ဘယ္ေၾကာင္းမွ
မျပန္ မသြားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈသစ္ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ဒီကေန႔ စစ္တပ္ကေတာင္းေနတဲ့
”နိုင္ငံေတာ္၏အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္
တပ္မေတာ္ကပါဝင္ထမ္းေဆာင္ နိုင္ေရး”ကို
ျဖည္ၾကည့္ရင္ အခ်ိန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကန္႔သတ္ခ်က္မပါတာေတြ႔ရမယ္။
သူတို႔ႀကိဳက္သေလာက္ဟာ “အခ်ိန္အတိုင္း အတာျဖစ္တယ္”ဆိုတဲ့
သေဘာပဲ။ ”အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရး” ဆိုတဲ့ႏွပ္ေၾကာင္း ေပးထားတာေတြ႔ရမယ္။ ဒီ
အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဆိုတာ
ေဘာင္နဲ႔ကန္႔သတ္ဖို႔ခက္တဲ့၊ ခ်ဲ႔တိုင္းက်ယ္တဲ့အလံမွန္း လူတိုင္းသိတယ္။
ဦးေဆာင္မႈအခန္းက
ပါမယ္ဆိုတာပါတယ္။ ပူးေပါင္းမလုပ္ဘူး၊ ေနာက္မလိုက္ဘူးလို႔ေျပာတာပဲ။
ခ်ဳပ္ရရင္ ကာလအကန္႔အသတ္မရွိ
ခ်ဲ႔တိုင္းက်ယ္တဲ့အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဆိုတာမွာ စစ္တပ္ကဗိုလ္လုပ္မယ္လို႔
ေျဗာင္ေျပာတာပဲျဖစ္တယ္။
ရႉပ္ေနတာ တစ္လံုးမွမပါေလာက္ေအာင္ကို တကယ့္အဓိပၸါယ္ေတြ ရွင္းလင္းလွတယ္။
လက္ေတြ႔မွာလည္းျမင္ေနရတယ္ သူတို႔ေျပာတဲ့ အမ်ိဳးသားေရးဦးေဆာင္မႈဆိုတာကို။
ဒါဆို
တသက္လံုးအာဏာသိမ္းၿပီး
ဗိုလ္က်စိုးမိုးေနတဲ့ေကာင္ေတြက ဘာအဆန္းလုပ္ၿပီး
ဦးေဆာင္မႈက႑မွာပါမယ္လို႔ေျပာေနစရာလိုသလဲလို႔ ေတြးစရာေပၚနိုင္တယ္။
လိုပါတယ္၊ လိုလို႔ပါ။ အရင္က”နိုင္ငံေတာ္အာဏာကို” အဓမၼသိမ္းယူခဲ့ေပမယ့္
ခု လက္ရွိအေျခအေနေတြက အဲ့သလိုလုပ္ဖို႔ အခြင့္မသာေတာ့လို႔”ဦးေဆာင္မႈက႑”ကို
ေျဗာင္အနုၾကမ္းစီး၊
ဓါးျမတိုက္ယူတာပါ။ မလႊဲမေရွာင္သာတို႔၊ ေခ်ာက္ထဲက်ဖို႔တို႔၊ လက္နွစ္လံုးအလိုတို႔ထက္စာရင္ ဒါက ပို စကားလံုးယဥ္ေက်းဟန္ရွိတယ္။
ဒါကိုေတာင္မွ တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုဆီက ေတာင္းခံတာေတာ့မဟုတ္ပါ။
ဘာလို႔အခြင့္မသာရသလဲ
ဘာလို႔အေျခအေနကခြင့္မျပဳတာလဲကို ဆက္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ျပည္တြင္းက သ႑န္မ်ိဳးစံုလူထုတိုက္ပြဲေတြနဲ႔
ဖိအားေတြရွိခဲ့တာေၾကာင့္လို႔ ေျပာရမွာပါ။ ျပည္ပဖိအားဆိုတာကေတာ့ အရန္သေဘာေလာက္ပါ။ အရန္သေဘာလို႔ဆိုရတာက
အာဏာကုလားဖန္ထိုးပြဲတစ္ႀကိမ္၊ အာဏာသိမ္းပြဲ တစ္ႀကိမ္နဲ႔ အာဏာလက္လႊဲပြဲတစ္ႀကိမ္၊ ေပါင္း(၃)ႀကိမ္လံုးကို
အဲ့ဒီ ျပည္ပလို႔ဆိုတဲ့နိုင္ငံႀကီးေတြက ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္အေရးမယူရံုမက အားေပးအားေႁမွွာက္လုပ္ခဲ့တာေတြေတာင္ရွိပါတယ္။
တခ်ိဳ႔နိုင္ငံႀကီးေတြက ကြန္ျမဴနစ္ေခ်မႈန္းအားေကာင္းလို႔၊ တခ်ိဳ႔နိုင္ငံႀကီးေတြက ဆိုရွယ္လစ္မ်က္နွာဖံုး ကပ္ထားလို႔
စတဲ့အေၾကာင္းအခ်က္ကိုယ္စီနဲ႔ပါ။ တခ်ိဳ႔ဆို စစ္အာဏာရွင္ေတြ အက်ပ္အတည္း ဆိုက္ရင္ ေထာက္ကူက်ားကန္ေပးတာေတာင္ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဖိအားဆိုတာက သံခင္းတမန္ခင္း စကားလံုးေတြနဲ႔ညာသံေပးၿပီး သူတို႔အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားအတြက္
ျဖားေယာင္းနားခ်ေနတာမ်ိဳးပါ။ တခ်ိဳ႔ဆို ေျဗာင္ကို ထြက္ေျပာပါတယ္။ ဟိုနိုင္ငံေလာက္ ဒီနိုင္ငံေလာက္
အလွည့္အေျပာင္းေလးလုပ္မယ္ဆို အိုေကတယ္ဆိုတဲ့အထိ။
ေနာက္တခ်က္က
ျပည္ပဖိအား ဘယ္အခ်ိန္မွာေပၚသလဲဆိုတာပါ။ ၁၉၈၈ တိုင္းျပည္အဝွမ္း လူထုအံုၾကြမႈႀကီး မ်က္ဝါးထင္ထင္ျဖစ္ေတာ့မွ
အသံျမည္ပါတယ္။ ၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ျမင္ၿပီးတဲ့အခါ “ျပည္ပဖိအား”အသံ အေတာ္က်ယ္ေလာင္လာပါတယ္။
ဒီ့ မတိုင္မီကျဖစ္ခဲ့တဲ့ လူထုလႈပ္ရွားဆန္႔က်င္မႈေတြ မွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ျပည္ပဖိအားမက်ယ္ေလာင္ရသလဲဆိုရင္
အဲ့ဒါေတြဟာ ၈၈ လို လူထုအံုႂကြမႈႀကီး တနည္းေျပာရရင္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးလိုမျဖစ္ခဲ့ပဲ အေရးအခင္းဆိုတာေလာက္ေတြနဲ႔
စခန္းသိမ္းခံခဲ့ရလို႔ ခ်ည္းပါပဲ။ ဆိုေတာ့ ျပည္ပဖိအားဆိုတာ ျပည္တြင္းဖိအားမရွိရင္ေပၚမလာဘူးလို႔ေျပာနိုင္ၿပီး၊
ျပည္တြင္းဖိအား
အတက္အက်ေပၚတည္ၿပီး ျပည္ပဖိအားအတိုးအက်ယ္လည္းျဖစ္ရတာလို႔ အပ္ခ်မတ္ခ်ေျပာနိုင္ပါတယ္။
ျပည္တြင္းဖိအားအတက္အက်ကသာလွ်င္ ျပည္ပဖိအားအေျပာင္းအလဲနဲ႔ အလွည့္အေျပာင္းကိုဖန္တီးနိုင္တာပါ။
ျပည္တြင္းမွာ ဘာဖိအားမွမရွိရင္ ျပည္ပက ဘာမွ ဝင္ပိေပးလို႔မရပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ျပည္ပဖိအားယံုစားႀကီးသူေတြကို
စစ္အုပ္စုက ျပည္ပအားကိုးပုဆိန္ရိုးေလာက္ပဲ သေဘာထားတာပါ။ မေၾကာက္ပါ။ လူထုတိုက္ပြဲကိုေတာ့
ေသမေလာက္ေၾကာက္ပါတယ္။ ေၾကာက္လို႔ ေသြးရူးေသြးတမ္းရွင္းတာပါ။ ခြင့္ျပဳမိန္႔နဲ႔ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တာ၊
လက္မွတ္ထိုးကမ္ပိန္းလုပ္တာ၊ ေဟာေျပာစာရြက္စာတမ္းေဝတာ၊ အြန္လိုင္းနဲ႔မီဒီယာေတြကေန ေျပာတာဆိုတာေရးတာသားတာ၊
ဆဲတာဆိုတာေတြဟာ လူထုတိုက္ပြဲလကၡဏာ မေဆာင္ပါ။ မေဆာင္လို႔ မလုပ္ရဘူးအဓိပၸါယ္မထြက္ပါ။ စစ္အုပ္စုက
မေၾကာက္ဘူးလို႔ဆိုလိုရင္းပါ။ လူထုကိုစည္းရံုးၿပီး လူထုတိုက္ပြဲလႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးလုပ္ၾကည့္ပါ။
သူတို႔ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္ခဲ့သလဲ။ ကိုယ္စီမွာ အေတြ႔အႀကံဳေတြ ရွိၾကၿပီးသားပါ။
“အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈက႑”သူတို႔ရေနမွပဲ
စစ္အာဏာဘယ္ေတာ့မွမသိမ္းေတာ့ဘူးလို႔ ကံေသကံမေျပာမျဖစ္ပါ။ ခုထိ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔စခန္းသြားလို႔
ရေနေသးပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲက
စစ္ဗိုလ္
၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းလည္း ထက္ေအာက္အမိန္႔နာခံေအာင္လုပ္ထားလို႔
ရေနပါေသးတယ္။ ေနာက္ေၾကာင္းေရာ ေရွ႔ေၾကာင္းေရာ ဘယ္ေၾကာင္းမွ မျပန္ပါ။
မသြားပါ။ ဒီအေျခအေနကို
ျပည္ပဖိအားေတြက ႀကိတ္ႀကိဳက္ေနမွန္း စစ္ဗိုလ္ေတြေနာေၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဒီေလာက္နဲ႔
စိတ္လံုကိုယ္လံုေနလို႔မရမွန္းတြက္မိသလို တင္းတိမ္ေနမယ္လည္းမထင္ပါ။
တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုအေပၚက်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့
လူမဆန္တဲ့ရာဇဝတ္မႈႀကီးေတြနဲ႔ အျပစ္ေပးခံရမွာေတြး တိုင္းေသြးပ်က္သလို
အာဏာနဲ႔ရွာထားတဲ့စီးပြားအထိအပါးခံရမွာ ေသေအာင္ေၾကာက္ပါတယ္။
နိုင္ငံတကာမွာလည္း မိုးေကာင္းတုန္းဓါးထက္ခဲ့သူေတြ
အာဏာလက္မဲ့ျဖစ္ေတာ့ ဘယ္အျဖစ္နဲ႔ နိဌိတံၾကသလဲဆိုတာျမင္ေနရတာပဲ။
အေလာင္းျပန္ေဖာ္အရိုးျပန္ေကာက္ၿပီး
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္စြဲခ်က္ေတြနဲ႔အေရးယူခံရတာပဲ။ “အရင္တုန္းကလုပ္ခဲ့တာ
ခုေရာေနာင္ပါ ဘယ္ေသာအခါမွ
အျပစ္ေပးအေရးယူျခင္းမရွိေစရ” ႀကိဳက္သေလာက္ေျပာ။ တကယ္ျဖစ္လာရင္ သိၾကားမင္း
နားကင္းႀကီးနဲ႔ဆင္းကယ္ေတာင္မရဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုမွာ “အေရးေပၚအေျခအေန”ဆိုတာကို ထည့္တာပါ။ အေရးေပၚရင္
အာဏာမသိမ္းပဲ
စစ္တပ္ကိုအာဏာလႊဲေပးတာလို႔ ယဥ္ေက်းထားပါတယ္။ သူတို႔ေျပာတဲ့
“နိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈသစ္”ထဲမွာ အဲ့ဒါလည္း ပါမယ္ထင္တယ္။
ဗမာျပည္ဆိုတာကလည္း
အေရးေပၚအေျခအေနဆိုၿပီး ျပစရာအေၾကာင္းမ်ားတဲ့ ျပည္ကိုး။ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအကဲဆတ္သေလာက္
အစြန္းေရာက္အယူသီးအေတြးအေခၚနဲ႔ သံမိႈစြဲသလိုၿမဲေနသူေတြ ဒုနဲ႔ေဒး။ ေအာက္ေျခနဲ႔အလႊာအသီးသီးမွာ
နိုင္ငံေရး လူမႈေရး စီးပြားေရးမေက်နပ္ခ်က္ေတြကလည္း အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔။ လူမ်ိဳးစုျပႆနာ၊
ျပည္ေထာင္စုကိစၥစတာေတြလည္း မီးအက်ေစာင့္ေနတဲ့ ယမ္းပံု။ ဆိုေတာ့ ဒါေတြထဲက တခုခုကို အေရးေပၚအေျခအေနဆိုၿပီးျပဖို႔
သိတ္မခက္လွဘူး။
ေနာက္တခ်က္က
လႊတ္ေတာ္ထဲက စစ္အမတ္ေတြ။ ဒီစစ္အမတ္ေတြကေရာ ဘယ္အထိ စိတ္ခ်ရမလဲ။ ဘယ္အထိ မတရားမႈအေပၚသစၥာခံ
ၾကမလဲ။ ဘယ္အထိ ထက္ေအာက္အမိန္႔နာခံနိုင္မလဲက ေတြးစရာပါ။ စစ္သားဆိုေပမယ့္ သူတို႔ကလႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ေနတယ္။
ဒီမိုကေရစီရုပ္ျပေကာင္ေတြျဖစ္ေပးေနရတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လူထြက္ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔ထက္ေတာင္
သူတို႔က နိုင္ငံေရးစကားကို သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ေျပာရေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း အရပ္သားနိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔၊
မီဒီယာေတြနဲ႔၊ နိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔၊ သံတမန္ေတြနဲ႔၊ ျပည္ပကလူေတြနဲ႔ထိေတြ႔ေျပာဆို လံုးေထြးေနရတာေတြရွိတယ္။
စစ္တန္းလ်ားထက္စာရင္ေတာ့ အျပင္ကမၻာကို၊ လူထုနဲ႔တိုင္းျပည္ကို ျမင္ရဖို႔အေပါက္နည္းနည္းက်ယ္တယ္။
မ်က္စိနားပြင့္ဖို႔အခြင့္အလမ္းက တပ္ထဲမွာထက္ အမ်ားႀကီးပိုရွိေနတယ္။ ကာခ်ဳပ္မႀကိဳက္လို႔
ႀကိဳက္သေလာက္ ျဖဳတ္/တပ္လုပ္ေပ့ေစ။ လုပ္ေလေလ အေယာင္ျပနိုင္ငံေရးထဲက သူတို႔ရခဲ့အသိေတြကို
တပ္ထဲမွာ (အနည္းဆံုးမိသားစုထဲမွာ) ျပန္ေျပာဖို႔နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ျပန္ဆင္ျခင္ဖို႔အခြင့္အေရး
ရေလေလပဲ။ နိုင္ငံေရးအယူအဆ၊ ေငြေၾကး၊ အာဏာ၊ စည္းစိမ္၊ ေက်ာ္ၾကားမႈ၊ အမွန္တရားျမင္မႈ၊
လူထုကိုစာနာစိတ္ စတာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ စစ္အမတ္ေတြ ဘယ္ေတာ့မွဘက္ေျပာင္းမသြားဘူးလို႔ ဘယ္သူ အာမခံနိုင္မလဲ။
ေျပာင္းခဲ့တဲ့အစဥ္အလာေတြမွ တစ္ပံုႀကီး။ တပ္ထဲေနၿပီးအတြင္းကေန ကလန္ကဆန္လုပ္တဲ့၊ ေတာခိုသြားတဲ့၊
အထက္ကိုျပန္လုပ္ႀကံတဲ့တပ္မႉးေတြ၊ နိုင္ငံေရးထဲပါသြားတဲ့ တပ္မႉးတပ္သားေတြ(အင္န္အယ္လ္ဒီ
ဦးတင္ဦးအထိ)သက္ေသရွိေနတာပဲ။ ဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲက စစ္အမတ္ေတြဘက္ေျပာင္းလည္း အေရးကေပၚလို႔ရတာပါပဲ။
ဒါေတြအျပင္ အျခား အေရးက “အခ်ိန္မေရြးေပၚ”လို႔ရတာေတြလည္းရွိဦးမွာပါ။
ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္
“နိုင္ငံေတာ္၏အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္မွပါဝင္ထမ္းေဆာင္”
ရင္း အေျခအေနမဟန္ပံုမေပၚေတာ့ရင္ “အေရးေပၚအေျခအေန”နဲ႔ စခန္းဆက္သြားမယ့္ေျခလွမ္းမွန္း သိသိနဲ႔
ဓါးခုတ္ရာလက္ဝင္မလွ်ိဳမိဖို႔၊ ဗိုက္အငွားနဲ႔ဓါးထိုးမခံမိဖို႔၊ ေၾကာင္လက္နဲ႔ ျပာပူကူမယက္မိဖို႔ပါပဲ။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ေမ ၂ဝ၁၄
(မွတ္ခ်က္။
၁၉၉၅ ခုနွစ္ မတ္လ၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ေရႊရတုအထိမ္းအမွတ္ “ျပည္သူ႔အာဏာဂ်ာနယ္”အထူးထုတ္မွ
(ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ဦးေဆာင္မႈျပႆနာ)ေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီး မိမိတည္မိတဲ့အေတြးကိုခ်ေရးျဖစ္တာပါ။
ေနရာအခ်ိဳ႔မွာ သူ႔ထဲကေကာက္ခ်က္ဆြဲမႈ သူ႔ထဲက စကားလံုးေတြပါ အရင္းအတိုင္းယူၿပီးေဖာ္ျပထားပါတယ္)
0 comments:
Post a Comment