ဘုန္းႀကီးတုအတုနဲ႔
ဘုန္းႀကီးတုအစစ္ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
မအူကုန္းလမ္းက်ယ္
တာေမြ ၁၃၃ လမ္းမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥ ဓါတ္ပံုနဲ႔စာ တက္လာလာခ်င္း က်ေနာ္ ရွယ္ယာလုပ္လိုက္ေသး တယ္။
လုပ္ၿပီးမွ စိတ္ထဲသကၤာမကင္းသလို မသိုးမသန္႔လိုလို တခုခုလိုေနသလိုလိုျဖစ္ၿပီး ခ်က္ျခင္းျပန္ျဖဳတ္လိုက္ တယ္။
ေခါင္းထဲလည္း အေတြးတစ္ခ်က္ လက္ကနဲျဖစ္သြား တယ္။ ဒီမနက္ အဲ့ဒီအေတြးမေခ်ာ္ေၾကာင္းသက္ေသျဖစ္မယ့္
အေထာက္အထားတစ္ခုရတယ္။ ခု အဲ့အေတြးေရးပါတယ္။
သက္မဲ့အရာဝတၳဳေတြကလြဲလို႔
လူမွာ၊ သက္ရွိမွာ အတု မရွိပါ။ လူအတု မရွိပါ။ လူရုပ္အတု(ရုပ္တု)ပဲရွိပါတယ္။ ျမင္းအတု မရွိပါ
ျမင္းနဲ႔ဆင္ေသာသတၱဝါရွိနိုင္ပါတယ္။ လူက အေယာင္ေဆာင္လို႔/သရုပ္ေဆာင္လို႔ရပါတယ္။ စစ္သားေယာင္ေဆာင္၊
ဘုန္းႀကီးေယာင္ေဆာင္၊ ေယာက္်ားေယာင္ေဆာင္၊ ဆရာဝန္ေနရာကသရုပ္ေဆာင္၊ သူပုန္ေနရာကသရုပ္ေဆာင္စသည္ျဖင့္။
ျမင္းၾကေတာ့ အေယာင္ေရာသရုပ္ပါ ေဆာင္မရပါ။ အေယာင္ေဆာင္ရျခင္း/မရျခင္း၊ သရုပ္ေဆာင္ရျခင္း/မရျခင္းေပၚမွာလည္း
လူနဲ႔ျမင္းကြဲပါတယ္။ တူတာက လူေရာျမင္းပါ “အတု”လုပ္လို႔ မရပါ။ အတုမရွိပါ။ လူအတု ျမင္းအတုလို႔ေျပာမရပါ။
ဒ႑ာရီေတြထဲမွာေတာင္ နတ္ေတြ/မေကာင္းဆိုးဝါးေတြ လူပံုဖမ္း (လူ႔အသြင္ယူ)ၿပီးလာတယ္ဆိုရင္
လူေယာင္ေဆာင္ေတြလို႔ပဲသံုးပါတယ္။ လူအတု၊ နတ္အတု၊ မေကာင္းဆိုးဝါးတု၊ စစ္သားတု၊ ဘုန္းႀကီးတု၊
ျမင္းအတုလို႔ေျပာမရသလို ေျပာရိုးလည္းမရွိပါ။ မရွိတာကိုအရွိလုပ္သံုးၿပီးဆို တရားအရေရာစကားအရပါ
တခုခုလြဲေခ်ာ္ေနၿပီလို႔ေျပာရမွာပါ။ အဲ့သလို လြဲေခ်ာ္ေနတယ္လို႔ယူဆနိုင္စရာ ျမန္မာေဝါဟာရတစ္ခုရွိပါတယ္
အဲ့ဒါက ရဟန္းတုရဟန္းေယာင္ ဆိုတာပါ။ ဒီမွာဆိုတဲ့ ရဟန္းဆိုတာ(ရုပ္နဲ႔နမ္တြဲေနတဲ့) လူအေကာင္အထည္ႀကီးကိုေျပာတာမဟုတ္ပဲ
(ဤဂုဏ္ပုဒ္မ်ားႏွင့္ျပည့္စံုသျဖင့္ အၾကင္သူအား ရဟန္းဟု သမုတ္၏)လို႔ဆိုကာ နမ္သေဘာဂုဏ္ရည္သေဘာကိုအထူးျပဳတယ္လို႔ယူဆပါတယ္။
အဲ့အတိုင္းမွန္တယ္ဆို ဘာျပႆနာမွမရွိပါ။ လူေကာင္သက္သက္ကိုမွ်ကိုေျပာတာပဲမဟုတ္ပဲ ဂုဏ္ရည္ကိုပါေျပာတာမို႔
ေျပာလို႔ျဖစ္တယ္လို႔ပဲ ထားစဥ္းစားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း ရဟန္းကို ရဟန္းတို႔ ဂုဏ္ရည္နဲ႔စိစစ္လိုက္ရင္
ဒီရဟန္း တုသလားစစ္သလားေပၚသြားမွာပါ။ ရဟန္းတပါးပါးရဲ့ ဂုဏ္ရည္အတိမ္အနက္ကို စိစစ္ဖို႔စက္မရွိသလို
လူဝတ္ေၾကာင္က သြားစစ္ဖို႔လည္းမျဖစ္နိုင္ပါ။ သာသနာ့မွတ္ပံုတင္ရွိ/မရွိဆိုနဲ႔တိုင္းၿပီး
စစ္မစစ္ေျပာလည္း အလံုးစံုမွန္တဲ့အေျဖမဟုတ္ပါ။ ဆိုေတာ့ စာတတ္ေပတတ္သီလ သမာဓိသိကၡာျပည့္တဲ့
ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးရဟန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ဆံုးျဖတ္ရတဲ့ကိစၥပါ။ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြလည္း ရွိထားၿပီးသားပါ။
ဒီေနရာမွာ ရဟန္း၊ ရဟန္းဂုဏ္ရည္စတာေတြနဲ႔စပ္တဲ့ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္လာပါဠိေတာ္၊ ပါဠိသက္နဲ႔
ပါဠိပ်က္ေဝါဟာရအက်ယ္ေတြကိုလည္း လက္လွမ္းမီသေရြ႔ ေစ့ငုနိုင္ရင္ပိုေကာင္းမွာပါ။ ထားပါေတာ့
ဒီေဝါဟာရမွာေတာင္ “ရဟန္းေယာင္”ဆိုတာ ပါပါေသးတယ္။
သက္မဲ့ေတြကို
(အထူးသျဖင့္လူလုပ္ပစၥည္းေတြကို) အတုလုပ္လို႔ရပါတယ္။ ေဆးဝါးအတု အရက္အတုစသည္ျဖင့္ေပါ့။
အတုဆိုကတည္းက အစစ္မဟုတ္မွန္းလူတိုင္းသိၿပီးသားပါ။ အတုဟာ သရုပ္မေဆာင္သလိုေဆာင္လည္းမရပါ။
ဒီေနရာမယ္ အစစ္နဲ႔အရည္အေသြးတူရံုမက ပိုေကာင္းေနေစဦး အတုဆိုမေကာင္းဘူးလို႔ တထစ္ခ်မွတ္ယူတတ္တဲ့လူ႔စိတ္သဘာဝကို
ထည့္စဥ္းစားဖို႔လိုလာပါၿပီ။ လူဟာ အစစ္အမွန္ကို ျမတ္နိုးတန္ဖိုးထားတတ္တာ သဘာဝပါ။ အတုႀကီးလို႔ဆိုတာနဲ႔
မေကာင္းဘူးလို႔ဆိုတဲ့အသိက ထပ္ခ်ပ္ပါလာတတ္ပါတယ္။ လူရဲ့ အဲ့ဒီ အတုအစစ္သေဘာအေပၚထားတဲ့
စိတ္အေနနဲ႔ စိတ္အထား(စိတ္အေနနဲ႔စိတ္အထားလို႔ခြဲသံုးရတာက လူတခ်ိဳ႔မွာ စိတ္အေနေကာင္းေပမယ့္
စိတ္အထားမတတ္လို႔ ျဖစ္ရတဲ့ျပႆနာေတြရွိတတ္လို႔ပါ)ကို အားနည္းခ်က္အျဖစ္ ကိုင္ထိုးဝါဒျဖန္႔တဲ့
ဆိုက္ဝါးလို႔ဆိုတဲ့ေထာက္လွမ္းေရးပညာ ရွိပါတယ္။ ခု ေရႊျပည္ႀကီးမွာျဖစ္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးတုေတြသံဃာတုေတြဆိုတာ
အဲ့ဒီကိစၥပါ။ ျပႆနာလိုက္ရွာေနတာဘုန္းႀကီးအစစ္ေတြ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးတုေတြလို႔လူေျပာအေတာ္မ်ားပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးအေယာင္ေဆာင္ေတြလို႔ေျပာသူေတာင္အလြန္နည္းတာ သတိထား မိပါတယ္။ သကၤန္းရံုၿပီးဆူပူေသာင္းက်န္းခြင့္
လိုင္စင္ရအၾကမ္းဖက္သမားေတြကို ဗုဒၶဝါဒီအမည္ခံသကၤန္းၿခံဳအၾကမ္းဖက္သမားမ်ားလို႔ သံုးစြဲတဲ့အခါတိုင္း
ဘုန္းႀကီးအတုေတြပါလို႔ ေျဖာင့္ကြယ္ကြယ္ရင္း၊ ေဝါဟာရအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ တန္ျပန္ထိုးနွက္တာေတြ
ေတြ႔ရပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က လူ႔အခြင့္အေရးအတြက္၊ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္၊ လူမ်ိဳးဘာသာခြဲျခားဆက္ဆံမႈဆန္႔က်င္ေရးအတြက္
လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ ေနသူေတြကို ဘာသာေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္ေန ဘုန္းႀကီးဆိုးေတြနဲ႔လွည့္တိုက္ၿပီး
နိုင္ငံေရးအၫြန္႔ခ်ိဳးဖို႔ႀကံစည္ခ်က္ပါ။
ေကာင္းၿပီ
ဒါဆို ဒီလူေတြ ဘုန္းႀကီးတု/မတု ဘာနဲ႔ခြဲမလဲ ဘာနဲ႔စစ္ၾကမလဲက ျပႆနာရဲ့ဆံုခ်က္ျဖစ္လာပါၿပီ။
သာသနာဝင္မွတ္ပံုတင္မရွိရင္ ဘုန္းႀကီးတုဆိုမလား။ ဒါဆို ခုျပႆနာေတြထဲဝင္ပါေနသူေတြထဲမယ္
သာသနာ့မွတ္ပံုတင္ေလာက္မေျပာနဲ႔ တိုင္းသိျပည္သိကမၻာသိ ဘုန္းႀကီးေတြေတာင္ပါပါတယ္။ ေကာင္းၿပီဒါဆို
သိမ္ဝင္မဝင္ ကမၼဝါဖတ္မဖတ္နဲ႔တိုင္းမလား။ ဝင္ၿပီးဖတ္ၿပီးသားေတြမွ တပံုတပင္ပါပါတယ္။ ေကာင္းၿပီ
ဒါဆို ဘုန္းႀကီးစာ ဘယ္ေလာက္တတ္မတတ္နဲ႔ေျပာမလား။ စာတတ္ရံုမက ေၾကာင္ငါးေၾကာ္စားကၽြပ္ကၽြပ္ဝါးသို႔
ေတြေတာင္ ပါတယ္။ သီလ ဘယ္ႏွပါးလံုဆိုတာနဲ႔တိုင္းမလား။ သူ သီလ ဘယ္နွပါးလံုကို ခင္ဗ်ား
ဘာနဲ႔သြားတိုင္းမလဲ။ ဘာနဲ႔စိစစ္မလဲ။ ဘုန္းႀကီးအစစ္ဆို ဒါမ်ိဳးမလုပ္ဘူးေျပာမယ္ဆို တိုင္းလို႔ရမယ့္ေယဘုယ်စံေတြနဲ႔တိုင္းျပန္ေတာ့လည္း
အတုလို႔ေျပာမွ မရတာ။ သာသနာဝင္ကဒ္လည္းရွိတယ္။ သိမ္လည္းဝင္ၿပီးသား။ ရြတ္စရာရွိတဲ့သီလေတြလည္း
ရြတ္တယ္။ စာလည္းတတ္တယ္။ လူေတြကိုလည္း ဗုဒၶတရား အဘိဓမၼာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဟာဟယ္ေျပာဟယ္လုပ္ေနတဲ့
ဘုန္းႀကီးေတြလည္းအဲ့ဒီအစုထဲပါေနတယ္။ ဒါဆို အဲ့ဘုန္းႀကီးေတြကို အတုေတြလို႔ ခင္ဗ်ား အတိအလင္းေျပာဝံ့မလား။
ခု
အတုအစစ္ျပႆနာကို ေထာက္လွမ္းေရးအတတ္နဲ႔ မအူကုန္းလမ္းက်ယ္ တာေမြ ၁၃၃ လမ္းမွာ ျပလိုက္တာပဲလို႔ျမင္တယ္။
တကယ္အတုအစစ္ခြဲတာမဟုတ္ပဲ သ႑န္တမင္ေဖာ္တဲ့ၿပီး အေယာင္ေဆာင္ကိုအေယာင္ေဆာင္မွန္းေပၚေအာင္
သကၤန္းၿခံဳၿပီး ဆံပင္နဲ႔လႊတ္လိုက္တာပါ။ မၾကာပါဘူး အဲ့ကိစၥ သူတို႔မီဒီယာေတြမွာ ဓါတ္ပံုေတြ
ဗီဒီယိုေတြ ေျပာစကားေတြေဝေဝဆာဆာနဲ႔ေဖာ္ျပ ၾကေတာ့မွာပါ။ ေျပာစကားေတြအဂၤလိပ္လိုျပန္ၿပီးေတာင္
ပံုနွိပ္မီဒီယာေတြနဲ႔အြန္လိုင္းေပၚတက္လာမွာပါ။ အဲ့ငနဲကိုေတာ့ ေဖ်ာက္ေပးထား လိုက္မွာပါ။
နိုင္ငံတကာ၊ တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုကို ေတြ႔လား “ဘုန္းႀကီးတုစစ္စစ္”တကယ္ရွိတာလို႔ျပမွာပါ။
ခုဆို လူတခ်ိဳ႔အဖို႔ ဘုန္းႀကီးတုေတြလုပ္တာလို႔ေျပာဖို႔ အခ်က္အလက္ကိုးကားစရာရၿပီမဟုတ္လား။
တကယ္က
ဘုန္းႀကီးဆိုတာ လူသားပါ။ လူသားမွာ အတုမရွိပါ။ ဘုန္းႀကီးတုဆိုတာ မရွိပါ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြ
ေခတ္အဆက္ဆက္က ပိုးေမြးသလိုေမြးၿပီး လက္ကိုင္တုတ္လုပ္အသံုးခ်တဲ့ သကၤန္းၿခံဳအလဇၨီရဟန္းေတြနဲ႔
ရဟန္းေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ “ဘုန္းႀကီးတုအစစ္ႀကီးေတြ” သာ မ်က္ျမင္ေတြ႔ရမွာပါ။ (ဒါေရးေနတုန္း
အဲ့ဒီ ဘုန္းႀကီးတုအစစ္ႀကီး ဗီဒီယိုတက္လာပါတယ္။ တင္ေပးပါ့မယ္)
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၊ ၂ဝ၁၄
0 comments:
Post a Comment