Sunday, September 29, 2013

ပိုင္စိုးေသာ လြတ္လပ္မႈ-လင္းထင္

0 comments
ပိုင္စိုးေသာ လြတ္လပ္မႈ-လင္းထင္September 29, 2013 at 6:26am စစ္အစိုးရကိုမႀကိဳက္တာခ်င္းအတူတူ မႀကိဳက္ပံု မႀကိဳက္နည္းမွားတယ္လို႔ က်ေနာ္ယံုႀကည္တာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ဥပမာ- က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးေနရာမွာ ဆရာ၀န္မဟုတ္တာမ်ိဳး၊ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးေနရာမွာ တယ္လီကြန္ၿမဴနီေကး႐ွင္း အဂၤ်င္နီယာမဟုတ္တာမ်ိဳးကိုရည္ညႊန္းၿပီး ဘာမွ မတတ္တဲ့ေကာင္ေတြအုပ္ခ်ဴပ္လို႔ တိုင္းၿပည္မဖြံ႔ၿဖိဳးတာလို႔ ဆိုတာမ်ိဳးတြ။ ဒါမွမဟုတ္ တတ္တယ္မတတ္ဘူးဆိုတဲ့ေနရာ မွာ ေဆးပညာ၊ အဂၤ်င္နီယာပညာကိုဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး၊ အုပ္ခ်ဴပ္ေရးပညာ စီမံခန္႔ခြဲေရးပညာ မူ၀ါဒခ်မွတ္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္တဲ့ပညာကိုဆိုလိုတာပါလို႔ေစာဒကတက္သူ ႐ိွေကာင္း ႐ိွမယ္။ အဲ့သလို Technocracy အယူအဆနဲ႔ၿဖစ္ေစ၊ Meritocracy အယူအဆနဲ႔ၿဖစ္ေစအေၿခခံၿပီး စစ္အစိုးရကို မႀကိဳက္ဘူးေၿပာတတ္သူမ်ိဳးကို စစ္အာဏာ႐ွင္စံနစ္ရဲ့ဆိုးယုတ္ၿခင္း အရင္းခံတရားကိုယ္ မိစၦာတရား Evilness အေပၚ မ်က္ေမွာက္ၿပဳႏိုင္သူေတြအၿဖစ္ က်ေနာ္အယံုအႀကည္ မ႐ိွဘူး။ အဲ့သလိုအစားမ်ိဳးတြပဲ အခုေခတ္ သမၼတႀကီးက သမၼတႀကီးက ၿဖစ္သြားႀကတာပဲ။ ပါးစပ္ကထုတ္ၿပီး သမၼတ မႀကီး ဦး၊ စိန္စုလမ္းစဥ္အေပၚ က်ိဳးႏြံသက္၀င္မႈၿပဳႀကတာ အဲ့သလိုအစားေတြပဲ။ အမ်ားစုႀကီးဟာ ၿခင္ကိုက္လည္းေသ၊ ကေလးေမြးလည္းေသ ၿဖစ္ေနရတဲ့အေၿခအေနႀကီးမွာ ႏွလံုး အသည္း ေက်ာက္ကပ္အစားထိုးကုႏိုင္တဲ့ပညာ တိုင္းၿပည္မွာ႐ိွ႐ံုနဲ႔ ဂုဏ္ယူဖို႔ရာမထိုက္ေႀကာင္းမ်က္ေမွာက္ၿပဳႏိုင္သူ မ်ားေကာင္းမ်ားႏိုင္မယ္၊ သို႔ေပသိ ေဆးပညာနဲ႔စီမံခန္႔ခြဲမႈအတတ္ပညာတို႔ေႀကာင့္ လူဟာ အၿပင္က ေတာ္႐ံုေရာဂါနဲ႔ေတာ့ မေသေတာ့ပါဘူးတဲ့၊ ဒီအေၿခအေနဟာလည္းပဲ ကိုယ့္ လူ႔အၿဖစ္ကိုမေသေအာင္ အသက္ကိုေမြးတတ္မႈ၊ မ်ိဳးပြားလိုမႈ၊ ပိုင္နက္ပိုင္းၿခားအသိအမွတ္ၿပဳခံလိုမႈ စတဲ့ တိရိစၦာန္သဖြယ္ျပဳမူတတ္မႈနဲ႔ တိရိစၦာန္ဗီဇထက္နည္းနည္းပိုကာ ကိုးကြယ္အားထားရာ႐ွာမႈကလြဲၿပီး လူၿဖစ္တည္ရၿခင္းအႏွစ္သာရကို ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းလိုစိတ္႐ိွေအာင္ ဖန္တီးမေပးႏိုင္ဘူး။ ဒါကို မ်က္ေမွာက္ၿပဳႏိုင္သူေတာ့ ႐ွားမယ္။ ဒီေတာ့ စစ္အစိုးရကို ဘာလို႔မႀကိဳက္တာလဲ။ အေၿဖက လူ႔အႏွစ္သာရၿဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္မႈ အေခ်မႈန္းခံရလို႔ပဲ။ လြတ္လပ္တယ္ဆိုရာမွာ လြတ္လပ္မႈ လစ္ဘာတီအေပၚ မတူေသာအဓိပၸာယ္ဖြင့္မႈ (၀ါ) ခ်ည္းကပ္မႈနွစ္ခုအေႀကာင္း နည္းနည္းတို႔ထိႀကရေအာင္။ တခ်ိဳ႔က ၿပင္ပအေၿခအေနပိတ္ပင္မႈ တားဆီးမႈ အဟန္႔အတား႐ိွမေနၿခင္း absence ၿဖစ္ေနတာကို လြတ္လပ္တယ္လို႔ယူဆတယ္၊ ဒီလို မ႐ိွမႈအေပၚမွာမူတည္လို႔ လြတ္လပ္တယ္ယူဆတာကို Negative liberty။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ အေၿခအေနကိုထိန္းခ်ဴပ္ကာ ကိုယ့္ႀကမၼာကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ကိုယ့္မွာ႐ိွေနမႈ presence ကို လြတ္လပ္တယ္လို႔ယူဆတယ္၊ ဒီလို ႐ိွမႈအေပၚမွာမူတည္လို႔ လြတ္လပ္တယ္ယူဆတာကို Positive liberty။ လစ္ဘရယ္သမားမ်ားက ပထမခ်ည္းကပ္မႈအေပၚ ႏွစ္လိုတယ္။ လက္၀ဲသမားမ်ားက ဒုတိယခ်ည္းကပ္မႈကို ႏွစ္လိုတယ္။ လစ္ဘရယ္တို႔ရဲ႔လိုအင္ ပုဂၢလအခြင့္အေရးကိုၾကည့္ရေအာင္။ ဥပမာ- လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ အေႏွာင့္အယွက္အဟန္႔အတား မ႐ိွေစဖို႔ ဥပေဒအရအာမခံထားတဲ့အေၿခအေနကိုလိုလားၿခင္းမွာ ၿပီးဆံုးတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာကို လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ ႐ိွ႐ံုသက္သက္က ႏိုင္ငံေရးအရအဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ထားတဲ့အခြင့္အေရး ဟုတ္ေကာင္း ဟုတ္ႏိုင္ေပမယ့္၊ လူသားရဲ့လြတ္ေၿမာက္မႈ အစစ္အမွန္ ဟုတ္ႏိုင္မလား။ ဦး႐ွင္ႀကီး လြတ္လပ္စြာတင္ခြင့္ရေပသိ၊ တင္ဖို႔ပ်က္ကြက္ရင္ ငါးရမွ ရပါ့မလားဆိုတဲ့အေႀကာင့္အၾကကေနမလြတ္ေၿမာက္ရင္ ဒီလူသားဟာ တကယ္လြတ္လပ္တယ္ ေခၚႏိုင္ပါ့မလား။ ဒီအေႀကာင့္အၾကကလြတ္ေၿမာက္တဲ့႐ုပ္ဘ၀ကို တစ္ကိုယ္ရည္ထီးထီး ဘယ္လိုဖန္တီးႏိုင္မလဲ။ ဒီအေႀကာင့္အၾကကလြတ္ေၿမာက္တဲ့႐ုပ္ဘ၀ကို လူ႔အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာ လူသားတစ္ဦးက အၿခားလူသားတစ္ဦးအေပၚ အၿပန္အလွန္တာ၀န္ယူမႈကူညီမႈတို႔နဲ႔ တည္ေဆာက္ႀကရမွာ မဟုတ္လား။ လြတ္ေၿမာက္ၿခင္း လြတ္လပ္ၿခင္းဟာ အခါခပ္သိမ္းမွာ တစ္ကိုယ္ရည္ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ ဘံုရည္မွန္းခ်က္ ဘံုပန္းတိုင္သတ္မွတ္ၿပီး လူ႔အ၀န္းအ၀ိုင္းလိုက္ စုစည္းလုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အရာမ်ဴိးၿဖစ္တယ္။ စစ္အာဏာ႐ွင္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လူအခ်င္းခ်င္းႀကား ၿဖစ္တည္႐ိွတဲ့ ေဘာဂေဗဒဆက္ႏြယ္မႈ၊ လူမႈဆက္ႏြယ္မႈပံုစံတမ်ိဳးမ်ိဳးအစားထိုးၿပီး လူသားရဲ့လြတ္လပ္မႈအႏွစ္သာရကိုဖ်က္စီးေနဦးမယ္ဆို ဘာမွမထူးတဲ့ တိရိစၦာန္ဗီဇစိတ္ေတြနဲ႔ပဲ အသက္႐ွင္ေနရမွာပဲ။ တစ္ေယာက္ရဲ႔ တစ္အုပ္စုရဲ့အသက္႐ွင္ရမႈဟာ အၿခားတစ္ေယာက္ တစ္အုပ္စု ထြန္းကားႀကီးပြားဖို႔ရာအသံုးခ်ခံေနရမွာပဲ။ လြတ္လပ္မႈအႏွစ္သာရပ်က္စီးသြားတဲ့တစ္ေယာက္ တစ္အုပ္စုဟာ အသံုးခ်ခံေနရၿခင္းအေပၚ မတြန္းလွန္ေတာ့ဘူး၊ တြန္းလွန္လိုစိတ္မ႐ိွေတာ့ဘူး၊ တြန္းလွန္ရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေႀကာင့္ ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ့္ႀကမၼာကို ကိုယ့္တိုင္ပိုင္စိုးခ်ဴပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကိုသာ အလို႐ိွအပ္တယ္။ လင္းထင္

0 comments:

Post a Comment