နိုဝင္ဘာေနွာင္းပိုင္းမွာေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ
(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုၿပီး
ဗုဒၶဝါဒီအမ်ိဳးသမီးေတြကိုပစ္မွတ ္ထားနွိပ္ကြပ္ဖို႔၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာဆိုကာ ဘာသာအယူ မတူသူကို
အၫိႈးအေတးထားကြပ္ညပ္ဖို႔ ဝီရသူနဲ႔ ၉၆၉ အၾကမ္းဖက္ဝါဒီလူမသမာနဲ႔ သကၤန္းဝတ္ တခ်ိဳ႔ရဲ့
လႈံ႔ေဆာ္မႈနဲ႔လက္ေတြ႔က်ဴးလြန္မႈ ေတြကို လက္ခုတ္တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ နွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္ေနၾကသူေတြထဲမ ယ္
တခ်ိန္က လူ႔အခြင့္အေရးတို႔ ဒီမိုကေရစီေရးတို႔ကို အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္ေျပာခဲ့ၾကဖူ းသူ
လူတခ်ိဳ႔နဲ႔ဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႔လည္း ပါတာေတြ႔စက
အံ့ၾသမင္သက္ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္။ ၁၉၈ဝ သာသနာတည္တန္႔ ျပန္႔ပြားေရးနဲ႔ မိမိအယူဝါဒအတြင္းမွာပင္
အခ်င္းခ်င္းျပန္နွိပ္ကြပ္ကာ၊ မိမိအယူဝါဒအတြင္းမွာပင္ လြတ္လပ္ခြင့္ဆိတ္သုဥ္းသြားရတာကိ ု
မသိရေလာက္ေအာင္ ညံ့ဖ်င္းနံုခ်ာၿပီလားဆို၊ အသိပညာေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈနဲ႔ဆင္ျခင္တံ ုတရားအရာမွာ သုညေအာက္ေရာက္ေနၿပီလားဆို လူဝတ္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ သကၤန္းဝတ္ျဖစ္ျဖစ္
အၾကမ္းဖက္သမားျဖစ္သြားဖို႔၊ အၾကမ္းဖက္မႈမွာေမြ႔ေရာ္နွစ္ၿခိဳ က္ဖို႔ရာမခက္လွဘူး။ ဝီရသူနဲ႔ သူ႔အေႏၱဝါသိကသကၤန္းၿခံဳေတြ ဒီလိုလုပ္ေတာ့ တခ်ိဳ႔ကဆိုတယ္
ဒါဘုန္းႀကီးအလုပ္ မဟုတ္ဘူး..တဲ့။ ဟုတ္တယ္ ဒါဘုန္းႀကီးအလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးဟာ ဒီအလုပ္မလုပ္ဘူး။
ဒါဆို ဒီအလုပ္ လုပ္ေနသူဟာ ဘုန္းႀကီး ဟုတ္ကိုမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ျမင္တာက်ေတာ့ ဒါဟာ ဘုန္းႀကီးအလုပ္မဟုတ္သလို
လူ႔နွလံုးသားနဲ႔ဆင္ျခင္တံုတရားရ ွိသူ ဘယ္သူ႔အလုပ္မွ မဟုတ္ဘူး။ ဒါဆိုဘာလို႔ ဒီဘုန္းႀကီးလည္းမဟုတ္
လူ႔နွလံုးသားနဲ႔ဆင္ျခင္တံုတရား
လ ည္းမရွိ ဒီအရိုင္းအစိုင္းအၾကမ္းဖက္သမားက ို
မီယီယာေတြကပြဲထုတ္ေနၾကသတုန္း။ ေဒၚစုဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ဖို႔အတြက္ ဝီရသူအာေဘာ္ကို မီဒီယာက
ကူေလွာ္ေပးတာလား။ စစ္အာဏာရွင္ေတြအလိုက် ေဒၚစုနဲ႔လူထုၾကားရန္တိုက္ေပးဖို႔ရည္ရြယ္သလား။
က်ေနာ္လည္း တစ္ေယာက္ျခင္းသေဘာအရဆို ေဒၚစုရဲ့ေနာက္ပိုင္းနိုင္ငံေရးက ို မနွစ္ၿမိ့ဳလွဘူး။
အျပည့္အဝလက္ခံလို႔ မရေတာ့ဘူး။ တစိတ္တပိုင္းေတာင္ မနည္းခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ရယ္။ ဒါေပမယ့္
စစ္အာဏာအလိုက် မီဒီယာသမားေတြ ဝီရသူပြဲထုတ္၊ ဝီရသူအသံကို လူထုအသံလိုလို၊ ဗမာျပည္ကသံဃာထုအသံလိုလို
အာေဘာ္ဖန္တီးေပးေနၾကတာကိုေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တယ္။ (အၾကမ္းဖက္ဘုန္းႀကီးနဲ႔မီဒီယာ)
လ
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ေယာက္အျဖစ္
စစ္ေျမျပင္မွာေရာ စစ္ေျမျပင္မဟုတ္တဲ့ေနရာမွာေရာ အရပ္သူအရပ္သားေတြအေပၚ၏ ရာဇဝတ္မႈေျမာက္တဲ့အမႈစံုက်ဴးလြန္ခဲ့သူကို စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ စစ္နိုင္ နိုင္ငံေတြကဖြဲ႔႔တဲ့ခံုရံုးမွာတင္ၿပီး
တရားစြဲေရာ။ “ဘာလို႔ ဒီလိုအမႈေတြက်ဴးလြန္ခဲ့ရသလဲ”ဆိုေတာ့
“စစ္သားမို႔ အထက္အမိန္႔နာခံရတာပါ”လို႔ေျဖတယ္။
“အမိန္႔ကို မနာခံလို႔ေရာရလား မနာခံရင္ေရာဘာျဖစ္မလဲ” ဆိုေတာ့၊
“မနာခံလို႔လည္း ရတယ္၊ မနာခံရင္စစ္ဥပေဒအရ
အမိန္႔မနာခံမႈနဲ႔အေရးယူခံရမယ္”လို႔ဆိုတယ္။
“ဒါဆို ဒီအမႈေတြက်ဴးလြန္ခဲ့ရတာဟာ အထက္အမိန္႔ကိုလြန္ဆန္ရင္
မိမိအေရးယူခံရမွာစိုးလို႔
နာခံဖို႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာမွန္လား”ဆိုေတာ့ “မွန္ပါတယ္”..တဲ့။ “စစ္သားတစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ အမိန္႔ကို
နာခံခြင့္ေရာ မနာခံခြင့္ေရာရွိသလား”ဆိုေတာ့ “ရွိပါတယ္”..တဲ့။
“နာခံျခင္းမနာခံျခင္းဟာ
မိမိကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ရတာေရာ ဟုတ္ရဲ့လား”ဆိုေတာ့
“ဟုတ္ပါတယ္”..တဲ့။ “ဒါဆို
စစ္သားေပမယ့္လည္း စစ္မိန္႔ကုိနာခံမယ္ မနာခံဘူးဆိုတာဟာ မိမိရဲ့ေရြးခ်ယ္မႈလို႔ဆိုနိုင္မလား”ဆိုေတာ့
“ဆိုနိုင္ပါတယ္”..တဲ့။ “မနာခံတဲ့သူေတြေရာစစ္တပ္ထဲမွာရွိသလား
ျမင္ဖူး/ၾကားဖူးလား”ဆိုေတာ့
ရွိပါတယ္၊ “ျမင္ဖူးၾကားဖူးပါတယ္”..တဲ့။ “သူတို႔ဘာ့ေၾကာင့္
မနာခံဖို႔ေရြးခ်ယ္ၾကတယ္ထင္သလဲ”ဆိုေတာ့
“ေပးလာတဲ့ အမိန္႔ကို အေကာင္အထည္မေဖာ္နိုင္လို႔ ဒါမွမဟုတ္လည္း အမိန္႔ဟာ
မနာခံသင့္ဘူးထင္လို႔
ျဖစ္နိုင္ ပါတယ္”..တဲ့။ “ဒါဆို သင့္အေနနဲ႔ ဒီအမိန္႔ကိုနာခံၿပီး အေကာင္အထည္
ေဖာ္ခဲ့တာဟာ
အမိန္႔ဟာ အေကာင္အထည္လည္းေဖာ္နိုင္တယ္ နာခံဖို႔လည္းသင့္တယ္လို႔ယူဆၿပီး
လုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့တာလား”
ဆိုေတာ့ “ဟုတ္ပါတယ္”..တဲ့။ “ဒီအျပဳအမူေတြဟာ
ရာဇဝတ္မႈေျမာက္တယ္ဆိုတာေရာသိသလား”ဆိုေတာ့
“အထက္အမိန္႔ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရတာျဖစ္လို႔
ရာဇဝတ္မႈေျမာက္ျခင္း/မေျမာက္ျခင္းဟာ စဥ္းစားရမယ့္ကိစၥမဟုတ္သလို
ရာဇဝတ္မႈေျမာက္တယ္ဆိုလည္း မိမိကိုတာဝန္ခံထားတဲ့
အထက္က အမိန္႔ေပးသူရဲ့တာဝန္သာျဖစ္တယ္”
လို႔ျပန္ေျဖတယ္။ “စစ္ဥပေဒနဲ႔အေရးယူခံရမယ္မွန္းသိသိနဲ႔
မနာခံဖို႔ဆံုးျဖတ္တာေရာ၊
အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္/နာခံသင့္တဲ့အမိန္႔လို႔ယူဆၿပီး နာခံဖို႔ဆံုးျဖတ္တာပါဟာ
စစ္သားတစ္ေယာက္အတြက္ မိမိရဲ့ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ဟုတ္ပါသလား”ဆိုေတာ့
“ဟုတ္ပါတယ္”..တဲ့။
“ဒါဆို သင္ဟာ ဒီကိစၥေတြက်ဴးလြန္ခဲ့တာ သင့္ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ
လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာလို႔ဆိုရင္ေရာ ဘာေျပာလိုပါသလဲ” ဆိုေတာ့ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်သြားတယ္။
သိတ္မၾကာဘူး
စစ္နိုင္သူေတြရဲ့ေထာင္မွာ တစ္သက္တစ္ကၽြန္း က်သြားတယ္။ တခ်ိဳ႔လည္း
ႀကိဳးစင္တက္ရ၊ လွ်ပ္စစ္ကုလားထိုင္တင္ခံရေတာ့တာပါပဲ။
ေျပာခ်င္တာက စစ္သားမို႔အမိန္႔နာခံရပါတယ္ဆိုသူေတြစဥ္းစားဖို႔နဲ႔ စစ္သားဟာလည္း လူမို႔ လူသားဟာ ဘဝနဲ႔ဆိုင္တဲ့အရာရာကို မိမိသိစိတ္ရွိရွိနဲ႔ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့အခါမ်ိဳး၊ ေရြးခ်ယ္နိုင္ပါရဲ့နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္မႈ အတြက္ ဘယ္သူ႔ကိုမွအျပစ္ဖို႔၊ ထမင္းရည္ပူလွ်ာလြဲလုပ္ဖို႔၊ သူတစ္ပါးလက္ၫိႈးထိုးအျပစ္ဖို႔ဖို႔၊ ကိုယ္လြတ္ရုန္းဖို႔ဆိုတာ လက္ေတြမွာျဖစ္နိုင္ေျခ နည္းပါးလြန္းလွတယ္။ ေနာက္တခုက စစ္။ စစ္မွာ နိုင္သူတရားလို၊ ရံႉးသူတရားခံပါပဲ။ နိုင္တိုင္းလည္း မွန္တယ္ေျပာမရသလို ရံႉးသြားလို႔မွားတယ္လည္း အခါခပ္သိမ္းမွာယတိျပတ္မဆိုသာဘူး။ စစ္မွာ မွန္တယ္မွားတယ္ရွိသလို တရားတယ္မတရားဘူးလည္း ရွိတာပါပဲ။ အားဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး မွားရင္ တရားမဲ့ရင္ ဘယ္စစ္မွ အနိုင္တိုက္လို႔မရပါ။ အားႀကီးလို႔ ယာယီသေဘာအသာစီးရေနတာမ်ိဳးေတာ့ ဟစ္တလာလို႔ မူဆိုလိုနီတို႔ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္တို႔လည္း ရခဲ့ၾကဖူး ပါတယ္။ အဆံုးသတ္က်ေတာ့မွ အဆံုးအျဖတ္ဘာမွန္းသိသြားၾကတာပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားဆိုၿပီး စစ္မွန္သမွ်ဆန္႔က်င္ေနၾကတာဟာ ဖိနွိပ္သူနဲ႔အဖိနွိပ္ခံကို တတန္းတည္းထားၿပီး နွစ္ဖက္လံုးမွားတယ္ ဆိုကာ နင္တန္နင္တန္ပန္းကန္ကြဲနဲ႔ ေၾကာင္သူေတာ္ဆန္တဲ့၊ ကိုယ္က်ိဳးနဲ႔ယွဥ္အျမတ္ထုတ္ခ်င္တဲ့ အျပဳအမူနဲ႔စိတ္အရင္းခံကလာတဲ့လုပ္ရပ္လို႔ပဲမွတ္ပါတယ္။ စစ္ကိုတကယ္မုန္းတယ္ဆို စစ္မက္သူေတြ၊ စစ္နဲ႔ႀကီးပြားသူေတြ၊ စစ္ကိုဖန္တီးသူေတြ၊ စစ္ဝါဒီေတြကိုသာ ဆန္႔က်င္ရမွာမဟုတ္ေသး၊ စစ္လက္နက္ပစၥည္းေတြထုတ္ၿပီး ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေနၾကသူေတြ၊ စစ္ကုန္သည္လက္နက္ကုန္သည္ေတြကိုပါ ဆန္႔က်င္ရမွာပါ။ မိစၦာအာဇီဝလို႔ဆိုတဲ့အထဲမွာ လူသတ္လက္နက္ထုတ္လုပ္ ေရာင္းဝယ္ျဖန္႔ခ်ိတာလည္း ပါတယ္မဟုတ္လား။ (စစ္သား၊ စစ္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး)
ေျပာခ်င္တာက စစ္သားမို႔အမိန္႔နာခံရပါတယ္ဆိုသူေတြစဥ္းစားဖို႔နဲ႔ စစ္သားဟာလည္း လူမို႔ လူသားဟာ ဘဝနဲ႔ဆိုင္တဲ့အရာရာကို မိမိသိစိတ္ရွိရွိနဲ႔ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့အခါမ်ိဳး၊ ေရြးခ်ယ္နိုင္ပါရဲ့နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္မႈ အတြက္ ဘယ္သူ႔ကိုမွအျပစ္ဖို႔၊ ထမင္းရည္ပူလွ်ာလြဲလုပ္ဖို႔၊ သူတစ္ပါးလက္ၫိႈးထိုးအျပစ္ဖို႔ဖို႔၊ ကိုယ္လြတ္ရုန္းဖို႔ဆိုတာ လက္ေတြမွာျဖစ္နိုင္ေျခ နည္းပါးလြန္းလွတယ္။ ေနာက္တခုက စစ္။ စစ္မွာ နိုင္သူတရားလို၊ ရံႉးသူတရားခံပါပဲ။ နိုင္တိုင္းလည္း မွန္တယ္ေျပာမရသလို ရံႉးသြားလို႔မွားတယ္လည္း အခါခပ္သိမ္းမွာယတိျပတ္မဆိုသာဘူး။ စစ္မွာ မွန္တယ္မွားတယ္ရွိသလို တရားတယ္မတရားဘူးလည္း ရွိတာပါပဲ။ အားဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး မွားရင္ တရားမဲ့ရင္ ဘယ္စစ္မွ အနိုင္တိုက္လို႔မရပါ။ အားႀကီးလို႔ ယာယီသေဘာအသာစီးရေနတာမ်ိဳးေတာ့ ဟစ္တလာလို႔ မူဆိုလိုနီတို႔ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္တို႔လည္း ရခဲ့ၾကဖူး ပါတယ္။ အဆံုးသတ္က်ေတာ့မွ အဆံုးအျဖတ္ဘာမွန္းသိသြားၾကတာပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားဆိုၿပီး စစ္မွန္သမွ်ဆန္႔က်င္ေနၾကတာဟာ ဖိနွိပ္သူနဲ႔အဖိနွိပ္ခံကို တတန္းတည္းထားၿပီး နွစ္ဖက္လံုးမွားတယ္ ဆိုကာ နင္တန္နင္တန္ပန္းကန္ကြဲနဲ႔ ေၾကာင္သူေတာ္ဆန္တဲ့၊ ကိုယ္က်ိဳးနဲ႔ယွဥ္အျမတ္ထုတ္ခ်င္တဲ့ အျပဳအမူနဲ႔စိတ္အရင္းခံကလာတဲ့လုပ္ရပ္လို႔ပဲမွတ္ပါတယ္။ စစ္ကိုတကယ္မုန္းတယ္ဆို စစ္မက္သူေတြ၊ စစ္နဲ႔ႀကီးပြားသူေတြ၊ စစ္ကိုဖန္တီးသူေတြ၊ စစ္ဝါဒီေတြကိုသာ ဆန္႔က်င္ရမွာမဟုတ္ေသး၊ စစ္လက္နက္ပစၥည္းေတြထုတ္ၿပီး ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေနၾကသူေတြ၊ စစ္ကုန္သည္လက္နက္ကုန္သည္ေတြကိုပါ ဆန္႔က်င္ရမွာပါ။ မိစၦာအာဇီဝလို႔ဆိုတဲ့အထဲမွာ လူသတ္လက္နက္ထုတ္လုပ္ ေရာင္းဝယ္ျဖန္႔ခ်ိတာလည္း ပါတယ္မဟုတ္လား။ (စစ္သား၊ စစ္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး)
ေသြးဆာေနတဲ့ဘုန္းႀကီးရူးရယ္
ေသြးလန္႔ေနတဲ့ဘုရင္ရူးရယ္
ေသြးစမ္းေနတဲ့သမၼတအရူးရယ္
ေသြးဆူတဲ့လူအုပ္ႀကီးရယ္
ေသြးဆိုးမ်ိဳးဆက္ယုတ္ေတြရယ္
ေသြးသဖံုးစြဲအပစ္ရပ္ရယ္
ေသြးဆံုးနိုင္ငံေရးရယ္
ေသြးေၾကာင္ငါးခံုးမပုတ္ျပည့္ေလွ လူးရယ္
ေသြးမေအးျပည္သူေတြရယ္
ေသြးေဆာင္မီဒီယာ(တခ်ိဳ႔)ရယ္ ယက္လိုက္ေတာ့
ေသြးႀကီးေမြးႀကီးခဲ့ဖူးတဲ့ေရႊျပ ည္ႀကီးမွာ
ေသြးနဲ႔မ်က္ရည္ဟာ
တိတ္ရတယ္လို႔ကိုမရွိ။ (ေသြးရူးေသြးတမ္းေတြ)
ေသြးလန္႔ေနတဲ့ဘုရင္ရူးရယ္
ေသြးစမ္းေနတဲ့သမၼတအရူးရယ္
ေသြးဆူတဲ့လူအုပ္ႀကီးရယ္
ေသြးဆိုးမ်ိဳးဆက္ယုတ္ေတြရယ္
ေသြးသဖံုးစြဲအပစ္ရပ္ရယ္
ေသြးဆံုးနိုင္ငံေရးရယ္
ေသြးေၾကာင္ငါးခံုးမပုတ္ျပည့္ေလွ
ေသြးမေအးျပည္သူေတြရယ္
ေသြးေဆာင္မီဒီယာ(တခ်ိဳ႔)ရယ္ ယက္လိုက္ေတာ့
ေသြးႀကီးေမြးႀကီးခဲ့ဖူးတဲ့ေရႊျပ
ေသြးနဲ႔မ်က္ရည္ဟာ
တိတ္ရတယ္လို႔ကိုမရွိ။ (ေသြးရူးေသြးတမ္းေတြ)
၂ဝ၁၄
ဆိုရင္ ပထမကမၻာစစ္လို႔ဆိုတဲ့ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔ေတြ စားက်က္လုနယ္ေျမသိမ္းအေဝမတည့္လိ ု႔
စားခြက္လုရင္းစစ္ထတိုက္ၿပီး နိုင္သူအကုန္ယူစတမ္းလုပ္ ေဝစုခြဲခဲ့ၾကတာ နွစ္ (၁ဝဝ)ျပည့္ၿပီ။
အဲ့ဒီ နယ္ခ်ဲ႔သမားတို႔ရဲ႔ခြက္ေစာင္းခုတ္ပြဲႀကီးမွာ အျပစ္မဲ့လက္နက္မဲ့ အကာအကြယ္မဲ့လူေတြမွ ေသလိုက္ၾကတာေသာက္ေသာက္လဲ။ ဆံုးရံႉးလိုက္တဲ့ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြမွ
ဝက္ဝက္ကြဲ။ မိတကြဲဖတကြဲ ေသကြဲရွင္ကြဲေတြမွ ေရလို႔မနိုင္။ ဘက္အသီးကဝင္တိုက္ၾကတဲ့ စစ္သားေတြလည္းအတံုးအရံုး၊ ေျချပတ္လက္ျပတ္ ဘဝျပတ္။ စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။ စစ္ေျမျပင္မွာ အပုတ္ေကာင္စားတဲ့လင္းတငွက္ေတြနဲ႔
ေျမပံုမို႔ေတြ၊ ေမးသိုင္းႀကိဳးျပတ္သံခေမာက္ေတြ၊ မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ေသနတ္အက်ိဳးအ ပ်က္ေတြ၊
က်ည္ဆံခြံေတြ၊ က်ည္သင့္ယမ္းသင့္ေျမစာ ဗလဝဖြရရာႀကဲေတြ၊ ခံကတုတ္ေဟာင္းေတြထဲက ပုတ္ပြေနတဲ့ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင ္းေတြ၊
စစ္ေရဗူး ဟန္းေကာနဲ႔ ခ်စ္သူဆီ မိခင္ဆီမိတ္ေဆြေတြဆီေရးၿပီး မပို႔လိုက္ရတဲ့စာေတြ၊ ေသြးစြန္းေနတဲ့ေရးလက္စ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ေတြက်န္ခဲ့တယ္။
ၿမိ့ဳႀကီးေတြမွာက်ေတာ့ စစ္သားမယားမုဆိုးမေတြ၊ သားေပ်ာက္ရွာေနတဲ့ မိခင္အိုေတြ၊ ဖခင္မဲ့သြားတဲ့သားသမီးေတြ၊
(တခါတခါ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားနဲ႔ အရက္ဘားျပည့္တန္ဆာ ခန္းေတြမွာ တခါတခါလမ္းမေတြေပၚမွာ ေတာင္းရမ္းစားေနရ တဲ့)
ဂ်ိဳင္းေထာက္တကားကားနဲ႔ ဒုကၡိတ စစ္သားပ်ိဳ/ အိုေတြအျပည့္။ စစ္နိုင္အရင္းရွင္ႀကီးေတြ၊
လက္နက္ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြ၊ လက္နက္ပြဲစားေတြ၊ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္အာဟာရေတြမွီဝ ဲရင္း
မီးေရာင္ၿပိဳးျပက္ေအာက္မွာ ေရႊၾကယ္ေငြၾကယ္ ပခုန္းထက္တင္တဲ့စစ္ဗိုလ္ႀကီးေတြ အတူတကြေအာင္ေသေအာင္သားစားရင္း
ခႏၶာလႈပ္ရံုမွ်အကေတြ ကရင္း ေတးဂီတၿငိမ္ၿငိမ့္မူးမူးယစ္ေရႊရ ည္ရီေဝရင္း ၿမိ့ဳပ်က္ျပည္ပ်က္ႀကီးေတြအေပၚ
လူ႔အေသြးအသား စုပ္ယူဝါးၿမိဳဖို႔ လုယက္ရရွိလာတဲ့စားက်က္အသစ္ကို ေျမပံုအသစ္ျပန္ဆြဲရင္း
ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းခ်ီးယားစ္ လိုက္ ခြက္ခ်င္းတိုက္လိုက္လက္ဆြဲနႈတ္ဆက္လိုက္နဲ႔ စည္ကားလွေလတယ္။
တကယ္ေတာ့ စစ္ႀကီးတစ္ပြဲ ၿပီးသြားတယ္ဆိုတာ စားခြက္လုပြဲတစ္ပြဲအဆံုးသတ္ၿပီး စားက်က္နယ္ေျမေဝစုခြဲဖို႔
ကမၻာ့ေျမပံုအသစ္ျပန္ဆြဲ တာလို႔ေျ ပာလည္း မမွားဘူး။ ကဲ..ကမၻာေပၚမွာသက္တမ္းအရွည္ဆံုး ျပည္တြင္းစစ္လို႔ဆိုရမယ့္
က်ဳပ္တို႔ေရႊျပည္ႀကီးကေရာ ဘာမ်ားထူးသလဲ အေပၚမွာဆိုခဲ့တာနဲ႔။ ဆိုေတာ့ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ (စားခြက္လုပြဲႀ ကီး၊
စားက်က္လုပြဲႀကီး၊ ေျမပံုအသစ္ျပန္ဆြဲြဲပြဲႀကီး)ျဖစ ္မလာေအာင္တားဖို႔လိုသလို ေရႊျပည္ႀကီး က
သက္ဇိုးရွည္ျပည္တြင္းစစ္မီးၿငိမ ္းဖို႔လည္းဝိုင္းဝန္းၾကရမွာပါပဲ။ (ပထမကမၻာစစ္နဲ႔စပ္လို႔)
၂ဝဝ၈
ဖြဲ႔စည္းပံုအလိုမရွိဆိုတာမ်ိဳး၊ မိမိတို႔ရပိုင္ခြင့္နဲ႔နစ္နာခ်က ္ေတြအတြက္
ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ၾကဆိုတာမ်ိဳး၊ အၿမီးစားဘက္ေခါင္းစားဘက္ခရိုနီ အ နိုင္က်င့္မႈေတြကိုအံတုအာခံၾကဆိုတာမ်ိဳး စသည္ျဖင့္ နယ္ပယ္ အလိုက္၊ အလႊာအလိုက္၊ အတန္းအစားအလိုက္ လႈပ္ရွားမႈေလးေတြ
ကြက္ကြက္ျဖစ္ရံုရွိေသး မ်က္သလဲ ဆန္ျပာနဲ႔ စစ္အုပ္စုေရွ႔ကမားမားရပ္ကာ “နိုင္ငံေရးမယဥ္ေက်း”ရေကာင္းလား ၊
“ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးၫွိနိႈင္းတဲ့ အေလ ့ နံု႔နဲ႔” ရေကာင္းလားဆိုတဲ့ေဝါဟာရေတြနဲ႔
သြန္သင္တာလိုလို ၫႊန္ျပတာလိုလို ေခ်ခၽြတ္တာလိုလိုနဲ႔ လူထုကိုသေဟာက္သဟမ္းျပဳတဲ့ေခါင္း ေဆာင္ဆိုသူေတြရဲ့
နိုင္ငံေရးလားရာဟာ ဘာျဖစ္ေလမလဲ။ သူတို႔ေမွ်ာ္ေလတဲ့ “ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေစ့စပ္ၫွိနိႈင္းေရး”
လမ္းေၾကာင္းဟာ ဘာျဖစ္ေနလဲ။ စစ္အာဏာသ႑န္ေျပာင္းနဲ႔တရားဝင္ျဖ စ္မႈအတြက္၊ လူထုနဲ႔တိုင္းျပည္အေပၚက်ဴးလြန္ေ လခဲ့သမွ်
ခဝါကူခ်ေပးဖို႔အတြက္၊ “နိုင္ငံေရးေပးစာကမ္းစာ”လက္ျဖန္ ႔ဖို႔၊ “ဒီမိုကေရစီ မသထာေရစာ”အစားတစ္လုပ္ တုတ္တစ္ခ်က္ဝါးၿမိဳဖို႔နဲ႔ “စီးပြားေရးအရိုးအရင္း”ကိုက္ရဖို႔အတြက္ ဒူးအႀကိမ္ႀကိမ္ေထာက္
ေအာက္အခါခါ မ်က္နွာခ် မ်က္နွာခ်ိဳအလီလီေသြးၿပီး မိမိနိုင္ငံေရးဘဝဂုဏ္သိကၡာကို စစ္အာဏာဖဝါးေအာက္
ခ်ခင္းေပးရဲမွေ တာ့ မေျပာဝံ့တဲ့စကား မလုပ္ဝံ့တဲ့အလုပ္ မျပဳဝံ့မယ့္အျပဳအမူရွိပါဦးမလား ။
ေပးစာကမ္းစာ မသထာေရစာနဲ႔အရိုးအရင္းကိုက္ ရံုမ ွ်ဆိုေတာ့ နိုင္ငံေရးလည္း ဘယ့္နွယ္လို႔
မာမာခ်ာခ်ာရွိနိုင္ပါ့မလဲ။ စကားလည္း ဘယ့္နွယ္လို႔တည္တည္ၾကည္ၾကည္ေျပာနိုင္ပါေတာ့မ လဲ။
ၿပီတီတီမ်က္နွာေပးနဲ႔ အၿမီးတစ္ခြန္းေခါင္းတစ္ခြန္းသာျ ဖစ္ရမွာပဲ။ ဝဋ္ဆိုတာအခါခပ္သိမ္းမမွန္ေလေတာ့
နိုင္ငံေရးအတုံ႔အလွဲ႔သေဘာနဲ႔ လူထုေမတၱာစူးတာဟာ ပိုလို႔ေတာင္ခံရခက္မယ္ထင္တာပဲ။
(နိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းသူမ်ား)
မနက္ျဖန္ဆို
ၾကက္ဆင္ေတြသန္းခ်ီေသပြဲဝင္(အမွန ္ကဝင္ၿပီးသားကအမ်ားစု) မယ့္ေန႔ပဲ။ ေက်းဇူးေတာ္ကို
ၾကက္ဆင္ေကာင္လံုးကင္တို႔ ေကာင္လံုးေပါင္းတို႔နဲ႔ ဝိုင္ျဖဴဝိုင္နီေလးမ်ားနဲ႔ ခ်ီးမြမ္းၾကတာမ်ိဳးေပပ။
စားၾကေသာက္ၾက၊ မိသားစုေတြဆံုၾက၊ ေပ်ာ္ၾကရႊင္ၾက၊ ေရွးေဟာင္း ေနွာင္းျဖစ္ေတြေျပာၾက နဲ႔ဆိုေတာ့
အငတ္ေဘးက်ေနတဲ့ျပည္ေတြကလူေတြကို အားနာစရာပဲ။ သို႔ေပသိ သူ႔ဓေလ့သူေမြ႔ၾကတဲ့အခါသမယမယ္
လူငတ္ေတြကိုစာနာဦးေတာင္ နႈတ္ကဖြင့္ဟမသင့္အပ္တာမ်ိဳးရွိသ လို၊ (သူ႔အသားကိုေမာင္းေထာင္း သြင္းသလ ို
ဝါးၿမိဳၿပီးသကာလ) သူ႔အသက္ သတ္တာမေ ကာင္းဘူးလို႔ တြင္တြင္ေျပာတတ္တဲ့ေၾကာင္သူေတာ္ တရား မေျပာတာလည္း
ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ နွလံုးယဥ္ေက်းရာေရာက္တယ္လို႔ မွတ ္ရမွာပဲ။ (ေက်းဇူးေတာ္ေန႔နဲ႔စပ္လို႔)
ေသနတ္
က်ည္ထြက္ဖို႔ဆို
လူလိုတယ္
ေတာ္လွန္ေရးသမားျဖစ္ျဖစ္
စစ္သားျဖစ္ျဖစ္
ရန္သူ႔လက္နက္ျဖစ္ျဖစ္
ကိုယ့္လက္နက္ျဖစ္ျဖစ္
က်ည္ဆန္ ပစ္မွတ္မထိဖူးဆို
သေျမာဖို႔ေကာင္းတယ္
တစ္ေတာင့္ခ်င္းျဖစ္ျဖစ္
အတြဲလိုက္ျဖစ္ျဖစ္
မိုးေပၚေထာင္ပစ္ပစ္
ရင္ဝခ်ိန္ပစ္ပစ္
စစ္
မနိုင္ေသးလို႔ပဲတိုက္တိုက္
မရံႉးခ်င္လို႔ပဲတိုက္တိုက္
တိုက္ၿပီဆိုရပ္မရေတာ့ဘူး
မနိုင္မခ်င္း မရံႉးမခ်င္း
စစ္ ၂ ပြဲ ၾကားခ်ိန္ဟာ
ခ်ိဳးကူသံနားၿမိန္တယ္ဆို
ရွည္သမွ် ဆန္႔ၾကရံု (က်ည္မထြက္ေတာ့တဲ့လူေတြအေၾက ာင္း)
လူလိုတယ္
ေတာ္လွန္ေရးသမားျဖစ္ျဖစ္
စစ္သားျဖစ္ျဖစ္
ရန္သူ႔လက္နက္ျဖစ္ျဖစ္
ကိုယ့္လက္နက္ျဖစ္ျဖစ္
က်ည္ဆန္ ပစ္မွတ္မထိဖူးဆို
သေျမာဖို႔ေကာင္းတယ္
တစ္ေတာင့္ခ်င္းျဖစ္ျဖစ္
အတြဲလိုက္ျဖစ္ျဖစ္
မိုးေပၚေထာင္ပစ္ပစ္
ရင္ဝခ်ိန္ပစ္ပစ္
စစ္
မနိုင္ေသးလို႔ပဲတိုက္တိုက္
မရံႉးခ်င္လို႔ပဲတိုက္တိုက္
တိုက္ၿပီဆိုရပ္မရေတာ့ဘူး
မနိုင္မခ်င္း မရံႉးမခ်င္း
စစ္ ၂ ပြဲ ၾကားခ်ိန္ဟာ
ခ်ိဳးကူသံနားၿမိန္တယ္ဆို
ရွည္သမွ် ဆန္႔ၾကရံု (က်ည္မထြက္ေတာ့တဲ့လူေတြအေၾက ာင္း)
အခြန္ထမ္းျပည့္တန္ဆာမ်ားနဲ႔
လိုင္စင္ရေဆာင္ၾကာၿမိဳင္ကိစၥလည္ း ေျပာပါ။ စစ္အာဏာအကိုင္ခံေနရတဲ့ ပခ်ဳပ္ဆိုင္နိုင္ငံေရးလည္းေျပာပ ါ။
လိင္တူခ်စ္သူမ်ားအေရးနဲ႔ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီေအအိုင္ဒီအက္စ္ကိ စၥလည္းေျပာ ပါ။ ဘာသာလူမ်ိဳးမတူလို႔
အၾကမ္းဖက္ခံေနရသူမ်ားကိစၥလည္း ေျပာပါ။ (ျပည့္တန္ဆာစကား ေအအိုင္ဒီအက္စ္စကား)
အမ်ိဳးသားေန႔ေျပာေျပာ
အမ်ိဳးသားေအာင္ပြဲေန႔ဆိုဆို အဲ့ဒီေန႔ဟာ ကိုလိုနီပညာေရးစနစ္ ကၽြန္ပညာေရးစနစ္တစ္ခုတည္းကို
ကြက္ကြက္ေလးဆန္႔က်င္တိုက္လွန္ခဲ ့တာမဟုတ္ပါ။ ပညာေရးကို အမ်ိဳးသားပညာေရးပံုစံန ဲ႔သြားဖို႔၊
စီးပြားေရးကို အမ်ိဳးသားဓနရွင္မ်ား (တနည္းျပည္ခ်စ္ ဓနရွင္မ်ား)က တိုင္းျပည္စီးပြားဓနနဲ႔
သယံဇာတကိုဖန္တီးဖို႔၊ နိုင္ငံေရးကို အသစ္သေဘာေခါင္းျပဴျဖစ္ထြန္းလာတဲ ့ အမ်ိဳးသားဓနရွင္ေပါက္စမ်ားနဲ႔ ဓနရွင္မႀကီးတႀကီးမ်ားကပါ (ကိုလိုနီတဆင့္ခံပဲဆိုဆို)
နိုင္ငံေရးအာဏာ ထဲမွာတစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါဝင္ဖို႔ စတဲ့လကၡဏာေတြပါတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ အမ်ိဳး
ဘာသာ သာသနာဆိုတာႀကီး ကြယ္လံုးႀကီးေနေတ ာ့ကာ ခုနေျပာတဲ့ စီးပြားေရးနဲ႔နိုင္ငံေရးသေဘာက
မွိန္သေယာင္ျဖစ္ရၿပီး
ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားပညာတတ္လူလတ္တန္းစားဦးေဆာင္တဲ့ ပညာေရးသက္သက္တိုက္ပြဲမွ် အေရာင္ေဖ်ာ့ခံရတာလို႔ျမင္တယ္။ ခုေတာ့ သေႏၶစြဲကာလေပၚဘာသာလူမ်ိဳးအစြန္း ေရာက္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒီေတြက
အဲ့ဒီ အမ်ိဳးသားလကၡဏာ/ ျပည္ခ်စ္လကၡဏာေဆာင္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈ ႀကီးနဲ႔ အဲ့ဒီေန႔ထူးကို
အျခားအဓိပၸါယ္နဲ႔ဖြင့္ၾကျပန္ၿပီ ။ ေသြးေခ်ာင္းစီးပြဲလူသတ္ပြဲေတြျဖစ္ဖို႔ အမုန္းတရားျဖန္႔ခ်ိေဟာေျပာေနသူ
လႈံ႔ေဆာ္ေနသူေတြထဲကထိပ္ဆံုးမွာ ပါဏာတိပါတာေဝရာမဏိသိကၡာပဒံသမာဓိ ယမၸိ (သူ႔အသက္ဆို
ဘာသက္ရွိမွမသတ္ပါလို႔ ကိုယ္တိုင္လည္းရြတ္ သူမ်ားလည္းႏႈတ္တိုက္ခ်ေပးေနတဲ့၊ သတၱဝါေတြအေပၚေမတၱာထားတယ္လို႔
ကိုယ္တိုင္လည္းေျပာ/ ထားရမယ္လို႔ သူတပါးလည္းေဟာေနတဲ့) သကၤန္းၿခံဳ(တခ်ိဳ႔)ေျဗာင္က်က်
ပါဝင္ေနတာလည္း အထင္အရွားျမင္ေနတယ္။ အမ်ိဳးသားေန႔ဟာ တတိုင္းျပည္ထဲမွာေနၿပီး ျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိသူအားလံုးနဲ့ဆို င္တဲ့ေန႔
အားလံုးပိုင္တဲ့ေန႔ အားလံုးပါဝင္ခဲ့တဲ့ေန႔ပဲ။ အဲ့ဒီေန႔ကို အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေခါင္းစဥ္နဲ႔
အၾကမ္းဖက္လူသတ္သမားေတြလက္ထဲကေန ဆြဲထုတ္ဖို႔သာပဲ။ (အမ်ိဳးသားေန႔နဲ႔စပ္လို႔)
ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားပညာတတ္လူလတ္တန္းစားဦးေဆာင္တဲ့ ပညာေရးသက္သက္တိုက္ပြဲမွ် အေရာင္ေဖ်ာ့ခံရတာလို႔ျမင္တယ္။ ခုေတာ့ သေႏၶစြဲကာလေပၚဘာသာလူမ်ိဳးအစြန္း
ေနဝင္းေျမးေတြလြတ္လာတာကို
သန္းေရႊေျမးဖိုးလျပည့္နဲ႔ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းေတြ႔ၾကၿပီလို႔ေ လာက္သာမွတ္ရင္ နိုင္ငံေရးအရေျပာတာလို႔
သတ္မွတ္ဖ ို႔ မလြယ္ဘူးထင္တယ္။ သန္းေရႊေျမးက ယဥ္ထိန္းရဲေလာက္ ပါးရိုက္တာ၊ သူေဌးသမီးေကာင္မေခ်ာေခ်ာေလးေတြေ လာက္
ေျခေတာ္တင္တာ၊ ေငြကို ေလလိုျဖဳန္း တာ။ ေနဝင္းေျမးေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ”စစ္ေခြး”လို႔အတိအလင္းေၾကညာၿပီး
”နိုင္ငံေရးမွမဟုတ္ဘူး စစ္တပ္ခိုင္းရင္ဘာမဆိုလုပ္မယ္” ဆိုကာ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာလို႔ႀကံဳးဝါးၿပီး
ဘီလူးဆိုင္းနဲ႔ဘီလူးႀကိမ္း ႀကိမ္းၿပီးထြက္ခ်လာတာ အလကားမဟုတ္ဘူးမွတ္တယ္။ ေျပာဝံ့လို႔
ေျပာရဲလို႔ ေျပာရလို႔ေျပာတာ။ ေလထဲေပ်ာက္သြားရံုေလာက္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီစကားမ်ိဳးေျပာတာ
အခန္႔မသင့္ရင္ ဘာျဖစ္သြားနိုင္တယ္ဆိုတာမသိလို႔ မ်က္ကန္းတေစၦမေၾကာက္ ေလ်ွာက္ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူးလို႔
ယူဆတယ္။ စစ္တပ္ကို ဖာဆြယ္ေဖါက္သည္ဆြယ္သလို အၿပိဳင္ဆြယ္ေနၾကတဲ့အထဲမွာ ခုဆို ေနဝင္းမ်ိဳးဆက္လည္းပါလာၿပီဆိုတဲ ့အေၾကာင္း
လူသိရွင္ၾကားေျပာတာလို႔ျမင္တယ္။
0 comments:
Post a Comment