Tuesday, December 24, 2013

ကာလေပၚနိုင္ငံေရးသားတရားစီရင္ခန္း (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ကာလေပၚနိုင္ငံေရးသားတရားစီရင္ခန္း (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ဒီဇင္ဘာ ၂၄၊ ၂ဝ၁၃
မေဟာ္သဓာနွင့္ ေရွာလမုန္တို႔ ဉာဏ္ပညာႀကီးက်ယ္ပံုကိုထံုမႊမ္းၾကသည့္အခါ သားတရားစီရင္ခန္းလည္း မပါမျဖစ္ပါရပါသည္။ အမႈက သားလုမႈ၊ အမႈေၾကာင္းအရ “တရားမ”မႈဟု ဆိုရမည္ထင္ပါသည္။ ခံုသမာဓိလုပ္ကာစီရင္ဆံုးျဖတ္သူက ၾသဇာ(သို႔မဟုတ္)အာဏာအျပည့္ ရွိသူမ်ား။ အမႈသည္မ်ားက ထိုသူတို႔အဆံုးအျဖတ္ကို မနာခံမျဖစ္နာခံမည့္အေနအထားျဖစ္သလို စီရင္မည့္ေနရာမွာလည္း အမ်ားျပည္သူေရွ႔ေမွာက္ဟုဆိုနိုင္ပါသည္။ အမႈရင္းခံတူေသာ္လည္း တရားေတြ႔ဘက္(တရားၿပိဳင္)မ်ားမူ မတူၾကပါ။ တစ္နိပတ္မွာ ဘီလူးမနွင့္လူမိခင္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဇာတ္လမ္းအတြက္မူ လူျပည့္တန္ဆာမ(၂)ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။

ေရွာလမုန္က သားတရားကို ဓားျဖင့္စီရင္ၿပီး မေဟာသဓာကမူ လက္တဘက္ဆီမွ ဆြဲလုခိုင္းခဲ့ပါသည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွန္ထြက္၍ ၾကားရသူတို႔နားခ်မ္းသာစိတ္ခ်မ္းေျမ့ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ျဖစ္စဥ္နွစ္ခုလံုးမွာ လွပသပ္ရပ္ရံုမက ခ်ီးမြမ္းရင္သပ္ဖြယ္ရာလည္းျဖစ္ပါသည္။ ေရွာလမုန္ထက္စာလွ်င္ မေဟာ္သဓာက ျမန္မာတို႔နွင့္အေနပိုနီးၿပီး နားလည္းစိမ္းမည္မဟုတ္ပါ။ ဤကိစၥျဖစ္ခဲ့သည္မွာ ေရွးအတီေတကဟုဆိုနိုင္ေသာ္လည္း ခုတိုင္ လူတို႔(အပ္စပ္စပ္/မအပ္စပ္စပ္) လိုအပ္ခ်က္ရွိသည့္အခါ ကိုးကားသံုးစြဲေထာမနာျပဳလွ်က္ရွိၾကပါသည္။ ဤအထိ ေျပာစရာ မရွိပါ။

သို႔ေသာ္ အဆိုပါသားတရားစီရင္ခန္းဥပမာကို နိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တြင္(အာဏာနိုင္ငံေရး(သို႔) နိုင္ငံေရးအာဏာလုၾကသည့္ပြဲ)ယူသံုးပါမူ လူရယ္စရာျဖစ္မည္ဟုသေဘာရသည့္အျပင္ ေျပာစရာလည္း ရွိလာပါသည္။ အရင္ဆံုး နိုင္ငံေရးနယ္ကအမႈကိုၾကည့္ပါ။ အမႈက သားလုျခင္းမဟုတ္။ အာဏာလုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တရားမမႈ/ရာဇဝတ္မႈ ဘာအမႈမဟုတ္ပါ။ ရာဇေၾကာင္း/ဓမၼေၾကာင္းအရလည္း ဘာျပစ္မႈမွ မေျမာက္မွန္း ေပၚလြင္ပါသည္။ စစ္ေၾကာၿပီးစီရင္ခ်က္ခ်ေပးမည့္ ၾသဇာ၊ အာဏာအျပည့္ရွိသည့္ခံုသမာဓိလည္းရွိမေနပါ။ ရွိစရာလိုသည္ဟုလည္း မည္သူမွ် ထင္မည္မဟုတ္ၾကပါ။ အဆံုးအျဖတ္ကိုနာခံပါမည္ဟု မည္သူကမွ် ကတိကဝတ္မထားသည့္အေျခအေနေအာက္တြင္ျဖစ္ ပါသည္။ ျဖစ္သည့္ေနရာနွင့္ရွင္းရသည့္အရပ္မွာလည္း ကမၻာသူကမၻာသားတို႔မ်က္ေမွာက္တြင္ျဖစ္ပါသည္။ မတူပါ။

ဤမွ်မတူကြဲလြဲေနသည့္ၾကားမွပင္ ပမာေဆာင္ျပၾကသူတို႔က တိုင္းျပည္(လူထု)ကို သားေနရာမွလည္းေကာင္း၊ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ကို လူမိခင္ေနရာမွလည္းေကာင္း၊ ဗိုလ္က်အုပ္စိုးသူကို ဘီလူးမေနရာမွလည္းေကာင္း အသီးသီးေနရာခ် ကျပအသံုးေတာ္ခံခိုင္းၾကပါသည္။ ဤတြင္ မတူမွန္းသိသိနွင့္ပင္ ဇြတ္အတင္းဇာတ္သြင္းလာၾကသူတို႔ နိုင္ငံေရးေရခ်ိန္၊ နိုင္ငံေရးသီလနွင့္အေျခခံရိုးသားမႈတို႔အား သို႔ေလာသို႔ေသာ ေတြးစရာျဖစ္လာသည္ဟုထင္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ အရပ္ထဲကသာမန္လူတစ္ဦး၏ နိုင္ငံေရးေရခ်ိန္၊ နိုင္ငံေရးသီလနွင့္ အေျခခံရိုးသားမႈကိုဆိုလိုရင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါသည္။ အရပ္ထဲကလူတြင္လည္း ထိုအရာမ်ား ေပမီေဒါက္မီရွိမည္ဆိုပါက အတိုင္းထက္အလြန္ဟု ဆိုရမည္ထင္ပါသည္။ နိုင္ငံေရးထဲမွလူတို႔တြင္မူ ေပမီေဒါက္မီ ျဖစ္ကိုျဖစ္ေနမွေကာင္းပါသည္။

ထြင္လိုက္သည့္ထိုးဇာတ္ကို အေသအခ်ာၾကည့္ပါ။ မူရင္းဇာတ္ေတာ္လာ အဓိကသရုပ္ေဆာင္ (မေဟာသဓာ)မပါ ပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဉာဏ္ပညာအသားေပးဇာတ္လမ္းမဟုတ္သျဖင့္ ဉာဏ္ႀကီးသူေဖ်ာက္ပါသည္။ မိခင္ေမတၱာအသားေပးဇာတ္လမ္းျဖစ္သျဖင့္ ဇာတ္ပို႔(လူမိခင္) က ဇာတ္လိုက္လုပ္ကာ ဇာတ္နာေအာင္ခင္းရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (မေဟာ္သဓာ)မပါသည့္အတြက္ ဇာတ္လမ္းဘာမွ်မထိခိုက္ဟုထင္ရပါသည္။ တခ်ိဳ႔ဆို ထို ကာလေပၚနိုင္ငံေရးသားတရားကို မည္သူစီရင္မွန္းပင္ သတိမထားၾကဟုထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ နွစ္ၿခိဳက္သူအလြန္မ်ားပါသည္။ လူမိခင္ (နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္)ကို ေမတၱာဓါတ္ႀကီးမားသူအျဖစ္ဂုဏ္တင္ကာ ပို၍ပင္သနားခ်စ္ခင္လာၾကၿပီး အုပ္စိုးသူ(ဘီလူးမ)အေပၚ မုန္းတီးစက္ဆုပ္စိတ္ ပိုႀကီးသြားၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ သနားခ်စ္ခင္မႈနွင့္မုန္းတီးမႈတို႔သည္ ေရွ႔ဆက္တက္မလာေတာ့ပါ။ စုပ္သတ္ျခင္းနွင့္ေတာက္ေခါက္ျခင္း ေက်ာက္ခ်သြားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တီထြင္သူတို႔ ေအာင္ျမင္သည္ဟုဆိုရပါလိမ့္မည္။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။

ထို စုပ္သတ္သံနွင့္တက္ေခါက္သံတို႔သည္ ေဒါသအျဖစ္၊ ဆန္႔က်င္မႈအျဖစ္ မေျပာင္းလဲသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ထိုသို႔မေျပာင္းလဲရသနည္း။ က်ေနာ္တို႔သည္ ေမတၱာဓာတ္ႀကီးမားသူ၊ ကရုဏာတရားျပည့္ကာနွင့္ နွလံုးသားႏူးညံ့သူမ်ားျဖစ္လိုစိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစိတ္အခ်ိန္အဆလြဲပါမူ မတရားျပဳသူ၊ အဓမၼေမြ႔ေလ်ာ္သူတို႔အား စိတ္အရင္းခံအမွန္ျဖင့္ခြင့္လႊတ္ရျခင္းနွင့္ မနိုင္၍သည္းခံရျခင္းကိုပင္ ဗူးလံုးနားမထြင္း ျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။ ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တို႔သည္ အမွန္တရားအတြက္ မိမိ၊ သူတပါးထိခိုက္နစ္နာပ်က္စီးေစ၍ အနိုင္ယူဝံ့/ယူရဲျခင္းထက္ သူတပါးအက်ိဳးပ်က္မည္စိုးကာ ေနာက္ဆုတ္အေလွ်ာ့ေပးတတ္ျခင္းကို ပိုလိုလားအပ္သည့္အရာဟု ေမွာက္မွားျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နိုင္ပါေသးသည္။ ယင္း ေမွာက္မွားစိတ္ထုထည္ပိုႀကီးလာလွ်င္ “အနိုင္လိုသူအရံႉးေပးနွလံုးေအးတဲ့ေဆး”ဆိုကာ ရံႉးရျခင္းကိုပင္ အေကာင္းထင္သည္အထိ ေရာက္သြားတတ္ပါေသးသည္။ ေမတၱာဓာတ္၊ ကရုဏာတရား၊ နူးညံ့နွလံုးသား၊ အရင္းခံစိတ္ျဖင့္ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ သူတပါးအက်ိဳးမပ်က္ေစလို၍ အေလွ်ာ့ေပးျခင္းစသည္တို႔မွာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ နိုင္ငံေရးကိစၥ(သို႔)အာဏာျပႆနာရွင္းရာ ေနရာတကာ သူေတာ္ေကာင္းတရားလက္ကိုင္ထား၍ မရပါ။ သူေတာ္ေကာင္းတရားက်င့္ျခင္းနွင့္ နိုင္ငံေရးလုပ္ျခင္းမွာမတူမွန္း လူတိုင္းသိနိုင္ပါသည္။

ျပန္ခ်ဳပ္ရေသာ္ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႔လာ ဘုရားေလာင္းမေဟာ္သဓာနိပတ္ေတာ္နွင့္ ကာလေပၚနိုင္ငံေရးသားတရားစီရင္ခန္းမွာ လံုးဝ(လံုးဝ)မတူပါ။ မတူသည့္ကိစၥကို ထပ္တူျပဳမရပါ။ က်ေနာ္တို႔သည္ နိပတ္ေတာ္လာ မေဟာ္သဓာ၏ဉာဏ္ပညာႀကီးမားပံုကို ခ်ီးမြမ္းစံျပဳရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကာလေပၚနိုင္ငံေရးသားတရားစီရင္ခန္းတီထြင္သူတို႔၏ အရံႉးေပးအညံ့ခံေရးစိတ္ သြတ္သြင္းရန္ႀကံစည္မႈအား ေျဗာင္က်က်ဖြင့္ခ်ရန္လိုပါလိမ့္မည္။ စုပ္သတ္ျခင္းနွင့္တက္ေခါက္ျခင္းေက်ာက္ဆူးအား ႏႈတ္ရန္လိုပါသည္။ အမွန္တရားအတြက္ အနိုင္ယူရဲယူဝံ့စိတ္ ေမြးျမဴတတ္ရပါလိမ့္မည္။ သူေတာ္ေကာင္းတရားနွင့္အာဏာျပႆနာကို ေသခ်ာက်နခြဲျခမ္းျပရပါလိမ့္မည္။ နိုင္ငံေရးအရ၊ တိုင္းျပည္(လူထု) မ်က္နွာေထာက္၍ခြင့္လႊတ္ျခင္းနွင့္ မနိုင္၍သီးခံရျခင္းကို စည္းသားျပၾကရပါလိမ့္မည္။

သားလည္း နာလွပါၿပီ။ ျပဳတ္ထြက္သြားစရာ လက္ေမာင္းပင္မက်န္ေတာ့ပါ။ လူမိခင္လည္း ပရိတ္သတ္ကရုဏာမ်က္ရည္ေတြနွင့္ နစ္ေနပါၿပီ။ ထို႔ထက္ပို ပင္လယ္ေဝစရာ မက်န္ေတာ့ပါ။ ေတာ္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါသည္။

ေနာက္တႀကိမ္ သားတရားစီရင္ခန္း(ရွိမ်ားရွိခဲ့သည္ဆိုပါမူ)တြင္ ဘီလူးမသည္ မေဟာ္သဓာေရွ႔ေမွာက္ လူမိခင္ထက္အရင္ လက္ကိုမလႊတ္ဟု မည္သူေျပာနိုင္မည္နည္း။ ထိုအခါ မေဟာ္သဓာ မည္သို႔စီရင္ဦးမည္နည္း။ စီရင္ထံုးအေဟာင္းနွင့္အလုပ္မျဖစ္ေတာ့မွန္း က်ေနာ္တို႔(လူတိုင္း)သိၾကပါသည္။



0 comments:

Post a Comment