သမုိင္းႏွင့္ကဗ်ာ (သစၥာနီ)
ဒီေနရာက ယူပါတယ္ http://www.facebook.com/note.php?note_id=194544163950710
(၁)
ယေန႔ ခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ လူငယ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ေရးေနၾကသနည္း၊ ဖတ္ေနၾကသနည္းဆုိေသာေမးခြန္းမွာ ယေန႔ စတီရီယုိ (ေခတ္ေပၚဂီတ) ကုိ လူငယ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ဆုိေနရသနည္း၊ နားေထာင္ေနၾကသနည္း ဆုိေသာေမးခြန္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ကာ အေျဖတစ္ခုတည္းသာရွိေလသည္။ ေခတ္ကေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ဟူ၍ ျဖစ္၏။ ဒီထက္ ေလးနက္ေအာင္ေျပာရလွ်င္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆုိသည္မွာ သမုိင္း၏ျပ႒ာန္းခ်က္အသစ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။
ျဖတ္သန္းသြားေသာကာလမ်ားမွာ သမုိင္းျဖစ္လာသည္။ အႏုပညာအပါအဝင္ ယဥ္ေက်းမႈကိစၥမ်ားကုိ သမုိင္းကာလ မ်ားက ကန္႔သတ္ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ေလသည္။ ျမန္မာကဗ်ာ၏စဥ္ဆက္ ဆင့္ကဲတုိးတက္ျခင္းသည္လည္း အျခား အရာမ်ားလုိပင္ သမုိင္းႏွင့္အတူျဖစ္ထြန္းလာရသည္မွာ ျငင္းပယ္၍မရႏုိင္ေသာ သဘာဝတရားျဖစ္၏။ ပုဂံမွ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္း (ရတနာပုံေခတ္) ထိ ထြန္းကားခဲ့ေသာ အစဥ္အလာ႐ုိးရာျမန္မာကဗ်ာသည္ ေခတ္စမ္း ၏ျဖစ္ထြန္းမႈေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းမွာ ဝမ္းနည္းစရာအေျခအေနမဟုတ္သည့္ သမုိင္းဆုိင္ရာအမွန္တရားပင္ျဖစ္သည္။ စစ္ၿပီးေခတ္ အႀကီးအက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့ေသာ ေခတ္စမ္း၏အေမြကုိဆက္ခံခဲ့သည့္ ေခတ္စမ္းသစ္ဝါဒမွာ ယခုအခါ ျမဝတီႏွင့္ေငြတာရီမဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚတြင္သာ ကုတ္တြယ္ရွင္သန္ေနေသာ အေျခအေနသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေနေလၿပီ။
ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္ ေခါင္းေဆာင္သည့္ ေခတ္စမ္းေနာက္တြင္ ဒဂုန္တာရာေခါင္းေဆာင္သည့္ စာေပသစ္သေဘာ တရားႏွင့္အတူ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး၊ အရင္းရွင္ဆန္႕က်င္ေရး၊ ကုိလုိနီစနစ္တုိက္ဖ်က္ေရး ေႂကြးေၾကာ္သံ မ်ားျဖင့္ ကဗ်ာသစ္တစ္ေခတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ (ေဒါင္းႏြယ္ေဆြတုိ႔ႏွင့္ ဒဂုန္တာရာ အကြဲအၿပဲမွာ အုပ္စုတြင္းဝိဝါဒပဋိပကၡ သာျဖစ္၍ ပန္းတုိင္ႏွင့္အေျခခံသေဘာတရားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ေလသည္။) ထုိကဗ်ာသေဘာတရားမွာ မိုးေဝ ကဗ်ာေခတ္၊ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ၊ ႏုိင္ငံတကာဝါဒအထိ သက္တမ္းျမင့္ၾကာခဲ့သည္။
ယေန႕ေခတ္ကား ပီပီသသထင္ထင္ရွားရွားပင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေခတ္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သမုိင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ မညာေပ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကလည္း သမုိင္းကုိ မညာသင့္ေပ။
(၂)
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ သမုိင္းကုိ အေလးေပးတန္ဖုိးထားရန္ လုိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေခတ္စမ္းစာေပသစ္ႏွင့္ ေနာက္ဆုံး ေတာ္လွန္ကဗ်ာတုိ႔အထိ ယင္းတုိ႔၏ျဖစ္တည္မႈ(ျဖစ္တည္ခဲ့မႈ)ကုိ ေစာဒကတက္ျငင္းဆန္ရန္ စုိးစဥ္းမွ် ဆႏၵမရွိေပ။ ထုိဝါဒႏွင့္ ကဗ်ာသေဘာတရားမ်ားသည္ ေခတ္ကာလ၏ေတာင္းဆုိခ်က္အရထြက္ေပၚလာေသာ သမုိင္းျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားျဖစ္ေပသည္ဟု နားလည္လက္ခံႏုိင္ခဲ့သည္။ ျပႆနာတစ္စုံတစ္ရာ ရွိစရာမျမင္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္စင္တြင္ ယေန႔တုိင္ေအာင္ ေဇာ္ဂ်ီ၏ကဗ်ာစာအုပ္ရွိေနကာ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာအတြဲကုိ မၾကာမၾကာ ဖတ္႐ႈမိဆဲျဖစ္၏။ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၏ ကဗ်ာမ်ားထဲမွ အားေကာင္းျပင္းထန္လွေသာ ေဒါသမာန္ႏွင့္အံ့မခန္းႂကြယ္ဝေသာ ႐ူပကအလကၤာမ်ား အသုံးမ်ားကုိလည္း ႀကံဳတုိင္းခ်ီးက်ဴးစကားဆုိဖုိ႔ ႏႈတ္လွ်ာေလးလံျခင္းမရွိပါ။ သဒၵါဆန္ေသာ ကဗ်ာအေရးအသားႏွင့္ ၾကည္လင္ခ်ဳိသာေသာအဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ားကုိလည္း ႐ႈတ္ခ်ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ ေခတ္သည္ကား ေဇာ္ဂ်ီ၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြေခတ္ မဟုတ္သည္မွာေသခ်ာပါသည္။ ေနာက္ဆုံးစကားဆုိရလွ်င္ (မလုိလွေသာ္လည္း ဒါဆုိ ဘယ္သူ႔ေခတ္လဲ၊ မင္းေခတ္လားဟု ခြတုိက္ေမးခ်င္သူတခ်ဳိ႕အတြက္ေျဖရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ေခတ္ဟု မဆုိလုိပါ။ ဆုိခြင့္လည္း မရွိပါ။ ထုိသုိ႔ဆုိရမည့္ ကိစၥလည္းမဟုတ္ပါ။) သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ဟုေတာ့ ဆုိခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆုိသည္မွာ တစ္စုံ တစ္ရာပုဂၢဳိလ္အမည္နာမထက္ စစ္မွန္ေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတစ္ေခတ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းထူေထာင္ေနေသာ ကဗ်ာဆရာအားလုံးကုိ ရည္ညႊန္းလုိရင္းျဖစ္သည္။
ေခတ္စမ္းႏွင့္ စာေပသစ္တုိ႔ကုိ ေခတ္၏လုိအပ္ခ်က္၊ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ျဖစ္ထြန္းလာရသည္ဆုိေသာအဆုိကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ခံယူၾကမည့္ ေရွးအစဥ္အဆက္က ဆရာႀကီး၊ ဆရာငယ္တုိ႔သည္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသည္ ေခတ္၏ေတာင္းဆုိခ်က္အရ ျဖစ္ထြန္းလာရသည္ဆုိေသာအဆုိက်မွ ဘာေၾကာင့္ မ်က္စိမွိတ္ျငင္းပယ္ရန္ ႀကံ႐ြယ္ေနၾကရသနည္း။ စဥ္းစားစရာ အေၾကာင္းခံတစ္ခ်က္သာ ရွိပါသည္။ သူတုိ႔ ၾသဇာယုတ္ေလ်ာ့မွာ စုိးရိမ္ပူပန္ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ဟန္ရွိပါသည္။ အာဂသတၱိဟု ေခၚရေပေတာ့မည္။ အႏုပညာသခၤါရ၊ အႏုပညာ သံေဝဂကင္းသူဟုလည္း ေခၚရေပေတာ့မည္။
သီေပါမင္းစီးခဲ့ေသာ ေျခနင္း (ေရႊခ်ထားေသာခုံဖိနပ္) ကုိ ယေန႔ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းမေပၚတြင္ ခ်စီးရန္မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္ အမႈိက္ပုံသုိ႔လည္း သြားလႊင့္မပစ္သင့္ပါ။ သူ႔တြင္ အသုံးခ်တန္ဖုိး ရွိမေနေတာ့ေသာ္လည္း သမုိင္း၏တန္ဖုိး ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမတုိင္မီကာလက ကဗ်ာမ်ားသည္လည္း တခ်ဳိ႕သမုိင္းတန္ဖုိးသာရွိေတာ့ကာ (ဥပမာ-ေခတ္စမ္း)၊ တခ်ဳိ႕လည္း အသုံးခ်တန္ဖုိး ယုတ္ေလ်ာ့က်ဆင္းလာေနပါသည္။ (ဥပမာ-စာေပသစ္)။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိပင္ ေရးဖြဲ႔ရပါေတာ့မည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္လူသားေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္ၿပီးေခတ္လူသားေသာ္လည္းေကာင္း မဟုတ္ဘဲ ၂၁ ရာစုအႀကိဳ ေခတ္ေပၚလူသားမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ႏွင့္ လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္တုိ႔ နန္းဆန္ေသာ အသုံးအႏႈန္းျဖင့္ ရတုႏွင့္ေဘာလယ္သာ ေရးခဲ့ရေကာင္းလားဟု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျပစ္တင္ရန္မသင့္ပါ။ အႏုပညာဆုိသည္မွာ တျခားယဥ္ေက်းမႈကိစၥမ်ားလုိပင္ ေခတ္ကာလ(သမုိင္း) ၏ ျပ႒ာန္းကန္႔သတ္ခ်က္အရသာ ျဖစ္ထြန္းႏုိင္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ေခတ္ေပၚလူသားသည္လည္း ေခတ္ေပၚကမၻာႏွင့္သူ႔ဆက္ဆံေရး (ေခတ္ေပၚဘဝအေတြ႕အႀကံဳ အေထြေထြကုိ) ေခတ္ေပၚအာ႐ုံခံစားမႈျဖင့္ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔ေပလိမ့္မည္။ ယင္းမွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူတုိ႔၏ တသမတ္တည္းေသာဝတၱရားသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူတုိ႔သည္ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ႐ုိက္ခ်ဳိးရမည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ဘယ္ဝါဒ ဘယ္အယူအဆ က်ဆုံးပါေစဟု လည္းေကာင္း မေအာ္သင့္ပါ။ ေအာ္႐ုံျဖင့္ မက်ဆုံးႏုိင္ပါ။ (မုိးသည္ အခ်ိန္အခါေၾကာင့္သာ ရြာျခင္းျဖစ္ၿပီး ဖားေအာ္သံေၾကာင့္ ရြာျခင္းမဟုတ္ေခ်။) တစ္ဘက္က က်ဆုံးပါေစဟု ဆန္႔က်င္ေအာ္ဟစ္ျခင္းကုိလည္း တုန္လႈပ္စရာမရွိေခ်။ (တုန္လႈပ္သူမ်ားမွာ နဂုိကပင္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ ယုံၾကည္မႈမရွိေသာ၊ ခုိင္မာေသာအသိမရွိေသာ အတုေယာင္မ်ားသာျဖစ္ေပမည္။)
သစၥာနီ
source: Burmese Poetry Foundation
0 comments:
Post a Comment