၂ဝ၁၅ ေမအကုန္ဇြန္နဲ႔ဇူလိုင္လေတြက
တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ ၄ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(ရဲ စားတဲ့ဘိန္းမွာ သဒၵေတြပါတယ္)
တေန႔ေလာက္ေတာ့ က်ေနာ္ စစ္သားဘဝတုန္းက
မိုးမိတ္က ဘိန္းခန္းမွာ ဘိန္းသြားစမ္းရႉဖူးတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပဦးမယ္။
တေယာက္တည္းေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ရဲကင္းက ရဲတပ္ၾကပ္အိုႀကီးတေယာက္နဲ႔အတူေပါ့။ သူက ရဲ။ ရဲမွ
(သူ႔ကိုယ္သူေျပာတာ) ျပည္သူ႔ရဲတဲ့။ ျပည္သူေတြ ေစတနာရွိလို႔ေပးရင္ေကၽြးရင္
ယူတယ္စားတယ္တဲ့။ “တာေကာ...ဆရာႀကီးက ရဲေနာ္။ ရဲမွျပည္သူ႔ရဲ႔။ ျပည္သူ မသဒၶါရင္
ေရတခြက္ေတာင္ ေတာင္းမေသာက္ဘူး။ ခုလည္း ဘိန္းရႉဖို႔သာလာတာ တာေကာ မသဒၶါရင္
တလံုးေတာင္မရႉဘူး။ သဒၶါေရာ သဒၶါရဲ့လား။ သဒၶါမွလုပ္ေနာ္”ဆိုတာက ညေနတိုင္း
ဘိန္းခန္းသြားတိုင္း သူေျပာေနၾကစကား။
ဘိန္းခန္းရွင္ တာေကာႀကီးကလည္း “ရပါတယ္
ဆရာႀကီးရဲ့ သဒၶါပါတယ္”ဆိုရင္ “ေအး..ဒါဆို ေနာက္တေျပာင္း ေနာက္တေျပာင္း”နဲ႔
အစြပ္မပါ ဂ်ီးဝၿပီးေျပာင္ေနတဲ့ေခါင္းအံုးေလးေပၚမွာ
မ်က္ေစ့ေတြစင္းသြားတဲ့အထိမွိန္းရင္း၊ အခန္းေထာင့္ၾကမ္းျပင္ေပၚက အေသေကာင္ေတြလို
အပံုလိုက္အပံုလိုက္ အိမ္ေျမာင္ေတြအကုန္လႈပ္ရြလာၾကၿပီး မ်က္နွာက်က္ေပၚတက္ကပ္ကာ
ဆရာႀကီးေျပာင္းကထြက္လာတဲ့ ဘိန္းေငြ႔ေတြၾကား
ယစ္မူးၿငိမ့္ေျငာင္းျပန္ၿငိမ္သက္ကုန္တဲ့အထိ စည္းဇိမ္က်ရင္းနဲ႔ေပါ့။
က်ေနာ္ကေတာ့ ျပည္သူ႔ရဲမဟုတ္ေတာ့
ဘိန္းတလံုး(ေရြးေစ့ ၃ ေစ့စာေလာက္ကို) ၅ က်ပ္ ၅ က်ပ္နဲ႔ တေန႔တေန႔
နွစ္ဆယ္အစိတ္ကုန္တာပါပဲ။ ၆ ရက္ေလာက္ရွိေတာ့ မသြားေတာ့ဖို႔ ယတိျပတ္ဆံုးျဖတ္လိုက္ရတယ္။
ေငြေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ေကာင္းလြန္းလို႔ အေတာမသတ္နိုင္မွာစိုးတာပါပဲ။ ေတာ္ေသးတယ္
စိတ္အလိုကို အနိုင္မေပးခဲ့လို႔။ နို႔မို႔ဆို ဟိုျပည္သူ႔ရဲ႔အၾကပ္အိုႀကီးလို
ဘိန္းစားဘဝနဲ႔ နိဌိတံမွာ။ သူ ဘိန္းေၾကာင့္ပဲ အရစ္ျပဳတ္ ေထာင္က် ဘဝပ်က္
ေထာင္ထဲတင္ဆံုးသြားရွာတယ္။ ဇြန္ ၁၈ ၂ဝ၁၅
(လူအိုရံုပို႔တာ)
ဟိုေန႔ကလည္း ဗမာျပည္သားမိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔
သူ႔မဖိဘမ်ားကို လူအိုရံု (ဒီမွာေခၚေတာ့ Nursing Home) သြားေရးကိစၥေဆြးေႏြးၾကတယ္။
သူ႔စိတ္ထဲ အေဖအေမကို လူအိုရံုသြားေနခိုင္းရမွာ တကယ့္အရင္းခံ ခံစားမႈနဲ႔
လိပ္ျပာပဲမသန္႔သလိုလိ စိတ္မလံုသလိုလို၊ ပတ္ဝန္းက်င္ကဲ့ရဲ့ခံရမွာကိုပဲ
ေတြးေၾကာက္ေနသလိုလိုနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေရးမွာ ေနွာင့္ေနွးေနတယ္။
သူလည္း က်ေနာ့္နည္းတူပဲ မိဘဝတ္တို႔
သားသမီးဝတ္တို႔ ဘာဝတ္တို႔ညာဝတ္တို႔ ပေဒသရာဇ္စနစ္ရဲ့
ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္ေလာကနီတိေတြနဲ႔အသားၾကလာတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ
ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့သူမဟုတ္လား။ သုဝဏၰသွ်ံကို အထြဋ္အတင္းတပ္တဲ့လူ႔အသိုင္းမွာ
ေခါင္းအကိုင္ခံရသူမဟုတ္လား။ ေနာက္တခ်က္က မိမိကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခံစားခ်က္ထက္
ပတ္ဝန္းက်င္အကဲျဖတ္ခ်က္ကို ပိုအေလးထားတတ္တဲ့ဉာဥ္မ်ိဳး မေပါက္ေပါက္ေအာင္
သင္ၾကားျခင္းခံခဲ့ရသူေတြ မဟုတ္လား။ အေရးအႀကီးဆံုးက အခြန္သာေကာက္ၿပီး
လူအိုလူမင္းေတြအေပၚ ဘာတာဝန္ယူမႈမွ မရွိတဲ့အခါ မိဘေမတၱာကို
ပိုႀကီးႀကီးေပးရတဲ့နိုင္ငံေတြက လာခဲ့ၾကသူကိုး။
ဒါနဲ႔ေျပာလိုက္တယ္ "ဗမာျပည္ရဲ့ျပႆနာက
အမိအဖ လူအိုလူမင္းေတြကိုပို႔စရာ လူအိုရံုမရွိတာဗ်။ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကို
အစိုးရတာဝန္ယူမွ ဘာမွမရွိတာဗ်။ အေမရိကန္ေရာက္ ဗမာေတြရဲ့ျပႆနာက
အမိအဖလူအိုလူမင္းေတြကို တာဝန္ယူမႈရွိတဲ့ ေက်ပြန္တဲ့လူအိုရံုပို႔တာကို
ျပႆနာလုပ္ေနၾကတာဗ်။ ဒီမွာ လူအိုလူမင္းေတြအတြက္ တိုင္းျပည္က တာဝန္ယူေနတာေလဗ်ာ။
ခင္ဗ်ားအိုတဲ့အခါလည္း အဲ့သလိုပဲေပါ့ဗ်။ ခင္ဗ်ားကိုေျပာေနသူေတြကို ျပန္ၾကည့္ဗ်ာ။
ဘဝရဲ့ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေတြမွာ သူတို႔လည္း ခုခင္ဗ်ားမိဘမ်ားလိုပဲ နိဌိတံရမွာပဲေလ။ ဒါ
ဝမ္းနည္းစရာမဟုတ္သလို သားသမီးဝတ္ မေက်ပြန္ဘူးလို႔ယိုးစြပ္စရာ ဘာအေၾကာင္းမွ
မရွိဘူးဗ်။ ခင္ဗ်ား မိဘေတြကို ခင္ဗ်ားအတူေန ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳ အခ်ိန္ျပည့္ဂရုစိုက္
ေဆးတိုက္ခ်ိန္စကၠန္႔မလြတ္၊ ေဆးထုတ္ခ်ိန္ ေဆးခန္းျပခ်ိန္ ေဆးရံုေခၚခ်ိန္ေတြ
ေနာက္မက်ေစရ၊ ထမင္းဟင္းခြံ႔ေကၽြး က်င္ႀကီးက်င္ငယ္စြန္႔ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္၊
ေရမိုးခ်ိဳး အဝတ္အစားလဲ ေျပာရရင္အမ်ားႀကီးဗ်ာ အေသးစိတ္ေတြ။ အဲ့ဒါေတြအကုန္
ခင္ဗ်ားမွာ လုပ္ေပးခ်င္လို႔ေသေပ့ေစ ခင္ဗ်ားလုပ္ေပးလို႔ မရဘူးဗ်။ ဘယ္သူမွလည္း
လာလုပ္မေပးနိုင္ဘူး။ ဒါ အေမရိကန္ဗ်။ ခင္ဗ်ားအိမ္လခ မီးခ တယ္လီဖုန္း ကားေပးမင္န္႔
ဟိုေပးမင္န္႔ဒီေပးမင္န္႔ေတြ လစဥ္ေပးရမွာေလ။ အဲ့ဒါေတြအတြက္ ဘယ္သူက လာပူမွာတုန္း။
လာေပးမွာတုန္း။ ခင္ဗ်ား အလုပ္ လုပ္ရမွာပဲ၊ ဝင္ေငြရွာရမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားမိဘေတြကို
ခင္ဗ်ား ၂၄ နာရီ ထိုင္ျပဳစုေနခ်ိန္မွာ တေယာက္ေယာက္က (အထူးသျဖင့္ ခင္ဗ်ားကို
ကဲ့ရဲ႔တင္းဖ်င္းစကား ဆိုေနသူေတြထဲက) တေယာက္ေယာက္က အဲ့ဒီေပးမင္န္႔ေတြ
ေပးေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ။
ဆိုေတာ့ သူတို႔လည္း လာလုပ္မေပးနိုင္၊
ကိုယ္လည္း လုပ္ေပးခ်င္ရဲ့နဲ႔လုပ္ေပးလို႔မရ၊ လူအိုရံုမွာကမွ ေဆးခ်ိန္တန္ေဆး
အစားခ်ိန္အစား အိပ္ခ်ိန္တန္အိပ္နဲ႔ ပိုအေနအစား မွန္မွာေလ။ ေနာက္တခ်က္က ခင္ဗ်ားကို
အဲ့လို ကဲ့ရဲ့တင္းဖ်င္းစကားဆိုေနသူက ခင္ဗ်ားကိုျပစ္တင္လိုတာထက္ သူတို႔ဟာ
သားသမီးဝတ္ေက်ပြန္သူေတြပါလို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့အထင္ခံခ်င္စိတ္
ပိုကဲေနတတ္တဲ့သဘာဝကိုလည္း ခင္ဗ်ား နားလည္စာနာေပးလိုက္ပါဗ်။ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားအေဖကို
ေသခ်ာေျပာျပရွင္းျပပါ အေျခအေနေတြကို။ လုပ္စရာရွိလည္း လုပ္ပါဗ်ာ။ တခ်ိန္ၾက
ခင္ဗ်ားလည္း အဲ့ဒီကိုသြားၿပီး အဲ့ဒီမွာေသမွာပါဗ်။ ခင္ဗ်ားကိုေျပာေနၾကသူေတြလည္း
ခင္ဗ်ားအေဖလိုကံၾကမၼာမ်ိဳး အနည္းနဲ႔အမ်ားႀကံဳရမွာပါဗ်။ လုပ္စရာရွိတာ စိတ္သန္႔သန္႔
လိပ္ျပာလံုလံုနဲ႔ လုပ္ပါဗ်။ ေျပာေပ့ေစ့ဗ်ာ လူပဲဟာာ။ ခင္ဗ်ားလည္း
သူမ်ားအေၾကာင္းေျပာေနတာပဲမဟုတ္လား။ သူမ်ားလည္း ခင္ဗ်ားအေၾကာင္း ေျပာေပ့ေစေပါ့ဗ်ာ။
လႊတ္သာထားလိုက္။ လူပဲဟာ ကိုယ္ေကာင္းေၾကာင္း သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေျပာတတ္သမို႔လား။
တခုပဲ တတ္နိုင္သမွ်ေတာ့ ခင္ဗ်ားမိဖမ်ားကို သြားသြားေတြ႔ လိုအပ္တာရွိလုပ္ေပး။
အနည္းဆံုးသူနဲ႔ မၾကာမၾကာ စကားသြားသြားေျပာဗ်ာ။ မေျပာခ်င္ေတာင္
သူေျပာခ်င္ရာေျပာေနတာေတြ သြားနားေထာင္ဗ်။ တခုပဲ စိတ္ပါလက္ပါသာ နားေထာင္ဗ်ာ။ လူဟာ
ဘဝရဲ့ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေတြမွာ ေျပာစရာပိုမ်ားတတ္ၾကတယ္မဟုတ္လား။ အသက္ႀကီးသူေတြဆို
ေျပာစရာမ်ားလွတယ္ဗ်"ဆိုေတာ့
သူ မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆန္ျပဴးနဲ႔
"ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့"တဲ့။
မခက္ဘူးလား။ ဇြန္ ၁၇ ၂ဝ၁၅
သူ မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆန္ျပဴးနဲ႔
"ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့"တဲ့။
မခက္ဘူးလား။ ဇြန္ ၁၇ ၂ဝ၁၅
(ကိုယ့္ၾကေတာ့လိုခ်င္ၿပီး)
ခုနက ဗမာျပည္သားမိတ္ေဆြတေယာက္ရဲ့
အလုပ္ကိစၥအတြက္လိုက္သြားေပးရင္း ကိစၥၿပီးေတာ့ အလႅာပသလႅာပေျပာရင္း သူက
"ဗမာျပည္ဖြားမိဘေတြလည္း ျပႆနာေနာ္အကို။ အေမရိကန္ေမြး
အေမရိကန္မွာလူျဖစ္ရတဲ့သူတို႔သားသမီးေတြကို ဇြတ္အတင္း ဗမာဇာတ္သြင္းတာမရေတာ့
စိတ္ေနာက္ဗ်ာေပြနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေသြးပ်က္ရင္း ယူႀကံဳးမရ
အပူလံုးႂကြျဖစ္ေနၾကတယ္"တဲ့။
က်ေနာ္ကေတာ့
အဲ့သလိုမေတြးတဲ့က်ေနာ့္အျမင္ကို ခုလိုျပန္ေျပာျဖစ္တယ္။
"ခင္ဗ်ားတို႔က်ေနာ္တို႔ အေမရိကန္လိုလူ႔အခြင့္အေရးလိုခ်င္လြန္းလို႔
ေတာင္းရင္းတိုက္ရင္း ဒီအထိေရာက္လာၾကၿပီဗ်ာ။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့လူ႔အခြင့္အေရးကို
ကိုယ့္သားသမီးကို မေပးခ်င္တာက ျပႆနာရဲ့ေသာ့ခ်က္ဗ်။ ကိုယ့္ကေလးကို
ဘယ္လိုႀကီးေစ့ခ်င္သလဲဆိုတာထက္ ကိုယ္က ဘယ္လူ႔အစုအစည္းမွာျဖစ္တည္ေနသလဲကို
အရင္ေတြးရမွာဗ်။ ဒီလာၿပီး ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပါးစပ္က
အျမွဳတ္ထြက္ေအာင္ႀကံဳးဝါးေနဦးေတာင္ ကိုယ့္သားသမီးေလးေတြက အခမ္းအနားအထိမ္းအမွတ္နဲ႔
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလိုဟာမ်ိဳး သြားတဲ့အခါေလာက္ ထမိန္ေလးပုဆိုးေလး
ပံုမက်ပန္းမက်ဝတ္ေပးတယ္ဆိုရင္ပဲ ကေလးေတြကို ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းလွၿပီ။
ဝမ္းသာဖို႔သင့္လွၿပီ။ မဝတ္လိုု႔လည္း ခင္ဗ်ား ဘာမွ သြားမေျပာသင့္ဘူးေလ။
ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့လူ႔အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္သားသမီးကိုမေပးခ်င္တာမွာ
အေျခခံတာဗ်။ ဘာ ယဥ္ေက်းမႈ မယဥ္ေက်းမႈျပႆနာလည္းမဟုတ္သလို ဘာစိတ္ေနာက္ဗ်ာေပြမွလည္း
ျဖစ္ေနစရာမလိုဘူးထင္တယ္ဗ်"လို႔ေျပာမိေတာ့ သူပါ "ဟင္"နဲျဖစ္သြားခဲ့။
ဇြန္ ၁၇ ၂ဝ၁၅
(ေက်းဇူးကလည္း ေတာ္နိုင္လြန္းလွ)
က်ေနာ္တို႔ အေမရိကန္ေရာက္
နိုင္ငံတကာဒုကၡသည္မ်ား တပတ္ေလာက္ၾကာတဲ့ေတြ႔ဆံုပြဲေတြလုပ္ၾကေတာ့ ျပည္နယ္ ၅ဝ ထဲက
တျပည္နယ္ရဲ့ကိုယ္စားလွယ္ ဗမာျပည္သားေကာင္မေလးတေယာက္ ပါလာတယ္။
အဂၤလိပ္စကားတတ္လို႔
ျပည္နယ္ဒုကၡသည္ကိုယ္စားလွယ္ဆိုေပမယ့္ ဒုကၡသည္ဘဝဆိုတာ ဘာမွန္းမွမသိပဲ
ဒုကၡသည္လူဝင္မႈအေနအထားနဲ႔ ဒီေရာက္လာသူပဲ။
မနက္တိုင္း မနက္စာေဆာင္မွာ
စကားေျပာၾကရင္"ဘုရားသခင္ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္" လို႔ေျပာၿပီး
စကားေတြေဖါင္ဖြဲ႔တယ္။
ေန႔လည္စာ စားခ်ိန္ၾကေတာ့လည္း
"ဘုရားခင္ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္" လို႔ဆိုၿပီး အားပါးတရ စားတယ္။
ညစာစားခ်ိန္ၾကေတာ့လည္း
"ဘုရားသခင္ေက်းဇူးေတာ္ၾကာင့္" ဆိုၿပီး ဝိုင္ေတြပါ မူးေအာင္ေသာက္တယ္။
ဘုရားသခင္ေက်းဇူးေတာ္ကိုခ်ီးမြမ္းတိုင္း
ခ်ီးမြမ္းတိုင္း ရင္ဘတ္ဘယ္ညာအစံုနဲ႔ နဖူးကိုလည္း တေလးတစားထိတာပဲ။ ေခါင္းေလးေတာင္
ညႊတ္လို႔။
မနက္ျဖန္ျပန္ရမယ့္ည ႏႈတ္ဆက္ၾကေတာ့
ယစ္ကေလးေထြေထြနဲ႔ အေမရိကားကို အာဖရိကနိုင္ငံတနိုင္ငံက ဒုကၡသည္အျဖစ္ေရာက္လာတဲ့
လူမည္းအမ်ိဳးသားတေယာက္နဲ႔ ခြဲဲရမွာ သည္းျမညွာရယ္ေတြ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။
အမွန္က ဘာမွ မဆန္းဘူး။ သူလည္း
သာယာခ်င္သာယာမွာပါ။ လူပဲေလ။ သူ႔ေလာက္ အူရိုင္းမေျပာနဲ႔ အေမရိကန္အမိႈက္ျဖဴ White
Trash တခ်ိဳ႔ေတာင္ အမည္းဆီတခါသြား တသက္လံုးျပန္မလာေပါင္ Once go to black never
come back လို႔ေတာင္ ဆိုရိုးရွိသမို႔ မဟုတ္လား။
ဒါေပမယ့္သူကေတာ့
ဘာသာတရားကိုင္းရိႉင္းသူမို႔ထင္တယ္ "ဘုရားသခင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္"လို႔
ခ်ီးမြမ္းရွာတယ္။ ဇြန္ ၁၅ ၂ဝ၁၅
(ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၂ သီးစား)
စစ္အုပ္စုဆီသြားၿပီး ေသနတ္နဲ႔
ဟိုဟာဒီဟာနဲ႔လဲတာကို တခ်ိဳ႔ကေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလို႔ေျပာၿပီး တခ်ိဳ႔ကၾက
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့အထိေတာင္ေျပာတာပါပဲ။ ထားပါေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ပဲ။
အဲ့ဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကိုပဲ
နွစ္သီးစား သံုးသီးစား စားေနသူေတြလည္း ျမင္ေနရတာပါပဲ။ ဗမာျပည္မွာ
က်န္တဲ့ေကာက္ပဲသီးနွံေတြသာ ဘယ္နွသီးစားစိုက္ရမရနဲ႔ ေအာင္ျမင္မျမင္သာမေျပာနိုင္တာ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
နွစ္သီးစားသံုးသီးစားေတြကေတာ့ ကားတဝီဝီ အနီေရာင္ပါေသာအရက္မ်ားနဲ႔
ေဘာလံုးေတာင္ပါေသး။
ေအးေလ သူတို႔က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအရသာ သိေနၾကမင့္ကိုး။ ဇြန္ ၁၅ ၂ဝ၁၅
ေအးေလ သူတို႔က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအရသာ သိေနၾကမင့္ကိုး။ ဇြန္ ၁၅ ၂ဝ၁၅
(မ်ိဳးခ်စ္ေဘာေလာင္းပြဲ)
က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ အာအိုင္တီ အိုဗာစီယာ
အရပ္ေထာင္ထြက္ သူေဌးစာရင္းဝင္ ဘြဲ႔ရည္မည္ရည္မ်ားရွင္လုပ္ငန္းရွင္
သာကီဇာနည္မ်ိဳးခ်စ္ သူၾကြယ္ႀကီးကေတာ့ ခုေလာက္ဆို ေအာင္ပြဲခံေလာက္ၿပီ။
ေငြေတြ ေသာက္ေသာက္လဲၿပီ။
ေငြထုပ္ႀကီးပိုက္ေလာက္ၿပီ။
ညေနေလာက္ဆို ေအာင္ပြဲနဲ႔မူးၿပီ။
မ်ိဳးခ်စ္တာခ်စ္တာပဲ ပိုက္ဆံကပိုက္ဆံပဲ။
ငါ ထိုင္းဘက္က ေအာထားတာ..တဲ့။
သူတို႔မ်ိဳးခ်စ္ပံုမ်ား အားေတာင္က်ခ်င့္စရာ။ ဇြန္ ၁၅ ၂ဝ၁၅
ေငြေတြ ေသာက္ေသာက္လဲၿပီ။
ေငြထုပ္ႀကီးပိုက္ေလာက္ၿပီ။
ညေနေလာက္ဆို ေအာင္ပြဲနဲ႔မူးၿပီ။
မ်ိဳးခ်စ္တာခ်စ္တာပဲ ပိုက္ဆံကပိုက္ဆံပဲ။
ငါ ထိုင္းဘက္က ေအာထားတာ..တဲ့။
သူတို႔မ်ိဳးခ်စ္ပံုမ်ား အားေတာင္က်ခ်င့္စရာ။ ဇြန္ ၁၅ ၂ဝ၁၅
(ဗုဒၶျခင္းေတာ့မတူပါေလ)
ဗမာျပည္ကေန အေမရိကန္လာရင္း
ဖို႔တ္ဝိန္းေရာက္ေနတဲ့ စာေရးဆရာကို မေန႔က ဟိုဟိုဒီဒီလိုက္ပို႔လိုက္ျပရင္း
အလန္ေကာင္တီ ဗဟိုစာၾကည့္တိုက္ႀကီးကို ေခၚသြားတယ္။ စင္ခ်စာအုပ္ေတြ တအုပ္ တမတ္၊ ၅
အုပ္ တေဒၚလာဆိုေတာ့ ဆရာသမား မင္သက္ၿပီး သူ႔ေျမးေလးဖတ္ဖို႔ ၅ အုပ္ဝယ္တယ္။
က်ေနာ္လည္း City of Joy ကို ျပားနွစ္ဆယ္နဲ႔ ဝယ္ခဲ့တယ္။ ဗမာစာအုပ္ေတြထားတဲ့ေနရာေရာက္ေတာ့
က်ေနာ္လည္း ပါလာတဲ့စာအုပ္တခ်ိဳ႔ လာလႉခဲ့ဦးမဗ်ာလို႔ေျပာတယ္။ က်ေနာ့္ဇနီးက
ဆရာဦးဘၾကည္သရုပ္ေဖာ္တဲ့ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔ေကာက္ကိုင္ေတာ့ သူက
ေကာင္းတယ္ေကာင္းတယ္ ဖတ္ဖတ္..တဲ့။ ဇနီးက က်ေနာ့္ကို
ဘယ့္နွယ္လဲ ငွားခဲ့ရမလားဆိုတဲ့အေမးပါတဲ့မ်က္လံုးနဲ႔ၾကည့္တယ္။ က်ေနာ္လည္း
အေမရိကန္ေတြ တြန္႔နည္းကား ပခုန္းပဲတြန္႔ျပလိုက္မိတယ္။ အင္း..ကိုယ့္ဆရာကလည္း
ေျမွာက္ေပး။ ကိုယ့္ဇနီးကလည္း ဗမာစာဗမာစကားမွာ ဘာမွသာမဟုတ္တာ တခါတခါေျပာလိုက္ရင္
ကမၼဝါပဲ ခု ထဖတ္ေတာ့မွာလိုလိုနဲ႔။ အိမ္ေတာင္မေရာက္ေသးဘူး
"ေတဇသုေနမဘူစန္နာဝိေဝ ဆိုတာဘာလဲ"တဲ့။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ျမတ္ဗုဒၶရယ္၊
သူေလ့လာသိရွိထားတဲ့ျမတ္ဗုဒၶရယ္၊ ဒီစာအုပ္ထဲကျမတ္ဗုဒၶရယ္ေတာ့ ေတြ႔ၾကေတာ့မယ္ထင္တာပဲ။
ရင္ေလးတယ္။ ဇြန္ ၁၅ ၂ဝ၁၅
(ဆယ္တန္းေအာင္ဖို႔မလိုဘူး
အလိုက္သိဖို႔ပဲလိုတာ)
သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့
ဘာတကၠသိုလ္မွမေလ်ွာက္ပဲ ဂ်ီတီအိုင္သြားတယ္။ ဂ်ီတီအိုင္ၿပီးေတာ့
ဂ်ီးအီးတပ္ထဲဝင္တယ္။ အိုဗာစီယာလို႔ေခၚတဲ့ သံုးရစ္အၾကပ္ႀကီးျဖစ္တယ္။ တပ္သစ္တည္တာ
တပ္ေဟာင္းျပင္တာေတြမွာ သူက မီး/ေရ ကိုင္ရတယ္။ ဆီကိုင္တဲ့လက္ဆီေပတယ္ဆိုတဲ့ မဆလေခတ္
ငို႔ဘဆင္ေျခေအာက္မွာ သူလည္း တကိုယ္လံုးဆီေတြရႊဲနစ္ေနတာပါပဲ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ
က်ေနာ္က ဘီအီးတပ္မွာ တပ္သား။ ေန႔ျပတ္မလား ညျပတ္မလားနဲ႔ မိုင္းကြင္းေတြထဲ
ဆူးထိုးမိုင္းရွာ။ တေန႔ေတာ့ ၂ ေယာက္သား အညာက ၿမိဳ့နီးခ်ဳပ္စပ္မွာ ဆံုတယ္။
ဆံုတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက ျပႆနာေတြ တပံုတေခါင္းႀကီးနဲ႔။ သူ႔မိန္းမကလည္း
သားဦးေလးေန႔ေစ့လေစ့ မေပါ့မပါးႀကီးနဲ႔။ သူ႔အေနအထားက မေလ်ာ္နိုင္ရင္
ေထာင္က်ေတာ့မတဲ့။ ေထာင္မွ အရပ္ေထာင္တဲ့။ ၂ နွစ္ ေတာင္တဲ့။ က်ေနာ္လည္း
စိတ္ထဲမေကာင္းဘူး။ သူ႔ၾကည့္ရတာေတာ့ စားစရာမရွိေလ်ာ္စရာရွိနဲ႔ေျပာင္းျပန္
“မေလ်ာ္ေတာ့ဘူးကြာ ေထာင္က်လည္း ခံလိုက္ရံုပဲ”လို႔ေျပာၿပီး မေထမဲ့ျမင္ဟန္ျပဳတယ္။
မတရားအလုပ္ခံရလို႔ မေျဖရွင္းနိုင္မယ့္အတူတူ အရြဲ႔တိုက္ၿပီး
ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ေမာင္ဘခ်စ္မူနဲ႔ သြားေတာ့မယ့္ပံုပဲ။ သူ႔ဇနီးကလည္း “ေမာင္သာ
က်န္းမာေရးဂရုစိုက္။ ဘယ္ေထာင္ေရာက္ေရာက္ ညီမ လာေတြ႔မယ္။ ညီမအတြက္ မပူနဲ႔။ ကေလးကို
ျမစ္သားတို႔၊ ေက်ာက္ဆည္တို႔၊ ျမစ္ငယ္တို႔မွာ မေမြးဘူး။ အေမတို႔ဆီ
ရန္ကုန္ျပန္ေမြးမယ္”နဲ႔ က်ေနာ့္ေရွ႔တင္ လင္ေတာ္ေမာင္ကို အားေပးစကားေျပာတယ္။
အားငယ္ေနဟန္ေတာ့မေပါက္ဘူး။
တိုတိုေျပာရရင္ အဲ့ေကာင္ ေထာင္ ၂
နွစ္က်သြားတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ လိုင္းဝင္ၿပီး အပ္ထည္လုပ္ေနတယ္။ ရဲဘက္မပါဘူး။
ေထာင္ေလ်ွာ့ရက္ ၃ ပံုတပံုနဲ႔ ၈၇ ေလာက္မွာ ျပန္လြတ္လာတယ္။ က်ေနာ္က ေျခလက္ျပတ္ၿပီးတပ္ကထြက္လာတယ္။
ရတဲ့ေလ်ာ္ေၾကးေငြေလးနဲ႔ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးဖြင့္ဖို႔လုပ္တယ္။
စာေရးကိရိယာေလးေတြလည္း တြဲေရာင္းမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ကူးနဲ႔။ ေနာက္ေတာ့
စတိုင္းဆိုင္ေပါက္စေလး ဖြင့္ျဖစ္သြားတယ္။ ခုန သူငယ္ခ်င္းက ေထာင္က လြတ္လြတ္ခ်င္း
ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖံုးမွာ ၿခံေတြဝယ္ၿပီး ဘာပင္ေတြဆိုလားစိုက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့
နို႔ဆီခ်က္စက္ရံုတည္တယ္။ ေနာက္လည္း တျခား ဘာေတြလည္းမသိဘူး လုပ္တယ္။ အဆင္ေတာ့
အေတာ္ေျပပံုပဲ။ တေန႔လူခ်င္းဆံုေတာ့ “ေဟ့ေကာင္ မင္းက အရပ္ေထာင္က်ၿပီးသာထြက္တယ္
အဆင္ေျပလွခ်ည္လား”ဆိုေတာ့ “ဒီလိုေပါ့ကြာ ႀကံဖန္လုပ္ရတာပဲ”လို႔ေျပာတယ္။ “ဒါနဲ႔
ေနပါဦး မင္း ကိြဳင္တက္တုန္းက ေငြက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ကြာလို႔ မင္းကို အရပ္ေထာင္ ၂
နွစ္ေတာင္ ခ်ရတာလဲကြ”ဆိုေတာ့ “တျခားသူေတြဆီက ဆြဲစားထားတာေတြအပါဆိုရင္ေတာ့ သိန္း ၂ဝ
နီးပါးပဲကြ။ ငါ့ ဂြင္ကေတာ့ အဲ့ေလာက္မႀကီးပါဘူး။ သူမ်ားဟာေတြပါ ခံေပးလိုက္တာပါ၊
ေကာ္မရွင္သေဘာ သူတို႔ျပန္စုေပးတာေလးက ေထာင္ထဲမွာ ၂ နွစ္စာ ျဖတ္သြားလို႔
ကုန္တာပါပဲကြာ။ ကိုယ့္ဟာေလးပဲက်န္တာပါ”လို႔ေျပာတယ္။ “ကိုယ့္ဟာေလးက
ဘယ္ေလာက္လဲကြ”ဆိုေတာ့ “ဆယ့္နွစ္ေလာက္ပါ”တဲ့။ ၁၂ သိန္းကိုေျပာတာပဲ။ အဲ့တုန္းက
ေရႊတက်ပ္သားမွ ၃ ေထာင္ မျပည့္တတ္ျပည့္တတ္ေခတ္ေလ။
၈၈ ၿပီးေတာ့ သူလည္း “လုပ္ငန္းရွင္”ျဖစ္လာတယ္။
ေငြလည္း ေသာက္ေသာက္လဲ ဝင္လာတယ္။ ဘာဘြဲ႔ေတြဆိုလားရတယ္။ ဘုရားေတြေက်ာင္းေတြလည္း
ေဆာက္တယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးကိုလည္း အေတာ္ခ်စ္လာတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးလည္း
နိုးၾကားလာတယ္။ ခုေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အျပည့္နဲ႔ သူေဌးႀကီးစာရင္းေပါက္ေနတယ္။
မနက္က က်ေနာ္ေရးတဲ့ ေဘာလံုးစေတးတပ္စ္ေလးဖတ္ၿပီး
“မင္းလည္း ခုထိ မိုက္လံုးႀကီးတုန္းပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူ မျဖစ္တာ”လို႔ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔
က်ေနာ္က “ငါေျပာတာ မွားေနလို႔လားကြ”ဆိုေတာ့ “မမွားလို႔ေပါ့ကြ။ မွားမွေတာ့
ေျပာေနပါ့မလား”တဲ့။ က်ေနာ္ မ်က္ေစ့လည္သြားတယ္။ “ေဟ့ေကာင္ ငါက ဗမာကို ထိုင္းကို
နိုင္ေစရံႉးေစလိုစိတ္နဲ႔ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးကြ” လို႔ေျပာေတာ့ “မင္းေရးတဲ့အထဲမွာ
ျမန္မာနိုင္ေစ့ခ်င္ေၾကာင္းေလး အရိပ္အျမြက္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ေလးထည့္ေရးရင္ ခုေလာက္
ဘယ္အဆဲခံရပါ့မလဲကြ။ ၿပီးမွ မင္းေျပာခ်င္တာေလး ေဖါ့ေဖါ့ေလးေျပာေပါ့၊ မင္းက နပ္မွ
မနပ္ပဲ။ ေစာက္ရမ္းေတြေလ်ွာက္ေျပာေနတာပဲ”တဲ့။ က်ေနာ္လည္း စကားဆက္ေျပာခ်င္စိတ္
ကုန္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ စကားျဖတ္မလို႔လုပ္ေနတုန္း သူက “ငါတို႔လည္း
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အျပည့္နဲ႔ ျမန္မာအသင္းကို အားေပးတာပဲကြ။ ဒါေပမယ့္ ေပးတာကေပးတာပဲ။
ေငြက ေငြပဲကြ”တဲ့။ က်ေနာ္ မ်က္ေစ့ နွစ္ခါျပန္လည္ျပန္တယ္။ “ဘာလဲကြ မင္းဟာ ေငြကေငြ
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္က မ်ိဳးခ်စ္စိတ္”ဆိုေတာ့ “ငါ ထိုင္းဘက္က ေအာထားတယ္”တဲ့။
က်ေနာ့္ပါးစပ္က “ေၾသာ္”လို႔ပဲ
ထြက္သြားတယ္။ ဇြန္ ၁၄ ၂ဝ၁၅
(ငယ္ငယ္တုန္းက မခင္နွင္းဆီ)
အေမ အထည္ဆိုင္ဖြင့္ခ်ိန္က က်ေနာ္
လူပ်ိဳေပါက္။ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္မွာက တူမေလးတေယာက္ရွိတယ္
မနွင္းဆီ..တဲ့။ ပိန္ပိန္ပါးပါး ညိဳညိဳေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလး။ ဆံပင္ေတြကေတာ့
ဒူးေကာက္ခြက္ေရာက္လုနီးပါး ရွည္လ်ားသန္စြမ္းတာပဲ။
ပါးခ်ိဳင့္ေလးခြက္ဝင္သြားေအာင္မ်ား ၿပံဳးလိုက္ရင္ သြားတက္ေလးေတြ
လက္ကနဲလက္ကနဲေပၚလာတာကလား။ မ်က္နွာက်က ကာတြန္းေမာင္ရွိန္ ဇာတ္ေကာင္ေတြထဲက ဟို
ပိန္ပိန္ပါးပါးမေလးလိုပဲ။ ခုေနျပန္ေတြးေတာ့ စိတ္ထဲ သိတ္လွတယ္လို႔ မထင္ေတာ့ဘူး။
ဟိုတုန္းကေတာ့ သူကလြဲ ဖြဲနဲ႔ဆန္ကြဲ။ သူသာလ်ွင္ လွထိပ္ထား xxx ဇမၺဴတခြင္မွာ
အလွမန္ၾကြား xxxx ေရႊစင္ျမသားနွယ္ တင့္တယ္စိုေျပသား xxx ျမင္သူတကာ
နွလံုးဘဝင္ၿပံဳးရႊင္ မ်က္နွာထား xxxx တိတ္တိတ္ေလး ခ်စ္စိတ္ပြားရတာ ေမာင့္အသည္းၾကား
xxx နတ္ပန္းခ်ီတနႈံး ရံႉးေလာက္ေအာင္ ထင္ဝိုးဝါး xxxx ဆိုတဲ့သီခ်င္းကို မနက္တိုင္း
အေမ့ဆိုင္ သြားခင္းကူရင္း တိုးတိုးညည္းရတာလည္း အေမာ။
ကိုယ္နဲ႔ရြယ္တူေကာင္တခ်ိဳ႔က
ရည္းစားနဲ႔ဘာနဲ႔ ဟန္က်ေနခ်ိန္မွာ ကိုယ္က အခ်စ္ဝတၳဳေတြ အခ်စ္ကဗ်ာေတြဖတ္ၿပီး
စကားလံုးအနုအရြေတြနဲ႔ ခ်စ္ေသြးသာၾကြေနတာ ရည္းစားေတာ့ မရွိ၊ ရည္းစားစာမေရးတတ္၊
ရည္စားစကားေျပာဖို႔ ေသမေလာက္ေၾကာက္တတ္တုန္း။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္ရမလဲ အံု႔ပုန္းခ်စ္ဆိုတာ
ၾကာၾကာခံနိုင္ရိုးလား။ ကိုယ့္ခ်စ္သူကို ဘယ္သူ ၾကာၾကာ ခိုးခိုးၾကည့္ေနခ်င္ပါ့မလဲ။
ဝတၳဳေတြထဲက ညြန္႔ေပ့ေတြခ်ည္းေရြးၿပီး ဗလာစာရြက္ တမ်က္နွာစာ
ခ်စ္ေတးေတြသီခ်စ္စာေတြစီၿပီး သူမေရာက္ခင္ သူဆိုင္ခင္းတဲ့အခါ ျမင္သာမယ့္ေနရာမွာ
အသာေလးသြားခ်ထားလိုက္တယ္။ အဲ့ဒီေခတ္က ရည္းစားစာေခါက္နည္းအတိုင္း
တရိုတေသေလးေခါက္လို႔ေပါ့။
ကံကဆိုးခ်င္ေတာ့ ခါတိုင္း
သူဆိုင္ခင္းၿပီးမွေရာက္တတ္တဲ့ သူ႔အေဒၚက အဲ့ေန႔က အရင္ေပါက္ခ်လာတယ္။
ရန္ကုန္သြားေဈးဝယ္ဖို႔တဲ့။ ပုဆိုးေတြအေခါက္လိုက္ ဆင့္ဆင့္တင္တဲ့ ေလွကားထစ္လို
နိမ္ျမင့္စီေနရာမွာတင္ထားတဲ့ကိုယ့္စာေတြ႔ေတာ့ ေကာက္ယူျဖည္ၾကည့္ၿပီး ဖတ္တယ္။
သေဘာေပါက္လိုက္ၿပီ “သြားၿပီ”ဆိုၿပီး။ သူ စာဖတ္မဆံုးခင္ပဲ ကိုယ္လည္း
ခင္းလက္စဆိုင္ကိုထားခဲ့ၿပီး လစ္ေတာ့တာေပါ့။ ကိုယ့္လက္ခ်က္မွန္း သိေတာ့မွာကိုး။
စာဆံုးရင္ ေအာက္မွာ “ထာဝရ ခ်စ္ေနမယ့္ မ်ိဳးျမင့္”တို႔ဘာတို႔ပါတယ္ေလ။
အဲ့မနက္ပဲ စာက ကိုယ့္ဆီျပန္
ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ေရာက္လာတယ္။ အမႀကီးက “မင္း မနွင္းဆီကို ရည္းစားစာသြားေပးတာ
သူ႔အေဒၚက လာတိုင္တယ္။ ေရာ့ ဒီမွာ မင္းစာ”တဲ့။ ကိုယ္လည္း ရွက္လိုက္တာ
ေနရာတင္လဲသာေသလိုက္ခ်င္တယ္။ အျပစ္တခုခု က်ဴးလြန္မိတဲ့လူလို စိတ္ကမလံုဘူး။
ရွက္လည္းရွက္ မႊန္လည္းမႊန္ သူ႔အေဒၚကိုလည္း “ရန္ကုန္သြားရင္း လမ္းမွာ
ကားေမွာက္ေသပါေစ”ေတြဘာေတြ က်ိန္ဆဲတာေပါ့။
အဲ့ဒီကိစၥက ေန႔မကူးဘူး တလမ္းလံုး
တေဈးလံုးသိကုန္ပလားမွတ္ရတယ္ သတင္းအျပန္႔ျမန္ပံုမ်ား
ခုေခတ္ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ထက္ေတာင္ျမန္ေသး။ ထားပါေတာ့ေလ။ ဒါနဲ႔ ကိုယ္လည္း ရွက္ရွက္နဲ႔
အဲဒီေန႔က အေမ့ကို ဆိုင္ေတာင္ျပန္ကူသိမ္းမေပးရဲေတာ့ဘူး။ မ်က္နွာေတြလည္းပူ လူလည္း
ဘယ္ေနလို႔ေနရမွန္းမသိတာနဲ႔ ဘားလားေခ်ာင္းေဘးသြား ငါးမ်ွားေနလိုက္တာပဲ။ မိုးခ်ဳပ္ခ်ိန္မွ
အေမွာင္အားကိုးနဲ႔ အိမ္ကို တိတ္တိတ္ျပန္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ မရပါဘူး မလြတ္ပါဘူး။
အကိုႀကီးက မ်က္နွာထားတင္းတင္းနဲ႔“မင္း ရည္းစားထားရမယ့္ အရြယ္လား”ဆိုၿပီး ဆူတယ္။
အကိုႀကီးေတာ့ ေၾကာက္ေတာ့ဘာမွျပန္မေျပာရဲဘူး အသာပဲ ၿငိမ္ခံလိုက္ရတယ္။
ေနာက္ေန႔မနက္လည္းၾကေရာ အမလတ္က အဲ့ကိစၥ
အစျပန္ေဖာ္ၿပီး ေျပာျပန္တယ္။ အမလတ္ကိုေတာ့ အကိုႀကီးလိုမေၾကာက္သလို အမႀကီးေလာက္လည္း
သိတ္မလန္႔ဘူး။ ဒါနဲ႔ ျပန္ခံပက္တာေပါ့ ဘယ္ရမလဲ။ ဒီတင္ အမလတ္က “ဟဲ့ အေကာင္ နင္
လူႀကီးေတြ မ်က္နွာပ်က္ေအာင္လုပ္လို႔ ငါေျပာေနတာ။ နင့္ဟာနင္
တျခားဘာလုပ္လုပ္ကိစၥမရွိဘူး”ဆိုၿပီး စကားလက္စသတ္မလို႔လုပ္ေနတာကိုေတာင္
ၾကက္ေခါင္းဆိတ္မခံအထာနဲ႔ “ဘာျဖစ္လဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရည္းစားစာေပးေပး မေပးေပး။
ဘယ္သူ႔အပူမွ မပါဘူး။ မေၾကနပ္ လဲေသ။ မ်က္နွာပူ ေရဖ်န္း“ ဘာညာေတြနဲ႔
အျပတ္ေကာထည့္လိုက္ေတာ့ အမလတ္လည္း ေထာင္းကနဲျဖစ္သြားတယ္ထင္တယ္။ “ဟဲ့ ငါ အေကာင္းေျပာေနတာ။
နင့္ဟာနင္ ရည္းစားမႊန္တာက အေရးမႀကီးဘူး။ ငါတို႔ပါ အရွက္ခြဲခံရသလိုျဖစ္တာ၊
ဟိုေကာင္မေလးက သူတို႔တူမသာဆိုတယ္ အိမ္ေစလိုေနရ လုပ္ရစားရတာ။ အိမ္ေစလိုထားတာ
လူတိုင္းသိတယ္။ သူတို႔ဘာသာသူတို႔လည္း အဲ့ဒါကို မလံုမလဲျဖစ္ေနတာ။ ခုနင္က ရည္းစားစာ
သြားေပးေတာ့မွ အကြက္ရသြားၿပီး သူတို႔တူမကို “လာေစာ္ကားတာ၊ ဒို႔မွာ ဒီတူမေလးကို
အသက္လိုခ်စ္ေနရတာ၊ လာေတာ့ မထိနဲ႔”ေတြဘာေတြေျပာၿပီး ေကာင္မေလးကို
တပင္တိုင္မင္းသမီးလို လုပ္ေျပာေနလို႔ေဟ့”တဲ့။ အမလတ္စကား မမွားတာသိေပမယ့္
“အိမ္ေစ”လို႔ေျပာလိုက္တာကို စိတ္ထဲသိတ္မခံခ်င္ဘူး။ ရင့္သီးတယ္ တဖက္သားကိုနွိမ္တယ္လို႔လည္း
ထင္တယ္။ ထားပါေတာ့ေလ။ သူနဲ႔ကိုယ္ ဘာဆိုဘာမွ မျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ အခ်စ္ဦးက
မခ်စ္ရခင္ကတည္းက လြဲခဲ့တာကိုး။
အသက္ ၅ဝ ေလာက္ေရာက္ေတာ့မွ အဲ့ဒီကိစၥ
က်က်နနျပန္ေတြးမိတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ကိုယ္ အဲ့ဒီအခ်ိန္က မစိတ္ေတြမႊန္ေနခဲ့တယ္။
တကယ္လို႔သာ အကိုႀကီး အမႀကီး အမလတ္ေတြ ကိုယ့္ကို ပိုးစိုးပက္စက္ေျပာခဲ့ရင္ တခုခု
ထလုပ္ဖို႔ေတာင္ ဝန္ေလးေနမိမယ္မထင္ဘူး။ ခ်စ္သူထိ ဓားၾကည့္ေတြဘာေတြေပါ့။
ေနာက္တခုက ကိုယ္သူ႔ကို ဘာလို႔
ရည္းစားျဖစ္ခ်င္တာလဲကိုလည္း ခုမွ ျပန္ေစ့ငုၾကည့္တယ္။ အဲ့ဒီ
“အိမ္ေစ”အျဖစ္အေနသေဘာေၾကာင့္ပဲ။ ဆိုင္မွာ သူထမင္းစားတဲ့အခါ သူ႔အေဒၚစားၿပီးမွ
လက္က်န္ထမင္းနဲ႔ဟင္းကို ပန္းကန္နဲ႔ခြက္နဲ႔မဟုတ္ပဲ ထမင္းခ်ိဳင့္ထဲလက္နိႈက္ၿပီး
စားရတာမ်ိဳး၊ သူ႔ကိုယ္ေပၚဆင္သမ်ွဟာ သူ႔အေဒၚလက္က် အဝတ္ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး၊
အေဒၚ့သားသမီး (သူ႔ေမာင္နွဝမ္းကြဲေတြ)ကို သခင္လိုေၾကာက္ၿပီး ျပဳစုေပးရတာမ်ိဳးေတြ
ကိုယ့္မ်က္ေစ့ေရွ႔မွာ နိစၥဓူဝေတြ႔ေနရတာကလား။ ဒီတင္ ကိုယ့္ခ်စ္စိတ္က
“အိမ္ေစ”မေလးဘက္ တည့္တည့္ကို က်သြားခဲ့တာပါလားလို႔ျပန္ျမင္တယ္။
ထိုင္း-ဗမာေဘာလံုးအေၾကာင္း
က်ေနာ့္စေတးတပ္စ္ေအာက္မွာ ေရးၾကတဲ့ကြန္မန္႔တခ်ိဳ႔ကို ဖတ္မိၿပီး ငယ္ငယ္တုန္းက
မနွင္းဆီကိုျပန္သတိရတယ္။ ဇြန္ ၁၄ ၂ဝ၁၅
(ဆရာငျပတ္ကိုေပးဖို႔စာ)
က်ေနာ့္ကို "ဒုကၡိတေကာင္၊ ေျချပတ္၊
ငက်ိဳး"စသည္ျဖင့္ေခၚရင္ နာလိမ့္မယ္လို႔ထင္ၿပီးေခၚတဲ့သူေတြကို
ေျပာျပခ်င္တာေလးရွိလို႔ဗ်။
က်ေနာ္ ဒီေရာက္ၿပီး ၅ လအတြင္းမွာ
အင္ဒီယားနားပါရ္ဒ်ဴးယူနီဗားစတီးက ဘာသာေဗဒပါေမာကၡတေယာက္ပို႔ခ်တဲ့ အဂၤလိပ္စကားကို
ဒုတိယဘာသာစကား English for Second Language အျဖစ္သင္ၾကားခြင့္ ေအာင္လက္မွတ္ေပးတဲ့
အတန္းတတန္း တက္တယ္ဗ်။ ဗမာျပည္သားက က်ေနာ္အပါ ၃ ေယာက္။ က်န္တာေတြက နိုင္ငံစံုက
လူမ်ိဳးေပါင္းစံု။ စုစုေပါင္း အတန္းသား ၃ဝ ေလာက္ ရွိမယ္မွတ္တယ္။ က်ေနာ္ သင္တန္းကို
အဆင့္မီမီေအာင္ျမင္ပါတယ္။ (ဆရာျဖစ္ေအာင္လက္မွတ္ပဲ)ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ
ရတယ္။ အဲ့ဒီကစ ေအဘီစီဒီေဝလာေဝး ကႀကီးေရကေတာင္မသိတဲ့ ဗမာျပည္သားလူႀကီးေတြကို အခမဲ့
စာသင္ေပးတယ္။ ၄ နွစ္နီးပါးပဲ။ ခုေတာ့ နားထားပါတယ္။ လုပ္အားေပး အေမရိကန္ဆရာေတြလည္း
ပါတာေပါ့။
သင္ေတာ့ တခ်ိဳ႔ လူႀကီးေတြက
မွတ္ဉာဏ္သိတ္မေကာင္းရွာၾကဘူး။ ဒီေန႔သင္ မနက္ျဖန္ေမ့။ မနက္သင္ ညေနေမ့။ ခုသင္
ခုေမ့ေတြလည္း ပါသေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဘဝေတြကလည္း ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းျဖတ္သန္းခဲ့ရေလေတာ့
စိတ္ေတြလည္း တခါတေလ ခက္ခက္ထန္ထန္၊ နႈတ္ေတြလည္း
တခ်က္တခ်က္ပါးဖဲ့နားဖဲ့ေျပာတာေတြလည္း ရွိတတ္ၾကတာပါပဲ။ တေယာက္ဆို
မွတ္ဉာဏ္ကမေကာင္းရတဲ့အထဲ အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္မွ စီေအတီ ကက္တ္ ေၾကာင္၊ ေအပီပီအယ္လ္အီး
ေအာ့ပ္ပယ္လ္ျပန္လုပ္ရတာ။
မွတ္ဉာဏ္မေကာင္းၾကရွာေတာ့ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း
အေမရိကန္ဆရာ(အျဖဴ/အမည္း)ေတြရဲ့ နံမည္ေတြကို ဘယ့္နွယ္လို႔ မွတ္မိနိုင္ပါ့မလဲ။
ဆိုေတာ့ သူတို႔နည္းနဲ႔ သူတို႔ဘာသာ ဆရာဆရာမေတြကို သညာျပဳၾကတယ္။ ေဇဗီးယားကို ဆရာဇီးျပား၊
ကက္သီပိင္းဂ္ကို ဆရာမေကသီပန္၊ ပိတီကို ဆရာတြတ္ပီ၊ ကယ္ရိုလိုင္းကို ဆရာမ
ကလနားစသည္ျဖင့္ေပါ့။ အဂၤလိပ္နံမည္ေတြမို႔ မွတ္ရခက္လို႔ အဲ့သလိုေခၚတယ္မထင္နဲ႔ဗ်။
က်ေနာ့္နံမည္ မ်ိဳးျမင့္ကိုလည္း သူတို႔ တခါတေလ ေမ့တယ္။ တခ်က္တခ်က္ မမွတ္မိဘူး။
တရက္ က်ေနာ္စာသင္ေနတုန္း အသက္ ၇ဝ
ေလာက္ေလာက္ရွိတဲ့ အဖြားတေယာက္က "လူေလး မေန႔က ဆရာမ ကလနား က စာတေစာင္ေပးတယ္
လူေလးကိုေပးဖို႔တဲ့။ အဲ့ဒါ အဖြားအိမ္မွာေမ့က်န္ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ေက်ာင္းၿပီးရင္
အဖြားေျမး လာေခၚလိမ့္မယ္ အဲ့ဒါ သူ႔ဆီခု ဖုန္းဆက္ေျပာခ်င္တယ္။ လာရင္ စာယူလာေပးဖို႔၊
ဖုန္းေခၚေပးပါ"လို႔ေျပာတာနဲ႔ ေခၚေပးၿပီး ဟိုဘက္က ဟဲလိုအသံထြက္ေတာ့
သူ႔လက္ထဲဖုန္းေပးလိုက္တယ္။ သူက "ဟဲ့ အႀကီးေကာင္လား၊ နင္လာေခၚရင္ မေန႔က
အဖြားျပတဲ့ ဆရာငျပတ္ကိုေပးဖို႔စာ ယူလာခဲ့ဦး၊ ေရခဲ့ေသတၱာမွာ ကပ္ထားတယ္"တဲ့။
ကဲ..ဘာေျပာဦးမလဲ။ ဇြန္ ၁၃ ၂ဝ၁၅
0 comments:
Post a Comment