ဟင္နရီကေလး၊ ကၽြန္ေဈး၊ ႀကိမ္ဒဏ္ႏွင့္ၾကက္ေၾကာ္တဲ့ၿမိဳ႔ (၂)
ဂစ္တာသမားကိုႏႈတ္ဆက္ၿပီးျပန္ထြက္ေတာ့ မလွမ္းမကမ္းကဆိုင္းဘုတ္ႀကီးတခုဆီ မ်က္ေစ့ကေရာက္သြား၏။ ဘာပါလိမ့္ဆိုၿပီး အနားကပ္အေသအခ်ာဖတ္မိေတာ့ အခုနျဖစ္ခဲ့သည့္ စိတ္မသက္မသာနာက်င္မႈကိုထပ္ပိုးေပးသည့္အရာမွန္းသိရေတာ့၏။ စိတ္တြင္ ဗူးေလးရံုဆင့္မိျပန္ပါပေကာလားဟုထင္မိ၏။ ဆိုင္းဘုတ္က ဤသို႔ဆို၏(ည ၇နာရီေနာက္ပိုင္း လမ္းေပၚထြက္သည့္ကၽြန္မ်ားအား ႀကိမ္ရိုက္ျပစ္ဒဏ္ေပးရန္ ဤေနရာတြင္ႀကိမ္ရိုက္စင္ကို ၁၈၄၇ ခုႏွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ့၏။ ဤႀကိမ္ရိုက္စင္သည္ ေဖယက္ခရိုင္အေရွ႔ေျမာက္ေဒသ တရားရံုးျမက္ခင္းျပင္ေပၚတြင္ရွိ၏။ ၁၈၆၀ ခုႏွစ္မ်ား တဝိုက္က ေဖယက္ခရိုင္သည္ကင္တပ္ကီျပည္နယ္တြင္ ကၽြန္အမ်ားဆံုးရွိသည့္ခရိုင္ျဖစ္၏။ လက္ဇင္တန္ၿမိဳ႔သား ၄ ဦးအနက္တဦးမွာ ကၽြန္မ်ားျဖစ္၏) တဲ့။ က်ေနာ့္စိတ္သည္ လင္ကြန္းျပတိုက္တြင္ျမင္ခဲ့ သည့္ သားေရက်ာပြတ္ႀကီးမ်ားဆီ ေရာက္သြားျပန္၏။
က်ေနာ္ ဒီေရာက္ၿပီး ၄ ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ က်ေနာ္ေနသည့္ၿမိဳ႔က လင္ကြန္းျပတိုက္သို႔ေရာက္၏။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ လင္ကြန္းျပတိုက္မရွိသည့္ျပည္နယ္ မရွိသေလာက္ျဖစ္၏။ ၿမိဳ႔ႀကီးတိုင္းလိုလို လင္ကြန္းျပတိုက္ရွိ၏။ ျပတိုက္တိုင္းတြင္လည္း လင္ကြန္းအထိမ္းအမွတ္မ်ား၊ အသံုးအေဆာင္မ်ား၊ အေမရိကန္ျပည္တြင္းစစ္ႏွင့္ဆိုင္သည့္ အေထာက္အထားမ်ား၊ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ား၊ ကၽြန္စနစ္ဖ်က္သိမ္း ေၾကာင္းေၾကညာခ်က္ လက္ေရးမူမ်ား။ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ အသံုးအေဆာင္မ်ား၊ ပစၥည္းပစၥယမ်ားႏွင့္ ေဝေဝဆာဆာလည္းရွိၾက၏။ ျပထားၾက၏။ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္မ်ားရွိ ကၽြန္ေဈးမ်ား၊ ကၽြန္ေရာင္းကၽြန္ဝယ္ လုပ္ရာ႒ာနမ်ား၊ ၿမိဳ႔မ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္ကၽြန္ပိုင္ရွင္ႀကီးမ်ား၊ ကၽြန္တို႔၏ဘဝမ်ား၊ ထိတ္တံုးမ်ား၊ လက္ထိတ္မ်ား၊ သံလံုးႀကီးေတြတြဲထားသည့္ သံႀကိဳးႀကီးမ်ား၊ သံေခ်က်ဥ္းမ်ား၊ ေခ်က်ဥ္းခတ္သည့္ေပတံုးႀကီးမ်ား၊ ကၽြန္ပစ္ေသနတ္ဟုဆိုႏိုင္မည့္ အမဲလိုက္ေသနတ္မ်ား၊ ေမွာင္မဲက်ဥ္းက်ပ္လွသည့္ သစ္လံုးအိမ္ေလးမ်ား၊ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ရာေျမေအာက္ တိုက္ခန္းမ်ား၊ စသည္ျဖင့္စံုလွ၏။
က်ေနာ္စိတ္အဝင္စားဆံုးမွာ ႀကိမ္စင္ႏွင့္က်ာပြတ္ျဖစ္၏။ ႀကိမ္စင္ကိုၾကည့္ေတာ့ သစ္သားတန္းႀကီး မ်ားကိုေဘာင္ေလးဘက္ခတ္ထားၿပီး လက္ေျခထားရမည့္ေနရာမ်ားတြင္ သံႀကိဳးတြဲထားသည့္သားေရျပား ႀကီးမ်ားတြဲေလာင္းက်ေန၏။ က်ာပြတ္သည္သားေရကို ထစ္ေနေအာင္က်စ္ထားသည့္ႀကိဳး။ လက္ကိုင္ေနရာ မွတပါး တေခ်ာင္းလံုးသည္ ေပ်ာ့ႏြဲ႔ေန၏။ ႀကိမ္စင္ႏွင့္က်ာပြတ္ကိုၾကည့္ရင္း ေထာင္ထဲမွာအရိုက္အႏွက္ခံ ခဲ့ရတာေတြကိုျပန္ေတြးမိ၏။ စိတ္တြင္ဆတ္ကနဲ တခ်က္ျဖစ္မိ၏။ ခါးတြင္မ်က္ကနဲ တခ်က္ျဖစ္မိ၏။ ေထာင္ထဲတြင္ က်ာပြတ္ႏွင့္မရိုက္။ ဂန္းပိုက္ဟုေခၚသည့္ ရာဘာအုပ္ေခါင္းပြတုတ္ႏွင့္ရိုက္၏။ နံပတ္တုတ္ဟု ဆိုသည့္ သစ္မာသားတုတ္ႏွင့္ရိုက္၏။ ဝါးဆစ္ပိတ္ႏွင့္ရိုက္၏။ ရိုက္ရာတြင္လည္း ေနရာမေရွာင္ေနရာမေရြး ရိုက္၏။ ေခါင္းထိလွ်င္ကြဲ၏။ အရိုးထိလွ်င္က်ိဳးၿပီး အသားထိလွ်င္ေၾက၏။ အခ်က္ေရႏွင့္အခ်ိန္အဆမရွိ။
အဂၤလိပ္က ႀကိမ္စင္တင္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္ႀကိမ္ရိုက္သမားႏွင့္စနစ္တက်ရိုက္သည္ဆို၏။ ႀကိမ္စင္ေပၚေမွာက္ခိုင္းၿပီး လက္ေျခတို႔မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္အရင္တုတ္၏။ ၿပီးေတာ့ တကိုယ္လံုးခၽြတ္ၿပီး အသားရွိသည့္ေနရာ(ႀကိမ္ရိုက္ရန္သတ္မွတ္ထားသည့္ေနရာမ်ားကို) ဆီပါးပါးအရင္သုတ္၏။ တင္ပါး၊ ေျခသလံုးႏွင့္ေပါင္ေနာက္ဘက္ပိုင္းမ်ား။ ၿပီးေတာ့ အသားေပၚတြင္အဝတ္ပါးအုပ္၏။ ၿပီးေတာ့မွ သတ္မွတ္ ႀကိမ္ဒဏ္အေရအတြက္အတိုင္း အတိအက်ရိုက္၏။ ရိုက္ရာတြင္လည္း အခ်က္ေရႏွင့္ရိုက္သူ၏ လက္အခ်ိန္ အဆအေလးအေပါ့ကို အတိအက်သတ္မွတ္ထား၏။ ေဘးေခ်ာ္ရိုက္လို႔မရ။ အခ်က္ေရပိုရိုက္လို႔မရ။ ရက္ခြဲရိုက္ရမည့္သူကို ရက္ခြဲၿပီးရိုက္သည္ဆို၏။ ေတာင္ငူေထာင္တြင္ မသံုးေတာ့သည့္ႀကိမ္စင္ကို ဂိုေဒါင္တခုအတြင္း ဖုန္အလိမ္းလိမ္းႏွင့္ၾကည့္ဖူး၏။ ႀကိမ္စင္ကိုၾကည့္ရင္း အရိုက္ခံရတာခ်င္းအတူတူ စနစ္တက်အရိုက္ခံရသည္ကေတာ္ေသး၏ဟု စိတ္တြင္ထင္မိ၏။ အမွန္က လူသည္ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ ရိုက္စရာမလိုေသာသတၱဝါသာျဖစ္သင့္၏။ လူသား၏ယဥ္ေက်းမႈသည္ လူလူခ်င္းရိုက္ႏွက္ၫွဥ္းပမ္းျခင္းျဖင့္ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ရ၏။
အခုလည္း ဒီေနရာမွာ လူေတြကိုလူေတြက ည၇နာရီေက်ာ္ အျပင္ထြက္လို႔ဆိုၿပီး ႀကိမ္စင္တင္ၿပီး က်ာပြတ္နဲ႔ရိုက္ခဲ့ၾက၏။ လူခ်င္း အတူတူ ၇ နာရီေက်ာ္လွ်င္ အျပင္ထြက္ခြင့္ရွိသူႏွင့္မရွိသူဆိုသည္ကို ႀကိမ္စင္က်ာပြတ္ႏွင့္သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾက၏။ စိတ္က ကၽြန္ေခတ္ေနာက္ခံ ရုပ္ရွင္ကားမ်ားဆီေရာက္ သြားျပန္၏။ က်ာပြတ္သည္ အသြားျမည့္ေနသည့္ဓါးတေခ်ာင္းႏွင့္ဘာမွမျခား။ ရိုက္ခ်လိုက္လွ်င္အသားထဲ ျမဳတ္ဝင္သြားၿပီး ပြတ္၍ႀကိတ္ဆြဲျပန္ဆြဲလိုက္လွ်င္ အသားဟက္တက္ကြဲ၏။ ထိခ်က္ရိုက္ခ်က္တိုင္းသည္ အသားဆိုင္အသားမႊာတို႔အား ကြဲျပတ္ထြက္သြားေစ၏။ ေသြးျဖန္္းျဖန္းပန္းကာ ေသြးခ်င္းခ်င္းနီေစ၏။ မ်က္ႏွာကိုျဖတ္ရိုက္ခံရလွ်င္မူကား ဆိုဖြယ္မရွိေတာ့။ နာလိုက္မယ့္ျဖစ္ျခင္း။
ဆိုင္းဘုတ္ေရွ႔ရပ္ရင္း နာက်င္လြန္းသျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ျမည္တမ္းသံမ်ား၊ သနားစဖြယ္ေတာင္းပန္တိုး လွ်ိဳးသံမ်ား၊ ခါးစည္းအံႀကိတ္တက္ေခါက္သံမ်ား၊ မီးဝင္းဝင္းေတာက္ေနမည့္မ်က္လံုးအစံုမ်ား၊ တဟားဟားေလွာင္တိုက္ရယ္ေမာေနသည့္မ်က္ႏွာမ်ား၊ အသားဆိုင္အသားစတို႔ ျပတ္သတ္ထြက္သြားသည့္ ဟက္တက္ကြဲေက်ာျပင္ႀကီးမ်ား၊ ေသြးခ်င္းခ်င္းနီေနသည့္ရင္ဘတ္ႀကီးမ်ား၊ ႀကိမ္စင္ကအျဖဳတ္မွာ မဟန္ႏိုင္ေတာ့ပဲ လဲၿပိဳက်သြားပံုမ်ားအား တခုခ်င္းတခုခ်င္းစိတ္မ်က္ေစ့ႏွင့္ နားအာရံုတြင္ထင္လာ၏။ လူတကိုယ္လံုးေခၽြးျပန္လာ၏။ က်ေနာ္ မတ္မတ္ေကာင္းေကာင္းမရပ္ႏိုင္ေတာ့။ အေဖၚပါသူက ျပန္ရေအာင္ဆိုသျဖင့္သာ အသိဝင္သတိဝင္ၿပီး သက္သာရာရသြား၏။
ကၽြန္ေဈးကေန ဟိုတယ္လ္ျပန္၊ ေရမိုးခ်ိဳး၊ ညစာစားမယ္ဆိုၿပီးအျပင္ျပန္ထြက္ခဲ့၏။ ည ၉ နာရီခန္႔ရွိၿပီ။ စိတ္ထဲေတာ့ အေတာ့္ကိုမသက္မသာ။ ညစာမစားခင္ ဟိုနားဒီနားလည္း ေလွ်ာက္ၾကည့္ခ်င္ေနမိ၏။ လမ္းေတြမွာ၊ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာ၊ ကုန္တိုက္ႀကီးေတြမွာ၊ ကုန္စံုဆိုင္ေတြမွာ၊ ဘီယာအရက္ဘားေတြမွာ ေတြ႔သမွ်လူ၏ရာခိုင္ႏႈန္းအမ်ားစုမွာ အာဖရိကန္အေမရိကန္ဟုေခၚသည့္ လူမည္းမ်ားကအမ်ားစု ျဖစ္ေနသလိုပဲဟု စိတ္တြင္ထင္မိ၏။ လူျဖဴမ်ား၊ ၿပီးေတာ့(သူတို႔ေျပာသည့္)အသားအေရာင္ရွိသူမ်ား၊ အာရွတိုက္သားမ်ားလည္း သြားလာေနၾကသည္ကိုျမင္ရ၏။ အားလံုးအတူတူ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္။ ဝယ္ၾကခ်မ္းၾက။ ေသာက္ၾကစားၾက။ ေပ်ာ္ၾကပါးၾက။ အနားယူၾက အပမ္းေျဖၾက။
ဤေနရာ ဤၿမိဳ႔တြင္ တခ်ိန္က အခုလိုမ်ိဳး အျဖဴအမည္းအတူထိုင္အတူစားဖို႔မေျပာႏွင့္ အတူစကားေျပာခြင့္ပင္မရွိခဲ့ဆိုသည္ကို က်ိန္ေျပာလွ်င္ေတာင္ ဘယ္သူမွယံုစရာမရွိေတာ့။ ထိုတုန္းကေတာ့ အသားအေရာင္ေပၚတည္ၿပီး၊ ဘဝအေပၚတည္ၿပီး၊ အာဏာႏွင့္ေငြေၾကးအေပၚတည္ၿပီး၊ ကၽြန္ႏွင့္ကၽြန္ပိုင္ရွင္ သာရွိခဲ့၏။ ဆက္ဆံေရးက သခင္ႏွင့္ကၽြန္ဆက္ဆံေရး။ ယခုကားထိုသို႔မဟုတ္ေတာ့ ဘဝအရ၊ အသား အေရာင္အရခြဲျခားမႈမရွိေတာ့။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအရ၊ ဓနဥစၥာအရ၊ အာဏာပိုင္ဆိုင္မႈအရ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား။ အရင္းရွိသူႏွင့္အရင္းမဲ့သူ။ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမား။ ဆက္ဆံေရးက အလုပ္ရွင္အလုပ္ သမားဆက္ဆံေရး။ တခ်ိန္ကကၽြန္ပိုင္ရွင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယခုေတာ့ အရင္းမဲ့သြားရရွာသူမ်ားႏွင့္အတူ တခ်ိန္ကကၽြန္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဘယ္တုန္းကမွလည္းအရင္းမရွိခဲ့ ယခုလည္းအရင္းမဲ့ေနေသးသည့္သူမ်ားကား ယခုေတာ့ အရင္းရွိသူထံ လုပ္အား၊ ဉာဏ္အား၊ အခ်ိန္မ်ား၊ ဘဝမ်ားထိုးအပ္လိုက္ၾကၿပီးၿပီ။ အလုပ္သမားခ်င္း၊ ဘဝတူခ်င္းျဖစ္သြားၾကၿပီ။ ဘဝတူခ်င္းမို႔ ပိုရင္းႏွီးလာေလသလားေတာ့ မေျပာတတ္။ သူတို႔ခ်င္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနႏိုင္လာၾက၏။ ရိုင္းပင္းလာတတ္ၾက၏။
ဆက္ေလွ်ာက္လာရင္း ၿမိဳ႔လည္မ႑ပ္နားေရာက္လာ၏။ လူအေတာ္စည္၏။ လမ္းေဘး ပလက္ေဖါင္းမ်ားေပၚတြင္ စားပြဲကုလားထိုင္ေတြခ်ၿပီး ဘီယာေသာက္ရင္း စကားေျပာရယ္ေမာေနၾကသူမ်ား ကား လူငယ္ေတြမ်ား၏။ အေရာင္စံု၏။ ျဖဴ၏။ မည္း၏။ ညိဳ၏။ ဝါ၏။ အေဖၚ ပါလာသူက “သူတို႔ေတြက ဒီနားက တကၠသိုလ္ေတြကေက်ာင္းသားေတြေလ” ဟု ခပ္တိုးတိုးေျပာျပ၏။ သူတို႔ၾကည့္ရသည္မွာ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးၿပီး ခင္ခ်င္စရာေကာင္းသည္ဟု စိတ္တြင္ထင္၏။ ပုဆိုးႏွင့္ခ်ိဳင္းေထာက္ႏွင့္မို႔ က်ေနာ့္ကို မသိမသာေလးၾကည့္သည္ကလြဲ၍ စူးစူးရဲရဲဘယ္သူမွမၾကည့္။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဟိုင္းေတြ ဟယ္လိုေတြလုပ္၏။ က်ေနာ္လည္း အလိုက္သင့္ ဟိုင္းရ ဟယ္လိုရ၏။ ထို ဟိုင္းႏွင့္ ဟယ္လိုတို႔တြင္ ကၽြန္ေစာ္မနံေတာ့။ ကၽြန္နံ႔မစြဲေတာ့။ ကၽြန္ဝယ္ရာအဆစ္ပါစရာလည္းမရွိေတာ့။ သေဘာက္လည္းမရွိေတာ့။ ၇ နာရီမကလို႔ ဘယ္ႏွနာရီျဖစ္ျဖစ္ က်ာပြတ္သံမရွိေတာ့။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
0 comments:
Post a Comment