၂ဝ၁၅ စက္တင္ဘာလထဲေရးျဖစ္တဲ့
တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(၃)
(တာဝန္မရွိသူမ်ား)
မဲေပးခြင့္ဆိုတာ ပဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူတိုင္း
ရကိုရရမယ့္ နိုင္ငံသားတိုင္းရဲ့မူလအခြင့္အေရးပဲ။
မဲစာရင္းလိမ္မဲစာရင္းမွားေအာင္လုပ္ထားတာက စစ္အုပ္စု။ ဒီနွစ္ခုဟာ ဘယ့္နွယ္လို႔မွ ဆက္စပ္ေတြးေပးလို႔မရနိုင္ဘူး။
မဲစာရင္းလိမ္မဲစာရင္းမွားေအာင္လုပ္ထားတာက စစ္အုပ္စု။ ဒီနွစ္ခုဟာ ဘယ့္နွယ္လို႔မွ ဆက္စပ္ေတြးေပးလို႔မရနိုင္ဘူး။
မဲေပးခြင့္ရွိသူတိုင္း
နိုင္ငံသားအခြင့္အေရးအရ မဲေပးခြင့္ရေအာင္ မဲစာရင္းစစ္ေဆးၾကစို႔တို႔
မဲစာရင္းမွန္ကန္ေရးအတြက္ ျပည္သူေတြမွာတာဝန္ရွိတယ္တို႔ဆိုတာနဲ႔က ဘယ္လို
အဆက္အစပ္လုပ္လို႔ရသလဲ။
မဲစာရင္း တမင္မွားတမင္ညစ္ထားတာကို
ဖြင့္ခ်ေဖာ္ထုတ္အေရးဆိုကန္႔ကြက္ (သိတ္လိုအပ္လာရင္)
ေရြးေကာက္ပြဲဆန္႔က်င္သပိတ္ေမွာက္တာထိေတာင္ လုပ္ရမွာျဖစ္ရက္နဲ႔ ဘယ့္နွယ္
နိုင္ငံသားတိုင္းရဲ့မူလရပိုင္ခြင့္ကိုခုတံုးလုပ္ၿပီး
မဲစာရင္းသြားစစ္ခိုင္းရျပန္သတုန္း။
ဘယ့္နွယ္ ကိုယ့္ဝန္တာ ျပည္သူအေပၚ
လာပံုခ်ရျပန္သတံုး။
စက္တင္ဘာ ၁၇၊ ၂ဝ၁၅
(ဧကနဲ႔ဗဟုအိမ္ေထာင္ေရး) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
အေမရိကန္မွာ
လိင္တူျခင္းလက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္ရေရး ႀကိဳးပမ္းေနၾကခ်ိန္က ေထာက္ခံသူဆန္႔က်င္သူေတြၾကား
စကားလံုးစစ္ပြဲေတြမွ ေၾကာက္ခမန္းလိလိကို ျဖစ္ခဲ့တာကလား။ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ေရး
မခ်ေရးတုန္းကလည္း အလားတူပါပဲ။ ခုလည္း လာျပန္ပါၿပီ လင္အမ်ားမယားအမ်ားတဲ့။
ေတာင္းဆိုသံေတြလည္း ဟိုနားဒီနား ခတ္သဲ့သဲ့ၾကားလာေနရတယ္။ တလင္တမယားကို
ဧကအိမ္ေထာင္လို႔ ပါဠိသံေလးစြက္ေျပာရင္ ဒါကိုေတာ့ ဗဟုအိမ္ေထာင္လို႔ေျပာမလား
မသိပါဘူး။ ဘာသာျပန္က်င္လည္သူေတြ စကားလံုးသစ္တည္ထြင္ၾကဖို႔သာပါပဲ။ အေမရိကန္မွာက
ဥပေဒေၾကာင္းအရ တလင္တမယားစနစ္ပဲ ျပဌာန္းထားတာပါ။
ဥပေဒေၾကာင္းအရေတာ့ မယားတေယာက္ လင္တေယာက္ကိုသာ တရားဝင္လက္ထပ္ယူလို႔ရပါတယ္။ ၂
ေယာက္ကို လက္ထပ္လို႔မရပါဘူး။ တရားဝင္အိမ္ေထာင္ရွိရက္နဲ႔ ဘိြဳင္းဖရင္န္းဒ္
ဂရဲလ္ဖရင္န္းဒ္ ထားတာေတြကေတာ့ ကိုယ့္ေဒါသနဲ႔ကိုယ္လို႔ပဲသေဘာထားၿပီး ရပ္ထဲရြာထဲ
သိတ္ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္မေနၾကတာမ်ိဳးပါပဲ။
ဒါကို အိမ္ေထာင္ေရးက်င့္ဝတ္အရ၊
မိသားစုဘဝတည္ေဆာက္ေရးအရ၊ ဘာသာေရးအဆံုးအမ အရ၊ လူမႈပဋိညာဥ္သေဘာအရ
စတဲ့ေထာင့္ေပါင္းစံုကေနၾကည့္ၿပီး မျဖစ္သင့္ဘူးဆိုသူေတြရွိသလို ဘယ္သူမွ
ဘယ္သူ႔ကာမကိုမွ ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး၊ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာ သူ႔ကာမ ကိုယ့္ကာမ
လဲလွယ္ၾကတဲ့သေဘာထက္ မပိုသင့္ဘူး၊ ကာမပိုင္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာက လူကိုပါ
ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းလို သေဘာထားခ်င္တဲ့စိတ္အေျခခံကလာတာ ဘာညာေတြနဲ႔
ခုခံကာကြယ္သူေတြလည္း ရွိေနဆဲပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သိတ္ႀကီးတဲ့ျပႆနာႀကီးလို႔ေတာ့
ဇြတ္တင္ျငင္းခုန္ေနၾကတာေတာ့လည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဟိုးတေလာေလးက ေဝၚရွင္တန္ဒီစီအပါအဝင္
ၿမိ့ဳႀကီးတခ်ိဳ႔မွာ ဗဟုအိမ္ေထာင္သမားေတြ ဆႏၵျပၾကပါတယ္။ မိန္းမေတြေရာ ေယာက္်ားေတြပါ
ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔အမ်ိဳးသမီးေတြမ်ား အေပၚပိုင္း ဗလာေတာင္ က်င္းထားလိုက္ေသး။ ခုထိေတာ့
ဒီကိစၥဟာ နိုင္ငံေရးထဲေတာ့ ေရာက္မလာေသးပါဘူး။ နိုင္ငံေရးထဲေရာက္မလာေသးဘူးဆိုတာက
ကြန္ဂရက္စ္ထဲအထိ က်မလာေသးဘူး ဥပေဒျပဳအမတ္ေတြၾကား ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္
မမ်ားရေသးဘူးလို႔ေျပာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို
သူတို႔အပိုင္စားနယ္ေျမေတြမွာ ေျပာဆိုုေနၾကတာတခ်ိဳ႔ ရွိတယ္တဲ့။ လူသိမ်ားစကားလံုးနဲ႔
ေလာ္ဘီေနၾကတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေလာ္လီခ်င္လို႔ ေလာ္ဘီေနၾကတာမ်ားလားလို႔ေတာင္
ေတြးခ်င့္စရာပါ။
သမိုင္းနဲ႔ခ်ီေျပာရရင္ အေမရိကန္ဆိုတာကလည္း
ဘယ္ဖိနွိပ္ခ်ိဳးနွိမ္မႈမွ မခံနိုင္လို႔ မခံခ်င္လို႔ ထြက္ခ်လာၾကသူေတြစုဆက္ၿပီး
တိုင္းျပည္ေထာင္ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းလုပ္ေနသူေတြ မဟုတ္လား။ တခုခု
ဥပေဒျပဳမယ္ဆိုတိုင္း ကမၻာနဲ႔ခ်ီ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္းေတြ ဟိုးေလးတေၾကာ္ေတြ
အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္ေတြျဖစ္တဲ့နိုင္ငံကိုး။ ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေနေျပာေန
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူ႔လူ သူ႔စကား သူ႔တရားနဲ႔ သူ႔လမ္းသူသြားတာပါပဲ။
ခုပဲၾကည့္
လိင္တူလက္ထပ္ခြင့္ျပဌာန္းၿပီးေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းေတြက “လိင္တူေတြလာလက္ထပ္ရင္
ထိမ္းျမားမေပးဘူးတဲ့၊ ဘုရားသခင္အလိုအရ လက္ထပ္ထိမ္းျမားတယ္ဆိုတာ
မိန္းမနဲ႔ေယာက္်ားၾကားကကိစၥတဲ့” လိင္တူဆရာေတြကလည္း “မေပးရင္ေန၊ နင္တို႔ေပးမွ
ငါတို႔ညားရမွာမဟုတ္၊ တရားရံုးသြားလက္မယ္ ေသာက္ေရးမပါတာ လာမေျပာနဲ႔”ဆိုၿပီး
ျပန္ပက္တယ္။ တရားဥပေဒနဲ႔(နိုင္ငံေတာ္)
ဘုရားနဲ႔(ေက်ာင္းေတာ္)တန္းညွိထားတဲ့ျပည္ဆိုေတာ့ ဘုရားလူႀကီးေတြခမ်ာလည္း
ဗ်စ္ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္လုပ္ရံုကလြဲလို႔ ဘာမွမတတ္နိုင္ရွာၾကဘူး။
ဒီမနက္ စက္တင္ဘာ ၂၁၊ ၂ဝ၁၅
တိုင္မ္းမဂၢဇင္းမ်က္နွာဖံုးေလးေတြ႔ၿပီး ေျပာမိတာပါ။ မ်က္နွာဖံုးေဆာင္းပါးက Is
Monogamy over? တဲ့။ ဗမာလိုေတာ့ ဧကအိမ္ေထာင္ေရး နိဌိတံၿပီေလာ ဆို
သင့္မယ္မွတ္တာပါပဲ။
စက္တင္ဘာ ၁၇၊ ၂ဝ၁၅
(မလာခ်င္ပဲေရာက္ရသူ)
ဟိုတေလာက အေမရိကန္အသားျဖဴမိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔
ဗမာဆိုင္သြားစားၾကရင္း ပြားၾကရင္းကေန ခုနွစ္ပိုင္းအတြင္းအျဖစ္မ်ားလွတဲ့
အာဖရိကန္အေမရိကန္ေတြနဲ႔ လူျဖဴအေမရိကန္ပုလိပ္ေတြကိစၥဆီေရာက္သြားတယ္။
ေျပာၾကတာေတြကေတာ့ အမ်ားသားပဲ ကၽြန္ကုန္ကူးသေဘၤာႀကီးေတြေရာ ဦးေလးတြမ္ရဲ့တဲကေလးေရာ
ေအဗရာလင္ကြန္းေရာ မယ္လ္ကြန္အိပ္က္စ္ေရာ မာတင္လူသာကင္းေရာ ဘရခ္အိုဘားမားေရာ အစံုပဲ။
ျပန္ခါနီး စကားလက္စသတ္ေတာ့ မိတ္ေဆြက
“မင္းတို႔ ငါတို႔က ဒီကို ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ လာပါရေစဆိုၿပီး ေရာက္လာခဲ့ၾကတာကြ။
သူတို႔ခမ်ာက အနွိပ္စက္အညွဥ္းပမ္းခံရဖို႔ အေရာင္းစားခံရဖို႔ မတရားအလုပ္ခံရဖို႔
ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ လူမဆန္ဆံုးရက္စက္မႈေတြ သားစဥ္ေျမးဆက္ခါးစည္းခံရဖို႔
အဓမၼေခၚယူခံခဲ့ရတာ”လို႔ ေျပာရင္း မ်က္ရည္ေတြဝဲလို႔ အသံေတြတုန္လို႔။
စက္တင္ဘာ ၁၆၊ ၂ဝ၁၅
(အထဲကလူ သတၱိပို၏)
လူဟာ မိမိကိုယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔
ကိုယ္စီခရီးနွင္ေနၾကတာမဟုတ္လား။ အထူးသျဖင့္ နိုင္ငံေရးလိုဟာမွာ ပိုထင္ရွားပါတယ္။
အထဲကေနပဲလုပ္လုပ္ အျပင္ထြက္ၿပီးပဲလုပ္လုပ္ ခြထိုင္ၿပီးပဲလုပ္လုပ္ ဘာမွပဲမလုပ္လုပ္
မိမိေရြးခ်ယ္မႈပဲအေျခခံၾကတာပါ။
ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္ကေနလုပ္ေနလို႔မို႔
သတၱိပိုရွိတယ္ မရွိဘူးေျပာဖို႔ရာအေၾကာင္းမရွိသလို မလုပ္နိုင္ေတာ့သူေတြကိုလည္း
ၿငိဳျငင္စိတ္ကေလးေတာင္ မဝင္မိဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္
ဘာမွမလုပ္ပဲထိုင္ေနသူေတာင္ တိုင္းျပည္ဖ်က္ေနသူထက္ေတာ့ သာတာပဲမဟုတ္လား။
“ငါကေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးေတြစြန္႔ၿပီးလုပ္လိုက္ရတာ” လူေတြေရွ႔သြားေျပာၾကည့္ ဘယ္သူကမွ
ခင္ဗ်ား ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔မႈကို အသိအမွတ္မျပဳခ်င္ၾကေတာ့မွာေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ ေထာင္ထဲ သြားေနခဲ့တာလည္း
ကိုယ္ပိုင္ သိစိတ္ရွိရွိေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ကိစၥပဲ။ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ
စြန္႔လႊတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ ကိုယ္လုပ္တာပဲ။ ဒီ့အတြက္ ဘာမွ
မ႑ပ္တိုင္တက္ျပဖို႔မလိုဘူး။ ျဖတ္သန္းမႈကို သူ႔အရွိအတိုင္း အျခားသူေတြေျပာၾကမွာပဲ။
ခုတေလာ နိုင္ငံေရးနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္
နိုင္ငံေရးနဲ႔ တိုက္ရိုက္သြယ္ဝိုက္ဆက္စပ္တဲ့အလုပ္ေတြနဲ႔
အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းေနၾကသူေတြထဲၾကား “ဒို႔က ျပည္တြင္းထဲကေန သတၱိရွိရွိလုပ္ေနတာ”
ဆိုတဲ့စကားဟာ မ႑န္လိုလိုကို ဂါထာလိုလို စုပ္ၾကရြတ္ၾကနဲ႔ ေခတ္ထေနပံုရတယ္။
ခုခ်ိန္ထိ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ေရးကို ယံုၾကည္ခ်က္အေပၚ ၿမဲၿမဲၿမံၿမံရပ္ခံၿပီး
တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ေနသူေတြ အေျမာက္အျမားရွိေနေသးတာေတာ့
စိတ္ထဲနွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္လွတယ္။
အဲ့ဒီလူေတြက သူတို႔ဟာ
သတၱိရွိရွိစြန္႔လႊတ္ေနၾကတယ္လို႔ တခြန္းမွေျပာသံမၾကားဖူးဘူး။
စက္တင္ဘာ ၁၆၊ ၂ဝ၁၅
(ေဆးသုတ္သမားမ်ား)
ရွစ္တန္းေအာင္၊ စစ္ထဲဝင္၊
ဘာအျပစ္ဒဏ္မွမခံဖူး၊ နွစ္အပိုင္းအျခားဝင္ခ်ိန္ တပ္ၾကပ္ျဖစ္ဆို ဗိုလ္သင္တန္းတက္
စစ္ဗိုလ္လုပ္လို႔ရတဲ့ေခတ္ရွိဖူးတယ္။ ေတာင္ငူေထာင္ ေထာင္ပိုင္
ဘီလူးရုပ္နဲ႔ေအာင္နိုင္ (မင္းဘူး စကုသား) ဟာ အဲ့သလိုနဲ႔ ျဖစ္လာတဲ့စစ္ဗိုလ္ပဲ။
စစ္တပ္အသြင္ေျပာင္း ေထာင္ပိုင္ပဲ။ ဘာပညာမွမတတ္ ဘာအရပ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
အဆင့္အတန္းမွမရွိသူပဲ။
ကြန္ျမဴနစ္ကို ဘယ့္ေလာက္မုန္းသလဲဆို
ကြယ္လြန္ရွာၿပီျဖစ္တဲ့ကိုမ်ိဳးသန္႔ စာကဗ်ာေရးေတာ့ ဘာသာျပန္ေတာ့ ခြန္းခ
က်ေနာ္တို႔ေခၚေတာ့ ဂ်ပ္ႀကီး(သူက တရားသူႀကီးကေန ဗကပ ယူဂ်ီနဲ႔ေထာင္က်လာသူ)နဲ႔ ကိုအာဂ်စ္ဟိန္းတို႔
ေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲ(အငယ္စားေလးပဲ ထားပါ)တခုျဖစ္ေတာ့ “ေဟ့ ငါက ကြန္ျမဴနစ္အသဲ
မီးကင္စားလာတဲ့အေကာင္ကြ”ဆိုၿပီး သည္းသည္းမဲမဲေခ်မႈန္းခဲ့သူ။ အရည္ရႊပ္ပက္နဲ႔ထမင္း
၄၅ က်ပ္သား ခ်ိန္ခြင္နဲ႔ခ်ိန္ေကၽြးခိုင္းသူ။ တနလၤာေထာင္ပိုင္တန္းစီမွာ
ေထာင္ပံုစံ(၁ဝ)စာရြက္ လက္နဲ႔ေထာင္မျပလို႔ နိုင္က်ဥ္းမွန္သမ်ွကို တေယာက္ခ်င္း
တန္းစီပါးရိုက္ခဲ့သူ။ ေတာင္ငူမွာ လယ္ေျမေတြသိမ္းၿပီး မင္းႀကီးညိဳအမည္နဲ႔
ကြက္သစ္ရိုက္ၿပီး စစ္ဗိုလ္ေတြေဝစားေတာ့ အိမ္ႀကီးရခိုင္ေဆာက္ခဲ့သူ။
အဲ့ဒီအခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔တေတြ ေထာင္ထဲ
ေက်ာေကာ့ေအာင္ သူ႔အနွိပ္အစက္ခံေနရေပမယ့္ ေထာင္ျပင္ထြက္ မင္းႀကီးညိဳကြက္သစ္က
ေထာင္ပိုင္အိမ္ ေဆးသြားသုတ္တာတာပါ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ညအိပ္ညေနထြက္
ေထာင္ဝင္စာအျပင္မွာေတြ႔ စာေလးဖတ္လိုက္ အေအးေလးေသာက္လိုက္ေနခဲ့သူ ၂ေယာက္ဟာ
ဘယ္သူေတြလဲ။ အဲ့အခ်ိန္ေထာင္ထဲမွာ နိုင္က်ဥ္းေတြကို အလုပ္ကို
ႏြားလိုခိုင္းေနခ်ိန္မို႔ Anti-Labour ေခါင္းတင္ၿပီး တိုုက္ေနရခ်ိန္ႀကီး။
ေတာင္ငူေထာင္ေခတ္ၿပိဳင္ေတြသိၾကပါတယ္။
စက္တင္ဘာ ၁၄၊ ၂ဝ၁၅
(မခ်ိဳးရင္ မက်ိဳးဘူး)
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကေရာ အျပင္ကတည္းကေရာ
သိကၽြမ္းျဖတ္သန္းခဲ့သူမ်ားခင္ဗ်ား က်ေနာ့္စိတ္မအားလူမအား ရက္သတၱနွစ္ပတ္နီးပါးကေတာ့
တိမ္ေကာသြားၿပီမွတ္တာပါပဲ။
ဘာမွမေရးျဖစ္ေပမယ့္
အခ်ိန္ရသမ်ွေလးေတြမေတာ့ ထံု႔ပိုင္းထံု႔ပိုင္းနဲ႔ဖတ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေတြးျဖစ္ေနပါတယ္။
မတူတဲ့အေတြးေတြခ်ျပၾကရင္း
မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ျဖစ္မယ့္သူေတြ ရလာမွာျဖစ္သလို မိတ္ျပတ္ေဆြျပတ္ျပတ္ၾကမယ့္သူေတြလည္း
ထံုးစံအတိုင္းျဖစ္မွာပါပဲ။
မိတ္ေဟာင္းတေယာက္ျပတ္တယ္ဆိုတာ
မိတ္သစ္တေယာက္ရဖို႔အေၾကာင္းရင္းခံ မဟုတ္လားဗ်ာ။
အစဥ္အလာတို႔ ဓေလ့တို႔ဆိုတာ
ခ်ိဳးေဖါက္မယ့္သူမရွိသေရြ႔ အသစ္မျဖစ္ထြန္းတဲ့အရာေပပဲ။
အေတြးအေခၚဆိုတာ အေသဆုပ္ကိုင္ထားသေရြ႔ ေရွ႔မေရာက္မယ့္အရာေပပဲ။
ခင္ရာေဆြမ်ိဳး ၿမိန္ရာဟင္းေကာင္းဆိုတာ အာဏာသေဘာမွာ ရွိမွမရွိတဲ့အရာပဲ။
အေတြးအေခၚဆိုတာ အေသဆုပ္ကိုင္ထားသေရြ႔ ေရွ႔မေရာက္မယ့္အရာေပပဲ။
ခင္ရာေဆြမ်ိဳး ၿမိန္ရာဟင္းေကာင္းဆိုတာ အာဏာသေဘာမွာ ရွိမွမရွိတဲ့အရာပဲ။
စက္တင္ဘာ ၁၄၊ ၂ဝ၁၅
(ဒါ့ေၾကာင့္ေနမယ္)
ဘုန္းႀကီးနံမည္ခံထားၿပီး
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုးတဲ့လူတေယာက္နဲ႔ ပြားမိၾကရင္း စကားက ႏြားဆီေရာက္သြားေတာ့ “ဒီမွာ
ႏြားကို နဖားႀကိဳး မထိုးရဘူးဗ်။ ထိုးရင္ တိရိစၦာန္ညွဥ္းဆဲမႈနဲ႔
အေရးယူလို႔ရတယ္”လို႔ေျပာျပေတာ့ သူက “ဒါဆို လယ္ ဘယ့္နွယ္လို႔ ထြန္ရပါ့မလဲ”တဲ့။
“ဒီမွာ လယ္က ႏြားနဲ႔မထြန္ေတာ့ဘူးဗ်”ဆိုေတာ့ "ဘာနဲ႔ ထြန္လဲ”တဲ့။
“စက္နဲ႔”ဆိုေတာ့ “ဒါဆို လယ္သမားေတြ ႏြားမေမြးၾကေတာ့ဘူးလား။ အနည္းဆံုး
နို႔စားႏြားမေလး ဘာေလးေလာက္ေတာ့”တဲ့။ “လယ္သမားက ႏြားမေမြးဘူးဗ်။
ႏြားၿခံသမားႀကီးေတြပဲ ေမြးၾကတာ။ ေမြးတာေတာင္မွ အသားစားႏြားနဲ႔နို႔စားႏြား သတ္သတ္ခြဲေမြးၾကတာ၊ ၿပီးေတာ့
ႏြားသားေဖါက္ၿခံေတြလည္း သတ္သတ္စီရွိၾကတယ္”လို႔ေျပာေတာ့ “ေၾသာ္ ဒါဆို အဲ့မွာက
ႏြားကို သတ္စားဖို႔နဲ႔ နို႔ေသာက္ဖို႔ပဲေပါ့”တဲ့ “ဟုတ္ပါတယ္ ဒါေပမယ့္
ႏြားကေနအျခားထြက္ကုန္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သားေရလုပ္ငန္း နို႔ထြက္ပစၥည္းလုပ္ငန္းေတြေရာေပါ့ဗ်ာ”ဆိုေတာ့
သူက အဆံုးသတ္သေဘာ ေကာက္ခ်က္ခ်ေလတယ္ “အင္း ေက်းဇူးရွင္ကို
ေက်းဇူးရွင္မွန္းမသိတဲ့လူမ်ိဳးေတြေနတဲ့ျပည္မို႔ သာသနာမထြန္းကားတာေနမယ္”တဲ့။
က်ေနာ္လည္း ဘာဆက္ေျပာရမွန္းကို မသိေတာ့တာ။ ေၾသာ္ ေမ့ေတာ့မလို႔
သူကလယ္တီဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ့တပည့္ရဲ့ တပည့္အရင္းေခါက္ေခါက္တဲ့ဗ်။
စက္တင္ဘာ ၂၊ ၂ဝ၁၅
0 comments:
Post a Comment