Wednesday, May 13, 2015

၂ဝ၁၅ ဧၿပီနဲ႔ေမ အလယ္ထဲ ေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(၂)

0 comments
၂ဝ၁၅ ဧၿပီနဲ႔ေမ အလယ္ထဲေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(၂)
(မ်က္ရည္ခ်ဴတဲ့စစ္သား)
မိုက္မိုက္ရိုင္းရိုင္းေျပာခ်င္လို႔။
ငါလည္း စစ္သားျဖစ္ခဲ့တယ္။
ငါလည္း စစ္ေျမျပင္ေတြ သြားခဲ့တယ္။
ငါလည္း ေျချပတ္လက္ျပတ္နဲ႔ ဘဝမပ်က္ရံုတမယ္ အမိန္႔နာခံခဲ့ရဖူးတယ္။
ငါလည္း မိတကြဲဖတကြဲ အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္ေတြလည္း ႀကံဳဖူးတယ္။
ဒုကၡိတျဖစ္ခ်ိန္မွာ ငါ ၂၅ နွစ္သား။
ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ တက္လမ္း အနာဂတ္စတာေတြအျပင္
ဘဝကိုတြယ္တာစိတ္နဲ႔ “ခ်စ္သူ”ဆိုတဲ့အိပ္မက္ထဲ ရင္ခုန္ၾကည္နူးစရာအေကာင္းဆံုး
အပ်ိဳျမစ္ဆံုး အသန္စြမ္းဆံုး အေတာက္ပဆံုးအသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားပဲ။
ဒုကၡိတအျဖစ္ေရာက္ရတာမွာ ငါ့ အေကာင္းဆံုးေတြအကုန္
တစစီတစစီေၾကမြ လြင့္စဥ္ေပ်ာက္ကြယ္ ပ်က္သုဥ္းခဲ့တာပဲ။
လိုသူမဲ့ ပိုင္သူမဲ့ဘဝနဲ႔
မနည္းျပန္ ဆယ္မယူခဲ့ရတဲ့စိတ္ဒဏ္ရာနဲ႔ရုပ္ခႏၶာနဲ႔
ဘဝကို နာနာက်င္က်င္ ျပန္တည္ေဆာက္ယူခဲ့တာပဲ။
ဘာဆန္းလဲ။ အဲ့ဒါ ဘဝပဲ။
စစ္သားျဖစ္တာကေရာ ဘာဆန္းလဲ။
ကိုယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့လမ္း ကိုယ္ေလ်ွာက္ရတာပဲ။
ကိုယ္ထမင္းစားဖို႔ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ပဲ။
ငါ ဒုကၡိတျဖစ္ရတာ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ဆိုတဲ့စကား
ေယာင္လို႔ေတာင္မေျပာဖူးဘူး။
ေအး..အဲ့သလိုပဲ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း အျပစ္မတင္ဖူးဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္ အဲ့သလိုျဖစ္ရသလဲကို ငါရွာတယ္။
ေတြ႔တယ္။
အရင္းခံက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ပဲ။
တရားခံက လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒီ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ စစ္အရင္းရွင္စနစ္ပဲ။
ငါတို႔ဘဝေတြ အသက္ေတြ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းေတြ မိသားစုေတြ နုပ်ိဳျခင္းေတြ ခ်စ္ျခင္းေတြ ငါတို႔ရဲ့အေကာင္းဆံုးေတြအကုန္ကို ခ်နင္းစေတးေနတဲ့စစ္အုပ္စုသာလ်ွင္ လက္သည္မွန္း အရင္းတရားခံမွန္း တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုကိုဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေစတဲ့ “ရန္သူ”မွန္း ျပက္ျပက္ထင္ထင္ သိျမင္လာတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ေရာက္တဲ့ေနရာက ရတဲ့နည္းနဲ႔ဆန္႔က်င္တြန္းလွန္တိုက္ဖ်က္ခဲ့တာပဲ။
တိုက္ဖ်က္ေနတာပဲ။
တိုက္ဖ်က္ေနဦးမွာပဲ။
မင္းတို႔ကိုလည္း
ငါ့လမ္းသာမွန္တယ္
ငါလုပ္တာသာေကာင္းတယ္လို႔ “တရား”မထူေထာင္ဘူး
ငါ့လိုလုပ္ၾက
ငါ့လမ္းေလ်ွာက္ၾကလို႔ ဇြတ္မေတာင္းဆိုဘူး
စစ္သားလုပ္လုပ္
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရးလုပ္လုပ္
သိစိတ္ရွိရွိ
ရပ္တည္ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ
ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ရွိရွိ
ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ရွိရွိ
မူရွိရွိ
သတၱိရွိရွိသာလုပ္။
အမိန္႔နာခံရလို႔ဆိုတဲ့စကားမေျပာနဲ႔
အမိန္႔ဆိုတာ
မနာခံလို႔လည္းရတယ္
နာခံလို႔လည္းရတယ္
အမိန္႔နာခံရလို႔ပါဆိုရင္
အမိန္႔နာခံရင္း
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ကာကြယ္ၾက
ဆက္ကာကြယ္ၾက
အမိန္႔နာခံရင္းေသၾက
ဆက္ေသၾက
အမိန္႔နာခံရင္းဒုကၡိတျဖစ္ၾက
ဆက္ျဖစ္ၾက
အမိန္႔နာခံရင္းေသကြဲရွင္ကြဲ ကြဲၾက
ဆက္ကြဲၾက
အမိန္႔နာခံရင္း ဘဝေတြပ်က္ၾက
မင္းတို႔ဘဝေတြ ဆက္ပ်က္ၾက။
“အမိန္႔နာခံရတဲ့ေကာင္ကို
အမိန္႔ေပးတဲ့ေကာင္ကေတာင္ မသနားမွေတာ့
တိုင္းျပည္က ဘာ နွေျမာစရာရွိမလဲ”

(အေမေန႔က အေမ့အေၾကာင္း)
“ဦးမ်ိဳးအေမအေၾကာင္း တေၾကာင္းနွစ္ေၾကာင္းျဖစ္ျဖစ္ေျပာဗ်ာ”ဆိုတဲ့ ႀကိဳ့ပင္ေကာက္ေရ
က်ေနာ္ ဒဏ္ရာဗလဝနဲ႔ မဂၤလာဒံုစစ္ေဆးရံုေပၚေရာက္လာၿပီးၿပီးခ်င္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ အေမလာေတြ႔ေတာ့ ဒဏ္ရာေတြလွန္ေလွာၾကည့္ၿပီး အရင္ဆံုးေျပာတဲ့စကားကို ေျပာျပပါရေစ။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္း အေမ့မ်က္ေစ့ေအာက္ျပန္ေရာက္လာၿပီ။ မင္းအရင္ အေမေသရင္လည္း မင္း အေမ့ကိုသၿဂၤိဳဟ္ခြင့္ရၿပီ။ အေမ့အရင္ မင္းေသခဲ့ရင္လည္း အေမ မင္းကို သၿဂၤိဳဟ္ခြင့္ရၿပီ”တဲ့ဗ်။
ခုထိေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ မသၿဂၤိဳဟ္ၾကရေသး။


(မျပန္မၾကားကိုဘြယ္ႀကီး)
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ၿငိမ္းပြင့္က ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ရွိသူ ကိုအံ့ဘြယ္ေက်ာ္တေယာက္လည္း ဘာမွ မျပန္မၾကားတာ ၾကာၿပီ။ ျပန္ပဲ မၾကားလို႔လား။ မျပန္လို႔ပဲ မၾကားတာလား။ ျပန္ရဲ့သားနဲ႔ မၾကားတာလား။ ၾကားရဲ့သားနဲ႔ မျပန္တာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။
သူ႔အေမေနမေကာင္း၊ ေဆးရံုတက္၊ ေျခေထာက္ဒဏ္ရာရနဲ႔ အေမတခုသားတခု အနီးကပ္ျပဳစုေနရတဲ့လူပ်ိဳႀကီး။ အေမကို ဆထက္ထမ္းပိုး ေစာင့္ေရွာက္နိုင္ပါေစ။
အဲ့ဒီအေမဟာ အျခားအေမမ်ားနည္းတူ ေထာင္ထဲကသားေတြအတြက္ ရတက္မေအး။ ေရာက္ရာေထာင္ ရတဲ့နည္းနဲ႔လိုက္ေတြ႔၊ အလိုက္ေကာင္းဆိုးမသိတဲ့ဘြယ္ႀကီးလို က်ေနာ္တို႔လို “သား”ဆိုတဲ့အေကာင္ေတြက အျပင္မွာ အဆင္ေျပမွန္းမေျပမွန္းမသိ၊ စားခ်င္တာေတြ မွာရံုနဲ႔တင္အားမရ ေထာင္ဝင္စာလာရင္ သတင္းမပါရေကာင္းလားတို႔၊ ဖတ္စရာ ခိုးမသြင္းေပးရေကာင္းလားတို႔ စိတ္ထဲျငဴစူခဲ့ၾကဖူးတယ္။
အဲ့ဒီအေမ ေထာင္ဝင္စာမွာယူလာေပးတဲ့ စိုးဝင္းအခ်ိဳေျခာက္ေလးကို ထမင္းေျခာက္ေနလွမ္းမီးနဲ႔ ခိုးေဖ်ာ္နွပ္ေသာက္ခဲ့ၾကတာမေမ့ဘူး ဘြယ္ႀကီး။ ခု ခင္ဗ်ားလည္း ခင္ဗ်ားအေမနားမွာ က်ေနာ့္အေမလည္း က်ေနာ့္နားမွာ။ က်ေနာ့္အေမက ခု ၈၃ ထဲေရာက္ေတာ့မယ္။ အိုၾကၿပီ။
ဘဝမွာ တဖားဖားျဖစ္ခဲ့တဲ့အခါ ရွိမရွိမေသခ်ာေပမယ့္ တေပေပေတြေတာ့ျဖစ္ခဲ့ၾကသူေတြ မဟုတ္လား။
ဘြယ္ႀကီးေရ ျပန္တာၾကားတာေလးလည္း လုပ္ပါဦးဦး။ အန္တီ့ကို အေဝးကေန ဦးခိုက္လိုက္ေၾကာင္းလည္း ေျပာေပးပါဦး။

(တရားမမွန္ စစ္မနိုင္)
ဒုတိယကမၻာစစ္မွာ ဖက္ဆစ္ေတြ စစ္ရံႉးတယ္။ ဒီေလာက္အင္အားမတန္တဆႀကီးမားရဲ့ တိုက္စြမ္းရည္ေတြလည္းေကာင္းရဲ့နဲ႔ ဘာလို႔ရံႉးသလဲဆိုေတာ့ ဖက္ဆစ္ျဖစ္လို႔ကို ရံႉးတာပဲ။ တရားကိုက မွားေနလို႔ပဲ။
ဗမာ့စစ္အုပ္စု ကမၻာ့သက္တမ္းအရွည္ဆံုးျပည္တြင္းစစ္ကို နိုင္ေအာင္မတိုက္နိုင္ဘူး၊ ဘာ့ၾကာင့္ မနိုင္သလဲ။ တရားအမွားကိုင္ထားလို႔ပဲ။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး မတည္ေဆာက္နိုင္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ မတရားမႈကို “ဥပေဒ”လုပ္ထားလို႔ပဲ။
စစ္တပြဲျခင္းစီမွာ လူသူလက္နက္အင္အားအဓိကမဟုတ္ပဲ ေခါင္းေဆာင္ရဲ့လုပ္ရည္ႀကံရည္ေၾကာင့္ နိုင္သြားတာမ်ိဳးရွိနိုင္ေပသိ စနစ္ကိုေျပာင္းမယ့္စစ္ေတြၾက လူထုမပါပဲ၊ ျပည္သူ႔စစ္သေဘာတရား အေတြးအေခၚမတပ္ဆင္နိုင္ပဲ၊ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္မႈ မတည္ေဆာက္နိုင္ပဲ နိုင္ခဲ့တာမ်ိဳး မရွိဘူး။ စစ္ပြဲတခ်ိဳ႔ဟာ ေခတ္ကိုေျပာင္းေကာင္းေျပာင္းနိုင္ဦး စစ္ပြဲတိုက္ရသူေတြရဲ့ဘဝကို မေျပာင္းနိုင္ရင္ စနစ္ေျပာင္းတယ္လို႔မဆိုနိုင္ဘူး။
ေနာင္ရိုးတိုက္ပြဲမွာ ဘုရင့္ေနာင္ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာနိုင္ခဲ့ေပမယ့္ စက္မႈအရင္းရွင္စနစ္နဲ႔တိုက္ေတာ့ ဗမာ့ပေဒသရာဇ္စနစ္ႀကီးတခုလံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာ မ်က္ေမွာက္ျပဳရတယ္မဟုတ္လား။
ဗမာ့စစ္အုပ္စုရဲ့ တရားမွားတဲ့ျပည္တြင္းစစ္ဟာ မုခ်ဆတ္ဆတ္ကို ရံႉးရမွာျဖစ္တယ္။
(လူ ဒူး လဲျခင္း)
လူ ၄ မ်ိဳးစပ္ က်ေနာ့္ေယာကၡမႀကီး ဟိုေန႔ကတည္းက ဒူးေဂါင္းတဖက္အစားထိုးကု ခံေနရတယ္။ သူ႔ဒူးက မေကာင္းေတာ့လို႔ အဆစ္အျမစ္တု နွလံုးတုဘာညာေတြထုတ္တဲ့ဆီကေန ဒူးအတုမွာၿပီး အစစ္နဲ႔လဲတာတဲ့။ ခုထိေတာ့ေဆးရံုမွာပဲ။ မေန႔က လူ ၃ မ်ိဳးစပ္သူ႔ဇနီးရယ္၊ သူတို႔ ၂ ေယာက္စပ္ေမြးထားတဲ့ က်ေနာ့္ဇနီး လူ ၇ မ်ိဳးစပ္ရယ္၊ က်ေနာ္ လူ ၃ မ်ိဳးစပ္ရယ္ ေဆးရံုသြားေတြ႔ေတာ့ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။
“ေနာက္ ၂ ရက္ေလာက္ဆို လမ္းေလ်ွာက္အားျပဳကိရိယာနဲ႔ လမ္းစေလ်ွာက္ရမယ္။ ဘာမွ သိတ္မဆိုးရင္ ေဆးရံုကဆင္းၿပီး အိမ္မွာလမ္းေလ်ွာက္က်င့္ရမယ္၊ ကုထံုးဆရာ ေန႔တိုင္း အိမ္လာၾကည့္မယ္၊ ဆက္ေကာင္းသြားရင္ ေနာက္အပတ္ထဲၾက တုတ္ေကာက္နဲ႔ စေလ်ွာက္ရမယ္၊ တုတ္ေကာက္ကေတာ့ မေသမခ်င္း ေဆာင္ရေတာ့မယ္၊ ေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေတြ ဂ်ိဳင္းေထာက္ေတြသာ ေသတဲ့အထိ သံုးရလို႔ကေတာ့ မလြယ္ဘူး” လို႔ေျပာၿပီး က်ေနာ့္ဂ်ိဳင္းေထာက္ေတြကို မ်က္စျပစ္ျပတယ္။
ဘိုးေတာ္က ခု အသက္ ၈၇၊ ဘြားေတာ္က ၈၆၊ အိမ္ေထာင္သက္က ၆၆ နွစ္။ သားသမီး ၄ ေယာက္။ ေျမးျမစ္တီေတြအထိ ရေနၿပီ။ အရင္းေတြေရာ အဖ်ားေတြေရာေပါင္းလိုက္ရင္ မနည္းဘူး။ ေက်းဇူးေတာ္ေန႔တို႔ ခရစၥမတ္စ္တို႔ဆို သူတို႔တအိမ္လံုး မ်ိဳးဆက္ေတြေဝေဝစည္စည္နဲ႔ ဝက္ဝက္ကြဲပဲ။
ဘိုးေတာ္က တနဂၤေႏြဆို ဆင္းရဲသားေတြလႉဖို႔ ေငြစေၾကးစေလး၊ မုန္႔ပဲသြားရည္စာေလး၊ အဝတ္အစားေလးေတြေပြ႔ပက္ၿပီး ဘုရားေက်ာင္းဘက္သြား မေသၾကြင္းက်န္ ေက်ာင္းေနေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ငယ္မူျပန္တတ္တယ္။ “ခရစ္ေတာ္လည္း ရျဖဴဂ်ီပဲကြ၊ ဒုကၡမွေရာက္လိုက္သမွ၊ သူ႔မွာ ခ်စ္စရာေကာင္းတာက လူေတြကို လူဆိုးလူေကာင္းမခြဲပဲ ၾကင္နာတာနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မစီရင္မစစ္ေၾကာတာပဲ၊ Judgement ကို ဘုရားသခင္ကလြဲလို႔ လူလူခ်င္း ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွလုပ္တာ သူမႀကိဳက္တာေတြပဲကြ”လို႔ တခါတခါ ဘီယာေလးေထြေထြနဲ႔ေျပာတတ္တယ္။
ဘြားေတာ္ကေတာ့ သာေရးနာေရးမွတပါး ဘုရားေက်ာင္းဘက္ သြားခဲလွတယ္။ “ဘုရားသခင္က ငါ့ရင္ထဲမွာရွိၿပီး၊ သူ႔တရားက ငါ့နွလံုးသားမွာ ကိမ္းဝပ္ၿပီးသားပဲ”လို႔ ခ်က္ျပဳတ္ရင္းမုန္႔ဖုတ္ရင္း ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ထုပ္ပိုးရင္း ခရစၥမတ္သစ္ပင္အလွဆင္ရင္း ၿပံဳးၿပံဳး-ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ေျပာတတ္တယ္။ ဘာသာလည္းတူ လူျဖစ္တာျခင္းလည္းတူေပမယ့္ ဘုရားသြားေက်ာင္းသြားအတူတူ မသြားၾကေပမယ့္ သူတို႔ဘုရားနဲ႔ သူတို႔တရားနဲ႔သူတို႔ ေအးခ်မ္းေနၾကသလိုပဲ။ သူတို႔ၾကည့္ၿပီး တခုခုအေပၚမွာ အဲ့သလို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ၾကည္ၾကည္လင္လင္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရတာဟာ ေကာင္းမွာပဲလို႔ေတာ့ထင္မိတယ္။

(အားမစ္ရွ္ရြာက ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ)
၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအေၾကာင္းေျပာေတာ့ မနွစ္က အားမစ္ရွ္ရြာကိုသြားခဲ့တာ ျပန္သတိရတယ္။
အင္ဒီယားနားျပည္နယ္မွာ ဂ်ာမန္ႏြယ္ဖြားအေမရိကန္ေတြ စုစုေနၾကတဲ့ အားမစ္ရွ္လို႔ေခၚတဲ့ရြာေတြရွိတယ္။ အေမရိကန္ကို အေစာပိုင္းကာလေတြထဲကပဲ လာအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြပါပဲ။ လ်ွပ္စစ္မီး၊ တယ္လီဖုန္း၊ ရုပ္ျမင္သံၾကား၊ ကြန္ျပဴတာ၊ အင္တာနက္အပါအဝင္ ဘာ အလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းမွ မသံုးၾကသလို ကားလည္း မေမာင္း၊ လယ္ထြန္ေတာ့လည္း ျမင္းႀကီးေတြဆြဲတဲ့ ထြန္တံုးထြန္တံေတြပဲသံုးၾကတာပါ။ ၿမိ့ဳနီးခ်ဳပ္စပ္ေတြသြားေတာ့ စီးျမင္းနဲ႔သြားရင္သြား၊ မသြားရင္ လွည္းဆြဲျမင္းဆြဲတဲ့ဘာဂီေလးေတြနဲ႔သြားၾကတာပါ။ အေဝးဆိုရင္ေတာ့ ကားနဲ႔ဒရိုင္ဗာငွားၿပီး သြားၾကတာပါ။ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ေခတ္အသံုးအေဆာင္ ဘာမွမသံုးတဲ့ လူအစုေတြပါ။ သမီးမိန္းကေလးေတြကို အတန္းေက်ာင္းပို႔ပညာသင္ခိုင္းတာထက္ ကြန္ျမဴနတီထဲကဆရာနဲ႔ပဲ စာသင္ၾကတာမ်ားၿပီး သားေယာက်္ားေလးၾကေတာ့ ခြန္နတန္းရွစ္တန္းဆို ေက်ာင္းထုတ္ၿပီး အရြယ္ေရာက္တာနဲ႔ အစုတူလူအခ်င္းခ်င္းထဲ ျပန္ၿပီး အိမ္ေထာင္ခ်ေပး၊ ဘိုးဘြားလက္ငုတ္ ေတာင္သူယာလုပ္ဘဝနဲ႔ ေခတ္နဲ႔ေဝးေဝးမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနၾကသူေတြလို႔ဆိုရမွာပဲ။ တကယ္ ေအးခ်မ္း/မခ်မ္းကေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြမွ သိၾကမွာပါ။
ၾကက္၊ ဝက္၊ အမဲသားမ်ား လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ကိုယ္တိုင္ေပၚစားခ်င္ၾကတဲ့ ဗမာျပည္သားေတြအဖို႔ေတာ့ ဒီရြာဒီလူအစုေတြ ဒီမွာရွိေနတာ ဘုရား“မ”တယ္ေျပာရမွာပဲ။ သူတို႔အိမ္ေမြးတိရိစၦာန္ေတြကလည္း ဓာတုပစၥည္းေတြ ဘာေဆးညာေဆးေတြေကၽြးၿပီး ေမြးတာမဟုတ္ေတာ့ လတ္တာခ်င္းတူဦးေတာင္ ဆိုင္ေတြကအသားနဲ႔ အနံ႔အရသာ အသားမ်ွင္ဖြဲ႔စည္းပံုကအစ ကြာတယ္။ ဗမာအမဲသား၊ ဗမာၾကက္၊ ဗမာဝက္ဆန္ဆန္မို႔ ဗမာလ်ွာနဲ႔ေတြ႔တယ္ဆိုပါေတာ့။ တခါတေလ က်ေနာ္လည္း အသားငါး သြားေပၚၾကသူေတြနဲ႔အတူ အဲ့ဒီရြာေတြကို အေပ်ာ္လိုက္တတ္သလို တခါတေလလည္း လင္မယား၂ေယာက္ အပ်င္းေျပသြားသြားလည္ၾကတယ္။ ရြာထဲဝင္လိုက္တာနဲ႔ ရႊံ႔နံ႔ေျမနံ႔၊ ေနာက္ေခ်းနံ႔၊ ျမင္းေခ်းနံ႔၊ ဝက္ေအာ္သံ၊ ျမင္းဟီသံ၊ ၾကက္တြန္သံ ဥၾကက္မႀကီးေတြ ကေတာ္သံေတြနဲ႔ တန္းတိုးတာပဲ။ က်ေနာ္က အဲ့ဒါေတြ ႀကိဳက္သူကိုး။
မနွစ္က အဲ့ရြာေရာက္ေတာ့ အိမ္တအိမ္မွာ ဝက္ သားစပ္ေနတာနဲ႔ႀကံဳတယ္။ ဗမာျပည္ကရြာေတြမွာလိုပဲ ဝက္သိုးပိုင္ရွင္က ၾကက္ဥတျခင္းလက္မွာပိုက္လို႔ ရြာစဥ္လိုက္ၿပီး သားေတာင္းဝက္မပိုင္ရွင္အိမ္ေတြအိမ္အေရာက္ လိုက္ သားစပ္ေပးတာမ်ိဳးေပါ့။ ဗမာပီပီေျပာရရင္ေတာ့ ဝက္ဇီးတင္တယ္ေပါ့ေလ။ ကိုယ့္ရွိတဲ့ ဝက္ပ်ိဳမပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သားအႀကိမ္ႀကိမ္က်ၿပီးၿပီးတဲ့ ဝက္မႀကီးေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္တန္လို႔ သားေတာင္းပလားဆို ဝက္သိုးဆရာကိုလွမ္းေခၚၿပီး ကိုယ့္ဝက္မေတြ သားစပ္ေပး(ဇီးတင္ေပး)ရတာမဟုတ္လား။ ဝက္ေမြးသူတိုင္း ဝက္သိုးရွိၾကတာမွ မဟုတ္တာကိုး၊ ဝက္သိုးဆိုတာကလည္း သိတဲ့အတိုင္း အရြယ္ကလည္းပ်ိဳ ခြန္အားကလည္းေကာင္း သန္လည္းသန္ ျမန္လည္းျမန္ဆိုေတာ့ မိတ္မ်ားလိုက္ရေတာ့မယ္ဆို အေပ်ာ္လြန္ မစိတ္ေတြမႊန္ၿပီး ႀကိဳးမျပတ္ရံုတမယ္ အုန္းအုန္းထတတ္တဲ့အေကာင္ေလ။ ႏြားသိုးႀကိဳးျပတ္နဲ႔အတူတူေနမွာပါပဲ။
က်ေနာ္ၾကည့္ေနတုန္း ရြာသားတေယာက္နဲ႔ ဝက္သိုးဆရာ စကား အေျခအတင္ေျပာေနသံ ၾကားတယ္။ ဘာေျပာေနၾကမွန္း သိတ္မသဲကြဲေပမယ့္ တခုခုကို နည္းနည္း ေျခေျခတင္တင္ ညွိေနၾကပံုေတာ့ေပၚတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တည့္သြားပံုပဲ။ ရြာသားက အိမ္ျပန္ၿပီး ဝက္မဒန္းေလးတေကာင္ ဆြဲခ်လာတယ္။ ဝက္မေလးက အေၾကာက္အကန္ျငင္းဆန္ရင္း မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆန္ျပဴးနဲ႔ပါလာတယ္။ ဝက္သိုးတြန္သံနဲ႔ ဝက္သိုးအနံ႔လည္းရေရာ ေဆာက္တည္ရာမရျဖစ္ၿပီး အတင္း ေျခဦးတည့္ရာေျပးဖို႔လုပ္တယ္။ ပိုင္ရွင္က ေဆာင့္ဆြဲထားၿပီး ဝက္သိုးထားတဲ့ေလွာင္ၿခံေလးနားေခၚလာတယ္။ ဝက္မေလးခမ်ာ အေတာ့္ကိုထိတ္လန္႔ၿပီး ေသြးပ်က္ေျခာက္ျခားေနပံုပဲ။ ဝက္သိုးႀကီးကေတာ့ မန္ေတြထ မစိတ္ေတြမႊန္ လိင္စိတ္ေတြနိုးၾကားၿပီး ဟူးဟူးရားရားနဲ႔ကို ေနတာပါပဲ။
ဒီေန႔ တျခားဝက္မေတြ ဘာမွ သိတ္ျပႆနာမရွိပါဘူး။ ထံုးစံအတိုင္း ဝက္မ အနားေရာက္တာနဲ႔ ဝက္သိုးနဲ႔အလိုက္သင့္အေနအထား အကြာအေဝးျဖစ္ေအာင္ လူက ထိန္းေပးလိုက္တာနဲ႔ ဝက္က သူ႔အလုပ္သူလုပ္ၿပီး မိတ္လိုက္ျခင္းကိစၥက ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေပါင္းဖက္ၾကေလသတည္းနဲ႔ ဇာတ္သိမ္းရတာမ်ိဳးေပါ့၊ ဝက္ေရာ လူပါ ဘာ ကယိကထမွ သိတ္မရွိလွပါဘူး။
ဒီဝက္မေလးၾကေတာ့ အေတာ့္ကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းဆင္းပ်က္နဲ႔ ကၿဖဲကရုန္းလည္း နိုင္လြန္းလွတယ္။ တေယာက္က ေခါင္းဘက္ကေနအတင္းခ်ဳပ္၊ တေယာက္က ဗိုက္ေအာက္ကေနလက္လ်ွိဳၿပီး ခါးတဝိုက္ကိုဖက္၊ တေယာက္က ေနာက္ကအတင္းခ်ဳပ္ ေနာက္ေျခေထာက္ေတြပါ ႀကိဳးနဲ႔တုတ္ၿပီး ဝက္သိုးႀကီးကိစၥၿပီးဖို႔အေရး အရပ္ကူပါလူဝိုင္းပါ ျဖစ္ေနတာေတြ႔ရတယ္။ ကိစၥကေတာ့ၿပီးသြားပါတယ္၊ ဝက္ေရာ လူေတြပါ ဖတ္ဖတ္ေတာ့ ေမာက်န္ခဲ့ၾကပံုပဲ။ ဝက္မေလးခမ်ာလည္း ေမ်ာ့ေမ်ာ့သာက်န္တယ္ဆိုရေလာက္ေအာင္ကို မရႉနိုင္မကယ္နိုင္ျဖစ္သြားပံုပဲ။ သူ႔သခင္ ျပန္ဆြဲေခၚသြားေတာ့ လမ္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မေလ်ွာက္နိုင္ရွာေတာ့ဘူး ဒယီးဒယိုင္နဲ႔ဟပ္ထိုးဟပ္ထိုးျဖစ္ၿပီး ပါသြားေလရဲ့။ ပိုင္ရွင္ႀကီးကေတာ့ ဝက္သားေပါက္ေလးေတြအိပ္မက္နဲ႔ အေပ်ာ္လံုးဆို႔ၿပီး ျပန္သြားတာမ်ားလားလို႔ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။
ဒီျဖစ္စဥ္ အစအဆံုးကိုၾကည့္ရင္း စိတ္ထဲလည္းမေကာင္းဘူး။ သနားတာလိုလို လူေတြကို မေၾကနပ္တာလိုလို၊ တခုခု ေအာ္ပစ္လိုက္ခ်င္တာလိုလိုေတြ စိတ္ထဲျဖစ္လာလို႔ မနည္းျပန္ထိန္းလိုက္ရေသးတယ္။ က်န္တဲ့ဝက္မေတြ တေကာင္မွ ဘာျပႆနာမွ မရွိပဲၿပီးသြားေပမယ့္ ဒီဝက္မေလးၾကမွ ဘယ့္နွယ္ ဒီေလာက္ေတာင္ အေၾကာက္အကန္ေတြျဖစ္ ရုန္းဟယ္ကန္ဟယ္ေတြျဖစ္ရသလဲဆိုၿပီး စိတ္ထဲနည္းနည္းဆန္းၿပီး စပ္လည္းစပ္စုၾကည့္ခ်င္လာတာနဲ႔ ဝက္သိုးဆရာဆီသြားၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းေမးၾကည့္ေတာ့ “ဝက္မေလးက မဒန္းေလး၊ သားမေတာင္းေသးဘူး။ သူ႔အသက္နဲ႔ဆို ေနာက္ အရက္ ၂ဝ ေလာက္မွ သားေတာင္းမွာ၊ အမွန္က အဲ့အခ်ိန္ၾကမွ သားစပ္ရမွာ၊ ဒါမွ ဘာျပႆနာမွ မရွိပဲကိစၥၿပီးမွာ၊ သားလည္း တႀကိမ္တည္းနဲ႔ေအာင္မွာ၊ ခုက အေစာႀကီးရွိေသးတယ္” လို႔ ေျပာတယ္။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က “သားမေတာင္းေသးပဲနဲ႔ တနည္းေျပာရရင္ အပ်ိဳမျဖစ္ေသးပဲနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ သူတို႔က ဒီဝက္မေလးကို သားစပ္(ဇီးတင္)ေပးရတာလဲဗ်၊ အပ်ိဳမွမျဖစ္ေသး သားမွ မေတာင္းေသးဆိုေတာ့ အဲ့ဒီ ဇီးကေရာ ေအာင္ပါ့မလား”လို႔ ကြန္႔ၾကည့္ေတာ့ ဝက္သိုးဆရာက “ဒီနားမွာ ဝက္သိုးက ငါ့တေကာင္တည္းရွိတာေလ၊ ေနာက္ တႀကိမ္ ငါ ဒီဘက္ ျပန္လာဖို႔က ေနာက္လေလာက္မွ ေရာက္ျဖစ္မွာ၊ ဒါဆို သူတို႔ ဒီဝက္မအတြက္ ငါ့ကို သတ္သတ္ တေခါက္ထပ္ေခၚ ေနရမွာ မဟုတ္လား၊ ေခၚခက တေကာင္တည္းေခၚေခၚ ဆယ္ေကာင္ေခၚေခၚ အတူတူပဲ၊ မိတ္လိုက္ခပဲ အေကာင္အေရအတြက္ေပၚ တြက္ယူတာ၊ တေယာက္တည္း အေကာင္သိတ္မ်ားရင္ေတာ့ ငါ့ဘက္ကလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေလ်ွာ့ယူပါတယ္၊ ေခၚခကေတာ့ ေလ်ွာ့လို႔မရဘူး၊ ဒီေန႔ သူ႔ဝက္မခ်ည္းပဲ ၆ ေကာင္ကြာ ဇီးတင္ရတာ၊ တျခား ဝက္မေတြက သားေတာင္းေနတဲ့ဟာေတြခ်ည္းပဲ၊ ဒါေလးတေကာင္ပဲ မေတာင္းေသးတာ၊ သားေတာင္းခ်ိန္ ဒီတေကာင္အတြက္ပဲ ငါ့ျပန္ေခၚရင္ ေခၚခထပ္ကုန္မွာလည္းစိုးတယ္နဲ႔ တူပါတယ္၊ ဒါနဲ႔ သူ အတင္းေျပာလို႔သာ ငါ ဇီးတင္ေပးလိုက္တာ၊ ဇီးကေတာ့ မေအာင္ဖို႔ မ်ားပါတယ္။ မေအာင္လည္း ေနာက္တႀကိမ္ေပါ့၊ ငါက ဝက္သိုး ငွားတာေလ၊ ငွားလို႔ လုပ္ေပးပါဆို လုပ္ေပးရမွာပဲ၊ ေအာင္တာ မေအာင္တာက ငါ့ကိစၥမွ မဟုတ္တာ၊ ဝက္မပိုင္ရွင္က လုပ္ဆို လုပ္ေပးရမွာပဲ”လို႔့ျပန္ေျပာျပတယ္။
“၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို အင္န္အယ္လ္ဒီဝင္မယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုျမင္သလဲဗ်” လို႔ မိတ္ေဆြကေမးေတာ့ က်ေနာ္က “သားမေတာင္းေသးတဲ့ဝက္မေလး ဇီးအတင္ခံရသလိုေနမွာပါဗ်ာ”လို႔ျပန္ေျဖေတာ့ “ဘာလဲဗ် ခင္ဗ်ားဟာက မရွင္းမရွင္းနဲ႔ပါလား”ဆိုလို႔ မနွစ္က အားမစ္ရွ္ရြာက ဇာတ္လမ္းျပန္ေျပာျပျဖစ္တယ္။
က်ေနာ့္စကားဆံုးေတာ့ မိတ္ေဆြက “ေၾသာ္”တဲ့။


0 comments:

Post a Comment