“၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ဘယ္လိုျပင္ၾကမွာလဲ”(တူေမာင္ညိဳ)
(၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ
၁ဝ ရက္)
အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ (၇)ဦး ပါဝင္ေသာျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီကို စက္တင္ဘာ(၆) ရက္ေန႔တြင္
ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၿပီ။ ယင္းေကာ္မတီထဲတြင္ ဥပေဒပညာျဖင့္ အသက္ေမြးၾကသူေတြက အမ်ားစုျဖစ္ပါသည္။ ဦးကိုနီ၊ ဦးေဌးဦးတုိ႔သည္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္တြင္
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ စုိက္လုိက္မတ္တတ္ ေဆာင္းပါးေရးခဲ့ၾကေသာ ဒီလိႈင္း၏ ပင္တုိင္ေဆာင္းပါး ရွင္မ်ားျဖစ္သည္။
ေဟာေျပာေဆြးေႏြးၾကသူမ်ား လည္းျဖစ္သည္။ ဦးကိုနီဆုိလွ်င္ “ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘယ္လိုျပင္ၾကမွာလဲ”
အမည္ျဖင့္ စာအုပ္ပင္ထုတ္ေဝထားသူ ျဖစ္သည္။ ဦးကိုနီသည္ ေရွ႔ေနပီသေပ၏။ စာအုပ္အမည္ကိုပင္
သတိထား၍ ေပးထား၏။ ယခုေတာ့ ဒီခ်ဳပ္၏ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး(၇)ဦးေကာ္မတီထံ ဦးကိုနီ၏ စာအုပ္ေခါင္းစဥ္ကိုနမူနာယူ၍
ေမးခြန္းေမး ရေပေတာ့မည္။
“၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘယ္လိုျပင္ၾကမွာလဲ”
“(၇)ဦးေကာ္မတီအေနျဖင့္ ” ဤေမးခြန္းကို
ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ေသခ်ာသိရွိၿပီး၊ ပါဝင္လာရန္ အထူးလိုအပ္ပါသျဖင့္ တိတိက်က်ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
ေျဖၾကားဖုိ႔လိုအပ္ပါသည္။
အဆိုပါေမးခြန္းသည္ ဦးကိုနီ၏ “ဘယ္လိုျပင္ဆင္ၾကမလဲ”
စာအုပ္အမွာစာတြင္ပါရွိေသာ “ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာ၏ပင္ရင္းပိုင္ရွင္မွာ ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားသာျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ဆႏၵသာ အဓိကျဖစ္ သင့္ပါသည္။
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုေရးဆြဲသူ လူတစ္စု၏ဆႏၵကိုသာ အေလးထားရမည္ဆုိလွ်င္ ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏အခန္းက႑မွာ
ေနာက္တန္းသုိ႔ေရာက္ရွိသြားမည္ျဖစ္ၿပီး မည့္သည့္အခါမွ် ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္လာမည္မဟုတ္ပါဟု
ကၽြန္ေတာ္ အေလးအနက္ေျပာလိုပါသည္” ဟူေသာအခ်က္ကို ေလးေလးနက္နက္ထင္ဟပ္ထားေသာေမးခြန္းလည္း
ျဖစ္ပါသည္။
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ” သည္ လူတစ္စုက စိတ္ႀကိဳက္စီမံေရးဆြဲေဖာ္စပ္ထားျခင္းၿပီး၊
အတင္းအဓမၼအတည္ျပဳထားသည္ကို အားလံုးသိရွိသေဘာေပါက္ၾကၿပီးျဖစ္ပါသည္။
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”သည္
ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ လံုးဝမကိုက္ညီေသာအေျခခံဥပေဒ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
“ ျပင္ဆင္ေရး”ဆိုသည္ႏွင့္ပတ္သက္၍
က်ေနာ္သေဘာထားအျမင္ႏွင့္အယူအဆကိုတင္ျပပါမည္။
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”
ထဲမွ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္လံုးဝမကိုက္ညီေသာျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းလင္းဖယ္ထုတ္ပစ္ႏုိင္မွသာလွ်င္“
ျပင္ဆင္ေရး”ဟုေခၚဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
“ျပင္ဆင္ေရး”၏ အဓိကဦးတည္ခ်က္မွာလည္း ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္
လံုးဝမကိုက္ညီေသာျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုဖယ္ထုတ္၍ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ ကိုက္ညီေသာအခ်က္မ်ားကို
ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းႏုိင္ေရးျဖစ္ရပါမည္။ ယင္းအခ်က္မ်ားကိုလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္းမရွိလွ်င္
“ျပင္ဆင္ေရး”ဟု မေခၚထုိက္ပါ။ “၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ” ကို အေရာင္တင္ အလွျခယ္ေပးတာမ်ိဳးသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဒီမုိကေရစီအႏွစ္သာရ ထည့္သြင္းေပးႏုိင္ျခင္းမရွိေသာ
“ျပဳျပင္ေရး”သည္ “အတုအေယာင္ျပဳျပင္ေရး”သာျဖစ္မည္။ “အေရာင္တင္ အလွျခယ္ ျပဳျပင္ေရး”ပဲျဖစ္မည္။
သုိ႔ပါ၍
ပဏာမအဆင့္အေနျဖင့္ “ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”၊ အခန္း (၁) ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ားမွ ေအာက္ပါအခ်က္အခ်ိဳ႔ကို ျပဳျပင္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္
“အဓိပၸါယ္ရွိေသာ ျပဳျပင္ေရး” သုိ႔မဟုတ္ “အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ျပဳျပင္ေရး” ဟု ေခၚဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာ၏ပင္ရင္းပုိင္ရွင္မွာ
ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ႏိုင္ငံသားျပည္သူမ်ား၏အေရးအရာမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲၾကမည့္
လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္ကို မဲဆႏၵနယ္အလိုက္ ႏိုင္ငံသားျပည္သူမ်ား၏ လြတ္လပ္ေသာဆႏၵမဲျဖင့္ေရြးခ်ယ္ထားသည့္
အမတ္မ်ားျဖင့္သာဖြဲ႔စည္းရမည္။ အစုိးရအဖြဲ႔ကိုလည္း မဲဆႏၵနယ္အလိုက္ ႏိုင္ငံသားျပည္သူမ်ား၏
လြတ္လပ္ေသာဆႏၵမဲျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ထားသူမ်ား ျဖင့္ သာဖြဲ႔စည္းရမည္။
ဤ အေျခခံစံႏႈန္းကို “၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ” က “ပုဒ္မ ၁၄” ျဖင့္ တိတိလင္းလင္းခ်ဳိးေဖာက္ထားပါသည္။ သို႔ျဖင့္
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ”တြင္ ပါရွိေသာ ပုဒ္မ ၄ ႏွင့္
ပုဒ္မ ၁၄ တို႔ တစ္ခုႏွင့္ ေရွ႔ေနာက္မညီဆန္႔က်င္ေနပါသည္။
သုိ႔ပါႈ ပုဒ္မ ၁၄
ကို ျပဳျပင္ႏုိင္မည္ေလာ။
ပုဒ္မ ၆
ပုဒ္မခြဲ (စ) “ႏုိင္ငံေတာ္၏အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑တြင္
တပ္မေတာ္က ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရးတုိ႔ကို အစဥ္တစုိက္ ဦးတည္သည္” ဆုိသည့္အခ်က္ကို
ျပဳျပင္ႏုိင္မည္ေလာ။
ပုဒ္မ ၇
“ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ စစ္မွန္၍စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုက်င့္သံုးသည္” ဟူေသာအခ်က္ကို ျပဳျပင္ႏုိင္မည္ေလာ။
ဒီခ်ဳပ္ဥကၠ႒
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က“ ကၽြန္မကေတာ့ စစ္အစုိးရအဆက္ဆက္က
ေထာက္ခံကာကြယ္ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ စည္းကမ္းရွိတဲ့ဒီမုိကေရစီ ဆုိတာကို တစ္ေလွ်ာက္လံုးဆန္႔က်င္ခဲ့ပါတယ္၊
ေနာင္လည္း အၿမဲတန္းဆန္႔က်င္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု အေမရိကန္ ခရီးစဥ္တြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ဖူး
ပါသည္။
ပုဒ္မ ၈
“နုိင္ငံေတာ္ကို ျပည္ေထာင္စုစနစ္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္သည္” အထက္ပါျပ႒ာန္းခ်က္ကိုပယ္ဖ်က္ၿပီး၊
တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားအားလံုး အႏွစ္ႏွစ္အလလ လိုလားေတာင့္တခဲ့ၾကသည့္ တန္းတူေရးႏွင့္ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကို
တကယ္တန္းအာမခံႏုိင္မည့္ “ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု” ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ေရးျဖင့္ အစားထိုးျပဳျပင္နုိင္မည္ေလာ။
ပုဒ္မ ၁၇
(ခ) “ကာကြယ္ေရး၊ လံုၿခံဳေရး၊ နယ္စပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး”တြင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တုိက္ရုိက္ခန္႔အပ္ေနမႈကို
ျပဳျပင္နုိင္မည္ေလာ။
ပုဒ္မ ၂ဝ
ပုဒ္မခြဲ (ခ) ၊(ဂ) ၊(ဃ)၊ (င) ၊ (စ) တုိ႔ကို
ျပဳျပင္ႏုိင္မည္ေလာ။
ပုဒ္မ ၄ဝ ပုဒ္မခြဲ (ခ) (ဂ) တို႔ကို ျပဳျပင္ႏုိင္မည္ေလာ။
“အဓိပၸာယ္ရွိေသာ
ျပဳျပင္ေရး”လား၊ “အေရာင္တင္အလွျခယ္ျပဳျပင္ေရး” လား။
အထက္ပါေဖာ္ျပအေျခခံအခ်က္မ်ားကိုသာ
ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပဳျပင္ႏိုင္မည္ဆုိလွ်င္ အျခားအခ်က္မ်ားျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲေတာ့မည္မဟုတ္ဟု
ယံုၾကည္ယူဆပါသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပလိုသည့္အခ်က္မွာ
ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာ၏ပင္ရင္းပိုင္ရွင္မွာ ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲျခင္း၊
ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အသစ္ေရးဆြဲအစားထိုးျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္တုိင္းတြင္ ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားလြတ္လပ္စြာပါဝင္ႏုိင္ရမည္။
ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ား၏ဆႏၵသာ အဓိကျဖစ္ရပါမည္။
ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ား၏ဆႏၵကို ရယူရမည္ျဖစ္ပါသည္။
လူတစ္စု၏ျပဳျပင္ေရးဆႏၵကိုသာ အေလးထားေနၾကရမည္ဆုိလွ်င္
ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ား၏ အခန္း႑မွာ ေနာက္တန္းသုိ႔ေရာက္မည္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္အခါမွ်
ဒီမုိကေရစီစံႏႈန္းျဖင့္ျပည့္ဝေသာအေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ ေပၚမလာႏိုင္သလုိ မည္သည့္အခါမွ်
ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္လာမည္မဟုတ္ဟု က်ေနာ္ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာလိုပါသည္။
သို႔ပါ၍
“၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေရး”တြင္ ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္အခန္းက႑မွ မည္သုိ႔မည္ပံုပါဝင္ရမည္ကို တိတိလင္းလင္း ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္
သိရွိနားလည္ႏုိင္ၾကေစရန္အလို႔ငွာ “အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏
ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးေကာ္မတီ”မွ
အေလးထားေျဖၾကားေပးပါရန္ ေမးျမန္းသမႈျပဳလုိက္ပါသည္။
ၫြန္း
- ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
(၂ဝဝ၈)
- “စည္း
ကမ္းရွိေသာ ဒီမုိကေရစီဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ကို ကၽြန္မလက္မခံဘူး” ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္၊
အတြဲ ၃၊ အမွတ္ ၁၁၅ ၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၇
- “ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ဘယ္လိုျပင္ၾကမွာလဲ” - ေမာင္ကိုနီ (တရားရုံးခ်ဳပ္ေရွ႕ေန) ၊ ၂ဝ၁၃ ဇန္နဝါရီ၊ ေရႊဟသၤာစာေပ၊
0 comments:
Post a Comment