Tuesday, March 19, 2019

ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ (ဒဂုန္တာရာ)

0 comments
ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ (ဒဂုန္တာရာ)
ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာကို မႏွဳိင္းယွဥ္မီ ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိတာ ဘာလဲ၊ စာေရးဆရာဆုိတာ ဘာလဲကို ရွင္းျပဖို႔လိုေပလိမ့္မည္၊
ႏိုင္ငံေရးသမားဆုိတာ ဘာလဲ၊
နိုင္ငံေရးဆုိသည္မွာ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ကို လူထုအင္အားျဖင့္လွဳပ္ရွားမွဳျပဳမူျခင္းပင္ျဖစ္သည္၊
စာေပဆုိတာ ဘာလဲ၊
စာေပဆုိသည္မွာ လူ႔ဘဝအေၾကာင္းအရာကို စာဖတ္သူ ရသအေပၚေအာင္ဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားေသာ အေရးအသားျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္သူသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္။ စာေပေရးသားသူသည္ စာေရးဆရာျဖစ္သည္၊ ဤသို႔ အၾကမ္းဖ်င္းသိရသည္၊
သည့္ထက္ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္အဓိပၸါယ္ျဖင့္ဆုိရလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးကို မိမိဘဝ၌မွဳပ္ႏွံကာ ႏိုင္ငံေရးတခုတည္းကိုသာ ေဆာင္ရြက္သူကို ႏုိင္ငံေရးသမားဟု ေခၚသင့္ေပသည္၊
စာေပကို မိမိဘဝ၌မွဳပ္ႏွံကာ စာေပတခုတည္းကိုသာေရးသားသူကို စာေရးဆရာဟု ေခၚသင့္ေပသည္၊
ယင္းအဓိပါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္အတုိင္း အတိအက်သတ္မွတ္ရန္ မဟုတ္ေပ၊ ႏုိိင္ငံေရးသက္သက္၊ စာေပသက္သက္ ေဆာင္ရြက္သူမ်ားရွိသလို ေရာေႏွာေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္၊ ေလာက၌ သတ္သက္ဟူ၍ မရွိႏုိင္ေပ။ သို႔ေသာ္ ယင္းအင္အားအမ်ားဆံုးရွိသူကိုတုိင္းတာ၍ ေခၚေဝၚမွတ္ယူၾကျခင္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္၊
ဤေနရာ၌ ႏုိင္ငံေရးသမားသက္သက္၊ စာေရးဆရာသက္သက္ဟူ၍ ႏွိဳင္းယွဥ္လိုျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ လုပ္ငန္း ႏွစ္ရပ္ကိသာ ႏွဳိင္းယွဥ္လိုျခင္းျဖစ္၍ ေရွ႔ဆက္ၾကေပအံ့။
(၂)
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စာေပမည္သည့္ေနရာ၌ တူၾကသလဲ။
ႏုိင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ႏွင့္သက္ဆုိင္သလို၊ စာေပသည္ လူ႔ဘဝႏွင့္သက္ဆုိင္သည္၊ ေဟာ၊ တူၾကေပပီ၊
စီးပြားေရးဆုိသည္မွာ စာဝတ္ေနေရးပင္မဟုတ္ပါေလာ။ လူ႔ဘဝဆုိသည္မွာလည္း စားဝတ္ေနေရးမဟုတ္ပင္ မဟုတ္ေလာ။ ႏုိင္ငံေရးေဝါဟာရအားျဖင့္ သိပၸံက်က် စီးပြားေရးဟုေခၚၾကသည္၊ စာအုပ္သံပါပါ၊ တကၠသိုလ္ဟန္ပါပါဟုေခၚလွ်င္ ေဘာဂေဗဒဟုလည္း တနည္းေခၚႏုိင္ေသးသည္၊ လူ႔ဘဝဟု စာဆန္ဆန္ေခၚလွ်င္လည္း ရေသးသည္၊ ကဗ်ာဆရာတုိ႔က ဘဝဟု လွလွေလး ေခၚၾကေပသည္၊
စီးပြားေရးႏွင့္ လူ႔ဘဝအႏွစ္သာရခ်င္း အတူတူပင္ မဟုတ္ေပေလာ၊
စီးပြားေရးအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ လူ႔ဘဝပါရမည္၊ လူ႔ဘဝအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ လူေတြ၏စီးပြားေရးပါရမည္၊ မပါ၍ မျဖစ္။ လူ႔ဘဝသည္ စီးပြားေရးေတာင္းဆိ္ုခ်က္ျဖင့္လွဳပ္ရွားေနေသာ ဘဝျဖစ္သည္၊ ျငိမ္သက္ေနေသာ လူ႔ဘဝမဟုတ္ေပ။ လူ႔ဘဝ၏အသက္သည္ပင္လွ်င္ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ျဖစ္ေပသည္။ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္မရွိလွ်င္ လူ႔ဘဝသည္ ေသေနျခင္းပင္၊
လူ႔ဘဝသည္ မည္သို႔ရွိသလဲ၊
လူ႔ဘဝသည္ လူတန္းစားမ်ားျဖင့္ ပိုင္းျခားစိတ္ျဖာလ်က္ရွိေပသည္၊ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္သည္ လူတန္းစားကေတာင္းဆုိေသာ စီးပြားေရးေတာင္းဆိုခ်က္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ႏုိင္ငံေရးသည္ပင္လွ်င္ လူတန္းစားႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေပသည္။ လူတန္းစားမွကင္းေသာ ႏုိင္ငံေရးဟူသည္ မရွိနုိင္ေပ။
(၃)
ႏုိင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရးေတာင္းဆိုခ်က္၊ စာေပသည္ လူ႔ဘဝကို ေရးသားျခင္း၊
စီးပြားေရးကို မည္သို႔ေတာင္းဆုိသလဲ၊ လူထုအင္အားျဖင့္လွဳပ္ရွားကာ ေတာင္းဆုိသည္၊ ေဟာ၊ ႏိုင္ငံေရး၌ လူထုအင္အားကိုေတြ႔ရွိရေပပီ၊၊
လူ႔ဘဝကို မည္သို႔ေရးသားသလဲ၊ စာဖတ္သူ ရသေပၚေအာင္ဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္၊ ေဟာ၊ စာေပ၌ စာဖတ္သူကို ေတြ႔ရေပပီ၊
ႏုိင္ငံေရး၌ လူထုအင္အား၊ စာေပ၌ စာဖတ္သူ၊ အတူတူပင္ျဖစ္သည္၊ စကားလံုးအေခၚကြဲေသာ္လည္း အႏွစ္သာရအားျဖင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္၊ စာဖတ္သူ စာဖတ္ပရိသတ္သည္ လူထုျဖစ္သည္။ တနည္းအအေသးစိတ္ အတိအက်ဆုိရလွ်င္ စာဖတ္သူသည္ လူထုအစိတ္အပိုင္းတရပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ လူထုမပါဘဲ မရပ္တည္ႏုိင္၊ စာေရးသူသည္ စာဖတ္သူမပါဘဲ မရပ္တည္ႏုိင္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ၊ ႏွစ္ဦးစလံုး လူထု၌အျမစ္တြယ္လ်က္ရွိသည္။
လူထု၌အေျခမစိုက္ေသာႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဆံုးမည္ျဖစ္၍ စာဖတ္သူလူထု၌အေျခမစိုက္ေသာ စာေပသည္လည္း တိမ္ေကာရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္ မဟုတ္ပါေလာ၊၊
(၄)
စာေရးဆရာ၏လုပ္ငန္းကား အဘယ္နည္း၊
စာေရးဆရာသည္ အႏုပညာလုပ္ငန္းကိ္ု ေဆာင္ရြက္သည္။ သူသည္ လူ႔ဘဝကို ထိေတြ႔ခံစား ရူ႔ျမင္သံုးသပ္၍ အလွပညာျဖင့္ဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္။
သူ၏ အတတ္ပညာသည္ကား သူ၏ စာဖတ္ပရိသတ္ (ဝါ)လူထုစိတ္၌ စြဲလမ္းကပ္ငိေအာင္၊ ႏွစ္သက္ယံုၾကည္ေအာင္၊ ရသခံစားရေအာင္ ေရးသားရေသာအတတ္ပညာျဖစ္သည္။ စာဖတ္ပရိသတ္က သူ၏စာေပကို ႏွစ္သက္ခံစားျခင္းရွိသေလာက္ သူ၏စာေပအင္အားသည္ ကီးမားလာေပသည္။ သူ၏ အႏုပညာသည္ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။
နုိင္ငံေရးသမား၏လုပ္ငန္းကား အဘယ္နည္း၊
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ လူထုလွဳပ္ရွားမွဳလုပ္ငန္းကိ္ု ေဆာင္ရြက္သည္။ သူသည္ လူတန္းစားတုိ႔ျဖင့္ပြမ္းေသာလူ႔ဘဝကို တိုးေဝွေလ့လာေဝဖန္ ကာ ႏိုင္ငံေရးေဘာဂေဗဒပညာ၊ ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာတုိ႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သည္။
ႏို္င္ငံေရးအာဏာရေအာင္ အားထုတ္သည္။ သူ၏ တနည္းဆုိရေသာ္ သူ႔ပါတီ၏ႏုိင္ငံေရးဝါဒ၊ လမ္းစဥ္မ်ားကို လူထုက လက္ခံႏွစ္သက္၊ ယံုၾကည္တက္ကြလာေအာင္ ေျပာေဟာလွဳပ္ရွားေဆာင္ရြက္ရသည္။
သူ၏ အတတ္ပညာကား သူ႔ႏုိင္ငံေရးပါတီ၏ ဝါဒ၊ လမ္းစဥ္ကို လူထုက ႏွစ္သက္ လက္ခံ၊ ယံုၾကည္ တတ္ကြလာေအာင္ျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာျဖစ္သည္။ လူထုက ယင္းႏုိင္ငံေရးဝါဒ၊ လမ္းစဥ္ကိ္ု ႏွစ္သက္လက္ခံျခင္းရွိသေလာက္ သူ၏ ႏိုင္ငံေရးအင္အားသည္ ၾကီးမားလာေပသည္။ သူ၏ ေနာက္ပါး၌လူထုရွိမွ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။
ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ လူုထုႏွင့္ညွိႏွဳိင္း၍ ႏုိင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳကို ေဆာင္ရြက္ရသည္။ စာေရးဆရာသည္လည္း စာဖတ္ပရိသတ္ (လူထုအစိတ္ အပိုင္းတရပ္)ႏွင့္ ညွိႏွုိင္း၍ ေရးသားရသည္၊ လူထု၏ ဆႏၵႏွင့္ညွိႏွိဳင္း၍ မေဆာင္ရြက္လွ်င္ ယင္းႏုိင္ငံေရးသမားသည္ က်ဆံုးသလို၊ စာဖတ္ပရိသတ္၏ဆႏၵႏွင့္ ညွိ၍ မေရးသားေသာ စာေရးဆရာသည္လည္း က်ဆံုးရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔မည္သည္ လူထု၏ ေရွ႔မွ ေက်ာ္တက္ေန၍လည္း မရ၊ ေနာက္က်န္ရစ္ေန၍လည္း မရ၊ လူထုႏွင့္ တသားတည္း ေနရေပမည္။ လူထု၏ဆႏၵအရသာလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးသမားက လူထုကိုယ္စား ေစပါးေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ႏုိင္ငံေရးသမားက သတ္သက္၊ လူထုက သတ္သတ္ မဟုတ္ရေပ။
စာေရးဆရာသည္ လူထု၏ခံစားမွဳကို ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပရေပမည္။ သူ၏ စာေပသည္ လူထုခံစားမွဳေဝဒနာကို ထပ္ဟပ္ရေပမည္၊ စာေရးဆရာ၏ စိတ္ခံစားမွဳႏွင့္ စာဖတ္ပရိသတ္၏ခံစားမွဳသည္ ကိုက္ညီရေပမည္၊ စာေရးဆရာသည္ ေရာမမိဳ႔ႀကီးမီးေလာင္ေနစဥ္ တေယာထုိးျပရန္ မဟုတ္ေပ။
ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ လူထုကိုခ်ဥ္းကပ္ရာ၌ လမ္းမွန္ကမ္းမွန္ျဖင့္သာ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္စြာ ခ်ဥ္းကပ္ရေပမည္။ လူထုအား လိမ္လည္ လွည့္ျဖား၍ မခ်ည္းကပ္ရေပ။
စာေရးဆရာသည္ စာဖတ္ပရိသတ္၏အၾကိဳက္ကို အလုိလိုက္ကာ စိတ္ကူးယဥ္စာေပ။ ဘဝထြက္ေျပးမွုစာေပတုိ႔ျဖင့္ မွိန္းယစ္ေအာင္ ေရးသားရမည္မဟုတ္ေပ။
ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ အေျခအေနကို လူထုအားတင္ျပရေပမည္။ စာေရးဆရာသည္လည္း တကယ့္ျဖစ္ပ်က္ေနေသာေခတ္ကို သရုပ္ ေဖာ္ရေပမည္။
ႏုိင္ငံေရးသမားအား အဆံုးအျဖတ္ေပးရာသည္လည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာအား အဆံုးအျဖတ္ေပးရာသည္လည္းေကာင္း လူထုပင္ျဖစ္သည္။
(၅)
ျပည့္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္ႏုိင္ငံေရးသမား၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ ထာဝစဥ္ငိမ္းခ်မ္းေရးပင္ျဖစ္သည္။ ငိမ္းခ်မ္းမွ ေပ်ာ္ရြင္မည္။ တုိးတက္မည္။ သာယာမည္။
ျပည္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္စာေရးဆရာ၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္လည္း ငိမ္းခ်မ္းေရးပင္ျဖစ္သည္၊ အႏုပညာသည္ ငိမ္းခ်မ္းမွ အစြမ္းကုန္ အလွဆံုး ပြင့္ဖူးႏုိင္ေပမည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္စားလွ်င္ ဝါ ကိုယ္က်ဳိးရွာလွ်င္ ပ်က္စီးေလေတာ့သည္။ စာေရးဆရာသည္လည္း ေငြေၾကးအတြက္ လုိက္ကာစာေရးလွ်င္ မွိန္လာေတာ့သည္။
နုိင္ငံေရးသမားသည္ အာဏာရယူေရးအတြက္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ေဆာင္ရြက္သူျဖစ္ရာ ေသလွ်င္ေျမၾကီး၊ ရွင္လွ်င္ေရႊထီး လုပ္တတ္သည္။ ရက္စက္သည္။
စာေရးဆရာကား ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သည္။ ေဝဒနာခံစားမွဳ၌ ထက္ျမက္သည္။ ဆြတ္ပ်ံ႔သည္။ တစံုတရာကို စိစစ္ေဝဖန္ေတြးေခၚျပီးမွ လက္ခံ တတ္သည္၊ ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ မွားလွ်င္ျပင္မည္ဟူေသာသေဘာထားႏွင့္ တုိးလုပ္တတ္သည္။ စာေရးဆရာကား အမွားနည္းရန္ ကိဳးစားသည္။ သစၥာတရားကို ရွာေဖြသည္။ အျဖဴေပၚအမည္းတင္၍ ကမၼည္းထုိးသူျဖစ္ရာ သတိကီးစြာထားသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တခါတရံ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာသည္ အသင့္မတင့္ျဖစ္တတ္သည္။ ပဋိပကၡျဖစ္တတ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာသည္ တူသည္၊ မတူ။
၁၉၆၈
ဒဂုန္တာရာ
(ဤေဆာင္းပါးကို ဒဂုန္တာရာ၏ စာလံုး၊ ေဆးစက္၊ ေစာင္းၾကိဳးႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ပါသည္၊ ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ အေၾကာင္းေရးထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အႏုပညာအဆက္အစပ္သည္ ပရိသတ္အေပၚမွာပဲ အဓိကအေျချပဳထားရ သည့္သေဘာကိုပါ ျမင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟုယူဆမိသျဖင့္ ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္)

0 comments:

Post a Comment