(ပုဂ္ဂိုလ်ရူးများ) မျိုးမြင့်ချို
၅၉(စ)ကိစ္စနဲ့ နိုင်ငံတော်အတိုင်ပင်ခံရာထူး စတဲ့ကိစ္စ၂ ခုတည်းကို အရူးအမူး ကန့်ကွက်/ထောက်ခံနေကြသူတွေဟာ တချက်တချက်ကျ စိတ္တဇဝေဒနာသည်ကြီးတွေပမာ နိုင်ငံရေးသွက်ချာပါဒလိုက်နေကြတာ ထင်ရှားပါတယ်။ ကိစ္စ ၂ ခုလုံး(၅၉(စ)ရော အတိုင်ပင်ခံရော)က လူတဦးတယောက်တည်းကို ရည်မှန်းတာလို့ပြောလို့ရပေမယ့် ဒုတိယကိစ္စက ပိုတောင်ကဲပါသေးတယ်။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ ပထမတခုက ဒေါ်စုရှိသည်ဖြစ်စေ မရှိသည်ဖြစ်စေ နည်းနည်းပါးပါး အပြောင်းအလဲလုပ်ပြီး ဆက်ရှိနေရမှာဖြစ်လို့ပါ။ ၂ဝဝ၈ ဖွဲ့စည်းပုံမှ မဟုတ်ပါ ဒီမိုကရေစီ့ဘိုးအေနိုင်ငံကြီးတွေမှာလည်း တိုင်းပြည်ခေါင်းဆောင်လုပ်မယ့်သူရဲ့ အရည်အချင်းကန့်သတ်ချက်တွေဟာ ၂ဝဝ၈ ပါအချက်အလက်တွေ မနီးရိုးစွဲတွေဖြစ်ပါတယ်။ ဒီမှာ သိသိသာသာ ရုပ်ပျက်ဆင်းပျက်ကြီးဖြစ်နေတာက ခင်ပွန်းတို့ သားသမီးတို့ စတာတွေပါဆွဲချိတ်ထားလို့ လူပြောစရာပိုဖြစ်တာပါ။
၅၉(စ)ကိစ္စနဲ့ နိုင်ငံတော်အတိုင်ပင်ခံရာထူး စတဲ့ကိစ္စ၂ ခုတည်းကို အရူးအမူး ကန့်ကွက်/ထောက်ခံနေကြသူတွေဟာ တချက်တချက်ကျ စိတ္တဇဝေဒနာသည်ကြီးတွေပမာ နိုင်ငံရေးသွက်ချာပါဒလိုက်နေကြတာ ထင်ရှားပါတယ်။ ကိစ္စ ၂ ခုလုံး(၅၉(စ)ရော အတိုင်ပင်ခံရော)က လူတဦးတယောက်တည်းကို ရည်မှန်းတာလို့ပြောလို့ရပေမယ့် ဒုတိယကိစ္စက ပိုတောင်ကဲပါသေးတယ်။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ ပထမတခုက ဒေါ်စုရှိသည်ဖြစ်စေ မရှိသည်ဖြစ်စေ နည်းနည်းပါးပါး အပြောင်းအလဲလုပ်ပြီး ဆက်ရှိနေရမှာဖြစ်လို့ပါ။ ၂ဝဝ၈ ဖွဲ့စည်းပုံမှ မဟုတ်ပါ ဒီမိုကရေစီ့ဘိုးအေနိုင်ငံကြီးတွေမှာလည်း တိုင်းပြည်ခေါင်းဆောင်လုပ်မယ့်သူရဲ့ အရည်အချင်းကန့်သတ်ချက်တွေဟာ ၂ဝဝ၈ ပါအချက်အလက်တွေ မနီးရိုးစွဲတွေဖြစ်ပါတယ်။ ဒီမှာ သိသိသာသာ ရုပ်ပျက်ဆင်းပျက်ကြီးဖြစ်နေတာက ခင်ပွန်းတို့ သားသမီးတို့ စတာတွေပါဆွဲချိတ်ထားလို့ လူပြောစရာပိုဖြစ်တာပါ။
နိုင်ငံတော်အတိုင်ပင်ခံဥပဒေကိစ္စလည်း ထိုနည်းလည်းကောင်းပါ။ သူက ပိုတောင်
ရုပ်ပျက်ဆင်းပျက်နိုင်ပါတယ်။ သမ္မတဖြစ်လိုတဲ့ အာလျပြေအောင်
ကိုယ့်လူအများစုရှိနေတုန်း အာဏာအာသာပြေဥပဒေတခု ကောက်ကာငင်ကာပြဌာန်းပြီး
ဖန်တီးယူလိုက်တာပါ။ အုပ်ချုပ်သူအစူအစဉ်ပြဇယားမှာလည်း အမှတ်စဉ်ပေးတာက
အတော်နေရာမကျပါ။ သမ္မတအောက်ပဲပြန်ရောက်ပါတယ်။ သမ္မတဟာ
တိုင်းပြည်ဥသျှောင်လို့ဆိုထားတာကိုး။ ဒါကလည်း ဒီဥပဒေအရ
ဒေါ်စုတယောက်တည်းအတွက် ရည်ရွယ်ထားတာပါ။ ဒေါ်စုမရှိတော့ရင် ဒါမှမဟုတ်
ဒေါ်စုတော့ရှိနေတယ် ဒါပေမယ့် NLD မှာ ခုလို ပါဝါမရှိတော့ရင်
အဖျက်ခံရမယ့်ဥပဒေပါ။
ဆိုတော့ ၂ ခုလုံးက လူတဦးတည်းကိုရည်ရွယ်တယ်လို့
ယေဘုယျသဘောအရပြောရင်မှန်ပါတယ်။ မှန်တာခြင်းအတူတူမှာ ဒုတိယတခုက
ပိုတောင်မှန်ပါတယ်။ မှားတာမှန်တာ ခနပြန်ထားပြီး ဒီဥပဒေ ၂ ခုမှာ ဘယ်တခုက
“နဂို“ဖြစ်ပြီး ဘယ်တခုက ယာယီဆိုတာကို ထောက်ချင့်ချိန်ဆကြဖို့ပါ။ ပထမတခုက
“နဂို“ပါ၊။ ဒုတိယက “ယာယီ“ပါ။
ခုဖြစ်နေတာက အဲ့ဒီ ဥပဒေ ၂ ခုတည်းကိုကွက်ပြီး ဖျတ်ဖျတ်လူးထောက်ခံနေသူတွေ
တူးတူးခါးခါးငြင်းဆိုနေသူတွေကို ကြည့်လိုက်တော့ ၂ဝဝ၈ ဖွဲ့စည်းပုံရဲ့
တကယ့်အနှစ်သာရကိုကျ ခတ်ဖော့ဖော့ပြောတာလောက်ပဲရှိပါတယ်။ ထိတာတောင် ၂ဝဝ၈
ဥပဒေဘောင်ထဲကပဲ ထိဝံ့ကြတာပါ။ ဥပဒေနည်းလမ်းအရဘဲ ပြောကြဆိုကြတာပါ။
တကယ်က ၂ဝဝ၈ ဖွဲ့စည်းပုံကိစ္စတစုံလုံးဟာ နိုင်ငံရေးပါ။ နိုင်ငံရေးပြဿနာပါ။ အာဏာကိစ္စပါ။
၅၉(စ)လောက် အတိုင်ပင်ခံကိစ္စလောက်နဲ့ အချိုကုန်ရုံမက ဆန့်ကျင်ကြ
ကန့်ကွက်ကြတခုတည်း ဇောင်းပေးပြောနေလုပ်နေတာတွေကတော့ နိုင်ငံရေးအရ
အမြော်အမြင်မရှိရာကျပါတယ်။ ပုဂ္ဂိုလ်ရေးဆန်လွန်းတဲ့
ညာဏ်တိမ်မှုလို့ပြောရမှာပါ။
ပြန်ချုပ်ရရင် ကိစ္စ ၂ ခုလုံးက ဒေါ်စုမရှိတော့ရင် ပြောစရာမရှိတော့ပါ။ ၂ဝဝ၈
ဖွဲ့စည်းပုံကြီးက တာ့
စစ်လက်ဝါးကြီးအုပ်အရင်းရှင်စနစ်ကြီးရှိသရွေ့(ပုံစံတမျိုးမျိုးနဲ့)ဆက်ရှိနေမှာမို့
ဆက်ပြောနေရဦးမှာပါ။
မျိုးမြင့်ချို
ဇွန် ၁၉၊၂၁၉
မျိုးမြင့်ချို
ဇွန် ၁၉၊၂၁၉
0 comments:
Post a Comment