စက္တင္ဘာ ၈ ရက္ ၂၀၁၃
မွာေရးတဲ့ တိုနန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
မိန္းကေလးေတြဝတ္စားပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
”အျမင္မေတာ္ဘူး” လို႔ေျပာေနသူေတြကပဲ သူတို႔ေျပာတဲ့အျမင္မေတာ္တဲ့ပံုေတြကို
မရမကရွာေဖြ တင္ေပးေနတာ။ အျမင္မေတာ္ရင္ ကိုယ္တိုင္လည္းမၾကည့္နဲ႔၊ ရွာေဖြလည္းတင္မေပးပဲေနလိုက္ ရံုေပါ့။
ခုေတာ့ ေျပာင္းျပန္။ တခါ ဟိုလိုဝတ္မွ ဒီလိုဆင္မွ ဘာပီသမွာတို႔ ယဥ္ေက်းမွာတို႔ေျပာၿပီး
မိန္းမသားေတြရဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဆိုင္ရာပိုင္ခြင့္ကိုပါ ေက်ာ္နင္းကန္႔သတ္ေန တာလို႔ျမင္တယ္။
သူ႔အလွေဖာ္ျပဖို႔ သူနွစ္သက္မယ့္ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ သူျပဳမွာပဲ။ ျပဳခြင့္ရွိတာပဲ။
လူ႔အဝန္းအဝိုင္းက မနွစ္ၿမိ့ဳမွန္းသိရင္ သူ႔ဘာသူ ဆင္ျခင္သြားမွာပဲ။
မဆင္ျခင္လို႔ ဆက္ဝတ္လည္း ဘာျဖစ္လဲ။ အျမင္မေတာ္ရင္ မၾကည့္နဲ႔ေပါ့။
ဘာစိတ္နဲ႔ဘာမ်က္လံုးနဲ႔ၾကည့္မလဲ။ ၾကည့္သူအေပၚလည္းတည္တယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ရဲ့အလွအပကိုခံစားတာလည္း
(လူတကာေျပာသလိုေျပာရရင္)တဏွာစိတ္အနုစားပဲ။ အနုပညာလည္း တဏွာစိတ္အနုစားပဲ။ ေျပာရရင္
လူ႔ေလာကခုေလာက္ တိုးတက္ လွပယဥ္ေက်းလာတာဟာ အဲ့ဒီ တဏွာစိတ္အနုစားေတြက
ေမာင္းနွင္ခဲ့လို႔ပဲ။ အဲ့ဒီတဏွာစိတ္သာ ပယ္သတ္ေၾကးဆို၊ ပယ္သတ္လို႔ရေၾကးဆို လူ႔ေလာက
ခုေလာက္ယဥ္ေက်းမလာဘူး။ ဒီမွာ (အေမရိကားမွာ) ေခါင္းမွာပုဝါေလးေတြေပါင္းထား
စည္းထားတဲ့ကုလားမေလးေတြနဲ႔ စကပ္တို ေဘာင္းဘီတို ေဘာင္းဘီရွည္ေလးေတြ အတူ
ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနေနၾက တာပါ။ ေက်ာင္းအတူတက္ အားကစားအတူလုပ္ အေပ်ာ္ခရီးအတူထြက္ေနၾကတာပဲ။
သူတို႔အားလံုး ေရးကူးခ်ိန္က် ေရကူးဝတ္စံုဝတ္တာပဲ။ ဘီကီနီဝတ္ခ်ိန္က် ဘီကီနီဝတ္တာပဲ။
ဂ်င္းေဘာင္းဘီဝတ္ခ်ိန္က် ဂ်င္းေဘာင္းဘီဝတ္တာပဲ။ ပြဲတက္ဝတ္စံုဝတ္ခ်ိန္က် ပြဲထိုင္ဝတ္စံုဝတ္တာပဲ။
ဟိုဟာဝတ္ ဒီဟာဝတ္၊ ဟိုဟာမဝတ္နဲ႔ ဒီဟာမဝတ္နဲ႔ဆိုၿပီး အတင္းအဓမၼတိုက္တြန္း စရာ/တားျမစ္စရာ
ဘာအေၾကာင္းမွမရွိဘူး။ ခုနေျပာတဲ့ အျမင္မေတာ္ဆိုသူေတြပဲ အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းယဥ္ေက်းမႈလာ
မိန္းမ(မယား)နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ (မယားသည္ အိပ္ယာတြင္း၌ လင္သားအဖို႔
ျပည့္တန္ဆာနွယ္ျဖစ္ရမည္)ဆိုတာမ်ိဳးက်င့္ႀကံၿပီး (သားကိုသခင္ လင္ကိုဘုရား)
အေကာက္အယူနဲ႔ မိန္းမနဲ႔မယားအေပၚ ဗိုလ္က်အနိုင္က်င့္ေနၾကတာပဲ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္တို႔
အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာတို႔ေျပာတိုင္း မိန္းမေတြေခါင္းပဲပံုခ်ၿပီးဖိနင္းတာဟာ
အေတာ္လူသားမဆန္တဲ့အေတြးတိမ္မႈနဲ႔ ေယာကၤ်ားႀကီးမဟာဖိုဝါဒအစြန္းေရာက္မႈပဲ။
မုဒိန္းအက်င့္ခံရတဲ့အခါမ်ားမွာ က်င့္သူေယာကၤ်ားကိုအျပစ္ဆိုတာထက္
အက်င့္ခံရသူမိန္းမသားကိုအျပစ္တင္တတ္တာဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့လူ႔အသိုင္းကလူေတြ
မက်င့္သံုးတဲ့လက္ကိုင္တရားပဲ။ ျပည့္တန္ဆာနဲ႔
ေငြေပးၿပီး လိင္စိတ္အာသာေဖ်ာက္သူေယာကၤ်ားဟာ တရားရံုးက်ေတာ့ သူလိင္ဆက္ဆံခဲ့တဲ့မိန္းမသား(ျပည့္တန္ဆာမ)ေထာင္က်ဖို႔
သက္ေသျဖစ္သြားတဲ့ဥပေဒမ်ိဳးရွိေနသမ်ွ၊ ငါဝတ္သလိုမဝတ္ ငါစားသလိုမစား
ငါယံုတာကိုမယံုလို႔ အဲ့လူနဲ႔မခ်စ္ရဘူး လက္မထပ္ရဘူး ဘဝတခုမတည္ေဆာက္ရဖူး
တူေအာင္အရင္လုပ္ ၿပီးမွခ်စ္ လက္ထပ္ တည္ေဆာက္ နို႔မဟုတ္ရင္
ဖမ္းမွဆီးမွေထာင္ခ်မွသင့္တယ္ဆိုတဲ့အေကာက္အယူကို နွစ္သက္သူဟာ တိရိစၦာန္ထက္ေတာင္
ပိုရိုင္းစိုင္းတဲ့လူသတၱဝါအမ်ိဳးအစားပဲျဖစ္တယ္။ (အဝတ္အစားနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ)
ဒီမနက္ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြနဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ
သတင္းေလးေတြဖတ္မယ္၊ သူမ်ားေျပာတာေတြထဲက နွစ္ၿခိဳက္တာေလးေတြ ျပန္ရွယ္ယာလုပ္မယ္၊ ကိုယ္လည္း
မွတ္ခ်က္ကေလးဘာေလးေရးမယ္ဆိုၿပီး စိတ္ကူးထားတာ။ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ စပ်စ္ပင္ေတြက
ေရေတာင္းေနၿပီ။ ပင္သစ္ေတြဆိုေတာ့ ေရကလိုေနတယ္။ တခ်ိဳ႔အပင္ေလးေတြက အရြက္ကေလးေတာင္
ဝါတာတာနဲ႔။ ၿပီးရင္ လယ္သမားေဈးဘက္သြားမယ္။ အသီးအနွံေလးဘာေလးဝယ္မယ္။ အေမ့ကို
သြားေတြ႔မယ္၊ ညီေတာ္ေမာင္ေဆးရံုတင္ထားရတာ သြားထပ္ၾကည့္မယ္။ အားေပးစကားေလးဘာေလး
(တတ္သေလာက္) ေျပာမယ္၊ လူမႈေရးကိစၥ(သာေရး)တခုလည္း သြားဖို႔သတိက ရလာျပန္တယ္။
တနလၤာေန႔မွာ စဝင္ရေတာ့မယ့္အလုပ္သစ္အတြက္ ႀကိဳတင္သိရမွတ္ရမွာေတြထဲက
နည္းနည္းပါးပါးလည္း လုပ္ထားရဦးမယ္။ (က်ေနာ္ ခု
မူႀကိဳတန္းကေလးေလးေတြတက္တဲ့ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ မိဘ ဆရာနဲ႔ ကေလးငယ္ေလးေတြအတြက္
ဘာသာျပန္နဲ႔ စကားျပန္အလုပ္တခု လက္ခံလိုက္ၿပီ။ ဗမာျပည္သား ကေလးငယ္ (၄၂)ေယာက္ရွိပါတယ္။
မေန႔က ကြန္းထရက္လုပ္တယ္။ တနွစ္စာခ်ဳပ္တယ္။ အရင္လည္း ေစတနာ့ဝန္ထမ္းအေနနဲ႔
အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာသြားၿပီး ဘာသာျပန္နဲ႔စကားျပန္ လုပ္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ခုေတာ့
အလုပ္အေနနဲ႔လုပ္ရမွာပါ။ လုပ္အားခအေနနဲ႔ ပိုက္ဆံလည္းရပါမယ္။ က်ေနာ့္အိမ္နဲ႔လည္း
မေဝးေတာ့ (မေဝးဆိုေပမယ့္ (၃)မိုင္မရွိတတ္ ရွိတတ္ပါ။ ဘစ္ကားက တနာရီမွတစင္းလာတာ၊
ေနာက္ၿပီး ဂ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔ေလွ်ာက္ရေလာက္ေအာင္လည္း မနီးေတာ့)လွ်ပ္စစ္ဘီးတပ္ ကုလားထိုင္နဲ႔
သြားရျပန္ရမွာပါ။ ေဆာင္းတြင္းဆိုကိစၥနည္းနည္းရွိတယ္။ ေအးတာကျပႆနာမဟုတ္ပါ
အေႏြးထည္ဘာညာနဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ နွင္းကျပႆနာပါ။ တခါတေလ နွင္းထုက
အေတာ္ႀကီးထူေအာင္က်တဲ့အခါမ်ိဳး(က်လည္း ခနခနက်ပါတယ္) တခါတေလ လမ္းအေပၚယံ မ်က္နွာျပင္ေတြေရခဲတဲ့အခါမ်ိဳးဆို
လွ်ပ္စစ္ဘီးတပ္ကုလားထိုင္က မရုန္းနိုင္ေတာ့ဘူး။ အင္း လာမယ့္နွစ္ေတာ့(မသန္မစြမ္းယဥ္ေမာင္းလိုင္စင္
နဲ႔ ေမာ္ဒီဖိုင္းဒ္လုပ္ထားတဲ့ကားမ်ိဳး) ရွိမွျဖစ္ေတာ့မယ့္ကိန္းပါလား။ (ဘာမွမလုပ္ျဖစ္တဲ့မနက္ခင္း)
လူလူခ်င္း(ေမာင္နွစ္မျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္မယ္)
မိဘအေမြလုရင္း ရန္ျဖစ္ၾက သတ္ၾကပုတ္ၾက ရံုးျပင္ကႏၷားေရာက္ၾက တစ္သက္လံုး
မေခၚနိုင္မေျပာနိုင္ ျဖစ္ကုန္ၾကတာကိုေထာက္ျပၿပီး ”ေလာဘလူသားေတြ၊
ကာမဘံုသားဆံုလည္ႏြားေတြ အတၱႀကီးၾက ေလာဘသကၠာယႀကီးၾက ေမာဟဖံုးၾက၊ ဉာဏ္နည္းၾကသကိုး”
စသည္ျဖင့္ မည္တြန္ေျပာဆိုၿပီး၊ အဲဒီကာမဘံုသားေတြ ႏြားလိုရုန္းၿပီးရွာထားတာေလးေတြထဲက
ကုသလျဖစ္ပါေစေတာ့ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္မႈနဲ႔လႉတာတန္းတာကို ထိုင္စားေနၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ
ေက်ာင္းလုရင္းထသတ္ၾကတာမ်ိဳး မျမင္ခ်င့္အဆံုးပဲ။ မိဘအေမြမို႔ သူရထိုက္ ငါရထိုက္
သူပိုရထိုက္ ငါပိုရထိုက္ ျငင္းၾကခုန္ၾကတာ နားလည္လို႔ရသလို
ျဖစ္လည္းျဖစ္ထိုက္တယ္ထင္တာပဲ။ ဘယ္သူ႔အေမြမွလည္းမဟုတ္၊ ကိုယ္တိုင္ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ရွာေဖြထားတာလည္းမဟုတ္၊
ဆံုလည္ႏြားေတြက ေနၾကပါေစေတာ့ဆိုကာ အပ္ေပးထားတဲ့ေနရာကို အရပ္ကို သူပိုင္ထိုက္
ငါပိုင္ထိုက္ သူပိုပိုင္ထိုက္ ငါပိုပိုင္ထိုက္နဲ႔ အတၱေရာေလာဘမွာပါ ကာမဘံုသားထက္ ပိုလြန္းသူေတြကိုက်ေတာ့
ဘာႏြားေတြ ဘာဘံုသားေတြလို႔ေျပာရမွန္းမသိေတာ့။ (ဆံုကူမလွည့္တဲ့ႏြားေတြအေၾကာင္း)
ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ...တဲ့။
ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ...တဲ့။ နိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ
တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔တဲ့။ နိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးနွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီ...တဲ့။
ျပည္ေထာင္စုႀက့ံခိုင္ေရးနွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႔...တဲ့။
ျပည္ေထာ္စုႀကံ့ခိုင္ေရးနွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီ...တဲ့။ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ...တဲ့။
၉၆၉ ...တဲ့။ သာသနာ့နုဂၢဟအသင္း...တဲ့။ အင္း... ဘာေတြဆက္ျဖစ္ဦးမလဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ
တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုကေတာ့ ရွင္ႀကီးတလွည့္ က်ားတလွည့္။ ဒိုင္းဝန္တလွည့္
ေမာင္ပုလဲတလွည့္ဆိုတဲ့ ”အေျပာင္းအလဲ”ေအာက္မွာ
”အလွည့္အေျပာင္း”နဲ႔”နားလွည့္ပါးရိုက္” သံသရာသာလည္ေလတယ္။ ဗံုလံုတလွည့္
ငါးပ်ံတလွည့္တို႔ ေရစီးတခါ ေရသာတလွည့္တို႔သာ မရွိတာ။ အေရးထဲ
ေတာင္းပန္ဖို႔ေတာင္းပန္ပါတယ္ဆိုသူနဲ႔။ မေတာင္းပန္ခင္က ႀကိဳတင္ခြင့္လႊတ္သူနဲ႔။
ခြင့္လႊတ္ အငွားလိုက္သူနဲ႔။ သင္ပုန္းေခ်ေရးအလံရႉးနဲ႔။ အဲ့လူေတြၾကည့္ၿပီး
ေဇာ္ႀကီးေျပာတဲ့ ”ေျမြသူေတာ္သူႀကီး” ပါးစပ္ထဲဝင္ေနၾကတဲ့ ”ေျမြသူေတာ္ေလးေတြ”လား၊
”ေၾကာင္သူေတာ္”ေတြလား၊ မ်က္ေစ့တမင္လည္ေနတဲ့ ”ဖိုးသူေတာ္”ေတြလား၊
သတင္းေလြ႔ေလြ႔ေပါင္းဖက္ေတြ႔ေနတဲ့ ”သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း” ေတြလားေဝခြဲဖို႔
မခက္ေတာ့တာေသခ်ာတယ္။ (ေၾကာင္သူေတာ္ေတြအောကာင္း)
က်ေနာ္ အဲ့လမ္းခြဆံုကေလးကို ခနခနေရာက္တယ္။
ေမပယ္လ္လမ္းကေတာ့ ကိုယ္ေနတဲ့လမ္းမို႔ တကူးတက မွတ္ေနစရာမလိုဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္
ေမပယ္လ္ကို လာဦးတိုက္တဲ့လမ္းေလးအမည္ကိုေတာ့ တခါမွ ဖတ္မၾကည့္မိခဲ့ဖူးဘူး။
သတိမမူမိခဲ့ဘူး။ မေန႔ညေနကေတာ့ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္က ဘကၠထရီေတြစမ္းရင္းစီးရင္း
အဲ့ေနရာေလးေရာက္ေတာ့ ေျပာင္းရိပ္စက္လက္တံႀကီးေတြတင္လာတဲ့ ထရပ္ကားတစီးကိုေရွာင္ဖို႔
လမ္းေဘးခ် ခနရပ္ထားတုန္း ေမာ့ၾကည့္မိေတာ့မွ လမ္းေလးအမည္က WHISPERING OAKSတဲ့ဗ်။ Tony
Orlando ဆိုၿပီး Irwin Levine နဲ႔ L Russell Brown တို႔ေရးတဲ့ Tie a Yellow Ribbon
Old Oak Tree ေရာ၊ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူဖြဲ႔ၿပီး မင္းမင္းလတ္ဆိုတဲ့
ယုဇနပင္နဲ႔ဖဲႀကိဳးဝါေရာ၊ သုေမာင္ရဲ့အခ်စ္သစ္ပင္ေရာ တန္းကနဲေခါင္းထဲဝင္ခ်လာတယ္။
ဒါနဲ႔ရိုက္ယူထားလိုက္တယ္ဗ်ာ။ Whispering ကေတာ့ ေလသံေလးနဲ႔စကားေျပာတာအျပင္
သစ္ရြက္ေတြၾကားေလေျပေလၫွင္းေလးေတြ တိုးဝင္တိုက္ခတ္သြားတဲ့အခါ ထြက္လာတဲ့အသံေလးကိုေရာသံုးတာဗ်ာ။
OAK TREE ကိုေတာ့ ဝက္သစ္ခ်ပင္အျဖစ္ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ရင္းနွီးၿပီးသားမွတ္တယ္။
0 comments:
Post a Comment