Sunday, February 19, 2017

မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ျခင္း(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
(မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ျခင္း)
က်ေနာ့္အလိုလည္းမပါ။ က်ေနာ့္ေတာင္းဆိုမႈလည္းမပါ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ဘုမသိဘမသိနွင့္ ေလာကထဲေရာက္ေအာင္ အသက္ျဖစ္လာေအာင္ လူျဖစ္လာေအာင္ အလုပ္ခံရျခင္း၌ က်ေနာ္က မည္သူ႔ကို ဘာကိစၥ ေက်းဇူးတင္ရမည္နည္း။

က်ေနာ့္အား အသက္ျဖစ္ေအာင္ (လူျဖစ္ေအာင္)လုပ္ၾကၿပီးေနာက္ က်ေနာ့္အသက္(က်ေနာ့္ဘဝ)အား မေသေအာင္ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအတြက္လည္း ဘယ္သူက က်ေနာ့္အေပၚ ဘာေက်းဇူးရွိသနည္း။

သူတို႔ က်ေနာ္အသက္(က်ေနာ့္ဘဝ)အား မေစာင့္ေရွာက္ရံုမက သတ္ပစ္လိုက္လွ်င္လည္း က်ေနာ့္အတြက္ ဘာကိစၥရွိပါသလဲ။ က်ေနာ္ ေသျခင္းမေသျခင္းကိုပင္ က်ေနာ့္ဘာသာ သိႏိုင္မည့္အေျခအေနမဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ သတ္ပလိုက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ အမိႈက္ပံုသြားစြန္႔ပစ္လိုက္လွ်င္ သူတို႔သာ လူအကဲ့အရဲ့ခံရမည္မဟုတ္ပါလား။

အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ ကိုယ့္ဘာသာ ထမင္းရွာမစားနိုင္ေသးသည့္က်ေနာ့္အား နို႔ဝဝမတိုက္လွ်င္ ထမင္းဝဝမေကၽြးလွ်င္ သူတို႔တြင္တာဝန္ရွိသည္မဟုတ္ပါလား။
က်ေနာ္ေတာင္းဆို၍ က်ေနာ့္အလိုပါ၍ သူတို႔က က်ေနာ့္အားလူျဖစ္ေအာင္ ဘဝျဖစ္ေအာင္ အသက္ဓာတ္ျဖစ္လာေအာင္လုပ္ေပးရသျဖင့္ဆိုလွ်င္ ဟုတ္ပါသည္။ သူတို႔ေက်းဇူး က်ေနာ့္အေပၚတြင္ရွိပါသည္။ က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္ရပါမည္။
သူတို႔ က်ေနာ့္အား ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ၾကျခင္း၌ (တခ်ိန္ခ်ိန္ၾက ငါတို႔အိုမင္းလာသည့္အခါ) ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစံုတရာျဖင့္ ျပဳမူခဲ့ၾကျခင္းမဟုတ္ပါဟု ခင္ဗ်ား အာမခံဝံ့ပါသလား။

က်ေနာ္ အလိုမပါ ေတာင္းဆိုမႈမပါ ဘုမသိဘမသိႏွင့္ လူလာျဖစ္ရၿပီးေနာက္ပိုင္း က်ေနာ့္ဘာသာရွာသျဖင့္ ရခဲ့သည့္ဒုကၡေတြအတြက္လည္း သူတို႔အပါအဝင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွအျပစ္မတင္ပါ။ ထို႔အတူ က်ေနာ့္အလိုမပါ က်ေနာ့္ေတာင္းဆိုမႈမပါ သူတို႔ဘာသာ စိတ္အလိုသာယာသျဖင့္ရခဲ့သည့္ က်ေနာ့္ဘဝ(အသက္) တြက္လည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေက်းဇူးတင္စရာမရွိပါ။

က်ေနာ္လူျဖစ္လာၿပီးေနာက္ က်ေနာ္ရွာ၍ခံရသည့္ဒုကၡေတြအတြက္ သူတို႔တြင္တာဝန္မရွိပါ။ ရွိစရာလည္းမလိုပါ။ ရွိလည္းမရွိပါ။ ရွိပါသည္ဟု သြားေျပာလွ်င္လည္း အရည္မရအဖတ္မရ ဝဋ္တို႔ကံတို႔ ဘုရားသခင္တို႔ႏွင့္ ဂိတ္ဆံုးမည္သာျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္ ကေလးရလ်င္ က်ေနာ့္ကေလးကို က်ေနာ္ ခ်စ္ပါမည္။ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပါမည္။ မေသေအာင္ ထားပါမည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ ဘယ္ေသာအခါမွ သူ႔ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္မခံပါ။ ငါးပါးဂုဏလည္း အဝင္မခံႏိုင္ပါ။ က်ေနာ္ အလြန္ရွက္ပါသည္။ မ်က္ႏွာလည္း ပူပါသည္။
ခုလည္း က်ေနာ့္ၾကက္ေလးေတြ ေခြးေလးေတြ ငါးေလးေတြကို က်ေနာ္ခ်စ္ပါသည္။ တခါတရံအိမ္ဘက္ ေရာက္ေရာက္လာတတ္သည့္ သမင္မ်ားကိုလည္းေကာင္း ေန႔စဥ္ၿခံစိုက္ခင္းထဲက အသီးအနွံမ်ားကို လာစားေသာက္ေနၾကသည့္ ေတာယုန္မိသားစုမ်ားကိုလည္းေကာင္း က်ေနာ့္ၾကက္ေပါက္စေလး ၂ ေကာင္ ၃ ေကာင္ေလာက္အား သုတ္ခ်ီစားေသာက္သြားေသာ အေမရိကန္လင္းယုန္ႏွင့္ သိမ္းငွက္မ်ားကိုလည္းေကာင္း အိမ္တံစက္ၿမိတ္တြင္ အသိုက္ေဆာက္ ကေလးေပါက္ၾကေသာ စာကေလးလိုလို ဘာလိုလို ငွက္ကေလးမ်ားကိုလည္းေကာင္း ဘဝတူ ဗမာျပည္သားဒုကၡသည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း က်ေနာ္ တတန္းတည္းထားၿပီး ခ်စ္ပါသည္။ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္လည္း ခ်စ္ပါသည္။ က်ေနာ့္ဇနီးကိုလည္း က်ေနာ္ခ်စ္ပါသည္။ အေမ့ကိုလည္း ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ ေဆြမ်ိဳးေတြကိုလည္း ခ်စ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြမွန္သမွ်ကိုလည္း ခ်စ္ပါသည္။
အနေႏၱာအနႏၱဆိုသည္မွာ မက္လံုးမပါလွ်င္ အနက္မရွိပါ။ ထို႔အတူ တာဝန္ယူမႈမပါလွ်င္ ေျပာရ အလြန္လြယ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အနေႏၱာအနႏၱမ်ား ေကာင္းစားၾကပါသည္။ ႀကီးပြားၾကပါသည္။

မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၊ ၂ဝ၁၇

0 comments:

Post a Comment