(ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဒီလိုပဲ ၃)
မေန႔က ရပ္ကြက္ထဲက အိုင္စပိသရီးစပိအေၾကာင္းေျပာရင္း “မေန႔က ဦးေလးကိုေတြ႔ရဖို႔ လူနွစ္ခုလာခဲ့တယ္”က စိတ္ထဲေပၚလာျပန္တယ္။ ျဖစ္ပံု က်ေနာ္ဒီေရာက္ၿပီး သိတ္မၾကာခင္မွာ မိတ္ေဆြတေယာက္အိမ္မွာ ကိစၥတခုရွိလို႔ ၃ ရက္ေလာက္ သြားေသာင္တင္တယ္။ ျပန္ခါနီးေတာ့ ကိုယ့္ဖုန္းနံပတ္ေပးခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းရွိရင္ဆက္ဖို႔မွာခဲ့တယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ၃ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ့သား အသက္ ၁၅ နွစ္ ေလာက္ရွိမယ့္ခေလးက က်ေနာ့္ကို “အေဖက ေျပာခဲ့တယ္၊ မေန႔က ဦးေလးကိုေတြ႔ရဖို႔ လူနွစ္ခုလာခဲ့တယ္”လို႔ ဖုန္းနဲ႔ေျပာတယ္။
ဒီကို ဘာ လူဝင္မႈအေနအထားနဲ႔ပဲေရာက္ေရာက္ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဗမာျပည္သားမိဘေတြေမြးတဲ့ အေမရိကန္ေပါက္ ဗမာခေလးေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း အေမရိကန္ကို ငယ့္ငယ္ေလးနဲ႔ေရာက္လာၿပီး ဝလံုးတန္းကေန ေက်ာင္းစေနရတဲ့ခေလးေတြအတြက္ေတာ့ အဂၤလိပ္ စကားက First Language ၊ ဗမာစကားက Second Language ျဖစ္သြားၾကတာပါ။ အဂၤလိပ္လိုေျပာရဆိုရတာ ပိုလြယ္ပိုေကာင္းပိုပီၿပီး ဗမာလိုေျပာရတာ ခက္လည္းခက္ အာလည္းမေတြ႔သလို ပီလည္းမပီၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါလည္း သူတို႔ကို အျပစ္ဆိုစရာမရွိပါဘူး။ သူတို႔ေနတာ ဗမာျပည္မွ မဟုတ္တာကိုး။ (ေယဘုယ်ေျပာရရင္) သူတို႔ကိုယ္၌ကလည္း ဒီမွာ ဗမာစာ ဗမာစကားမတတ္လည္း ေနလို႔ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အသိက သိစိတ္မွာေရာ မသိစိတ္မွာပါ စြဲေနၾကတာမ်ိဳးလည္းရွိၾကပါတယ္။
ဒါဆို မသင္ေပးရေကာင္းလားလို႔ မိဘနဲ႔ဝန္းက်င္ကို ယိုးမယ္ဖြဲ႔စရာက်န္ပါတယ္။ ဒါလည္း က်ေနာ့္အေတြ႔အႀကံဳအရေျပာရရင္ သိတ္ေတာ့မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ ထင္တာပါပဲ။ အေမရိကန္လူေနမႈဘဝ(ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြမွာ အလုပ္ လုပ္ေနၾကတဲ့ သူလိုငါလိုလူေတြကိုျဖစ္ပါတယ္) အစစ္အမွန္ထဲကို ထဲထဲဝင္ဝင္ေရာက္ဘူးသြားရင္ “ေၾသာ္ ဒါ့ေၾကာင့္ကိုး”လို႔ အေျဖရသြားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ မိဘေတြအေနနဲ႔လည္း စားဝတ္ေနေရးဘဝ အထိုင္ေလးက်ေအာင္ မယိုယြင္းရေအာင္လံုးပမ္းေနရတာနဲ႔တင္ စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ ရုပ္ႏြမ္းနယ္တဲ့ဒဏ္ေတြ ပိေနၾကရွာတာပါ။ သားသမီးေတြကို စာနဲ႔စကားသင္ဖို႔မေျပာနဲ႔ တခ်ိဳ႔ဆို တအိမ္တည္းေနၿပီး မိဘနဲ႔သားသမီး တပတ္တႀကိမ္ ထမင္းလက္ဆံုစားဖို႔ေတာင္အနိုင္နိုင္ပါ။ ထားပါေတာ့ေလ အဲ့အေၾကာင္းလည္း ေနာက္ပိုင္းေတြမွာ ထည့္ထည့္ေျပာသြားပါ့မယ္။
ေနာက္တခုက ဝန္းက်င္။ ဒီမွာလည္း “ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ခ်ာ့ခ္်ေတြ၊ ဗလီေတြရွိေနတာပဲဟာ အဲ့ဒီမွာ သင္ေပးေပါ့။ ဘုန္းႀကီးေတြလည္းရွိ ဆရာေတြလည္းရွိတာပဲ။ သူတို႔ သင္ေပးနိုင္တာပဲ။ မသင္ေပးနိုင္လို႔ရွိရင္လည္း ဆရာငွားသင္ခိုင္းေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကြန္ျမဴနတီအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ တဦးျခင္းေဗာ္လံတီယာလုပ္ေနသူေတြလည္းရွိတာပဲဟာ”လို႔ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းရွင္းျပပါရေစ။ တစ္တခ်က္က ဘာသာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာသင္တဲ့အခါ ဘာသာမတူတဲ့မိဘမ်ားက သူတို႔ကေလးေတြကို မလႊတ္ခ်င္ပါဘူး။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ လူတခ်ိဳ႔ ဒီသာ ေရာက္ေနၾကတာ ခုထိ ေတြးပံု ေနထိုင္ပံု က်င့္သံုးပံု ေကာက္ယူပံုေတြက လူမ်ိဳးနဲ႔ဘာသာ သာမတူၾကတာ သာမန္အားျဖင့္ေတာ့ ဗမာျပည္ ဆန္လြန္းတုန္း၊ ဗမာျပည္အၿငိ ဗမာျပည္အတြယ္ တြယ္ေနတုန္း မဟုတ္လား။ ကိုယ့္ေက်ာင္းလာ ကိုယ့္ဂါထာရြတ္ရမယ္လို႔ မေျပာရံုတမယ္ ကိုယ့္ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈအထိုင္ကေန ဗမာစာအေရးအဖတ္ကို သင္ၾကတာမဟုတ္လား။ ဒါက သင္ေပးသူနဲ႔ မိဘေတြဘက္က သဟဇာတသိတ္မျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းတခုပါ။ ဆိုေတာ့ စာသင္တာမွာေတာင္ ဘာသာလူမ်ိဳးတူရာစုစက္ၿပီး သင္ၾကတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။
တခါ ခေလးေတြဘက္ကၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ယဥ္ေက်းမႈစံု လူမ်ိဳးစံု ဘာသာစံု ယံုၾကည္မႈစံုယဥ္ေက်းမႈစံု ေရာေနွာေနထိုင္ျခင္းကိုအားေပးတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ႀကီးျပင္းရတာဆိုေတာ့ လူမ်ိဳးအစြဲက မိဘမ်ားထက္ ပါးပါတယ္။ ခြဲျခားအဆက္ဆံကို သူတို႔လည္းမခံခ်င္၊ သူတပါးလည္း မလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္က အေျခခံအားျဖင့္ကို စြဲၿငိေနတာမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႔မိဘေတြက ဗမာျပည္ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးရဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြအနက္ အဆိုးဆံုးျဖစ္တဲ့ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒနဲ႔က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့လူမ်ိဳးစြဲအျမင္ေတြကို ဒီအထိယူလာၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း အေမရိကန္နိုင္ငံသားအျဖစ္ခံယူထားၾကၿပီး ခုထိတိုင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ တစုနဲ႔တစု မုန္းတီးနာက်ည္းေရးေတြ ဆန္႔က်င္မပတ္သက္ေရးေတြေျပာပလားဆို ခေလးေတြက မႀကိဳက္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ မိဘမို႔သာ ျပန္မေျပာရင္ရွိမယ္ သူတို႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ မိဘေတြကိုပါ အထင္အျမင္ေသးတာ စက္ဆုပ္ရြံရွာတာေတြျဖစ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဘာသာတူလူမ်ိဳးတူေတြစုသင္တဲ့ေနရာမွာ သြားတက္ရေစဦး ဆရာေတြက သင္ရင္းသင္ရင္း အတိတ္အနာေဖးခြာမုန္းတီးေရးေတြ မသိမသာေရာ သိသိသာသာပါသြင္းလာပလားဆို ခေလးေတြ မနွစ္ၿမိ့ဳေတာ့ပါဘူး။ အဲ့ဒီမွာ စာသင္ရတာ မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီတင္ စာသင္ရမွာကို ၿငီးေငြ႔စိတ္ကုန္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါက ခေလးေတြနဲ႔ သင္ၾကားသူေတြ ၾကားက ေစ့စပ္ရခက္တဲ့ အဟက်ယ္ရတဲ့ကိစၥတခုပါ။
ေနာက္တခုက တဦးျခင္းေဗာ္လံတီယာသင္ေပးသူေတြပါ။ သူတို႔ကေတာ့ လြတ္လပ္ပါတယ္။ စာသင္ခန္းထဲကို ဘယ္ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈမွ အယူလာမခံသလို သူတို႔ကိုယ္၌ကလည္း ဘာသာေတြနဲ႔ ခတ္ကင္းကင္းေနသူေတြမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဆို ဘာ ဘာသာမွမယံုၾကည္သူေတြပါ။ အဲ့သလိုေနရာေတြမွာေတာ့ ခေလးေတြ အထိုက္အေလွ်ာက္ေပ်ာ္ေပမယ့္ ေရရွည္သင္ေပးသင္ယူဖို႔ေတာ့ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ မျဖစ္နိုင္ရတာက သင္ေပးသူရဲ့စားဝတ္ေနေရးဘဝနဲ႔ ခေလးေတြရဲ႔ေက်ာင္းခ်ိန္၊ အိမ္စာလုပ္ခ်ိန္၊ ေက်ာင္းျပင္ပ လုပ္ငန္းေဆာင္တာသြားရခ်ိန္၊ အားကစားခ်ိန္၊ ရပ္ကြက္ထဲကအေဖာ္ေတြနဲ႔ လည္ခ်ိန္ပတ္ခ်ိန္ ကစားခ်ိန္၊ တီဗီၾကည့္ခ်ိန္၊ ကြန္ျပဴတာ၊ အင္တာနက္နဲ႔ ဂိမ္းကစားခ်ိန္ေတြရွိေနလို႔ပါပဲ။
တဦးျခင္းသင္ေပးသူေတြက အဲ့ဒီအခ်ိန္ေတြကို သူတို႔ေန႔စဥ္ဘဝထဲကေန သြားဖဲ့ယူဖို႔မျဖစ္နိုင္သလို လုပ္လည္းမလုပ္ၾကပါဘူး။ ဘာသာေရး အေျခခံတဲ့ေနရာေတြမွာေတာ့ အဲ့ဒီအခ်ိန္ေတြကို နည္းနည္းတင္းၾကပ္ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ကို ဖိအားေလးနည္းနည္းသံုးၿပီး ညွိလို႔ရေကာင္းရေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔ၾကေတာ့ ေရရွည္မွာမျဖစ္ပါဘူး။ ဒီမွာက ငါမိဘ ငါဆရာ ငါဘာဆိုၿပီး ဘယ္ကေလးကိုမွ ကြပ္ညပ္ခြင့္မရွိတာက အဓိကျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဆိုေတာ့ သင္ေပးမယ့္သူက သူအားမယ့္အခ်ိန္၊ ခေလးေတြအားမယ့္အခ်ိန္၊ လူအတတ္နိုင္ဆံုးစံုမယ့္အခ်ိန္ စတာေတြ ခ်ိန္ရင္းညွိရင္းသင္ရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ လံုးပါးတဲ့ကိန္း ဆိုက္ၿပီး တံခါးပိတ္ ဂ်ိတ္ေတြျဖစ္ကုန္တာမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ခေလး ၁၉ ေယာက္ကို တပတ္ကို ၄ ရက္နႈန္းနဲ႔ ၂ နွစ္ေလာက္ ဗမာစာ ဗမာစကားသင္ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ခုေတာ့ နားသြားပါၿပီ။ ဒါက ေဗာ္လံတီယာ သင္ေပးသူနဲ႔ခေလးေတြၾကား ညွိဖို႔ခက္တဲ့အခ်ိန္ျပႆနာပါ။
ေနာက္ဆံုးတခ်က္ကေတာ့ ဘာသာေရးအေျခခံပဲျဖစ္ျဖစ္ တဦးျခင္းေဗာ္လံတီယာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူႀကံဳရတဲ့ ဘံုျပႆနာပါ။ ေက်ာင္းႀကီး တက္ရတဲ့ကာလေတြမွာ အခ်ိန္ညွိဖို႔ခက္သမို႔ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ေတြမွာ တပတ္ ၇ ရက္(အနည္းဆံုး ၅ ရက္) တေန႔ ၄ နာရီေလာက္ ေတာက္ေလွ်ာက္သင္တဲ့နည္းပါ။ ဒီနည္းက မထိေရာက္ဘူးလားဆိုေတာ့ တနွစ္စာထိေရာက္တယ္။ အလုပ္ျဖစ္လားဆိုေတာ့ တသက္စာအလုပ္မျဖစ္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ ခုလိုေျပာရသလဲဆိုတာ ရွင္းျပပါရေစ။
ခေလးေတြလည္းေႏြေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ မိဘမ်ားလည္း အလုပ္က ဗေကးရွင္န္းရခ်ိန္ဆိုေတာ့ တနွစ္လံုးပမ္းသမွ် မိသားစုစံုညီ အေပ်ာ္ခရီးထြက္တာ၊ လည္တာပတ္တာေတြခနဖယ္ထားၿပီး ခေလးတိုင္း တေန႔ ၄ နာရီ တပတ္ ၅ ရက္ မပ်က္မကြက္တက္ၾကတယ္လို႔ပဲ ေတြးပါဦး။ ကိစၥက ရွိပါတယ္။ ဒီေႏြအပိတ္မွာ ကႀကီးေရက ကေနစ ကကညစ္ ေပမွာျခစ္အလယ္ ညအခါလသာသာအဆံုး သင္ေပးနိုင္ သင္ယူနိုင္သြားၾကတယ္ဆိုပါေတာ့။ ေက်ာင္းႀကီးျပန္ဖြင့္ေတာ့ ေက်ာင္းႀကီးျပန္တက္။ ေက်ာင္းႀကီးကိစၥေန႔တဓူဝနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ျပန္ကုန္ရတာပါ။ ကိုယ့္ဘာသာ အိမ္ေနရင္း ဗမာစာျပန္ေႏႊးခ်ိန္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တေႏြစာသင္ခဲ့သမွ်လည္း ေမ့မက္ကုန္ၾကတာပါပဲ။ ဒီက ေက်ာင္းသားဆိုတာ တကယ္အလုပ္မ်ားပလားဆို ဖင္ယားလို႔ေတာင္ မကုပ္အားတဲ့အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ေနာက္နွစ္ေႏြေက်ာင္းပိတ္လို႔ ဇကာတင္က်န္တာေလးေတြ စသင္ဖို႔ျပန္ေရာက္လာပလားဆို ကႀကီးေရ ျပန္က၊ ကညစ္ ေပမွာ ျပန္ျခစ္၊ ညအခါ လလည္း ျပန္ျပန္သာေနရတာပါပဲ။ အဲ့သလိုနဲ႔ ေႏြရာသီတိုင္းေႏြရာသီတိုင္းမွာ ကႀကီးက ကေန ျပန္ျပန္စရင္းစရင္း ေရွ႔ဆက္မတိုးပဲ သင္ယူသူေရာ သင္ေပးသူပါ အလိုလိုေနာက္ဆုတ္မိရက္သားေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာပါပဲ။
ဒီမွာတင္ “အေဖက ေျပာခဲ့တယ္၊ မေန႔က ဦးေလးကိုေတြ႔ရဖို႔ လူနွစ္ခုလာခဲ့တယ္”ေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့ပါပဲ။
မေန႔က ရပ္ကြက္ထဲက အိုင္စပိသရီးစပိအေၾကာင္းေျပာရင္း “မေန႔က ဦးေလးကိုေတြ႔ရဖို႔ လူနွစ္ခုလာခဲ့တယ္”က စိတ္ထဲေပၚလာျပန္တယ္။ ျဖစ္ပံု က်ေနာ္ဒီေရာက္ၿပီး သိတ္မၾကာခင္မွာ မိတ္ေဆြတေယာက္အိမ္မွာ ကိစၥတခုရွိလို႔ ၃ ရက္ေလာက္ သြားေသာင္တင္တယ္။ ျပန္ခါနီးေတာ့ ကိုယ့္ဖုန္းနံပတ္ေပးခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းရွိရင္ဆက္ဖို႔မွာခဲ့တယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ၃ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ့သား အသက္ ၁၅ နွစ္ ေလာက္ရွိမယ့္ခေလးက က်ေနာ့္ကို “အေဖက ေျပာခဲ့တယ္၊ မေန႔က ဦးေလးကိုေတြ႔ရဖို႔ လူနွစ္ခုလာခဲ့တယ္”လို႔ ဖုန္းနဲ႔ေျပာတယ္။
ဒီကို ဘာ လူဝင္မႈအေနအထားနဲ႔ပဲေရာက္ေရာက္ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဗမာျပည္သားမိဘေတြေမြးတဲ့ အေမရိကန္ေပါက္ ဗမာခေလးေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း အေမရိကန္ကို ငယ့္ငယ္ေလးနဲ႔ေရာက္လာၿပီး ဝလံုးတန္းကေန ေက်ာင္းစေနရတဲ့ခေလးေတြအတြက္ေတာ့ အဂၤလိပ္ စကားက First Language ၊ ဗမာစကားက Second Language ျဖစ္သြားၾကတာပါ။ အဂၤလိပ္လိုေျပာရဆိုရတာ ပိုလြယ္ပိုေကာင္းပိုပီၿပီး ဗမာလိုေျပာရတာ ခက္လည္းခက္ အာလည္းမေတြ႔သလို ပီလည္းမပီၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါလည္း သူတို႔ကို အျပစ္ဆိုစရာမရွိပါဘူး။ သူတို႔ေနတာ ဗမာျပည္မွ မဟုတ္တာကိုး။ (ေယဘုယ်ေျပာရရင္) သူတို႔ကိုယ္၌ကလည္း ဒီမွာ ဗမာစာ ဗမာစကားမတတ္လည္း ေနလို႔ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အသိက သိစိတ္မွာေရာ မသိစိတ္မွာပါ စြဲေနၾကတာမ်ိဳးလည္းရွိၾကပါတယ္။
ဒါဆို မသင္ေပးရေကာင္းလားလို႔ မိဘနဲ႔ဝန္းက်င္ကို ယိုးမယ္ဖြဲ႔စရာက်န္ပါတယ္။ ဒါလည္း က်ေနာ့္အေတြ႔အႀကံဳအရေျပာရရင္ သိတ္ေတာ့မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ ထင္တာပါပဲ။ အေမရိကန္လူေနမႈဘဝ(ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြမွာ အလုပ္ လုပ္ေနၾကတဲ့ သူလိုငါလိုလူေတြကိုျဖစ္ပါတယ္) အစစ္အမွန္ထဲကို ထဲထဲဝင္ဝင္ေရာက္ဘူးသြားရင္ “ေၾသာ္ ဒါ့ေၾကာင့္ကိုး”လို႔ အေျဖရသြားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ မိဘေတြအေနနဲ႔လည္း စားဝတ္ေနေရးဘဝ အထိုင္ေလးက်ေအာင္ မယိုယြင္းရေအာင္လံုးပမ္းေနရတာနဲ႔တင္ စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ ရုပ္ႏြမ္းနယ္တဲ့ဒဏ္ေတြ ပိေနၾကရွာတာပါ။ သားသမီးေတြကို စာနဲ႔စကားသင္ဖို႔မေျပာနဲ႔ တခ်ိဳ႔ဆို တအိမ္တည္းေနၿပီး မိဘနဲ႔သားသမီး တပတ္တႀကိမ္ ထမင္းလက္ဆံုစားဖို႔ေတာင္အနိုင္နိုင္ပါ။ ထားပါေတာ့ေလ အဲ့အေၾကာင္းလည္း ေနာက္ပိုင္းေတြမွာ ထည့္ထည့္ေျပာသြားပါ့မယ္။
ေနာက္တခုက ဝန္းက်င္။ ဒီမွာလည္း “ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ခ်ာ့ခ္်ေတြ၊ ဗလီေတြရွိေနတာပဲဟာ အဲ့ဒီမွာ သင္ေပးေပါ့။ ဘုန္းႀကီးေတြလည္းရွိ ဆရာေတြလည္းရွိတာပဲ။ သူတို႔ သင္ေပးနိုင္တာပဲ။ မသင္ေပးနိုင္လို႔ရွိရင္လည္း ဆရာငွားသင္ခိုင္းေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကြန္ျမဴနတီအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ တဦးျခင္းေဗာ္လံတီယာလုပ္ေနသူေတြလည္းရွိတာပဲဟာ”လို႔ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းရွင္းျပပါရေစ။ တစ္တခ်က္က ဘာသာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာသင္တဲ့အခါ ဘာသာမတူတဲ့မိဘမ်ားက သူတို႔ကေလးေတြကို မလႊတ္ခ်င္ပါဘူး။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ လူတခ်ိဳ႔ ဒီသာ ေရာက္ေနၾကတာ ခုထိ ေတြးပံု ေနထိုင္ပံု က်င့္သံုးပံု ေကာက္ယူပံုေတြက လူမ်ိဳးနဲ႔ဘာသာ သာမတူၾကတာ သာမန္အားျဖင့္ေတာ့ ဗမာျပည္ ဆန္လြန္းတုန္း၊ ဗမာျပည္အၿငိ ဗမာျပည္အတြယ္ တြယ္ေနတုန္း မဟုတ္လား။ ကိုယ့္ေက်ာင္းလာ ကိုယ့္ဂါထာရြတ္ရမယ္လို႔ မေျပာရံုတမယ္ ကိုယ့္ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈအထိုင္ကေန ဗမာစာအေရးအဖတ္ကို သင္ၾကတာမဟုတ္လား။ ဒါက သင္ေပးသူနဲ႔ မိဘေတြဘက္က သဟဇာတသိတ္မျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းတခုပါ။ ဆိုေတာ့ စာသင္တာမွာေတာင္ ဘာသာလူမ်ိဳးတူရာစုစက္ၿပီး သင္ၾကတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။
တခါ ခေလးေတြဘက္ကၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ယဥ္ေက်းမႈစံု လူမ်ိဳးစံု ဘာသာစံု ယံုၾကည္မႈစံုယဥ္ေက်းမႈစံု ေရာေနွာေနထိုင္ျခင္းကိုအားေပးတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ႀကီးျပင္းရတာဆိုေတာ့ လူမ်ိဳးအစြဲက မိဘမ်ားထက္ ပါးပါတယ္။ ခြဲျခားအဆက္ဆံကို သူတို႔လည္းမခံခ်င္၊ သူတပါးလည္း မလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္က အေျခခံအားျဖင့္ကို စြဲၿငိေနတာမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႔မိဘေတြက ဗမာျပည္ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးရဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြအနက္ အဆိုးဆံုးျဖစ္တဲ့ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒနဲ႔က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့လူမ်ိဳးစြဲအျမင္ေတြကို ဒီအထိယူလာၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း အေမရိကန္နိုင္ငံသားအျဖစ္ခံယူထားၾကၿပီး ခုထိတိုင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ တစုနဲ႔တစု မုန္းတီးနာက်ည္းေရးေတြ ဆန္႔က်င္မပတ္သက္ေရးေတြေျပာပလားဆို ခေလးေတြက မႀကိဳက္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ မိဘမို႔သာ ျပန္မေျပာရင္ရွိမယ္ သူတို႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ မိဘေတြကိုပါ အထင္အျမင္ေသးတာ စက္ဆုပ္ရြံရွာတာေတြျဖစ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဘာသာတူလူမ်ိဳးတူေတြစုသင္တဲ့ေနရာမွာ သြားတက္ရေစဦး ဆရာေတြက သင္ရင္းသင္ရင္း အတိတ္အနာေဖးခြာမုန္းတီးေရးေတြ မသိမသာေရာ သိသိသာသာပါသြင္းလာပလားဆို ခေလးေတြ မနွစ္ၿမိ့ဳေတာ့ပါဘူး။ အဲ့ဒီမွာ စာသင္ရတာ မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီတင္ စာသင္ရမွာကို ၿငီးေငြ႔စိတ္ကုန္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါက ခေလးေတြနဲ႔ သင္ၾကားသူေတြ ၾကားက ေစ့စပ္ရခက္တဲ့ အဟက်ယ္ရတဲ့ကိစၥတခုပါ။
ေနာက္တခုက တဦးျခင္းေဗာ္လံတီယာသင္ေပးသူေတြပါ။ သူတို႔ကေတာ့ လြတ္လပ္ပါတယ္။ စာသင္ခန္းထဲကို ဘယ္ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈမွ အယူလာမခံသလို သူတို႔ကိုယ္၌ကလည္း ဘာသာေတြနဲ႔ ခတ္ကင္းကင္းေနသူေတြမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဆို ဘာ ဘာသာမွမယံုၾကည္သူေတြပါ။ အဲ့သလိုေနရာေတြမွာေတာ့ ခေလးေတြ အထိုက္အေလွ်ာက္ေပ်ာ္ေပမယ့္ ေရရွည္သင္ေပးသင္ယူဖို႔ေတာ့ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ မျဖစ္နိုင္ရတာက သင္ေပးသူရဲ့စားဝတ္ေနေရးဘဝနဲ႔ ခေလးေတြရဲ႔ေက်ာင္းခ်ိန္၊ အိမ္စာလုပ္ခ်ိန္၊ ေက်ာင္းျပင္ပ လုပ္ငန္းေဆာင္တာသြားရခ်ိန္၊ အားကစားခ်ိန္၊ ရပ္ကြက္ထဲကအေဖာ္ေတြနဲ႔ လည္ခ်ိန္ပတ္ခ်ိန္ ကစားခ်ိန္၊ တီဗီၾကည့္ခ်ိန္၊ ကြန္ျပဴတာ၊ အင္တာနက္နဲ႔ ဂိမ္းကစားခ်ိန္ေတြရွိေနလို႔ပါပဲ။
တဦးျခင္းသင္ေပးသူေတြက အဲ့ဒီအခ်ိန္ေတြကို သူတို႔ေန႔စဥ္ဘဝထဲကေန သြားဖဲ့ယူဖို႔မျဖစ္နိုင္သလို လုပ္လည္းမလုပ္ၾကပါဘူး။ ဘာသာေရး အေျခခံတဲ့ေနရာေတြမွာေတာ့ အဲ့ဒီအခ်ိန္ေတြကို နည္းနည္းတင္းၾကပ္ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ကို ဖိအားေလးနည္းနည္းသံုးၿပီး ညွိလို႔ရေကာင္းရေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔ၾကေတာ့ ေရရွည္မွာမျဖစ္ပါဘူး။ ဒီမွာက ငါမိဘ ငါဆရာ ငါဘာဆိုၿပီး ဘယ္ကေလးကိုမွ ကြပ္ညပ္ခြင့္မရွိတာက အဓိကျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဆိုေတာ့ သင္ေပးမယ့္သူက သူအားမယ့္အခ်ိန္၊ ခေလးေတြအားမယ့္အခ်ိန္၊ လူအတတ္နိုင္ဆံုးစံုမယ့္အခ်ိန္ စတာေတြ ခ်ိန္ရင္းညွိရင္းသင္ရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ လံုးပါးတဲ့ကိန္း ဆိုက္ၿပီး တံခါးပိတ္ ဂ်ိတ္ေတြျဖစ္ကုန္တာမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ခေလး ၁၉ ေယာက္ကို တပတ္ကို ၄ ရက္နႈန္းနဲ႔ ၂ နွစ္ေလာက္ ဗမာစာ ဗမာစကားသင္ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ခုေတာ့ နားသြားပါၿပီ။ ဒါက ေဗာ္လံတီယာ သင္ေပးသူနဲ႔ခေလးေတြၾကား ညွိဖို႔ခက္တဲ့အခ်ိန္ျပႆနာပါ။
ေနာက္ဆံုးတခ်က္ကေတာ့ ဘာသာေရးအေျခခံပဲျဖစ္ျဖစ္ တဦးျခင္းေဗာ္လံတီယာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူႀကံဳရတဲ့ ဘံုျပႆနာပါ။ ေက်ာင္းႀကီး တက္ရတဲ့ကာလေတြမွာ အခ်ိန္ညွိဖို႔ခက္သမို႔ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ေတြမွာ တပတ္ ၇ ရက္(အနည္းဆံုး ၅ ရက္) တေန႔ ၄ နာရီေလာက္ ေတာက္ေလွ်ာက္သင္တဲ့နည္းပါ။ ဒီနည္းက မထိေရာက္ဘူးလားဆိုေတာ့ တနွစ္စာထိေရာက္တယ္။ အလုပ္ျဖစ္လားဆိုေတာ့ တသက္စာအလုပ္မျဖစ္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ ခုလိုေျပာရသလဲဆိုတာ ရွင္းျပပါရေစ။
ခေလးေတြလည္းေႏြေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ မိဘမ်ားလည္း အလုပ္က ဗေကးရွင္န္းရခ်ိန္ဆိုေတာ့ တနွစ္လံုးပမ္းသမွ် မိသားစုစံုညီ အေပ်ာ္ခရီးထြက္တာ၊ လည္တာပတ္တာေတြခနဖယ္ထားၿပီး ခေလးတိုင္း တေန႔ ၄ နာရီ တပတ္ ၅ ရက္ မပ်က္မကြက္တက္ၾကတယ္လို႔ပဲ ေတြးပါဦး။ ကိစၥက ရွိပါတယ္။ ဒီေႏြအပိတ္မွာ ကႀကီးေရက ကေနစ ကကညစ္ ေပမွာျခစ္အလယ္ ညအခါလသာသာအဆံုး သင္ေပးနိုင္ သင္ယူနိုင္သြားၾကတယ္ဆိုပါေတာ့။ ေက်ာင္းႀကီးျပန္ဖြင့္ေတာ့ ေက်ာင္းႀကီးျပန္တက္။ ေက်ာင္းႀကီးကိစၥေန႔တဓူဝနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ျပန္ကုန္ရတာပါ။ ကိုယ့္ဘာသာ အိမ္ေနရင္း ဗမာစာျပန္ေႏႊးခ်ိန္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တေႏြစာသင္ခဲ့သမွ်လည္း ေမ့မက္ကုန္ၾကတာပါပဲ။ ဒီက ေက်ာင္းသားဆိုတာ တကယ္အလုပ္မ်ားပလားဆို ဖင္ယားလို႔ေတာင္ မကုပ္အားတဲ့အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ေနာက္နွစ္ေႏြေက်ာင္းပိတ္လို႔ ဇကာတင္က်န္တာေလးေတြ စသင္ဖို႔ျပန္ေရာက္လာပလားဆို ကႀကီးေရ ျပန္က၊ ကညစ္ ေပမွာ ျပန္ျခစ္၊ ညအခါ လလည္း ျပန္ျပန္သာေနရတာပါပဲ။ အဲ့သလိုနဲ႔ ေႏြရာသီတိုင္းေႏြရာသီတိုင္းမွာ ကႀကီးက ကေန ျပန္ျပန္စရင္းစရင္း ေရွ႔ဆက္မတိုးပဲ သင္ယူသူေရာ သင္ေပးသူပါ အလိုလိုေနာက္ဆုတ္မိရက္သားေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာပါပဲ။
ဒီမွာတင္ “အေဖက ေျပာခဲ့တယ္၊ မေန႔က ဦးေလးကိုေတြ႔ရဖို႔ လူနွစ္ခုလာခဲ့တယ္”ေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့ပါပဲ။
0 comments:
Post a Comment