Sunday, March 27, 2011

သာမန္အခ်ိန္မွာသာမန္ျပည္သူျဖစ္ခ်င္သူ(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

အခုတေလာလူေျပာအမ်ားဆံုးျဖစ္မည္ထင္သည့္ ျပည္တြင္းသတင္းမွာ ျပည္သူ႔စစ္မႈထမ္းဥပေဒ အေၾကာင္းျဖစ္ဖို႔မ်ားမည္။ ကမၻာႀကီး ရြာျဖစ္သြားၿပီ၊ ကမၻာႀကီး ျပားသြားၿပီ၊ ကမၻာမႈျပဳျခင္းျဖစ္ေနၿပီ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုသံမ်ားေထာင္းလေမာင္းထမည္မွ်ပင္ထထ၊ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာဆိုသည္ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ကား ထိုအေကာက္အယူမ်ားမွန္ကန္ေၾကာင္း ေထာက္ျပႏိုင္စရာ “အေရြ႔” မ်ားမ်ား စားစားမယ္မယ္ရရ ဘာတခုမရွိေသးသည္မွာ ေသခ်ာဆဲပင္ျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ႏွင့္ေခတ္သစ္ နည္းပညာမ်ားက ႏိုင္ငံတို႔၏နယ္နမိတ္တို႔ကိုျဖဳတ္ခ်လိုက္ၿပီဟု ဘယ္သို႔ပင္ဆိုဆို သက္ဆိုင္ရာအစိုးရတို႔က သူတို႔မၾကည့္ေစ မျမင္ေစခ်င္သည့္ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားကို ကန္႔ထား ပိတ္ထား ဆို႔ထားေန သည္မွာလည္း အထင္အရွားပင္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတို႔၏ နယ္နမိတ္မ်ား၊ စည္းမ်ား ဖ်က္ခ်လို႔ မရႏိုင္ေသး။ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႔ဆိုလွ်င္ ၿခံစည္းရိုးပင္ခတ္လိုက္ေသး၏။ ဘာတတ္ႏိုင္သနည္း။ ဘာမွမတတ္ႏိုင္။ သူ႔အေျခအေန သူ႔အက်ိဳးအေၾကာင္း အဆက္အစပ္တို႔ အထင္အရွားရွိေနသည္မွာလည္း မ်က္ျမင္ပင္ျဖစ္ သည္။ ႏိုင္ငံတို႔၏ “အခ်ဴပ္အျခာအာဏာႏွင့္နယ္နမိတ္စည္းမ်ား” ရွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဖ်က္လို႔မရႏိုင္ေသး၊ ဖ်က္လို႔မျဖစ္ႏိုင္ေသး။

ႏိုင္ငံသားတိုင္းစစ္မႈထမ္းရမည္ဆိုျခင္း ဥပေဒအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ႏိုင္ငံတကာႏႈန္းစံတန္ဖိုးေတြႏွင့္ ခ်ိန္ၾကည့္ၾကရမည္ထင္သည္။ ႏိုင္ငံတကာစံဆိုသည့္ အထိုင္ေပၚမွေျပာမွလည္း ၿခံဳမိမည္ထင္၏။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းစစ္မႈထမ္းရန္လိုသည္ ဆိုသည့္ဥပေဒမ်ားရွိတတ္ၾကသည္။ ဥပေဒဆိုသည့္အတိုင္း ျခြင္းခ်က္မ်ားလည္းရွိ၏။ မထူးဆန္း။ ထိုသို႔ဆိုက ဒါဆိုလွ်င္ ဒီကိစၥဟာ “စကားလုပ္ေျပာေနစရာအေၾကာင္းမရွိဘူးလား” ဟု ေတြးစရာရွိပါမည္။ စကားလုပ္စရာ ရွိပါသည္။  ႏိုင္ငံတကာစံမ်ားအေၾကာင္းထက္ ဗမာျပည္၏လက္ရွိထုတ္ျပန္လိုက္သည့္ စစ္မႈထမ္း ဥပေဒအေၾကာင္း၊ ထိုဥပေဒလိုအပ္/မလိုအပ္။ ဘာေၾကာင့္ ထိုဥေဒထုတ္ျပန္ရ အက်ိဳးဆက္ဘာေတြျဖစ္ စသည္တို႔ကား မေျပာမျဖစ္ေျပာရမည့္ကိစၥျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိသည္။

ႏိုင္ငံသားတိုင္းစစ္မႈထမ္းရန္လိုအပ္သည္ ဆိုသည့္ဥပေဒကို ယင္းတို႔၏ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥေဒမ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းထားေသာသက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံတို႔သည္ ယင္းႏိုင္ငံသားတို႔အား အၿမဲတမ္းအခ်ိန္ျပည့္ စစ္သည္ေတာ္မ်ားအျဖစ္ ကာလအကန္႔အသတ္ျဖင့္ ပံုမွန္တပ္မေတာ္မ်ားတြင္ အမႈထမ္းခိုင္းျခင္းမွာ အလြန္နည္းပါး ပါသည္။ “ကမၻာႏွင့္ခ်ီ၍ စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔မ်ားသန္းလာခ်ိန္၊ တႏိုင္ငံကတႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္စစ္ျပဳရန္ စစ္ျပင္ခ်ိန္၊ တႏိုင္ငံငံ၏ က်ဴးေက်ာ္စစ္အားတြန္းလွန္ရန္ ခုခံစစ္ျပင္ခ်ိန္” စသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ကား အစိုးရတို႔သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ဆိုသည့္ ဝွက္ဖဲအားထုတ္သံုး ၾကရေတာ့သည္။ သာမန္အခ်ိန္တြင္ သာမန္ျပည္သူတို႔ သတိပင္မထားမိသည့္အခ်က္ျဖစ္၏။

ကမၻာေပၚတြင္အကန္႔အသတ္ႏွင့္ျဖစ္ေနသည့္ စစ္ပူရာေဒသမ်ားရွိေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း တကမၻာ လံုးႏွင့္ခ်ီ၍ စစ္ျဖစ္မည့္အလားအလာမ်ား လက္ေတြ႔တြင္ မရွိေသးပါ။ ဗမာျပည္သည္ ကမၻာ့အစိတ္ အပိုင္းျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာႏွင့္ခ်ီ၍ စစ္ပူေနျခင္းမရွိေသးသလို စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔မ်ားလည္းမေတြ႔ရေသးပါ။ ကမၻာစစ္ႀကီး ဆိုသည့္လွန္႔လံုးျဖင့္ ထိုဥပေဒျပ႒ာန္းရမည့္အခ်ိန္မဟုတ္ပါ။ မေရာက္ေသးပါ။ မလိုပါ။

ဗမာျပည္၏ပကတိအေျခအေနအရ တိုင္းတပါးကိုက်ဴးေက်ာ္စစ္ဆင္ႏႊဲရန္ အေၾကာင္းတရားအရေရာ လက္ေတြအေနအထားအရေရာ ဘာမွျပစရာမရွိပါ။ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္လည္း ျပမရပါ။ စစ္အင္အား၊ နည္းပညာ၊ စစ္ေရးေလ့က်င့္မႈတို႔တြင္လည္း တိုင္းတပါးအားက်ဴးေက်ာ္ခ်င္ဦးေတာ့ အဖက္ဖက္မွာ နိမ့္ေနေသးသည္။ အရည္အေသြးျပည့္ဝသည့္ေခတ္မီတပ္မေတာ္ မျဖစ္ေသး။ ေခတ္မီတပ္မေတာ္မ်ားႏွင့္မယွဥ္ႏိုင္ေသး။ ထို႔အတြက္ တိုင္းတပါးအား က်ဴးေက်ာ္ရန္ဟူ၍ စစ္သားသစ္စုေဆာင္းစရာ၊ ထိုဥပေဒျပ႒ာန္းစရာအေၾကာင္းမျမင္ပါ။ မရွိပါ။မလိုပါ။

ပတ္လည္ႏိုင္ငံမ်ားကျဖစ္ျဖစ္ အေဝးတိုင္းျပည္မ်ားကျဖစ္ျဖစ္ ဗမာျပည္အားက်ဴးေက်ာ္စစ္ ဆင္ႏႊဲရန္ စစ္ျပင္ေနသည့္ လကၡဏာဘာတခုမွမရွိ။ ထိုႏိုင္ငံမ်ားမွ ေငြေၾကး၊ နည္းပညာ၊ အရင္းအႏွီး၊ ႏိုင္ငံျခား တိုက္ရိုက္ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံမႈမ်ားသာ ဒလေဟာဝင္လာေနသည္။ စစ္ဝင္လာျခင္းမရွိ။ ထို႔အတြက္ ခုခံစစ္အတြက္၊ “အမ်ိဳးသားေရးတို႔၊ အခ်ဴပ္အျခာအာဏာကိုကာကြယ္ရန္တို႔” ဆိုၿပီးစစ္သားသစ္ သိမ္းသြင္းယူစရာမလိုအပ္။ တပ္တိုးခ်ဲ႔ရန္မလိုအပ္။ ေနာက္တခုကလည္း သန္း ၅ဝ ေသာျပည္သူအတြက္ စစ္တပ္အင္အား ယခုထက္ပိုရွိေနလည္း “အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္မႈ” မရွိလွ်င္ ဘာမွလုပ္မရ။ ဘယ္ေတာ့မွတြန္းလွန္မရ။ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္မႈအတြက္ အေကာင္းဆံုးျပယုဂ္မွာ ဗမာ့မ်ိဳးခ်စ္တပ္မေတာ္၏ အစပင္ျဖစ္သည္။ ဘီအိုင္ေအကို ဗိုလ္ေတဇဦးေဆာင္ၿပီးဝင္လာခ်ိန္က ဗမာျပည္တြင္ “အမ်ိဳးသားအၿမဲတမ္းမေတာ္” မရွိ။ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စား ကိုယ့္လက္နက္ကိုယ္ရွာၿပီး စစ္သားျဖစ္လာသူေတြသာမ်ား၏။ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္မႈျဖင့္သာ လြတ္လပ္ေရးရယူႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အျမင္တခ်ိဳ႔က ယခုလုပ္ေဆာင္ခ်က္အား န.အ.ဖ လက္ထက္တြင္ တပ္အင္အားေတြတိုးခ်ဲ႔လာသည္။ တပ္ေတြမွာ နံပတ္ေတြသာတိုးလာေသာ္လည္း ဖြဲ႔စည္းပံုမျပည့္၊ တပ္သားအင္အားႏွင့္အရာရွိ အခ်ိဳးအစားကမညီ ထို႔ေၾကာင့္ တပ္ဖြဲ႔စည္းပံုျဖည့္ရန္ႏွင့္ အခ်ိဳးမညီသည္ကိုညီေအာင္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္၊ “ဖြဲ႔စည္းပံုျပည့္ေရးႏွင့္အခ်ိဳးညီေရး” ေလာက္သာ လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္၊ ထို႔ထက္မပို ဟုဆိုသည္။ သည့္ထက္ပိုမေတြးခ်င္တာလား မေတြးမိတာလားမေျပာတတ္။ ထိုမွ်ႏွင့္ အေတြးရပ္သြားသည္မွာလည္း မသင့္ဟုထင္သည္။

ေနာက္အျမင္တခုက မၿငိမ္းေသးသည့္ျပည္တြင္းစစ္ကို စစ္ျဖင့္အၿပီးၿငိွမ္းရန္(တနည္းေျပာရလွ်င္ အျပဳတ္တိုက္ရန္) တပ္အင္အားတိုးခ်ဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ ႀကီးထြားလာမည့္တပ္အင္အားႀကီးျဖင့္ “ျပည္တြင္း စစ္ကိုအျပဳတ္တိုက္ၿပီး န.အ.ဖ က ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ျပရန္” ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆိုသည္။ စစ္ပြဲကို သို႔မဟုတ္ စစ္ပြဲတပြဲကို စစ္ျဖင့္အႏိုင္တိုက္၍ရပါသည္။ စစ္ပြဲႏိုင္ရံုမွ်ျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥၿပီးေျမာက္သြားသည္ဟု အဓိပၸါယ္မထြက္ပါ။ စစ္ပြဲေနာက္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား တသီႀကီး ရွိေနပါသည္။ စစ္မတိုင္မီ (သို႔မဟုတ္) စစ္အတြင္း (သို႔မဟုတ္) စစ္အၿပီးတြင္ စားပြဲဝိုင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖင့္ မွ်မွ်တတအေပးအယူမ်ား ရွိရပါမည္။ ထိုသို႔မဟုတ္မူကား စစ္ပြဲေနာက္စစ္ပြဲလိုက္ ေနပါလိမ့္မည္။

ေနာက္အျမင္တခုက “ႏိုင္ငံသားတိုင္းစစ္ပညာတတ္ေျမာက္ထားဖို႔” လိုသည္။ တတ္ထားလွ်င္ေကာင္းသည္။ စစ္ျဖစ္လွ်င္ “ေရာ့ေသနတ္” ဆိုၿပီးေပးလိုက္ရံု ျဖင့္ပြဲၿပီးသည္ ဟုဆိုသည္။ စစ္ပညာတတ္ေျမာက္ထားလွ်င္၊ သင္ယူထားႏိုင္လွ်င္၊ သင္ေပးထားႏိုင္လွ်င္ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ “စစ္ပညာတတ္ေျမာက္ထားရန္ လိုျခင္း”ႏွင့္“မျဖစ္မေနစစ္မႈထမ္းခိုင္းျခင္း”တြင္ ကြာျခားခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးရွိသည္။ မတူ။ ယခုကိစၥက စစ္ပညာသင္ေပးျခင္း၊ သင္ယူျခင္းမဟုတ္။ မျဖစ္မေနစစ္မႈထမ္းခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ကြဲကြဲျပားျပား ရွိရန္၊ ျမင္ရန္လိုမည္ထင္သည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ ဘာေၾကာင့္ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီဥေဒကိုတိုးတိုးတိတ္တိတ္ ထုတ္ျပန္ရသနည္း။ စဥ္းစားစရာ ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းကို ေသနတ္ကိုင္ထားသည့္ (သို႔မဟုတ္) ပစ္တတ္ ခတ္တတ္သည့္သူမ်ား(တနည္း စစ္သားမ်ား) အျဖစ္မခံႏိုင္ပါ။ စစ္သားဆိုသည္မွာ အမိန္႔နာခံျခင္းဆိုသည္ႏွင့္ အေသတုတ္ထားခံရသည့္ လူသားမ်ားျဖစ္သည္။ လူခ်င္းလည္းအတူတူ၊ သူေရာကိုယ္ပါေသနတ္တလက္စီ ကိုင္ထားတာလည္းအတူတူ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ အျခားသူတေယာက္၏စကားကို အျခားသူတေယာက္က အသက္ေပး၍လိုက္နာေနၾကရသနည္း။ ထို အရာသည္ “အမိန္႔နာခံျခင္း” ပင္ျဖစ္သည္။ မိမိဆႏၵအေလွ်ာက္ စစ္သားျဖစ္လာသူႏွင့္ မထမ္းမေနရအမိန္႔ေၾကာင့္ စစ္သားျဖစ္ရသူမွာ အလြန္ျခားနားပါသည္။ ဆႏၵအေလွ်ာက္စစ္သားလုပ္သူမွာ စစ္သားမျဖစ္မီကပင္ စစ္သားျဖစ္လွ်င္ဘယ္လိုေနရ က်င့္ႀကံရမည္ကို ႀကိဳေတြၿပီးသား ျဖစ္ေနတတ္သည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ အပိုးက်ိဳးၿပီးသား။ အမိန္႔နာခံလိုစိတ္ေမြးၿပီးသား မ်ားျဖစ္ေနသည္။ မထမ္းမေနရေၾကာင့္ စစ္သားျဖစ္ရသူမွာကား ထိုသို႔မဟုတ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုအပိုးခ်ိဳးမထား၊ အမိန္႔နာခံရန္အဆင္သင့္မျဖစ္။ အမိန္႔နာခံလို စိတ္လည္းမရွိတတ္။

သို႔အတြက္ စစ္သားျခင္းအတူတူမွန္ေသာ္လည္း ကိုင္တြယ္ရပံုမွာျခားနားလာသည္။ ခဲြျခားကိုင္တြယ္ရသည္။ တတန္းတည္းထားလို႔မရ။ မျဖစ္။ သည္ေတာ့ မထမ္းမေနရစစ္သားကို အမိန္႔ဆိုသည့္ ႀကိဳးျဖင့္ ေနရာတကာမွာခ်ဳပ္လို႔မရ။ အေလွ်ာ့အတင္းရွိရသည္။ ထားရသည္။ ကိုင္ရတြယ္ရ ခက္လာသည္။ ေသစမ္း သတ္စမ္းဟူ၍ အမိန္႔ျဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္ခိုင္းေစရသည့္နယ္ပယ္တြင္ “အမိန္႔နာခံေရး/မနာခံေရး”ဆိုသည္ထက္ ႀကီးေသာျပႆနာဆိုသည္မွာမရွိ။ သည္ေတာ့ တပ္တြင္းမွာ ျပႆနာေတြတက္လာသည္။ ေလ်ာ့တိေလ်ာရဲေတြျဖစ္လာသည္။ အာဏာဖီဆန္တာေတြ အမိန္႔မနာခံတာေတြျဖစ္လာသည္။ သည္မွာတင္ အမိန္႔ဆိုသည္ႀကိဳးသည္ ေကာင္းေကာင္းမၿမဲႏိုင္ေတာ့။ စစ္တပ္သည္ စစ္တပ္ႏွင့္မတူေတာ့။ န.အ.ဖသည္ သူစိတ္တိုင္းက်ထူေထာင္သည့္တပ္အား ထို အျဖစ္မ်ိဳးအေရာက္မခံႏိုင္။ အေရာက္ခံလို႔မရ။ “စစ္တပ္ျဖင့္ထူေထာင္ထားသည့္အာဏာ” သည္ စစ္မိန္႔အတိုင္းမသြားေတာ့လွ်င္ အာဏာလက္ဆုပ္ေျပမည္။ န.အ.ဖက အာဏာလက္ဆုပ္ေျဖခ်င္သူမဟုတ္။

န.အ.ဖ ျပခ်င္သည္က ၂ ခု ျဖစ္မည္။ သူ႔စိတ္တိုင္းက်ေရြးေကာက္ပြဲလည္းၿပီးၿပီ။ သူလိုခ်င္တာလည္း ရၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္သူတိုင္းကလည္း ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုသစၥာထားပါမည္ဟု အတိအလင္းေျပာၿပီးၿပီ။ စစ္တပ္ကတိုက္ရိုက္လာမည့္ စစ္ဗိုလ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္ရန္အသင့္ျဖစ္ၿပီ။ အကုန္အစင္ၿပီးၿပီလားဆိုေတာ့မၿပီးေသး “ငါတို႔ေနာက္ကိုဒီအတိုင္းလုပ္သြားေတာ့မယ္” ဆိုသည္ကို ခ်ျပထားရဦးမည္။ ဤတြင္ ယခုဥပေဒေရးၿပီး တိုးတိုးတိတ္တိတ္ခ်ျပထားရသည္။ “မင္းတို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကေကာင္ေတြက၊ ငါတို႔ေရးေပးလိုက္တာကို ဥပေဒျဖစ္လာေအာင္လုပ္၊ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းေပး၊ မင္းတို႔ခ်င္း နည္းနည္းပါးပါးျငင္းစရာ ခုန္စရာျဖစ္မွာေလးေတြ မသိမသာေလးထည့္ေပးထားမယ္။ အဲဒါေလးေတြကို ျငင္းၾကခုန္ၾကေပါ့၊ ၿပီးရင္ျဖဳတ္လိုက္ကြာ၊ လူၾကားလည္းေကာင္း အျမင္လည္းတင့္တယ္ တာေပါ့၊ ေနာက္ေနာင္လည္း ဒီအတိုင္းသြားၾကတာေပါ့” ဆိုသည္ကို လုပ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါက “အနာဂတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ တပ္မေတာ္၏အမ်ိဳးသားေရးဦးေဆာင္မႈက႑” ဆိုသည္မွာ ဒီအတိုင္းပင္ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမည္ဆိုသည္ကို ႏိုင္ငံေရးလက္ဦးမႈယူၿပီး အစီအစဥ္ရွိရွိ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ၊ ေျခလွမ္းရွိရွိ လုပ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

ေနာက္တေၾကာင္းက န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ေျမာက္ကိုးရီးယားလို “စစ္တပ္ပထမတိုင္းျပည္” တည္ေဆာက္ မည္ဆိုလွ်င္ စစ္သားမ်ားအားတိုင္းျပည္၏ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားစုထဲတြင္ပါဝင္ေစရမည္။ တၿပိဳင္နက္တည္းတြင္ စစ္သားသည္ စစ္သားလည္းျဖစ္ အလုပ္သမားလည္းျဖစ္ေနရမည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ တိုင္းျပည္သည္ စစ္ဝန္ ကိုအထမ္းရသက္သာ၏။ စစ္အင္အားႀကီးထြားျခင္းဆိုသည္မွာ စစ္သည္မ်ားကိုမွီခိုေနရသည့္ မိသားစုဝင္ မ်ားပါႀကီးထြားလာျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္သားမ်ား ႏွင့္ယင္းတို႔၏မိသားစုမ်ားသည္ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားစုတြင္ မပါပါက တိုင္းျပည္အတြက္ “ဝန္ထံု႔ဝန္ပို” ျဖစ္သည္။ ေရရွည္မွာမထမ္းႏိုင္။ ဝန္ပိၿပီးၿပိဳမည္။ ထိုသို႔လည္း အၿပိဳမခံႏိုင္၊ သူတပ္သားေတြကိုလည္း အလုပ္သမားအျဖစ္မခံႏိုင္သည့္ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ အျခားတလမ္းကို စဥ္းစားလာရသည္။ ဤလမ္းမွာ တိုင္းသူျပည္သားတိုင္း စစ္သားျဖစ္ေရးမဟုတ္။ စစ္သားမ်ားႏွယ္ စစ္မိန္႔မွန္သမွ် နာခံရမည့္၊ နာခံရသည့္၊ နာခံတတ္သည့္အရပ္သားမ်ား ေမြးျမဴေရး ျဖစ္လာသည္။ “စစ္မိန္႔နာခံသည့္ျပည္သူမ်ားတိုင္းျပည္” ကိုထူေထာင္လိုျခင္းျဖစ္သည္။

ဤအေၾကာင္း ၂ ရပ္အတြက္ ဤဥေဒကို ဤအခ်ိန္အတြင္း လက္သိပ္ထိုးျပ႒ာန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္မည္ဟုထင္၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ (၁၊ ၂၃၊ ၂၀၁၁)

0 comments:

Post a Comment