Sunday, June 19, 2011

ကၽြန္မဆံုခဲ့ရသည့္ ၃၆ ခု အေရးေတာ္ပံု - လူထုေဒၚအမာ

0 comments
ကၽြန္မဆံုခဲ့ရသည့္ ၃၆ ခု အေရးေတာ္ပံု - လူထုေဒၚအမာ
by Ye Myint Thu on Friday, June 17, 2011 at 1:11am

ကၽြန္မတို႔ေခတ္က  ေက်ာင္းေဆာင္ျပႆနာလည္းမ႐ွိ၊ စာသင္ခန္းျပႆနာလည္းမ႐ွိ၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ေပၚလာသည့္အတြက္ အခ်ိဳ႔ေသာေက်ာင္းသားမ်ားက ကိုလိုနီဘဝ၌ တသက၏ဦးေဆာင္မႈကို သိလိုသူမ်ား႐ွိေပမည္။

ဟုတ္ပါေပသည္။ ယေန႔ ေက်ာင္းသားေတြ၏အေျခအေနႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြ၏အေျခအေနမွာ မ်ားစြာမွျခားနားပါ သည္။ ယခု ေက်ာင္းသားေတြ ကိုေျပာျပလွ်င္ ေက်ာင္းသားေတြက "ေၾသာ္..... ေ႐ွးေ႐ွးတုန္းက တကၠသိုလ္ဆိုတာ ဒီလိုကိုး" ဟု ေတြး၍ ေဝးကြာလွေသာကာလဆီသို႔ တြန္းပို႔လိုက္ၾကမည္ထင္ပါသည္။


ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသားဘဝက ကိုသိန္းေဖႀကီးတို႔မ်ား အင္တာ(ဥပစာတန္း)တြင္ ႏွစ္ ေနပါသည္။ က် က် ျဖစ္သည္ဆို၍ မည္ သည့္အာဏာပိုင္ကမွ် မည္သို႔မွ်အေရးမယူပါ။ ေက်ာင္းေဆာင္ခမွန္မွန္ေပးသမွ် အေဆာင္ကလည္းလက္ခံသည္။ ေက်ာင္းလခ မွန္မွန္ရသမွ် တကၠသိုလ္ကလည္း လက္ခံသည္။ ေက်ာင္းလခမွာ အင္တာ၌ ၉ိ၊ ၀ိဇၨာတန္း၌ ၁၂ိ ျဖစ္သည္။ အေဆာင္ခမွာ တလလွ်င္ ၂၅ိ ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းေဆာင္ဆိုသည္မွာလည္း တေယာက္ခန္းတြင္ တေယာက္၊ ေယာက္ခန္းတြင္ ေယာက္၊ တခါတရံ ေယာက္ခန္းႀကီး၌ ပင္လွ်င္ တေယာက္တည္းေနလိုက ေနရတတ္ေသးသည္။ ၁ဝ တန္းေအာင္စေက်ာင္းသားမ်ားအဖို႔သာ အေဆာင္ေနေရးကို အေဆာင္မႉးထံ စာတင္၍ေလွ်ာက္ထားရသည္။ တႏွစ္ေနဖူးသည့္ ေက်ာင္းသားေဟာင္းဖို႔ ေလွ်ာက္ေနေတာင္းေနစရာမလိုေတာ့။ အေဆာင္ဖြင့္၍ အခ်ိန္တန္ေရာက္လာလွ်င္ ဝင္ေန႐ံုသာ႐ွိသည္။ ယမန္ႏွစ္က ကိုယ္ေနၿပီးသားအခန္းျပန္ရလိုလွ်င္ သူမ်ားထက္ ရက္ ရက္ေစာ၍လာႏိုင္လွ်င္ရသည္။

စာသင္ခန္း ဆိုပါလွ်င္လည္း ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းသူမ်ားအဖို႔ သူမ်ားနည္းတူအေျပးအလႊားသြား၍ ေနရာရေအာင္လုထိုင္ေနစရာမလိုပါ။ ေခါင္းေလာင္းထိုးခါနီးမွ ဆရာႏွင့္မေ႐ွးမေႏွာင္းဝင္လာၾကၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားက တမင္ခ်န္ေပးထားေသာ ေ႐ွ႔တန္းခံုမ်ားတြင္ဝင္ ထိုင္၍ သင္ရပါသည္။

၁၉၃၆ ခုႏွစ္က ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး၌ ႐ွိ႐ွိသမွ်အထက္တန္းေက်ာင္းေတြ၊ အလယ္တန္းေက်ာင္းေတြႏွင့္ ယူနီဗာစီတီေကာလိပ္၊ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္တို႔ပင္ပါဝင္သည့္ ျပည္လံုးကၽြတ္သပိတ္ႀကီးေပၚလာရျခင္းမွာ တကသဥကၠဌကို ေက်ာင္းထုတ္မည္ဟု ဆိုေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ျပည္လံုးကၽြတ္ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ေပၚေပါက္လာရသည့္ ေလာေလာဆယ္အေၾကာင္းရင္းသည္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ သည္။

၁၉၃၆ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔၌ တကသတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စကားအေခ်အတင္ေဟာေျပာပြဲတရပ္႐ွိသည္။ ထို စကား အေျခအတင္ေျပာပြဲႀကီး၌ တကသဥကၠဌ ကိုႏုက ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေရးကိစၥအတြင္း၌ အခ်ိဳ႔ေသာအာဏာပိုင္တို႔ စြက္ဖက္ေနမႈႏွင့္ တကၠသိုလ္တြင္ေက်ာင္းသားမ်ားအား ကၽြန္စိတ္၊ ေအာက္က်ေနာက္က်စိတ္မ်ား သြင္းေပးေနမႈတို႔ကို စကားလံုးခပ္ၾကမ္းၾကမ္းႏွင့္ ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

ေနာက္ ရက္အနည္းငယ္အၾကာ၌ အိုးေဝမဂၢဇင္း ထြက္လာသည္။ မဂၢဇင္းတြင္ အဂၤလိပ္စာက႑၌ အယ္ဒီတာထံေပးစာတေစာင္ ပါသည္။ ထိုေပးစာမွာ "ငရဲျပည္မွ ငရဲေခြးတေကာင္လြတ္သြားရာ တကၠသိုလ္၌က်က္စားေနသည္ၾကား၍ ငရဲျပည္သို႔ျပန္ပို႔လိုက္ပါ" ဟူ၍ "ယမမင္း"ဆိုသူက ေရးထားသည္။ ဤေပးစာသည္ တကၠသိုလ္႐ွိ ဆရာတဦးတေယာက္ကို ေစာင္းေျမာင္းေရး သားျခင္း ေပေလာဟု အာဏာပိုင္ေလာက၌ လႈပ္႐ွားလာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဇန္န၀ါရီ ၃၁ ရက္ေန႔က တကသဥကၠဌ၏ မိန္႔ခြန္းသည္လည္းေကာင္း၊ ယခု အိုးေ၀မဂၢဇင္းပါ ေပးစာသည္လည္းေကာင္း၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔၏ စည္းကမ္းေသဝပ္မႈႏွင့္မညီ။ ထို႔အတြက္ တကသဥကၠဌသည္ ေျပာခဲ့သည့္မိန္႔ခြန္းအတြက္ ထုေခ် လႊာေပးရမည္။ အိုးေဝအယ္ဒီတာကိုေအာင္ဆန္းကလည္း ေဆာင္းပါး႐ွင္မွာ မည္သူမည္ဝါျဖစ္သည္ဆိုျခင္းကို ေဖာ္ထုတ္ရမည္ဟု အာဏာပိုင္တို႔က ေတာင္းဆိုလာသည္။

တကသစာေစာင္၊ အိုးေဝအယ္ဒီတာကိုေအာင္ဆန္းက ထိုေဆာင္းပါးကိုထည့္သြင္းျခင္းမွာ မွားသည္ဟုဆိုပါလွ်င္ အယ္ဒီတာအေနႏွင့္ ဝမ္းနည္းစကားေတာင္းပန္ပါမည္။ သို႔ေသာ္ အယ္ဒီတာတို႔ေစာင့္စည္းအပ္သည့္ ကမၻာထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္အညီ ေဆာင္းပါး႐ွင္ကား မည္သူ မည္ဝါျဖစ္သည္ကို မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါဟုဆိုေလသည္။

ဤျပန္ၾကားခ်က္ကိုမေက်နပ္၊ ဥကၠဌထံမွ ထုေခ်လႊာမေပးသည္ကိုလည္း မေက်နပ္ေသာ အာဏာပိုင္မ်ားက ဥကၠဌကိုႏုအား ယူနီလ ဗာစီတီေကာလိပ္မွ ထုတ္ပယ္လိုက္သည္ဆိုေသာစာတေစာင္ ၂၁--၃၆ ေန႔တြင္ ေပးလာသည္။ စင္စစ္ တကသဥကၠဌမွာ ဒီကရီ ရၿပီးျဖစ္၍ ဥပေဒတန္းတက္ေနသည့္ ဒုတိယႏွစ္ျဖစ္ရာ အာဏာပိုင္တို႔ကေက်ာင္းမွထုတ္သည္ဆိုခ်ိန္၌ စာသင္ခန္းျဖဳတ္ၿပီးၿပီျဖစ္၍ ဥကၠဌသည္ ဘီအယ္လ္စာေမးပြဲ၀င္ေျဖ၍က်႐ႈံးေစဦးေတာ့ ေနာက္ႏွစ္၌ ေက်ာင္းဆက္၍ေနရန္မလိုေတာ့ပါေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ အာဏာပိုင္တို႔၏ ဤအျပဳအမူသည္ တကသ၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုက်ေအာင္ တမင္သက္သက္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေစာ္ကားျခင္းဟူ၍ ေက်ာင္းသားထုက ျမင္သည္။ (ထို႔ျပင္ ေနာက္ဆက္တြဲသတင္းစကားအျဖစ္ႏွင့္ အိုးေဝအယ္ဒီတာကိုေအာင္ဆန္းကိုလည္း ေက်ာင္းမွ ထုတ္ပယ္လိမ့္မည္ဟု အတြင္းက်က် ခိုင္လံုစြာၾကားသိရသည္။ သို႔ေသာ္ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ သပိတ္ေမွာက္သြားၾကသည္အထိ ကိုေအာင္ဆန္းအား ေက်ာင္းထုတ္သည့္အမိန္႔ မေပးခဲ့။ သပိတ္ေမွာက္ၿပီး၍တလၾကာမွ တကၠသိုလ္ေၾကာ္ျငာသင္ပုန္းတြင္ ကိုေအာင္ ဆန္းအား ႏွစ္ပယ္လိုက္သည္ဆိုေသာ အမိန္႔ကပ္ထားသည္။)

တကၠသိုလ္အာဏာပိုင္တို႔က ဥကၠဌကို ေက်ာင္းထုတ္သည္ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ႐ႈတ္ခ်ကန္႔ကြက္ေသာသေဘာျဖင့္၊ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔က တဖြဲ႔လံုး စာေမးပြဲမေျဖပဲသပိတ္ေမွာက္မည္ဟု စဥ္းစားသည္။ အမႈေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ ဤမွ်သာ အစီအစဥ္႐ွိေသာ္လည္း ေက်ာင္း သားထုမွာကား တကသကို ဤသို႔ေစာ္ကားရပါမည္လားဟု ျပင္းစြာမခံမရပ္ ျဖစ္ေနၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခအေနအရပ္ ရပ္ကိုတင္ျပရန္ခၚယူသည့္ ေက်ာင္းသားထုစည္းေ၀းပြဲႀကီးကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔၌ ေခၚယူတင္ျပ႐ွင္းလင္းသည့္အခါ ေက်ာင္းသားထု၏ အံုႂကြမႈႀကီး ထိန္းမရေတာ့ဘဲေပါက္ကြဲရေလေတာ့သည္။

တကၠသိုလ္သမဂၢခန္းမႀကီး လွ်ံထြက္ေနေသာ ထိုေက်ာင္းသားထုစည္းေ၀းပြဲ၌ ယူနီဗာစီတီအက္ဥပေဒ၏ အျပစ္အနာမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ပညာေရး၏ မဖြယ္မရာပံုမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ျပည့္ျပည့္၀၀ႀကီးေဖာ္ထုတ္၍ သခင္ပညာေရး၊ အမ်ိဳးသား တကၠသိုလ္စသည့္ တကယ့္လြတ္လပ္ေသာႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ႀကီးမ်ားကိုေဖာ္ထုတ္၍ ေတာင္းဆိုလာၾကေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကိုလိုနီပညာကိုသာ ေပးသည့္ဤတကၠသိုလ္၌ မေနလိုပါၿပီဆိုကာ တကၠသိုလ္သပိတ္ႀကီးေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္ကပါ သပိတ္ထဲ ေရာက္လာရသည္။ တကၠသိုလ္၌စာေမးပြဲေတြမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၈) ရက္ေန႔တြင္စၾကမည္ျဖစ္ရာ သပိတ္ေမွာက္ခ်ိန္မွာ စာေမးပြဲႀကီးေျဖရန္ ႏွစ္ရက္အလိုတြင္ျဖစ္ပါသည္။

မည္သို႔မွ် ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားျခင္းမ႐ွိေသာ ထိုသပိတ္ကို တကသ, က ေကာင္းမြန္စြာထိန္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ဗမာတျပည္လံုး႐ွိ အထက္ တန္းေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းမ်ား၏ကူညီေထာက္ခံမႈ သပိတ္ကိုလည္းေပၚေပါက္ေစႏိုင္ေပေသးသျဖင့္ ေတာ္႐ံုမွန္ ကန္ေသာ စည္း႐ံုးေရးမ်ိဳးႏွင့္ မျဖစ္ႏိုင္သည္မွာေသခ်ာပါသည္။

ထို႔ျပင္ ကၽြန္မတို႔ေခတ္က တကၠသိုလ္ေကာင္းသားဆိုသည္မွာ ေျမပိုင္႐ွင္တို႔၏သားသမီးမ်ား၊ အရာ႐ွိအရာခံတို႔၏ သားသမီးမ်ားက လူမ်ားစုျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ လူတန္းစားမ်ား၏ သားသမီးမ်ားကို တကသ, က မည္သို႔စည္း႐ံုးထား၍ ဤသို႔ လႈပ္႐ွားႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ရပါ သနည္း။ ျပည္သူလူထုက တကသကို မည္သို႔ေထာက္ခံသနည္းဟူ၍ ေမးဖြယ္ရာ႐ွိပါသည္။

လြတ္လပ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ဤေခတ္၌ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရ႐ွိေရးသည္ ျပည္သူတို႔၏အဓိကျပႆနာျဖစ္သကဲ့သို႔ ကၽြန္ေခတ္က ျပည္သူတို႔၏ တခုတည္းေသာျပႆနာမွာ တမ်ိဳးသားလံုးလြတ္လပ္ေရး၊ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ အမ်ိဳးသား အဓိကျပႆနာကို တကသ, က ဘယ္ေတာ့မွ မ်က္ေျခမျပတ္သည္သာမက၊ အၿမဲတမ္းဆုပ္ကိုင္၍႐ွိပါသည္။ တကသ ဥကၠဌက မိန္႔ ခြန္းေပးသည္ဟုဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ တႏွစ္လွ်င္ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲကိုေျဖဆိုသူ ၃၀၀၀ သာ႐ွိ၍ ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေအာင္ျမင္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား ၁၀၀၀ခန္႔ ႏွစ္စဥ္ စာေမးပြဲေအာင္သည္။ သို႔ ေအာင္ရာ၌ ေအတန္းမွေအာင္သည္၊ ဘီတန္းမွ ေအာင္သည္ဟူ၍ ႏွစ္ဆင့္ခြဲ၍ေအာင္ေစၿပီး၊ ေအတန္းမွေအာင္သူကိုသာ တကၠသိုလ္သို႔ ဝင္ခြင့္ေပးေသာေၾကာင့္ မႏၱေလး ဥပစာေကာလိပ္၊ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္တို႔အပါအ၀င္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ နွစ္စဥ္ အထက္တန္းပညာသင္ေက်ာင္းသား ၁၄၀၀ ထက္မပို။ လူဦးေရ ၁၇ သန္း ၌ တကၠသိုလ္ပညာသင္ယူႏိုင္သူ ၁၄၀၀ သာ ႐ွိေစသည့္ ကိုလိုနီပညာေရးသည္ စုတ္ပဲ့ႏံုခ်ာလွသည္။ ထြက္ လာျပန္ေတာ့လည္း အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာမဟုတ္၍ ၿဗိတိသွ်အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရား၌ ကၽြန္တေယာက္အျဖစ္ႏွင့္သာ လခစားဘ၀တြင္ ဝင္ေရာက္အမႈထမ္းရသည္။

ၿဗိတိန္၌ တကၠသိုလ္ေပါင္းမည္မွ်႐ွိ၍ ပညာသင္ႏိုင္သည့္ဦးေရ မည္မွ်႐ွိသည္။ စက္မႈလက္မႈ မည္သို႔ထြန္းကားသည္ စသည္မ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္၍ျပတတ္သည္။ ကၽြန္ပညာမွသည္ သခင္ပညာေရးသို႔၊ ကၽြန္တကၠသိုလ္မွသည္ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္သို႔၊ ကၽြန္လခစားဘဝမွ စက္မႈ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားထူေထာင္ႏိုင္ေရးသို႔ စသည္မ်ားကို တကသမွ ေဖာ္ထုတ္၍စည္း႐ံုထားပါသည္။

တကသ၏ စည္း႐ံုးေရးေကာင္းပံုကို သာဓကတခု ျပပါမည္။ သပိတ္ႀကီးေမွာက္ေသာအခါ ၿဗိတိသွ်အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စက္ ယႏၱရားႀကီးအတြင္းမွ အရာ႐ွိအရာခံတို႔၏သားသမီးေတြအမ်ားႀကီး သပိတ္ထဲပါလာသည္။ ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္ ဤမွ်အထိ သေဘာေကာင္းေသာနယ္ခ်ဲ႔သမားမဟုတ္၍ သူ႔လခစားမ်ားအား သားသမီးေတြကို သပိတ္မွျပန္ေခၚေပးရမည္ဟု ဖိႏွိ္ပ္ေတာင္း ဆိုပါသည္။ ဤတြင္ မိဘမ်ားခမ်ာမွာ အလုပ္ျပဳတ္ရေတာ့မည့္အႏၱရာယ္ႀကီးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္ျဖစ္၍ သားသမီးမ်ားကို ေခ်ာ့ေမာ့ ၍လည္းေကာင္း၊ ေျခာက္ေငါက္၍လည္းေကာင္း ျပန္ေခၚယူသည္။ ထိုအခါ သားသမီးမ်ားခမ်ာ မိဘမ်ားအလုပ္ျပဳတ္မည့္ေဘးက တဖက္၊ တကသကို သစၥာမေဖာက္ႏိုင္သည့္ ယံုၾကည္ခ်က္ကတဖက္ျဖစ္ေနၿပီး ေနာက္ဆံုး၌ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ မိဘေတြ ကိုေက်ာခိုင္းၿပီး တကသကိုဖက္၍ အစအဆံုး ေထာက္ခံသြားၾကသူ အမ်ားႀကီး႐ွိပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ေခတ္ တကသသည္ ယခု စစ္ၿပီးေခတ္တကသမ်ားကဲ့သို႔ တိုက္ပြဲေတြအမ်ားအျပား မႀကီးက်ယ္ေသာ္လည္း စည္း႐ံုးေရးအားျဖင့္မညံ့ပါ။ တကသ ဦးေဆာင္မႈသည္ ေျပာင္ေျမာက္သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ၏ မွီခိုအားထား လဲေလ်ာင္းရာလည္းျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ ထိုအခ်ိန္အခါသည္ ၁၃၀၀ ျပည့္ ဗမာ့အလုပ္သမား၊ လယ္သမားအေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေတာ့မည့္ဆဲဆဲ ျဖစ္၍ ၁၉၃၆ ခု တကသ၏ သပိတ္အေရးေတာ္ပံုသည္ ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု၏ ပမာဏျဖစ္ပါသည္။

တကသသည္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၌ ျပည္သူႏွင့္ အၿမဲတမ္းလက္တြဲလ်က္ ရံဖန္ တပ္ဦးမွ၊ ရံဖန္ တပ္ဆြယ္မွ၊ ရံဖန္ တပ္လယ္မွ လိုက္ခဲ့သည္။

ေနာက္တြင္လည္း တကသသည္ ျပည္သူ႔အသည္းႏွလံုးအျဖစ္ႏွင့္ အဓြန္႔႐ွည္၍ ထာဝစဥ္တည္ပါေစသတည္း။

အမာ
အိုးေဝမဂၢဇင္း
တကသ ႏွစ္ ၃ဝ ေျမာက္ ၁၉၅၉-၆ဝ မွ
ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၉၊ ၂၀၁၀ခုနွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္
by Ye Myint Thu on Friday, June 17, 2011 at 1:11am (ကိုရဲျမင့္သူ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်ာက္ႏွာကေနတဆင့္ကူးယူေဖၚျပတာပါ)

0 comments:

Post a Comment