(စာေျခာက္ေထာင္းစားသူမ်ား ၂)
တခါတခါ ဒုတိယတန္းေခါင္းေဆာင္က နိုင္ငံေရးဆိုတာဘယ္သို႔ဘယ္ခ်မ္းသာ၊ ဘယ္ဖီေလာ္ေဆာ္ဖာက ဘာေျပာတာ၊ လူဆိုတာ ဘာ ဆိုတာမ်ိဳးေတြအစခ်ီၿပီး အဂၤလိပ္လိုေတြညွပ္ကာညွပ္ကာ အလံုးႀကီးေတြပစ္လွ်င္ ဦးဇင္းက ေထာက္ေထာက္ခံခံေလး ဝင္ဝက္ေျပာတတ္ၿပီး၊ က်ေနာ္က ဘာသိဘာသာေနကာ သခင္လူငယ္က နွာတင္းေနတတ္၏။ ဘာမွ ျပန္မေျပာေသာ္လည္း သိတ္ၾကည္ပံုမရ။ ကြယ္ရာတြင္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟု အေငၚတူး၏။ သူနွင့္စကားေျပာရင္း ဟိုလူ႔ကိုညႊန္းရမည့္အခါ က်ေနာ္လည္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟုလိုက္ေျပာရင္း ေနာက္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟုပဲ ကြယ္ရာတြင္ အေခၚရအသားက်သြား၏။ သခင္လူငယ္ကား ေခါင္းေဆာင္ႀကီးအေပၚ အျမင္မၾကည္တာမွန္ေသာ္လည္း အခန္းတြင္းေနထိုင္မႈ ခႏၱီစေကာင္းေကာင္းနွင့္ ေထရ္ႀကီးသူဝတ္မပ်က္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေမတၱာခတ္ပ်က္ပ်က္။
တခါတခါ ဒုတိယတန္းေခါင္းေဆာင္က နိုင္ငံေရးဆိုတာဘယ္သို႔ဘယ္ခ်မ္းသာ၊ ဘယ္ဖီေလာ္ေဆာ္ဖာက ဘာေျပာတာ၊ လူဆိုတာ ဘာ ဆိုတာမ်ိဳးေတြအစခ်ီၿပီး အဂၤလိပ္လိုေတြညွပ္ကာညွပ္ကာ အလံုးႀကီးေတြပစ္လွ်င္ ဦးဇင္းက ေထာက္ေထာက္ခံခံေလး ဝင္ဝက္ေျပာတတ္ၿပီး၊ က်ေနာ္က ဘာသိဘာသာေနကာ သခင္လူငယ္က နွာတင္းေနတတ္၏။ ဘာမွ ျပန္မေျပာေသာ္လည္း သိတ္ၾကည္ပံုမရ။ ကြယ္ရာတြင္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟု အေငၚတူး၏။ သူနွင့္စကားေျပာရင္း ဟိုလူ႔ကိုညႊန္းရမည့္အခါ က်ေနာ္လည္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟုလိုက္ေျပာရင္း ေနာက္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟုပဲ ကြယ္ရာတြင္ အေခၚရအသားက်သြား၏။ သခင္လူငယ္ကား ေခါင္းေဆာင္ႀကီးအေပၚ အျမင္မၾကည္တာမွန္ေသာ္လည္း အခန္းတြင္းေနထိုင္မႈ ခႏၱီစေကာင္းေကာင္းနွင့္ ေထရ္ႀကီးသူဝတ္မပ်က္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေမတၱာခတ္ပ်က္ပ်က္။
တႀကိမ္တြင္ နွစ္ေယာက္သား အေပါက္ဝထိုင္ရင္း
“ဦးဇင္းက ေခါင္းေဆာင္ႀကီးကို ေဖာ္လိုသာလိုက္ေနတာဗ်၊ တကယ္က ဘာမွသိတာ မဟုတ္ဘူး။
ေဖာေရွာ၊ ေပၚလစ္တစ္ကိုေတာင္မွ အက္စ္သံပါေအာင္ မထြက္နိုင္ပဲ
ေပၚလစ္တစ္ေပၚလစ္တစ္နဲ႔လုပ္ေနတာၾကည့္ပါလား”ဟု မဲ့ကာရြဲ႔ကာေျပာဖူး၏။
“ေခါင္းေဆာင္ႀကီးလည္း သိတ္သိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ၾကားဖူးနားဝေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတဲ့သေဘာပါ၊
နိုင္ငံေရးစာတအုပ္ ဆံုးေအာင္ ဖတ္ဖူးပံုမရဘူး”ဟု က်ေနာ္ကလည္း အတိုင္အေဖါက္ညီညီ
ကိုယ္ရည္ေသြး၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ထို ၂ ေယာက္ ဘုရားဝတ္ျပဳခ်ိန္သည္ က်ေနာ္တို႔
အတင္းေျပာရန္အခြင့္သင့္ခ်ိန္ပင္။ ၄၅ မိနစ္ ေရခ်ိဳး၊ အဝတ္ေလွ်ာ္၊ ပန္းကန္ေဆး၊
မိလႅာခ်ခ်ိန္ေလးတြင္ပင္ မရ ရေအာင္ အတင္းေျပာသည့္အခါလည္းေျပာၾက၏။
သူတို႔နွစ္ဦးက က်ေနာ္တို႔လို
အတင္းမေျပာၾက။ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒက ဘယ္ပံုအာဏာရွင္ဆန္သည္၊ ဘယ္ပံုဆိုးသည္၊
ဒီမိုကေရစီနွင့္ကြန္ျမဴနစ္က ျပဒါးတစ္လမ္းသံတစ္လမ္းျဖစ္သည္၊ ဗကပေတြ သမိုင္းမွာ
ဘယ္သို႔လူလည္က်သည္၊ ပဲခိုးရိုးမမွာ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္သည္၊ ရုပ္ဝါဒဆိုသည္မွာ ဘာသာတရားတိုင္းနွင့္
ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္၊ ဓမၼႏၱရာယ္ျဖစ္သည္၊ ဗမာျပည္လို
ေထရဝါဒထြန္းကားသည့္တိုင္းျပည္တြင္ ကြန္ျမဴနစ္ေတြ ကမၻာဆံုးေတာင္
အာဏာမရနိုင္စတာမ်ိဳးေတြအျပင္ ဗုဒၶဝါဒသည္ ဓမၼျဖစ္ေၾကာင္း၊ သမၼာဒိဌိျဖစ္ေၾကာင္း၊
သိပၸံနည္းက်ေၾကာင္း၊ ဘယ္ သိပၸံပညာရွင္ကပင္ ဘယ္လိုေျပာေၾကာင္း၊
ဖန္ဆင္းရွင္ဆိုသည္မွာ ယံုမွတ္မွားမႈျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိစၦာဒိဌိျဖစ္ေၾကာင္းစတာေတြကို
အခန္းထဲတြင္ က်ယ္က်ယ္လြင့္လြင့္ ဝံ့ဝံ့ရဲရဲ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးတတ္၏။
နားမေထာင္လည္း ၾကားေနရသည့္အတူတူ က်ေနာ္က
အရည္ထူထူေနနိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားေသာ္လည္း သခင္လူငယ္က “ကမၻာေပၚမွာ ဘုရားဟာ တစ္ဆူတည္းဗ်၊
လူေတြကြဲလို ဘုရားေတြလိုက္ကြဲေနၾကတာ၊ ဘုရားတိုင္းက လူေတြကို ေကာင္းတာလုပ္ဖို႔
မေကာင္းတာမလုပ္ဖို႔ပဲေဟာတာ၊ အဲ့ဒါ လူေတြကလိုက္ၿပီး သူ႔ဘုရား ငါ့ဘုရားၿပိဳင္ေနၾကတာ၊
အဲ့လိုေတြ ေလွ်ာက္ၿပိဳင္ရင္း ထခ်ကုန္ၾကတာဗ်၊ ဘာသာေရးစစ္ပြဲေတြ အဲ့ဒါေၾကာင့္
ျဖစ္ေနၾကတာ”ဆိုကာ အခ်က္အလက္မရွိဘာမရွိ ေလသံမာမာ မ်က္နွာထန္ထန္နွင့္
ဝါးလံုးရွည္သိမ္းရိုက္တတ္၏။ ထိုအခါမ်ိဳးဆို ထို ၂ ေယာက္လံုး ထိုေန႔အတြက္
ေဆြးေႏြးပြဲပ်က္တတ္၏။ ဘာမွျပန္မေျပာတာၾကတာက လန္႔တာလည္းပါနိုင္သလို ေက်းဇူး
စူးေနသည္မို႔ မလွန္နိုင္တာလည္း ပါနိုင္၏။
တပတ္တႀကိမ္ အသားစားရက္ေရာက္လွ်င္ အမဲမစား
ဝက္မစားမ်ားအား ဘဲဥျပဳတ္တလံုးနွင့္ မန္က်ည္းမွည့္ခ်ဥ္ေရ ဆယ္ဇြန္းစာမွ်ရ၏။
အသားစားဆိုသည္မွာ အမဲသားဝက္သားကိုဆိုျခင္းျဖစ္၏။ ထိုအသားကို ပံုစံအသားဟုေခၚ၏။
ပံုစံအမဲသားဆိုသည္မွာ အသားအတံုးလိုက္ထက္ အသားစေလးမ်ားနွင့္အတူ အေၾကာအရြတ္မ်ားအား
နွီးႀကိဳးျဖင့္တြဲခ်ည္ထားသည့္ အေၾကာထံုးျပဳတ္သက္သက္၊။ ဘယ္လိုမွ ညက္ေအာင္ကိုက္ဝါးမရ
ကိုက္ရင္းဝါးရင္း တပိုင္းတစနွင့္ ေထြးထုတ္ရင္ထုတ္ မထုတ္ရင္
အတင္းၿမိဳျမက္ခ်လိုက္ရသည္သာမ်ား၏။ ဝက္သားၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း
ေလးဂြသေရလုပ္လွ်င္ရေလာက္သည့္ မနူးေအာင္ျပဳတ္ထားသည့္ အေမႊးၾကမ္းတခ်ိဳ႔ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နွင့္
အေခါက္ထံုထံုႀကီးနွင့္ အဆီေလး ျပက္ကာသီကာကပ္ေနသည့္ ဆႏြင္းေရာင္အတံုး။ ၿပီးေတာ့
အရည္ၾကည္အသားျပဳတ္ရည္ နည္းနည္း။
ေထာင္တြင္ အသားစား စာရင္း တရက္ႀကိဳေကာက္၏။
ေကာက္ကတည္းက ဒီတပတ္ေတာ့ ၄ ေယာက္လံုးအမဲသား သို႔မဟုတ္ ၄ ေယာက္လံုးဝက္သားဆိုကာ
စာရင္းေပး၏။ ထိုသို႔ေပးရျခင္းမွာလည္း သခင္လူငယ္၏ အစီအမံနွင့္ဇယားျဖစ္၏။ ၂ တံုးကို
ေဆးလိပ္နွင့္ လဲသည့္အခါလဲၿပီး အခ်ိဳမႈန္႔နွင့္လဲသည့္အခါလဲ၏။ က်န္ ၂ တံုးကို
စည္ပတ္သံျပားျပတ္ေလးျဖင့္ ေသးေသးေလးေတြျဖစ္ေအာင္ ႀကိတ္ၾကက္လွီးကာ ပံုစံငါးပိ၊
ပဲဟင္းေရေပၚဆီ၊ ဟင္းခ်ိဳမႈန္႔နွင့္ ညေစာင့္ဝါဒါ အေဆာင္ေတာင္ယာမွလစ္လာသည့္
ကိုက္လန္၊ ေဂၚဖီရြက္၊ ဆလတ္ရြက္၊ မုန္လာဥ၊ ဟင္းနုနယ္ရိုး တခုမဟုတ္တခု
အစိမ္းအတိုင္းထည့္ကာ နယ္နယ္ဖတ္ဖတ္နွင့္ အသုတ္တပြဲျဖစ္ေအာင္ သခင္လူငယ္က စီမံ၏။
က်ေနာ္တို႔က လက္တိုလက္ေတာင္းသမားမ်ား။ ကံေကာင္းသည့္အခါ ငရုပ္သီးမႈန္႔ေလးနွင့္
ပူတူတူစပ္တတ္တတ္။ ထိုဟင္းလ်ာကို အနည္းဆံုး ၂ နပ္စာျဖစ္ေအာင္ ေန႔ဖို႔ညစာခ်န္စား၏။
ထိုေန႔မ်ိဳးကား အသားသုတ္နွင့္စြပ္ျပဳတ္နွင့္ ဇရက္မင္းစည္းဇိမ္ယူကာ ဗိုက္
ေခြးနမ္းေလာက္၏။ ညၾကေတာ့လည္း ေဆးလိပ္က ခါတိုင္းထက္ အဖြာပိုရ၏။ မီးခိုးေငြ႔
အပိုအလွ်ံရွိေသာေန႔မ်ားပင္။
ေထာင္ပိတ္သံေခ်ာင္း ေဒါင္ကနဲမည္သံနွင့္တူ
အခန္းအသီးသီးမွ မီးတတို႔ေလာက္ဆရာေရဆိုသည့္အသံေတြ စီကနဲထြက္လာတတ္၏။
က်ေနာ္တို႔အခန္းမွ မီး ဒိုင္ခံေတာင္းသူမွာ သခင္လူငယ္။ မီးတို႔ၿပီးသည္နွင့္ တေယာက္
၃ ဖြာနႈန္းနဲ႔ လွည့္မယ္၊ ဦးဇင္းအရင္ဖြာဘုရားဟုဆိုကာ သနပ္ပင္မက်င္လွႏြားေဆးလိပ္
သို႔မဟုတ္ က်ားမသန္းေဌးေဆးေပါ့လိပ္အား ဦးဇင္းထံကမ္းေပးလိုက္၏။
ေထာင္တြင္း ေဆးလိပ္ လွည့္ေသာက္ျခင္း၌လည္း
လူ႔စရိုက္သဘာဝကို အၾကမ္းသေဘာအကဲခတ္၍ရနိုင္၏။
(ဆက္ပါဦးမယ္) စက္တင္ဘာ ၂၁၊ ၂ဝ၁၅
(ဆက္ပါဦးမယ္) စက္တင္ဘာ ၂၁၊ ၂ဝ၁၅
0 comments:
Post a Comment