂႏၶမာပြင့္ေတြကိုလည္း ေတာငွက္ေပ်ာဖက္နဲ႔ ေသေသသပ္သပ္ ထုပ္တယ္။ ေရဖ်န္းတယ္။ တန္းလ်ားဘက္ကို ထြက္ေရာင္းတယ္။
ေဟာကိုေက်ာက္စီႀကီးႏွင္းဆီပန္း မရေတာ့ဘူးလား
အင္းကေန႔ ဂႏၶမာပဲရလာလို႔ ေကာင္းလိုက္တာ၊ ဂႏၶမာေတြ ယူပါဦး
ေနပါဦးဘယ္ကယူေရာင္းတာလဲ
ၿခံကသူငယ္ခ်င္းၿခံကအေဝးႀကီးပါဗ်ာ။ မတတ္ႏိုင္ဘူးဗ်ာ၊ တစ္ေန႔ ႏွစ္ဆယ္က်န္က်န္ အစိတ္က်န္က်န္ လုပ္ရေတာ့တာပဲ
ေကာင္းတာေပါ့ဒီအစည္းႀကီးက ဘယ္လိုေရာင္းတံုး
ငါးက်ပ္နဲ႔ပဲ ယူ
သည္လိုနဲ႔ ဂႏၶမာေတြလည္း ကုန္သြားတာပဲ။

အဲသည္ေန႔ကလည္း ကိုေက်ာက္စီ ျမက္ျမက္ကေလးရတယ္။ ငါးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရတယ္။ သည္ကေန႔ တန္းလ်ားကမိန္းမဆိုင္မွာ သြား မေသာက္ေတာ့ဘူး။ ကိုေမာင္ကြန္႔ ဘီအီးဆိုင္ဘက္ကို သြားတယ္။ ပဲျခမ္းသုပ္ကေလးနဲ႔ ဘီအီးတစ္ပိုင္းနဲ႔ ထိုင္ေနလိုက္တာ ညေန ေျခာက္နာရီကပ္ေနၿပီဆိုေတာ့မွ ထ တယ္။

အဲသည္ညက ဘီအီးေသာက္လာေပမယ့္ တဲကိုေရာက္ေတာ့ တာဇံနဲ႔ပိတ္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး မူးေတာ့မွ ရပ္တယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာႀကီးဟာ အဲသည္ညက ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေနတယ္။ အရက္မူးေနတဲ့ ဘီလူးတစ္ေကာင္နဲ႔လည္း တူေနတယ္။ အဲသည္ညက တဲအျပင္မွာ ထိုင္ေနရင္းက ပန္းေရာင္းရတဲ့ေငြေတြကို ေရတယ္။ တဲေခါင္မိုးမွာ ပိုက္ဆံေခါက္ကို ညႇပ္တယ္။

ဘာစိတ္ကူးေပါက္လို႔လဲ မသိဘူး၊ ကိုေက်ာက္စီ တဲေရွ႕က ကြင္းျပင္ကို ၾကည့္ရင္း ရယ္တယ္။ အားရပါးရကို ရယ္တာ။ ေတာေတြ၊ ေတာင္ကမူေတြ၊ ခ်ိမ့္ဝွမ္းေတြၾကားမွာ အဲသည္ညက ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ရယ္သံဟာ ေခ်ာက္ခ်ားစရာ ေကာင္းေနတယ္။ ကိုေက်ာက္စီရဲဝမ္းဗိုက္ေပၚက နဂါးႀကီးဟာလည္း အဲသည္ညက မာန္စြယ္တေဖြးေဖြးနဲ႔ တလႈပ္လႈပ္နဲ႔ ထိလိုက္ရင္ ေပါက္လိုက္မယ့္ အစြယ္ေတြနဲ႔ မ်က္ေစာင္းတစ္ခ်က္ထိုးလိုက္ရင္ ျပာျဖစ္သြားေလာက္တဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔
ေနာက္ေန႔ေတြ ေနာက္ေန႔ေတြမွာလည္း ကိုေက်ာက္စီ ပန္းေရာင္းထြက္တာပါပဲ။ ညေနတိုင္း ေတာငွက္ေပ်ာရြက္ကေလးနဲ႔စည္းလာတဲ့ အစည္းထဲမွာ ပန္းေတြသာေျပာင္းသြားတယ္၊ ပန္းေတြေတာ့ ပါတာခ်ည္းပဲ။
တစ္ခါတစ္ေခါက္ေတာ့လည္း ပန္းျပတ္သြားတာလည္း ပါတယ္။ မလာျဖစ္ဘူး။ တစ္ခါတစ္ေခါက္လည္း ဆက္တိုက္ေရာင္းျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ ပန္းရရင္ ရသလို ဆိုပါေတာ့။
ပန္းေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ေလ။
တစ္ခါတစ္ခါ ႏွင္းဆီ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ဂႏၶမာ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ဖေယာင္းပန္း ႐ိုးတံရွည္ အနီ-အျဖဴ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ေဟာ္လန္ေဒစီ၊ တစ္ခါတစ္ခါ အာဖရိကန္ေဒစီ
* * *
(၄)
ပထမေတာ့ ကိုေက်ာက္စီ ပန္းလာမေရာင္းတဲ့ ႏွစ္ရက္ေလာက္ကို တန္းလ်ားစုကလူေတြက သတိမထားမိၾကဘူး။ ပန္းမရတဲ့ေန႔ေတြမွာ ကိုေက်ာက္စီ လာေလ့မွမရွိတာကိုး။
ကိုေက်ာက္စီ ေသာက္ေနက်တာဇံဆိုင္ကေလးကိုလည္း ႏွစ္ရက္ေလာက္ မေရာက္ျဖစ္ဘူး။ ဒါလည္း ကိုေမာင္ကြန္႔ဆိုင္ဘက္ လွည့္ေနတာ ျဖစ္မွာပဲလို႔ တြက္လို႔ရႏိုင္တာကိုး။
ကိုေက်ာက္စီ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ပန္းလာမေရာင္းတာဟာ ဘာမွလည္း ထူးဆန္းတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ မဟုတ္ဘူး အဲသည္ညေနမွာပဲ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ သတင္းတစ္ခုက တန္းလ်ားခန္းကေလးေတြဆီကို ေရာက္လာတယ္။
ကိုေက်ာက္စီဟာ သူ႔တဲကေလးထဲမွာ ေသေနတာ ႏွစ္ရက္ရွိၿပီဆိုတဲ့သတင္းပဲ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ယႏၲရားႀကီးကို စက္ႏႈိးဖို႔ေရာက္လာတဲ့ ေအာ္ပေရတာက အေလာင္းကိုေတြ႔တာလို႔လည္း ဆိုတယ္။ ေျမေကာ္ယႏၲရားႀကီးကို စက္ႏႈိးဖို႔မ်ားမရွိရင္ ကိုေက်ာက္စီရဲ႐ုပ္အေလာင္းဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ လူမသိသူမသိ ရွိေနမလဲေတာင္ မသိႏိုင္ဘူး။

သည္သတင္းကိုၾကားစက တန္းလ်ားကလူေတြဟာ ၿငိမ္သက္သြားၾကတယ္။ အက်ႌမပါ ဘာမပါနဲ႔ မိုးကေလးတေျဖာက္ေျဖာက္ၾကားမွာ ပုဆိုးၾကမ္းကေလးၿခံဳၿပီး တင္းတင္းေတာင့္ေတာင့္ေသေနတဲ့ ကိုေက်ာက္စီကိုလည္း သြားၾကည့္ၾကဖို႔ စိုင္းျပင္းၾကတယ္။ ကိုေက်ာက္စီရဲ မိခင္ဌာနက တာဝန္ရွိတဲ့လူေတြလည္း ေရာက္ေနၾကတယ္။

ဝမ္းဗိုက္ႀကီးဟာ ေက်ာက္ပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္လို မာေက်ာစူထြက္ေနတဲ့ ကိုေက်ာက္စီရဲ႐ုပ္အေလာင္းကိုလည္း သယ္ေဆာင္သြားၾကတယ္။ တန္းလ်ားကလူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုေက်ာက္စီရဲတဲကေလးရွိရာ ေရာက္ေနၾကခ်ိန္မွာေတာ့ အေလာင္းမရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲမ်က္လံုးေတြက ကိုေက်ာက္စီရဲတဲကေလးနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အကဲခတ္မိသြားၾကတယ္။

ဘာမွေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပန္းေျခာက္ေတြ
ႏွင္းဆီပန္းေျခာက္ေတြ၊ ဂႏၶမာပန္းေျခာက္ေတြ၊ ေဟာ္လန္ေဒစီ ပန္းေျခာက္ေတြ၊ ေဒလီယာပန္းေျခာက္ေတြ၊ အင္မတန္မ်ားျပားတဲ့ ေရတမာရြက္ေျခာက္ေတြ၊ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြလုပ္တဲ့ ဝါးစအေဟာင္းေတြ၊ ႀကိမ္ေခြေတြ၊ ႏွီးစေတြ၊ စကၠဴေရာင္စံုအစေတြ၊ ဖဲျပားအနက္စေတြ
အဲသည္မွာတင္ လူေတြဟာ ကိုယ့္အခန္းကို ကိုယ္ ေလရဲျပင္းထန္တဲ့အဟုန္မ်ိဳးနဲ႔ ျပန္လာၾကတယ္။ ဘုရားစင္ေပၚကပန္းေတြ၊ နတ္စင္ေပၚကပန္းေတြကို ဆြဲခ်ၾကတယ္။

ဘုရားစင္၊ နတ္စင္ေတြကို ေရေဆးၾကတယ္။ အေမႊးနံ႔သာေတြ ပက္ၾကတယ္။ ေတာင္းပန္ တိုးလွ်ိဳးၾကတယ္။ ကန္ေတာ့ပြဲေတြ ထိုးၾကတယ္။ ေရစင္အိုးေတြ၊ နတ္အုန္းသီးေတြ လဲၾကတယ္။ တခ်ိဳမိန္းမေတြက က်ိန္ဆဲၾကတယ္၊ တခ်ိဳမိန္းမေတြက ငိုၾကတယ္၊ တခ်ိဳမိန္းမေတြက ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ၾကတယ္၊ တခ်ိဳမိန္းမေတြက နံ႔သာျဖဴကရမက္ေသြးရင္း ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ ရြတ္ၾကတယ္။
အဲသည္ညေနက တန္းလ်ားကေလးမွာ ဆူညံပြက္ထသြားတာ အမွန္ပဲ။

ကိုေက်ာက္စီ ပန္းမေရာင္းလို႔ မဝယ္ျဖစ္တဲ့ တာဇံေရာင္းတဲ့မိန္းမကလြဲလို႔ က်န္တဲ့မိန္းမေတြဟာ ၾကက္သီးေမြးညင္း ထကုန္ၾကတယ္။
တာဇံေရာင္းတဲ့မိန္းမက သူ႔ဆီမွာ အရက္အေႂကြးေသာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ မသန္႔တဲ့ပန္းေတြကိုမေရာင္းဘဲ ေက်းဇူးသိသြားရွာတဲ့ ကိုေက်ာက္စီရဲေစတနာကို အခုမွ သေဘာေပါက္သြားတယ္။
က်န္တဲ့မိန္းမေတြအားလံုးကေတာ့ ေစာေစာကမ်ားသိရင္ ကိုေက်ာက္စီရဲအေလာင္းကိုေတာင္ တစ္စစီ ဆုတ္ၿဖဲပစ္ၾကေတာ့မလား မွတ္ရေအာင္ ေဒါသေတြျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းကို ရက္ ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့အထိ တခ်ိဳက ေၾကေၾကကြဲကြဲ ေျပာၾကတယ္။
* * *
(၅)
တန္းလ်ားခန္းကေလးက လူေတြဟာ သည္ျဖစ္ရပ္ကို မေမ့ႏိုင္ၾကဘူး။
လူဆိုတာကလည္း ခက္သားပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲၾကာၾကာ ေကာင္းတဲ့လူေတြကိုလည္း ေအာက္ေမ့သတိရေနတတ္တယ္၊ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲတဲ့ လူေတြကိုလည္း ေအာက္ေမ့သတိရေနတယ္ မဟုတ္လား။ တန္းလ်ားက လူေတြအားလံုးဟာ ကိုေက်ာက္စီကို သတိရေနၾကတုန္းပဲ။
ေနဝင္းျမင့္
(မေဟသီ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၈၊ ၁၉၉၁ - ၾသဂုတ္လ)

0 comments:

Post a Comment