Saturday, May 26, 2012

ျပည္ေတာ္ျပန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ငါးဖယ္ေျပာင္းျပန္တို႔ကိစၥ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

ျပည္ေတာ္ျပန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ငါးဖယ္ေျပာင္းျပန္တို႔ကိစၥ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
တေန႔က မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ႏွင့္ အလႅာပသလႅပေျပာရင္း သူက “သူမ်ားေတြေတာ့ ျပန္ၾကတယ္။ မင္း ဘယ္လို သေဘာရလဲ” ဟု ေကာက္ကာငင္ကာ ေမးလာ၏။ သူက ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ကိုယ္တိုင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး မိသားစုတစ္ဘဝလံုး ပ်က္မတတ္အဖ်က္ခံခဲ့ရသူ။ ခုလည္း ေရာက္သည့္ေနရာကေန စြမ္းသေလာက္လုပ္ရင္း အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ ႏိုင္ငံမဲ့တစ္ေယာက္လို ေနေနရသူျဖစ္၏။ ဝင္ေငြမရွိ။ ရွာဖို႔ အခြင့္မရွိ။ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႔၏ မျဖစ္စေလာက္ အေထာက္ပံ့ေလးႏွင့္ ခ်ိဳ႔ခ်ိဳ႔ငဲ့ငဲ့။ အိမ္လြမ္းတိုင္း၊ ျပည္လြမ္းတိုင္း ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္းပါးမွာ ေဆးေပါ့လိပ္ေလးဖြာရင္း တစ္ဘက္ကမ္းကို လွမ္းလွမ္းေငးတတ္သူ။

သူႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ မိတ္ေဆြျဖစ္ဖူးသူတစ္ေယာက္က “ကိုယ္တို႔ သိကၡာရွိရွိျပည္ေတာ္ျပန္ႏိုင္ဖို႔ အစိုးရက အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးမွျဖစ္မယ္” ဟု ဆို၏။ သူက ၈၈ မွာ ေကာက္ကာငင္ကာ ရန္သူရွာေတြ႔ၿပီး ၈၉ ေရာက္ေတာ့ “တိုင္းျပည္ကို ေသနတ္နဲ႔တည္ေဆာက္လို႔မရ” ဟု ဆိုကာ စီးပြားေရးထဲဝင္သြားသူ။  ဗမာျပည္လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ခြာေနခဲ့သူ။ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ေထာင္က်သူေတြကိုပင္ “ညံ့လို႔” ဟု ဆိုတတ္သူ။ ေနာက္ေတာ့  ျပည္ပႏိုင္ငံတခုသို႔ ပတ္စ္ပို႔တ္ျဖင့္ ထြက္သြားသူ။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ဟိုပြဲဒီပြဲ ဝင္ဝင္အပါျပၿပီး ခိုလံႈခြင့္ေလွ်ာက္ကာ အေျခခ်ေနရင္း ဝင္ေငြအသင့္အတင့္။ မိသားစုေလး ဥမကြဲသိုက္မပ်က္။ ခုေတာ့ ေငြထုတ္ေလးပိုက္ၿပီး ျပည္ေတာ္ဝင္ရန္ ခတ္ကြင္းျပင္ေနသူ။
က်ေနာ္က တစ္ေယာက္၏အေမးကို ဘာမွျပန္မေျဖမိသလို၊ တစ္ေယာက္၏အေျပာကိုလည္း ဘာမွတ္ခ်က္မွမေပးခဲ့။ ခုေတာ့ ေျဖခ်င္လာသည္။ မွတ္ခ်က္ ေပးခ်င္လာသည္။

ဗမာျပည္ကအစိုးရေတြမွာ ေထာင္ထဲကေန အျပင္ထုတ္ထားခ်င္သူေတြကို ဖြတ္ၿမီးႏွင့္ဖြတ္ခ်ည္သည့္နည္း ရွိ၏။ လြယ္လြယ္ေျပာရလွ်င္ (၄ဝ၁) အပိုဒ္ (၁)။ သို႔တိုင္ေအာင္ အခ်ည္ခံခ်င္တိုင္းခံလို႔မရ။ သူတို႔ခ်ည္ခ်င္သည့္သူ ေရြးခ်ည္၏။ လူတိုင္းကို မခ်ည္။ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္။ အေရြးခံရသူက အခ်ည္မခံဟုဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးအရဟုဆိုကာ လြတ္ရက္ေစ့သည့္တိုင္ မလႊတ္ပဲဆက္ခ်ဳပ္ထား၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ႏိုင္/က်ဥ္းေလာကတြင္ လြတ္ရက္ေစ့/လြတ္ရက္ေက်ာ္ဆိုသည့္ ေဝါဟာရေပၚလာ၏။ အခ်ည္ခံျခင္း/မခံျခင္းႏွင့္မဆိုင္ပဲ “ေစ့ရေက်ာ္ရ” သည့္ ႏိုင္/က်ဥ္းေတြလည္းရွိေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်ည္ျခင္း/မခ်ည္ျခင္း၊ အခ်ည္ခံျခင္း/မခံျခင္းကို ဤေနရာတြင္ မေျပာလို။ ေျပာလိုသည္က ဤ(၄၀၁)၌ “ဖန္တီးႏိုင္သည့္အေျခအေနသည္ သူ႔ဘက္တြင္ရွိၿပီး ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည့္အခြင့္သည္ ကိုယ့္ဘက္တြင္ရွိသည္” ဆိုသည္ပဲျဖစ္၏။ ေထာင္ထဲတြင္ ဘယ္ ႏိုင္/က်ဥ္းကမွ “ငါတို႔ကို (၄ဝ၁) နဲ႔ လႊတ္ေပးပါ” ဟုလည္းေကာင္း “လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးပါ” ဟု လည္းေကာင္း မေတာင္းခဲ့ၾက။ မေတာင္းၾက။ (၄ဝ၁) လိုဟာေပးလာလွ်င္ ယူျခင္းမယူျခင္းက တစ္ဦးျခင္းကိစၥျဖစ္၏။ ေပးသူကလည္း တစ္ဦးျခင္းအေပၚ သူ႔အကဲျဖတ္ခ်က္ႏွင့္သူ ေပးျခင္းျဖစ္၏။ ယူသူဘက္မွာလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္ျဖစ္၏။ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူမို႔ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္စရာအေၾကာင္းသိတ္မရွိလွဟု ေအာက္ေမ့၏။ က်ေနာ္က ထို (၄ဝ၁) ကို “ေထာင္တြင္းေပး(၄ဝ၁)” ဆိုခ်င္၏။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကိစၥက်ေတာ့ တမ်ိဳးျဖစ္၏။ (ေထာင္စကားတြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို “ႏိုင္ငံေတာ္” ဟု ေျပာ၏)။ သူ႔မွာက ခ်ည္ထားတာမရွိ။ လူေရြးၿပီး ေပးျခင္းလည္း မဟုတ္တတ္။ အၿပီးအျပတ္လႊတ္ျခင္း။ ဆိုေတာ့ လူတိုင္းလိုလို ယူသည္ခ်ည္းပင္။ လိပ္ျပာမသန္႔ ဘယ္သူမွမျဖစ္။ စိတ္မလံု ဘာမွျဖစ္စရာမရွိ။ ဘယ္သူမွ ေထာင္ထဲေနခ်င္သည္ မဟုတ္ၾက။ လြတ္ရက္မေစ့ပဲလြတ္မည္ဆိုပါက လြတ္ျခင္းလြတ္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ႏွင့္သာ လြတ္ခ်င္၏။ ထို “ႏိုင္ငံေတာ္” ဆိုသည္ကို ႏႈတ္ကဖြင့္မေျပာရင္သာရွိမည္။ အျပင္ဘက္တြင္ အလႈပ္အရမ္းရွိတိုင္း အထဲကေန မရဲတရဲေတာ့ ႀကိတ္ေမွ်ာ္တတ္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ 
ဘယ္ ႏိုင္/က်ဥ္းကမွ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေပးပါဟု မေတာင္း။ အျခားသူမ်ားကလည္း “ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုး ႁခြင္းခ်က္မရွိအျမန္ဆံုးလႊတ္ေပး” ဟုသာ ေတာင္းၾက၏။ “ႏိုင္ငံေတာ္” နဲ႔လႊတ္ေပးပါဟု မေတာင္း။

ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္သေဘာတြင္ “ေတာင္းပြဲေရာ၊ တိုက္ပြဲပါ” ပါ၏။ ဤေနရာတြင္ “တိုက္ပြဲ”အေၾကာင္း မေျပာ။ “ေတာင္းပြဲ”အေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာမည္ေတြးမိ၏။ ေတာင္းယူ၍ ရႏိုင္ေျခရွိသည့္ကိစၥကို ေတာင္းယူသည္က ေကာင္း၏။ မရႏိုင္မည့္ကိစၥကို မေတာင္းျခင္းက သာ၍ေကာင္းသည္ထင္၏။ ဘယ္ကိစၥ ေတာင္းယူ၍ရႏိုင္သလဲဆိုသည္က သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ ေပးႏိုင္ရႏိုင္ျဖစ္မႈအေပၚ တည္ျပန္၏။
ေတာင္းရာတြင္လည္း ေတာင္းပံုေတာင္းနည္း ရွိေသး၏။ မေပးေပးေအာင္ေတာင္းနည္း မ်ိဳးကြဲေတြလည္း ရွိမည္ထင္၏။ မေပးခ်င္ဦး အေတာင္းေကာင္းလွ်င္ ရရသြားတတ္တာလည္း ရွိသည္ထင္၏။ ေပးေစဦး အေပးလွ၊ အရလွ လွၾကဖို႔လည္း လိုသည္ထင္၏။ ေပးေပး ရရ ေပးသူေရာ ရသူပါေက်နပ္ၾကမွေကာင္း၏။ ႏွစ္ဘက္စလံုး မ်က္ႏွာမပ်က္ရပဲ “အေပးအရ” တည့္ပါက အလြန္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ “ေပးကားေပး၏ မရ” ေတြလည္း ျမင္ဖူး၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ “ေတာင္းပြဲ” သည္ “တိုက္ပြဲ” အသြင္ေျပာင္းသြားတတ္သည္လည္း ရွိေသး၏။

ခုတစ္ေလာ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေတာင္းသံေတြ ၿဖိဳးၿဖိဳးေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ကေန ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ ျဖစ္လာ၏။ ဦးသိန္းစိန္တို႔က “လာခ်င္ရင္ ျပန္လာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒါေလးေတာ့ ရွိတယ္ေနာ္” ဟု ႁခြင္းခ်က္ကေလးခံကာ ႏွစ္ႀကိမ္ျပန္ဆင့္လိုက္ေတာ့ အိမ္အျပန္ေျခလွမ္းျပင္သူေတြျပင္ၾက၏။ ျပင္ၾကတာလည္းကိစၥမရွိ။ ျပန္ၾကတာလည္းကိစၥမရွိ။ “ဧည့္သည္ဒုကၡ၊ မွီခိုသူဒုကၡ” ေတြ ျမင္ေနရပါလွ်က္ ေျခလွမ္းျပင္ရေကာင္းလားဟု တစ္ဘက္သတ္ေျပာပါက တရားမက်။ ေျပာလည္းမေျပာအပ္ဟု ထင္၏။ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ။ ေခၚပံုေခၚနည္းႏွင့္ ျပန္ပံုျပန္နည္းေတြမွာလည္း ျပစရာဆင္ေျခ ခိုင္ၾကမည္ထင္၏။ ေခၚျခင္းႏွင့္ျပန္ျခင္းမွာေရာ ေခၚသူနွင့္ျပန္သူမွာပါ သူတရားႏွင့္သူ႔စကားတို႔ရွိ၏။ တစ္ခ်ိဳ႔လည္း ျပန္ခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔အခ်ိန္အဆ ကိုယ့္အခ်ိန္အဆေတြတြက္ကာ ျပန္ေရးအတြက္ စႏိုးစေနာင့္ေတြလည္းရွိေန၏။ ဦးသိန္းစိန္တို႔၏ “ဒါေလးေတာ့” ကိုဆင္ျခင္မိၿပီး “ဘယ္ေလာက္ အာမခံခ်က္ရွိသလဲ” ႏွင့္ “သိကၡာရွိရွိ ျပန္ခ်င္” ဆိုသည့္တို႔ဝင္လာကာ ရင္ခံၾကရ၏။ အာမခံခ်က္ႏွင့္သိကၡာရွိရွိသည္ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္းအတြက္ ဟုတ္ခ်င္မွေတာ့ ဟုတ္လိမ့္မည္။ ထားေတာ့။ ယခု ထို “သိကၡာရွိရွိ” အေၾကာင္းက ေျပာစရာကိစၥျဖစ္လာၿပီ ေအာက္ေမ့၏။ ကိစၥရွိလာ၏။

ခတ္ကြင္းျပင္သူတစ္ခ်ိဳ႔က သိကၡာရွိရွိကို ရိုးရိုးမေျပာ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေပးပါ။ (အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးပါ) ႏွင့္တြဲတြဲေျပာ၏။ ယခု ကိစၥသည္ ေထာင္စကားႏွင့္ေျပာရလွ်င္ “ေထာင္ျပင္ေပး(၄ဝ၁)”။ ဖြတ္ၿမီးႏွင့္ဖြတ္ခ်ည္ျခင္းျဖစ္၏။ ႁခြင္းခ်က္ရွိ၏။ တစ္ခ်ိဳ႔ အခ်ည္ခံခ်င္၍ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြရွိ ျမန္မာသံရံုးေတြဆီသြား၏။ သံရံုးမွာ ဘာေဖါင္ေတြဘယ္လို႔ျဖည့္ကာ ဘာစကားေတြ ဘယ္လိုထားရသည္ကေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြသာ သိလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဦးသိန္းစိန္တို႔ဘက္က ရွင္းသည္။ မခ်ည္ခ်င္သူအား မခ်ည္။ ခ်ည္ခ်င္သူကိုကား အလြတ္မခံ။ ေထာင္တြင္းေပး(၄ဝ၁) ကမွ ေထာင္ဝင္နံပတ္ႏွင့္လာေသး၏။ ေထာင္ျပင္ေပး(၄ဝ၁)တြင္ နံမည္ေလးပင္ မပါ။ “ဘယ္သူ႔ကို ခ်ည္မယ္” လည္း မဟ။ သည္ေတာ့ ဂြက်ကုန္၏။ ဂြက်ေတာ့ ဂြင္ရွာ၏။ ဂြင္က “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို တြင္တြင္ေတာင္းေရးျဖစ္လာ၏။ သူတို႔ေတာင္းသည့္ “ႏိုင္ငံေတာ္” သည္ အက်ိဳးလို၍ေညာင္ေရေလာင္းျခင္းဟု ယိုးမရေအာင္ ကာရဆီးရျပန္၏။ “ႏိုင္ငံေတာ္ေပးမွ ႏိုင္/က်ဥ္းေတြ အကုန္လြတ္မွာ” ေတြ လုပ္လာ၏။ ႏိုင္/က်ဥ္းလြတ္ေစခ်င္သူေတြက “ႏိုင္/က်ဥ္းေတြကို ႁခြင္းခ်က္မရွိအျမန္ဆံုးလႊတ္ေပး” ဟု ေတာင္းဆို၏။ ႏိုင္/က်ဥ္းေတြသည္ ရာဇဝတ္မႈေၾကာင့္ ေထာင္ထဲေရာက္ေနျခင္း မဟုတ္ၾက။ အျပစ္သားေတြမဟုတ္ၾက။ ရာဇဝတ္ေကာင္ေတြ မဟုတ္ၾက။ လူ႔အခြင့္အေရး အခ်ိဳးေဖါက္ခံေနရသူမ်ား (Victims of Human Rights Abuses)၊ ရာဇဝတ္မႈအက်ဴးလြန္ခံေနရသူမ်ား (Victims of Crime) သာျဖစ္၏။ “ႏိုင္ငံေတာ္”သည္ ရာဇဝတ္ေကာင္မ်ားကိုသာ ေပးရျခင္းျဖစ္၏။ ခုေတာ့ ေျပာင္းျပန္ေတာင္းေနသလိုျဖစ္ေနသည္ ထင္၏။ လူထုအေပၚတိုင္းျပည္အေပၚ ရာဇဝတ္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္သလိုက်ဴးလြန္ခဲ့ၾက၊ က်ဴးလြန္ေနၾကသူေတြထံတြင္ ဘာရာဇဝတ္မႈမွ မက်ဴးလြန္ခဲ့ရသူေတြအတြက္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို တစာစာေတာင္းေပးေနၾက၏။ 
ႏိုင္/က်ဥ္းလြတ္ေရးအတြက္“ႏိုင္ငံေတာ္” ျဖင့္ “ႏိုင္ငံေရးအၫြန္႔ကူခ်ိဳး” ေပးေနၾကသလားပင္ ထင္ခ်င္စရာျဖစ္ေန၏။ ေတာင္းျခင္းေတာင္း “ႏိုင္/က်ဥ္းေတြကို ႁခြင္းခ်က္မရွိ အျမန္ဆံုးလႊတ္ေပး” ဟုသာ ျဖစ္ရလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံေရးအေရြ႔ႏွင့္အလႈပ္အရမ္းေၾကာင့္၊ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္လိုျခင္းေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ အျခားအေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္ေၾကာင့္  သူတို႔ဘက္မွ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေပးၿပီး ႏိုင္/က်ဥ္းေတြလြတ္လာၾကျခင္းမွာ အလြန္ေကာင္း၏။ ခုေတာ ကိုယ့္အတြက္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို သူတစ္ပါးအတြက္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေတာင္းေနၾကသလားဟု ျမင္စရာျဖစ္ေန၏။ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာ၏။ ေျပာစရာကိစၥျဖစ္လာ၏။

သိကၡာရွိရွိျပန္ခ်င္ျခင္းသည္ အလြန္ေကာင္း၏။ ျဖစ္လည္းျဖစ္သင့္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုသိကၡာရွိရွိကို “ႏိုင္ငံေတာ္” ႏွင့္တြဲေျပာျခင္းကိုမူ ဘဝင္မက်။ ေထာင္ျပင္ေပး(၄ဝ၁) မွာ “လူေရြးေပးျခင္း” မဟုတ္သလို “လူမေရြးေပးျခင္း” လည္း မဟုတ္ဟု ျမင္မိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရြးျခင္းႏွင့္ေပးျခင္းသည္လည္းေကာင္း ယူျခင္းႏွင့္ရျခင္းသည္လည္းေကာင္း တစ္ဦးျခင္းကိစၥအျဖစ္သာ ေတြးရန္လိုမည္ထင္၏။ တစ္ဦးျခင္းကိစၥႏွင့္ “ႏိုင္ငံေတာ္” (အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္) သည္ သီးျခားစီျဖစ္ရမည္ထင္၏။

ေနာက္ဆံုးတခ်က္ ေျပာခ်င္သည္က “အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သည္ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကိုေပးရမည့္ကိစၥ” ဆိုသည္ကို ေလးနက္ဖို႔ လိုမည္ထင္၏။ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ကိုေပးရမည္ေလာ။ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ကို ေပးရမည္ေလာ။ မည္သူက မည္သူ႔ကို ေပးရမည္နည္း။ 
ခုေတာ့ ငါးဖယ္ကေျပာင္းျပန္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ေမ ၂၆ ရက္ ၂ဝ၁၂

0 comments:

Post a Comment