ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ့တင္သံ (အပိုင္း-၃) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ေမ ၂၄ ရက္ ၂၀၁၁ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအမွ ထုတ္လႊင့္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..
စစ္ပြဲတိုင္းမွာ စစ္ျဖစ္လာေစတဲ့ အရင္းခံအေၾကာင္းေတြလည္း ရွိၾကစၿမဲပါပဲ။ အရင္းခံအေၾကာင္းတရားေတြမွာလည္း တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တေငြ႔ေငြ႔အရွိန္ရလာတဲ့အေဝးေၾကာင္းနဲ႔ လတ္တေလာျဖစ္ရပ္ေတြဆိုတဲ့ အနီးေၾကာင္းရယ္လို႔ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းအခ်က္နဲ႔ အေျခအေနေတြျပည့္စံုမွ စစ္ ဆိုတဲ့အက်ိဳးဆက္ ထျဖစ္ရတာပါ။ ပထမကမၻာစစ္ႀကီးလို႔ေျပာၾကတဲ့ စစ္ပြဲႀကီးဟာ တကယ္ေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးလို ကမၻာ့ေနရာအသီးသီးက ႏိုင္ငံစံုပါဝင္ခဲ့ၾကတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ၿပီး အဆံုးအရႉံးအေသအေပ်ာက္ အပ်က္အစီးေတြ အဆမတန္ႀကီးမားခဲ့လို႔သာ ကမၻာစစ္လို႔ ဆိုၾကတာလို႔ထင္ပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးကေတာ့ ပိုျပင္းထန္ႀကီးမားသေလာက္ ကမၻာသူကမၻာသားေတြနဲ႔ ကမၻာေျမလည္း ေၾကမြမတတ္အထိနာခဲ့ရပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီစစ္ႀကီး ၂ ပြဲေၾကာင့္ပဲ ကမၻာ့သမိုင္းေၾကာင္းမွာ အလွည့္အေျပာင္းနဲ႔ အခ်ိဳးအေကြ႔ေတြလည္း မလြဲသာမေရွာင္သာ ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။ အဆိုးထဲကေနရခဲ့ၾကတဲ့ အေကာင္းေတြကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလိုနီျပဳ ကၽြန္ဇာတ္အသြင္းခံခဲ့ရတဲ့ႏိုင္ငံငယ္ေတြမွာ အမ်ိဳးသားေရးႏိုးၾကားမႈေတြ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ေပၚထြန္းလာခဲ့ၾကသလို လြတ္လပ္တဲ့အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေတြလည္း အၿပိဳင္အရိုင္းေပၚထြက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဟာလည္း လြတ္လပ္တဲ့အမ်ိဳးသားအခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ႏိုင္ငံသစ္အျဖစ္ ေပၚထြန္းရခဲ့ေပမယ့္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီၫြတ္မႈၿပိဳကြဲခဲ့ရၿပီး ျပည္တြင္းစစ္မီး ထေတာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ရတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ သမိုင္းဆရာေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ၊ ေလ့လာသူေတြ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့တာေတြလည္း မနည္းလွပါဘူး။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္၊ တဖြဲ႔နဲ႔တဖြဲ႔ ထုတ္ျပတဲ့အခ်က္အလက္နဲ႔ ဆြဲျပတဲ့ေကာက္ခ်က္ေတြမွာေတာ့ ကြဲလြဲတာေတြအနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ေတြ႔ရမွာပါ။ ဒါကလည္း အျပစ္ဆိုရမယ့္ကိစၥလို႔ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ ေခတ္နဲ႔ျဖတ္သန္းမႈေတြမွ မတူၾကတာကိုး။ ေခတ္နဲ႔ျဖတ္သန္းမႈေနာက္ခံ တူသူေတြမွာေတာင္ ျဖတ္သန္းရတဲ့နယ္ပယ္နဲ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ယံုၾကည္ကိုင္စြဲတဲ့ အယူအဆနဲ႔လမ္းစဥ္ေတြမွာမတူၾကရင္ အခ်က္အလက္နဲ႔ေကာက္ခ်က္ဆြဲတာေတြမွာ ကြဲလြဲၾကရမွာပါပဲ။ အုပ္စုသေဘာ၊ ဘက္ သေဘာေတြလည္း ပါေနမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘက္အသီးသီးကအျမင္ေတြကို ေစ့ငွေအာင္ ေလ့လာဖတ္ရႉ ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထိုက္အေလွ်ာက္ သမာသမတ္က်မယ့္အျမင္တခုကို တည္ေဆာက္ယူလို႔ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ေရွ႔ပိုင္းမွာတင္ျပခဲ့သလိုမ်ိဳး လူပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြေပၚမွာ သက္ေရာက္လႊမ္းမိုးေနတဲ့အယူအဆ အေတြးအေခၚေတြအေပၚ ဗဟိုျပဳစဥ္းစားတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အာဏာလက္ရွိနဲ႔အာဏာလက္မဲ့ တစ္နည္းေျပာရရင္ အစိုးရနဲ႔ အစိုးရမဟုတ္တဲ့အင္အားစုမ်ားဆိုတဲ့အျမင္ေပၚကေန ေယဘုယ်သေဘာ အႏွစ္ခ်ဳပ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ အခု ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးျဖစ္လာၿပီး ဒီေလာက္ သက္တမ္းရွည္ၾကာေနခဲ့ရျခင္းဟာ တစ္တခ်က္... ဒီမိုကေရစီဆိတ္သုဥ္းေနျခင္းနဲ႔၊ ႏွစ္တခ်က္...အမ်ိဳးသားတန္းတူခြင့္နဲ႔ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ မရွိတာေၾကာင့္ပဲလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦး ပြင့္လင္းစအမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးသ႑န္လို႔ ဆိုႏိုင္မယ့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု ဦးေဆာင္တဲ့ ဖဆပလ အစိုးရ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့အိမ္ေစာင့္အစိုးရ၊ သန္႔ရွင္းဖဆပလလို႔ဆိုတဲ့ ဦးႏုရဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းပဲေခါင္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရ၊ မဆလ တစ္ပါတီအာဏာရွင္အစိုးရ၊ ၈၈ အၿပီး မွာ စစ္အာဏာသိမ္း နဝတနဲ႔နအဖ စစ္အစိုးရေတြအျပင္ စစ္ဗိုလ္နဲ႔စစ္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြႀကီးစိုးၿပီး ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္တဲ့ အစိုးရေတြအထိ အစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ လူမ်ိဳးစံုဗမာျပည္သူေတြအေပၚ ဒီမိုကေရစီနည္းက်က်အုပ္ခ်ဳပ္မႈနဲ႔ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးမႈ အားနည္းခဲ့တာေတြရွိသလို၊ တခါတရံမွာ ဒီမိုကေရစီလံုးဝကို ဆိတ္သုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရတဲ့
အျဖစ္မ်ိဳးေတြအထိလည္းေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုနည္းတူပဲ အမ်ိဳးသားတန္းတူခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကိုလည္း တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ လက္ခံက်င့္သံုးခဲ့တာမ်ိဳး ဘယ္တုန္းကမွ ေတြ႔ခဲ့ရတာ မရွိပါဘူး။ ဒီအေျခအေနေတြေၾကာင့္ပဲ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ရသလို ခုထက္ထိလည္းသက္ဇိုးရွည္ ေနရတာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က အဲဒီ အာဏာရအစိုးရအဆက္ဆက္ေတြဟာ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးေရာက္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့စကားကို ေျပာခဲ့ၾကတာလဲ၊ ဘာရြယ္ရည္ခ်က္ေတြလဲ ဆိုတာကိုလည္း ေစာေၾကာ ၾကည့္ခ်င္ပါေသးတယ္။ စစ္ပြဲမွာ ဘယ္ဘက္ကမွ ႏိုင္ႏိုင္ေျခမရွိေတာ့တဲ့အခါမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အင္အားခ်င္းညီမ်ွတဲ့အေနအထား ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ဒါမွမဟုတ္ ရံႉးဖို႔ေသခ်ာေလာက္ရွိတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာသာ လူေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား ေျပာတတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးဟာလည္း မွားတယ္လို႔မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တခါတရံမွာ အဲသလိုမဟုတ္ပဲ ႏိုင္ငံေရးအရျဖစ္ေနတဲ့ သီးျခားအေျခအေနေတြေအာက္မွာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့အသံကို ပရိယာယ္သေဘာနဲ႔ ထုတ္ထုတ္လာတတ္ၾကတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ စစ္ဒဏ္ကို မခ်ိမဆန္႔ခံေနရတဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြအဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ထာဝရလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သလို အစဥ္တစိုက္ ေၾကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ တခါတရံမွာ အေျခအေနအရ ေတာင္းဆိုသံေတြ က်ယ္ေလာင္ခြင့္မရွိခဲ့ရင္ေတာင္မွ လူထုရဲ႔ႏွလံုးသားထဲမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ဖြဲမီးလို တေငြ႔ေငြ႔ေလာင္ၿမိဳက္ေနရတာပါ။ အခြင့္သာတဲ့အခါေတြမွာ ျပည္သူေတြဟာ ေၾကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုရံုမက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတာေတြရွိပါတယ္။ ျပည္သူေတြစစ္ပြဲေတြကိုမလိုခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ျပည္သူေတြၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မြတ္သိပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ အာဏာရအစိုးရအဆက္ဆက္ကလည္း သိျမင္ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လည္း လူထုေတာင္းဆိုမႈေတြ ႀကီးလာရင္ႀကီးလာသလို၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈေရခ်ိန္ ျမင့္လာရင္ ျမင့္လာသလိုၾကည့္ၿပီး ဟန္ျပအတုအေယာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ က်င္းပေပးတတ္ပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္က အစိုးရေတြလုပ္ခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြရဲ႔ တကယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္က ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးကို အၿပီးတိုင္ရပ္စဲဖို႔နဲ႔ အစစ္အမွန္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ဖို႔ေတာ့ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတာင္းဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအရွိန္အဟုန္ေတြကို ေလ်ွာ့ခ်ပစ္ဖို႔ရယ္၊ ေန႔တဓူဝရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ေနတဲ့ အေထြအေထြအက်ပ္အတည္းေတြေၾကာင့္ မေက်မခ်မ္းျဖစ္ေနရတဲ့လူထုရဲ႔စိတ္အာရံုကို ေျပာင္းပစ္ဖို႔ရယ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရတာ ငါတို႔ေၾကာင့္မဟုတ္ဘူး၊ လက္နက္ကိုင္ခုခံေနၾကသူေတြေၾကာင့္ဆိုၿပီး လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ တဘက္အင္အားစုေတြအေပၚ နံမည္ဖ်က္ဖို႔၊ လက္ၫိႈးထိုးအျပစ္ပံုခ်ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုအေပၚ ေကာင္းတဲ့ေစတနာနဲ႔ စစ္မွန္ရိုးသားတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္မဟုတ္ေလေတာ့ ဟန္ျပၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းမႈေတြဟာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတဲ့အဆင့္ မေရာက္ခင္ကတည္းက မေအာင္ျမင္ဖို႔၊ ပ်က္စီးဖို႔ သေႏၶပါလာၿပီးသားျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ ဒီမိုကေရစီ မဖြံ႔ၿဖိဳးသေရြ႔၊ အမ်ိဳးသားတန္းတူခြင့္နဲ႔ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ေတြမရွိသေရြ႔ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲဖို႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာဟာ စိတ္ေတာင္ကူးၾကည့္ဖို႔ မလြယ္ေသးဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။
က်ေနာ္ မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
0 comments:
Post a Comment