Saturday, November 5, 2011

စစ္ေျမျပင္မွပံုရိပ္မ်ား(အပိုင္း၃၅) (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

စစ္ေျမျပင္မွပံုရိပ္မ်ား(အပိုင္း၃၅) (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ႏိုဝင္ဘာ ၂ ရက္ ၂၀၁၁ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအက လႊင့္ထုတ္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

            ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ဘိုင္အိုမင္းသစ္ရဲ႔ ထူးျခားတဲ့ေဟာေျပာခ်က္ကေလးကိုတင္ျပခဲ့ရာက ၁၉၈၈အေရးေတာ္ပံုကာလအတြင္း ပရိသတ္ကိုေဟာေျပာရင္း စည္းရံုးေရးဆင္းခဲ့ၾကတဲ့ အႏုပညာသည္ေတြအေၾကာင္းနဲ႔သတင္းမီဒီယာေတြအေၾကာင္းလည္း နည္းနည္း ျပန္ေတြးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက တျခားနယ္ပယ္ေတြက ထင္ရွားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြနည္းတူ၊ အႏုပညာသည္ေတြလည္း စင္ေပၚတက္လာ ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႔ေဟာေျပာခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးအသိ၊ ေရခ်ိန္၊ ျဖတ္သန္းမႈအနိမ့္အျမင့္ေတြလိုက္ၿပီး ေဟာေျပာခ်က္အဆင့္ကလည္း မတူျခားနား ရွိၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း ႏိုင္ငံေရးသမားေတြမွာေတာင္မွ တထပ္တည္းမက်ႏိုင္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ေနတာကိုး။

အႏုပညာသည္ဆိုတာက လူထုအလႊာအသီးသီးနဲ႔ တနည္းမဟုတ္တနည္း ဆက္စပ္ေနတာလည္းျဖစ္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႔ေစ့ေဆာ္မႈ ေၾကာင့္ လူထုပါဝင္လာမႈ ပိုၿပီးအားေကာင္းခဲ့လာရတယ္ဆိုတာလည္း ျငင္းလို႔မရႏိုင္တဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈ မွာမွ မဟုတ္ပါဘူး ေခတ္  အဆက္ဆက္က လူထုတိုက္ပြဲအသီးသီးမွာလည္း  သူတို႔ရဲ႔က႑ဟာ အႀကီးအမားအထင္အရွားရွိခဲ့ပါတယ္။ မတရားမႈကို ဆန္႔က်င္ၾကတယ္ ဆိုရာမွာ ႏိုင္ငံေရးဝင္လုပ္မွမဟုတ္ပါဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈမ်က္ႏွာစာလို႔ဆိုရမယ့္ စာေပအႏုပညာနဲ႔သတင္းမီဒီယာေတြကလည္း ေဆာင္ရြက္လို႔ ရပါတယ္။ ေဆာင္ရြက္လို႔လည္း ေနၾကရပါတယ္။ ၈၈ မတိုင္ခင္က လူရႊင္ေတာ္ကိုဇာဂနာရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအသားပါတဲ့၊ ေခတ္ကိုထင္ဟပ္တဲ့ မထိတထိပ်က္လံုးေတြဟာ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေန႔စဥ္သံုးေဝါဟာရေတြျဖစ္တဲ့အထိကို ေအာင္ျမင္ထင္ရွားလွတာကိုလည္း သတိျပဳမိၾကမွာပါ။

ႏိုင္ငံေရးသမားဆီက ေမွ်ာ္လင့္လို႔မရႏိုင္မယ့္အရာေတြကို အႏုပညာသည္ေတြဆီကရႏိုင္ၿပီး၊ အႏုပညာသည္ေတြဆီက ရတဲ့အရာေတြ ကိုလည္း ေနရာတိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးစံနဲ႔တိုင္းလို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေခတ္တိုင္းမွာ ျပည္သူကိုခ်စ္တဲ့၊ ျပည္သူကခ်စ္တဲ့ အႏုပညာသည္ေတြရွိသလို ဆန္႔က်င္ဘက္အႏုပညာသည္ဆိုတာလည္း ရွိၾကစၿမဲပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးသမားနဲ႔အႏုပညာသည္မွာ သူ႔တာ၊ ကိုယ့္တာရွိၾကတာမွန္ေပမယ့္ ယံုၾကည္ရာမွာတူတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ စီးေၾကာင္းတခုတည္း ဝင္စီးၾကရတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္  လူထုတိုက္ပြဲနဲ႔ အႏုပညာသည္ဆိုတဲ့ အဆက္အစပ္ကို ထိထိမိမိ ခ်ိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ဆိုရင္လည္း မမွားဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ တခါ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ အၿပီး ပါတီေတြေထာင္ၾက၊ လူထုၾကားဆင္းၾက၊ စည္းရံုးေဟာေျပာၾကေတာ့လည္း ဆက္လက္လိုက္ပါႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့အႏုပညာသည္ေတြ ေနာက္ခ်န္ မေနခဲ့ၾကတာလည္း အထင္အရွားေတြ႔ရမွာပါ။

သမၼတဦးေမာင္ေမာင္လက္ထက္မွာ အထိုက္အေလ်ာက္ပြင့္လင္းလာေတာ့ သတင္းစာေတြလည္း တမဟုတ္ခ်င္းထြက္လာၾက ပါတယ္။ မဆလ တေခတ္လံုး နားစြန္နားဖ်ားေလးေတာင္မၾကားခဲ့ရတဲ့ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာကိုလည္း ဘယ္သူကမွမေပးဘဲ အလိုလိုရလိုက္ၾကတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။  လြတ္လပ္ခြင့္ရလိုက္ခိုက္မို႔ထင္ပါရဲ႕၊ ထုတ္လိုက္ၾကတဲ့သတင္းစာေတြမွ အၿပိဳင္းအရိုင္းပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ထုတ္လုပ္သူကအမ်ားစုျဖစ္ၿပီး မိုးရြာတုန္းေရခံၾကသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္မွာမွ လူထုဘက္က ရပ္သေယာင္နဲ႔ လူထုကိုေသြးလန္႔ေျခာက္ျခားေအာင္ တန္ျပန္ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ထုတ္ခဲ့တယ္လို႔ ယူဆလို႔ရႏိုင္တဲ့ သတင္းစာေတြလည္း ရွိခဲ့ ပါတယ္။   လူထုဘက္ကရပ္ခဲ့တဲ့ သတင္းစာေတြကေတာ့ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တင္ျပတဲ့ရႈေထာင့္နဲ႔တင္ဆက္ပံုေတြမွာသာ တေစာင္နဲ႔တေစာင္ ျခားနားေပမယ့္ ဘံုရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္တဲ့ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီေရးမွာေတာ့ အတူတူျဖစ္ေနၾကတာ ေတြ႔ရမွာ ပါပဲ။

တခ်ိဳ႔သတင္းစာေတြက အစဥ္အလာရွိတဲ့ သတင္းစာဆရာႀကီးေတြဦးစီးၾကတာမွန္ေပမယ္လို႔ အမ်ားစုကေတာ့ ေပၚပင္ေတြလို႔ဆိုရမယ္ ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတာင္ တတ္သေလာက္ကေလးနဲ႔ ၂ ႀကိမ္ ထုတ္ျဖစ္ခဲ့ေသးတာပါပဲ။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးနဲ႔ ပို႔ေဆာင္ေရးေတြ ဒီေလာက္ ျပတ္ေတာက္ေနတဲ့ၾကားကပဲ ထြက္သမွ်သတင္းစာေတြရဲ႔ ျပန္႔ႏွံ႔ႏႈန္းက မယံုႏိုင္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ျမန္ဆန္တာ ေတြ႔ရ ပါတယ္။ ထုတ္သမွ်သတင္းစာေတြလည္း မိုးလင္းတာနဲ႔ ၿပိဳက္ကနဲကုန္သြားတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႔နယ္ေတြမွာ ေဒသအလိုက္သတင္းေတြကို ဦးစားေပးေဖာ္ျပတဲ့ ေဒသိယသတင္းစာေတြလည္းရွိသလို ၿမိဳ႔ႀကီးေတြကေနတဆင့္မွာၿပီး လက္ေပြ႔ျပန္ေရာင္းၾကတာေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။  

တခ်ိဳ႔သတင္းစာေတြကေတာ့ လူထုကို တိုင္းျပည္မွာျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြသတင္းေပးရံုေလာက္ပဲ တာဝန္ေက်ေပမဲ့ တခ်ိဳ႔ သတင္းစာေတြကေတာ့ လူထုကိုလမ္းၫႊန္မႈပါ ေပးခဲ့တယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားအသံလႊင့္႒ာနေတြရဲ႔ ျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ေတြက လႊင့္ထုတ္ေပးေနတဲ့သတင္းေတြကို ေဝေဝဆာဆာအခ်က္အလက္နဲ႔ ထည့္ေပးၾကတာေတြလည္းေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။  အဲဒီတုန္းကထုတ္ခဲ့တဲ့ သတင္းစာေတြကို ခုေန ျပန္ၾကည့္ရင္ စိတ္မသက္သာစရာေတြလည္း ေတြ႔ရျဖစ္ရမွာပါပဲ။ တခ်ိဳ႔သတင္းစာမ်က္ႏွာဖံုးေတြမွာ လူသတ္ေခါင္းျဖတ္ တာေတြကို ပံုေတြနဲ႔အသားေပးေဖာ္ျပၿပီး လူစိတ္ဝင္စားေအာင္လုပ္သူေတြရွိသလို ဒီသတင္းကိုပဲ ပံုေတာင္မထည့္ပဲ အတြင္းသတင္းေလာက္အျဖစ္သာထည့္တဲ့ သတင္းစာေတြလည္း ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ 

ဒါကလည္း ထုတ္သူနဲ႔ဖတ္သူရဲ႔ အသိေရခ်ိန္အလိုက္ ျဖစ္ရတဲ့ကိစၥလို႔ထင္ပါတယ္။ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ သူ႔သတင္းစာနဲ႔သူ႔ပရိတ္သတ္ သီးျခားစီရွိေနၾကတာဆိုေတာ့ ဒီပံုႀကီးေတြ ျပဴးတူးၿပဲတဲနဲ႔ေဖာ္ျပရေကာင္းလားလို႔ အျပစ္လည္းမဆိုသာဘူး ထင္ပါတယ္။ ထုတ္သူကလည္း သူ႔ပရိသတ္အလိုက္ ပရိသတ္အႀကိဳက္ထုတ္သလို ဖတ္သူကလည္း ေရြးခ်ယ္ဖတ္ၾကပါတယ္။ သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္ အထိုက္လ်ွာက္ရွိခဲ့တယ္လို႔ဆိုရမယ့္ ဖဆပလေခတ္တုန္းကေတာင္ နာမည္ႀကီး နာမည္ေက်ာ္ပုဂိၢဳလ္ေတြရဲ႕အတြင္းေရးနဲ႔ အတင္းအဖ်င္းအသားေပး သတင္းစာမ်ိဳးေတြရွိခဲ့သလို သတင္းစာဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ တည္တည္တန္႔တန္႔ သတင္းစာေတြလည္းရွိခဲ့တာပါပဲ။ အဓိက ကေတာ့ လြတ္လပ္မႈတစ္ခုအတြင္းမွာ တမ်ိဳးတစားတည္းရွိေနရတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ၊ အမ်ိဴးမ်ိဴးအဖံုဖံု အေရာင္စံု အေသြးစံုရွိေနၿပီး၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေနဖို႕ အေရးႀကီးတာပါပဲ။

လူထုအက်ိဳးဆိုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ သတင္းေမွာင္ခ်၊ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ပိတ္ပင္၊ တဘက္သတ္ဝါဒျဖန္႔တာထက္စာရင္ သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားတာက ဘယ္ဟာပိုအက်ိဳးမ်ားတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိၿပီးသားကိစၥလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလြတ္လပ္ခြင့္မွမရွိ၊ ဘာေရြးခ်ယ္ခြင့္ မွမရွိပဲေနရတာထက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေနတာဟာ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ တခါ သတင္းမီဒီယာေတြနဲ႔ပတ္သက္ လို႔လည္း  မီဒီယာဆိုတာဘက္မလိုက္ရဘူးလို႔ေျပာၿပီး ဘက္လိုက္ေနၾကရတာထက္စာရင္ မီဒီယာေတြလြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဘက္လိုက္ခြင့္ ရွိေနတာက ဘယ္ဟာက ပိုအက်ိဳးမ်ားမလဲလို႔လည္း ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။

ေရွ႔တပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။
က်ေနာ္မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
မ်ိဳးျမင့္

0 comments:

Post a Comment