Wednesday, November 27, 2013

ဘာျပင္မွာလဲေမာင္ေရခဲ၊ ဘာျမင္သြားလဲမေရႊဖဲ(၁-၂) (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ဘာျပင္မွာလဲေမာင္ေရခဲ၊ ဘာျမင္သြားလဲမေရႊဖဲ(၁-၂)(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဘာလဲကို ဝိတၱာခ်ဲ႔စရာမလိုေတာ့ဟုထင္၏။ ဗိုလ္သန္းေရြစစ္နန္းဆက္နွင့္ စစ္အုပ္စုႀကီးတစ္စံုလံုး၏ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္နွင့္အနာဂတ္ အသက္ဗူးမွန္း၊ ခါးပိုက္ေဆာင္စစ္ဂိုဏ္းဖြဲ႔ စီးပြားရွာဝိဉာဥ္ေသတၱာမွန္း လူတိုင္းသိနွင့္ၿပီးသား။

ထိုဖြဲ႔စည္းပံုနွင့္ဟန္က်ေနသေရြ႔ ျပင္ဖို႔/ဖ်က္ဖို႔စကား သြားေျပာလွ်င္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မည့္သူဆိုကာ စစ္တပ္ကေရာ ဒီမိုကေရစီဆိုသူ (အခ်ိဳ႔)ကပါ လက္ၫိႈးေငါက္ေငါက္ထိုး နင္ပဲငဆ လုပ္ေနၾကတာျမင္ေနရ၏။ သေႏၶတည္စကပင္ အဆင့္တိုင္းမွာတိုက္ဖ်က္ရမည္ဆိုသူတခ်ိဳ႔ပင္ ထိုဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္ လက္ျပန္ႀကိဳးနွင့္ဒူးေထာက္ရက္သားျဖစ္ေနတာလည္းျမင္၏။ စီးပြားဘက္ေတြမို႔ ဒူးေထာက္ရက္သားဟုအဆိုခံရလွ်င္ မခ်ိေအာင္နာတတ္ၾကတာလည္း အထင္အရွား။

စစ္အုပ္စုကေတာ့ အခုအတိုင္းအထိုင္က်ေနသမွ် ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေတြ ေရွ႔ေၾကာင္းခ်ီေတြ စိုးစဥ္းမွ်ပင္ၾကားခ်င္မည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ သေႏၶပါခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ေတြနွင့္ ထိုဖြဲ႔စည္းပံုကိုကိုင္ကာ ေရရွည္သြားမရမွန္းေတာ့ေကာင္းေကာင္းသိ၏။
လႊတ္ေတာ္နွင့္အစိုးရ ခနခနၿငိၿငိေနၾကရတာလည္း ထို ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ဆိုတာ သိထားၾက၏။ အလိုက္သင့္မထိန္းၫွိနိုင္လွ်င္ အခန္႔မသင့္ျဖစ္ကာဖြဲ႔စည္းပံုပ်က္ကိန္း ဆိုက္သြားနိုင္ေၾကာင္း ေရလည္ၿပီးသားေတြလည္းျဖစ္၏။ စစ္သားစကားနွင့္ေျပာရလွ်င္ တိုက္ပြဲတြင္ အထိအခိုက္အက်အဆံုးမ်ားၿပီးတပ္ပ်က္ပါက ဖြဲ႔စည္းပံုပ်က္သြားၿပီဟုဆိုကာ (တပ္သစ္ျပန္တည္)ဖြဲ႔စည္းပံုျပန္လုပ္ရ၏။ ဖြဲ႔စည္းပံုပ်က္ျခင္း (တပ္ပ်က္ျခင္းအေျခအေန)သည္ မည္မွ်ေသြးပ်က္ခ်င္စရာ၊ မည္မွ်ကၿဖဲကရုန္းျဖစ္ရာ၊ မည္မွ်စိုးရိမ္စရာ၊ မည္မွ် အုပ္ရစီးရခက္ရာေကာင္းမွန္း အရပ္သားထက္ စစ္သားကပိုနားလည္သည္ဟုထင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ စစ္တပ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအပ်က္မခံနိုင္ေတာ့မွန္း ေပၚလြင္၏။

ေနာက္တခ်က္က ဖြဲ႔စည္းပံုဖ်က္ျခင္း။ ဗမာျပည္တြင္ ဖြဲ႔စည္းပံု ၂ ႀကိမ္အဖ်က္ခံရဖူးသည့္ အေတြ႔အႀကံဳရွိ၏။ တစ္ႀကိမ္က တပ္ကဖ်က္တာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္က လူထုကဖ်က္တာျဖစ္၏။ ဆိုေတာ့ ဤအေတြ႔အႀကံဳ လူထုဆီမွာလည္းရွိေၾကာင္း စစ္အုပ္စုကေနာေၾကထား၏။ ၄၇ နွင့္ ၇၄ တို႔လိုၾကမၼာမ်ိဳး ၂ဝဝ၈ ကို အတိုးမခံနိုင္၊ ခံလည္းခံဝံ့ေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ယူဆ၏။ ဆိုေတာ့ ဖ်က္ေရးေျပာလာ/လုပ္လာလွ်င္ ျပင္ေရးဘက္ေဇာင္းသြင္းေပးရမည္။ လမ္းေၾကာင္းေပးရမည္။ ျပင္ေရးမွာပင္လွ်င္ အျပင္လူဝင္ျပင္တာ၊ အျပင္လူဝင္ပါလာမွာကို (လႊတ္ေတာ္ ျပင္ပအင္အားစုမ်ားပါလာမွာ)လက္ခံလို႔မျဖစ္။ စစ္တပ္စီးထားသည့္လႊတ္ေတာ္ထဲကတဆင့္သြားေရးနည္းမွတပါး လက္ခံလို႔မရ။
ျပင္ခ်င္ရင္ အင္န္အယ္လ္ဒီလို ေဒၚစုလို ဝင္ခဲ့ပါဟု တစာစာေခၚကာ အႀကိဳေတာ္ေထာက္ေန၏။

၂ဝဝ၈ နွင့္ပတ္သက္လွ်င္ စစ္တပ္နွင့္စစ္အလိုေတာ္ရိမဟုတ္သည့္ အင္အားစုမ်ားထဲတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၂ စုရွိေနသည္ဟုဆိုရမည္ျဖစ္၏။ တစုက ဖြဲ႔စည္းပံုကို ဝိဉာဥ္ႏႈတ္ဖို႔လိုသည္ဟုယူဆၿပီး အျခားတစုက အစြယ္တံုးေပး ေျခသည္းတိေပးခ်င္သူ အစုဟူကာ ၂ စုျဖစ္ေန၏။ ပထမအစုက တစ္စံုလံုးဖ်က္အသစ္ျပန္ဆြဲေရး။ ဒုတိယအစုက ထိမရတာခ်န္ကာျပင္တန္တာျပင္ေရး။ ခ်ဳပ္ရလွ်င္ သစ္ေရးနွင့္ျပင္ေရး။ ခုေျပာခ်င္သည္က တစ္စံုလံုးဖ်က္ကာအသစ္ျပန္ေရးဆြဲေရး (သစ္ေရး)မဟုတ္။ သစ္ေရးက လူထုလုပ္မွရသည့္အလုပ္။ လူထုတိုက္ပြဲပါမွ လုပ္၍ရသည့္ အလုပ္။ ေခတ္စကားနွင့္ေျပာရလွ်င္ လမ္းေပၚနိုင္ငံေရး။ ထိုလမ္းေပၚနိုင္ငံေရးကို အာဏာလက္ရွိတို႔တင္မက လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ေနသူတို႔လည္း နွာေခါင္းရႈံ႔ၾက၏။ လမ္းေပၚနိုင္ငံေရး တနည္းဆိုရလွ်င္ လူထုတိုက္ပြဲဆိုသည္က အာဏာလက္ရွိ (အစိုးရ)ေတြကိုေရာ လႊတ္ေတာ္ေတြကိုပါတိုက္ဖ်က္နို္င္သည့္ အစြမ္းအစနွင့္ခြန္အား ရွိသည္မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ထို လမ္းေပၚနိုင္ငံေရးသည္ ဘယ္အခ်ိန္မွာထုအႀကီးဆံုးျဖစ္ကာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အာဏာေတြလႊတ္ေတာ္ေတြကို တိုက္ၿဖိဳမယ္ျဖစ္ဆိုကာ မိုးေလဝသလိုေဟာရ၍သည့္ကိစၥလည္းမဟုတ္။ ဆိုေတာ့ ျပင္ေရးကိစၥပဲေျပာမည္ေတြးမိ၏။

ျပင္ေရးကိစၥေျပာမည္ဆိုလွ်င္ပဲ အေပၚတြင္ဆိုခဲ့သည့္ နင္ပဲငဆမ်ားက မႀကိဳက္။ အထူးသျဖင့္ ဖ်က္မည္ဆိုလွ်င္ ပိုေတာင္မႀကိဳက္။ ဖ်က္ေရးတို႔အားရက္ဒီကယ္လ္ေတြ၊ ဉာဏ္နံ႔သူေတြ၊ နိုင္ငံေရးအတံုးတာေတြဆိုကာ ေလွာင္ေျပာင္ပ်က္ရယ္ျပဳ၏။ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္၏။ ျပင္မယ္ဆိုသူေတြက်ေတာ့ ဘာျပင္မွာလဲဆိုသလဲအေပၚတည္ကာ ခ်ီးမြမ္းေပးလိုက္ ေျခနွင့္ေက်ာက္လိုက္၊ ထိပ္ပုတ္လိုက္၊ နားရြက္တံေတြးဆြတ္လိုက္လုပ္၏။ မေထမဲ့ျမင္ျပဳသည့္အခါျပဳ၏။

အင္န္အယ္လ္ဒီနွင့္ ေဒၚစု ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ္ဆိုေတာ့ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ထြက္လာ၏။ တစ္ခုက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရး။ ဘယ္ပံု ဘယ္နည္းျပင္မယ္သာ မသိရေသာ္လည္း အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီတည္ေဆာက္ေရးအေတြးအေခၚနွင့္ ပါတီဖြဲ႔စည္းပံုကိုအရင္ျပင္ၿပီး စစ္လႊတ္ေတာ္ထဲ ေျခစံုပစ္ဝင္သြား၏။ ဘာေတြ ျပင္ခဲ့ၿပီနည္း။ (ဆက္လက္တင္ျပပါမည္)
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
နိုဝင္ဘာ ၂၂ ရက္၊ ၂ဝ၁၃


ဘာျပင္မွာလဲေမာင္ေရခဲ၊ ဘာျမင္သြားလဲမေရႊဖဲ(၂)(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
သူ႔ခြင္(ဂြင္)ထဲဝင္ကာ သူ႔ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ရတန္ေကာင္းရဲ့စဥ္းစားခ်က္မွာ အေျခခံကစ မမွန္ဟုျမင္၏။ မိမိဘက္စဥ္းစားခ်က္က စၾကည့္မည္။ ျပင္ေရးအဆိုအတြက္ေထာက္ခံအမတ္ဦးေရရဖို႔က သိတ္မခဲယဥ္း။ “လႊတ္ေတာ္အမတ္ ၇၆ ရာခိုင္ႏႈန္းရမွျပင္”ကိစၥသည္ျပႆနာ၏ဗဟိုခ်က္။ ေဒၚစုမီးေသလို႔ ဘယ္ အင္န္အယ္လ္ဒီအမတ္မွ ကလန္ကဆန္မလုပ္ဘူးထားဦး က်န္ပါတီႀကီး/ငယ္တို႔ရွိေသး၏။ ဆန္႔က်င္ဘက္အရပ္မွ အမတ္ျဖစ္လာသူေတြမဆိုနွင့္ တခ်ိန္က အရိပ္ခိုေရႊဘုန္းေတာ္ဖြဲ႔ခဲ့ၾကသူတို႔ပင္ ဥကၠဌဥကၠဌျခင္း၊ အမတ္အမတ္ျခင္းဆိုကာ(မလွန္နိုင္မွန္း သိေသာ္လည္း) ေၾကးတန္းတိုက္ေနတာလည္း ရွိေသး၏။ တလႊတ္ေတာ္လံုး ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပည့္ ေခါင္းညိမ့္သည္ဆိုဦး(ေဒၚစုေျပာသည့္) ရဲရင့္ေသာ စစ္လႊတ္ေတာ္အမတ္တစ္ေယာက္က အက်ိဳးစီးပြားအတြက္အမိန္႔နာခံဖို႔ ေရြးခ်ယ္ထားသည့္စစ္သားျဖစ္၏။ အမိန္႔လြန္ဆန္မည့္သူ မဟုတ္။ လြန္ဆန္ဝံ့လို႔ ဘက္ေျပာင္းသည္ထားဦး လူထုဆႏၵခံယူပြဲကရွိေသး၏။ ဒါက လူတိုင္းသိၿပီးသား မိမိဘက္ကျပင္ေရးအက်ပ္အတည္း။ ဆိုေတာ့ အင္န္အယ္လ္ဒီဘက္က ဝင္/ျပင္စိတ္ကူးယဥ္လမ္းေၾကာင္းမွန္း ခုမွစသိသလို ငန္းထဖမ္းလို႔လည္းမျဖစ္။ ေလးစားလိုက္နာ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ပါမည္ဟု လူသိရွင္ၾကားက်မ္းက်ိန္ထားတာလည္းရွိ၏။ မလိုက္နာလွ်င္ က်မ္းစူး/မစူးေတာ့မသိ အာဏာစူးမွာေတာ့ေသခ်ာ၏။ လူထုဘက္ကလည္း မျပင္နိုင္ရေကာင္းလားဆိုကာၿငိျငင္သည္ထက္ မလိမ္မိုးမလိမ္မာ အလိမ္ခံ အျပစားခံ အနိုင္က်င့္ခံရရွာေလသည့္ အမတ္မင္းေလးေတြအျဖစ္ အသနားပိုေနရသည့္ဘဝ။ ၿပီးေတာ့ တည္မိတဲ့ဘုရား က်ီးနားနား လင္းတနားနားစိတ္ကိုလည္း ထည့္တြက္ေနရေသး၏။

သူ႔ဘက္ကိုျပန္ စဥ္းစားၾကည့္ရမွာလည္းရွိေသး၏။ ယခု သူတို႔က ဒီမိုကေရစီကေဇာ္ေဖါက္ေပးေန၏။ အျမွဳတ္ထသူတို႔လည္း တစီစီ။ အရင္လို ေစတစ္လံုးစစ္အာဏာမဟုတ္ေၾကာင္း ျပယုဂ္ေတြအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္၊ ေရာင္ျပအတိုက္အခံ၊ အရပ္ဝတ္စစ္အစိုးရနွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုတို႔ရွိထားေပး ရ၏။ ျပင္ကြာ/ဖ်က္ကြာကို ဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာတည္ေသာအမိန္႔နွင့္ အရင္လိုလုပ္ဖို႔မျဖစ္။ သူတို႔ဘာသာျပင္ခ်င္ဦးေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာ ၇၆ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာေထာက္ခံမဲရေအာင္ မည္သို႔လုပ္ယူမည္နည္း။ ႀကံ့ဖြံ႔အမတ္ခ်ည္း ခံုေစ့ထိုင္ထားလွ်င္တမ်ိဳး၊ ခုက သည္လိုမဟုတ္။ စစ္အမတ္ေတြက ကာခ်ဳပ္အမိန္႔မို႔ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမဲအေသျဖစ္ဦး ေရာင္ျပအတိုက္အခံေတြဘက္က ၅၁ ရာခိုင္နႈန္းရေအာင္ မဲမည္သို႔စု၍ ရမည္နည္း။ မယ့္တစ္မ်က္နွာပါတီက အေပါက္အစနည္းလို႔ “သူတို႔တင္သည့္ျပင္ေရး”ဘက္ အျပည့္ရပ္ေပးတယ္ထားဦး ႀကံ့ဖြံ႔မွာက ထီးၿပိဳင္နန္းၿပိဳင္ေတြမ်ား၏။ ရံုးတစ္မင္း ဓါးတစ္စင္းေတြဆန္ဆန္။ ဒါဆိုလည္း “အမတ္အားလံုး မေထာက္ခံမေနရ”ဆိုကာ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ေတြက ပြဲထြက္ၾကမ္းလို႔လည္းမျဖစ္။ သို႔ဆိုလွ်င္ အေယာင္ေဆာင္ဒီမိုကေရစီမ်က္နွာဖံုးကြာက်ကာ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္မည္။ တစ္သက္လံုးပင္ မဖုံးရေသး ကုန္းကြကြနွင့္အကုန္ေပၚမည့္အေရး သူတို႔လည္း မေတြးပဲမေန။ ဤအထိုင္ေပၚမွာဆက္ေတြးလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးသည္ ကိုယ့္ဘက္မွာသာ က်ပ္တည္းသည္မဟုတ္ သူတို႔ဘက္လည္းမေခ်ာင္မွန္းထင္ရွား၏။ ဤအက်ပ္အတည္းကို ျပင္ေရးအက်ပ္အတည္းဆိုသည္ထက္ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုယ္၌၏သေႏၶပါအက်ပ္အတည္း သို႔မဟုတ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအက်ပ္အတည္းဟုသေဘာပိုရ၏။
ထိုအက်ပ္အတည္းတို႔နွင့္ “ေထာင္”ထားေသာဖြဲ႔စည္းပံုသည္ သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္၊ မ်က္နွာႀကီးငယ္မေရြးျပင္ရန္ခက္၏။ ျပဌာန္းသူတို႔လက္နွင့္ထုသည့္နတ္ရုပ္အား သူေရာကိုယ္ပါ လိုက္တုပ္ကြေနရသည့္အျဖစ္။ ပူေဇာ္ေနရသည့္ဘဝ။ ေရးတုန္းက သူတစ္ပါးျပင္မရေအာင္ေရးခဲ့သည့္ဖြဲ႔စည္းပံုသည္ ယခု သူတို႔ပါျပင္၍မရေတာ့။

ဤတြင္ ျပင္ေရးအလုပ္မျဖစ္နိုင္။ ဖ်က္ၿပီးအသစ္ျပန္ေရးလိုင္း ေရွ႔ထြက္လာ၏။ လူထုကလည္း ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ်ရွိ၏။ နွစ္လိုၾက၏။ အသစ္ျပန္ေရးအသံ”သည္ လႊတ္ေတာ္တြင္းေရြးေကာက္ခံ/မခံအမတ္မင္းတို႔အထံမွ ထြက္လာသည္မဟုတ္။ သူတို႔ေျပာသည့္ စာမတတ္ေပမတတ္ေတြထံမွ။ ထို စာေပမက်ဝမ္းမဝသည့္လူထုသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုဖတ္ဖူးဖို႔ေဝးစြေျခာက္ပါး ျမင္ပင္မျမင္ဖူးၾကသူမ်ား၏။  ေရွ႔ေနေတြ ဥပေဒသမားေတြ နိုင္ငံေရးသမားေတြလိုဖတ္ဖို႔လည္း လိုၾကသည္မဟုတ္။ မတရားမႈဆိုသည္မွာ စာတတ္မွသိရသည့္ကိစၥမဟုတ္။ ဘဝအရ လက္ေတြ႔အရသိသည့္ကိစၥ။ (ဆက္လက္တင္ျပပါမည္) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments:

Post a Comment