Sunday, November 3, 2013

၂ဝ၁၃ နိုဝင္ဘာဆန္းဆန္းျခင္းေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
၂ဝ၁၃ နိုဝင္ဘာဆန္းဆန္းျခင္းေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ဟိုေန႔ညေနက ေအးသိန္းေထြးတို႔ အေကာင္းစားဆိုင္မွာစားဖို႔ ဆိုင္ထဲအဝင္ အထဲကျပန္ထြက္လာတဲ့အေမရိကန္မိတ္ေဆြ (ဗမာစကားထိုက္ေလက္တတ္)နဲ႔ အေပါက္ဝမွာ သြားတိုးတယ္။ သူက လက္အုပ္ေလးခပ္ဖြဖြခ်ီၿပီး ”မဂၤလာပါ”လို႔ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ က်ေနာ္က ”ေနေကာင္းလား”လို႔ျပန္ေမးေတာ့ သူ တခ်က္ေၾကာင္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်က္ျခင္းပဲ လက္အုပ္ေလးျပန္ျဖည္ၿပီး”ေကာင္းတာေပါ့..ခင္ဗ်ားေရာ” တဲ့။ ”ေကာင္းပါတယ္။ ထမင္းလာစားတာလား” ဆိုေတာ့ ”ဟုတ္တယ္ ဒီညေနစာ အျပင္မွာထြက္စား တာေလ” လို႔ေျပာၿပီး ရယ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ ”ဝင္လိုက္ဦးမယ္ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႔ တေန႔လံုးလိုလို ဘာမွ မစားရေသးဘူး၊ ဗိုက္နည္းနည္းဆာေနၿပီ၊ ေနာက္မွ ေအးေဆးေတြ႔ၾကတာေပါ့”ဆိုေတာ့ သူက ”ေအးကြာ မင္းနဲ႔ေျပာရတာ တမ်ိဳးပဲ”လို႔ေျပာရင္း ရယ္ၿပီး လမ္းဖယ္ေပးတယ္။ ဗမာေတြတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေတြ႔ရင္ ဘယ္လိုစ နႈတ္ဆက္ၾကသလဲေမးတဲ့ အေမရိကန္ေတြကို ”ငါတို႔မွာ မင္းတို႔လို တေယာက္ကိုတေယာက္ သိသိ/မသိသိ How are you doing တို႔ How have you been တို႔ How are you today တို႔ စသည္ျဖင့္ေျပာေလ့ မရွိသေလာက္ပဲ”လို႔ေျပာျပတတ္တယ္။ လူခ်င္းလည္းသိ၊ ရင္းလည္းရင္းဆိုရင္တမ်ိဳး၊ ႀကီးသူ/ငယ္သူဆိုတမ်ိဳး၊ ရာထူးဂုန္သိန္ျမင့္သူ/နိမ့္သူဆိုတမ်ိဳး၊ ဘုန္းႀကီး/မယ္သီလဆိုတမ်ိဳး စသည္ျဖင့္လည္း နည္းနည္းေျပာျပတတ္ပါတယ္။ အျပင္မွာ၊ အရပ္ထဲမွာ လူတေယာက္နဲ႔တေယာက္ေတြ႔ရင္ သိသိ/မသိသိ လက္အုပ္ေလးေတြခ်ီၿပီး ”မဂၤလာပါ”လို႔ နႈတ္ဆက္တဲ့ အေလ့မရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ အိမ္နီးျခင္းထိုင္း၊ အိႏၵိယနဲ႔သီရိလကၤာတို႔မွာေတာ့ အဲ့သလိုနႈတ္ဆက္ေလ့ ရွိေၾကာင္း၊ ဗမာျပည္က တီဗီတို႔ေရဒီယိုတို႔ ဇာတ္တို႔အၿငိမ္တို႔ စတာမ်ိဳးေတြမွာေတာ့ေျပာေလ့ရွိေၾကာင္း၊ လက္ရွိစစ္အာဏာရွင္ေတြေခတ္ဦးကစၿပီး ေက်ာင္းေတြမွာနဲ႔ သူတို႔ေရာက္ရာေနရာေတြမွာ လူေတြကို လက္အုပ္ခ်ီနႈတ္ဆက္ခိုင္းၿပီး အဲ့ဒါကိုသာယာတတ္ၾကေၾကာင္းေတြလည္းေျပာျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းမွာေနတုန္း ကေတာ့ ထိုင္းအေလ့မို႔ ထိုင္းေနဗမာေတြလည္း လက္အုပ္ေလးေတြခ်ီၿပီး ဆဝါရီခပ္ဘာညာလုပ္တာ ျမင္စကေတာ့ အျမင္ဆန္းေပမယ့္ ေနာက္ေတာ့ အျပန္အလွန္ ႀကီးသူငယ္သူ၊ လူမ်ိဳးဘာသာမခြဲပဲနႈတ္ဆက္ၾကတာဆိုေတာ့ ၾကည့္ရျမင္ရတာ လွေတာင္လွပေနသလိုပါပဲ။ ဒီ အေမရိကန္မွာ နိုင္ငံျခားသားေတြကို ဘယ္ဗမာျပည္သားကမ်ားစၿပီး ဗမာေတြနႈတ္ဆက္ရင္ လက္အုပ္ေလးခ်ီၿပီး ”မဂၤလာပါ”လို႔နႈတ္ဆက္ေၾကာင္းသင္ေပးခဲ့မွန္း သင္ေပးေနမွန္း က်ေနာ္မသိတာေတာ့ အမွန္ပါ။ အဲ့သလိုနႈတ္ဆက္တာေကာင္း/မေကာင္းေျပာျခင္း မဟုတ္ေပမယ့္ အဲ့သလိုနႈတ္အဆက္ခံရတိုင္း မေနတတ္မထိုင္တတ္နဲ႔ ရွက္တက္တက္ႀကီးေတာ့ျဖစ္ရတယ္။ လုပ္ခ်င္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လုပ္ခ်င္လည္းလုပ္ေပါ့ေလ။ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒါ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈလို႔ေျပာေနတာေတာ့ သိတ္ပံုမက်ဘူးမွတ္တာပဲ။ (မဂၤလာပါနဲ႔စပ္လို႔)

ဘယ္လူမ်ိဳးစု(တိုင္းရင္းသားပဲထားပါ)ကမွ ”ငါတို႔က လူနည္းစုျဖစ္လို႔ မင္းတို႔ထက္အခြင့္အေရး
ပိုရသင့္တယ္တို႔၊ ပိုေပးရမယ္တို႔ဆိုၿပီးေတာင္းဆိုေနတာေျပာေနတာ ဘယ္တုန္းကမွမရွိဘူး။ သူတို႔ေျပာေနတာက တို႔လည္း မင္းတို႔လို လူမ်ိဳးစုတစုပဲ၊ တို႔လည္း မင္းတို႔နဲ႔တန္းတူအခြင့္အေရးရွိရမယ္..ေပးလို႔ေျပာေနတာ” လူနည္းစုမို႔အခြင့္အေရး ပိုေပးစရာမလိုသလို လူမ်ားစုမို႔အခြင့္အေရးပိုယူစရာလည္းမလိုဘူး။ တန္းတူညီမ်ွဆိုတာ အရည္အခ်င္းတူညီမႈမွာအေျခခံရတယ္။ အေရအတြက္နဲ႔မဆိုင္ဘူး။ ဗမာဟာလည္း လူမ်ိဳးစု (၈)စုထဲက (၁)စုပဲျဖစ္တယ္။ အရည္အခ်င္းမွာတူတယ္။ (တန္းတူေရးနဲ႔စပ္လို႔)

ေဒၚစုက ဟိုလိုေျပာ ေျပာျပန္လို႔၊ ဒီလိုေျပာ ေျပာျပန္လို႔ သူ႔အေျပာေတြလိုက္ခံစားရင္း ေဝဒနာမ်ိဳးစံုျဖစ္ေန ၾကသူေတြကိုနားလည္ဖို႔ ပိုပိုခက္လာတယ္။ သိတ္ႀကီးလည္း ေဆြ႔ေဆြ႔မခုန္ေစခ်င္ပါ။ အရင္အေနအထား (လူထုေခါင္းေဆာင္တို႔ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္တို႔) တုန္းကေျပာတာဆိုရင္ ထိေရာက္သေလာက္ ခံလည္း ခံစားသင့္တယ္ထင္တယ္။ သူ႔ဆီကထြက္တဲ့အသံဆို နိုင္ငံတကာနဲ႔ျပည္တြင္းကလည္း အလြန္႔ကို အေလးထားခဲ့ၾကတယ္။ ခုက လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ေၾကးနီစီမံကိန္းဆန္႔က်င္ေနတဲ့(တခ်ိဳ႔ေျပာတဲ့ စာမတတ္ေပမတတ္) ေတာသူမေတြေတာင္ နင္တစ္ခြန္းငါတစ္ခြန္း ရန္ဖက္ျဖစ္လို႔ရေနၿပီပဲဟာ။ ေနာက္ၿပီး စကားလည္း ျပန္အျပင္တတ္ေနပါၿပီ။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လ္နိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္လား။
ခင္ဗ်ားတို႔လိုက္ခံစားေန ေမာရင္းသာေသဖြယ္ရွိတယ္။ ခု ဒီခ်ဳပ္ပါတီဥကၠဌ၊ စစ္တပိုင္းလႊတ္ေတာ္ရဲ့အမတ္နဲ႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဥကၠဌဆိုတာလည္းမေမ့ေစခ်င္။ (အေျပာင္းအလဲ ဗေလာင္းဗလဲနဲ႔စပ္လို႔)

ငယ္ငယ္က စာေလးဘာေလးဖတ္ရင္း "ျပစားျခင္း"ဆိုတဲ့အသံုးေတြ႔ေတာ့ ဘာေျပာမွန္းမသိဘူး။ ဘာကို ျပစားတာလဲေပါ့။ ၿပီးေတာ့ေျပာေသးတယ္ "ျပစားျခင္းမျပဳရ"ဆိုၿပီး။ ေျပာတာကလည္း ဘာသာေရးစာေတြထဲမွာ။ ဘာသာေရးဆိုတာကိုလည္းေကာင္းတယ္မွတ္ေတာ့ ဘာသာေရးကမလုပ္ရ ဆိုတာလည္း မေကာင္းလို႔မလုပ္ခိုင္းတာပဲေလာက္ေတာ့ ရိပ္မိတယ္။ ဘာမွန္းေတာ့ အေသအခ်ာ မသိခဲ့ဘူး။
ေနာက္ေတာ့ အဲ့ဒီ "ျပစား"နဲ႔ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္ေနခဲ့တာ အေတာ္ၾကာသြားတယ္။ ၾကာဆို ၂ဝ၁၁ ခုေရာက္မွျပန္သတိရတယ္။ ဒါလည္း ခနပဲခံတာပါ။ တခါျပန္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္။ ခုအပစ္အခတ္ ရပ္မယ္တို႔ ဘာတို႔ေတြျဖစ္လာေတာ့မွ ေရေရလည္လည္ သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္။ "ျပစား"တယ္ ဆိုတာကို။
လက္စသတ္ေတာ့ "အခယူရံုသြင္းျပတာကိုး" ငယ္ငယ္က ဘုရားပြဲမွာ ေမ်ာက္လိမၼာေလး ဘာလုပ္တတ္တယ္ညာလုပ္တတ္တယ္ေနာ္ တစ္ခါၾကည့္ ၅ ျပားဆိုၿပီး ေမာင္းကေလးထုၿပီး ရံုျပင္ကေနေဖါက္သည္ဆြယ္တဲ့အသံရယ္၊ က်ဳဖ်ာေလးကာထားတဲ့ ယာယီျပပြဲတဲကေလးေတာင္ သတိရခ်င္စရာ။ (ျပစားျခင္းနဲ႔စပ္လို႔)

ခုတေလာ "အဖြဲ႔အစည္းေက်းဇူးမသိတတ္ဘူး..တို႔၊ အဖြဲ႔အစည္းကိုေက်းဇူးကန္းတယ္..တို႔" ဆိုတဲ့အသံမ်ား တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ထြက္ထြက္လာတယ္။ အဲ့ဒါၾကားေတာ့ ဘာသြားသတိရသလဲဆိုေတာ့ "နိုင္ငံေတာ္၏ေစတနာ...တို႔၊ တပ္မေတာ္၏ေက်းဇူးတရား..တို႔" ဆိုတာေတြကိုပဲ။ အဖြဲ႔အစည္းေက်းဇူး မသိတတ္ဘူး ေက်းဇူးကန္းတယ္ဆိုတာရယ္၊ နိုင္ငံေတာ္၏ေစတနာနဲ႔ တပ္မေတာ္၏ေက်းဇူးဆိုတာရယ္မွာ ဘာမ်ားျခားနားသလဲဆိုေတာ့(ေျပာသူ႔ေရခ်ိန္ စိတ္အေနနဲ႔စိတ္အထား တထပ္တည္းျဖစ္တာေတြ႔တယ္) ဘာမွမျခားနားဘူး။ အတူတူပဲ။ အဖြဲ႔အစည္းရဲ့သစၥာအေဖါက္ခံရတဲ့၊ အဖြဲ႔အစည္းဝင္ေတြအေပၚသစၥာ ပ်က္ၾကတဲ့ ကိုယ္က်ိဳးၾကည့္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ေက်းဇူးရွင္ေနရာခတ္တည္တည္ဝင္ထိုင္ၿပီး "နတ္စကား" ထြက္ျပတာမ်ိဳးပဲမွတ္ရဲ့။

အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုခုမွာအဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္လိုက္ျဖစ္ျဖစ္ ယံုၾကည္ရာတူလို႔စုၾကတဲ့အနွစ္သာရပဲ။ ေက်းဇူးခံေက်းဇူးစားမဟုတ္ဘူး။ မရွိတဲ့ေက်းဇူးမို႔ ကန္းစရာလည္း ဘာမွမရွိဘူး။ ထမင္းတစ္လုပ္ေလာက္ အိပ္စိုက္ေကၽြးဖူးလို႔ ငခင္ညိဳကို ေငါတ္တယ္ငန္းတယ္ဆိုလည္း လူၾကားေကာင္းေသး။ ခုမ်ားေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးဖက္သစၥာပ်က္ေတြရဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကားလို႔သာ မွတ္ထားမိေတာ့တယ္။ ကိုယ္က်ိဳးဖက္သစၥာပ်က္ေတြရဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကားလို႔သာ မွတ္ထားမိေတာ့တယ္။ (ေက်းဇူးခံေက်းဇူးစားနဲ႔စပ္လို႔)

Halloween ကို ”သရဲည”ပဲထားပါေတာ့။ ဒီကသရဲေတြက ဖရံုသီးအဝါေရာင္ရင့္ႀကီးေတြကို မ်က္ျပဴးဆန္ေထာင္သြားက်ိဳးက်ဲပံု အေပါက္ေဖါက္လွီးထြင္းၿပီး အထဲကအူတိုင္အေစ့ေတြထုတ္ ဖေယာင္းတိုင္မီးေလးထည့္ထြန္း အေမွာင္ထဲခ်ထား။ လူေၾကာက္မယ္ထင္တဲ့ဝတ္စံုေၾကာင္ၾကား ဆန္းဆန္းေလးေတြဝတ္ ပံုးလွလွခြက္လွလွေလးေတြ ကိုယ္စီကိုင္ Trick or Treat ”ေပးရင္ေပးေနာ္ မေပးရင္ေျခာက္မွာ”လို႔ ခ်စ္စရာ့အသံေလးေတြတစာစာနဲ႔ ခ်ိဳခ်ဥ္သၾကားလံုးလိုက္ေတာင္းၾကနဲ႔ ႏွင္းဖြဲဖြဲ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးထဲ ေပ်ာ္စရာကေလးပြဲေတာ္ပါ။ သရဲေတြက ေၾကာက္ဖို႔ထက္ ခ်စ္ဖို႔သာတိုးလို႔ေကာင္းေသး။ စီးပြားေရးသမားကေတာ့ အကြက္ျမင္သလားမေမးနဲ႔ သရဲေတာင္မွ ဖက္နမ္းခ်င္စရာေကာင္းေအာင္ လုပ္တတ္ပေလ။ သရဲအတုေလးေတြပဲဆိုပါေတာ့။ ကေလးတို႔ခမ်ာလည္း သရဲအစစ္နဲ႔မေတြ႔ဖူးေတာ့ သရဲဆိုတာခ်စ္စရာလို႔မွတ္ၾကပံုေပၚတယ္။ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းကိုမသိတာ။
ဗမာျပည္က ဒုကၡသည္အဆင့္အတန္းနဲ႔ဒီကိုေရာက္လာရွာၾကတဲ့ ကေလးေတြမွာေတာ့ ပုလိပ္ဖမ္းလိမ့္မယ္ လို႔ေျပာလည္းေၾကာက္ရ၊ စစ္သားေတြေပၚတာဆြဲလိမ့္မယ္လို႔ေျပာလည္းေၾကာက္ရ၊ ဆက္ေၾကး လာေကာက္တာေျပာလည္းေၾကာက္ရ၊ ဘုန္းႀကီးရိုက္လိမ့္မယ္လို႔ေျပာလည္းေၾကာက္ရ၊ ကုလားႀကီး ပဲေလွာ္နဲ႔လဲစားမယ္ေျပာလည္းေၾကာက္ရ..ေၾကာက္ရ ေၾကာက္ရ ေၾကာက္ရေတြ မ်ားလွခ်ည္ရဲ့။ အေၾကာက္နဲ႔ေမြး၊ အေၾကာက္နဲ႔ေန၊ အေၾကာက္နဲ႔ေသေတြအဖို႔ေတာ့ ခ်စ္စရာသရဲေတြေတြ႔ေတာ့ တခြိခြိနဲ႔သာရီေမာေနေလရဲ့။
အင္းေလ သူတို႔က သရဲအစစ္ေတြနဲ႔ တစ္ဘဝလံုးေနခဲ့ရတာကိုး။ ခု ေျပာတဲ့ေဟာလိုးဝင္းသရဲေလာက္ေတာ့ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသး။
(သရဲညနဲ႔စပ္လို႔)

ေရးသူေတြေရးေတာ့ ေရးတယ္ေျပာၾကတယ္။ သူတို႔က ေရးရံုပဲေရးတာ။ ”အေရးမခံခ်င္ရင္ အေရးမခံရေအာင္ေနေပါ့” လို႔ ဘယ္ေရးသူကမွေျပာသံ မၾကားမိဖူးဘူး။ က်ေနာ့္လည္း ေရးခ်င္ရင္ ေရးစရာေတြ႔ရင္ေရးပါ ေျပာပါ။ ေနာက္ဆံုး ဆဲခ်င္သပဆိုလည္း ဆဲေပါ့ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လဲဗ်။ တေယာက္ကိုတေယာက္ မတရားသျဖင့္နိုင့္ထက္စီးနင္းလုပ္တာ ထိုးတာႀကိတ္တာ ထၿပီးသတ္တာပုတ္တာ အာဏာရွင္ဆန္ဆန္လုပ္တာထက္ ပိုမေကာင္းဘူးလား။
ဒီမိုကေရစီလို႔ေျပာတဲ့နိုင္ငံေတြမွာရေနတဲ့လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာ အေျခခံအားျဖင့္ေျပာရရင္ အဲ့ဒါပဲဗ်။ ခင္ဗ်ားေရာ မလိုခ်င္ဘူးလား။ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ နိုင္ငံေရးသမားေတြ ပါတီေတြ အဖြဲ႔အစည္းေတြ လူေတြ သမၼတဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အျပန္အလွန္ေျပာဆို ေရးသားေဝဘန္ တိုက္ခိုက္ေနၾကတာ ခင္ဗ်ား အားမက်ဘူးလား။ အဲ့လို ဒီမိုကေရစီနဲ႔လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာ မေကာင္းဘူး ထင္လို႔လား။ ဒါဆို စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္တယ္ေျပာမေနနဲ႔ဗ်ာ။ မေရးနဲ႔၊ မေျပာနဲ႔၊ မေဝဘန္နဲ႔ေျပာမယ့္အစား ျပန္ေရးပါ ျပန္ေျပာပါဗ်ား။ က်ေနာ္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီလိုခ်င္တယ္ လြတ္လပ္ခြင့္လိုခ်င္တယ္။ (အေျပာမခံရေအာယင္ေနနဲ႔စပ္လို႔)

ေဒၚစု ေဇာ္ေဇာ္နဲ႔ေဘာပြဲၾကည့္တုန္းက ဒစ္ပလိုေမစီတို႔ ခရိုနီစည္းရံုးေရးတို႔ စစ္အာဏာကိုေဖါက္ဝင္ဖို႔ တံတားခင္းတယ္တို႔ဆိုခဲ့သူေတြထဲကတခ်ိဳ႔က ဘိုၾကည္တို႔ ဂ်င္မီတို႔ ျမေအးတို႔ (နိုင္/က်ဥ္းေဟာင္းေတြ) ေဘာကန္တာက် အသံထြက္လာၾကပါလား။ ဘာလဲ ေဘာပြဲၾကည့္တာနဲ႔ ေဘာကန္တာမွာ လူမတူလို႔”မတူဘူး”လို႔ေျပာခ်င္တာလား။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေဘာပဲၾကည့္ၾကည့္ ေဘာပဲကန္ကန္ ေဘာပဲမမ အဲ့ဒါေတြဟာ ေဘာၾကည့္ ေဘာကန္ ေဘာမကိစၥေတြထက္ ပိုမေျပာပါဘူး။ (ေဘာၾကည့္ ေဘာကန္ ေဘာမေတြနဲ႔စပ္လို႔)

ကိုယ့္ယံုၾကည္မႈ ကိုယ့္ရပ္ခံခ်က္နဲ႔ ကိုယ့္ေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈေတြအတြက္ ေပးဆပ္တယ္ စြန္႔လႊတ္တယ္လို႔ မေျပာသလို၊ မတရားသျဖင့္ခံခဲ့ရသမ်ွအတြက္လည္း ေနာင္တမရဘူး။ ရစရာအေၾကာင္းလည္း မရွိဘူး။ လုပ္ခဲ့သူေတြကို(ဘာမွ မလုပ္နိုင္ေသးရင္ေတာင္)ခြင့္ေတာ့မလႊတ္ဘူး။ ခြင့္မလႊတ္ဘူးေျပာလို႔ ေမတၱာတရားအားနည္းသူေျပာေျပာ အာဃာတအားႀကီးသူဆိုဆို ဆိုနိုင္ေျပာနိုင္ ပါတယ္။ က်ေနာ္ သူေတာ္ေကာင္းတရားက်င့္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ သူေတာ္စင္အေခၚခံဖို႔လုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ခႏၱီပါရမီျဖည့္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။
တရားဥပေဒအရ မ်ွတတဲ့စီရင္ခ်က္မ်ိဳး ခ်နိုင္ေပးနိုင္မယ့္တေန႔ကို မေသမခ်င္းေစာင့္မယ္။ ထိုင္ေစာင့္ရံု သက္သက္ေတာ့ မေစာင့္ဘူး။ လုပ္နိုင္တဲ့အလုပ္ကို ေရာက္တဲ့ေနရာက ရသေလာက္လုပ္မယ္။ က်ေနာ္ မတရားအလုပ္ခံခဲ့ရတာေတြအတြက္ ဘယ္သူကမွ ေၾကေအးေပးဖို႔၊ ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔၊ သင္ပုန္းေခ်ေပးဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ဒဏ္ရာအနာတရနဲ႔ ေသကြဲရွင္ကြဲေတြအတြက္ လူသူေတာ္အသံေကာင္းဟစ္ဖို႔၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာဖို႔၊ နိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ဖို႔ရာ ခင္ဗ်ားတို႔နႈတ္ဖ်ားမွာ က်ေနာ့္နံမည္ မၾကားပါရေစနဲ႔။ (ပါမစ္ရခြင့္လႊတ္သူေတြနဲ႔စပ္လို႔)

(၁၉၀၈)မတရားသင္းဥပေဒကိုဖ်က္ေပးဖို႔ကိစၥက ပိုအဓိကက်ၿပီး တစ္စံုလံုးအေရး တစ္ျပည္လံုးကိစၥနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္းလို႔ မွတ္ပါတယ္။ ပါတီစံုျခင္းမစံုျခင္းထက္ ရွိေနတဲ့ပါတီေတြ ကိုေတာင္ ပါတီလုပ္ငန္းစံုေအာင္လုပ္ခြင့္ရဖို႔ ပိုအေလးထားရမယ္ထင္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ကို လက္ခံျခင္း/မခံျခင္းက တစ္ဖြဲ႔ခ်င္းစီရဲ့အေရးမ်ွသာျဖစ္တယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုုယ္လူစုရလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ စကားမွာ တရားမပါတဲ့အျပင္ အားမပါတဲ့ဟိန္းသံေတြသာ ညံေနတယ္ထင္ပါတယ္။ ေဒါက္တာေဇာ္မင္း စကားနဲ႔စပ္လို႔ေတြးမိတာ။ (ေဒါက္တာဝူးဝါးစကားနဲ႔စပ္လို႔)

ပါတီျပန္မွတ္ပံုမတင္ခင္ကေလးနဲ႔ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္ခင္ေလးမွာ မွတ္ပံုတင္သင့္မတင္သင့္နဲ႔ ၾကားျဖတ္ဝင္သင့္မဝင္သင့္ကိုမ်ား ခု ၂ဝဝ၈ ျပင္သင့္မျပင္သင့္ လိုက္ေမးသလိုေမးၾကည့္ခဲ့ရင္ ဘယ့္ေလာက္ေကာင္းမလဲဆိုၿပီး မျဖစ္နိုင္တာေတြးမိတဲ့စိတ္ကို ဘရိတ္အုပ္မရတာနဲ႔ မေနနိုင္မထိုင္နိုင္ခ်ေရးျဖစ္သြားပါတယ္။
ခုလည္း ေမးတာေတာ့ေမးေနၿပီ လူထုကလည္းေျပာေနၿပီ ဘာလုပ္ေစ့ခ်င္ေၾကာင္း။ ဒါေပမယ့္ ဆီသည္မလက္သုတ္ႀကီးဆြဲထုတ္လာၿပီး "တိုင္းျပည္အတြက္အေကာင္းဆံုးလုပ္သြားမယ္" ဆိုၿပီး စစ္ကိုင္းဘက္ ပဲခူးဘက္ေရာက္မသြားဘူးလို႔ ခင္ဗ်ားအာမခံနိုင္မလား က်ေနာ္အာမခံနိုင္မလား ဘယ္သူအာမခံနိုင္မလဲ။ ဒါလည္း မျဖစ္နိုင္တာေတြးမိၿပီး မေနနိုင္မထိုင္ေရးတာလို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မထင္မိေသးပါ။ (တင္/ဝင္/ျပင္ေတြနဲ႔စပ္လို႔)


0 comments:

Post a Comment