လိင္တူႏြယ္မယ္သာကီနဲ႔
ေစာလူးမင္းကိုခိုးတဲ့ည (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ခု
အေအးမွတ္က ေရခဲမွတ္ေအာက္ ၁၉ ဒီဂရီတဲ့။ ၁၁ နာရီေလာက္က်ရင္ေတာ့ ေရခဲမွတ္ အထက္ ၉ ျပန္ေရာက္မယ္..တဲ့။
ဒီေန႔အတြက္ ပိတ္တဲ့ေက်ာင္းေတြ၊ ေက်ာင္းခ်ိန္ ၂ နာရီေနာက္ဆုတ္ေတြမွ မနည္းပါပဲ။ ရာဇဝတ္မႈအက်ဴး လြန္ခံရသူေတြအေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔
ပါရ္ဒူးယူနီဗာစတီးက ေက်ာင္းသူမတစ္ေယာက္ အိမ္လာၿပီး သူသိခ်င္တာေလးေတြးေမးဖို႔ ခ်ိန္းထားတယ္။
အဲ့ဒါၿပီးရင္ ထမင္းဖိုးအတြက္ စိတ္ေရာဂါကုေဆးရံုသြားၿပီး စကားျပန္လုပ္ရမယ္။ ဒီေလာက္အေအးႀကီးထဲ
နွင္းကလည္းထုတက္ေအာင္ထူေနတဲ့ၾကားက အျပင္ထြက္ရဦးမွာေတြးၿပီး
ေသြးပါခဲခ်င္လာတယ္။ ခနေနေတာ့ ျပည္နယ္သတင္းဝင္လာတယ္။ ဒီည အင္ဒီယားနားပိုးလစ္မွာ လိင္တူခ်စ္သူမ်ားလက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္ကိစၥ
စကားစစ္ထိုးပြဲႀကီး ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲရွိတယ္..တဲ့။ အေမရိကန္က ျပည္နယ္အခ်ိဳ႔မွာ လိင္တူခ်င္းလက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္
ဥပေဒနဲ႔ျပဳေပးၿပီးသားရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ျပည္နယ္ေတြကေတာ့ အျပတ္အသတ္ကိုဆန္႔က်င္ေနၾကတာပါ။
အထူးသျဖင့္ ရီပတ္ဗလီပကင္(ဒီမွာေတာ့ ကန္ဆားဗတစ္ဗ္ေတြလို႔ေခၚတယ္)ေတြႀကီးစိုးတဲ့ျပည္နယ္ေတြမွာ
ဆန္႔က်င္ရံုတင္မက တိုက္ပါတိုက္ခိုက္ေနၾကတာရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ျပည္နယ္ကေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔
ျပည္နယ္အစိုးရနဲ႔လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အေျခအတင္ျငင္းခုန္ ေနၾကတာၾကာပါၿပီ။ ဟိုေန႔ကဆို ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ
အဲ့ဒီအေရးလႈပ္ရွားေနသူေတြပါဝင္ထိုင္ၿပီး အမတ္မင္းေတြေျပာ ဆိုေနတာ ထိုင္နားေထာင္ေနတာျမင္လိုက္ရတယ္။
သိတ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေတြမဟုတ္ေတာ့ ဥပေဒျဖစ္သြားမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းသူခန္႔မွန္းၾကပါတယ္။
ဒါဆို အင္ဒီယားနားျပည္နယ္က လိင္တူခ်စ္သူေတြ အဖို႔ေတာ့ သတင္းေကာင္းလို႔ဆိုရမယ္။ ဥပေဒျပဌာန္းၿပီးသားျပည္နယ္ေတြကို
ခနေရႊ႔၊ ဟိုမွာလက္ထပ္ တရားဝင္ျဖစ္ၿပီဆိုမွ ဒီျပန္လာ၊ အတည္တက်ျပန္ေနလုပ္ရတဲ့ ကုန္က်စားရိတ္နဲ႔အခ်ိန္ေတြ
အကုန္ သက္သာသြားေတာ့မွာကိုး။ ဘာသာေရးအရ၊ မိသားစုေတြ(မိန္းမနဲ႔ကေလးေတြအေပၚ)တည္ၿပီး ပိုက္ဆံရွာတဲ့စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသဘာဝအရ၊
အေမြဆက္ခံခြင့္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းျပခ်က္အရ၊ ဘာအေၾကာင္းမွမယ္မယ္ရရမရွိပဲ လူသားခ်င္း လိင္မတူရံု၊
လိင္တူခ်င္းျမတ္နိုးစံုမက္ရံုကိုျပႆနာလုပ္ၿပီး ခြဲျခားဆက္ဆံလိုမႈအရဆန္႔က်င္ေနသူေတြ
ဒုနဲ႔ေဒးရွိတဲ့ၾကားကပဲ အတည္ျပဳၿပီးတဲ့ျပည္နယ္ေတြ တိုးတိုးလာေနတာျမင္ရပါတယ္။ က်ေနာ့္သေဘာကေတာ့
သူတို႔လည္းအျခားသူမ်ားလို နိုင္ငံသားေတြ၊ နိုင္ငံအတြက္အခြြန္ထမ္းေနၾကသူေတြပဲ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအက်ိဳးစီးပြား
ဖ်က္ဆီးေနၾကသူေတြမွမဟုတ္တာပဲ။ သူတို႔ဘဝ၊ သူတို႔အခ်စ္၊ သူတို႔စံုမက္ျမတ္နိုးမႈ၊ သူတို႔ဇီဝကမၼသေဘာအလုပ္လုပ္ပံု၊
သူတို႔သံေယာဇဥ္ေတြကို စာနာနားလည္ရံုမက ကန္႔ကြက္စရာဘာအေၾကာင္းမွလည္း မရွိပါဘူး။ ေရႊျပည္ႀကီးမွာလို
ဗမာအမ်ိဳးသမီးေတြ ဘယ္လင္မ်ိဳးပဲယူရမယ္တို႔၊ ဘယ္လင္မ်ိဳးမယူရဘူးတို႔၊ သူတို႔ရဲ့ခ်စ္သူ
ဒါမွမဟုတ္ အိမ္ေထာင္ဘက္ကို လူေယာက္်ားေတြ ဒါမွမဟုတ္ ဘုန္းႀကီးဆိုသူေတြက ျပဌာန္းေပးခိုင္းမယ့္ဥပေဒ အတိုင္း
နာခံေရြးခ်ယ္ရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ ေျပာဆိုလႈပ္ရွားလုပ္ကိုင္ေနတာေတြကိုသာ ေအာ့လံုးနာၿပီး စက္္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ေလာကအညစ္အေၾကးေတြလို႔ ျမင္တာပါ။ လူသားတစ္ဦးနဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမွာ၊ သံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ႔မွာ၊
လိင္စိတ္သာယာေပ်ာ္ေမြ႔မႈမွာ အာသားအေရာင္ က်ား-မ ဘာသာ လူမ်ိဳးစတာေတြဝင္လာၿပီ၊ ေနွာင့္လာၿပီဆိုမွ
အမုန္းတရားနဲ႔အာဃာတမီးေတြေတာက္ၿပီး မိမိတင္မက ေလာကကိုပါေလာင္ၿမိဳက္ေစတာပါပဲ။
ခုန
လိင္တူခ်စ္သူေတြလက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈနဲ႔စပ္လို႔ ျပည္နယ္အေျခ အေနေလးေျပာရင္း ေရႊျပည္ႀကီးကဗမာအမ်ိဳးသမီးထုရဲ့
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ လိင္မႈကိစၥနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝေတြအေပၚ ေယာက္်ားႀကီးစိုး၊ ဘုန္းႀကီးခ်ယ္လွယ္မဟဲ့ဆိုတဲ့
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ ခ်က္ျခင္းဆိုသလိုပဲ ေရႊျပည္ႀကီးကလိင္တူခ်စ္သူမ်ားအေရး
ဦးေဆာင္ႀကိဳး ပမ္းေနသူ (ကိုယ္တိုင္လည္းလိင္တူခ်စ္သူ)တစ္ဦးက က်ေနာ့္အယူအဆရဲ႔တပိုင္းကို
နွစ္ႏွစ္ကာကာေထာက္ခံၿပီး တပိုင္းကိုျပတ္ျပတ္သားဆန္႔က်င္ေၾကာင္း မက္ေဆ့ဂ်္နဲ႔ေျပာပါတယ္။
ေထာက္ခံတဲ့အပိုင္းက သူတို႔အေပၚစာနားလည္းေပးနိုင္ၿပီး သူတို႔အေရးကို လူသိရွင္ၾကားတခုတ္တရေျပာေပးတာေၾကာင့္လို႔ဆိုပါတယ္။
ဆန္႔က်င္တဲ့အေၾကာင္းက သူလည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိတဲ့ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကိုေစာင့္ေရွာက္သူျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔ဆိုပါတယ္။ သူ႔ လိင္တူခ်စ္ျခင္းေမတၱာမွာလည္း အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ လိင္တူစံုမက္ၾကတာခ်င္းအတူတူ
သူက လူမ်ိဳး ဘာသာ တူသူကိုမွ ေရြးခ်ယ္ထားေၾကာင္း စတာေတြလည္း အေတာ္ပ်စ္ပ်စ္နွစ္နွစ္ေျပာျပ ပါတယ္။
မက္ေဆ့ဂ်္နဲ႔ဆိုသူျဖစ္လို႔ သူ႔ပရိုက္ေဗစီကိုအေလးထားၿပီး ဘယ္သူဘယ္ဝါေတာ့ ေျပာလို႔မျဖစ္ပါ။
သူက လိင္တူခ်စ္သူမ်ားအေရးကို ေရႊျပည္ႀကီးမွာဥပေဒျပဌာန္းၿပီး တရားဝင္ျဖစ္ေရးအတြက္ လႈပ္ရွားခ်င္ေၾကာင္းနဲ႔
အဲ့လိုလႈပ္ရွားမယ္ဆို ျပည္ပေရာက္ျမန္မာျပည္သားေတြ(က်ေနာ္အပါအဝင္ ကူညီလိုသူေတြ)ကပါ ဝိုင္းဝန္းေျပာဆိုေပးၾကေစခ်င္ေၾကာင္းလည္းေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္က လိင္တူလက္ထပ္ေရးဥပေဒကိစၥက ေနာက္မွျဖည္းျဖည္းလုပ္ပါ
ခုေလာေလာဆယ္မွာ ေရႊျပည္ႀကီးက လူတခ်ိဳ႔ရဲ႔ လိင္ခြဲျခားဆက္ဆံမႈနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔အေပၚျမင္တဲ့အျမင္ေတြေလ်ာ့ပါသြားေအာင္
အရင္လုပ္ေစခ်င္ေၾကာင္းျပန္ေျပာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အခု အဲ့ဒီအျမင္ေတြပါးသြားေတာင္ တျဖည္းျဖည္းေတာ့
နိုင္သေလာက္လုပ္ေနတဲ့အေၾကာင္းေျပာၿပီး ဘယ္ပံုလုပ္တာ လူၾကားထဲ ပိုေရာက္မယ္ထင္လဲလို႔
ေမးပါတယ္။ က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားတို႔ ဟိုတယ္လ္ေတြ ခန္းမေဆာင္ႀကီးေတြမွာ မီဒီယာေတြနဲ႔ေတြ႔ၿပီး
ေျပာတာေတြလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ေခတ္ပညာတတ္ လူလတ္တန္းစားအလႊာက စာနာစိတ္ရွိမယ္ထင္ရသူေတြကိုခ်ဥ္းကပ္ၿပီး
သင္တန္းေပးတာေတြ၊ ေရးခိုင္းေျပာခိုင္းတာေတြ လုပ္တာလည္းေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရပ္ကြက္ထဲအထိေရာက္ဖို႔ဆို
ရပ္ထဲရြာထဲအထိ ဆင္းၾကည့္မွ ရမယ္ထင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာနယ္ရြာေတြက ေက်းလက္လယ္သမားေတြနဲ႔
ၿမိ့ဳျပဆင္းရဲသား အလႊာေတြအထိဆင္းၿပီး ေဟာတာေျပာတာရွင္းျပတာ၊ စာနာနားလည္စိတ္ရေအာင္လုပ္တာမ်ိဳးေတြ
လုပ္ၾကည့္ပါလားလို႔ ျပန္ေျပာျဖစ္တယ္။ သူက အဲ့သလိုသြားလုပ္ရင္ က်ဳပ္တို႔ကြဲသြားမွာေပါ့။
အဲ့ဒီလူေတြ အလႊာေတြထဲမွာ က်ဳပ္တို႔ကို ေမာင္မစၥကေတြ အေျခာက္ေတြ နပုန္းပ႑ဳတ္ေတြ ဘုရားဆုပန္မရသူေတြ
ဘုန္းႀကီးဝတ္ခြင့္မရွိတဲ့သူေတြ ဘာညာနဲ႔နည္းမ်ိဳးစံုသံုးၿပီး ဆန္႔က်င္ခြဲျခားတဲ့ အလြန္အကၽြံဘုန္းႀကီးေတြရဲ႔
အေဟာအေျပာေတြကို နားေယာင္ယံုၾကည္ၿပီး က်ဳပ္တို႔ကိုလက္ခံဖို႔ မလြယ္ဘူးဗ်လို႔ေျပာျပန္တယ္။
က်ေနာ္လည္း ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ေလာက္ၿပီယူဆလို႔ စကားစျဖတ္ရင္း တုတ္ထမ္းေျပာရတဲ့ ပုဂံရာဇဝင္ထဲက
က်န္စစ္သားေစာလူးမင္းကို ငရမန္ကန္းလက္ကကယ္ဖို႔ သြားခိုးတဲ့ညအေၾကာင္း ေတြးေနမိတယ္။
0 comments:
Post a Comment