၂ဝ၁၃
ဒီဇင္ဘာလယ္မွာ ေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ေဒၚစုမိုက္ကယ္လ္နဲ႔ယူတာကို က်ေနာ္နားလည္သေလာက္က ခ်စ္လို႔ေမတၱာရွိလို႔ လူသားျခင္းတူတူျဖစ္လို႔ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တာလို႔ပဲျမင္တယ္။ သူ႔ပုဂၢလဘဝအေရး
သူ႔ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ေရ ြးခ်ယ္ခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း
တိတိလင္းလင္း တင္းတင္းရင္းရင္း ဖြင့္ဟေစ့ခ်င္တယ္။ ဒီလိုေျပာတာဟာ လူ႔က်င့္ဝတ္အရပဲၾကည့္ၾကည့္၊
လူ႔အခြင့္အေရးရႉေထာင့္ကၾကည့္ၾကည ့္၊ လူသားျခင္းေမတၱာစိတ္ ထားနိုင္တဲ့ရႉေထာင့္က
ၾကည့္ၾကည့္၊ ဖိုမခ်စ္ျခင္းေမတၱာသက္ဝင္မႈကေနပဲၾကည့္ၾကည့္၊
လိင္ကိစၥကေနပဲၾကည့္ၾကည့္ ေဖါက္ျပန္မႈမွမဟုတ္တာ။ မွန္ကန္မႈပဲ၊ တရားဝင္မႈပဲ၊ လူဆန္မႈပဲ၊
လူ႔ျဖစ္တည္မႈရဲ့အရွိတရားပဲ။ မိမိအိမ္ေထာင္ဖက္ကိုေရြးခ်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ လူဆိုး/ လူေကာင္းခြဲျခားၿပီး
ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္နဲ႔၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့လို႔သာ တေယာက္ကိုတေယာက္ နားလည္ေထာက္ထားၾကၿပီး
အျပန္အလွန္အကူအညီ (စိတ္ဓါတ္ခြန္အားပါ မက်န္)ေတြနဲ႔ ေသသည္အထိေထာက္မကူညီကာ ေမတၱာနဲ႔ခ်စ္ခင္သြားၾကတာပဲ။ ရဲရဲရင့္ရင့္ဝံ့ဝံ့စားစား ေျပာေစ့ခ်င္လွတယ္။ ေၾကာက္စရာရွက္စရာ ဘာအေၾကာင္းမွလည္း
မျမင္ပါဘူး။ လူမို႔လို႔ လူသားခ်င္းခ်စ္တယ္ခင္တယ္ ေမတၱာထားတယ္ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ေရြးခ်ယ္တယ္။
အဲ့ဒါဘာျဖစ္သလဲဗ်ာ။ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး အမ်ိဳးသားေရးအစြန္းေရာက္ သိမ္ဖ်င္းတဲ့အေတြးအေခၚ
အယူအဆေတြကို တြန္းလွန္တိုက္ဖ်က္တဲ့ေနရာမွာ ေခါင္းေဆာင္ကိုယ္တိုင္က မိမိအိမ္ေထာင္ဖက္ေရြးခ်ယ္ပံုကို သာဓကေဆာင္ၿပီး
လူထုကို နမူနာျပနိုင္ရမယ္။ နမူနာျဖစ္ေနရမယ္။ ဘယ္အေျခခံေပၚမွ လူသားျခင္းခြဲျခားစရာမလိုတဲ့အေၾ ကာင္း
အဲ့သလိုခြဲျခားမႈေတြကို ဆန္႔က်င္တဲ့အေၾကာင္း၊ နိုင္ငံသားျခင္း၊ ကမၻာသားျခင္း၊ လူသားျခင္းခ်စ္တဲ့ စာနာတဲ့
ေမတၱာထားတတ္တဲ့စိတ္မ်ိဳး ေမြးျမဳပ်ိဳးေထာင္ေရးမွာ
ေခါင္းေဆာင္ရဲ့စံနမူဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီနမူနာကိုျပမယ္ဆို (ျပခ်င္တယ္ဆို)ျပလို႔ အေကာင္းဆံုးျပယုဂ္ပါပဲ။ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝတခုေလး မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္ရံုနဲ႔တင္ ခရီးကအေတာ္ေပါက္ေနပါၿပီ။ ”အညာမွာေနရင္ အညာသားနဲ႔ညားမွာေပါ့”ဆိုတဲ့ အေျပာဟာ ”ဘာလို႔နိုင္ငံျခားသားနဲ႔ယူရတာလ ဲ” ဆိုတဲ့အေမးအတြက္ သင့္အပ္တည့္မတ္တဲ့အေျဖမဟုတ္ခဲ့ဘ ူး။
(ဘာသာျခားနဲ႔ယူ)
"ဘာသာတရားေတြမရွိရင္ ဘာျဖစ္မလဲ"ဆိုတဲ့အေမးအတြက္ အရင္ ေရးလည္းေရး ေျပာလည္းေျပာခဲ့ၿပီးသားပါခင္ဗ်ာ း။
ခုလည္း ထပ္ေမးလို႔ ထပ္ေျဖထပ္ေျပာပါတယ္။ မရွိရင္ ဘာျဖစ္မလဲေတာ့ ကံေသကံမ မေျပာတတ္ပါ။
ရွိရင္ ရွိလို႔ျဖစ္ေနရတဲ့စစ္၊ ပဋိပကၡ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ အမုန္းတရားနဲ႔ အာဃာတတစ္ခုေလ်ာ့သြားမွာနဲ႔
ေပ်ာက္သြားမွာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။
ျပႆနာေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္နဲ ႔ဖြတ္ဖြတ္ေၾက ခ်ာခ်ာလည္ေနတဲ့ကမၻာႀကီးထဲ
တစ္ခုေလာက္ေလ်ာ့သြားလည္း နည္းလားဗ်ာ။ ေလာက မသက္သာလားဗ်ာ။ (ဘာသာမရွိရင္)
ယံုၾကည္ရပ္ခံခ်က္ကို ဟိုဟာနဲ႔လဲစား..ဒါနဲ႔လဲစားခဲ့ၿပ ီးေနာက္ အရင္လို စကားကိုတည္ၾကည္စြာဆိုဖို႔ ေျပာဖို႔မဝံ့ေတာ့တဲ့အခါ
ကေလးလိုလို ေပါခ်ာခ်ာလိုလိုနဲ႔ အရူးကြက္သာနင္းရေလေတာ့တယ္။ ေထာင္စကားတခြန္းရွိတယ္။ ေခတ္မေကာင္းလို႔
ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာ...ေခတ္လည ္းေကာင္းေရာ ရူးလည္းတကယ္ရူးေရာပဲ.. တဲ့။ ခုေနခါ
အေယာင္ေဆာင္လို႔ရေသးတယ္။ တဘက္က လက္နက္ခ်မလား မခ်ဘူးလား အတိအလင္းေမးလာတဲ့အခါ ပြင့္က်မယ့္အတြင္းကရုပ္ေတြ
မျမင္ပါရေစနဲ႔။ ခုမ်ားေတာ့ ရန္သူလို႔ တခ်ိန္က သူတို႔ေႂကြးေၾကာ္စူးရဲခဲ့သူေတြန ဲ႔
အလဲအလွယ္ပြဲမွာေနာက္က်က်န္ခဲ့မစ ိုးလို႔ မီရာကားနဲ႔လိုက္ ရရာေဈးနဲ႔ခ်ေရာင္းခဲ့ၿပီးေနာက္
ခြက္ခ်င္းတိုက္လိုက္ လဲလို႔ရတာေလးေရာင္းစားလိုက္ အရက္ခြဲတမ္းေလးတန္းစီလိုက္နဲ႔ အငံု႔စိတ္နဲ႔ေရႊျပည္ဟာ
လူေတာမတိုးဝံ့စြာနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာသာေနလိမ့္မလဲ။ (လဲစားၾကသူမ်ား)
မိဘျပည္သူမ်ားခင္ဗ်ာ
က်ေနာ္ ခုနေျပာသလို
ေဒါသထြက္ေနတဲ့လူအုပ္ႀကီး
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ
သမၼတျဖစ္ခ်င္တယ္
မိုးစက္ဝိုင္နဲ႔နန္းခင္ေဇယ်ာ
အမ်ိဳးသားေရးအမ်ိဳးသမီးေလးမ်ား
ဆီးဂိမ္းကျမင္းအလွစီး
ဘယ္သူအုပ္ခ်ဳပ္အုပ္ခ်ဳပ္
ဒါမ်ိဳးသာမ်ားမ်ားလုပ္အင္န္အယ္လ ္ဒီအမတ္မ
မိေက်ာင္းကန္လက္ပန္းေတာင္း
ကားပါမစ္နဲ႔အရက္ခြဲတမ္း
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္န္တာ
၂ဝ၁၄ ျမင္းနွစ္နဲ႔
၂ဝ၁၅ ျမင္းေလာင္းပြဲလိုင္စင္က်သြားခ် ိန္မွာ
ေဂ်ာ္ကီေတြ
ဘြတ္ကီဘုတ္ကိုင္ေတြၾကားမွာ
ျမင္းထိန္း ငတာေတြလည္း
ေျခခ်င္းလိမ္လို႔
ေျခထိုးလို႔
ခြက္ေစာင္းခုတ္ၾက
မနည္းလွ (အမတ္မရဲ့အစိုးရ)
ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးနွက္ၾကစို႔။ လူသတ္ခ်င္တိုင္းသတ္ နွိပ္စက္ၫွဥ္းပမ္းခ်င္တိုင္း ၫွဥ္းပမ္း ဖမ္းခ်င္တိုင္းဖမ္း ထင္တိုင္းရမ္းကားတဲ့အက်င့္ပ်က္အ က်င့္ဆိုးနဲ႔အစိုးရဆိုးကိုပဲျဖစ ္ျဖစ္
သူတို႔ရဲ့အေပါင္းအပါေတြကိုပဲျဖစ ္ျဖစ္ (အတိတ္ကလုပ္ခဲ့တာျဖစ္ျဖစ္ အခုလုပ္ေနတာျဖစ္ျဖစ္)
သူတို႔လုပ္ေန/ လုပ္ခဲ့တဲ့ကိစၥဆိုးေတြကို ဖြင့္ခ်ေဖာ္ထုတ္တိုက္ခိုက္တာ ကိစၥေကာင္းပါ။
ဒီအဆိုးေတြကိုက်ဴးလြန္ခဲ့/ က်ဴးလြန္ေနဆဲ အဆိုးေက်ာ့သံသရာထဲ တိုင္းျပည္ကိုဆြဲနွစ္ခဲ့တာ
"လူ"ေတြပဲ။ အဲ့ဒီလူေတြပဲ။ ပုဂၢိဳလ္လို႔ (ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာရင္လည္း)အဲ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ။
သူတို႔ အနွိပ္စက္အဖ်က္ဆီးကို ခံခဲ့ရတာကေရာ လူေတြ ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲမဟုတ္ဘူးလား။ လူကလူကိုလုပ္လို႔
ပုဂၢိဳလ္ကပုဂၢိဳလ္ကိုလုပ္လို႔ေလ ာက္နဲ႔တင္ေတာင္ ဆိုးလြန္းလွၿပီ၊ ခုဟာက တိုင္းျပည္ကို
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးတခုလံုးကို ဖ်က္ဆီးေနတာပဲ။ ဆိုေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ အဲ့သလို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္မေကာင္းဆိုးရ ြားေတြ၊
တိုင္းျပည္လူထုအတြက္အႏၱရာယ္ေတြ၊ ဘာသာ သာသနာအတြက္ဓမၼႏၱရာယ္ေကာင္ေတြကို ထိုးနွက္တာ
တိုက္ခိုက္တာ ဘာျဖစ္လဲ။ အဲ့ဒါ လူေတြ ပုဂၢိဳလ္ေတြမဟုတ္ဘူးလား။ လုပ္ေနတဲ့လူကို ပုဂၢိဳလ္ကို
မထိုးနွက္လို႔ ဘာကိုသြား ထိုးနွက္ရမတုန္း။ ေျပာပါဦး။ အဲ့သလိုေျပာလို႔လုပ္လို႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးနွက္တာဆို
ဟုတ္တယ္ ဘာျဖစ္လဲ။ ထိုးနွက္ရမွာပဲ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးမွမေကာင္းတဲ့သူေတြကိ ု ပုဂၢိဳလ္ေရးမထိုးနွက္နဲ႔ဆို
လူလူခ်င္းထထိုးဖို႔သာပဲက်န္လိမ္ ့မယ္။ မေကာင္းဆိုးရြား တိုင္းဖ်က္ျပည္ဖ်က္ သာသနာဖ်က္ပုဂၢိဳလ္ေတြကို
ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးနွက္ၾကစို႔။ (ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုတာ)
တကယ့္လက္ေတြ႔မပါပဲ ေလတစ္လံုးမိုးတစ္လံုးေျပာပလားဆိ ု သႀကၤန္အေျမာက္တို႔ မီးရႉးမီးပန္းေဖါက္တာတို႔ဆိုၿပီ း
ဗမာစကားမွာေျပာၾကတယ္ဟုတ္။ ခု ဆီးဂိမ္းမွာ ေဖါက္သြားတဲ့မီးရႉးမီးပန္းေတြမွ မနည္းပါလား။
တရုတ္ျပည္ကလုပ္တာေတြလို႔ ေျပာၾကတယ္။ မီးရႉးမီးပန္းဆိုတာက ဘယ္ကလုပ္လုပ္ပါ ေဖါက္ရင္ေတာ့
ေပါက္တာပါပဲ။ မေပါက္မွသာ "ေဗ်ာက္အ"ဆိုၿပီး လူရီ(ရယ္)စရာျဖစ္ရတာကိုး။ ခု ေဖါက္တယ္
ေပါက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မီးရႉးမီးပန္းေတြ။ အဲ့ဒါေတြၾကည့္ၿပီး ေပ်ာ္သူေပ်ာ္ ေမာ္သူေမာ္။
အဲ့ဒီ မီးရႉူးပန္းေရာင္စံုေတြေအာက္မွာ ၁၂ ႀကိဳးကေဝေတြလည္း စုန္းေတာက္စားၾက။
(ဆီးဂိမ္းနဲ႔စပ္လို႔)
သူမ်ားေတြ မင္န္ဒဲလားဆို ဒဲလားလိုက္။
သူမ်ားေတြ မာတင္လူသာကင္းဆို ကင္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ ဂႏၵီဆို ဒီလိုက္။
သူမ်ားေတြ မယ္လ္ကြန္အိက္စ္ဆို အိက္စ္လိုက္။
သူမ်ားေတြ ေခ်ေဂြဗားရားဆို ဗားရားလိုက္။
သူမ်ားေတြ ေနာ္မန္ဗက္သြန္းဆို သြန္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ လီနင္ဆို နင္လိုက္။
သူမ်ားေတြ ေမာ္စီတုန္းဆို တုန္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ မာသာထရီဆာဆို ဆာလိုက္။
သူမ်ားေတြ လင္ကြန္းဆို ကြန္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ လီကြမ္ယုဆို ယုလိုက္။
သူမ်ားေတြ ေဒၚစုဆို စုလိုက္။
သူမ်ားေတြ...သူမ်ားေတြ...
သူမ်ားေတြရင္း ကိုယ့္ကိုယ္လည္းျပန္ၾကည့္ဦး
သူမ်ားလို႔ ထင္တုန္းလား (ကိုယ့္ကိုယ္ကို သူမ်ားလို႔ထင္ေနသူ)
ၿပီးခဲ့တဲ့အျဖစ္သနစ္ေတြမွာ(သမို င္းမွာ)ယူစရာ
သင္ခန္းစာရွိတယ္ဆိုတာေလာက္သာ သိျမင္သူအဖို႔ အနာဂတ္ကိုဘယ့္နွယ္ခ်ီတက္မယ္မဆို နိုင္။
သမိုင္းမွာ ယူစရာက သင္ခန္းစာအျပင္ နမူနာပါရွိတယ္။ တခါလာ သမိုင္းကေန သင္ခန္းစာယူတတ္ရမယ္ဆိုၿပီး
ေျပာဆိုဆံုးမေနသူကိုယ္တိုင္ ေနာင္တခ်ိန္ သူကိုယ္တိုင္ သမိုင္းထဲဝင္ေလာက္သူျဖစ္လာတဲ့အခ ါ
သူ႔မွာ ေနွာင္းလူေတြအဖို႔ ယူစရာ နမူနာရွိမွ ရွိပါ့မလားဆိုတာ ခုကတည္းက ေတြးဖို႔ေကာင္းတယ္ထင္တယ္။
အျဖစ္အပ်က္တိုင္း လူတိုင္းဟာ သမိုင္းမဟုတ္ဘူး သမိုင္းမဝင္ဘူး။ သမိုင္းဘယ္လိုဝင္သလဲ
ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔သမိုင္းဝင္ျဖစ္ လာသလဲဆိုတာ တီးေခါက္ၾကည့္ဖို႔ ပေရာ္ဖက္ဆာ E.H
Carr ရဲ့ What is history? ရဲ့ ကိန္းဗရစ္တကၠသိုလ္ေဟာေျပာခ်က္ေတ ြမွာ တစ္စြန္းတစ္စေတြ႔ရမယ္ထင္တာပါပဲ။
(သင္ခန္းစာယူဆိုသူေတြ)
က်ေနာ့္မွာ ငယ္ငယ္ကတည္းက ခၽြန္ခၽြန္တက္တက္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ႀကီးေတြဆို မနွစ္ၿမိ့ဳတာရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ အၿငိမ့္တို႔ ဇာတ္တို႔ ရာဇဝင္ေနာက္ခံရုပ္ရွင္တို႔ ပန္းခ်ီစသည္ျဖင့္ဟာေတြမွာ နန္းဝတ္နန္းစားေတြ စစ္သူႀကီး ဘာညာအဝတ္အစားေတြ ေရႊေရာင္ေျပာင္ဝင္းဝင္းနဲ႔ ခၽြန္ခၽြန္တက္တက္ ထိုးေထာင္ ေကာ့ေကာ္ကန္ကားႀကီးေတြနဲ႔ဆို ရီ(ရယ္)ခ်င္တယ္။ တၿပိဳင္နက္မွာ သူတို႔ၾကည့္ၿပီး စိတ္လည္းမခ်မ္းသာဘူး။ ဒီအဝတ္အစားႀကီးေတြ ဒီလူေတြခမ်ာ ဘယ့္ေလာက္မ်ား အူေၾကာင္ေၾကာင္နိုင္တဲ့လူေတြလဲ ဘယ့္ေလာက္မ်ား အေနရအထိုင္ရ ၾကပ္ေနလိမ့္မလဲဆိုၿပီးလည္း ေတြးမိတယ္။ သနားလည္းသနားမိသလိုပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုေနမယ္မေျပာတတ္ဘူး။ ကိုယ္ကသာ တဖက္သတ္ စိတ္မခ်မ္းသာ
သနားစိတ္ေတြဝင္ အူေၾကာင္ၾကားေတြလို႔ထင္ၿပီး အလားဂ်စ္ျဖစ္ေနတာ။ (ဇာတ္နဲ႔တူတဲ့လူအေၾကာင္း)
တရုပ္ ျပကၡဒိန္အလိုအရ လာမယ့္ ၂ဝ၁၄ က ျမင္းနွစ္...တဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆီးဂိမ္းမွာ ေဒၚစုျမင္းဝင္ၿပိဳင္တာ ျမင္းပြဲဆု ဝင္ခ်တာေတြဟာ အလကားမဟုတ္ဘူး..တဲ့။ ေဗဒကဝိန္တစ္ေယာက္က ေျပာတာပဲ။ အေဟာရွိတာက ျမင္းနွစ္ဆိုေတာ့ ေျပးတာလည္းျဖစ္နိုင္တယ္၊ ကဆုန္ အသားက် ေလးဘက္ေျပး ဒုန္းစိုင္း စတာေတြလည္းျဖစ္နိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဇက္ခြံ႔၊ ပါးခ်ပ္တပ္၊ မ်က္မွန္စိမ္း၊ လွည္းဆြဲ၊ ခြာလိပ္ေတြလည္း ျဖစ္နိုင္တယ္။ က်ေနာ္ၾကားဖူးတာေတာ့ က်ည္းကန္ရွင္ႀကီးေမတၱာစာမွာ ထန္းလည္ဆစ္က်ိဳး၊ ေလွပိုးထိုးနွင့္ မိန္းမစိုး ျမင္းကပ္ ဆိုတဲ့(၄)မ်ိဳးက သံုးစားမရဆိုတဲ့သေဘာပဲ။ မိန္းမစိုးဆိုတာ နန္းေတာ္ထဲကအပ်ိဳေတာ္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမေတာ္ေတြကိုထိမ္းရတဲ့ သင္းအကြပ္ခံထားရတဲ့ေယာက္်ားသားႀ ကီးပါ။
(ျမင္းပြဲနဲ႔ပတ္သက္လို႔)
က်ေနာ္ေျပာတာေတြမနွစ္ၿမိ့ဳရင္
က်ေနာ့္ကို "မေျပာနဲ႔"လို႔ ဆိုမယ့္အစား ျပန္ေျပာ ျပန္ေရးပါဗ်ာ။ က်ေနာ္ကလည္း
လူမႀကိဳက္မွာ လူႀကိဳက္မွာေတြးၿပီးေရးတာမွ မဟုတ္ပဲေလ။ က်ေနာ္ေတြးမိ ျမင္မိတာေတြကို ျပန္ေျပာတဲ့ သေဘာပါ။
လူတိုင္းနဲ႔ အႀကိဳက္ညီလိမ့္မယ္၊ လူတိုင္းစိတ္အခံနဲ႔အစပ္တည့္လိမ္ ့မည္လို႔ ဘယ္တုန္းကမွ
မေမွ်ာ္လင့္မိခဲ့ပါဘူး။ မိမိစိတ္အခံနဲ႔မတည့္ရင္ ေက်ာ္လႊားသြားပါဗ်ာ။ မဖတ္ပါနဲ႔ဗ်ာ။
ေနာက္ဆံုး မေတာ္တဆဖတ္မိၿပီး စိတ္မနိုင္ရင္
ကြန္မင္န္႔နဲ႔ဝင္ဆဲသြားလည္း ရတာပဲဟာ။ အကန္႔အသတ္အလြန္မ်ားလွတဲ့ လူ႔လြတ္လပ္ခြင့္ကို ကိုယ္လည္းျပည့္ျပည့္ဝဝသံုး
သူတပါးလည္း ယူငင္သံုးစြဲပါေစ။ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ေလာကမွာ သူတပါးကိုမထိခိုက္ေစပဲ ဒါမွမဟုတ္
သူတပါးအလိုတူျခင္း/မတူျခင္း၊ ႀကိဳက္ျခင္း/ မႀကိဳက္ျခင္းကို ေမးေနေစာင့္ေနစရာမလိုပဲ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္လုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥဆိုလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသတ္ေသတာတခုပဲ ရွိမယ္ထင္တာပဲ။
ဆိုေတာ့ သိတ္မလြတ္လပ္တဲ့လြတ္လပ္မႈေလးကို ေတာ့ သူတပါးအတြက္ လႊတ္ေပးထားလိုက္ပါလား။
ကိုယ္လည္း လြတ္လပ္တာေပါ့။ (ဟိုဟာမေရးနဲ႔ဆိုသူေတြ)
ေဒၚစုမိုက္ကယ္လ္နဲ႔ယူတာကို က်ေနာ္နားလည္သေလာက္က ခ်စ္လို႔ေမတၱာရွိလို႔ လူသားျခင္းတူတူျဖစ္လို႔ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တာလို႔ပဲျမင္တယ္။ သူ႔ပုဂၢလဘဝအေရး
သူ႔ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ေရ
ေခါင္းေဆာင္ရဲ့စံနမူဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ အဲ့ဒီနမူနာကိုျပမယ္ဆို (ျပခ်င္တယ္ဆို)ျပလို႔ အေကာင္းဆံုးျပယုဂ္ပါပဲ။ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝတခုေလး မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္ရံုနဲ႔တင္ ခရီးကအေတာ္ေပါက္ေနပါၿပီ။ ”အညာမွာေနရင္ အညာသားနဲ႔ညားမွာေပါ့”ဆိုတဲ့ အေျပာဟာ ”ဘာလို႔နိုင္ငံျခားသားနဲ႔ယူရတာလ
"ဘာသာတရားေတြမရွိရင္ ဘာျဖစ္မလဲ"ဆိုတဲ့အေမးအတြက္ အရင္ ေရးလည္းေရး ေျပာလည္းေျပာခဲ့ၿပီးသားပါခင္ဗ်ာ
ျပႆနာေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္နဲ
ယံုၾကည္ရပ္ခံခ်က္ကို ဟိုဟာနဲ႔လဲစား..ဒါနဲ႔လဲစားခဲ့ၿပ
က်ေနာ္
ဒီေရာက္စ နူးေယာ့ခ္စီးကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ေရာက္ဖူးေတာ့ လမ္းေတြေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္တည္းက
လက္တဘက္စီမွာ ေခြးခ်ည္ႀကိဳးနဲ႔တြဲထားတဲ့ေခြး ၄/ ၅ေကာင္ကို မနိုင့္တနိုင္ဆြဲရင္း
သြားသြားေနတာေတြ ခနခနျမင္ေတာ့ အေဖာ္ကိုေမးေျပာေလးေျပာတယ္။ ဒီလူေတြ ဒီေလာက္ ေခြးအမ်ားႀကီးေမြးၿပီး
ဒုကၡေတာ္ေတာ္မ်ားၾကပံုပဲေနာ္ဆိုၿပီ း။ အေဖာ္က မဟုတ္ေၾကာင္း ဒီလူေတြဟာ အခယူၿပီးေခြးထိမ္းေပး
ေခြးအေညာင္းေျပ လမ္းေလွ်ာက္ေပးတဲ့ေခြးေက်ာင္းသာ းေတြ Dog Walkers
ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပတယ္။ တျခား ေခြးထရိန္နာေတြ ေခြးေန႔ကေလးထိန္းေတြ ေခြးအလွျပဳျပင္ေရးေတြ
ေခြးနဲ႔ပတ္သက္တာေတြအေတာ္မ်ားမ်ာ းေျပာျပလို႔ ေခြးဗဟုသုတတိုးရပါတယ္။
ေခြးေက်ာင္းသားဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႔အထင္ေသးခ်င္မယ္။ နွာေခါင္းရႉံ႔ခ်င္မယ္။ မေသးေစခ်င္မရႉံ႔ေစခ်င္ပါ။ အလုပ္ပါ။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပါ။ ဂုဏ္မငယ္ပါ။ ေခြးခ်စ္သူအစစ္ေတြမွ လုပ္ၾကတဲ့အလုပ္ပါ။
ေရႊျပည္ႀကီးက ေခြးအခ်စ္ျပသူအခ်ိဳ႔နဲ႔ေတာ့ မိုးနဲ႔ေျမေလာက္ ကြာပါတယ္။ ေရႊျပည္ႀကီးမွာလည္း လူႀကီးကဘာခ်စ္ လိုက္ခ်စ္ လူႀကီးကဘာႀကိဳက္ လိုက္ႀကိဳက္နဲ႔ လူႀကီးလည္းေၾကာက္ရ လူႀကီးေခြးလည္းေၾကာက္ရ။ က်ားလည္းေၾကာက္ က်ားခ်ီးလည္းေၾကာက္ရ အျဖစ္မ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ ဒီမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ျမင္သာတာနဲ႔ မျမင္ရတာေလာက္ပါ။ ဒီကလူႀကီးေတြက သူတို႔ကို လူေတြေၾကာက္တာႀကိဳက္ေပမယ့္ လူအျမင္မခံရေအာင္ေတာ့ေနတတ္တယ္။ ဗမာျပည္မွာက လူေၾကာက္တာကို အရသာခံျပတတ္ၾကတာမ်ိဳးလည္းရွိေတာ ့
ေျဗာင္ကို အေၾကာက္ခံၾကတာကိုး။ ထားပါေတာ့ေလ အဲ့ဒါ။ ေျပာခ်င္တာက လူႀကီးေခြးကို လူႀကီးႀကိဳက္ေအာင္ခ်စ္ျပရင္း
လူႀကီးေခြးကိုက္တာကို မနာျပရတာမ်ိဳး၊ လူႀကီးေခြး ေသးနဲ႔ပန္းတာကို မနံျပရတာမ်ိဳးေတြ
ဒီေန႔ ဗမာျပည္မွာ တကယ္ရွိေနတာဆို ဘာေျပာမလဲ။ တခ်ိဳ႔မ်ား လူႀကီးေရွ႔မွာ သူ႔ေခြး ေသးနဲ႔အပန္းမခံရမွာေတာင္
စိုးၾကတယ္ဆိုပဲ။ ေသးနံ႔ မနံျပရမွာစိုးၾကလို႔ဆိုပဲ။ အင္း..ေခြးေသးအပန္းခံရဖို႔ေတာင္
တန္းစီရမလိုပါလား အရပ္ကတို႔ေရ။ (ေခြးေသးပန္းနိုင္ငံေရး)
ေခြးနဲ႔ပတ္သက္တာေတြအေတာ္မ်ားမ်ာ
ေခြးေက်ာင္းသားဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႔အထင္ေသးခ်င္မယ္။ နွာေခါင္းရႉံ႔ခ်င္မယ္။ မေသးေစခ်င္မရႉံ႔ေစခ်င္ပါ။ အလုပ္ပါ။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပါ။ ဂုဏ္မငယ္ပါ။ ေခြးခ်စ္သူအစစ္ေတြမွ လုပ္ၾကတဲ့အလုပ္ပါ။
ေရႊျပည္ႀကီးက ေခြးအခ်စ္ျပသူအခ်ိဳ႔နဲ႔ေတာ့ မိုးနဲ႔ေျမေလာက္ ကြာပါတယ္။ ေရႊျပည္ႀကီးမွာလည္း လူႀကီးကဘာခ်စ္ လိုက္ခ်စ္ လူႀကီးကဘာႀကိဳက္ လိုက္ႀကိဳက္နဲ႔ လူႀကီးလည္းေၾကာက္ရ လူႀကီးေခြးလည္းေၾကာက္ရ။ က်ားလည္းေၾကာက္ က်ားခ်ီးလည္းေၾကာက္ရ အျဖစ္မ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ ဒီမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ျမင္သာတာနဲ႔ မျမင္ရတာေလာက္ပါ။ ဒီကလူႀကီးေတြက သူတို႔ကို လူေတြေၾကာက္တာႀကိဳက္ေပမယ့္ လူအျမင္မခံရေအာင္ေတာ့ေနတတ္တယ္။ ဗမာျပည္မွာက လူေၾကာက္တာကို အရသာခံျပတတ္ၾကတာမ်ိဳးလည္းရွိေတာ
မိဘျပည္သူမ်ားခင္ဗ်ာ
က်ေနာ္ ခုနေျပာသလို
ေဒါသထြက္ေနတဲ့လူအုပ္ႀကီး
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ
သမၼတျဖစ္ခ်င္တယ္
မိုးစက္ဝိုင္နဲ႔နန္းခင္ေဇယ်ာ
အမ်ိဳးသားေရးအမ်ိဳးသမီးေလးမ်ား
ဆီးဂိမ္းကျမင္းအလွစီး
ဘယ္သူအုပ္ခ်ဳပ္အုပ္ခ်ဳပ္
ဒါမ်ိဳးသာမ်ားမ်ားလုပ္အင္န္အယ္လ
မိေက်ာင္းကန္လက္ပန္းေတာင္း
ကားပါမစ္နဲ႔အရက္ခြဲတမ္း
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္န္တာ
၂ဝ၁၄ ျမင္းနွစ္နဲ႔
၂ဝ၁၅ ျမင္းေလာင္းပြဲလိုင္စင္က်သြားခ်
ေဂ်ာ္ကီေတြ
ဘြတ္ကီဘုတ္ကိုင္ေတြၾကားမွာ
ျမင္းထိန္း ငတာေတြလည္း
ေျခခ်င္းလိမ္လို႔
ေျခထိုးလို႔
ခြက္ေစာင္းခုတ္ၾက
မနည္းလွ (အမတ္မရဲ့အစိုးရ)
ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးနွက္ၾကစို႔။ လူသတ္ခ်င္တိုင္းသတ္ နွိပ္စက္ၫွဥ္းပမ္းခ်င္တိုင္း ၫွဥ္းပမ္း ဖမ္းခ်င္တိုင္းဖမ္း ထင္တိုင္းရမ္းကားတဲ့အက်င့္ပ်က္အ
တကယ့္လက္ေတြ႔မပါပဲ ေလတစ္လံုးမိုးတစ္လံုးေျပာပလားဆိ
သူမ်ားေတြ မင္န္ဒဲလားဆို ဒဲလားလိုက္။
သူမ်ားေတြ မာတင္လူသာကင္းဆို ကင္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ ဂႏၵီဆို ဒီလိုက္။
သူမ်ားေတြ မယ္လ္ကြန္အိက္စ္ဆို အိက္စ္လိုက္။
သူမ်ားေတြ ေခ်ေဂြဗားရားဆို ဗားရားလိုက္။
သူမ်ားေတြ ေနာ္မန္ဗက္သြန္းဆို သြန္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ လီနင္ဆို နင္လိုက္။
သူမ်ားေတြ ေမာ္စီတုန္းဆို တုန္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ မာသာထရီဆာဆို ဆာလိုက္။
သူမ်ားေတြ လင္ကြန္းဆို ကြန္းလိုက္။
သူမ်ားေတြ လီကြမ္ယုဆို ယုလိုက္။
သူမ်ားေတြ ေဒၚစုဆို စုလိုက္။
သူမ်ားေတြ...သူမ်ားေတြ...
သူမ်ားေတြရင္း ကိုယ့္ကိုယ္လည္းျပန္ၾကည့္ဦး
သူမ်ားလို႔ ထင္တုန္းလား (ကိုယ့္ကိုယ္ကို သူမ်ားလို႔ထင္ေနသူ)
ၿပီးခဲ့တဲ့အျဖစ္သနစ္ေတြမွာ(သမို
က်ေနာ့္မွာ ငယ္ငယ္ကတည္းက ခၽြန္ခၽြန္တက္တက္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ႀကီးေတြဆို မနွစ္ၿမိ့ဳတာရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ အၿငိမ့္တို႔ ဇာတ္တို႔ ရာဇဝင္ေနာက္ခံရုပ္ရွင္တို႔ ပန္းခ်ီစသည္ျဖင့္ဟာေတြမွာ နန္းဝတ္နန္းစားေတြ စစ္သူႀကီး ဘာညာအဝတ္အစားေတြ ေရႊေရာင္ေျပာင္ဝင္းဝင္းနဲ႔ ခၽြန္ခၽြန္တက္တက္ ထိုးေထာင္ ေကာ့ေကာ္ကန္ကားႀကီးေတြနဲ႔ဆို ရီ(ရယ္)ခ်င္တယ္။ တၿပိဳင္နက္မွာ သူတို႔ၾကည့္ၿပီး စိတ္လည္းမခ်မ္းသာဘူး။ ဒီအဝတ္အစားႀကီးေတြ ဒီလူေတြခမ်ာ ဘယ့္ေလာက္မ်ား အူေၾကာင္ေၾကာင္နိုင္တဲ့လူေတြလဲ ဘယ့္ေလာက္မ်ား အေနရအထိုင္ရ ၾကပ္ေနလိမ့္မလဲဆိုၿပီးလည္း ေတြးမိတယ္။ သနားလည္းသနားမိသလိုပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုေနမယ္မေျပာတတ္ဘူး။ ကိုယ္ကသာ တဖက္သတ္ စိတ္မခ်မ္းသာ
သနားစိတ္ေတြဝင္ အူေၾကာင္ၾကားေတြလို႔ထင္ၿပီး အလားဂ်စ္ျဖစ္ေနတာ။ (ဇာတ္နဲ႔တူတဲ့လူအေၾကာင္း)
တရုပ္ ျပကၡဒိန္အလိုအရ လာမယ့္ ၂ဝ၁၄ က ျမင္းနွစ္...တဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆီးဂိမ္းမွာ ေဒၚစုျမင္းဝင္ၿပိဳင္တာ ျမင္းပြဲဆု ဝင္ခ်တာေတြဟာ အလကားမဟုတ္ဘူး..တဲ့။ ေဗဒကဝိန္တစ္ေယာက္က ေျပာတာပဲ။ အေဟာရွိတာက ျမင္းနွစ္ဆိုေတာ့ ေျပးတာလည္းျဖစ္နိုင္တယ္၊ ကဆုန္ အသားက် ေလးဘက္ေျပး ဒုန္းစိုင္း စတာေတြလည္းျဖစ္နိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဇက္ခြံ႔၊ ပါးခ်ပ္တပ္၊ မ်က္မွန္စိမ္း၊ လွည္းဆြဲ၊ ခြာလိပ္ေတြလည္း ျဖစ္နိုင္တယ္။ က်ေနာ္ၾကားဖူးတာေတာ့ က်ည္းကန္ရွင္ႀကီးေမတၱာစာမွာ ထန္းလည္ဆစ္က်ိဳး၊ ေလွပိုးထိုးနွင့္ မိန္းမစိုး ျမင္းကပ္ ဆိုတဲ့(၄)မ်ိဳးက သံုးစားမရဆိုတဲ့သေဘာပဲ။ မိန္းမစိုးဆိုတာ နန္းေတာ္ထဲကအပ်ိဳေတာ္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမေတာ္ေတြကိုထိမ္းရတဲ့ သင္းအကြပ္ခံထားရတဲ့ေယာက္်ားသားႀ
0 comments:
Post a Comment