စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ ၂၀၁၃ မွာ ေရးျဖစ္တဲ့
တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
လူျဖစ္တာကိုက ကိုယ့္ေရြးခ်ယ္ခြင့္၊
ကိုယ့္သေဘာထားနဲ႔ ကိုယ့္အလိုမပါပဲျဖစ္လာရတာပဲ။ အဲ့ဒီေနရာမွာ လူျဖစ္လာရျခင္းအတြက္
ဘာ မန္ဝံ့ေနစရာမ်ားရွိပါသလဲ။ ဘာ ဂုဏ္ေမာက္ေနစရာမ်ားရွိပါသလဲ။ တခါ
လူျဖစ္ၿပီးျပန္ေတာ့ (ဘာသာယံုတဲ့မိဘကေမြးတာဆိုရင္)မိဘေတြ အဲ့ဒီဘာသာျဖစ္လို႔
ကိုယ္လည္း ဘာျငင္းပယ္ခြင့္၊ ဘာေဝဘန္ပိုင္းျခားခြင့္မွမရွိပဲ အဲ့ဘာသာဝင္ျဖစ္ရတာပဲ။
အဲ့ဒီေနရာမွာ အဲ့ဘာသာဝင္ျဖစ္ရလို႔ ဘာဂုဏ္ယူစရာ ဘာေမာက္မာေနစရာမ်ားရွိပါသလဲ။
ဆိုေတာ့ အဲ့ဘာသာဝင္တဲ့ အဲ့မိဘေတြကေမြးလာသမို႔ ကိုယ့္ဘဝဟာ အျခားလူေတြဘဝထက္
ပိုျမင့္ျမတ္သေယာင္ ပိုတန္ဖိုးရွိသေယာင္ ေတြးထင္ယံုမွတ္မိတာထက္ပိုဆိုးတဲ့
ဦးေနွာက္သင္းသတ္ခံရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳးေတာ့ ရွိမယ္မထင္။ ဘာမွန္းမွ မသိတတ္ေသးရြယ္ကစၿပီး
အမွန္တရားလို႔အသြန္သင္ခံရတဲ့ ကိုယ္ကလည္းအမွန္လို႔ထင္ထားတဲ့တရားတခုခုကို
ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ့လားလို႔ စေတြးမိလိုက္ခ်ိန္ဟာ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္မွန္တယ္လို႔ ယူထားတဲ့တရားအေပၚ
သံသယစိတ္နဲ႔ စခ်ဥ္းကပ္မိလိုက္ခ်ိန္ဟာ ”လူူေဘာ္ဝင္ခ်ိန္” ဒါမွမဟုတ္ ”လူ႔အႀကီးစခ်ိန္”
လို႔ေျပာရမယ္ေတြးတာပဲ။ ဒီေနရာမွပဲ လူဟာ (၃)မ်ိဳးကြဲသြားတယ္ထင္တယ္။ ပထမတမ်ိဳးက
ေသသာသြားေရာ လူေဘာ္မဝင္လိုက္ဘူး လူႀကီးမျဖစ္လိုက္ဘူး။ ပိုလည္း
သိမ္ဖ်င္းနံု႔နဲ႔သြားတယ္။ ေနာက္တမ်ိဳးက အဲ့သလို စသိျမင္လိုက္တဲ့ၿပီးေနာက္
ေသခ်ာက်နေလ့လာၿပီး ေသသည္အထိ ယံုၾကည္ႀကိဳးကုပ္သြားတယ္။ ပိုလည္းေလးနက္သြားတယ္။
ေနာက္တမ်ိဳးက အဲ့သလို စသိျမင္ၿပီးေနာက္ ဂဃနဏစိတ္ျဖာၿပီး အဲ့တရားေတြကို
အၿပီးအျပတ္စြန္႔လႊတ္လိုက္တယ္။ ပိုလည္း ေပါ့ပါးသြားတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ေနာက္
(၂)မ်ိဳးက ပထမအမ်ိဳးအစားနဲ႔ မယွဥ္သာေအာင္ကြာျခားတယ္။ ဘာသာရွိရင္ရွိမယ္။ မဲ့ရင္မဲ့မယ္။
ဒါေပမယ့္ အဘိဓမၼာမမဲ့ဘူး။ တရားမမဲ့ဘူး။ အစြန္းမေရာက္ဘူး။ သူတပါးဖ်ားေယာင္းလို႔မလြယ္ဘူး။
သူ႔အဘိဓမၼာေပၚသူ ခိုင္ခိုင္ၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေလးနက္သူအျဖစ္နဲ႔ေနတယ္ ေသတယ္။ စိတ္ေတာ့
သိတ္ခ်မ္းသာလွမယ္မထင္ဘူး။ ပထမအမ်ိဳးကေတာ့ မိရိုးဖလာေခါင္းစဥ္ေအာက္ကေန
ရုန္းမထြက္ဘူး။ သူတပါး အဖ်ားေယာင္းရလြယ္တယ္။ အစြန္းေရာက္တတ္တယ္။ သူယံုတာကို
ဘာမွန္းမသိသူအျဖစ္နဲ႔ေနတယ္။ ေသတယ္။ စိတ္ေတာ့ခ်မ္းသာမလားမေျပာတတ္ဘူး။
ပင္န္ဆယ္လ္ေဗးနီးယား ေတာႀကိဳေတာင္ၾကားထဲက
အသီးအနွံစားၿပီး စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးလုပ္ေနတဲ့
သဘာဝႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ေတြနဲ႔ကုတဲ့ေဆးဆရာလုပ္ေနတဲ့ ဂ်ာမန္ႏြယ္ဖြား
အေမရိကန္ ဟစ္ပီေဟာင္းလင္မယားေနတဲ့ၿခံေရာက္တုန္းက သူတို႔ေျပာခဲ့ဖူးတာမွတ္မိေနတယ္။
”ကမၻာေျမကို ဥပေဒနဲ႔ျပဌာန္းၿပီးမွ ခ်စ္လို႔ရတာမဟုတ္ဘူး”တဲ့။ ”ေကာင္းကင္ဘံု၊
ငရဲနဲ႔ဘုရားသခင္သာမရွိရင္ လူ႔ေလာကခုထက္ပို ေနခ်င့္စဖြယ္ျဖစ္မယ္”တဲ့။ ”သူ႔အသက္သတ္တာမေကာင္းေျပာၿပီး
သူ႔အသားစားတဲသူဟာ ေၾကာင္သူေတာ္”တဲ့။ ”စစ္ဆိုတာ ဥပေဒနဲ႔လူသတ္လိုင္စင္”တဲ့။ ”စစ္ကို
စစ္နဲ႔ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္လုပ္ရင္း စစ္တလင္းကမၻာေျမပဲ နာတာရွည္လူမမာျဖစ္ေနရတာ”တဲ့။
ဟစ္ပီလို႔ဆိုလိုက္ရင္ ”ဆံရွည္ဘုတ္သိုက္ ကို႔ယို႔ကားယားေတြဝတ္
ဂစ္တာေတြတေဒါင္ေဒါင္တီး ေဆးေျခာက္ေတြ ေထာင္းလေမာင္းထေအာင္ရႉ
မိန္းမေယာကၤ်ားေတြတေနရာမွာစုၿပီး ကိုယ္လံုးတီးေတြေန ကာမပိုင္ရယ္လို႔မရွိ
လိင္ကိစၥႀကိဳက္သလိုျပဳမႈ ဥပေဒေတြခ်ိဳးေဖါက္ လူေသာက္ျမင္ကပ္ေအာင္ေန”
ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးေလာက္ပဲ မ်က္ေစ့ထဲေျပးျမင္ေအာင္ သရုပ္အေဖာ္ခံခဲ့ၾကရတာမဟုတ္လား။
တကယ္လည္း အဲ့သေလာက္ပဲေနတဲ့ဟစ္ပီေတြ ရွိပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ သဘာဝတရားႀကီးကို
လူလူခ်င္းကို သတၱဝါေတြကို ခ်စ္ျမတ္နိုးတတ္ေအာင္ လက္ေတြ႔ျပသေနထိုင္ခဲ့ၾကတာ၊
ဗီယက္နမ္စစ္နဲ႔အတူ က်ဴးေက်ာ္စစ္မွန္သမ်ွကို တိတိလင္းလင္း ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကတာလည္း
အဲ့ဒီ ဟစ္ပီေတြပဲဆိုတာေတာ့ တမင့္ကိုေဖ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၾကတယ္မဟုတ္လား။ ဟစ္ပီလို႔ဆိုရင္
”လမ္းသူရဲ”ေတြပါကြာလို႔ထင္တတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့တဲ့ေခတ္ထဲ ႀကီးျပင္းခဲ့ရၿပီး ခု အသက္
၅၀ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ဟစ္ပီေဟာင္းႀကီးေတြနဲ႔ အေမရိကားမွာဆံုခြင့္ ေျပာခြင့္
ရင္းနွီးခြင့္ေတြရလာတယ္။ ထိုက္သေလာက္ေလးအေနနီးမွ ထဲဝင္မွ
ပိုလည္းရင္းရင္းခ်ာခ်ာျဖစ္ရသလို ခံစားမိတယ္။ သူတို႔အေၾကာင္းလည္း
နည္းနည္းခ်င္းသိခြင့္ ရလာတယ္။ ေလာကကိုမဖ်က္စီးသူေတြ၊ လူနဲ႔သတၱဝါေတြကို
မၫွဥ္းဆဲသူေတြထဲမွာ ဟစ္ပီေတြပါတယ္။ သူ႔အသက္သတ္တာ မေကာင္းဘူးေျပာၿပီး
သူ႔အသားက်ၿမိန္ေရယွက္ရွည္စားသူေတြထဲ ဟစ္ပီေတြမပါဘူး။ ေလာကရွိသမ်ွလူသားတိုင္းဟာ
ကမၻာေျမရဲ့ဧည့္သည္ေတြပဲလို႔သင္ၾကားေပးတာ ဟစ္ပီေတြျဖစ္တယ္။ ကမၻာေျမမွာေနၾကသူခ်င္း
အိမ္ရွင္-ဧည့္သည္အယူနဲ႔ ေသြးမခြဲဘူး မိႈင္းမတိုက္ဘူး။ အမ်ိဳး ဘာသာ
သာသနာအကန္းစိတ္ပိုက္ၿပီး လူသတ္သူေတြထဲ ဟစ္ပီေတြမပါဘူး။ မေန႔ကပဲ ဖုန္းဆက္ၿပီး
ဆီးရီးယားကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တီးေခါက္ၾကည့္ေတာ့ ”တိုက္မယ္ဆိုဆန္႔က်င္မယ္၊
အာဆတ္ကိုသတ္ရင္ အာဆတ္သတ္သမားျဖစ္တာက လြဲလို႔ ဆီးရီးယားၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရဘူး”လို႔
ခတ္တိုတိုျပန္ေျဖတယ္။ သူတို႔အိမ္က လက္နွိပ္ေရပန္႔ခ္ေလးေပၚမွာ "LOVE MOTHER
EARTH" လို႔ေရးထားတယ္။ေလာကထဲအသစ္ေရာက္လာတဲ့ ၾကက္ေပါက္စေလးနဲ႔
ဟစ္ပီေဟာင္းမႀကီးကိုေတြ႔ရပါမယ္။ ေနာင္မ်ား အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါ
ေျပာပါဦးမယ္ေတြးထားပါတယ္။
ကို Kyaw Mawက က်ေနာ့္ဆီလာၿပီး ”မိုင္းဆက္”ေတြျပင္ရမယ္ဆိုၿပီး
ကြန္မန္႔လာေရးေတာ့ ဟိုအကိုႀကီးေတြေျပာေျပာေနတဲ့ ”မိုင္းဆတ္”ေတြျပင္ရမယ္ဆိုတာေတာင္
သြားသတိရတယ္။ စၾကားၾကားျခင္း ဘာမိုင္းဆတ္ပါလိမ့္။ မိုင္းဆတ္ဘက္ဘာမ်ားျဖစ္သလဲ။
နဂိုကတည္းက အဲ့ဒီဘက္ ရွမ္းျပည္တလႊားမွာ ကားလမ္းေတြကေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
မိုးတြင္းဆို ပိုဆိုးေသးတယ္။ စိုင္းထီးဆိုင္ကလည္း ဟမ္းငိုင္းလမ္းႀကီးအေၾကာင္း
ဆိုဖူးတယ္။ သူပုန္သူကန္ကလည္း တေမွာင့္။ အရင္ကလည္း မိုင္းတံုမိုင္းဆတ္တို႔
သူပုန္သိမ္းဖူးတယ္။ ခု သိမ္းမ်ား သိမ္းျပန္ပလား။ ခုလည္း ဒီအကိုႀကီးေတြက
မိုင္းဆတ္ျပင္ရမယ္ ျပင္ရမယ္ခ်ည္းေျပာေနေတာ့ မိုင္းဆတ္ဘက္ ဘာေတြမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲဆိုၿပီး
ေတြးမိေသးတယ္။ ေနာက္မွ တေယာက္က အဂၤလိပ္လိုေျပာတယ္ Mind Set တဲ့ Mindset တဲ့။
အဲ့ေတာ့မွ ဟာ..ကနဲျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္နဖူးကိုယ္ရိုက္မိတာတာ။
ငါ့နွယ္ေနာ္..ျဖစ္မွျဖစ္ရပေလဆိုၿပီး။
စစ္နဲ႔ေတာ္လွန္ေရး မကြဲသူဟာ က်ဴးေက်ာ္စစ္၊
ခုခံစစ္၊ ေတာ္လွန္စစ္ဆိုတာေတြ ဘာမွန္းသိဖို႔မဆိုနဲ႔ ”လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔
လက္နက္ကိုင္အင္အားစု”ဆိုတဲ့ အနက္ကိုေတာင္ မွန္ေအာင္ ဖတ္နိုင္ဖို႔
ျဖစ္နိုင္မယ္မထင္ပါ။ သူဟာ အားႀကီးသူရဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်က္ကို မွန္/မမွန္ေတြးတာထက္
”အားႀကီးေနတာ မွန္လို႔”ဒါမွမဟုတ္ ”မွန္လို႔အားႀကီးေနတာ” ဒါမွမဟုတ္ ”အားဆိုတာအမွန္
Might is right.” ဆိုတာမ်ိဳးေတြးတဲ့ဘက္ ေရာက္သြားတာလို႔ျမင္တယ္။ ဒီေတာ့
အားႀကီးဖို႔ေတြးတယ္။ အားနည္းသူကို ဖိတာမ်ိဳး၊ အားနည္းသူကို
မ်ားမ်ားေခ်မႈန္းနိုင္ေလ မိမိအားႀကီးေလေလအျဖစ္မ်ိဳးကို (ရမယ္ဆိုရင္)
နွစ္ၿခိဳက္လာတယ္။ လိုခ်င္လာတယ္။ ဒီတင္ မရွိတဲ့ ”စစ္မန္” တက္လာတယ္။ ”စစ္ဆာ” လာတယ္။
”စစ္မွန္သမ်ွ မွန္တယ္”လို႔ယံုလာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ေတာ္လွန္ေရးသမားလို႔ထင္လာတယ္။
ေသနတ္ဟာ အရာရာကိုဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုတဲ့တရားကိုစြဲကိုင္လာတယ္။စစ္ဆန္႔က်င္ေရး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လုပ္ေနေျပာေနပါဝင္ေနသူေတြကို ရန္သူလိုျမင္ၿပီး
ရမ္းကားေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီလူဟာ သူယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း လုပ္ေနေသးရွိေနေသး
ပါဝင္ေနေသးတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေျပာစရာသိတ္မရွိလွဘူး။ ဆန္႔က်င္ရံု တုိက္ခိုက္ရံုပဲ။
ခက္ေနတာက အဲ့ဒီသူဟာ သူယံုၾကည္တဲ့ဆိုတဲ့ေတာ္လွန္ေရးကို အေစာဆံုးစြန္႔ခြာ လာသူေတြထဲကတေယာက္ျဖစ္ၿပီး
က်ည္ကြယ္မ်က္ကြယ္ကေန သူျမတ္နိုးတယ္လို႔ေျပာတဲ့ ပုန္ကန္သူဘဝ(သူပုန္ဘဝ)ကို
သူရူးတစ္ေယာက္လို ကေယာင္ကတမ္းဖက္တြယ္ျပျပၿပီး စစ္ဆာေနသူလို ေသြးရူးေသြးတမ္းျဖစ္ျပေနတာပဲ။
ဆိုေတာ့ ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ေလာက္သူ စာရင္းထဲမဝင္ဘူး။ ေဘးမဲ့ေပးၿပီး
”ေပ်ာ္သလိုေနပါေစ”လို႔ ထားရမယ့္သူပဲ။
0 comments:
Post a Comment