Sunday, January 17, 2016

ကုိခ်စ္လႈိင္၊ ေမာင္စူးစမ္း၊ သခင္တင္ျမနဲ႔၊ သခင္လွကြန္းတို႔သုိ႔ တုံ႔ျပန္စာ ရဲေဘာ္ထြန္း

0 comments
ကုိခ်စ္လႈိင္၊ ေမာင္စူးစမ္း၊ သခင္တင္ျမနဲ႔၊ သခင္လွကြန္းတို႔သုိ႔ တုံ႔ျပန္စာ
ရဲေဘာ္ထြန္း(အေရးေတာ္ပံုေဆာင္းပါ ၇)

လက္နက္ခ်ၾကတာနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္အေရးေတာ္ပုံကို သစၥာေဖာက္ၾကတာမွာတူၾကေပမယ့္ အခ်ိန္ကာလခ်င္း မတူၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရွ႔ေနာက္ ‘ဝါစဥ္’အရ နာမည္ေတြကို တန္းစီလိုက္တယ္။ ကိုခ်စ္လႈိင္က ဝါအရင့္ဆုံးပဲ။ ကိုခ်စ္လႈိင္တေယာက္ကလြဲၿပီး က်န္တဲ့(၃)ေယာက္ကို မေတြ႔ဖူးပါဘူး။ စာခ်င္းလည္း အဆက္အသြယ္မရွိပါဘူး။ အဆက္အစပ္ရွိစရာအေၾကာင္းလည္း မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က (၁၉၄၉) ကတည္းက ရွမ္းျပည္ေရာက္ေနတာပဲ။ ကိုခ်စ္လႈိင္နဲ႔ကလည္း ခဏတျဖဳတ္ေတြ႔ဖူး၊ စကားေျပာဖူးတာပါ။

သူ႔ေယာက္ဖ (ထင္ပါရဲ့) ကိုသာခင္ကို ပါတီက ခိုလႈံခြင့္ေပးထားဖို႔ေဆြးေႏြးဖို႔ လာတုန္းကပဲ။ ကိုသာခင္ဆိုတာက သခင္သာခင္ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ပါ။ အဲဒီတုန္းက သူ႔ကို အဂၤလိပ္စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး CAS(B) က သိပ္ၿပီးလိုခ်င္ေနတာပါ။ မိမ်ားမိရင္ ျမစ္ႀကီးနားမွာလုပ္ခဲ့သလိုလုပ္မွာပဲလို႔ ထင္ပါတယ္။ ျမစ္ႀကီးနားဝင္စဥ္က သူတို႔ေႂကြးေၾကာ္တာက ‘သခင္ သခင္ သတ္သတ္’။

သခင္သာခင္က ဂ်ပန္႔ေခတ္မွာ ေ႐ႊဘိုရာဇဝတ္ဝန္လုပ္ေနတာပဲ။ သူ ေၾကာက္ရွာေပလိမ့္မယ္။ သူ႔အေၾကာင္း ေျပာရဦးမယ္။ သူ႔ကို ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ခ်ဥ္းကပ္ဖူးတယ္။ သူလက္မခံဘူး။ ဘယ္လ္ဂ်ီယန္လုပ္ပစၥတိုတလက္ သူ႔ဆီကအလႉခံတယ္။ သူက ေရာင္းမယ္လို႔ေျပာတယ္။ ၃၀၀ဝိ/ ေပးၿပီး ပါတီက ဝယ္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီေငြက ခ်ပ္သင္းသူေဌးဦးဘတင္ဆီက အလႉခံလို႔ ရတာပဲ။ ‘ခ်ပ္သင္း’ က အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔လက္ေဝခံ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔ေမၽွာ္ေနသူပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လႉတာပါ။ ‘လစဥ္ေၾကး’ အျဖစ္ေတာင္ ပုံမွန္လႉခဲ့ပါတယ္။ ထားပါေတာ့။

သခင္သာခင္ကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ တလေက်ာ္ လက္ခံထားပါတယ္။ ပုန္းလၽွိဳးကြယ္လၽွိဳးေနရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္ ဇာတ္ကရာမွာ ဖဆပလက ဇာတ္႐ုံတြင္းမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ၿပီး ရန္ပုံေငြရွာခဲ့ရာမွာ သူ႔ကိုပါ တပါတည္းေခၚသြားတာပါ။ ရတနာ႔ဂူ၊ အမရပူရကပြဲမွာလည္း သူ႔ကိုေခၚသြားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ‘ပါတီတပ္’အျဖစ္နဲ႔ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ထားခဲ့တာျဖစ္လို႔ အဂၤလိပ္ အာဏာပိုင္ေတြက ရန္သူစာရင္းသြင္းတာ ခံရသူေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္ပါတယ္။

ေရစက္မကုန္လို႔ ထင္ပါရဲ့၊ အာဏာသိမ္းဗိုလ္ေနဝင္းတို႔ရဲ့ရန္ကို ေၾကာက္လို႔ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးေဟာင္း သခင္သာခင္ ေျပးလႊားေနရတုန္း ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ (U/G) ကပဲ လက္ခံထားရဖူးတယ္။ ေနာက္မွာ သူ႔ဘာသာသြားၿပီးအဖမ္းခံတယ္လို႔ ၾကားပါတယ္။ ဒီေလာက္ပဲ ေရးပါမယ္။

အခုမွ ဘာေၾကာင့္တုံ႔ျပန္စာေရးသလဲ။
သူတို႔တေတြ မီဒီယာမွာ ေရးသမၽွစာေတြကို အားလုံးေလာက္ဖတ္ရပါတယ္။ ေတြ႔တဲ့သူေတြက ပို႔ေပးလို႔ပါ။ သူတို႔က တုံ႔ျပန္စာေရးေစခ်င္ၾကတယ္။ သမိုင္းမွန္ဘာလဲဆိုတာ သိခ်င္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႔ကဆိုရင္ ပါတီက ‘တုံ႔ျပန္စာ’ မေရးတာဟာ ဟုတ္ေနလို႔ေနမွာေပါ့လို႔အထိ ေျပာလာၾကတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ရွင္းျပေပမယ့္ သူတို႔ဘဝင္မက်ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အတိတ္ကိစၥေတြကို လက္နက္ခ်ေတြ၊ သစၥာေဖာက္ေတြနဲ႔ အခ်ီအခ်မျငင္းခ်င္ဘူး။ အတိတ္ကကိစၥဟာ သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္သူေတြ အတြက္ပဲအသုံးဝင္တယ္။ သမိုင္းသစ္ကို လူထုနဲ႔အတူေရးေနတဲ့ အခုကာလမွာ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲအေလးထားရမယ္။ အနာဂတ္ကိုပဲ ေျမာ္ျမင္ရမယ္လို႔ယူဆေၾကာင္း၊ အတိတ္ကိုေျပာေနလို႔ အက်ိဳးမရွိဘူးဆိုတာရွင္းျပေပမယ့္ ဘဝင္မက်ၾကဘူး။

သူတို႔ ဘဝင္မက်တာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ေဘးမဲ့ေပးထားေလေလ အတင့္ရဲေလေလ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အခုေတာ့ တုံ႔ျပန္စာ ေရးရပါၿပီ။ ေရးစရာက သိပ္မ်ားတယ္။ ကြယ္လြန္ၾကၿပီျဖစ္တဲ့သူေတြကို ေစာ္ကားတာေတြလည္း လြန္လာၿပီ။ NLD ကို ပညာေပးသလိုလိုနဲ႔ ဗကပကို ခလုတ္တိုက္တာကလည္း မ်ားလာၿပီ။ မီဒီယာ (စာနယ္ဇင္း)မွာ စင္တခုထိုးခ်င္တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ပ်က္ေတြကလည္း သူတို႔ကို သံေယာင္လိုက္လာၿပီ။

ေနာက္တေၾကာင္းကလည္း သမိုင္းမွန္ဘာလဲဆိုတာကို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကသိခ်င္လို႔ ဗကပရဲ့တုံ႔ျပန္စာကို ေမၽွာ္လင့္ေနၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္။ သူတို႔ေမၽွာ္လင့္ေနတာကို အခုေျဖရွင္းေပးခဲ့မွျဖစ္မယ္။ ၾကာရင္ ‘အမွားၾကာ အမွန္’ျဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္။ မေသခင္ေရးခဲ့မွ ျဖစ္မယ္ဆိုၿပီး ေရးပါတယ္။

သခင္တင္ျမက ‘ေဝါ’ က အေတြ႔အႀကဳံေရးတာကို ပဲခူးကိုေနဝင္းဆီလွမ္းေမးေတာ့ သူက ဒါဟာလုပ္ႀကံတာပဲလို႔ ဆိုတယ္။ သူက ျပန္ေရးေပးမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူက အသက္ ‘၉၀’ တန္းေရာက္ေနၿပီ။ သိပ္ၿပီး က်န္းမာလွတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ ပြဲဦးထြက္ တုံ႔ျပန္စာေရးပါတယ္။

စစ္ကိုင္းရဲ့ပထဝီအေနအထား။
စစ္ကိုင္းဟာ ေရွ႔တန္းေရာက္ႏိုင္ငံေရးၿမိဳ့မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔မွာ ထူးျခားခ်က္ရွိတယ္။ ဧရာ၀တီရဲ့ တံေတာင္ဆစ္ေကြ႔မွာ တည္ထားတဲ့ၿမိဳ့ျဖစ္လို႔ စစ္ကိုင္းအေရွ႕ျခမ္းက မႏၲေလး၊ အမရပူရနဲ႔ အေရွ႔အေနာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္။ စစ္ကိုင္း အေနာက္ျခမ္းက အင္း၀၊ တံတားဦးနဲ႔ ေတာင္ေျမာက္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္။ အဲဒီေတာ့ အေရွ႔ျခမ္းကတက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြက ကိုခင္ေမာင္ေလး (ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလး)နဲ႔ နီးစပ္ၾကတယ္။ အေနာက္ျခမ္းကကိုဗဟိန္းနဲ႔ နီးစပ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အေနာက္ျခမ္းက။ ဒါေၾကာင့္ (၁၉၃၆) ကတည္းက ကိုဗဟိန္းနဲ႔ သိကၽြမ္းတယ္။ ေက်ာင္းသားႀကီး (ေခါင္းေဆာင္)နဲ႔ ေက်ာင္းသားငယ္ (ေနာက္လိုက္)ရဲ့ သိကၽြမ္းမႈမ်ိဳးပါ။ ညာလက္႐ုံးမဟုတ္သလို ဘယ္လက္႐ုံးလည္းမဟုတ္ဘူး။ ေတာက္တိုမယ္ရ ဆက္သားပဲ။ သူ႔ရဲ့စည္း႐ုံးမႈေၾကာင့္လည္း ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗကပရဲ့ အတိတ္သမိုင္းအျမင္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရးရ လိမ့္မယ္။ သူတို႔စစ္အုပ္စုေျပာတဲ့ ဗကပ(လက္က်န္)ရဲ့ တာဝန္ရွိသူတဦး အေနနဲ႔လည္း ကိုဗဟိန္းအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေရးရလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ေရွာင္မေနဘဲ ေရးပါတယ္။

ေနာက္တေၾကာင္းကေတာ့ အေရးမႀကီးလွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ေရးမွ ျပည့္စုံမွာမို႔ေရးပါတယ္။ အသက္ဝင္လာမယ့္ ‘၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ’အရ ေပၚလာမယ့္ ‘အစိုးရသစ္’မွာ ေနရာဦးဖို႔ ဖ်ာခင္းေနတာ၊ သူတို႔တေတြ ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္ေနတာကိုသိေနလို႔ ‘ေတာ္ေကာက္’ ခံရေအာင္ ‘ၫိုျမ’ လုပ္ေနတာသိေနလို႔ လက္ေရွာင္ေနခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့ သူတို႔ထဲက (၃)ေယာက္ ‘သတင္းစာ’မွာ ေနရာရသြားၾကၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေရးလို႔ရၿပီ ဆိုၿပီး ေရးပါတယ္။

ကိုဗဟိန္းေတြေဝသူလား။
ကိုခ်စ္လႈိင္က သခင္တင္ျမေလသံလိုက္ၿပီး ကိုဗဟိန္းကို ေတြေဝသူလို႔ေျပာတာ ေတြ႔လိုက္တယ္။ သခင္တင္ျမကို ကိုဗဟိန္းသာမက ကိုဗဟိန္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစုမ်ားကပါ သခင္စိုးရဲ့ဆက္သားအျဖစ္ သူလာတုန္းကခပ္ေရွာင္ေရွာင္ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒါကို သူ မေက်နပ္ဘူး။ သခင္စိုးကို သံေတာ္ဦးတင္တယ္။ အဲဒီကာလကတည္းက ကိုေအာင္ဆန္းတို႔၊ ကိုဗဟိန္းတို႔၊ ‘ဗကသ’အႏြယ္တို႔ကို သခင္စိုးက ဂိုဏ္းဂဏနဲ႔ဆက္ဆံခဲ့တာပဲ။ အလံနီပါတီရဲ့အာေဘာ္ ‘အာဏာသစ္’ဂ်ာနယ္မွာ ပထမဆုံးေရးတဲ့ေဆာင္းပါးေတြ ၾကည့္။ “ေဆာင္ၾကာၿမိဳင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္”လို႔ ကိုေအာင္ဆန္းကိုဆဲတယ္။ ကိုဗဟိန္းကိုေတာ့ “ေခၽြးတပ္ဗိုလ္ဗဟိန္း”လို႔ ဆဲတယ္။

သခင္တင္ျမရဲ့ သံေတာ္ဦးတင္တာကိုလက္ခံၿပီး သခင္စိုးအေရးယူခံခဲ့ရသူေတြလည္း ပါတီထဲမွာ မနည္းဘူး။ ကိုဗဟိန္းေတြေဝသူလားဆိုတာ ကေတာ့ လက္ေတြ႔က အေျဖေပးၿပီးပါၿပီ။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကိုဗဟိန္းနဲ႔သူ႔အစုဝင္ေတြပဲ သီးျခားလက္နက္ကိုင္တပ္ ဖြဲ႔ၿပီး တပ္မေတာ္နဲ႔လက္တြဲကာ တိုက္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က (Partisan)ကို ဘယ္လိုဘာသာျပန္ရမလဲမသိလို႔ ‘ပါတီတပ္’ လို႔ပဲ ေခၚခဲ့တယ္။ မေကာင္းပါဘူး။ ကိုဗဟိန္းကေတာ့ ‘ရဲေခါင္ေျပာက္က်ားတပ္’အမည္ခံခဲ့တာပဲ။ ဂုဏ္နဲ႔ျဒပ္ဟပ္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တပ္က တပ္ခြဲတခုစာသာ ရွိေပမယ့္ ကိုဗဟိန္းတို႔တပ္က တပ္ရင္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းက ဖဆပလဥကၠ႒လုပ္ဖို႔ တပ္က ထြက္မယ္လုပ္ေတာ့ ကိုဗဟိန္းကိုပဲတပ္ကို လႊဲခဲ့ခ်င္တာ ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ေနဝင္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတို႔ မခံခ်ိမခံသာျဖစ္တာလည္း အဲဒါေၾကာင့္ပဲ။ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးရဲ့ စာတေစာင္မွာဒီကိစၥေရးထားတာ ဖတ္ဖူးတယ္။

ေမာင္စူးစမ္းရဲ့ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚဘာလဲ။
“သူ႔ကို ႏိုင္ေအာင္မတိုက္ႏိုင္ရင္ သူ႔ေအာက္ ေခါင္းလၽွိဳဝင္လိုက္”ဆိုတာ သူ႔ “မူပိုင္” ပဲ။ ဗကပကို ဆရာလုပ္တုန္းကလည္းဒါပဲ။ အခု NLD ကို ဆရာလုပ္ေနတာလည္း ဒါပဲ။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားစာအုပ္ အဆိုအမိန္႔တခုခုကို ေျခခံၿပီးလည္း ဆရာလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ နိဂုံးခ်ဳပ္ရင္ေတာ့ သူ႔‘မူပိုင္’ အေတြးအေခၚနဲ႔ ခ်ဳပ္ေလ့ရွိတယ္။ သူ႔“မူပိုင္”အေတြးအေခၚကို အာဏာရေတြႀကိဳက္တာလည္း မဆန္းဘူး။ သူ႔ကို ‘ခ်မ္းေအးစစ္တမ္း’နဲ႔ စင္တင္ေပးခဲ့တာ‘ေဆြၿငိမ္း ဆိုရွယ္လစ္’ ပါတီပဲ။ ‘မဆလ’ကလည္း စင္ေတာ္ေကာက္တာပဲ။ ကိုဘၿငိမ္နဲ႔က်မွ သူအ႐ႈံး ေပးရတာပဲ။ NLDထဲ ပါရတာကိုေတာ့ သူက ‘ရယ္စရာ’လို႔ ဆိုတယ္။ တကယ္က သူရဲ့ ‘အ႐ႈံးေပးေရး အေတြးအေခၚ’ေၾကာင့္ NLD နဲ႔ ကင္းေဝးသြားတာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ အခဲမေက်ျဖစ္ၿပီး NLD ကို ဆဲေရးတိုင္းထြာေနတာ ျဖစ္တယ္။ သူ႔အသက္အ႐ြယ္က အိုတဲ့နာတဲ့အဆင့္ ေရာက္ေနၿပီ။ ဟိုတုန္းကလို အထူးအရာရွိေနရာမွန္းေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အခု ေပၚလာတဲ့ ‘အစိုးရသစ္’ရဲ့ အႀကံေပးေနရာကို မွန္းေနသလားပဲ။ စာေရးတာေတာ့ နားလိုက္ၿပီလို႔ဆိုတယ္။

သခင္လွကြန္းဘာလဲ။
သူ႔အေၾကာင္းကို ဗိုလ္စိုးေမာင္ (က်ဆုံး)ဆီက တစြန္းတစၾကားဖူးတယ္။ သူ႔ေဆာင္းပါးတခ်ိဳ႔ဖတ္ဖူးတယ္။ ေၾကးမုံဦးေသာင္းရဲ့‘ဘီလူးတို႔႐ြာ’ စာအုပ္မွာဖတ္ဖူးတယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ အခုတေလာေလးမွာ ‘ဝါရင့္ေတြရဲ့အစု’ထဲ ဝင္ပါမလိုလိုၾကားရေတာ့ ဝါရင့္ေတြထဲ ဘာမ်ား ဝင္႐ႈပ္မလဲလို႔ ေတြးမိေသးတယ္။ ဝင္ေရာခ်င္ေပမယ့္ ဝင္လို႔မရတာလားဘာလားေတာ့ မသိဘူး။ အခုေတာ့ ‘လက္နက္ခ်ဝါရင့္’မွာ ပါလာတာ ေတြ႔တယ္။

ကိုအုန္းေမာင္ (ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္)နဲ႔ သူက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ့ ‘အေပ်ာ့ဆြဲ’ ကို လက္ခံခ်င္ၾကတယ္ဆိုတာကေတာ့ ေျဗာင္လိမ္ တာပဲ။ ကြယ္လြန္ၿပီးျဖစ္တဲ့သူကို မဟုတ္မမွန္ဆြဲထည့္တာကေတာ့ လူ႔က်င့္ဝတ္ကိုေဖာက္ဖ်က္တာပဲ။ ကိုအုန္းေမာင္က တကယ့္အေျခအေန မွန္ကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ သိေနတာပါ။ ဗိုလ္စိန္လြင္ကို ဓားလြတ္အပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ တပ္ပ်က္ၿပီဆိုၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္းက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္နဲ႔ ကမန္းကတန္း အစားထိုးတာပဲဆိုတာ သိပါတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ကို အေပ်ာ့ဆြဲ ဆြဲခိုင္းထားၿပီး ‘စစ္အာဏာသိမ္း’ဖို႔ ျပင္ေနတာလည္း သိတာပဲ။ တပ္ေတြကို စစ္တန္းလ်ားျပန္သြင္းၿပီး ပ်က္ျပားစျပဳေနတဲ့ ‘အဆင့္ဆင့္အမိန္႔ေပးကြပ္ကဲမႈ’ ကို ျပန္ၿပီးတည္ေဆာက္ေနတယ္ဆိုတာ သိတာပဲ။

၄၈၂၈ အလုပ္အဖြဲ႔ထဲမွာ ေသနတ္ေျပာင္းထဲက အာဏာထြက္တယ္ဆိုတာကို အေသကိုင္မထားသင့္ဘူး။ ဗမာျပည္ရဲ့ခၽြင္းခ်က္ရွိတယ္။ ‘လက္႐ုံးေတြကလည္း အာဏာထြက္ႏိုင္တယ္’ဆိုတဲ့အေတြးအျမင္မွားကို သူ ဆန္႔က်င္ေနတာပဲ။ ‘ကၽြန္းတိုက္ပြဲ’ကို လက္ေတြ႔ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ သူပဲ။ စစ္အုပ္စုက အခ်ိန္ဆြဲေနတာကို သူသိတာေပါ့။ အဆင့္ဆင့္အမိန္႔ေပးစနစ္လည္း ျပန္ၿပီးထူေထာင္မိေရာ ‘ေစာေမာင္၊ ခင္ၫြန္႔ အာဏာသိမ္းၾကေတာ့’ လို႔ ဗိုလ္ေနဝင္း ႏႈတ္မိန္႔ေပးခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ရဲ့ ‘ျဖတ္လမ္းကအာဏာသိမ္းဖို႔ ဗကပ အႀကံအစည္’ ဆိုတာ လံၾကဳတ္ပဲဆိုတာလည္း သူသိတာပဲ။ NLD က လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီပါတီပဲ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေနရာမွာ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႔အစားထိုးဖို႔ပဲ ဗကပ က ေမၽွာ္မွန္းခဲ့တာကိုသိပါတယ္။ သခင္လွကြန္း ဒီလိုမလုပ္ေကာင္းပါဘူး။ သခင္သန္းထြန္းကို ေမြးစားဖခင္လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာပါ။ ဗိုလ္ေနဝင္းကို ေက်းဇူးရွင္လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာပါ။ ကြယ္လြန္ၿပီျဖစ္တဲ့သူေတြကိုေတာ့ သူခိုးေသေဖာ္မၫွိေစခ်င္ပါဘူး။

(၄) ဦးစလုံးသို႔ ေျပာခ်င္တာ။
လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲခြင့္ကို လက္ခံပါတယ္။ သမိုင္းမွန္ဆိုၿပီး ေရးခ်င္တာေရး၊ ေျပာခ်င္တာေျပာတာမွာေတာ့ ႐ိုးသားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ စစ္နဲ႔ေတာ္လွန္ေရးေခတ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသူေတြ သိပ္မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ စစ္တပ္ (တပ္မေတာ္)ထဲမွာေတာ့ လုံး၀ မရွိေတာ့ပါဘူး။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္(ပုံစံသစ္)ကလည္း စစ္နဲ႔ေတာ္လွန္ေရးေခတ္ကလူေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို အတိအလင္း အပုပ္ခ်ေနခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ ဂ်ာနယ္တေစာင္မွာဆိုရင္ တပ္မေတာ္ေမာ္ကြန္းတိုက္မွာသာရွိတဲ့ ရွားပါးဓာတ္ပုံေတြ၊ မွတ္စုမွတ္ရာေတြ၊ ကာတြန္းေတြပါမက်န္ထုတ္သုံးၿပီး လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲေခတ္၊ လြတ္လပ္ေရးရကာစေခတ္ကပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ပါတီေတြကို ေစာ္ကားေနပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ကပါ ကူၿပီး မေစာ္ကားၾကေစခ်င္ပါဘူး။

နားနားေနေန ေရၾကည္ေအးေလး ေသာက္ရတဲ့အခါ ဇရပ္ဒကာ၊ေရခ်မ္းစင္ဒကာရဲ့ေက်းဇူးကို သိတတ္ၾကပါေစ။ သားေရေပၚအိပ္ သားေရနားစားသူေတြအျဖစ္နဲ႔ ဘ၀ဇာတ္သိမ္းတာ မလုပ္ေစခ်င္ပါဘူး။

အေတြးအေခၚကိစၥကိုေတာ့ ပညာရွင္ဆန္ဆန္ ျငင္းခုန္ၾကတာေပါ့။ သမိုင္းနိဂုံးမခ်ဳပ္သလို ဗမာျပည္ရဲ့ႏိုင္ငံေရးကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ နိဂုံးခ်ဳပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းေတြရဲ့ပခုန္းေပၚမွာ မားမားမတ္မတ္ရပ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါပါပဲ။
႐ိုးသားပြင့္လင္းစြာျဖင့္ (၁၃ - ၂ - ၂၀၁၁) (ရဲေဘာ္ထြန္း)
ရဲေဘာ္ၾကင္ေမာင္ အေရးေတာ္ပုံေဆာင္းပါး(၇)မွာ
ရဲေဘာ္ထြန္းနာမည္နဲ႔ ေရးခဲ့တာပါ။


0 comments:

Post a Comment