ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္
အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉးသခင္သန္းထြန္း၏ နိုင္ငံ့ေရးရာကိစၥနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သံဃာေတာ္မ်ားသို႔
ေလွ်ာက္ထားခ်က္(ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားပါဝင္သည္ကို မေတြ႔ၾကရသျဖင့္ အထက္ဗမာျပည္ရွိသံဃာေတာ္မ်ား၏စိတ္ထဲတြင္ မရွင္းမလင္းျဖစ္ေနသည္ဟုသိရွိရပါသည္။
အမွန္အားျဖင့္ေလွ်ာက္ထားရလွ ်င္ ရန္ကုန္ၿမိ့ဳကို
မဟာမိတ္တပ္မ်ားသိမ္းၿပီးသည့္ေနာက္ တပည့္ေတာ္တို႔ ေရာက္သည့္အခါကစ၍ သံဃာေတာ္မ်ားအား ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ကုန္သည္အသင္း၊ ေက်ာင္းဆရာအသင္း စေသာ အဖြဲ႔အသင္းမ်ားကိုလံႈ႔ေဆာ္ေပးျခင္းတို႔ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံေရးအသက္ျပန္ဝင္လာသည္ ဟု ေလွ်ာက္ထားရပါမည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ့ေတာ္တြင္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံုမဟာသံဃာ့အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးသံဃာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟူ၍ ရွိပါသည္။ ဂိုဏ္းေပါင္းစံုမဟာသံဃာ့ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ လြန္ခဲ့ေသာေခတ္အခါကဖြဲ႔စည္းထားေသာ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ ပါသည္။ တပည့္ေတာ္သိရသေလာက္ စည္းမ်ဥ္းမွာအလြန္က်နၿပီး စည္းစည္းလံုးလံုးရွိသည္ဟုသိရပါသည္။
ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးသံဃာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ ဂ်ပန္လက္ထက္က တိတ္တိတ္ပုန္းဖြဲ႔စည္းေသာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးကို လွ်ိဳ႔ဝွက္စြာကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာအဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္က အလုပ္သေဘာခ်င္းမတူေသာအဖြဲ႔၊ ၄င္းအျပင္ ေျဗာင္ဖြဲ႔ထားေသာအဖြဲ႔၊ တိတ္တိတ္ပုန္းဖြဲ႔ေသာအဖြဲ႔ဟူ၍ သီးျခားျခားနားေနေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအတိအလင္း
လုပ္လာႏိ ုင္ေသာအခါ ဤႏွစ္ဖြဲ႔ကို တဖြဲ႔တည္းျဖစ္ေအာင္ တပည့္ေတာ္တို႔က ႀကိဳးစားခဲ့ပါသည္။ ေအာင္ျမင္သင့္သေလာက္
မေအာင္ျမင္ေသးပါ။
တပည့္ေတာ္၏သေဘာမွာ..
(က) သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားသည္ တစည္းတလံုးတည္းရွိသင့္ပါသည္ ။
(ခ) သံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တဖြဲ႔ကိုပယ္၍ က်န္တဖြဲ႔ကိုအားေပးျခင္းမျပဳသင့္။
(ဂ) သံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ သာသနာကိစၥမ်ား၊ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးကိစၥမ်ားကို အထူးႀကိဳးစားသင့္ပါသည္။
(ဃ) တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး စေသာ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္သည့္ကိစၥမ်ိဳးတြင္ တပည့္တပန္းမ်ားအား သင့္ေလ်ာ္ေသာၾသဝါဒမ်ားေပးသင့္သည္ဟု ယူဆပါသည္ဘုရား။
နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမွာ ေရွးအခါက အရွင္ဘုရားမ်ား သိေတာ္မူသည့္အတိုင္း မသန္႔ရွင္းေသာလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္အ တိုင္း တဂိုဏ္းအဖြဲ႔အေနျဖင့္ကား အားေပးရန္မသင့္ပါ။ သို ့ရာတြင္ ယခုအခါ ႏိုင္ငံေရးမွာ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ရွိၿပီး
အေတာ္ပင္သန္႔ရွင္းေနပါသည္။ တတိုင္းတျပည္လံုးညီညြတ္လိုေသာဆႏၵ၊
ျပာက်ေနေသာတိုင္းျပည္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္လိုေသာဆႏၵျဖင ့္ လႊမ္းမိုးလ်က္ရွိပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ သန္႔ရွင္းေသာလုပ္ငန္းမ်ိဳးကိုက ား ဆရာေတာ္မ်ား အားေပးရန္ အထူးသင့္ပါသည္ဘုရား။
ညီညြတ္ေရးကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ တပည့္ေတာ္ ဆက္လက္ရွင္းလင္းလိုပါသည္။ တပည့္ေတာ္သေဘာအရ ညီညြတ္ေရးထက္ စည္းလံုးေရးဟူေသာစကားက ပိုမိုမွန္ပါလိမ့္မည္။
အဖြဲ႔အသင္းဆိုသည္တို႔မွာ အလိုအေလ်ာက္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္ ပါ။
ကုန္သည္၊ လယ္လုပ္၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းဆရာ စသည္ျဖင့္
အသက္ေမြးမႈကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ လူအမ်ိဳးအစားကြဲျပားေနသမွ် မိမိတို႔ဆိုင္ရာအက်ိဳးစီးပြားကာကြယ္မည့္
အဖြဲ႔အစည္းမ်ားရွိေပမည္။ ဥပမာ.. ကုန္သည္အသင္း၊ ပြဲစားအသင္း၊ ေက်ာင္းသားအသင္း စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
၄င္းအသင္းမ်ားသည္ အက်ိဳးစီးပြားတူသည့္အခါတြဲလုပ္ၾကပါသည္။ မိမိတို႔ဆိုင္ရာအက်ိဳးသက္သက္ဆိုလွ်င္
မိမိတို႔ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အတြင္း လုပ္ၾကပါသည္။
နိုင္ငံေရးပါတီဆိုသည္မွာလည္ း အမွန္အားျဖင့္ ၄င္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ပါသည္။
တခ်ိဳ႔ပါတီသည္ ကုန္သည္အက်ိဳးကို အဓိကထား၍ေဆာင္ရြက္မည္။ အခ်ိဳ႔ပါတီက လယ္သမားတို႔၏အက်ိဳးကို အဓိကထား၍ေဆာင္ရြက္မည္။ သို႔ရာတြင္
တတိုင္းျပည္လံုးကိစၥမ်ားတြင ္ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုတည္း အတူတူလုပ္မည္။
ႏိနိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမရွိရဟုဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေျဗာင္မလုပ္ရလွ်င္ တိတ္တိတ္ပုန္းလုပ္ၾကပါမည္။ ဂ်ပန္လက္ထက္က တိတ္တိတ္ပုန္းလုပ္ၾကပါသည္။ အဖြဲ႔ဆိုင္းဘုတ္မတင္ေစကာမူ ကိုယ့္အစုကေလးႏွင့္ကိုယ္ျဖစ္ေနမည္ကို မေရွာင္ႏိုင္ပါ။
ကိုယ့္အစုကေလးႏွင့္ကိုယ္ေနလ ိုကေန၊ သို ့ရာတြင္ တိုင္းျပည္လံုးကိစၥမ်ားတြင္
တသေဘာတည္း၊ တစည္းမ်ဥ္းတည္းလုပ္ၾကရမည္ဟူေသာသေဘာႏွင့္ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး၊ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ဖြဲ႔စည္းၾကပါသည္။
ကိုယ့္အိမ္နဲ႔ကိုယ္ေနၾက၊ အရပ္ကိစၥဝိုင္းလုပ္ၾကဟူေသာသ ေဘာျဖစ္ပါသည္။
အဖြဲ႔ေတြဖ်က္ဆိုလွ်င္ နာမည္ေလာက္ဖ်က္ၿပီး တိတ္တိတ္ပုန္းေျခထိုးေသာအလု ပ္မ်ား
ပိုလာမည္ကားမလြဲပါ။
ယခုဆိုလွ်င္ (က)စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရပ္ဆိုင္းေရ း (ခ)ယာယီအမ်ိဳးသားအစိုးရ
ရရွိေရး (ဂ)ေရြးေကာက္ပြဲျပဳလုပ္ေရး (ဃ)တိုင္းျပည္လႊတ္ေတာ္
ရရွိေရးတ ို႔တြင္ အဖြဲ႔တိုင္းပါတီတိုင္း အားႀကိဳးမာန္တက္
ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါသည္။ စီးပြားေရးအားသန္သည့္ပါတီသည္ စီးပြားေရးေဆာင္ရြက္၍ လယ္သမားအားသန္သည့္ပါတီသည္
လယ္သမားအေရးေဆာင္ရြက္ပါသည္။ လယ္ပိုင္ရွင္ႏွင့္လယ္သမား ပဋိပကၡျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ေစ့စပ္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္လည္း
သေဘာထားရွိၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အဖြဲ႔မ်ား၏စည္းလံုးေရးမွာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
သံဃာေတာ္မ်ား ႏိုင္ငံေရးမလိုက္ရဟူ၍ တပည့္ေတာ္ေၾကညာခ်က္ထုတ္သည္ဟ ု
အခ်ိဳ႔ဆရာေတာ္မ်ား နားေပါက္သည္ဟုသိရပါသည္။ တပည့္ေတာ္ဤကဲ့သို
့ေၾကညာစာတန္းထုတ္ခဲ့ဖူးသည္ဟု အမွတ္မရပါ။ တပည့္ေတာ္ေျပာသည့္စကားအခ်ိဳ႔ကို အၾကားလြဲသူတို႔က
တမ်ိဳးေျပာခ်င္လည္း ေျပာစရာရွိပါသည္။
(က)ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းတြင္ ျမန္မာ၊ ကရင္၊ ရွမ္းတို ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမွာ လူတမ်ိဳး (သို႔မဟုတ္)ဘာသာတမ်ိဳးတည္း၏ လုပ္ငန္းမဟုတ္။
(ခ)လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစံုပါဝင္ေသာလုပ္ငန္းတို႔တြင္ ဗုဒၶဘာသာကိစၥကိုခ်ည္းေျပာလွ ်င္
အျခားလူမ်ိဳး၊ အျခားဘာသာတို႔ကို ထိခိုက္စရာရွိသည္။
(ဂ)သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္စ ရာရွိလွ်င္
သန္႔သန္႔ေဆာင္ရြက္ရန္သင့္ေပသည္။
(ဃ)သို႔ေသာ္ တိုင္းျပည္ကိစၥမွာ သံဃာေတာ္မ်ားလ်စ္လ်ဴရႈမထားႏိုင္သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကိစၥတခုတည္းသေဘာမ်ိ ဳးမဟုတ္ဘဲ ဒါယကာ၊ ဒါယိမမ်ားအက်ိဳးရည္စူး၍
တတ္စြမ္းသမွ် ၾသဝါဒေပးသင့္သည္။
တပည့္ေတာ္၏အယူအဆမွာ သည္အတိုင္းျဖစ္၍ သည္အတိုင္းေျပာတတ္သည္ကို အဓိပၸာယ္ေကာက္လြဲျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
တပည့္ေတာ္၏အေတြ႔အႀကံဳအရ ေအာက္ဗမာျပည္ႏွင့္ အထက္ဗမာျပည္မွာ မတူပါ။ အထက္ဗမာျပည္၌မူ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒါယကာ ဒါယိမမ်ားအားကူညီရန္ ပိုမိုတာဝန္ႀကီးပါသည္။ ဒါယကာ ဒါယိမမ်ားကို လ်စ္လွဴရႈရန္မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ သို႔ျဖစ္၍ အထက္ဗမာျပည္၌မူ ေအာက္ဗမာျပည္မွာထက္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလု ပ္ငန္းတြင္ ပိုမိုပါဝင္ေဆာင္ရြက္ၾကရပါမ ည္။
တပည့္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးဟူေသာစကားကို မသံုးလိုပါ။ ႏိုင္ငံအေရး၊ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး၊
နိုင္ငံျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဟူ ေသာစကားကိုသာ သံုးလိုပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုလွ်င္
တဂိုဏ္းတပါတီကိုအားေပးလွ်င္ ယခင္လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးမ်ား ကို
သတိရစရာျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ေျခရႈပ္ေသာႏိုင္ငံေရးမ်ားတြ င္ကား သံဃာေတာ္မ်ားပါဝင္ထိုက္သည္ဟု
တပည့္ေတာ္မယူဆပါ။ ရခိုင္ျပည္တြင္ ဦးပညာသီဟကိုယ္ေတာ္သည္ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ေခါင္းေဆာင္ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းမ်ိဳးကိုကား
တပည့္ေတာ္သေဘာက်ပါသည္။
တပည့္ေတာ္၏သေဘာအတိုခ်ဳပ္မွာ ေျခရႈပ္ေသာႏိုင္ငံေရးမပါဘဲ
သန္႔ရွင္းေသာႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ရန္ျဖစ္ပါသည္။
သန္႔ရွင္းေသာႏိုင္ငံေရးလုပ္လွ် င္ ျပာက်ေနေသာတိုင္းျပည္ကို
ျပန္လည္ထူေထာင္ႏိုင္မည္။ တိုင္းျပည္သာယာမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ “ေရျမင့္မွၾကာျမင့္”ဆိုေသာစကားကဲ့သို႔
သာသနာေတာ္သည္လည္း သန္႔ရွင္းစရာရွိပါသည္။
တပည့္ေတာ္ ဤမွ်အက်ိဳးအေၾကာင္းေလွ်ာက္ထ ားသည္မွာ ရွင္းလင္းၿပီဟုယူဆပါေၾကာင္း
အဆံုးသတ္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရ ား။
သန္းထြန္း
အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး
ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္
ရန္ကုန္
(သခင္သန္းထြန္း၏ အထက္ပါ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အား မႏၱေလးၿမိ့ဳ ေနျပည္ေတာ္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ နာယကဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားထံ ေပးပို႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၉ ရက္ ေန႔လည္ ၃း ၄၅ နာရီတြင္ မႏၱေလးၿမိ့ဳဘုရားႀကီးေက်ာင္းတိုက္၌ ၄င္းေလွ်ာက္ထားလႊာကို ဖတ္ၾကားခဲ့သည္)
လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားပါဝင္သည္ကို မေတြ႔ၾကရသျဖင့္ အထက္ဗမာျပည္ရွိသံဃာေတာ္မ်ား၏စိတ္ထဲတြင္ မရွင္းမလင္းျဖစ္ေနသည္ဟုသိရွိရပါသည္။
အမွန္အားျဖင့္ေလွ်ာက္ထားရလွ
ရန္ကုန္ၿမိဳ့ေတာ္တြင္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံုမဟာသံဃာ့အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးသံဃာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟူ၍ ရွိပါသည္။ ဂိုဏ္းေပါင္းစံုမဟာသံဃာ့ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ လြန္ခဲ့ေသာေခတ္အခါကဖြဲ႔စည္းထားေသာ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ ပါသည္။ တပည့္ေတာ္သိရသေလာက္ စည္းမ်ဥ္းမွာအလြန္က်နၿပီး စည္းစည္းလံုးလံုးရွိသည္ဟုသိရပါသည္။
ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးသံဃာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ ဂ်ပန္လက္ထက္က တိတ္တိတ္ပုန္းဖြဲ႔စည္းေသာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးကို လွ်ိဳ႔ဝွက္စြာကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာအဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္က အလုပ္သေဘာခ်င္းမတူေသာအဖြဲ႔၊ ၄င္းအျပင္ ေျဗာင္ဖြဲ႔ထားေသာအဖြဲ႔၊ တိတ္တိတ္ပုန္းဖြဲ႔ေသာအဖြဲ႔ဟူ၍ သီးျခားျခားနားေနေသာ အဖြဲ႔ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအတိအလင္း
လုပ္လာႏိ
တပည့္ေတာ္၏သေဘာမွာ..
(က) သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားသည္
(ခ) သံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တဖြဲ႔ကိုပယ္၍ က်န္တဖြဲ႔ကိုအားေပးျခင္းမျပဳသင့္။
(ဂ) သံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ သာသနာကိစၥမ်ား၊ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးကိစၥမ်ားကို အထူးႀကိဳးစားသင့္ပါသည္။
(ဃ) တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး စေသာ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္သည့္ကိစၥမ်ိဳးတြင္ တပည့္တပန္းမ်ားအား သင့္ေလ်ာ္ေသာၾသဝါဒမ်ားေပးသင့္သည္ဟု ယူဆပါသည္ဘုရား။
နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမွာ ေရွးအခါက အရွင္ဘုရားမ်ား သိေတာ္မူသည့္အတိုင္း မသန္႔ရွင္းေသာလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္အ
ညီညြတ္ေရးကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ တပည့္ေတာ္ ဆက္လက္ရွင္းလင္းလိုပါသည္။ တပည့္ေတာ္သေဘာအရ ညီညြတ္ေရးထက္ စည္းလံုးေရးဟူေသာစကားက ပိုမိုမွန္ပါလိမ့္မည္။
အဖြဲ႔အသင္းဆိုသည္တို႔မွာ အလိုအေလ်ာက္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္
နိုင္ငံေရးပါတီဆိုသည္မွာလည္
ႏိနိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမရွိရဟုဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေျဗာင္မလုပ္ရလွ်င္ တိတ္တိတ္ပုန္းလုပ္ၾကပါမည္။ ဂ်ပန္လက္ထက္က တိတ္တိတ္ပုန္းလုပ္ၾကပါသည္။ အဖြဲ႔ဆိုင္းဘုတ္မတင္ေစကာမူ ကိုယ့္အစုကေလးႏွင့္ကိုယ္ျဖစ္ေနမည္ကို မေရွာင္ႏိုင္ပါ။
ကိုယ့္အစုကေလးႏွင့္ကိုယ္ေနလ
ကိုယ့္အိမ္နဲ႔ကိုယ္ေနၾက၊ အရပ္ကိစၥဝိုင္းလုပ္ၾကဟူေသာသ
ယခုဆိုလွ်င္ (က)စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရပ္ဆိုင္းေရ
သံဃာေတာ္မ်ား ႏိုင္ငံေရးမလိုက္ရဟူ၍ တပည့္ေတာ္ေၾကညာခ်က္ထုတ္သည္ဟ
(က)ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းတြင္ ျမန္မာ၊ ကရင္၊ ရွမ္းတို ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းမွာ လူတမ်ိဳး (သို႔မဟုတ္)ဘာသာတမ်ိဳးတည္း၏ လုပ္ငန္းမဟုတ္။
(ခ)လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစံုပါဝင္ေသာလုပ္ငန္းတို႔တြင္ ဗုဒၶဘာသာကိစၥကိုခ်ည္းေျပာလွ
(ဂ)သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္စ
(ဃ)သို႔ေသာ္ တိုင္းျပည္ကိစၥမွာ သံဃာေတာ္မ်ားလ်စ္လ်ဴရႈမထားႏိုင္သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကိစၥတခုတည္းသေဘာမ်ိ
တပည့္ေတာ္၏အယူအဆမွာ သည္အတိုင္းျဖစ္၍ သည္အတိုင္းေျပာတတ္သည္ကို အဓိပၸာယ္ေကာက္လြဲျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
တပည့္ေတာ္၏အေတြ႔အႀကံဳအရ ေအာက္ဗမာျပည္ႏွင့္ အထက္ဗမာျပည္မွာ မတူပါ။ အထက္ဗမာျပည္၌မူ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒါယကာ ဒါယိမမ်ားအားကူညီရန္ ပိုမိုတာဝန္ႀကီးပါသည္။ ဒါယကာ ဒါယိမမ်ားကို လ်စ္လွဴရႈရန္မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ သို႔ျဖစ္၍ အထက္ဗမာျပည္၌မူ ေအာက္ဗမာျပည္မွာထက္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလု
တပည့္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးဟူေသာစကားကို မသံုးလိုပါ။ ႏိုင္ငံအေရး၊ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး၊
နိုင္ငံျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဟူ
တပည့္ေတာ္၏သေဘာအတိုခ်ဳပ္မွာ
သန္႔ရွင္းေသာႏိုင္ငံေရးလုပ္လွ်
တပည့္ေတာ္ ဤမွ်အက်ိဳးအေၾကာင္းေလွ်ာက္ထ
သန္းထြန္း
အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး
ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္
ရန္ကုန္
(သခင္သန္းထြန္း၏ အထက္ပါ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အား မႏၱေလးၿမိ့ဳ ေနျပည္ေတာ္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ နာယကဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားထံ ေပးပို႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၉ ရက္ ေန႔လည္ ၃း ၄၅ နာရီတြင္ မႏၱေလးၿမိ့ဳဘုရားႀကီးေက်ာင္းတိုက္၌ ၄င္းေလွ်ာက္ထားလႊာကို ဖတ္ၾကားခဲ့သည္)
ဤစာစု အကိုးအကားကို Northern Star ဂ်ာနယ္ အမွတ္
၂၈၃ မွ ယူပါသည္။
က်ေနာ္ယူတာက ဒီေနရာကပါ။ https://www.facebook.com/aungmyo.tun.52?fref=ufi
Beatles Pancake How-to
0 comments:
Post a Comment