Monday, March 28, 2011

က်ေနာ္ႏွင့္ ညိဳျမ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

ဦးညိဳျမ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ေလ့ရွိမရွိႏွင့္ လက္ဘက္ရည္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ကို က်ေနာ္ အေသအခ်ာမေျပာႏိုုင္ပါ။ သူႏွင့္ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ဖို႔မဆိုႏွင့္ လူခ်င္းေတာင္တခါမွမေတြ႔ဖူးပါ။ ဒါဆို ဘာလို႔... ဦးညိဳျမကိုမ်ား ညိဳျမေလးဘာေလးနဲ႔ နင္တလံုုးငါတလံုုးေျပာရေအာင္ မင္းက ဘာေကာင္မို႔လို႔လဲ စသျဖင့္.. ထင္စရာရွိပါသည္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္သူႏွင့္ အမွန္ပင္ အဆက္အစပ္အပတ္အသက္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။

ဒုတိယအႀကိမ္ ေရၾကည္အိုင္ကိုျပန္ေရာက္ေတာ့ ၄၈၂၈ အမႈတြဲမ်ားတြင္ က်ေနာ္က ေနာက္ဆံုးအဖမ္းခံရသူဟုု ထင္မိပါခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအထင္သည္မဟုတ္ေၾကာင္း ကိုေဗဒါ (ေခၚ) ကိုေမာင္ေမာင္ေအးႏွင့္ အဖမ္းခံရက္ေတြအေၾကာင္းစကားစပ္မိေတာ့မွ  သိလိုက္ရပါသည္။ ထားေတာ့။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္သည္က အဖမ္းခံရေစာျခင္း/ေနာက္က်ျခင္းအေၾကာင္းမဟုတ္ပါ။ ညိဳျမ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ့္ကို စစ္ေၾကာေရးမွာထားၿပီး ေမးသည္။ ျမန္းသည္။ စစ္ေၾကာေရးလုုပ္သည္။ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပမ္းျခင္းဆိုသည့္ေဝါဟာရအစား အျခားတခုခုရွိလ်ွင္ အေျပာင္းအလဲေလးျဖစ္ေအာင္သံုးခ်င္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးလူမို႔ ၫွစ္စရာမက်န္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ားက အားမရေသး။ ႀကံဖတ္မွသၾကားခ်က္လို႔ရေသးသည္ဟု ထင္ေနပံုေပၚသည္။

တေန႔၊ ည ၁၀ နာရီေလာက္ရွိမည္ထင္သည္။ က်ေနာ့္ကို စစ္ေၾကာေရးအခန္းသို႔ ေခၚထုတ္လာၿပီးေနာက္ အရာရွိျဖစ္ဟန္ရွိသူ တေယာက္က “မင္း...သိန္းတင္ကိုသိလား”  ဟုထပ္တလဲလဲေမးသည္။ က်ေနာ္က မသိေၾကာင္းေျဖသည္။ သူက မေက်နပ္။ “မင္းနဲ႔ သိန္းတင္ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာဆံုခဲ့တယ္.. ဘာေတြေျပာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ငါတို႔အကုန္သိထား တယ္..ေျပာေနာ္..မေျပာရင္နာမယ္”ဟု ႀကိမ္းသည္။ က်ေနာ္ကလည္း မသိေၾကာင္း၊ မဟုတ္ေၾကာင္းသာ တြင္တြင္ျငင္း သည္။ ေနာက္ေတာ့ သူ စိတ္တိုလာၿပီး သူ႔လူမ်ားအား တခုခုအခ်က္ျပလိုက္ပံုရသည္။ က်ေနာ့္လည္း လူစင္စစ္မွ ငါးဖယ္ျဖစ္သြားသည္။ အေတခံေနစဥ္မွာပဲ.. “မင္းေဆြထဲမ်ိဳးထဲမွာ၊ မင္းသူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ၊ မင္းနဲ႔ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၾကတဲ့ သူေတြထဲမွာ၊ မင္းအသိေတြထဲမွာ သိန္းတင္ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ေကာင္ တေကာင္ေကာင္ေတာ့ ရွိကိုရွိရမယ္..ေျပာပါ.. မင္းအခု မေျပာလည္း ေနာက္ေတာ့ေျပာလာရလိမ့္မယ္... မင္းတို႔လိုကိုင္းဖ်ားကိုင္းနားေတြမေျပာနဲ႔ မင္းတို႔ဆရာႀကီးေတြေတာင္ ဒို႔ေရွ႔ေရာက္ရင္ အကုန္အန္ထုတ္ေပးသြားၾကရခ်ည္းပဲ.. ကဲ..ေျပာေတာ့” တဲ့

ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္လည္း မခံႏိုင္ေတာ့။ “က်ေနာ္သိတဲ့ သိန္းတင္တေယာက္ေတာ့ ရွိပါတယ္”ဟုု ေျပာလိုက္ရေတာ့သည္။ လူလည္း ကုလားထိုင္ေပၚျပန္ေရာက္လာသည္။ “အဲဒီလိုလုပ္စမ္းပါကြာ... ေဟ့ေကာင္ေတြ ေရေလးဘာေလးတိုက္လိုက္”ဟု စကားသံ အဆံုးမွာ က်ေနာ္ေရတခြက္ရသည္။ “ကဲ...ေျပာ.. အခု  အဲဒီ သိန္းတင္ ဘယ္မွာလဲ..” က်ေနာ္က... “အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္မေျပာ တတ္ဘူး...” “ဒါဆိုုလည္း မင္းသိသမ်ွေျပာကြာ” ဟုေျပာၿပီး ေခါင္းစြပ္လည္းခၽြတ္ေပးခိုင္းပါသည္။ “က်ေနာ္သိတဲ့ သိန္းတင္က ညိဳျမပါ..” က်ေနာ့္စကား မဆံုုးေသး၊ “ငါတို႔လည္းသိတယ္။ ငါတို႔လည္းသိတယ္..အဲဒီ ညိဳျမဆိုတဲ့ေကာင္ကို.. အဲဒီ ယူဂ်ီေကာင္ေတြ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳး မွတ္ပံုတင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုင္ထားတာ.. ဟုတ္ၿပီဆက္ေျပာ..”ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က ဆက္ေျပာသည္။ “သူ..ေသ တာၾကာပါၿပီ” “ဘယ္သူသတ္လို႔လည္း” “ဘယ္သူမွမသတ္ပါဘူး.. သူ႔ဟာ သူေသတာပါ..” “ဘယ္တုန္းေလာက္ကလဲ...” “က်ေနာ္လည္း အေသခ်ာေတာ့မမွတ္မိေတာ့ပါ ဘူး.. ၾကာေတာ့ၾကာၿပီ” “ေခြးမသား..လုပ္လာျပန္ၿပီ..ေဟ့ေကာင္ေတြ...”ဟု ဆိုသည့္ စကားသံပင္မဆံုးလိုက္... ငါးဖယ္ျဖစ္သြားျပန္သည္။ က်ေနာ္က.. “တကယ္ေျပာတာပါဗ်ာ.. သူေသပါၿပီ...သူက နတ္ဝါသနာပါလို႔ သူ႔မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႔က သူေသေတာ့နတ္ျဖစ္ပါေစေတာ့ဆိုၿပီး  သံလ်င္ေက်ာက္တန္းဘက္မွာ သူ႔အတြက္ နတ္ကြန္းေလးေတာင္ ေဆာက္ထားေပးတယ္လို႔ၾကားဖူးပါတယ္္” ဆိုကာ ဗလံုးဗေထြး ေတြျပန္ေျဖေနသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဘာေတြဆက္ျဖစ္လည္း က်ေနာ္မသိေတာ့။ တေရးႏိုးတာလိုလိုဘာလိုလို အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ ျပန္ႏိုးလာေတာ့ က်ေနာ့္ အခန္းေလးထဲျပန္ေရာက္ေနသည္။ လူလည္းနာက်င္ေနသည္။

ထိုေန႔မွာပဲ စစ္ေၾကာေရးကေန ေထာင္သိုု႔ပိုု႔သည္။ ေပ်ာ္လိုုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ ေထာင္ထဲမွာအျခားသူေတြလို က်ေနာ္လည္း စစ္ေၾကာခံရပါ၏။ သိုု႔ေသာ္ သိန္းတင္အေၾကာင္း ေမးလည္းမေမး။ ပါလည္းမပါေတာ့။ က်ေနာ္ကသာ ထို သိန္းတင္ဆိုသူကို သိခ်င္ေနသည္။

ေနာက္ေတာ့ စစ္ဗိုလ္ႀကီး ၃ ဦးႏွင့္ဖြဲ႔ထားသည့္ ႏြားထီး ၅ က်ပ္ ႏြားမ ၅ က်ပ္၊ ၅ မိနစ္ တရားသို႔ရံုုးတင္သည္။ တရားခြင္မွာ တရားလိုေထာက္လွမ္းေရးအရာရွိက တရားသူႀကီးမ်ားအားဖတ္ျပသည့္ စြဲခ်က္မ်ားထဲတြင္.. က်ေနာ္ႏွင့္သိန္းတင္ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္က ဘယ္လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ဆံုၿပီး အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးေတြ၊ ယူဂ်ီလုုပ္ငန္းေတြ တိုင္ပင္ၾကသည္...။ က်ေနာ့္ကို သိန္းတင္က ဘာညႊန္ၾကားခ်က္ေတြေပးၿပီး ေတာထဲျပန္သြားသည္...။ မျပန္ခင္မွာ က်ေနာ့္ကို သူ႔က်န္းမာေရးလည္း မေကာင္း ေတာ့ေၾကာင္း... တရားထိုင္တရားမွတ္ေတြလုပ္ေနေၾကာင္းေျပာသြားခဲ့သည္...။ စတာေတြပါလာေတာ့မွ က်ေနာ္လည္း သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။ က်ေနာ္ ရယ္ခ်င္ေနသည္။ မရယ္ရဲ။

ဦးညိဳျမခမ်ာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္သည့္ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ရရံုုမ်ွမကေသး က်ေနာ့္ကို အစိုုးရဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ ယူဂ်ီလုပ္ငန္း သေဘာတရားမ်ားပို႔ခ်ခဲ့သည့္အျပင္ ဘယ္ကေနဘယ္လိုတရားထိုင္ရင္း နတ္ဇာတ္လည္းအသြင္းခံရမွန္းမသိ အသြင္းခံလိုက္ရေသး သည္။

က်ေနာ္တို႔ကား တရားလက္ကိုုင္မရွိသူတို႔၏ ဓါးမ(ဒါးမ)ေအာက္တြင္ လက္ဘက္ရည္ဆိုုင္ အတူထိုင္ဖက္ျဖစ္ခဲ့ဖူးသူမ်ား။                                                                                မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments:

Post a Comment