Monday, March 28, 2011

မဟတၱမဂႏၶီ၊ မာတင္လူသာကင္းႏွင့္တစ္စံုျပည့္သူမ်ား (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

         တေလာက ျမန္မာျပည္မွမိတ္ေဆြတဦး အလည္လာသျဖင့္သြားေတြ႔ႏႈတ္ဆက္ရင္း အလႅပသလႅပေျပာျဖစ္၏။ သူက လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မိုင္သိန္းခ်ီေဝးသူ။ ေခတ္ပညာတတ္၊ လူလတ္တန္းစား၊ စီးပြားေရသမားေပါက္စ။ “ဘယ္အစိုးရတက္တက္.. ငါ့အစိုးရ”ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္းေနသူျဖစ္ေသာ္လည္း အမွား/အမွန္ကိုျမင္တတ္သူ။ ခက္ေနသည္က သူ႔အေတြးအေခၚက လက္ခံထားသည့္ အမွား/အမွန္သည္ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ အမွန္/အမွားေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ျဖစ္သြား၏။ ၉ဝ တုန္းက အန္င္အယ္လ္ဒီ၊ ၂ဝ၁ဝ က်ေတာ့ ႀကံ့ဖြံ႔။

သူက ဒီဘက္ေခတ္ျမန္မာျပည္တြင္ “အာဏာပိုင္” ဆိုသည့္ေဝါဟာရ ေဖာင္းပြေခတ္စားေနျခင္းကို နားကေလာ ေနဟန္တူ၏။ “မင္း ..စဥ္းစားၾကည့္ကြာ..ငါးတန္းေတာင္မေအာင္၊ ဘယ္ေခတ္မွာမွ လူရာအသြင္းမခံရဖူးတဲ့ ကေလကေခ်ေတြက ရပ္ကြက္လူႀကီးတက္လုပ္။ ထစ္ ကနဲရွိ က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္အာဏာပိုင္မ်ားက..ဆိုၿပီးေအာ္ေနတာကြ” ဟုဆိုေတာ့ က်ေနာ္က “ဒါဆိုရင္ကြာ ငါးတန္းလည္းေအာင္မယ္.. ေခတ္ တေခတ္ေခတ္မွာလည္းလူရာဝင္ခဲ့သူက အဲသလိုေအာ္ရင္ေရာ” လို႔ ေမးမိသည္။ သူကခ်က္ျခင္းပင္ “နည္းနည္းေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ.. လူၾကားေတာ့ေကာင္းေသးတာေပါ့” ဟုျပန္ေျဖ၏။ “ဒါဆို..အဲဒီေကာင္ေတြေနရာမွာ မင္းတို႔ဝင္လုပ္ရင္ေရာ” လို႔ က်ေနာ္က အထြန္႔ထပ္တက္ၾကည့္မိသည္။ “ငါ့အေနနဲ႔ကေတာ့ ေသေတာင္မလုပ္ဘူး..အဲသလိုေကာင္ေတြနဲ႔တြဲၿပီး.. မင္း..စဥ္းစားၾကည့္ေလကြာ သူတို႔နဲ႔သြားတြဲလိုက္တာ နဲ႔ရပ္ကြက္ကပါ ငါ့ကိုေစာက္ျမင္ကပ္မွာေပါ့ကြ” ဟုေျပာ၏။ က်ေနာ္က “ဒါဆိုမင္းက အဲဒီေကာင္ေတြ တြင္က်ယ္ေနတာကို လည္းမႀကိဳက္ အဲဒီ ေကာင္ေတြနဲ႔လည္း တြဲမလုပ္ႏိုင္ဆိုေတာ့..မင္းက ဘယ္လိုျဖစ္ခ်င္တာလဲ” ဟု ထပ္ေမးမိ၏။ သူက “ေဟ့ေကာင္..မင္းက ႏိုင္ငံေရးေတြပါလာၿပီ” ဟုဆိုၿပီး ေဘးဘီကို မလံုမလဲလွမ္းၾကည့္သည္ကို သတိထားလိုက္မိသည္။ သူ အေမရိကားမွာ က်ေနာ္ႏွင့္စကားေျပာေနျခင္းကို ေမ့သြားဟန္တူသည္။ စကားလမ္းေၾကာင္းက သိသိသာသာေျပာင္းသြားၿပီး စကားစျပတ္သြား၏။

က်ေနာ္က သူ႔စကားမ်ားထဲမွ “အာဏာပိုင္” ဆိုသည့္ေဝါဟာရကို အေတြးပြားေနမိသည္။ အာဏာကိုမည္သူပိုင္သနည္းဟု  ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ “ျပည္သူ” သို႔မဟုတ္ “လူထု” ဆိုသည္မ်ားကို တန္းကနဲေျပးျမင္မိၾကမည္။ မွန္၏။ ႏိုင္ငံေရးက်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္ မ်ားႏွင့္ႏိုင္ငံ ေရးသမားမ်ား၏ႏႈတ္ဖ်ားမွ ဆီသည္မလက္သုတ္ျဖစ္မတတ္ ျမင္ရၾကားဖန္မ်ားလွသည့္ေဝါဟာရ။ အာဏာသည္ လူထုဆီကလာလာ ဘယ္သူ႔ဆီကလာလာ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားအတြက္ မိမိတည္ေဆာက္ခ်င္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ပံုစံကိုေဖၚရန္ အာဏာ လိုအပ္၏။ အာဏာမရွိလွ်င္ ဘာမွလုပ္မရ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၿပီး “အာဏာလိုခ်င္လို႔လုပ္တာမဟုတ္” ဆိုလွ်င္ အာဏာလည္း ဘယ္ေတာ့မွမရတတ္။ ဘာမွလည္းလုပ္မရ။ အာဏာယူေရး သေဘာထားရွိေသာ္လည္း အေျခအေနႏွင့္“လမ္းစဥ္” မကိုက္သျဖင့္ လမ္းခြပ္လတ္တြင္ “ေလွ်ာေမြး” ျဖစ္သြားၾကရသည္မ်ားလည္းရွိေသး၏။

ဤေနရာတြင္ အာဏာဟုဆိုလွ်င္ “ႏိုင္ငံေရးအာဏာ” ကိုဆိုလိုၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးဟုဆိုက “အာဏာႏိုင္ငံေရး” ကိုဆိုျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ သူ ေတာ္ေကာင္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ေနသည့္သူေတာ္စင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားအၾကား “စည္း” အလြန္ “ထူ” ပါသည္။ အာဏာရယူေရးအတြက္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ နည္းလမ္း ၂ သြယ္ရွိ၏။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္လူထုတိုက္ပြဲ။ ဤ ၂ ခု သည္ နည္းနာအရသာ ၂  ခု ျဖစ္ ရ၏။ လက္ေတြ႔တြင္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးက လူထုတိုက္ပြဲႏွင့္ဆက္စပ္ယူမွရသည္။ က်ေနာ္က လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို အားသန္သူမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအေၾကာင္းမေျပာလို။ မေျပာတတ္။ မေျပာႏိုင္။ ေျပာႏိုင္စြမ္းလည္းမရွိ။

လူထုတိုက္ပြဲဟု က်ေနာ္တို႔ႏႈတ္က်ိဳးလာၾကသည့္ (Mass Movement) ေနရာတြင္ အၾကမ္းမဖက္ေရးလႈပ္ရွားမႈ (Non-Violence) ဆိုသည့္ေဝါဟာရက တစတစေနရာယူလာသည္ကိုေတြ႔ရ၏။ စကားလံုးတိုင္း၏ေနာက္ကြယ္တြင္ အဘိဓမၼာ ရွိၾကသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႔စကားလံုးမ်ားသည္ သူခ်ည္းသက္သက္ေတြးၾကည့္သည္ထက္ ဆန္႔က်င္ဖက္ႏွင့္တြဲၾကည့္မွ ပိုထင္းလာသည္လည္းရွိ၏။ (ဥပမာ- အစိုးရ..ဆိုသည္ကို အစိုး မရ…ဆိုသည္ႏွင့္တြဲၾကည့္သည့္သေဘာ) လူထုတိုက္ပြဲဟူသည့္ စကားလံုးတြင္ “တိုက္ပြဲ” ဆိုသည္မွာ “လူထု” ဆိုသည္ႏွင့္ တသားတည္းတထပ္တည္းျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ တိုက္ပြဲရွိသည့္လူထုႏွင့္ လူထုပါသည့္တိုက္ပြဲ။

က်ေနာ္က (Violence) ကို အၾကမ္းဖက္ျခင္း၊ (Non-Violence) ကို အၾကမ္းမဖက္ျခင္းဟု ဘာသာျပန္ျခင္းကို ဘဝင္မက်။ (Non-Violence)ကို “လက္နက္မကိုင္သည့္ေတာ္လွန္ေရး” ဟု နားလည္ထား၏။ တခ်ိဳ႔က (Non-Violence) ဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ “လုပ္သမွ်ခံေရး.. ျပန္မလုပ္ေရး” ဟုထင္တတ္သည္မွာလည္း မဟုတ္ေသး။ “လက္နက္မကိုင္သည့္ေတာ္လွန္ေရး”သည္ အာဏာ ဖီဆန္ေရးႏွင့္တြဲမွ တစ္စံုျပည့္၏။ ထိုသို႔မဟုတ္က တျခမ္းပဲ့။ “လက္နက္မကိုင္သည့္ေတာ္လွန္ေရး” သည္ “လုပ္သမွ်ခံေရး” မဟုတ္။

ေရွ႔ေနဘဝ ေတာင္အာဖရိကမွစ၍ အရိုက္အႏွက္ခံခဲ့ၿပီး သူတပါးလက္ခ်က္ျဖင့္ အသက္ထြက္သြားခဲ့ရရွာသည့္ဂႏၶီႀကီး၏ တသက္တာတြင္ “မတရားသည့္အမိန္႔အာဏာမွန္သမွ်” ကို “ဖီဆန္” ခဲ့သည္သာျဖစ္၏။ မာတင္လူသာကင္းႏွင့္ဂႏၶီႀကီး၏ “ရန္ကိုရန္ျခင္းမတုန္႔ႏွင္း” အေတြးအေခၚႏွင့္လုပ္ဟန္မွာ “အာဏာဖီဆန္ျခင္း” ႏွင့္တြဲထား၏။ အာဏာဖီဆန္ေရးမပါသည့္ (Non-Violence) သည္ တစ္စံုမျပည့္။
ထို႔ေၾကာင့္  (Mass Movement) “လူထုတိုက္ပြဲ” ဟုဆိုဆို (Non-Violence) “လက္နက္မကိုင္ေတာ္လွန္ေရး” ဟုေျပာေျပာ “အာဏာဖီဆန္ေရး” မပါလွ်င္ လိုရာမေပါက္။ ခရီးမေရာက္။ မၿပီးေျမာက္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments:

Post a Comment