Wednesday, May 11, 2016

လူထုႏုိင္ငံေရး(ဒဂုန္တာရာ) ရွဳေထာင့္ဂ်ာနယ္၊ အမွတ္-၁၊ (၂၇ မတ္ ၁၉၆၉)

0 comments
"လူထုကို ဓနရွင္အေတြးအေခၚရွိသူမ်ားက အထင္ေသးတတ္ၾကသည္။
ဓနရွင္ အေတြးအေခၚဆိုရာ၌ ဓနရွင္အဖြဲ႔အစည္းေခါင္းေဆာင္မ်ားသာမက အလုပ္သမား လယ္သမားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၌ပင္ ယင္းသို႔ဓနရွင္အေတြးအေခၚရွိသူ ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါရွိႏုိင္သည္။

ေခါင္းေဆာင္ဆုိသည္မွာ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လုပ္သားလူတန္းစား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၌ အခုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ေခါင္းေဆာင္ေနရာသိမ္းပိုက္ရရွိႏိုိင္ၾကသည္။ ယင္းဓနရွင္ အေတြးအေခၚရွိသူေခါင္းေဆာင္မ်ားက လူထုသည္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အသိဥာဏ္မရွိ၊ မရင့္က်က္ေသး စသည္ျဖင့္ ထင္မွတ္ေနၾကသည္။

တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအေနျဖင့္ ကြက္၍ၾကည့္လွ်င္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အသိဉာဏ္မရွိဟု ထင္ႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ လူထုတစ္ရပ္လံုးအေနကား ယင္းသို႔မဟုတ္ေပ။

လူအုပ္သေဘာႏွင့္လူထုသေဘာကုိ ခြဲျခားျမင္ဖို႔ လိုေပသည္။ လူမ်ိိဳးေရးအဓိကရုဏ္းမ်ား၌ ယင္းလူအုပ္သေဘာကို ေတြ႔ႏုိင္သည္။ လူအုပ္သည္ အခုိက္အတန္႔ လံႈ႔ေဆာ္ျခင္းခံရသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ရုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚလာေသာစိတ္လွဳပ္ရွားမႈ၏ ေစစားျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း အဆင္အျခင္ကင္းမဲ့စြာ ျပဳမူတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ လူထုတစ္ရပ္လံုးအေနကား လူသားစိတ္ရွိသည္။ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္အျပည့္အဝရွိသည္သာျဖစ္သည္။

ေတာ္လွန္ေရး၌ လူထုမပါဘဲ မေအာင္ျမင္ႏုိင္သည္ကုိ ေတြ႔ရေပမည္။ ကိုလုိနီဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး စေသာ အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ေရးမ်ား၌ လူထုေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးေအာင္ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရေပမည္။ လူထုသာမပါလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားသည္ ရန္သူ၏ အဖမ္းခံအသတ္ခံၾကရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။"

"ေခါင္းေဆာင္သည္ ပညာတတ္ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဓနရွင္လူတန္းစားသားသမီးလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္လူထု၏ဆႏၵအရ လူထုကုိယ္စားေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ လူထုႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ေပသည္။ ဖိႏွိပ္ေသာ လူတန္းစားတစ္ရပ္အတြက္၊ သို႔မဟုတ္ လူတစ္စုအတြက္အက်ိဳးျပဳေသာနိုင္ငံေရးကား လူထုႏုိင္ငံေရး မဟုတ္ေပ။ အရင္းရွင္ႏုိင္ငံေရးသာ ျဖစ္ေပသည္။ လူထုဆႏၵအရေဆာင္ရြက္ျခင္းသာလွ်င္ ျပည္သူတို႔၏ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ေဆာင္ရြက္ေသာ တကယ့္ႏုိင္ငံေရးျဖစ္ေပသည္။"
ဒဂုန္တာရာ - လူထုႏုိင္ငံေရး၊ ရွဳေထာင့္ဂ်ာနယ္၊ အမွတ္-၁၊ (၂၇ မတ္ ၁၉၆၉)

0 comments:

Post a Comment