Monday, August 10, 2015

ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ နိုင္ငံေရး (လူ႔ေဘာင္သစ္ဂ်ာနယ္မွယူပါသည္)

0 comments
ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး
ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထုတ္ ျမန္မာသမိုင္းသုေတသနစာေစာင္ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၁၃ တြင္ စိတ္ဝင္စားစရာ စာတမ္းတေစာင္ ပါေလသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ အေ႐ွ႕ျပင္ မဟာအတုလေဝယန္ အတုမ႐ွိေက်ာင္းႀကီးတည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ထိုေက်ာင္းေပၚတြင္ သံဃာတခ်ိဳ႕၏ သီးျခားသဂၤါယနာတင္ပြဲအေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕တည္ ၇ ဌာန အဝင္ ဤေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ျမန္မာ႐ွင္ဘုရင္မ်ား လက္ထက္ တည္ေဆာက္သမွ် ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားထဲတြင္ အႀကီးဆုံး ေက်ာင္းႀကီးဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။ ၁၈ ႏွစ္ၾကာ တည္ေဆာက္ခ်ိန္ၾကာျမင့္ၿပီး မင္းတုန္းမင္း နတ္႐ြာစံခါနီးမွ ေက်ာင္းေရစက္ခ်ႏိုင္သည္ဟု သိရပါသည္။ ထိုထက္ ဤေက်ာင္းမွာ မူလပႏၷက္ပုံစံမ်ားအရ အေဆာင္ ၄ ေဆာင္ ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္ရန္႐ွိေသာ္လည္း ေဆာင္မႀကီးႏွင့္သာ ၿပီးခဲ့ရသည္ကို မႏၱေလးျပတိုက္႐ွိ ပုရပုိက္မူအရသိရေၾကာင္း စာတမ္း႐ွင္ ေဒါက္တာတင္မိုးလတ္၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္က ေရးသားသည္။ ပတ္ပတ္လည္ ေပ ၃ဝဝ ဝန္းက်င္ခန္႔ တဘက္စီ႐ွိေသာ ဤေက်ာင္းႀကီးကို မင္းတုန္းမင္း၏ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားသိုမွီးရာအျဖစ္ သုံးသည္ဟုလည္းသိရၿပီး ေသနတ္ကိုင္ ၁ဝ ေယာက္အပါ အေစာင့္အမႈထမ္း ၆ဝ ထား႐ွိသည္ဟု ဆိုသည္။
နိုင္ငံေတာ္ ေက်ာင္းေတာ္အျဖစ္ အင္မတန္ခမ္းႀကီးနားႀကီး အမႊမ္းတန္ဆာႏွင့္ တည္ေဆာက္ျခယ္လွယ္ထားသည့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျဖစ္၍ အဖိုးမ်ားစြာထိုက္ၿပီး ၃၂ ရတီ စိန္လုံးႀကီးတပ္ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးလည္း ထား႐ွိပူေဇာ္သည္ဟု ဆို၏။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း၊ ေက်ာင္းဘုရားေဆာက္တည္၊ ပိဋကတ္ ေက်ာက္စာတင္ စသည့္ အစုစု သာသနာေရးအလွဴေငြေတာ္ ၂၂ ကုေဋ ၆ သန္း ကုန္သည္ဟုလည္း ေရးထားသည္။ ဤမွ် မင္းတုန္းမင္းက စိုက္ထုတ္ကုန္က်ခံသည္မွာ သာသနာေရးျဖင့္ ႏိုင္ငံစည္း႐ုံးေရးလုပ္လိုသည္ဟု စာတမ္း႐ွင္က ယူဆသည္။ နန္းတက္စကပင္ တိုင္းျပည္တဝက္ အဂၤလိပ္လက္ပါျခင္း၊ နန္းတြင္းဆူပူမႈမ်ား၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးက်ဆင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အဂၤလိပ္လက္ ခိုဝင္ၾကျခင္း စသည္တို႔ကို ျပန္လည္စည္း႐ုံးသည့္အေနႏွင့္ ထိုသို႔ စည္း႐ုံးသည္ဟုယူသည့္အျမင္မ်ားလည္း ယခင္က ေတြ႔ရပါသည္။
မင္းတုန္းမင္းသည္ စက္႐ုံတည္၊ သတင္းစာတည္၊ လစာေပး၊ အခြန္စနစ္ျပင္ စသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႀကီးမ်ားကို ျမန္မာဘုရင္ အဆက္ဆက္ထက္ ထူးကဲသာလြန္ လုပ္ခဲ့သူမွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္သစ္ အရင္း႐ွင္နယ္ခ်ဲ႔ႏွင့္ယွဥ္ရသည့္ ေခတ္ေဟာင္းပေဒသရာဇ္အဖို႔ အကြက္ခ်င္းယွဥ္ဖို႔ ခက္ပါသည္။ ေဘးေတာ္ ဗဒုံမင္းလက္ထက္ မင္းကြန္းပုထိုးေတာ္ႀကီး မၿပီးမျပတ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္တြင္ အငတ္ေဘး၊ ေရာဂါမ်ားေဘးၾကားမွ မနည္း ရုန္းခဲ့ရသည္ကို သူ သခၤန္းစာယူဟန္မတူပါ။ တိုင္းျပည္ထူေထာင္မႈ မူလပင္မ စားဝတ္ေနေရးေျပလည္ဖို႔ အရင္းမခံဘဲ ၿမိဳ႕သစ္ နန္းသစ္တည္လိုစိတ္၊ သာသနာ့ဒါယကာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္အျဖစ္ ေမာ္ကြန္းတင္လိုစိတ္တို႔က တိုင္းသူျပည္သားတို႔အတြက္ ၾကည့္သည့္စိတ္ထက္ လႊမ္းမိုးခံခဲ့ရပုံ ႐ွိပါသည္။ တနည္း တိုင္းျပည္တြင္ သာယာဝေျပာ၍ တိုင္းျပည္လူထု တည္သည့္ဘုရားက ဘုရင္ကုသိုလ္ေတြႏွင့္ အၿပိဳင္မ်ားသည့္ ပုဂံေခတ္လိုမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အာဏာဘုရား ၊ ယၾတာဘုရားမ်ား ပိုမ်ားခဲ့ပုံေပၚပါသည္။ ေအာက္ျပည္ေရာက္၍ စီးပြားေရးေကာင္းလာသည့္ျမန္မာမ်ား ေက်ာင္းဘုရားတို႔ကို အညာႏွင့္အၿပိဳင္ တည္ၾကသည္မွာ ထိုေခတ္က စပါသည္။
ယခု ပို၍ ထူးသည္မွာ ဤမွ် မင္းအာဏာျဖင့္တည္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေပၚတြင္ သံဃာမ်ားအစီအမံႏွင့္ သဂၤါယနာတႀကိမ္ တင္ခဲ့သည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ကုန္းေဘာင္ဆက္၊ မွန္နန္းစသည့္ ရာဇဝင္အေစာင္ေစာင္တြင္ မပါခဲ့သည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ေ႐ွးေ႐ွး သဂၤါယနာတို႔မွာ သံဃာညီညြတ္ေရး၊ က်မ္းဂန္တည္တံ့ေရးတို႔အတြက္ သံဃာမ်ားႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္ တည္ရေလ့ရွိသည္ဟု စာတမ္းရွင္ကဆိုပါသည္။ ေပထက္ ေက်ာက္ထက္ ပိဋကတ္တို႔ကို ေရးကူးၿပီးျဖစ္၍ ႏႈုတ္ငုံေဆာင္ေသာ မင္းတုန္းမင္း၏ ပဥၥမသဂၤါယနာမွာ မလိုဘဲ ဘုရင့္ဆႏၵသေဘာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဗန္းျပတင္ေသာ သဂၤါယနာဟု ဆိုသည္။ အသိအမွတ္မျပဳသည့္ သံဃာမ်ားလည္း႐ွိပါသည္။ အတုမရွိတြင္ သဂၤါယနာထပ္တင္သည့္ ႀကိဳးပမ္းမႈရွိခဲ့ေၾကာင္း စာတမ္းရွင္က ပုရပိုက္အကိုးအကားႏွင့္ ေဖာ္သည္။ ပရကၠမဆရာေတာ္ဦးေဆာင္၍ သံဃာမ်ား အတုမရွိေက်ာင္းေတာ္တြင္ သံဃာအပါး ၁၉၂ဝ ႏွင့္ သဂၤါယနာတင္လိုေၾကာင္း ဘုရင္ထံသို႔ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္တြင္ စာသြင္းပါသည္။ ေနာက္ သံဃာမ်ားအတြက္ သဂၤါယနာတင္စဥ္ ဆြမ္းကပ္ဖို႔ ၁၈၇၈ တြင္ စာတင္သည္ကို ေတြ႔သည္ဆိုသည္။ ထိုအႀကိမ္ကိုလည္း ပဥၥမဟုပင္ ေရတြက္ပါသည္။ မင္းတုန္းမင္း ပထမတင္ေသာသဂၤါယနာႏွင့္ ၇ ႏွစ္ကြာပါသည္။ ေနာက္တႀကိမ္ကို မင္းမိန္႔ရမရ မသိဆိုသည္။ ဤကား မင္းကုသိုလ္ ေက်ာင္းေပၚတြင္ သံဃာအားႏွင့္ဖီဆန္မႈ ဟု ေျပာေလာက္ပါသည္။
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကား ပ်က္ယြင္းခဲ့ေလၿပီ။ မူလ လက္ရာအႏုပညာ တို႔ကို ၿဗိတိသွ်မွတ္တမ္းတင္တို႔ေကာင္းမႈႏွင့္ အင္တာနက္ ဝက္ဆိုက္တို႔တြင္ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းတြင္ အဖိုးမ်ားစြာစိုက္ထုတ္ၿပီး တိုင္းျပည္ေငြႏွင့္ ခက္ခက္ခဲခဲတည္ခဲ့ေသာ္ျငား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည့္အာဏာပိုင္ မရွိလွွ်င္ အဖ်က္အဆီး ေလာင္မီးတို႔ႏွင့္ ႀကံဳရတတ္ပါသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ ဘုရင္မရွိသည့္ေနာက္ ပ်က္စီးေသာ ေက်ာင္းဘုရားဇရပ္တန္ေဆာင္း ကုသိုလ္မ်ား မ်ားပါသည္။ ေနာက္ဆုံး ဘုရင္နန္းေတာ္ပင္ ပ်က္ရပါေသးသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဘုန္းႀကီးသခိုက္ ဘုန္းတန္ခိုးျပလိုသူတို႔သည္ သူတို႔ျပဳသမွ်လုပ္ရပ္အစုံကို တိုင္းျပည္အက်ိဳးထက္ ပကာသနႏွင့္အာဏာစြမ္းျပဖို႔ လုံ႔လထုတ္ေလလွ်င္ တိုင္းျပည္လည္းပင္ပန္း၊ လုပ္ရပ္လည္း ေရရွည္ မတည္တတ္သည္ကို ၁၅ ႏွစ္ခံ အတုမရွိေက်ာင္းေတာ္ႀကီး က ျပေနသည္ပါတကား။
မွတ္ပါရစ္ေစ မွာခဲ့ေပအံ့။

0 comments:

Post a Comment