၂ဝ၁၄ ေမ ဒုတိယနဲ႔တတိယပတ္မွာေရးတဲ့ တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ-၁-(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
ရီစရာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ် ဒါေပမယ့္ ရီေတာ့ရီရတယ္။
က်ေနာ္လည္း လူေတြကို ဘေလာ့က္တာပဲ။ က်ေနာ့္လည္း လူေတြက ဘေလာ့က္တာပါပဲ။ တခါတခါက် ဘေလာ့က္ရမယ့္သူကို
ႀကိဳသတိေပးၿပီးမွ သူလက္ခံလို႔ဘေလာ့က္တာမ်ိဳးရွိသလ ို တခါတေလ ဘာမေျပာညာမေျပာ လုပ္ပစ္လိုက္ရတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ တခါတေလ ဘေလာ့က္ၿပီးသားလူကို ျပန္ဖြင့္ေပးလိုက္တာလည္း ရွိပါတယ္။ တခါတေလ သူက
ကိုယ့္ကို ဘေလာ့က္ထားလို႔ထားမွန္း ကိုယ္ကမသိ။ သူ႔ကို႔ဘေလာ့က္လို႔ ဘေလာ့က္ထားမွန္း သူကလည္းမသိ။
သူမသိ လူမသိေတြေပါ့ေလ။ အဲ့ဒါေတြက သိတ္မဆန္းတဲ့ကိစၥျဖစ္သလို စကားလုပ္ေျပာေနစရာေတာင္
မလိုဘူးမွတ္တာပါပဲ။
ဒီေန႔ျဖစ္ပံု ရီစရာေကာင္းတယ္ဆိုတာက က်ေနာ့္ကို သူက ဘေလာ့က္ထားတယ္ က်ေနာ္က အဲ့ဒါကို မသိဘူး။ သတိလည္း မထားမိဘူး။ ဒီေန႔ ေန႔လည္ သူ က်ေနာ့္ဖုန္းကိုေခၚတယ္။ က်ေနာ္က သူမ်ားကိစၥလိုက္ကူရင္း ေရွ႔ေနနဲ႔စကားျပန္လုပ္ေပးေနတယ္ Law Farm ရံုးခန္းထဲမွာ။ ဖုန္းျပန္မေျဖအားဘူး။ တနာရီေလာက္ၾကာေတာ့ကိစၥၿပီးတာနဲ႔ ဖုန္းျပန္ေခၚတယ္။ ဘာမ်ားကိစၥရွိလို႔လဲေပါ့။
သူ႔ဖုန္း မကိုင္ရေကာင္းလား စိတ္ဆိုးမန္ဆိုး ျမည္တြန္တယ္။ ရွင္းျပလိုက္ေတာ့ ေၾသာ္..မသိလို႔ဗ်ာ
ဆိုၿပီး စိတ္နည္းနည္းေျပသြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ စကၠန္႔ပိုင္းေလးပဲ။
”ေဟ့လူ...ခင္ဗ်ားကို က်ေနာ္ဘေလာ့က္ထားတယ္ဗ်၊ သိလား”လို႔ေမးတယ္။ က်ေနာ္က ကြန္ျပဴတာေပၚမွာမွ မရွိတာ။ ဘယ္လိုလုပ္ ၾကည့္နိုင္ပါ့မလဲ။ ဒါနဲ႔ ”ဟုတ္လား.. မသိဘူးဗ်။ ခနေနရင္ က်ေနာ္ တည္းတဲ့အိမ္ျပန္ေရာက္မယ္ အဲ့ေတာ့မွ စစ္ၾကည့္လိုက္မယ္”လို႔ျပန္ေျဖေတ ာ့
သူ ယမ္းပံုမီးက်သြားပံုပဲ။ ”တပတ္ေလာက္ေတာင္ရွိေနၿပီ၊ ခင္ဗ်ား တကယ္မသိတာလား”တဲ့။ သူ
ဒီေလာက္ႀကီး ဘေလာ့က္ထားတာေတာင္ မသိရေကာင္းလားဆိုတဲ့စိတ္လည္း ျဖစ္သြားပံုပဲ။ က်ေနာ္ကလည္း
တကယ့္ကို မသိတာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ ”ေဟ့လူရာ..က်ေနာ္ တကယ္မသိလို႔ပါ” လို႔ ေျပာေလ သူ ေဒါသျဖစ္ေလပဲ။
ဖုန္းထဲ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ေတြကေန အယုတၱအနတၱေတြပါ ပါလာတယ္။
ဒါနဲ႔ သူစိတ္ေျပပါေစေတာ့ ဆိုၿပီး ”ဒီလိုလုပ္ဗ်ာ က်ေနာ့္ကိုု ဘေလာ့က္ထားတာ ျပန္ဖြင့္လိုက္ဗ်ာ။ ၿပီးရင္ ဖရင္န္းဒ္ရီကြပ္စ္ျပန္ပို႔။ က်ေနာ္ လက္ခံလိုက္မယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဘေလာ့က္ၿပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း မက္ေဆ့ဂ်္ေဘာက္စ္ကေန အရင္ေျပာ။ ၿပီးတာနဲ႔ ဘေလာ့က္သာခ်လိုက္ဗ်ာ၊ ဘယ့္နွယ္လဲ” လို႔လည္း ေျပာလိုက္ေရာ ဆဲလိုက္တာ မိုးကိုမႊန္ေရာ။ ”ေနာင္ ဘာကိစၥရွိရွိ ခင္ဗ်ား က်ေနာ့္ဆီဖုန္းမဆက္နဲ႔”လို႔ေျပာ ၿပီး ဖုန္းပါခ်သြားတယ္။
ဒါနဲ႔ ခ်က္ျခင္း သူ႔ျပန္ေခၚၿပီး ”ေဟ့လူ က်ေနာ့္ ဖုန္းလည္း Delete လုပ္လိုက္ဦးေနာ္”လို႔သတိေပးမိေ တာ့
ပိုဆိုးကုန္တယ္ မၾကားဝံ့မနာသာေတြပါ ပါလာေရာ။ က်ေနာ္လည္း ဒီဘက္ကေန ဖုန္း နား နားကပ္ၿပီးရီမိတယ္။
(ဘေလာ့က္တာမသိရေကာင္းလား)
ဒီေန႔ျဖစ္ပံု ရီစရာေကာင္းတယ္ဆိုတာက က်ေနာ့္ကို သူက ဘေလာ့က္ထားတယ္ က်ေနာ္က အဲ့ဒါကို မသိဘူး။ သတိလည္း မထားမိဘူး။ ဒီေန႔ ေန႔လည္ သူ က်ေနာ့္ဖုန္းကိုေခၚတယ္။ က်ေနာ္က သူမ်ားကိစၥလိုက္ကူရင္း ေရွ႔ေနနဲ႔စကားျပန္လုပ္ေပးေနတယ္ Law Farm ရံုးခန္းထဲမွာ။ ဖုန္းျပန္မေျဖအားဘူး။ တနာရီေလာက္ၾကာေတာ့ကိစၥၿပီးတာနဲ႔
”ေဟ့လူ...ခင္ဗ်ားကို က်ေနာ္ဘေလာ့က္ထားတယ္ဗ်၊ သိလား”လို႔ေမးတယ္။ က်ေနာ္က ကြန္ျပဴတာေပၚမွာမွ မရွိတာ။ ဘယ္လိုလုပ္ ၾကည့္နိုင္ပါ့မလဲ။ ဒါနဲ႔ ”ဟုတ္လား.. မသိဘူးဗ်။ ခနေနရင္ က်ေနာ္ တည္းတဲ့အိမ္ျပန္ေရာက္မယ္ အဲ့ေတာ့မွ စစ္ၾကည့္လိုက္မယ္”လို႔ျပန္ေျဖေတ
ဒါနဲ႔ သူစိတ္ေျပပါေစေတာ့ ဆိုၿပီး ”ဒီလိုလုပ္ဗ်ာ က်ေနာ့္ကိုု ဘေလာ့က္ထားတာ ျပန္ဖြင့္လိုက္ဗ်ာ။ ၿပီးရင္ ဖရင္န္းဒ္ရီကြပ္စ္ျပန္ပို႔။ က်ေနာ္ လက္ခံလိုက္မယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဘေလာ့က္ၿပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း မက္ေဆ့ဂ်္ေဘာက္စ္ကေန အရင္ေျပာ။ ၿပီးတာနဲ႔ ဘေလာ့က္သာခ်လိုက္ဗ်ာ၊ ဘယ့္နွယ္လဲ” လို႔လည္း ေျပာလိုက္ေရာ ဆဲလိုက္တာ မိုးကိုမႊန္ေရာ။ ”ေနာင္ ဘာကိစၥရွိရွိ ခင္ဗ်ား က်ေနာ့္ဆီဖုန္းမဆက္နဲ႔”လို႔ေျပာ
၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ေလးစားလိုက္နာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါ့မယ့္က်မ္း က်ိန္ၿပီး
လႊတ္ေတာ္ထဲ ဒူးတုပ္ဝင္သြားတာ ျပည္သူေတြမဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒါႀကီးကို ျပင္မယ္ေျပာလို႔ လူေတြက
မဲေပးေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတာ။ ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ႀကိဳက္လား/မႀကိဳက္ဘူးလားက ျပည္သူေတြကိုေမးေနစရာမလိုဘူး။
လူထုက ေျပာၿပီးသား ဆန္႔က်င္တယ္ဆိုတာ။ မနိုင္လို႔သီးခံေနရတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီ့ေလာက္ ေပါင္းၿပီးဖိနွိပ္ေနတဲ့ၾကားက
ရတဲ့နည္းနဲ႔ခုခံတြန္းလွန္ေနတာ ကမၻာသိပဲ။ အဲ့ဒီလူေတြကို
”ဥပေဒခ်ိဳးေဖါက္ရင္ အေရးယူဖို႔ က်မကိုယ္တိုင္ေျပာထားတယ္”ဆိုတဲ့ စကားက ျပည္သူေတြက
ေျပာခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူေတြကို တိုက္ရိုက္အတိအလင္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ၿခိမ္းေျခာက္
စိန္ေခၚတဲ့စကားသာျဖစ္တယ္။ ဒီမတရားတဲ့ဥပေဒကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေလးစားလိုက္နာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရံုနဲ႔တင္အား မရ
ဒါနဲ႔လွည့္ပါေျခာက္ခဲ့တာ ျပည္သူေတြမဟုတ္ဘူး။ ခု လက္မွတ္ေကာက္ယူစုေဆာင္းၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲကေနတဆင့္
တင္ျပမယ္ဆိုတဲ့လုပ္ဟန္ဟာ စစ္အုပ္စုႀကိဳက္လံုးကို တဖက္လွည့္နဲ႔ ကျပတဲ့လုပ္ဇာတ္လို႔ျမင္တယ္။
ေရႊမန္းလႊတ္ေတာ္/ကာခ်ဳပ္/ သိန္းစိန္တို႔နဲ႔ လက္ဝါးရိုက္တဲ့ႀကံစည္ခ်က္ေလာက္ပ ဲျမင္တယ္။
နိုင္ငံတကာကို ဒီမိုကေရစီရေနပါၿပီလို႔ ကူလိမ္ေပးေနတာလို႔ျမင္တယ္။ စစ္မွန္တဲ့လူထုလႈပ္ရွားမႈလို႔
မျမင္ဘူး။ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ လူထုလႈပ္ရွားမႈလို႔မျမင္ဘူး။ အျပင္က လူထုအသံကို မ်က္နွာထြက္ျပသိမ္းယူၿပီး
လႊတ္ေတာ္ထဲအင္ပို႔တ္လုပ္တာလို႔ပ ဲျမင္တယ္။ အျခားပါတီေတြ အဖြဲ႔အစည္းေတြ လူမ်ိဳးစုေတြေတြ
အပစ္ရပ္/ မရပ္ေတြ ပါမလာရေအာင္ ကန္႔ထားတာကိုက နိုင္ငံေရးကစားကြက္လို႔ျမင္တယ္။ တတိုင္းျပည္လံုး
တမ်ိဳးသားလံုး လူထုတရပ္လံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကိစၥလို ႔ သေဘာမထားမွန္းေပၚလြင္တယ္။ အဲ့ဒီလုပ္ရပ္ဟာ
ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ အေထြေထြမေက်နပ္ခ်က္ေတြ မတရားမႈေတြဒင္းၾကမ္းျပည့္ ခါးစည္းခံေနရလို႔
မခံရပ္နိုင္လို႔ လမ္းေပၚတက္လာမယ့္ လူထုကို ဇက္ကူခြံ႔ေပးတာ ဇက္သတ္တာမ်ိဳး အရွိန္တန္႔သြားေအာင္လုပ္တာပဲလို ႔မွတ္တယ္။
(ျပည္သူေတြမဟုတ္ဘူး)
ဗိုလ္ေနဝင္းနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဘာကြာသလဲလို႔ဆိုေတာ့
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက စစ္တပ္ကိုခုတံုးလုပ္ၿပီးနိုင္ငံ ေရးထဲဝင္လာသူ မဟုတ္ဘူး၊ စစ္တပ္စင္ထိုးၿပီး
နိုင္ငံေရးေနရာ ယူလာသူ မဟုတ္ဘူး။ ကိုေအာင္ဆန္း သခင္ေအာင္ဆန္းကေန ဦးေအာင္ဆန္းအထိ သူဟာ
သမိုင္းလူျဖစ္သလို ဗမာ့သမိုင္းအလွည့္အေျပာင္းကို ဦးေဆာင္ဖန္တီးခဲ့သူလည္းျဖစ္တယ္။
ဗိုလ္ေနဝင္းကေတာ့ ဒါေတြနဲ႔ေျပာင္းျပန္ပဲ။ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ထဲပါသမို႔ ေၾကးတန္းတိုက္လို႔ေတာ့
မျဖစ္။ (ဘာ ကြာလဲဆိုေတာ့)
ဦးေအာင္ေမသုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အမႈတြဲ။ နိုင္ငံေရးထိန္းသိမ္းခံဘဝတုန္းကလည္း
(၁)တိုက္မွာအတူတူ။ ေထာင္က်ၿပီးေတာ့လည္း (၄-ရွည္ ၃ ခန္းမွာ)အတူတူ။
၉ဝ စက္တင္ဘာ (၂၅)မွာ (၄)တိုက္က က်ေနာ္၊ သဲကုန္းဦးေအာင္သန္း၊ ကိုခြန္ဆိုင္း၊ ကိုညိဳထြန္း၊ ကိုေက်ာ္ေအး၊ ကိုျမင့္ရီတို႔(၆)ဦး ျပစ္ဒဏ္သတ္မွတ္ လူမဆန္ေအာင္ရိုက္ႏွက္ၿပီး
ေထာင္ေျပာင္း တိုက္ေျပာင္း အေျပာင္းခံရခ်ိန္မွာ ဦးသုနဲ႔ လူခ်င္းကြဲသြားတယ္။
ေနာက္ က်ေနာ္ ေနာက္ထပ္တမႈနဲ႔ သာယာဝတီေထာင္ေရာက္ေတာ့ ျပန္ဆံုတယ္။ စကားေ ေအးေဆးေျပာခ်ိန္ တခါမွ မရခဲ့ဘူး။ လက္ျပေျချပႏႈတ္ဆက္တာေလာက္ပဲ။
ဒါေပမယ့္ (၄-ရွည္ ၃-ခန္းမွာ)လူ(၅)ေယာက္(ဦးသု၊ ကိုျမင့္လိႈင္၊ ကိုမ်ိဳးၾကည္၊ ကိုသန္႔စင္၊ က်ေနာ္) တေန႔ကို ၂၃ နာရီေလာက္ႏႈန္းနဲ႔ ၁၂ ေပ ၈ ေပအခန္းက်ဥ္းေလးထဲ အိပ္လည္းဒီေနရာ၊ ခ်ီးပါေသးေပါက္လည္းဒီေနရာ၊ ဘုရားရွိခိုးလည္းဒီေနရာ၊ ထမင္းစားလည္းဒီေနရာ၊ လမ္းေလွ်ာက္လည္းဒီေနရာ၊ တရားမွတ္လည္းဒီေနရာ၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္၊
နိုင္ငံေရးေလ့လာ၊ စကားစျမည္ေျပာ ဘာလုပ္လုပ္ အဲ့ဒီအခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ တႏွစ္ခြဲေလာက္အတူေနခဲ့ခ်ိန္ေတြက ဦးသုဘာလဲဆိုတာ နည္းနည္းရိပ္မိခဲ့တယ္။
ဦးသုဟာ မတရားမႈကိုဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သူပဲ။ ဦးသုဟာ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ထိ
စစ္အာဏာကို ဒူးမေထာက္ခဲ့သူပဲ။ ဝံ့ဝံ့စားစားစိန္ေခၚခဲ့သူပဲ။ သူေရွ႔မွာ ဂ်ဴးေတြမတရားအလုပ္ခံရရင္ ဂ်ဴးေတြဘက္က၊ ခရစ္ယာန္ေတြမတရားလုပ္ခံရရင္ ခရစ္ယာန္ေတြဘက္က။ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြမတရားအလုပ္ခံရရင္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြဘက္က၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြမတရားအလုပ္ခံရရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဘက္က ရပ္တည္တိုက္ပြဲဝင္မယ့္သူပဲ။ သူ႔ဘဝ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သြားခဲ့တာလည္း အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ မတရားမႈေတြကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သြားခဲ့တာပဲ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးဟာ
မတရားမႈမွန္သမွ်ရဲ့ အရင္းလက္သည္ပဲ မူလတရားခံပဲ။
ဦးသုဟာ အစၥလာမ္ဘာသာကိုယံုၾကည္တဲ့ မြတ္စလင္မ္တစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔
အစၥလာမ္ေတြကို အစိုးရကနွိပ္ကြပ္လို႔
မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ နိုင္ငံေရးထဲေဒါသနဲ႔ပါလာသူမဟုတ္ဘူး။
၈၈ က်မွ ေကာက္ကာငင္ကာ ရန္သူရွာေတြ႔လာသူ မဟုတ္ဘူး။ (ဦးေအာင္ေမသု)
၉ဝ စက္တင္ဘာ (၂၅)မွာ (၄)တိုက္က က်ေနာ္၊ သဲကုန္းဦးေအာင္သန္း၊ ကိုခြန္ဆိုင္း၊ ကိုညိဳထြန္း၊ ကိုေက်ာ္ေအး၊ ကိုျမင့္ရီတို႔(၆)ဦး ျပစ္ဒဏ္သတ္မွတ္ လူမဆန္ေအာင္ရိုက္ႏွက္ၿပီး
ေထာင္ေျပာင္း တိုက္ေျပာင္း အေျပာင္းခံရခ်ိန္မွာ ဦးသုနဲ႔ လူခ်င္းကြဲသြားတယ္။
ေနာက္ က်ေနာ္ ေနာက္ထပ္တမႈနဲ႔ သာယာဝတီေထာင္ေရာက္ေတာ့ ျပန္ဆံုတယ္။ စကားေ ေအးေဆးေျပာခ်ိန္ တခါမွ မရခဲ့ဘူး။ လက္ျပေျချပႏႈတ္ဆက္တာေလာက္ပဲ။
ဒါေပမယ့္ (၄-ရွည္ ၃-ခန္းမွာ)လူ(၅)ေယာက္(ဦးသု၊ ကိုျမင့္လိႈင္၊ ကိုမ်ိဳးၾကည္၊ ကိုသန္႔စင္၊ က်ေနာ္) တေန႔ကို ၂၃ နာရီေလာက္ႏႈန္းနဲ႔ ၁၂ ေပ ၈ ေပအခန္းက်ဥ္းေလးထဲ အိပ္လည္းဒီေနရာ၊ ခ်ီးပါေသးေပါက္လည္းဒီေနရာ၊ ဘုရားရွိခိုးလည္းဒီေနရာ၊ ထမင္းစားလည္းဒီေနရာ၊ လမ္းေလွ်ာက္လည္းဒီေနရာ၊ တရားမွတ္လည္းဒီေနရာ၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္၊
နိုင္ငံေရးေလ့လာ၊ စကားစျမည္ေျပာ ဘာလုပ္လုပ္ အဲ့ဒီအခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ တႏွစ္ခြဲေလာက္အတူေနခဲ့ခ်ိန္ေတြက ဦးသုဘာလဲဆိုတာ နည္းနည္းရိပ္မိခဲ့တယ္။
ဦးသုဟာ မတရားမႈကိုဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သူပဲ။ ဦးသုဟာ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ထိ
စစ္အာဏာကို ဒူးမေထာက္ခဲ့သူပဲ။ ဝံ့ဝံ့စားစားစိန္ေခၚခဲ့သူပဲ။ သူေရွ႔မွာ ဂ်ဴးေတြမတရားအလုပ္ခံရရင္ ဂ်ဴးေတြဘက္က၊ ခရစ္ယာန္ေတြမတရားလုပ္ခံရရင္ ခရစ္ယာန္ေတြဘက္က။ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြမတရားအလုပ္ခံရရင္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြဘက္က၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြမတရားအလုပ္ခံရရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဘက္က ရပ္တည္တိုက္ပြဲဝင္မယ့္သူပဲ။ သူ႔ဘဝ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သြားခဲ့တာလည္း အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ မတရားမႈေတြကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သြားခဲ့တာပဲ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးဟာ
မတရားမႈမွန္သမွ်ရဲ့ အရင္းလက္သည္ပဲ မူလတရားခံပဲ။
ဦးသုဟာ အစၥလာမ္ဘာသာကိုယံုၾကည္တဲ့ မြတ္စလင္မ္တစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔
အစၥလာမ္ေတြကို အစိုးရကနွိပ္ကြပ္လို႔
မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ နိုင္ငံေရးထဲေဒါသနဲ႔ပါလာသူမဟုတ္ဘူး။
၈၈ က်မွ ေကာက္ကာငင္ကာ ရန္သူရွာေတြ႔လာသူ မဟုတ္ဘူး။ (ဦးေအာင္ေမသု)
ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုး ေထာင္ထဲမွာ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲဝင္ရင္းက်ဆံုးခဲ့တာကို
ဂုဏ္ျပအခမ္းအနားလုပ္မယ္ဆိုတာ သိရတယ္။ ဝမ္းသာတယ္ ၿပီးေတာ့ဝမ္းနည္းတယ္။ သူ က်ေနာ္တို႔
အမႈတြဲေတြပဲ။ သူ သူ႔လူငယ္ဘဝကို တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ရဲရဲရင့္ရင့္ျဖတ္သန္းခဲ့သူပဲ။ အခ်ိန္တိုင္းမွာ တခုမဟုတ္တခုကို ေလ့လာစူးစမ္းေနသူပဲ။
ခု လုပ္မယ့္ သူ႔အမွတ္တရပြဲမွာ သူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သက္ဆိုင္သူတိုင္းမွာ ေျပာစရာေတြကိုယ္စီမွာရွိၾကမွာပဲ။ က်ေနာ့္မွာလည္း ေျပာစရာေလးရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူး အင္းစိန္ေထာင္မွာ အတူေနတုန္းက
တေန႔သူေရခ်ိဳးအဆင္း ဝါဒါအလစ္မွာ က်ေနာ့္ကို ဝါက်င္က်င္အဂၤလိပ္စာရြက္ပိုင္းေလးတခုကို ဗာဒံရြက္နဲ႔ၫွပ္ၿပီးေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ေျပာတယ္ "ဂ်က္လန္ဒန္ဝတၱဳတိုေလးဗ်။ အစအဆံုးရွိတယ္ေျပာတယ္။ က်ေနာ့္ဆီေရာက္လာရင္ က်ေနာ္ဖတ္ၿပီး
ခင္ဗ်ားဆီေပးမယ္။ ၿပီးရင္ျပန္ေပးေပါ့။ မိေတာ့ မမိေစနဲ႔ေနာ္။ က်ေနာ္မသိတာေတြ ခဲနဲ႔ဝိုင္းထားတယ္။ ခင္ဗ်ားသိရင္ ေရးေပးလိုက္။ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ေန႔ေျပာ။ က်ေနာ္ သိတာေတြေတာ့ ေရးထားတယ္။ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ေတြနဲ႔ေတာ့
အခ်ိန္ကုန္မခံနဲ႔ဗ်ိဳ႔"တဲ့။ ဒါပဲ။ (ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုး)
ခု လုပ္မယ့္ သူ႔အမွတ္တရပြဲမွာ သူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သက္ဆိုင္သူတိုင္းမွာ ေျပာစရာေတြကိုယ္စီမွာရွိၾကမွာပဲ။ က်ေနာ့္မွာလည္း ေျပာစရာေလးရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူး အင္းစိန္ေထာင္မွာ အတူေနတုန္းက
တေန႔သူေရခ်ိဳးအဆင္း ဝါဒါအလစ္မွာ က်ေနာ့္ကို ဝါက်င္က်င္အဂၤလိပ္စာရြက္ပိုင္းေလးတခုကို ဗာဒံရြက္နဲ႔ၫွပ္ၿပီးေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ေျပာတယ္ "ဂ်က္လန္ဒန္ဝတၱဳတိုေလးဗ်။ အစအဆံုးရွိတယ္ေျပာတယ္။ က်ေနာ့္ဆီေရာက္လာရင္ က်ေနာ္ဖတ္ၿပီး
ခင္ဗ်ားဆီေပးမယ္။ ၿပီးရင္ျပန္ေပးေပါ့။ မိေတာ့ မမိေစနဲ႔ေနာ္။ က်ေနာ္မသိတာေတြ ခဲနဲ႔ဝိုင္းထားတယ္။ ခင္ဗ်ားသိရင္ ေရးေပးလိုက္။ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ေန႔ေျပာ။ က်ေနာ္ သိတာေတြေတာ့ ေရးထားတယ္။ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ေတြနဲ႔ေတာ့
အခ်ိန္ကုန္မခံနဲ႔ဗ်ိဳ႔"တဲ့။ ဒါပဲ။ (ကိုေအာင္ေက်ာ္မိုး)
ဗိုလ္သိန္းစိန္တို႔မ်ိဳးဆက္စစ္အ ုပ္စုရဲ႔့
ေျဗာင္က်က်ယုတ္မာရက္စက္မႈဟာ ဘယ့္ေလာက္ထိ တာသြားသလဲဆို ဒီမိုကေရစီတို႔ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔
တန္းတူညီမွ်မႈတို႔ေျပာေနတဲ့ နိုင္ငံေရးပါတီေတြနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြကထိပ္သီးေတြ ခုဆို သကၤန္းၿခံဳထားတာျမင္ရင္
ဘာေကာင္ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ လက္အုပ္ေလးခ်ီၿပီး အရွင္ဘုရားတပည့္ေတာ္ ဘာညာဘာညာေတြလုပ္ရတဲ့ဘဝကို
ေရာက္ေရာပဲ။ ၉၆၉ နဲ႔ မဘသဆိုတဲ့အစြန္းေရာက္ အယူသီး အၾကမ္းဖက္သကၤန္းၿခံဳေတြကိုင္ၿပီ း
နိုင္ငံေရးေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔တိုက ္တာ ဘာသာလူမ်ိဳးမတူသူေတြတင္မကဘူး ဘာသာလူမ်ိဳးတူသူေတြပါ
ျပားျပားေမွာက္ ဝပ္ဆင္းသြားရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ယာယီနိုင့္ထက္စီးနင္းလုပ္ျဖစ္ေၾ ကာင္းနဲ႔
ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ အရံႉးႀကီးရႉံးရမယ့္ကိန္းက ေပၚလာပါၿပီ။ အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းေတြ
Rights Organization ေတြ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးအဖြဲ႔ေတြက ဒီ ဘုန္းႀကီးဆိုးနဲ႔စစ္ဗိုလ္ယုတ္ေတ ြကို
ရဲရဲဝံ့ဝံ့ျငာသံေပးစိန္ေခၚသံဟိန ္းထြက္လာၿပီ မဟုတ္လား။ ေနာက္ဆို ဒီ့ထက္မကတဲ့ စိန္ေခၚသံေတြညံလာဦးမယ္ယံုတယ္။
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး လူလူခ်င္းခြဲျခားဆက္ဆံမႈ အမုန္းတရားေဟာေျပာျဖန္႔ခ်ိမႈ
အၾကမ္းဖက္သတ္ျဖတ္လုယက္မႈ လူစိတ္ေပ်ာက္ၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္သူတိုင္း(လူျဖစ္ျဖစ္
သကၤန္းၿခံဳျဖစ္ျဖစ္) ျပတ္ျပတ္သားသားဆန္႔က်င္တယ္ တိုက္ခိုက္တယ္။ အဲ့ဒီအနိဌာရံုေတြနဲ႔
ဆန္႔က်င္ဘက္မွာရပ္တဲ့သူ၊
လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္သူ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို မိတ္ေဆြအျဖစ္သေဘာထားမယ္။ ရင္းရင္းခ်ာခ်ာဆက္ဆံမယ္။ လိုတဲ့အကူအညီကို တတ္နိုင္သမွ်ေပးမယ္။ ေပးတယ္။
အဲ့ဒီ အက်င့္တန္အက်င့္ဆိုးေတြကို ရႉတ္ခ်ျပစ္တင္ ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္တဲ့စာေတြ ေရးသားလံႈ႔ေဆာ္ဝါဒျဖန္႔ေနမယ္။ (ဝါဝါျမင္ ဦးေတာ္တင္ရတဲ့ဘဝ)
လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္သူ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို မိတ္ေဆြအျဖစ္သေဘာထားမယ္။ ရင္းရင္းခ်ာခ်ာဆက္ဆံမယ္။ လိုတဲ့အကူအညီကို တတ္နိုင္သမွ်ေပးမယ္။ ေပးတယ္။
အဲ့ဒီ အက်င့္တန္အက်င့္ဆိုးေတြကို ရႉတ္ခ်ျပစ္တင္ ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္တဲ့စာေတြ ေရးသားလံႈ႔ေဆာ္ဝါဒျဖန္႔ေနမယ္။ (ဝါဝါျမင္ ဦးေတာ္တင္ရတဲ့ဘဝ)
ဝါဒျဖန္႔တယ္ဆိုတဲ့စကားဟာ ခုေတာ့ မေကာင္းတဲ့သေဘာ
မဟုတ္တာကိုလုပ္ႀကံေျပာတဲ့သေဘာသက ္ေရာက္သြားၿပီ။ အထူးသျဖင့္နိုင္ငံေရးမွာ။ အမွန္က
ဝါဒဆိုတာ ျဖန္႔မွျပန္႔တာပဲ။ ျဖန္႔လည္းျဖန္႔ရတာပဲ။ ျဖန္႔မွလည္း ျပန္႔တာပဲ။ ဘာသာေရးမွာလည္း
ဒီအတိုင္းပဲ ျဖန္႔ရတာပဲမဟုတ္လား။ ဖိႏွိပ္သူေတြထင္သလိုေျပာတာလည္း ဝါဒျဖန္႔တာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ရာအရပ္မွာ
နားေထာင္မယ့္သူတိုင္းကို စစ္အာဏာရွင္စနစ္ မေကာင္းေၾကာင္းေျပာတာလည္း ဝါဒျဖန္႔တာပါပဲ။
ဝါဒျဖန္႔တာပါကြာလို႔ဆိုလိုက္ရင္ မဟုတ္တာေတြလုပ္ႀကံေျပာေနတာလို႔
လူေတြစိတ္ထဲစြဲသြားတဲ့အထိျဖစ္သြ ားေစတာက မီဒီယာစံုကိုင္ထားတဲ့အာဏာလက္ရွိ ေတြရဲ့
လူထုနားထဲအဆိပ္ခပ္မႈပဲ။ ျဖန္႔ပါ ခင္ဗ်ားယံုတဲ့ဝါဒကို ျပန္႔သထက္ျပန္႔ေအာင္။ ဝါဒျဖန္႔တာ
ရွက္စရာမွမဟုတ္တာ။ ခင္ဗ်ားအယူ လူထုအက်ိဳးပါရင္ လူထုပါလာမွာပဲ။ လူမႀကိဳက္ရင္ ေနာက္လိုက္နည္းမွာပဲ။
လူထုအက်ိဳးနဲ႔ေသြဖည္ရင္ လူထုဆန္႔က်င္တာခံရမွာပဲ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဝါဒျဖန္႔ပါတယ္။
ေနာက္တလံုးက ေလာ္ဘီ။ ေလာ္ဘီလည္း ခုေတာ့ မေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူကို (လုပ္ေနတာကို) ေကာင္းတယ္လို႔အတင္းလိုက္ေျပာေနသ လိုမ်ိဳးအထိ အဓိပၸါယ္ဆြဲယူလာတာ သတိထားမိတယ္။
အမွန္က ေလာ္ဘီဆိုတာ ဥပေဒျပဳခြင့္အာဏာရွိသူေတြကိုခ်ဥ ္းကပ္ၿပီး မိမိတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဥပေဒမ်ိဳး ေတြျဖစ္လာေအာင္
သိမ္းသြင္းနားခ်ေဖ်ာင့္ျဖတာမ်ိဳ း၊ တိုက္တြန္းတာမ်ိဳး၊ အေရးဆိုတာမ်ိဳးပဲ။ ဒီမိုကေရစီလို႔ဆိုတဲ့နိုင္ငံေတြ မယ္
မရွိမျဖစ္ကိစၥပဲ။ ေကာင္းတဲ့ကိစၥပဲ။ တခါတေလမွာ လူေတြသိန္းသန္းခ်ီ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပမွရမယ့္အေရးေတြကို
ေလာ္ဘီနည္းနဲ႔ ၿပီးျပတ္ေက်ာ္လႊားသြားခဲ့တာေတြလ ည္း ရွိတယ္(ႀကိဳက္တာမႀကိဳက္တာက တပိုင္းပဲ)။
သေဘာက ေလာ္ဘီဟာ နိုင္ငံေရးမွာ လိုအပ္တဲ့ကိစၥပဲ။ ကိစၥမေကာင္းမွမဟုတ္ပဲ။ ေလာ္ဘီပါ ခင္ဗ်ားႀကိဳက္တဲ့ဥပေဒေတြျဖစ္လာေ အာင္။
ေလာ္ဘီပါ ခင္ဗ်ားမႀကိဳက္တဲ့ဥပေဒေတြ ပ်က္ကုန္ေအာင္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေလာ္ဘီပါတယ္။
ေနာက္တလံုးက အာဏာရွင္။ အာဏာရွင္ဆိုတဲ့ေဝါဟာရဟာ ကမၻာမွာလူႀကိဳက္(ခဏ) မ်ားခဲ့ဖူးသလို ေရႊျပည္ႀကီးမလည္း ေခတ္စားခဲ့ဖူးတာပ။ အာဏာရွင္လွေရႊ (ဒုတိယ ကမၻာစစ္မတိုင္မီ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္)၊ အာဏာရွင္အဓိပတိေဒါက္တာဘေမာ္ ဆိုတာမ်ိဳး အမည္ေရွ႔မွာဂုဏ္ပုဒ္အေနနဲ႔တပ္တာ ။
ဟစ္တလာ့ကို သီခ်င္းလုပ္ၿပီးေတာင္ အမြမ္းတင္ေသး (အာဏာရွင္ဟစ္တလာက++++ ပ်ိဳရြယ္သူေတြစံုကာဖက္လို႔)စသည္ ျဖင့္။
တကယ္ေတာ့ ဖက္ဆစ္စနစ္ဟာအရင္းရွင္စနစ္ရဲ့ အျမင့္ဆံုးသ႑န္နဲ႔လုယက္မႈသာပဲ။ ခုေတာ့ အာဏာရွင္လို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔
မင္းဆိုးမင္းညစ္ဆိုၿပီးတန္းေပၚတ ာပါပဲ။ အာဏာမွာ လူတန္းစားဘက္လိုက္မႈရွိတာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။
အာဏာလက္ဝယ္ရွိသူတိုင္း အာဏာရွင္မျဖစ္ဘူး။ အာဏာကိုဘယ္လိုက်င့္သံုးသလဲဆိုတာ နဲ႔ လူတစ္ေယာက္ျခင္းရဲ့
ပုဂၢလိကလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုလံုးကိုအျပန္အလ ွန္ထိမ္းေက်ာင္းေပးတဲ့
နိုင္ငံဖြဲ႔စည္းထားပံု၊ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးသ႑န္၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳခြင့္ စတာေတြၾကည့္ၿပီး
အာဏာရွင္/မရွင္ကိုေျပာလို႔ရတာ။ အာဏာဆိုတာလိုအပ္တဲ့အခါ အပ္နွင္းထားတဲ့အတိုင္း က်င့္သံုးရတာပဲ။
ေထာင္၊ တရားရံုး၊ စစ္တပ္၊ ရဲဆိုတာေတြလည္း အာဏာရဲ့ယႏၱယားေတြပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေတြမရွိလည္း
ကိုယ့္အတိုင္းအတာနဲ႔ကိုယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားမလည္း အာဏာရွိတာပါပဲ။ က်ေနာ့္မလည္းရွိတာပါပဲ။
အစိုးရမွ ရွိတာမွမဟုတ္တာ။ က်ေနာ္ကေတာ့ သံုးဖို႔လိုမယ္ဆို သံုးဖို႔ဝန္ေလးေနမယ္ မထင္ပါ။
(ဝါဒဆိုတာ ျဖန္႔မွျပန္႔တာ)
ေနာက္တလံုးက ေလာ္ဘီ။ ေလာ္ဘီလည္း ခုေတာ့ မေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူကို (လုပ္ေနတာကို) ေကာင္းတယ္လို႔အတင္းလိုက္ေျပာေနသ
ေနာက္တလံုးက အာဏာရွင္။ အာဏာရွင္ဆိုတဲ့ေဝါဟာရဟာ ကမၻာမွာလူႀကိဳက္(ခဏ) မ်ားခဲ့ဖူးသလို ေရႊျပည္ႀကီးမလည္း ေခတ္စားခဲ့ဖူးတာပ။ အာဏာရွင္လွေရႊ (ဒုတိယ ကမၻာစစ္မတိုင္မီ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္)၊ အာဏာရွင္အဓိပတိေဒါက္တာဘေမာ္ ဆိုတာမ်ိဳး အမည္ေရွ႔မွာဂုဏ္ပုဒ္အေနနဲ႔တပ္တာ
0 comments:
Post a Comment