ပုဒ္မ
၅၉(စ)အပါအဝင္ မျပင္ဆင္လိုေသာ ပုဒ္မ ၇ ခု ကိစၥ(တူေမာင္ညိဳ)(၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၈
ရက္) လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ားျဖစ္သည့္
ဗုိလ္ေရႊမန္းႏွင့္ဗိုလ္ခင္ေအာင္ျမင့္တုိ႔သည္ ဒီခ်ဳပ္ဥကၠ႒၏ “စိန္ေခၚသံ”မ်ားကို ကိုယ္တုိင္ မတုန္႔ျပန္ဘဲ (ဗိုလ္)ေအာင္သိန္းလင္းကို တာဝန္ေပးၿပီး ေျပာခုိင္းလိုက္တာျဖစ္မည္ ယူဆသည္။
မဇၩိမသတင္းစာ၌
(ဗိုလ္)ေအာင္သိန္းလင္းပါးစပ္မွ တဆင့္ “ပုဒ္မ ၅၉(စ)အပါအဝင္ မျပင္ဆင္လိုေသာပုဒ္မ ၇ ခု”
ရွိေၾကာင္း ေလသံပစ္လာသည္။ “မျပင္ဆင္လိုေသာပုဒ္မ
၇ ခု”ဆုိသည္ကလည္း “၂ဝဝ၈အေျခခံ”၏ အခ်က္အခ်ာပုဒ္မေတြျဖစ္ေနသည္။
(ဗိုလ္)ေအာင္သိန္းလင္းသည္
ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ၏ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအနက္တစ္ဦးျဖစ္သည္။
ႀကံ့ဖြံပါတီအမတ္လည္း ျဖစ္သည္။ ႀကံ့ဖြံပါတီအမတ္၊ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္ (ဗိုလ္)ေအာင္သိန္းလင္း၏သေဘာထားသည္
ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ၏သေဘာထားပင္ ျဖစ္မည္။
ထုိ႔အျပင္
ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ၏မျပင္လိုေသာေလသံသည္ “ေနာက္ဆက္တြဲဇယားေတြပဲ ျပင္၊ အေျခခံမူေတြမထိနဲ႔
မျပင္နဲ႔”ဆိုသည့္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔၊ အစုိးရပုိင္သတင္းစာမ်ားတြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ေဆာင္းပါးအာေဘာ္” နွင့္လည္း ထပ္တူထပ္မွ်ေနျဖစ္သည္။
“၂ဝဝ၈
အေျခခံဥပေဒ”ျပင္ဆင္ေရးဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာျဖစ္သည္။
“၂ဝဝ၈
အေျခခံဥပေဒ”သည္ လက္ရွိစစ္အုပ္စု(ဝါ)ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရ၏အာဏာအုတ္ျမစ္ျဖစ္သည္။ “၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”၏
အႏွစ္သာရဆုိသည္မွာ စစ္အုပ္စု(ဝါ)ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရ၏အာဏာႏွင့္ဘ႑ာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားမႈကို
ေရရွည္တည္ၿမဲေရး၊ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ကာကြယ္တိုးခဲ်႔ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ ဤအႏွစ္သာရကိုေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္
အသြင္သ႑ာန္အားျဖင့္ အခန္း ၁၅ ခန္း၊ ပုဒ္မေပါင္း (၄၅၇) ခုျဖင့္ေရးသားထားသည့္ “၂ဝဝ၈အေျခခံဥပေဒ” ျဖင့္ စုစည္းေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
စစ္အုပ္စု(ဝါ)ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရသည္ “၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”ျဖင့္ ၄င္းတုိ႔၏ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္ ၊ အနာဂတ္ကာလသံုးပါးစလံုးကို ကာကြယ္ေနျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ “၂ဝဝ၈အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး” ဆုိသည္မွာ
ထုိအႏွစ္သာရကို ျပင္ဆင္ရန္ႏွင့္ေျပာင္းလဲပစ္ရန္သာျဖစ္ရမည္။
ယေန႔
(ဗိုလ္)ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံအစုိးရကေျပာေနသည့္ “အေျပာင္းအလဲ”ဆုိသည္မွာ စစ္အုပ္စုအာဏာ၏ အေပၚယံအသြင္သ႑ာန္ေျပာင္းလဲမႈကို ေျပာေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အႏွစ္သာရမွာမူ လံုးဝမေျပာင္းလဲေခ်။
“တပ္မေတာ္ကိုႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္
မညစ္ႏြမ္းေစခ်င္ဘူး” ဟူေသာ ေျပာစကားကို
ၾကားရသည္။
တပ္မေတာ္သည္
ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္ညစ္ႏြမ္းေနရျခင္း လံုးဝမဟုတ္ပါ။ စစ္အုပ္စုက တပ္မေတာ္ကိုဂုတ္ခြစီးထားၿပီးအာဏာႏွင့္
ဘ႑ာတည္ၿမဲ/ တိုးပြားေရးအတြက္ ခုတုံးလုပ္အသံုးခ်ျခင္းကိုခံေနရေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ညစ္ႏြမ္းေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိသုိ႔
စစ္အုပ္စု၏တစ္လက္ကုိင္တပ္၊ ခါးပုိက္ေဆာင္တပ္သဖြယ္အသံုးခ်ခံေနရသည့္ဘဝဆုိးမွ တပ္မေတာ္တစ္ရပ္လံုး
လြတ္ေျမာက္သြားဖုိ႔ အေရးတႀကီးလိုအပ္ပါသည္။ ဤအခ်က္သည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီေရွ႔ေရးအတြက္
ေရရွည္အာမခံခ်က္လည္းျဖစ္သည္။
တုိင္းျပည္တြင္
သန္႔ရွင္းေသာအစုိးရတစ္ရပ္လိုအပ္သလုိ၊ သန္႔ရွင္းေသာတပ္မေတာ္တစ္ရပ္ရွိဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါသည္။
တဖန္
“အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး”ဆိုသည္မွာ အရင္းစစ္လုိက္လွ်င္ အာဏာခြဲေဝေရးပင္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအာဏာရထားသူ၊ အာဏာသိမ္းယူထားသူမ်ားက အာဏာခြဲေဝမေပးႏုိင္သျဖင့္ မသင့္ျမတ္ႏုိင္ျခင္းျဖစ္သည္။
သုိ႔ပါ၍ “အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး”သည္ လက္ရွိအုပ္စုိးသူမ်ားအေပၚ တည္မွီေနပါသည္။
သူတုိ႔သိမ္းယူထားသည့္ အာဏာလက္ဆုပ္မေျဖသမွ် “အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး”သည္ ေပၚေပါက္ျဖစ္ထြန္းလာလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။
“၂ဝဝ၈
အေျခခံဥပေဒ”အရ အာဏာခြဲေပးထားသည္ဆုိျခင္းမွာ အာဏာအေမြဆုိင္မ်ားျဖစ္ေသာဗိုလ္သန္းစိန္၊
ဗိုလ္ေရႊမန္း၊ ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္တုိ႔အၾကား ခြဲေဝေပးထားျခင္းသာျဖစ္သည္။
အရပ္ဝတ္ေျပာင္းဝတ္လာသည့္စစ္အုပ္စုထိပ္သီးမ်ားအၾကား
အာဏာခြဲေဝေပးထားျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ဤသို႔ခြဲေဝထားေသာ္လည္း အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကမူ စစ္အုပ္စုထက္ထဲတြင္သာ
ရွိပါသည္။ ေလာေလာဆယ္တြင္(ကာလံု)သည္ ျမင္သာေသာအာဏာကုိင္အဖြဲ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ (ကာလံု)အား
ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္မွ ဗိုလ္သန္းေရႊက စီမံ၊ ႀကိဳးကိုင္၊ ထိန္းခ်ဳပ္၊ အမိန္႔ေပး၊ ၫြန္ၾကားေနျခင္းျဖစ္သည္။
စစ္အုပ္စု(ဝါ)ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရသည္
တရားသည္/မတရားသည္ဆုိသည္ကို လံုးဝမစဥ္းစား၊“သိကၡာေတြ၊ လိပ္ျပာေတြညစ္ျခင္း/မညစ္ျခင္း”ကိုလည္း
အမႈမထား၊ မက္ခီယာဗယ္လီသမားတုိ႔ထံုးစံအတုိင္း အာဏာတည္ၿမဲေနေရးသာအဓိကထားပါသည္။
ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီက
“မျပင္ဆင္လုိေသာပုဒ္မ ၇ ခု” မွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
“ပုဒ္မ
၆(စ)၊ ပုဒ္မ ၄၂(ခ)၊ ပုဒ္မ ၅၉(စ)၊ ပုဒ္မ ၃၃၇၊ ပုဒ္မ ၃၃၈၊ ပုဒ္မ ၄၃၆၊ ပုဒ္မ ၄၄၆ တို႔ျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပပါ
ပုဒ္မ ၇ ခုကို “၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”ပါအတုိင္းကိုးကား၍ လိုအပ္သေလာက္သာ ရွင္းလင္းတင္ျပပါမည္။
ပုဒ္မ ၆(စ)
ပုဒ္မ
၆(စ) ႏုိင္ငံေတာ္၏အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑တြင္
တပ္မေတာ္က ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရးတုိ႔ကို အစဥ္တစုိက္ ဦးတည္သည္။
ဤပုဒ္မသည္၊
အခန္း(၁) ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ားအခန္းမွ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ပါ၍ အေျခခံမူျဖစ္ေသာဤအခ်က္ကို
ျပင္မေပးႏုိင္ဟုေျပာသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္အခန္းတုိ႔တြင္ အဆိုပါအေျခခံမူကိုအေျခခံ၍
ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားခ်က္အားလံုးကို ျပင္မေပးႏုိင္ဟု ေျပာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဥပမာအားျဖင့္
- ပုဒ္မ ၆ (စ)ကို ျပင္မေပးလွ်င္ စစ္တပ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပုဒ္မ ၁၄၊ ပုဒ္မ ၁၇ (ခ)၊ ပုဒ္မ
၂ဝ (က) မွ (စ)၊ ပုဒ္မ ၄ဝ (ခ) ပုဒ္မ ၇၄ (က) (ခ)၊ ပုဒ္မ ၁ဝ၉ (က) (ခ) ၊ ပုဒ္မ ၁၄၁ (ခ)တို႔ကို
ျပင္ဆင္ေပးရန္မလိုေတာ့ေခ်။
ပုဒ္မ ၄၂(ခ)
ပုဒ္မ
၄၂(ခ) ႏုိင္ငံေတာ္အတြင္း မည္သည့္ႏုိင္ငံျခားတပ္ဖြဲ႔ကိုမွ်
တပ္ခ်ခြင့္မျပဳ။
ဤျပ႒ာန္းမွာ
“၂ဝဝ၈အေျခခံဥပေဒ”တည္ၿမဲေနသမွ် တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏုိင္ငံသုိ႔ေပးအပ္ထားသည့္ ကတိအာမခံခ်က္ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၅၉(စ)
ပုဒ္မ
၅၉(စ) မိမိကိုယ္တုိင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏
မိဘတစ္ပါးပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ဇနီးသို႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ တရားဝင္သားသမီးတစ္ဦးဦးေသာ္လည္းေကာင္း၊
ထုိတရားဝင္သားသမီးတစ္ဦးဦး၏ ဇနီးသုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ကုိ
ခံယူေစာင့္ေရွာက္ရိုေသသူ သုိ႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူ သို႔မဟုတ္ တုိင္းတစ္ပါး၏ႏုိင္ငံသားျဖစ္သူမ်ား
မျဖစ္ေစရ၊ ထုိသူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူေသာ္လည္းေကာင္း ခံစားရေသာ
အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ေက်းဇူးခံစားခြင့္မ်ားကို ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိသူမ်ားမျဖစ္ေစရ။
အားလံုးသိရွိၿပီးျဖစ္၍
အက်ယ္မရွင္းေတာ့ပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္မလာေစရန္တားဆီးထားသည့္ ပုဒ္မပင္ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၃၃၇
ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၃၈
ပုဒ္မ ၃၃၇ တပ္မေတာ္သည္
ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးအတြက္ အဓိကအက်ဆုံးေသာလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၃၃၈ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးသည္
တပ္မေတာ္၏ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ရွိရမည္။
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဖြဲ႔စည္းေရးလက္မခံဟု
ေျပာလိုရင္းျဖစ္သည္။
ဤျပ႒ာန္းခ်က္မွာ
လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားကို ရည္ရြယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္တပ္သည္တစ္ခုတည္းရွိရမည္။
မည္သည့္တပ္မဆုိ တပ္မေတာ္၏အမိန္႔ေပးကြပ္ကဲမႈကို နာခံရမည္ဆုိသည္ပင္။
ပုဒ္မ ၄၃၆
ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏
အခန္း(၁) ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ ထိ၊ အခန္း(၂) ပုဒ္မ ၄၉ မွ ၅၆ ထိ၊ အခန္း(၃) ပုဒ္မ ၅၉၊ ၆ဝ၊ အခန္း(၄)
ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁ဝ၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁၊ အခန္း(၅) ပုဒ္မ ၂ဝဝ၊ ၂ဝ၁၊ ၂၄၈၊ ၂၇၆၊ အခန္း(၆) ပုဒ္မ ၂၉၃၊
၂၉၄၊ ၃ဝ၅၊ ၃၁၄၊ ၃၂ဝ၊ အခန္း(၁၁) ပုဒ္မ ၄၁ဝ မွ ၄၃၂ ထိ၊ အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၆ တို႔ရွိျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုျပင္ဆင္လုိလွ်င္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္၊
ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲက်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပုိင္ခြင့္ရွိသူအားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ဆႏၵမဲျဖင့္သာ
ျပင္ဆင္ရမည္။
(ခ) ပုဒ္မခြဲ(က)တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွအပ အျခားျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏
၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲျဖင့္သာျပင္ဆင္ရမည္။
ဤျပ႒ာန္းခ်က္သည္
အခန္း (၁၂) ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းအခန္းမွ အခရာက်ေသာအခ်က္ျဖစ္သည္။ ဤအခန္း
ရွိ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို မျပင္ဆင္လုိဟုေျပာျခင္းသည္ “၂ဝဝ၈အေျခခံဥပေဒ”ကို လံုးဝျပင္ဆင္လိုျခင္းမရွိဟုေျပာျခင္းျဖစ္သည္။
အခန္း(၁) ပုဒ္မ ၁
မွ ၄၈ ထိ ဆုိသည္မွာ “ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ားအခန္း” တစ္ခုလံုးျဖစ္ပါသည္။
အေျခခံမူမ်ားအားလံုးကိုမျပင္ဆင္လိုဟု ေျပာျခင္းမွာ အေျခခံဥပေဒတစ္ခုလံုးအားမျပင္ဆင္လိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၄၄၆
ပုဒ္မ ၄၄၆ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားသည္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳေသးမီ ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္
မဆန္႔က်င္သမွ် အတည္ျဖစ္သည္။
ပုဒ္
၁ဝ (က) (ခ) ၊ ပုဒ္မ ၁၇ (၁) (၂) ၊ မတရားသင္းအက္ဥပေဒတို႔အပါအဝင္ အျခားေသာဒီမိုကေရစီႏွင့္လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထား
သည့္ တည္ဆဲဥပေဒပုဒ္မဆိုးမ်ားအားလံုးကို ဖ်က္သိမ္းမေပးဟုေျပာလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
သုိ႔ပါ၍ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီက(ဗိုလ္္)ေအာင္သိန္းလင္းပါးစပ္မွတဆင့္ေျပာလာသည့္ “မျပင္ဆင္လိုေသာပုဒ္မ ၇ ခု” ဆုိသည္ကို စိစစ္ၾကည့္
လုိက္ေသာအခါ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ၏သေဘာထားအေျခခံမွာ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ဒီခ်ဳပ္အပါအဝင္ အတုိက္အခံပါတီမ်ားက
လိုလားေတာင္းဆိုေနၾကသည့္ “ျပင္ဆင္ေရး”ကို လက္မခံ/ျပင္မေပးႏုိင္ဟု ေျပာလိုရင္းျဖစ္သည္။
- ညြန္း
- ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂ဝဝ၈)
-
- ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ ၂။ အမွတ္ (၅ဝ) တနလၤာေန႔၊ ၂၃- ၁၂ -၂ဝ၁၃
- ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ ၂။ အမွတ္ (၅ဝ) တနလၤာေန႔၊ ၂၃- ၁၂ -၂ဝ၁၃
0 comments:
Post a Comment