၂ဝ၁၅ ေမအကုန္ဇြန္နဲ႔ဇူလိုင္လေတြက
တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ ၃ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(ေဘာခ်စ္ေတြမ်ိဳးခ်စ္ေတာ့)
ဘယ္သူနိုင္မယ္ရႉံးမယ္လည္း မေျပာတတ္ပါ။
ေဘာလံုး ဝါသနာ လံုးဝမပါပါ။ ဒါေပမယ့္ ထိုင္းနဲ႔ကန္လို႔ ဗမာအသင္းနိုင္ခဲ့ရင္ ထိုင္းက
ဗမာအလုပ္သမားနင္းျပားေတြရဲ့ဘဝေတာ့ မေတြးဝံ့စရာပဲ။ ေဘာလံုးရံႉးလို႔
ရိုးရိုးျဖစ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ပါးစပ္သရမ္းလက္သရမ္းမယ့္လူေတြေၾကာင့္
ျဖစ္လာမယ့္အက်ိဳးဆက္မ်ိဳးကိုဆိုလိုတာပါ။
အဲ့သလို လက္ ပါးစပ္သြားသရမ္းရင္ ရံႉးရတဲ့ၾကားထဲ ရံႉးမဲ မဲမွာကတမ်ိဳး မနိုင္ နိုင္ရာလက္စားေခ်မွာကတမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေသြးပ်က္စဖြယ္ေၾကာက္ခမန္းလိလိ အျဖစ္ဆိုးေတြၾကားရမွာေသခ်ာတယ္။ စကၤာပူက ပညာတတ္ဗမာဆိုသူေတြေတာင္ စကၤာပူကိုနိုင္တုန္းကလည္း တက္ေထာင္ေမာင္းနင္းေတြေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ စကၤာပူကဥပေဒေအာက္မွာ လူတိုင္းအညီအမ်ွလိုလိုဆိုေတာ့ ျပန္ေျပာတာ ျပန္နွိမ္တာေလာက္ပဲရွိတယ္။ ဗီယက္နမ္ကိုနိုင္ေတာ့လည္း ေသြးေၾကြးဆပ္လိုက္နိုင္ၿပီလို႔ လူရမ္းကားစကားေတြထြက္လာတယ္။
အဲ့သလို လက္ ပါးစပ္သြားသရမ္းရင္ ရံႉးရတဲ့ၾကားထဲ ရံႉးမဲ မဲမွာကတမ်ိဳး မနိုင္ နိုင္ရာလက္စားေခ်မွာကတမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေသြးပ်က္စဖြယ္ေၾကာက္ခမန္းလိလိ အျဖစ္ဆိုးေတြၾကားရမွာေသခ်ာတယ္။ စကၤာပူက ပညာတတ္ဗမာဆိုသူေတြေတာင္ စကၤာပူကိုနိုင္တုန္းကလည္း တက္ေထာင္ေမာင္းနင္းေတြေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ စကၤာပူကဥပေဒေအာက္မွာ လူတိုင္းအညီအမ်ွလိုလိုဆိုေတာ့ ျပန္ေျပာတာ ျပန္နွိမ္တာေလာက္ပဲရွိတယ္။ ဗီယက္နမ္ကိုနိုင္ေတာ့လည္း ေသြးေၾကြးဆပ္လိုက္နိုင္ၿပီလို႔ လူရမ္းကားစကားေတြထြက္လာတယ္။
အားကစားပဲ သူ႔ဟာသူ နိုင္ခ်င္နိုင္
ရံႉးခ်င္ရံႉးမွာေပါ့။ ေလာင္းထားတာရွိလည္း ေၾကြတလက္ၾကက္တခုန္ေပါ့။
နိုင္လို႔ေပ်ာ္တဲ့အရသာလည္း ခနပဲ။ ရံႉးလို႔မိႈင္လည္း ခနပဲဟာ။ ၿပီးေတာ့လည္း
ကိုယ့္ေန႔စဥ္လူမႈဘဝေတြထဲက စားဝတ္ေနေရးေတြနဲ႔ ျပန္လံုးလည္ခ်ာလည္
လိုက္ၾကတာပဲမဟုတ္လား။ ဒီ ခနတာခံစားမႈေလးကို အမ်ိဳးသားေရးတို႔
ဘာေရးတို႔ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး နိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ေပ့ေစေပါ့။
စီးပြားေရးသမားေတြကေတာ့ အဲ့ဒါေတြေပၚတည္ၿပီး သိန္းသန္းခ်ီ အျမတ္ႀကီးျမတ္ၾကတာပဲ
မဟုတ္လား။ ေဘာလံုးဟာ နိုင္ငံေရးသမားအတြက္ နိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးသမားအတြက္
စီးပြားေရးျဖစ္ေနတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ။ အရံႉးအနိုင္ကို ရိုးရိုးမခံစားပဲ
အမ်ိဳးသားေရးေတြ ရာဇဝင္ေၾကြးေတြ အငံု႔စိတ္နဲ႔အလြဲမာနေတြကပ္ကပ္ၿပီး
ေသြးနားထင္ေရာက္ၾကေတာ့ ခက္တယ္။
ထိုင္းက နဂိုကမွ လူမေျပာနဲ႔
သူတို႔အိမ္ေမြးေခြးေလး ေျခနဲ႔သြားခတ္မိရံုနဲ႔တင္ ဗမာအိမ္ေစမေလးကို
လွ်ပ္စစ္မီးပူနဲ႔ကပ္ အက္ဆစ္နဲ႔မ်က္နွာကိုပက္တာမ်ိဳး၊
လုပ္ခပိုေတာင္းရေကာင္းလားဆိုၿပီး ရာဘာၿခံကဗမာအလုပ္သမားကို လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္ၿပီး
အရွင္လတ္လတ္ ကားတာယာကြင္းစြပ္ မီးရိႉ႔သတ္တာမ်ိဳးမဟုတ္လား။
က်ေနာ္ေတာ့ ရင္ေလးတယ္။ ေအာင္ေဇယ်တို႔
ဝါးရင္းတုတ္တို႔က ျပည္တြင္းကေန လွမ္းသရမ္းတာ။ ခံရေတာ့ ဟိုက ဗမာျပည္သားေတြ။
က်ေနာ္ေတာ့ စိတ္ပူတယ္။ ေတြးရင္း
ေက်ာခ်မ္းတယ္။ ဇြန္ ၁၃ ၂ဝ၁၅(ေရေလာင္သီး)
မေန႔နဲ႔ တေန႔က ၂ ေန႔လံုး မိုးေစြတယ္။
ညကဆို သည္းေတာင္သည္းတယ္။ ဖားလက္တက္လို ေက်ာ္စံေကးလိုအေကာင္ေလးေတြ
ေအာ္လိုက္ၾကတာလည္း တညလံုးကို ၾကြက္ၾကြက္ကိုညံေရာ။ ေလလည္း ပါတယ္ မိုးတင္မကဘူး။
ၾကက္သြန္ေပါင္ ေလကာေတြက ဟိုေန႔ကမွျဖဳတ္လိုက္တာဆိုေတာ့ အင္း သူတို႔ခမ်ာ မိုးနဲ႔ေလထဲ
အတုန္းအရုန္း က်ဆံုးေနၾကမလား၊ စထေရာ္ဘယ္ရီခင္းေလးဘက္ သြားၾကည့္ရမွာေတာင္
ဝန္ေလးေနတယ္။ ၂ ရက္ဆက္တိုက္မိုးရြာလို႔ မဆြတ္ျဖစ္တဲ့ ပင္မွည့္ စထေရာ္ဘယ္ရီေတြလည္း
ေရေလာင္ၿပီး ေယာ္ကုန္ၾကေရာ့မယ္လို႔ေတြးၿပီး ဆင္း ဆြတ္ေတာ့ မဆိုးပါဘူး အေတာ္ေလးေတာ့က်န္ေသးသားပဲ။ ဒါ ၄ ႀကိမ္ေျမာက္ဆြတ္တာပဲ။ ဒုတိယအႀကိမ္နဲ႔
တတိယအႀကိမ္က ဒီ့ထက္အမ်ားႀကီးပိုမ်ားတယ္။ အိမ္လာသူေတြခ်ေကၽြး ေဖ်ာ္တိုက္
လက္ေဆာင္ေလးဘာေလးလည္းေပး၊ ဦးေဖေအာင္ဆို အခင္းေဘးတင္ ေျမႀကီးေပၚဖင္ခ်ထိုင္ၿပီး
ဘီယာေမာ့လိုက္ စထေရာ္ဘယ္ရီအမွည့္ေတြ ေခါင္းေကာက္ေရြးဆြတ္စားလိုက္နဲ႔။ ေျပာေသးတယ္
ဒါမွ တကယ့္သဘာဝဗ် တယ္ေကာင္းဆိုပဲ။ သူေျပာေနတုန္း ၾကက္ဖႀကီးက အနားလာတြန္ေတာ့
အင္း..အေမရိကန္ကၾကက္လည္း ဗမာျပည္ကလိုပဲတြန္တာပဲေနာလို႔ အရႊန္းေဖါက္ေသးရဲ့။ ခု
ရလိုက္သေလာက္စထေရာ္ဘယ္ရီရဲ့ ၃ ပံု တပံုေလာက္ ေရေလာင္သီးေတြကေတာ့
ၾကက္စာျဖစ္ကုန္တာပဲ။ ၾကက္သြန္ျဖဴ/နီေတြၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္ ဘာမွ
သိတ္မျဖစ္လိုက္ဘူး။ တပင္စနွစ္ပင္စေလာက္ပဲ ခါးက်ိဳးတာရွိတယ္။ ၾကက္သြန္ျဖဴအမိတ္
ဦးေဇာက္ဆင္းတာၾကည့္ရင္း ထူးထူးျခားျခား နွလံုးသားပံု
ဦးေဇာက္ဆင္းတာေလးလည္းေတြ႔ခဲ့တယ္။ ဇြန္ ၁၃ ၂ဝ၁၅
(ကစ္ခ်င္န္းကက္ဘိနက္)
ေဒၚစု ပါတီတည္ေဆာက္ေနတဲ့ပံုစံက
သူမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ အင္န္အယ္လ္ဒီပါ မရွိရေတာ့ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာအကြက္ခ်စီမံေနသလိုပဲ။
ခု သူ ပစားေပးေနတဲ့သူေတြဟာ ထမိန္ေခါက္ ဖိနပ္ကိုင္ ထီးမိုး ထမင္းခ်ိဳင့္ဆြဲနဲ႔
သူ႔စိတ္သာယာမႈျဖည့္ဆည္းေပးမယ့္သူေတြခ်ည္းလို႔ အသံထြက္တယ္။ အဲ့လူေတြကို
နိုင္ငံေရးတန္းအရ ဘယ္သူကမွ လူလူသူသူသူ မထားတဲ့သူေတြခ်ည္းလိုလိုပဲတဲ့။ သူမရွိရင္
ဘယ္သူကမွ အဲ့ဒီလူေတြကို နိုင္ငံေရးအရေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္လုပ္ၾကဖို႔ မျဖစ္နိုင္ဘူး..တဲ့။
ၾကည့္ေတာ့ၾကည့္ခ်င္သား မီလည္းမီခ်င္သား ေဒၚစုမရွိေတာ့တဲ့အင္န္အယ္လ္ဒီနဲ႔ ေဇယ်ာေသာ္
ၿဖိဳးမင္းသိမ္း မိုက္ကယ္လ္မိုးျမင့္မိန္းမနဲ႔ တင္မာေအာင္တို႔ဘဝေတြ။ ဇြန္ ၁၁ ၂ဝ၁၅
(လာပါ လားမားလုပ္ခ်င္ၿပီ)
တရုတ္ကို တေဇာင္းေစးလုပ္ျပေနတုန္းက
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဒလိုင္လားမားဟာ အေမရိကန္အတြက္
အလြန္တန္ဖိုးႀကီးတဲ့လာဘ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ေဈးေခၚေကာင္းတဲ့ ဇီးကြက္ရုပ္ပဲ။
ပြဲထုတ္ရတာလည္း အေမာပဲ။
ေနာက္ပိုင္း “တိဘက္ေျခကုပ္
တရုတ္ဆန္႔က်င္ေရးလိုင္း” အလုပ္မျဖစ္ေတာ့တဲ့အခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးလည္း သိတ္
ပြဲအထုတ္မခံရေတာ့ဘူး။ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့တာကလည္း ကမၻာ့အခင္းအက်င္းႀကီးတခုလံုး
ေျပာင္းသြားတာအျပင္ အန္ကယ္လ္ဆမ္ အထည္ႀကီးပ်က္သလိုလိုျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ
လူငယ္ေျခတက္စီးပြားေရသမားျဖစ္လာတဲ့တရုတ္ရဲ႔ နိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး၊
သံတမန္ေရးနဲ႔စီးပြားေရးရင္းနွီးျမွဳတ္နွံမႈက ဒုႀကီးထည္ႀကီးျဖစ္လာလို႔ပဲ။
တရုတ္ၾသဇာျဖန္႔က်က္မႈႀကီးလာသလို တရုတ္ထီးရိပ္ခိုနိုင္ငံငယ္ေတြ မိႈလိုေပါက္လာတာေၾကာင့္ပဲ။
တရုတ္ၾသဇာျဖန္႔က်က္မႈႀကီးလာသလို တရုတ္ထီးရိပ္ခိုနိုင္ငံငယ္ေတြ မိႈလိုေပါက္လာတာေၾကာင့္ပဲ။
ေနာက္တခုက တရုတ္ရဲ့ ၂၁ ရာစုေပၚလစီပဲ။
သူ႔ေပၚလစီက ၂၁ ရာစုဟာ “ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရာစု”ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုတာပဲ။
ကမၻာ့ျပႆနာေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေအးေဆးျငင္သာတဲ့နည္းနဲ႔
ခ်ဥ္းကပ္ေျဖရွင္းေရးပဲလို႔ဆိုတယ္။ ကမၻာ့နိုင္ငံေတြ
ခ်မ္းသာဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ပဲလို႔ဆိုတာပါပဲ။ စစ္ျဖစ္ေနတဲ့တိုင္းျပည္ေတြကို လက္နက္ေရာင္းတာမ်ိဳး
ျပည္တြင္းပဋိပကၡေတြမွာ တဘက္ ဘက္ကေနအျပတ္ဝင္ရပ္ က်ားကန္ေပးတာမ်ိဳးကိုေရွာင္လာတာပဲ။
လက္ေတြ႔မွာ ဘယ့္အထိေဖၚနိုင္မနိုင္ခနထား လူတိုင္း သည္းေျခခိုက္တဲ့ေပၚလစီပဲ။ ဒါကလည္း
တိန္႔ေရွာင္ဖိန္အေမြ ဆက္ခံလာမႈလို႔ ဆိုရမယ္ထင္တယ္။
ဒီကိစၥမွာ တျခားမၾကည့္နဲ႔ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ပါတီပါတီျခင္းဆက္ဆံေရး အလြန္ေကာင္းခဲ့ရံုမက တရုတ္-ဗမာအေရးအခင္းအေၾကာင္းခံလို႔
လက္နက္ေငြေၾကးပါ ပံုေအာေထာက္ပံ့ခဲ့တဲ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီလို ပါတီကိုေတာင္
အေထာက္အပံ့မွန္သမ်ွျဖတ္ခ်ခဲ့တာပဲ။
ဆိုေတာ့ နိုင္ငံတခ်ိဳ႔အဖို႔
တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ေတြကိုမႀကိဳက္ဦးေတာင္ စီးပြားေရးအရ မွီခိုလာရေတာ့ နိုင္ငံေရးမွာပါ
နဂါးမ်က္ေစာင္းအထိုးမခံနိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ နတ္နဲ႔နဂါးမလွည့္စားနဲ႔တို႔
နဂါးမ်က္ေစာင္းအေၾကာင္းသံုးပါမေရြးဘူးတို႔ ဘယ္လိုပဲရွိရွိ
တကယ့္လက္ေတြ႔ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းမွာ တရုတ္ဟာ က်ဴးေက်ာ္နယ္ခ်ဲ႔သူဆိုတဲ့
အမည္းစက္ကင္းေနတာအမွန္ပဲ။ ဗီယက္နမ္နဲ႔ကိစၥကိုလည္း ေသခ်ာျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္။
နယ္ခ်ဲ႔သမားလို႔ေျပာလို႔ရတဲ့ အေၾကာင္းခ်က္လက္မေတြ႔ရဘူး။
စစ္ေအးကာလမ်ားေတြဆီက
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဒလိုင္လားမားဟာ နဂါးမ်က္ေစ့ထဲစိုက္ေနတဲ့ ဆူးပဲ။ နဂါးနွလံုးသားထဲ
စူးဝင္ေနတဲ့ ျမားတစင္းပဲ။ အျခားနိုင္ငံေတြက တရုတ္ၿငိဳျငင္မွာစိုးၿပီး
ျပည္ဝင္ခြင့္ဗီဇာအျငင္းခံရတဲ့အႀကိမ္ေပါင္းမွ နည္းလား။ အလားတူပဲ ေဒၚစုဟာလည္း
တရုတ္အတြက္ ရတက္မေအးဖြယ္ရာ အနာဂတ္ဗမာျပည္ရဲ့ေခါင္းေဆာင္
ျဖစ္လာခဲ့ရင္ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳး အခိုင္အမာရွိခဲ့တာပဲ။
မိုင္ေသာင္းခ်ီေဝးတဲ့အေမရိကန္ကေတာင္
ဗမာျပည္မွာ သူ႔လိုလားတဲ့အစိုးရနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးလိုခ်င္ေသးတာပဲ။
မိုင္ေထာင္ခ်ီနယ္နမိတ္ျခင္းထိစပ္ေနတဲ့တရုတ္က သူအိမ္နီးျခင္းနိုင္ငံမွာ
သူ႔ဆန္႔က်င္တဲ့အစိုးရမ်ိဳးေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးျဖစ္လာမွာမႀကိဳက္တာကို
နားလည္လို႔ရနိုင္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ (၉ဝ)ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးၿပီးျခင္း
ေအာင္ပြဲခံအင္န္အယ္လ္ပါတီဌာနခ်ဳပ္ကို အဦးဆံုးလာၿပီး နိုင္ငံေရးအသိအမွတ္ျပဳခဲ့တာ
တရုတ္သံအမတ္ႀကီးပဲ။ ဒီအခ်ိန္ကတည္းက သူ႔မွာ တစံုတရာေမ်ွာ္လင့္ခ်က္နဲ႔
ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့တာမွန္ေပမယ့္ ေဒၚစုအေပၚ ဒိြဟစိတ္ကေတာ့ ရွိေနခဲ့မွာေသခ်ာတယ္။
သတိႀကီးႀကီးထားၿပီး အဝင္အထြက္အဆက္အဆံနဲ႔ အသြားအျပန္ လုပ္ေနခဲ့တာေတြလည္းရွိတယ္။
အခုခရီးစဥ္မွာ တရုတ္နိုင္ငံအႀကီးအကဲေတြက
(ပါတီေခါင္းေဆာင္ျခင္းေတြ႔ၾကတာပါလို႔ ဘယ္လိုေျပာေျပာ) ေဒၚစုကို
နိုင္ငံေတာ္ဧည့္သည္သဖြယ္ လက္ခံေတြ႔ဆံုတယ္ဆိုကတည္းက
ဒိြဟစိတ္ေလ်ာ့လာတဲ့လကၡဏာလို႔ယူဆတယ္။ လက္ပန္းေတာင္ေၾကးနီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒၚစုကို
ယံုၾကည္မွတ္တိုးေပးတာ ခုလို ဖိတ္တာဆိုတဲ့အျမင္ကိုေတာ့ လက္ခံလို႔မရဘူး။ ၂ဝ၁၅ မွာ
အင္န္အယ္လ္ဒီနိုင္ၿပီး အစိုးရမ်ားျဖစ္လာခဲ့ရင္
ျမစ္ဆံုျပန္စလို႔ရတန္ေကာင္းရဲ့ဆိုၿပီး ဖိတ္တာပါကြာဆိုတဲ့ ခတ္နုတ္နုတ္ေကာက္ခ်က္လည္း
လက္ခံဖို႔မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ၂ဝ၁၅ အလြန္ ဗမာ့နိုင္ငံေရးအေရြ႔ကိုတြက္တာမွာ တရုတ္
အဲ့သေလာက္မညံ့ဘူး။ လက္ပန္းေတာင္းတို႔ ျမစ္ဆံုတို႔တို႔တာ
တရုတ္စီးပြားေရးႀကီးနဲ႔ယွဥ္ၾကည့္ေတာ့ သဲတပြင့္စာေတာင္ရွိလွတာ မဟုတ္ဘူး။
ခုေတာ့ ကမၻာ့နိုင္ငံေရး
စီးပြားေရးအေနအထားနဲ႔ အခင္းအက်င္းေတြ အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္ခ်ိန္ တေၾကာ့ျပန္ဝင္လာၿပီ။
အေမရိကန္ရဲ႔နိုင္ငံျခားေရးေပၚလစီဖိုးကပ္စ္ဟာ စစ္ေအးၿပီးကတည္းက အေရွ႔ဥေရာပတို႔
အေရွ႔အလယ္ပိုင္းတို႔ကေန အာရွ-ပစိဖိတ္ေဒသဘက္ ေျခဦးလွည့္ခ်င္ေနတာ။
အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရးစစ္ႏြံထဲ နစ္ေနလို႔သာ မလွည့္အားတာ။ ခုေတာ့ လွည့္လာၿပီ။
တရုတ္ကလည္း ကမၻာ့ဒုတိယအႀကီးဆံုးစီးပြားေရးႀကီးျဖစ္လာၿပီ။ အာရွပစိဖိတ္ေဒသကလည္း စီးပြားေရး
လုပ္အေကာင္းဆံုးဂြင္ႀကီးျဖစ္လာၿပီ။ တရုတ္နဲ႔ ပတ္လည္နိုင္ငံေတြမွာလည္း
နယ္ေျမဆိုင္ရာ မီးပြားေလးေတြရွိေနၿပီ။
ဒီလို အေနအထားမ်ိဳးမွာ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဒလိုင္လားမားဟာ အန္ကယ္လ္ဆမ္အတြက္ ေဈးေခၚေကာင္းတဲ့ဇီးကြက္ရုပ္ဘဝကေန
စုေတစျပဳၿပီျဖစ္သလို တရုတ္အတြက္လည္း အရင္လို မ်က္လံုးထဲကဆူး
နွလံုးသားထဲကျမားအေနအထား သိတ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တိဘက္အေရးဟာ ႀကီးတဲ့ကိစၥထဲမပါေတာ့ဘူး။
တခါ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးအတြက္
တျပားတခ်ပ္မွမကုန္ပဲ အခါခါရခဲ့တဲ့စစ္အုပ္စုဟာ အေမရိကန္အတြက္ေတာ့ ေရႊပဲ။
အေျခအေနတရပ္ေၾကာင့္သာ ေငါက္လားငန္းလား လုပ္ခဲ့ရေပမယ့္ ခုေတာ့ ေရႊလမ္းေငြလမ္းျပန္ေဖါက္နိုင္ခဲ့ၿပီ။
စစ္အုပ္စုဟာ ကြန္ုျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ အေမရိကန္အဖို႔ လံုးဝစိတ္ခ်ရတဲ့ အိပ္ထဲက
တမတ္ပဲ။ ေဒၚစုၾကေတာ့ ေသခ်ာမခ်ာ ဘယ္သူအာမခံနိုင္မလဲ။ ဆိုေတာ့
ခုသြားေနတဲ့အခင္းအက်င္းမွာ တရုတ္ရန္လုပ္ေရးအရင္းခံနဲ႔ေပါင္းၾကမယ့္
အေမရိကန္-ဗမာ့စစ္အုပ္စုဆက္ဆံေရးနဲ႔ နိုင္ငံေရးကစားပြဲမွာ ေဒၚစုမပါလည္း
စခန္းဆက္သြားလို႔ရၿပီလို႔ အန္ကယ္လ္ဆမ္သိသြားၿပီ။ ေဒၚစုကကလည္း သူ႔ကိုယ္သူ“က်မ
နိုင္ငံေရးသမား”လို႔ဆိုကာ လူထုေခါင္းေဆာင္ဘဝ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ဘဝကို
အတိအလင္းခဝါခ်ၿပီး “လိမၼာရင္ကိုယ့္အတြက္ခ်ည္းပဲ” ေပၚလစီ ေျပာင္းကိုင္လိုက္ၿပီမဟုတ္လား။
ဆိုေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဒလိုင္လားမားလည္း
ဘယ္နိုင္ငံဝင္ဝင္ ျပည္ဝင္ေရးမွာ တရုတ္အၿငိဳအျငင္ခံစရာ သိတ္မလိုေတာ့ၿပီ။
ဗမာျပည္ဝင္မယ္ဆိုေတာင္ ျပည္ဝင္ခြင့္ေပးလို႔ရၿပီ။ ေဒၚစုလည္း တရုတ္ျပည္ဖိတ္လို႔ရၿပီ။
တကယ္ေတာ့ မိမိၾကမၼာ မိမိဘာသာဖန္တီးေရးလို႔
ဘယ္လိုပဲေၾကြးေၾကာ္ေၾကြးေၾကာ္ နိုင္ငံငယ္ေတြရဲ႔ ကံၾကမၼာဟာ
နိုင္ငံႀကီးေတြရဲ့ကစားကြက္ေအာက္ကေနသာ ျဖစ္ထြန္းေနၾကရတာပဲမဟုတ္လား။ ခုလည္း
ဒီအတိုင္း စခန္းသြားေနတုန္းမဟုတ္လား။
ဇြန္ ၁၁ ၂ဝ၁၅
(သိပၸံနည္းက်ခ်င္သလား)
ေနပါဦး ဘာလို႔ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာဘာသာကို
“သိပၸံနည္း”က်ခ်င္ရတာတုန္း။
ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဆိုတာ
“မျဖစ္နိုင္စရာမရွိ”ဆိုတဲ့အေျခခံကေန ျဖစ္ရတာမဟုတ္လား။
ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈမွာ ပေရာဖက္မိုဟာမက္
ေကာင္းကင္ခရီးသြားတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျမတ္ဗုဒၶ မယ္ေတာ္မိနတ္သားကို တာဝတိ ံသာ
သြားတရားသြားေဟာတာျဖစ္ျဖစ္၊ သခင္ေယရႈ ျပန္လည္ရွင္သန္ထေျမာက္တာျဖစ္ျဖစ္
အကုန္ျဖစ္နိုင္တာပဲမဟုတ္လား။
သိပၸံပညာဆိုတာ
“မျဖစ္နိုင္ဘူးနဲ႔တူတယ္”ဆိုတဲ့အေျခခံကေန အေၾကာင္းခံတာမဟုတ္လား။
သိပၸံပညာမွာ ဘုရားသခင္က လူနဲ႔တကြ
အလံုးစံုေသာစႀကၤဝဠာကို ဖန္ဆင္းတယ္ဆိုတာ၊ ၃၁ ဘံုဆိုတာ၊
ေကာင္းကင္က်က်မ္းဆိုတာေတြအကုန္ ျဖစ္နိုင္ပါ့မလားလိုု႔ စေတြးတာမဟုတ္လား။
ကိုယ့္ “မျဖစ္နိုင္စရာမရွိ”ေတြကို
“ျဖစ္နိုင္ပါ့မလား”ဆိုၿပီး ဂြတိုက္ေနတဲ့ေကာင္ေတြကိုမ်ား မ်က္နွာလုပ္လို႔
“သိပၸံနည္းက် ဘာ ဘာသာ၊ ဘာ ဘာသာ”ဆိုၿပီး အတင္းလိုက္ နသားပါယား လုပ္ေနတာေတာ့ တဆိတ္
လြန္လြန္းတယ္ထင္တာပဲ။
မွတ္ထား
“သိပၸံနည္းက်”မွဆို
ခင္ဗ်ားဘုရား
တရားေတာင္မရဘူး။ ဇြန္ ၁ဝ ၂ဝ၁၅
“သိပၸံနည္းက်”မွဆို
ခင္ဗ်ားဘုရား
တရားေတာင္မရဘူး။ ဇြန္ ၁ဝ ၂ဝ၁၅
(ဆပ္မကုန္နိုင္ေက်းဇူးမ်ား)
ငယ္ငယ္ကတည္းက လယ္သမားေတြကို
ေက်းဇူးရွင္ဘာညာနဲ႔ေျပာသံၾကားတိုင္း ဘာလို႔မ်ားပါလိမ့္လို႔ေတြးမိတယ္။ ဒါေပမယ့္
မေမးတတ္တာရယ္ ေၾကာက္တာရယ္နဲ႔ေပါင္းၿပီး မေမးမိခဲ့ဘူး။ ေမးရမွာေၾကာက္တယ္ဆိုတာက
ထစ္ကနဲရွိ “ေက်းဇူးရွင္ကို မျပစ္မွားနဲ႔“ ဆိုတဲ့ၿခိမ္းေျခာက္ရန္ျပဳသံႀကီး
အဆီးအတားမရွိ ထြက္တတ္လြန္းတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမဟုတ္လား။
အေမ့ဘက္က အမ်ိဳးရင္းတခ်ိဳ႔နဲ႔
ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးေတြထဲမွာ လယ္သမားေတြမွ အမ်ားႀကီးရယ္။ မဆလေခတ္မတိုင္မီက
ေျမရွင္အလတ္စားေလာက္ (အေမရိကန္အေနအထားနဲ႔ “လယ္သမားေလးလို႔” ေခၚမယ္ထင္တယ္) ေတြေတာင္
မနည္းဘူး။ ငယ္ငယ္ေလးက သူတို႔ဆီသြားလည္တိုင္း ေပ်ာ္တာပါပဲ။ ၿမိ့ဳနဲ႔မွမတူတာကိုး။
ေပ်ာ္ရလို႔ ေက်းဇူးေတာ့ တင္မိတာပါပဲ။
ေနာက္တခါ လယ္သမားႀကီး ဦးသာေအာင္
စပါးစိုက္ကာျပည္က်ိဳးေဆာင္ဆိုတာကိုလည္း အလြတ္က်က္ၿပီး
စာေမးပြဲမွာေျဖေအာင္ခဲ့တာမွန္ေပမယ့္ သိတ္နားမလည္တာ ခုခ်ိန္ထိပဲ။
မဆလေခတ္ကဆို တာဝန္ေၾကစပါးသြင္းတာ
မျပည့္လိုု႔ဆိုၿပီး ကန္သင္းရိုးေပၚ ေနလွန္းလား လွန္းရဲ့၊ လယ္ျပန္သိမ္းလား
သိမ္းရဲ့၊ ဖမ္းလား ဖမ္းရဲ့၊ ေထာင္ခ်လားခ်ရဲ႔၊ ဘဝဖ်က္လား ဖ်က္ရဲ့လုပ္ေပမယ့္
လယ္သမားကို “ဦးႀကီး”မ်ားလို႔ အစည္းအေဝးေတြမွာေခၚတာပါပဲ။ တခါတေလမ်ား “ေက်းဇူးရွင္ ဦးႀကီးမ်ား”ဆိုၿပီးေတာင္
နာမဝိေသသနေလးကြန္႔ၿပီး အာလုပ္သံႀကီးနဲ႔ေျပာၾကေသးတာပဲ။
တေန႔ေတာ့(၁၉ နွစ္သားေလာက္လို႔ထင္တယ္)
လုပ္သားျပည္သူ႔ေန႔စဥ္ သတင္းစာေဆာင္းပါးတေစာင္မွာ
သစ္ထုတ္လုပ္ေရးကသစ္ဆြဲဆင္ႀကီးေတြကို “ဆင္လုပ္သားႀကီးမ်ား”လို႔
ေရးထားတာေတြ႔လိုက္ေတာ့မွ လယ္သမားေတြကို ဘာ့ေၾကာင့္ “ေက်းဇူးရွင္”လို႔ေခၚၾကမွန္း
သေဘာေပါက္သြားေတာ့တာ။
ဆင္ကို ကုန္ထုတ္လုပ္ေရးမွာသံုးတယ္ဆို
အဲ့ဒီဆင္ဟာ ျဖစ္ျခင္းျဖစ္ ကုန္လုပ္ကိရိယာပဲျဖစ္ရမယ္ မဟုတ္လား။ နည္းနည္းခ်ဲ႔ခ်င္ရင္
“သက္ရွိ ကုန္လုပ္ကိရိယာ“လို႔သာ ေခၚထိုက္တယ္မဟုတ္လား။ ဆင္လုပ္သားႀကီးမ်ားလို႔ တင္စားေခၚၿပီး
ဆင္ကို မဝေရစာေကၽြး ခၽြန္းနဲ႔ေပါက္ ဦးကင္းကို ဓားျမာင္နဲ႔ထိုးၾကက္သားသိပ္
နံပါးကိုလွံနဲ႔ထိုးဆြၾကၿပီး မေသမခ်င္းခိုင္းၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လည္း
“လုပ္သား”အမည္တပ္ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
ဗမာျပည္က လယ္သမားေတြဘဝကေရာ
သစ္ထုပ္လုပ္ေရးကဆင္ေတြနဲ႔ ဘာထူးလဲ။ ခုေခတ္မွာဆို ပိုေတာင္ဆိုးေသးတာပဲ။
ဓားမဦးခ်လက္ငုတ္လယ္ေလး စစ္တပ္ကသိမ္း ခရိုနီကသိမ္း၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္လယ္မွာ
ကိုယ္ျပန္လယ္ကူလီလုပ္ရတဲ့ဘဝ၊ အၾကားလွေအာင္ သီးစားခ်တယ္ဆိုေသးတာပဲ။ မတရားသျဖင့္
လယ္သိမ္းခံရလို႔ထြက္ဆႏၵျပေတာ့ ဖမ္းခ်ဳပ္ ေထာင္ခ် ပစ္သတ္ေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ ဒါေပမယ့္လည္း
ေက်းဇူးရွင္ ေနရာမွာေတာ့ တင္ထားေနတာပါပဲ။
က်ေနာ္တို႔ေတြးရမွာက
ဗမာျပည္သားေတြဆန္စားလို႔ စပါးစိုက္သူကို ေက်းဇူးရွင္ေခၚရမယ္ဆိုတာ
မဟုတ္ေသးဘူးဆိုတာပဲ။ လယ္သမား စပါးစိုက္တာ သူ႔အသက္ေမြးမႈျဖစ္သလို စက္ရံုမွာ
လူတေယာက္ အလုပ္လုပ္တာလည္း သူ႔အသက္ေမြးမႈပဲ။ အလားတူပဲ ရံုးဝန္ထမ္း ရံုးအလုပ္လုပ္တာ၊
စစ္သား စစ္တိုက္တာ၊ ဘုန္းႀကီး ဆြမ္းခံစားတာေတြလည္း ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ေနၾကတာပဲ
မဟုတ္လား။ ကိုယ့္အသက္ေမြးမႈ ကိုယ္ျပဳေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
ကိုယ့္အသက္ေမြးမႈကိုယ္ျပဳေနတာကို က်ေနာ္တို႔က ဘာကိစၥ “ေက်းဇူးရွင္”ေခၚရမွာတုန္း။
သူတို႔စိုက္လို႔ စားေနရတာဆိုတဲ့ ေပါက္ပန္းေသးေလာဂ်စ္ေလာက္နဲ႔ေတာ့
ဆင္ေျခေပးလို႔မရဘူး မွတ္တာပဲ။ လူဟာ မိမိ အသက္ေမြးမႈနယ္ပယ္မွာ
ကၽြမ္းက်င္ေအာင္အားထုတ္ဖို႔နဲ႔ ေစတနာေကာင္းထားၿပီးလုပ္ဖို႔သာ အဓိကမဟုတ္လား။ ခက္တာက
က်န္တဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းျပဳသူေတြၾကေတာ့ ေက်းဇူးရွင္စာရင္းမဝင္ပဲ စစ္သား၊
ဘုန္းႀကီးနဲ႔ လယ္သမားမွ ကြက္ၿပီး ေက်းဇူးရွင္စာရင္းသြင္းထားတာေရာ
ဆန္းတယ္မထင္ဘူးလား။
ေက်းဇူးရွင္အေခၚခံရတာျခင္းအတူတူ
စစ္သားနဲ႔ဘုန္းႀကီးက လယ္သမားလို ဘယ္ကုန္ထုပ္လုပ္ငန္းမွာမွလည္းမပါ တိုင္းျပည္အတြက္
ဘာဝင္ေငြမွလည္းရွာမေပး ဘာအခြန္မွလည္းမေဆာင္တဲ့နိုင္ငံ့ဝန္ထံု႔ဝန္ပိုႀကီးေတြက
လူထုနဲ႔တိုင္းျပည္ဂုတ္ခြစီးထားၿပီး အေနအစားေခ်ာင္သေလာက္ တိုင္းျပည့္ပံုရိပ္
လူမ်ိဳးပံုရိပ္ ဘာသာပံုရိပ္စတာေတြကို တရားဝင္ဖ်က္ဆီးခြင့္ရေနၿပီး လယ္သမားေတြၾက
ဖိနွိပ္မႈမခံနိုင္ေတာ့တဲ့အဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို မီးရိႉ႔သတ္ေသျပရတဲ့ဘဝေရာက္မွေတာ့
ဒီတိုင္းျပည္မ်ိဳး ေကာင္းနိုင္စရာရွိပါဦးမလား။
ဇြန္ ၁ဝ ၂ဝ၁၅
0 comments:
Post a Comment