Wednesday, September 18, 2013

ဒီရက္ေတြအတြင္းေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ဒီရက္ေတြအတြင္းေရးျဖစ္တဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) စက္တင္ဘာ ၁၈၊ ၂ဝ၁၃
က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ သမၼတ(ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္ေတြေတြ႔ၾကတာရဲ့ အနွစ္သေဘာက အင္န္ဂ်ီအိုလုပ္ခြင့္တရားဝင္ျဖစ္မႈအတြက္ေလာက္ပါ။ ေနာက္မွာ နိုင္ငံေရးကစားကြက္ေတာ့ နွစ္ဖက္လံုးမွာရွိမွာပါ။ အေမရိကန္အပါအဝင္ နိုင္ငံတခ်ိဳ႔ကသူေကာင္းျပဳတာ ခံလိုက္ရၿပီျဖစ္တဲ့စစ္အုပ္စုဘက္ကေတာ့ အသာစီးအထက္လက္နဲ႔ကစားမွာမို႔ လူထုအတြက္ေတာ့ ထူးမျခားနားပါ။ ခု ေတြ႔တယ္။ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ”သမၼတႀကီးကိုယံုတယ္၊ ေတြ႔ဆံုမႈကိုေက်နပ္အားရတယ္၊ ခုေျပာလိုက္ရင္ ေနာင္ေျပာစရာမက်န္မွာစိုးလို႔၊ အခ်ိန္တန္ေတာ့သိရပါမယ္” စတဲ့ ဗမာ့ကာလေပၚနိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈထဲမွာ က်င္လည္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အနာဂတ္မလွပါ။ ေဒၚစုလို ေဒၚစုေလာက္ နိုင္ငံေရး”စန္း”မရွိသူေတြမို႔ က်တဲ့အခါ နာပါလိမ့္မယ္။ လူထုရဲ့ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ အလုပ္မခံရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ နိုင္ငံေရးဘဝနိဌိမတံေစလိုပါ။ ဘာေျပာခဲ့သလဲ ဘာသေဘာတူခဲ့သလဲ ထုတ္မျပဝံ့၊ ခ်မျပဝံ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေဒၚစုကကိစၥသိတ္မရွိလွေပမယ့္ ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္ေတြက် ကိစၥကရွိလာလိမ့္မယ္ထင္တာပါပဲ။
(ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္ေတြနဲ႔စပ္လို႔)
လူမ်ိဳး ဘာသာအစြန္းေရာက္သမားေတြရဲ့အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ဖံုးလႊမ္းပစ္တာမ်ားေတာ့ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ လူမ်ိဳးစုအေရး(ျပည္တြင္းစစ္ျပႆနာ၊ ဖက္ဒရယ္လ္ကိစၥ)ေတြ အပါအဝင္ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ား နည္းနည္းမွိန္ေနတာ သတိထားမိတယ္။ စစ္အုပ္စုေဖာ္တဲ့ပံုနဲ႔ လႊဲခ်င္တဲ့အာရံုထဲလြဲမသြားေအာင္နဲ႔ ျဖတ္ခ်င္တဲ့မ်က္ေျခထဲ ျပတ္ထြက္မသြားေအာင္ မနည္းျပန္ ထိန္းေနရတယ္။ အလုပ္သမားေတြရဲ့အေရး(တနည္းေျပာရရင္ အလုပ္ရွင္အလုပ္သမားျပႆနာ)ဟာ ဒီဘက္ေခတ္(၁၉၈၈ေနာက္ပိုင္း)မွာ ပံုသ႑န္ေျပာင္းလာတယ္။ အဲ့ဒီမတိုင္ခင္က အလုပ္ရွင္အလုပ္သမားျပႆနာလို႔ေျပာရင္ အစိုးရနဲ႔ အစိုးရဝန္ထမ္းကိစၥလို႔ေျပာရမယ္။ စက္ရံုအလုပ္ရံုမွန္သမွ်ဟာ ျပည္သူပိုင္ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္က စစ္အုပ္စုလက္ဝါးႀကီးအုပ္ ခ်ယ္လွယ္ေနတာ။ အလုပ္သမားဆိုတာက အစိုးရဝန္ထမ္း(အစိုးရ အလုပ္သမား)အျဖစ္ပဲ။ ဆိုေတာ့ စက္ရံုအလုပ္ရံုနဲ႔ အရင္းအနွီးပိုင္ဆိုင္သူဟာ အစိုးရ(စစ္အုပ္စု)။ ကိုယ့္လုပ္အားကို အလုပ္ရွင္အစိုးရဆီေရာင္းၿပီး ရတဲ့အခနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ကိုယ့္မိသားစုစားဝတ္ေနေရးေျဖရွင္းရတဲ့ အလုပ္သမားျပည္သူက အစိုးရဝန္ထမ္း ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရအလုပ္သမား။ ဆိုေတာ့ ျပႆနာျဖစ္တိုင္း အစိုးရနဲ႔ျပည္သူပဲ။ အလုပ္ရွင္အစိုးရနဲ႔အလုပ္သမားျပည္သူပဲ။ အလုပ္ရွင္က စစ္တပ္နဲ႔အာဏာပါပိုင္ေတာ့ ျဖစ္လိုက္တိုင္း သတ္ျဖတ္ပြဲေတြနဲ႔ နိုင့္ထက္စီးနင္းလုပ္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ ၇၄ အလုပ္သမားအေရးကိုျမင္လို႔ရပါတယ္။ သေဘာက အလုပ္သမားအခြင့္အေရးနဲ႔ရပိုင္ခြင့္ေတာင္းဆိုမႈကေန နိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲအျဖစ္ေျပာင္းသြား တက္သြားတယ္။ ေျပာင္းသြားတိုင္းလည္း အလုပ္ရွင္အစိုးရက စစ္တပ္နဲ႔နွိမ္နင္းလို႔ မနိုင္ခဲ့တာပဲ။ ခုၾကေတာ့ သ႑န္ေျပာင္းသြားတယ္။ အလုပ္ရွင္က စစ္အုပ္စုဝင္ေတြ သူတို႔သားသမီးနဲ႔ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ေတြ၊ သူတို႔နဲ႔အၿမီးစားဘက္ေခါင္းစားဘက္(ခရိုနီေတြ)နဲ႔ ျပည္ပကလာၿပီး ရင္းနွီးျမွဳတ္နွံတယ္ဆိုသူေတြပဲ။ အလုပ္ရွင္ဘက္ေရာ အလုပ္သမားဘက္မွာေရာ သ႑န္ေျပာင္းသြားေပမယ့္ အနွစ္သာရေတာ့ မေျပာင္းဘူး။ ထူးမျခားနားပဲ။ ဆိုေတာ့ ခုအလုပ္သမားအခြင့္အေရးနဲ႔ရပိုင္ခြင့္ေပၚအေျခခံတဲ့ ျပႆနာေပၚတိုင္း အစိုးရက ”ဒါဟာ အလုပ္ရွင္အလုပ္သမားၾကားကျပႆနာသာျဖစ္တယ္”ဆိုၿပီး အာရံုလႊဲေပးတယ္။ တခါတခါ ဝန္ႀကီးကဆင္းၿပီးရွင္းသလိုလိုနဲ႔ နံမည္ေကာင္းယူတယ္။(အေစာပိုင္းေတြတုန္းကဆို ရွစ္ပူးၿငိမ္း/ပြင့္ေတြလႊတ္ၿပီး ျဖန္ေျဖေရးသမားလိုလို ၾကားပြဲစားလိုလို ေပးလုပ္ေစတယ္) တကယ္ေတာ့ ဒီအလုပ္သမားအခြင့္အေရးနဲ႔ရပိုင္ခြင့္ကိစၥဟာ အလုပ္ရွင္အလုပ္သမားၾကားကျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။ အာဏာလက္ရွိအစိုးရက အလုပ္သမားေတြ မတန္တဆလုပ္အားေပၚကေနေသြးစုပ္ခံေနရတာကို ဥပေဒျပဌန္းၿပီး တိတိက်က်ကာကြယ္ေပးရမယ့္ကိစၥပဲ။ စစ္လႊတ္ေတာ္ကျပဌန္းလိုက္တဲ့ အလုပ္သမားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ဥပေဒမွာလည္း ေျပာရေလာက္ေအာင္အကာအကြယ္မရွိတဲ့အျပင္ မရွိရွိတာေလးအတိုင္းေဆာင္ရြက္ေနတာလည္း မေတြ႔ရဘူး။ ခုတိုင္းသာဆက္သြား တေန႔ ဒီအလုပ္ရွင္အလုပ္သမားျပႆနာဟာ ဟိုဘက္ေခတ္(၈၈ မတိုင္မီ)တုန္းကလို နိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲျဖစ္မလာဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ ျဖစ္လာဖို႔ အေၾကာင္းေတြလည္း ေပၚေပၚလာေနတယ္။ စစ္အုပ္စုမရွင္းလိုတဲ့၊ ရွိေနေစခ်င္တဲ့၊ မရွင္းနိုင္တဲ့ အျခားနိုင္ငံေရးျပႆနာေတြနဲ႔အတူ ဒီ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးျပႆနာလည္း တပါတည္းေပါက္ကြဲထြက္လာရင္ ေနာက္ထပ္ ရွစ္ေလးလံုးေတြျဖစ္လာေလမလားပဲ။
(အလုပ္သမားအခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔)
နိုင္ငံေရးမွာျဖစ္ျဖစ္ အျခားဘယ္အေရးမွာျဖစ္ျဖစ္ ကိစၥတစ္ခုခုကို လက္ေတြအေကာင္အထည္ေဖာ္မလုပ္ခင္မွာ ”အာေဘာ္ဖန္တီးတယ္”ဆိုတာရွိရပါတယ္။ အာေဘာ္ဖန္တီးၾကည့္ၿပီး လူထု(ေအာက္ေျခထုနဲ႔ အျခားသူမ်ားလည္းအပါအဝင္)ဆီက ဘာအသံျပန္ထြက္မလဲ ေစာင့္နားေထာင္ပါတယ္။ ျပန္လာတဲ့အသံ ေကာင္းတယ္ လုပ္ရင္ ေအာင္နိုင္ေျခရွိတယ္ဆို ထလုပ္တာပါပဲ။ အသံမေကာင္းဘူးဆို အသာေလးလက္လ်ွိဳၿပီး ျပန္ငုတ္ေနရံုပါပဲ။ ဒါမ်ိဳးက နိုင္ငံေရးမွာေတာ့ ပိုသိသာပါတယ္။ ခု ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ ဖ်က္ၿပီးအသစ္ျပန္ေရးဖို႔အသံေတြ ဟိန္းထလာေတာ့ ေဌးဦးတလွည့္ ေရႊမန္းတလွည့္ ေက်ာ္ဝင္းတလွည့္ အာေဘာ္ေတြဖန္တီးလာၾကတာျမင္တယ္။ သြက္လည္းသြက္ ေျခလွမ္းလည္းရွိ အစီအစဥ္လည္းရွိတယ္လို႔ျမင္တယ္။
(အာေဘာ္ဖန္တီးၾကတာနဲ႔စပ္လို႔)
ေရဖန္ခြက္တစ္ဝက္ရွိတယ္တို႔ ေလ်ာ့တယ္တို႔ဆိုတဲ့ အဆိုးျမင္အေကာင္းျမင္ခြဲတဲ့ေလာဂ်စ္တို႔... ဘာမွမရွိတာတာထက္စာရင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတစ္ခုခုရွိေနတာက ေကာင္းတာေပါ့တို႔ကို အေလးအနက္ထားလြန္းလွသူေတြ မ်ားမ်ားလာတာသတိထားမိတယ္(အထူးသျဖင့္ ဗမာ့နိုင္ငံေရးမွာ) အထူးသျဖင့္ အင္န္အယ္လ္ဒီၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ၿပီးေနာက္မွာ။ အေကာင္းျမင္သမားအထင္ခံခ်င္လြန္းသူေတြေတြ႔သလို စစ္တပ္နဲ႔အင္န္အယ္လ္ဒီ(ေဒၚစု) နိုင္ငံေရးအရမိဘေပးစားသလို လင္အတင္းေပးစားၾကသူေတြလည္းေတြ႔တယ္ အဲ့သလိုေျပာၾကသူေတြထဲမွာ။ ကဲ..ဒါျဖင့္ အခုေရာ ဘာေျပာမလဲ။ စစ္တပ္နဲ႔ေပးစားခ်င္သူေတြေတာ့ ရွိေစေတာ့ ေျပာေပ့ေစ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကိုက စစ္အာဏာရွင္မႀကိဳက္တာ ဘာမွမလုပ္ဝံ့တဲ့သူေတြမို႔လို႔။ အေကာင္းျမင္သမားအထင္ခံခ်င္လြန္းသူေတြေတာ့ ေဗာ္လ္တဲယားေရးၿပီး ေက်ာ္ေအာင္ဘာသာျပန္တဲ့(အေကာင္းျမင္သမား) ကင္းဒိ ကို ဖတ္ေစခ်င္ပါရဲ့။ မွတ္ေတာ့ထားပါ ေလာကမွာအေကာင္းျမင္သမားေတြခ်ည္းဆို ေက်ာက္ေခတ္ကထက္ တက္မလာဘူး။ ရွိေနေရာက္ေနတဲ့ေခတ္ကိုစနစ္ကို လႊမ္းမိုးထားတဲ့အေတြးအေခၚေတြကို သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈေတြကို မဟုတ္ေသးဘူး မေကာင္းေသးဘူး ဆိုးေသးတယ္ဆိုတဲ့အျမင္နဲ႔ လက္ေတြ႔လမ္းထြင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သူေတြေၾကာင့္ ေလာက ခုေလာက္တိုးတက္တာ။ သိဒၶတၳသာအေကာင္းျမင္သမားဆို ဒီေန႔ ခင္ဗ်ားတို႔သက္ဝင္ေနတဲ့ ဗုဒၶဝါဒေတာင္ ေပၚမလာဘူး။ ပါဋကတ္သံုးပံုလည္းမရွိဘူး။ မိုဟာမက္လည္း မရွိဘူး။ ကိုရမ္က်မ္းလည္းမရွိဘူး။ ေယရႉခရစ္လည္းမရွိဘူး သမၼာက်မ္းစာလည္းမရွိဘူး။
(အေကာင္းျမင္သမားေတြနဲ႔စပ္လို႔)
ဒလိုင္လားမားလည္း ဘုန္းႀကီးပဲ။ ဒက္စမြန္တူးတူးလည္း(နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာရရင္)ဘုန္းႀကီးပဲ။ နံမည္အစေတြကလည္း ဒေဒြး(ဒ)နဲ႔စၾကတာပဲ။ ၂ ေယာက္လံုးလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနိုဘယ္လ္ဆုရေတြပဲ။ ၂ ေယာက္လံုး သူ႔ျပည္သူေတြ ခ်မ္းသာရာ ရရာရေၾကာင္း ႀကိဳးပမ္းၾကတာပဲ။ ဒက္စမြန္တူးတူးက်အထဲလာခြင့္ေပးၿပီး ဒလိုင္လားမားၾကေတာ့ ကန္႔ထားတယ္။ တရုတ္ႀကီး ၿငိဳျငင္မွာအေတာ္ေၾကာက္မွန္း ေပၚလြင္တယ္။ ခု ဒလိုင္လားမားနဲ႔ေဒၚစုအျပင္မွာေတြ႔ၾကတယ္။ ဓါတ္ပံုအတူတြဲရိုက္တယ္။ အင္း ေတြ႔ၾကတာလည္းေကာင္းတယ္(မေတြ႔ရတာထက္စာရင္) ဓါတ္ပံုတြဲရိုက္တာလည္းေကာင္းတယ္။ (အမွတ္တရသိမ္းစရာ ရၾကတာေပါ့) ဒါေပမယ့္ ေတြးမိတာက ေဒၚစုဆန္႔က်င္ေရးေမာင္မ်ိဳးခ်စ္မယ္ မ်ိဳးခ်စ္ေတြက ဘာမ်ားထပ္ေျပာၾကလိမ့္ဦးမလဲဆိုတာပါပဲ။ ”ကုလားမယားက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ပါးခ်င္းအပ္လို႔”တို႔။ ”ဘုန္းႀကီးကလည္း ဘုန္းႀကီးတန္မဲ့ မာတုဂါမနဲ႔အသားခ်င္းထိလို႔”တို႔ဆိုၿပီး အမနာပေျပာတာေတာ့ ၁၀ ခါထက္မနည္း ၾကားၿပီးေၾကာင္းပါဗ်ား။

0 comments:

Post a Comment