(နိုင္ငံေရးအေၾကာင္း
မေျပာျခင္း)
၅၈
ခုနွစ္ အိမ္ေစာင့္အစိုးရအမည္နဲ႔ ဦးနုဆီက အာဏာ ေအးဓျမတိုက္ယူခဲ့ခ်ိန္ကေနစလို႔ ခုထိ
ဗမာစစ္အုပ္စု တသမတ္တည္း အခိုင္အမာေျပာဆိုေနတာေတြအားလံုးကို တခ်က္တည္းခ်ဳပ္လိုက္ရင္
(ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ငါတို႔ဖန္တီးထားတဲ့ငါတို႔ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းျဖစ္တယ္) ဆိုတာပဲ။ ငါတို႔ဟာေတာ့
လာမထိနဲ႔၊ က်န္တာေလးေတာ့လုပ္ၾက ဆိုတာပါပဲ။
စစ္အုပ္စုဆိုတဲ့သေဘာဟာ
လူေခါင္းေဆာင္မႈသေဘာလို႔ အနက္မထြက္။ လူအုပ္စုတစုလို႔ အဓိပၸါယ္မပြင့္။ စစ္တပ္လို႔ ေကာက္ယူမရ။
ေသနတ္ကိုအမိန္႔ေပးနိုင္တဲ့အာဏာ လက္ဆုပ္မျဖည္ေရးနဲ႔ အဲ့ဒီအာဏာအရင္းတည္ၿပီး စစ္ဗိုလ္ႀကီးငယ္
ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ စီးပြားေရး၊ နိုင္ငံေရးလက္ဝါးႀကီးအုပ္ဓနရွင္စနစ္ကို
ကိုယ္စားျပဳျခင္းဆိုတဲ့အနွစ္သာရသေဘာပဲျဖစ္တယ္။
ျပည္တြင္းျပည္ပအေျခအေန
အခင္းအက်င္းေတြအရ စစ္အာဏာ တလက္ကတလက္ကိုလႊဲေပးရတဲ့ခါ ေခါင္းခံသူေျပာင္းရပါတယ္။ ဒီအခါ
ေနဝင္းအုပ္စု၊ ေစာေမာင္အုပ္စု၊ သန္းေရႊအုပ္စု၊ မင္းေအာင္လိႈင္အုပ္စု စသည္ျဖင့္ ယာယီတြင္ေပးပါတယ္။
စနစ္အမည္ကိုလည္း
ရာသီအလိုက္ ေျပာင္းေျပာင္းေပးရပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၊ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္၊ နဝတ၊
နအဖ၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးလိုလားေသာတပ္မေတာ္ စသည္ျဖင့္ ေခါင္းစည္းေျပာင္းေပးပါတယ္။
စစ္တပ္ကိုလည္း
ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္၊ အမ်ိဳးသားေရးဦးေဆာင္တပ္မေတာ္၊ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုကာကြယ္ေသာတပ္မေတာ္
စသည္ျဖင့္ နဖူးစည္းေျပာင္းတပ္ေပးပါတယ္။
ေခါင္းကိုင္ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္၊
စနစ္ဘာအမည္ေျပာင္းေျပာင္း၊ နဖူးစည္းဘာျဖစ္ျဖစ္ အသြင္သ႑န္ဘယ္လိုရွိရွိ အနွစ္အသားျဖစ္တဲ့
စစ္တပ္လက္ဝါးႀကီးအုပ္အရင္းရွင္စနစ္သေဘာကေတာ့ တည္ၿမဲေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္တိုင္းမွာ တိုင္းျပည္လူထု
ဖြတ္ေက်ာျပာစုခဲ့သလို စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ သူတို႔အသိုင္းအဝိုင္းေတာ့ ဓနရွင္ႀကီးေတြျဖစ္ခဲ့တာခ်ည္းပါ။
ဆိုေတာ့
ဒီအာဏာ ဒီဓနတည္တန္႔ ျပန္႔ပြား ဆက္ရွင္သန္ေနေရးအတြက္ တိုင္းျပည္နဲ႔မဆံ့ေအာင္ႀကီးတဲ့
စစ္တပ္ႀကီးရွိေနဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီ ဧရာမစစ္တပ္ႀကီးက အလကားရွိေနလို႔ေတာ့ မရပါ။ စစ္ပြဲရွိမွ
စစ္တပ္ႀကီးရွိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ တခါ ရွိေနတဲ့ စစ္တပ္ႀကီးကိုလည္း တကယ့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လ္တပ္ႀကီးအျဖစ္
ရွိခိုင္းလို႔မရပါ။ တလက္ကိုင္တပ္အျဖစ္ ခါးပိုက္ေဆာင္တပ္အျဖစ္လုပ္မွရပါတယ္။ ဒါမွ စစ္တပ္ေထာင္ၿပီး
စီးပြားရွာလို႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီနည္းနဲ႔စီးပြားရွာတယ္ဆို စစ္တပ္ကိုအရင္ ကာမျပန္ဝံ့ေအာင္
လက္ေတြ႔နွိပ္ကြပ္ထားရပါတယ္။
(စစ္အုပ္စုတြင္းမွာ
ႀကီးနိုင္ငယ္ၫွဥ္းသေဘာဆိုထက္ စီနီယာက ဂ်ဴနီယာကိုဗိုလ္က်တယ္ဆိုတာထက္ ေသနတ္လက္ထဲရွိတဲ့ေကာင္က
မရွိေတာ့တဲ့ေကာင္ကို ကိုင္တဲ့သေဘာကပိုပါတယ္။ တခါ ေသနတ္လက္ထဲရွိၾကဦးေတာင္ အုပ္စုဖြဲ႔ဦးတဲ့ေကာင္က
လက္ေႏွးတဲ့ေကာင္ကို တြယ္တာပါ။ အဲ့ဒီနည္းနဲ႔ ကာျပန္ရိပ္ေလး နည္းနည္းျပတာနဲ႔ ဦးေအာင္ကိုင္ၿပီး
နာလံမထူေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္တာပါ)
စစ္ပြဲေတာ့ရွိပါရဲ့၊
စစ္မီးလည္း ေမႊးထားပါရဲ့၊ ဒါေပမယ့္ အခန္႔မသင့္လို႔ စစ္မီးၿငိမ္းသြားရင္လည္း ဗ်ာေပြရမွာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ စစ္မီးေသမသြားေရး အပတ္တကုပ္အားထုတ္ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္မီးကို ေမႊးရံုမက ၿငိမ္းမသြားဖို႔ပါ
တရစပ္ထိန္းထားရပါတယ္။
စစ္မီးေတာ့
ေတာက္ေနပါရဲ့ ဒီမီးေတာက္က တျပည္လံုးေလာင္ၿပီး ျပည္ပ်က္ထြက္သြားေလာက္ေအာင္လည္း အျဖစ္ခံလို႔မရပါ။
ျပည္ပ်က္တယ္ဆိုတာ စစ္တပ္ေထာင္စီးပြားရွာသူေတြ အအုပ္အစည္းပ်က္တာပါ။ အအုပ္အစီး အဖ်က္ခံရတာပါ။
ၿငိမ္းသြားလို႔လည္းမျဖစ္ ျပည္ပ်က္ေအာင္ အေလာင္ခံလို႔လည္းမရဆိုတဲ့ၾကားက လိုသေလာက္အကန္႔အသတ္နဲ႔
စစ္ကို မျပတ္ေလာင္ေနေအာင္လုပ္ထားရပါတယ္။ စစ္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ၊ ဘယ္ေဒသမွာ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးစုကို၊
ဘယ္အကန္႔အသတ္နဲ႔ ဘယ္မွ်တိုက္မယ္မတိုက္ဘူးကို စစ္တပ္ကသာလွ်င္ ဆံုးျဖတ္ျပဌာန္းရင္း ျပဌာရန္းရင္းနဲ႔
ဗမာျပည္ျပည္တြင္းစစ္မီး ဒီမွ် သက္ဇိုးရွည္တာပါ။
ေခါင္းကိုင္ေျပာင္း၊
စနစ္အမည္ေျပာင္း၊ နံမည္ေျပာင္းေတြမ်ားလွပါၿပီ အနွစ္သာရ (စစ္တပ္လက္ဝါးႀကီးအုပ္အရင္းရွင္စနစ္)ေျပာင္းမသြားပါ။
ဒါေျပာင္းသြားဖို႔ဆို
ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးမရွိမွ ျဖစ္ပါမယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမွျဖစ္ပါမယ္။ ဒီအတြက္ ဒီမိုကေရစီလိုလားသူတိုင္း၊
တိုင္းျပည္လူထု ခ်မ္းသာႀကီးပြား လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေစလိုသူတိုင္း ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြ
ေျပာၾကဆိုၾက လုပ္ၾကကိုင္ၾက အားထုတ္ၾကပါတယ္။
ဒီလို
အားထုပ္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြာင္မႈတိုင္းဟာ စစ္အုပ္စုနဲ႔ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္
အားထုတ္မႈတိုင္း အားထုတ္သူတိုင္းကို လက္ေတြ႔မွာမွာလည္း သည္းသည္းမဲမဲေခ်မႈန္း၊ ရက္ရက္စက္စက္သုတ္သင္၊
ေသြးေခ်ာင္းစီးသတ္ျဖတ္ခဲ့ သတ္ျဖတ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
ခု
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔ဒီမိုကေရစီလိုလားေသာတပ္မေတာ္တို႔၊ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကာကြယ္ေသာတပ္မေတာ္တို႔
ဘာတို႔ညာတို႔ ဘယ္လိုပဲ အသံေကာင္းဟစ္ေနပါေစ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း မင္းသားေခါင္းစြပ္ခၽြတ္ျပရသလို
ဘီလူးႀကိမ္းလည္း ထြက္ႀကိမ္းရပါတယ္။ မင္းဟာမင္း ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ရံုမကလို႔ဘာျဖစ္ျဖစ္
လူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔ အပစ္ရပ္ကေနတဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာဖို႔ ကာခ်ဳပ္မူ(၆)ခ်က္နဲ႔ပဲ
သြား။ ျပည္တြင္းစစ္ကေတာ့ တို႔ စစ္အာဏာရွင္ဘိုးဘြားပိုင္အေမြဆိုင္မို႔ ထိရင္ မီးပြင့္သြားမယ္လို႔
ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္ ထြက္ေျပာတာပါ။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
မတ္
၁၁ ရက္၊ ၂ဝ၁၆
(ေရႊၾကာရဲ့ေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီး
ဆင့္ပြားေတြးမိတာ ခ်ေရးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္)
0 comments:
Post a Comment