က်ေနာ္အေမရိကားေရာက္ၿပီးွမွ ျဖစ္လာရသည့္မိတ္ေဆြမ်ားထဲတြင္ ဓါတ္ပံုသတင္းစာဆရာႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္သတင္းကုမၺဏီထူေထာင္သူျဖစ္သည့္ ဂၽြန္ဂီဗားရ္ဆိုသူတေယာက္လည္းပါ၏။ သူႏွင့္က်ေနာ္စသိပံု ကလည္း ဒီကလူေတြအျမင္အရဆိုလ်ွင္ ထူးသည္ဟုဆိုရမည္။ ဘယ္သူကမွမိတ္ဆက္မေပးပဲ သိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ဆံုတိုင္း စကားေတြအမ်ားႀကီးေျပာျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ မတူသူမ်ားအတူေနၾကျခင္း၊ သတင္းစာမ်ားအေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္စံုသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ က်ေနာ္ကနားေထာင္သမား။ သူက အေတြ႔အႀကံဳစံုသေလာက္ မွတ္မွတ္သားသားလည္း ရွိသူ။ ေျပာလည္း အေတာ္ေျပာႏိုင္သူျဖစ္၏။ အေမရိကန္တကၠသိုလ္တခုက သတင္းစာပညာ၊ ဓါတ္ပံု ပညာတို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီး ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားတြင္ ႏွစ္အတန္ၾကာလွည့္လည္ေနထိုင္ခဲ့သူ။ စစ္ေဘး၊ ေရာဂါေဘးႏွင့္ သဘာဝ အႏၱရာယ္ေဘးသင့္သည့္ေဒသမ်ားကို ပိုစိတ္ဝင္စားသူ။ လူမ်ိဳးစု မ်ိဳးျဖဳတ္သတ္ျဖတ္ေရး (Ethnic Cleansing) ျဖစ္ေနသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားေဒသမ်ားကို ပိုစိတ္ဝင္စားသူ၊ ယခု အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အင္ဒီယားနားျပည္နယ္ကို ျပန္ေရာက္လာသူ။
တေန႔ သူက က်ေနာ့္အား ဖို႔ဝိန္းၿမိဳ႔ေရာက္ ျမန္မာျပည္သားေရႊ႔ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုုင္သူမ်ားႏွင့္ ဒုကၡသည္မ်ားဘဝအေၾကာင္း မွတ္တမ္းကားတိုေလးတခုေလာက္ ရိုက္ခ်င္ေၾကာင္း၊ က်ေနာ့္အကူအညီ
လိုေၾကာင္းေျပာလာပါသည္။ က်ေနာ္က မဆိုင္းမတြပင္ သူလိုအပ္သည္ကိုအတတ္ႏိုင္ဆံုး ကူညီမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၿပီး ဘာလို႔ ဒီမွတ္တမ္းကားရိုက္ခ်င္ရတာလဲဟု ေမးၾကည့္မိသည္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ပထမဆံုုးသမၼတႀကီးေဂ်ာ့ခ်္ေဝၚရွင္တန္မွ လက္ရွိသမၼတ ဘရက္ခ္ အိုဘားမားအထိ အားလံုုးသည္ႏိုင္ငံတကာမွ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔အေျခခ်ေနထိုုင္လာသူ မ်ား၏ သားစဥ္ေျမးဆက္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူမ်ားေရာ သာမန္လူ မ်ားေရာ အားလံုးမွာလည္း ထိုုအတိုုင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို လက္ရွိ အဆင့္ေနရာ သို႔ ေရာက္ေအာင္ေဆာင္က်ဥ္းေပးခဲ့ၾကသူ၊ ေပးေနၾကသူမ်ားႏွင့္ေပးၾကဦးမည့္သူမ်ားမွာလည္း ထိုုသို႔ေျပာင္းေရႊ႔ အေျခခ်ေနထိုုင္သူမ်ားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔ေၾကာင့္သာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ လာေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ႏိုိင္ငံတကာမွေျပာင္းေရႊ႔အေျခခ်ေနထိုုင္လိုသူမ်ားအား အေမရိ ကန္ျပည္ေထာင္စုက အစဥ္ေႏြးထြးလိႈက္လွဲစြာႀကိဳဆိုေၾကာင္း၊ယဥ္ေက်းမႈစံုအတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းအား အားေပးအားေျမွာက္ျပဳသလိုု ထိုုသို႔ေနထိုင္ေနၾကျခင္းကိုုလည္း ဂုဏ္ယူၾကေၾကာင္း၊ လူတဦးခ်င္းစီ၏ လြတ္လပ္ခြင့္အေပၚ အေျချပဳကာ လူ႔အဝန္းအဝိုုင္းတခုလံုးကိုျမွင့္တင္ယူသည္မွာ အေမရိကန္၏ႏႈန္းစံ တန္ဖိုုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေမရိကန္လူမ်ိဳးဆိုုသည္မွာ ကမၻာေပၚတြင္မရွိေၾကာင္း၊ Native American ဟုုဆိုုသည့္ အေမရိကန္ဇာတိဖြား အေမရိကန္ခ်က္ျမဳတ္မ်ား အေမရိကန္န္ိင္ငံသားျဖစ္ၿပီးသူမ်ားကို ေယဘုယ်ၿခံဳငံုၿပီး အေမရိကန္လူမ်ိဳးဟု ေခၚၾကေၾကာင္း၊ ေျပာေၾကးဆိုလ်င္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ တျခားလူမ်ိဳးေသြး မေႏွာပဲ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးတည္းက ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာသူထက္ လူမ်ိဳးစံုေပါင္းဖက္ၿပီးဆင္းသက္လာသူ ဦးေရမွာ မ်ားသထက္မ်ားမ်ားလာေၾကာင္း၊ လူမ်ိဳးဆိုသည္ထက္ လူသားျဖစ္မႈ၊ လူသားဆန္မႈ၊ လူ႔တန္ဖိုးႏွင့္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ပိုအေလးထား ၾကေၾကာင္း၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုသည္မွာ မေကာင္းသည့္အရာဟုသူ မျမင္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ အလြန္အကၽြံ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင့္မူမမွန္သည့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္တို႔၏ရလဒ္မွာမူ ပဋိပကၡႏွင့္ စစ္ပြဲမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမိုင္းေနာက္ခံတူသည့္လူမ်ိဳးကို သာ ျပန္ခ်စ္တတ္သည့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အစား၊ လူကို၊ လူသားကိုခ်စ္သည့္ လူသားခ်စ္စိတ္ကိုသာ သူ ပိုႏွစ္သက္ေၾကာင္း၊ တိုင္းတပါးက်ဴးေက်ာ္မႈကိုခံရၿပီး ကိုလိုနီ ဘဝ၏ခါးသီးမႈကို ျပင္းစြာခံရသူမ်ားတြင္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုသည္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ စြဲၿမဲေနတတ္ေၾကာင္း၊ ထိုအေျခအေနကမွတဆင့္ တိုုင္းျခားသားေၾကာက္စိတ္ (သို႔) မႀကိဳက္စိတ္ (Xenophobia) ေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္ေၾကာင္း၊ တိုင္းတပါးက်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္မႈကိုတြန္းလွန္ရာတြင္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အရင္းမခံလ်ွင္ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုသည္မွာ အထိအရွလြယ္သည့္ကိစၥျဖစ္သလို အၫွာလြယ္သူအား သိမ္းသြင္းယူရာတြင္ အလြန္ထက္ျမက္သည့္ လက္နက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားေရးအလံသက္သက္ အလႊမ္းခံအၫွာလြယ္သည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ လက္ရွိကမၻာ၏စီးေၾကာင္းတြင္ေမ်ွာလိုက္ရင္း အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းႏိုင္စရာ မျမင္ေၾကာင္း၊ အင္ဒီယားနားျပည္သည္ ႏိုင္ငံတကာမွဒုကၡသည္အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာသူမ်ားအား တိုးတိုးၿပီးလက္ခံလာျခင္းကို လူမ်ိဳးစံုယဥ္ေက်းမႈစံု အတူေနထိုုင္ႏိုင္ျခင္း၏ျပယုုဂ္ဟု သူျမင္ေၾကာင္း၊ ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ေျပာင္းေရႊ႔အေျခခ်ေနထိုင္သူတခ်ိဳ႔ကဆိုလ်င္ အင္ဒီယားနားျပည္နယ္ကို Home (အိမ္) ဟု ပင္ သေဘာထားလာၾကေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္၏ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတြင္ ေျပာင္းေရႊ႔လာသူမ်ားႏွင့္ ဒုကၡသည္ မ်ား၏အခန္းမွာ အေရးပါသည့္ေနရာသို႔ သိသိသာသာဝင္လာေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူက ျမန္မာႏိုင္ငံ သားေရႊ႔ေျပာင္းအေျခခ်သူမ်ားႏွင့္ဒုကၡသည္မ်ားအေၾကာင္း ရိုိက္ရန္စိတ္ကူးေပၚျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စသည္တို႔အား တနံတလ်ား ေျပာပါေတာ့သည္။
သူ႔တနံတလ်ားမ်ားတြင္ က်ေနာ္သိၿပီးသားမ်ား မသိေသးသည္မ်ား၊ လက္ခံႏိုင္သည္မ်ား မခံႏိုင္သည္မ်ား၊ သေဘာတူသည္မ်ား မတူသည္မ်ား၊ ႏွစ္သက္သည္မ်ား မႏွစ္သက္သည္မ်ား၊ ဘဝင္က်သည္မ်ား မက်သည္မ်ားလည္းရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ကိစၥမရွိ။ က်ေနာ္တို႔စကားေျပာႏိုင္၏။ ျငင္းႏိုင္ ခုန္ႏိုင္၏။ သူ႔အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဖလွယ္ႏိုိင္၏။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္လည္း ကြဲလြဲႏိုင္ၾက၏။ ကြဲလည္းကြဲလြဲ ၾက၏။ လြတ္လပ္ျခင္း၏ရသဟု ဆိုႏိုိင္မည္ထင္၏။
လြတ္လပ္ျခင္း၏ရသကိုုခံစားခဲ့ဖူးၿပီး ထိုရသေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရသူမ်ားကသာ လြတ္လပ္ျခင္းကို ပိုျမတ္ႏိုး ပိုတန္ဖိုးထား ပိုလည္းေတာင့္ေတာင့္တတရွိ၏ ဆိုသည့္အေကာက္အယူမ်ိဳးသည္ မမွန္ဟုက်ေနာ္မထင္ပါ။ ထို ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ရသအတြက္ သံႏွင့္ေသြး၊ ေခၽြးႏွင့္မ်က္ရည္၊ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္စစ္ပြဲမ်ားက သမိုင္း သက္ေသျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔မ်ိဳးဆက္က အေမွာင္ေခတ္တြင္လူျဖစ္လာရသူမ်ား၊ ေမြးကတည္း က ေမြးရာပါအခြင့္အေရး ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရၿပီးသူမ်ား၊ လြတ္လပ္ျခင္း၏ရသဆိုသည္ကို မျမည္းစမ္းဖူးၾကသူမ်ား၊ မရဖူးေသးသည့္အရာကိုရခ်င္သူမ်ား၊ မွန္သည္ဟုယံုုၾကည္သည့္ဘက္မွရပ္ခံ၍ မမွန္ဟုုထင္သည့္ဘက္ကို တိုုက္လွန္ေနသူမ်ား၊ ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုထုဆစ္ေနသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ေရြးခ်ယ္မႈတြင္လည္း ̔ဓမၼႏွင့္အဓမၼ̔ ရွိပါသည္။ ထို ̔ဓမၼႏွင့္အဓမၼ̔ ဆိုသည္မွာ လူ႔သမိုင္းရွိသေလာက္ တိုက္ေနရသည့္ ဘက္၂ဘက္ ျဖစ္ပါသည္။ ႀကိဳက္သည့္ ̔ဘက္̔ ကို ေရြးႏိုင္ပါသည္။ ယင္း ဘက္၂ဘက္ တြင္ ̔ၾကား̔ ဆိုုသည္မွာမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ̔ဘက္̔ လိုုက္ခဲ့ပါသည္။ ̔ဘက္̔ လိုုက္ရပါသည္။ ̔ဘက္̔ လိုက္ရ ပါဦးမည္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
0 comments:
Post a Comment